Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Glow
merkkiä, ei meinaa ehtii lukee B)
poju nukahti vauhihin sisälle, ulkona liian kuuma... mie lähen ottaa aurinkoo B)

by the way, kun nyt menin jo odostupuolelle kirjottaan, niin pakko kertoa teillekin... Mulla tuli raskauden jälkee ekat menkat toukokuussa, tässä kuussa niitä ei sit oo näkynykään ;) pöhelö tein 3 raskaustestiä 4 päivän sisällä, kaikkiin ihan haalea plussa... :saint: iiikk!
mieskään ei vielä tiedä mitään...haluaisin tummemman viivan ensin... huuh, ei tätä vaan voi uskoo voisko olla?!?!
 
Glow, ihania uutisia :flower: Tv. avoimesti kade ;)

Selluliitistä vielä, että kyllä siis Gretalla on makkaroiden lisäksi pepussa ja reisissä ihkaoikeaa selluliittiä, kiinnitin huomiota jo ihan ekoina viikkoina. Äitiinsä tullut :LOL:

Viime yönä oli sitten aika kokeilla taas pinnistä, kun edellisenä tuli se 5 tunnin pätkä, kun nukuin olkkarissa enkä kiusannut siinä vieressä maidon "tuoksulla" :D No, eka pätkä olikin melkein 6 tuntia =) Tähän voisi melkein tottua...

Lisäksi isukki sai Gretan syömään aamulla melkein puoli purkkia päärynää ja illallakin pari lusikallista velliä, oiskohan nekin vaikuttaneet? Mulla olikin sitten kauhean kovat rinnat yöllä/aamulla, kun en oo tällaiseen menoon tottunut. Oli pakko pumpata aamulla desi pois toisesta kiusaamasta, harmi vaan, että meni ihan hukkaan, kun olin vaan pessyt pumpun enkä desinfioinut.

Nukuttaminen on ollut nyt meillä parina iltana aivan ihanaa. Oon tosi tyytyväinen, että päätettiinkin jäädä kotiin, niin oon ihan rauhassa opettanut tytölle tuota iltarutiinia, ja ainakin eilen illalla Greta oli suorastaan mielissään nukkumaan menosta. Kun imetin (nyt pinniksen vieressä olevassa nojatuolissa) vipaa kertaa ennen sänkyyn laittoa, niin Greta hymyili mulle aina hörpsyjen välissä samalla, kun lausuin ääneen tuutulauluja. Mulla on niin kauhea lauluääni (takana traumaattinen lapsuus musiikkiluokalla puoliammattilaissopraanojen joukossa ;)), että tosiaan lausun niitä siinä imettäessä. Muutenkin imettäessä Greta on ruvennut harrastamaan omatekoista "vauvatusta", eli ottaa mun sormesta kiinni ja kuljettaa sitä ympäriinsä, ehkä se tosiaan on vauvojen tapa kommunikoida.
Lisäksi olen huomannut, että nukkumaanmenon kannalta noi alkuillan päikkärit ovat ihan must. Meillähän oli tässä pitkään vaan 2 päikkärit päivässä, kun en saanut nukahtaan enää ennen nukkumaan menoa, ja nukkumaan menikin sitten 19 maissa, tosin huutaen, kun oli silloin ollut jo hereillä 3-4 tuntia. Nyt sitten oon parina iltana pannut kantoliinaan 17 maissa ja saanut nukkumaan, eilen oli pakko herättää 19, ettei liian pitkäksi menisi. Eli sitten 2 tunnin jälkeen menikin ihan hyvillä mielin nukkumaan.

Tv. Lentis ja Greta 4,5kk :heart:
 
Glow ONNEA!!! :heart: :flower: Itse silloin reilu vuosi sitten taisin juuri tehdä noita hailija testejä vissiin kolme ainakin ja tuossa se rakkauden hedelmä nyt jodlaa :heart:

Tää lähtee nyt mökille typyin kanssa.

Helteistä viikonloppua kaikille mammoille :heart:
 
Glow: :flower: hirmuisesti onnea, toivottavasti se plussa pian vahvistuu, niin ei tarvi jossitella.

Käytiin pojan 4kk neuvolassa, on tänään päivää vajaa 4kk. Pituutta oli 68.8cm ja painoa 8450g. Painokäyrä laskussa, mutta jatkamme edelleen rintamaidolla, kun oli kuitenkin +2käyrällä.
Myssy oli 43.3 cm. Aukile oli kuulemma tosi pieni, menemmekin jo 2vk kuluttua tarkistuttamaan, että pää kasvaa edelleen. Nyt oli vielä kasvanut ihan hyvin... Ihan ymmälläni viel tuosta tiedosta, täytyisi hieman selvitellä että mitäs sitten jos menee aikaisin kiinni... Kirurgille kuulemma sitten lähete. Olis tähän tuo allergiahässäkkäkin ihan pelkästään riittänyt... :/

Mutta nyt netistä etsiin tietoa tuosta pienestä aukileesta ennen kuin poika herää päikkäreiltä.

Kuume ja Konsta melkein 4kk
 
Gow:hirmuisesti onnea!!ihania uutisia.Ja jos oot jokaiseen testiin saanu haaleen viivan niin ihan varppina on luotettava :D

Meillä neidille nousi taas viime yönä kuume,jos vielä ens yönäkin nousee niin lähen kyl näytille lääkäriin,saa ainaski korvat tarkastaa.Ei kyl vielä ainakaan mitenkään hirmu kipeen olonen,et jos korvissa olis jotain varmastikkin syöminen ja makuulla olo tekis kipiää.Eilen ei päivällä ollu kuumetta mut sit yöllä taas nousi :kieh:

nyt täytyy mennä,palaan paremmalla ajalla :wave:

hemuliina ja nepsukka 4kk :heart:
 
Glow Hirmuisesti onnea :heart: :flower: kateellinen täälläkin :)

Mae:lle suuri hali :hug: tää tosiaan rassaa kun vauva ei nuku

Pihalla on niin ihana keli, et pikaiseen merkkailen. Meillä kans tosiaan uni jaksot on edelleen max. puol tuntia :( yöllä sentäs nukkuu reiluja tunnin jaksoja. Kohta menee hermo :headwall:

Meidän Iisa-Elinalla on oma herkku. Isosisko jäädytti mangososetta jääpalamuotissa kun testaili millaista mehujäätä siitä tulisi. Meidän pikkuinempa siihen sitten ihastui näillä kuumilla keleillä =) niimpä me herkutellaan nyt sit kaikki jätskillä =)

Mut nyt ulos vesimeloonia syömään
 
pur
huioh, meillä taas hyvä remppa hässäkkä ja toi kesäkeli yms et ei miullää jouda istuu koneellA lukemassa. Sen verran aatteelin ilmotella ku ihmiset tääl ihanasti tuki ku jännitte se neurolla meno. No ne katselivat tyttröä ja sen touhuja huvittuneenaq ja toivotteli hyvää kesää. Rli morotusta viel on mut hyvin kehittyny lapsi kaikinpuolin, toispuoleisuuski oli kadonnu.

tyttö tylsistyy....
 
Pur: ihania uutisia, kyllä varmaan helpotti!

Hemuliina: toivottavasti pian menee ohi. :hug:

Keltamolle piti vastaamani, että oon kanssa tullut siihen tulokseen, että jokaisen on löydettävä oma tapansa toteuttaa äitiyttään, eikä liikaa saa tuijotella kirjoja tai neuvolan täfdin oikkuja (kun näemmä yhdes neuvolassa sanotaan yhtä ja toisessa toista). Mutta kyllä näin ensikertalaiselle on ollut kirjoista tosi paljon hyötyä monessa asiassa, toisissa taas tosiaan on parempi tehdä niin kuin itselle ja vauvalle sopii, niin kuin mulla nyt 4kk jälkeen tää mahallaan nukuttaminen. Meilläkin taitaa kuitenkin olla sitä refluksia vieläkin niin paljon, että nukkuu ehkä senkin takia noin hyvin mahallaan, kun aiemmin alkoi aina kauhea huuto, kun vaakatasoon laittoi.

Mies syötti Gretalle mun maidollani lantraamaa pottua, ja hyvin maistui. Kun mun syöttämänä ei sitten millään :kieh: Milläköhän tuon tytön saisi syömään kiinteitä myös mun kädestä?
Täällä on kanssa inhottavan kuumaa ja kosteaa, onneksi kotona on sen verran viileää, että saa nukuttua.

Jippii, huomenna mä saan uuden tietskan, tilattiin se eilen, meidän kaveri virittelee siihen kaikkea mukavaa laitonta ja huomenna sen pitäisi olla sitten valmis, saa mieskin tän läppärinsä takaisin. pitää vaan muistaa olla kastelematta tätä uutta konetta :LOL:
 
Glowlle onnea!

Tänään oltu pojan kanssa koko päivä mummilassa, raukka oli ihan hikinen ja tuskainen. Nukkui kyllä ulkona hyvin melkein 2 tunnin päikyt mutta kun siellä sisällä on niin julmetun kuuma! Noi vanhukset on just sitä porukkaa että äkkiä kaikki ikkunat kiinni ettei poika vaan saa vetoa... :ashamed: En sitten kehdannut koko aikaa ulkonakaan olla niin tuskahikihän siinä oli mulla ja pojalla.. Nyt poika nukkuu jo toisia pitkiä päikkäreitä tänään (kohta 1,5 tuntia mennyt!). Eli selkeesti otti päälle toi raskas reissu.

HM mä uskon kyllä vakaasti tohon maissivellin tehoon. Mä annan sitä illalla semmosen 180-200 ml:n "unitujauksen" ja sillä nukutaan tosi pitkään, 6-7 tuntia yleensä. Nyt mennyt pari kertaa 9 tuntia.. Voisin kuvitella että se maissitärkkelys pitäis sitä nälkää vähän paremmin kuin ihan pelkkä maito. Meillä on toi poikakin on jotenkin tyytyväisemmän oloinen kun saa hyvin nukuttua.

No niin, taas herättiin kun äippä kerkes koneelle..
 
Glow onnea, kuinka ihanaa! :D

Meillä 4kk neuvola-lääkäri käyty.
Mitat 6740g, 62cm, pipo 41.1cm.
Muuten meni hienosti, sällikin vaan nauraa hekotti lääkärin
väännellessä sitä. Mutta KÄYRÄN mukaan poika on liian lyhyt!!
Voihan vinetto, ei voi muuta sanoo |O Pitää vissiin sit alkaa
sitä venyttää. Sais lekurit työntää noi käyränsä jonnekkin syvälle.. :kieh:

Meillä on opittu uusia taitojakin. Mahallaan ollessa pyörii ympyrää ja pääseepä
muutaman sentin eteenkin päin.

Että näin. Täytyypi taas mennä :wave:

iitukka ja veikkavauva 4kk :D
 
Glow
iitukka :hug: kyllähän se poju vielä ehtii pituutta kasvaa! =)
joskus tuntuu vähän hassulle noi neuvoloiden käyrät ja ennusteet sun muut. ymmärtääköhän että joillekin ne voi tuotaa tosi paljon stressiä jos kaikki ei meekään aina käyrän mukaan!?

voi jesus tätä mielialan heittelyä tai jotain sinnepäin :headwall: koko päivän ollu tosi lepposa olo, mut noh, toki melkoinen väsymys painaa päälle niin nyt on pinna jotenki niin kireellä että HUH.
Poju nukahti äsken sänkyynsä :eek: näinköhän on yöunet jo... onneks ehdittiin just puuro syömään, maitoa meni tosi vähän... pullo oottelee josko heräilee vielä illalla syömään...
Laitoin sen tuohon sänkyyn kun kitisi ja venkoili vaan pullonkanssa niin silmät meni kiinni samantien! mutta, eiköhän se tunnin kuluttua ala taas se rääkyminen.

Tekis mieli itteki jo nukkuu :whistle:
 
Glow, onnea plussasta :flower: Täällä ollaan myös kateellisia. Haluisim toisen lapsen tähän perään, ennen kuin edes menisin takaisin työelämään, mutta avokki ei vielä ole samaa mieltä :headwall: Noh, ootellaan, josko se mieli muuttuisi tuollakin.

Hemuliinan pikkuiselle pikaista paranemista!

Emsa, kiitoksia tiedosta, tuossa silmäasiassa. Laho pää, niin ei toimenpiteen nimi pysy mielessä. Kiitoksia muillekin, jotka rähmimisasiassa neuvoja antoivat, tosin kaikki alkaa olla kokeiltu jo. Ei vaan lopu. Nyt saatiin antibioottitippa, vaikka silmä ei siis ole tulehtunut. Mutta käski terkka kokeilla vielä, katsellaan, epäilen kyllä ettei auta mitään :ashamed: Silmä siis rähminyt ihan synnäriltä asti, välistä jo mietin että onko koiralle allerginen, kun meillä semmonen on. Mutta tuskin vain toinen silmä rähmisi, eihän!?

Porkkanaa taas maisteltu tänään, nyt jopa nielaisi osan :D Äsken tuossa nukahti lattialle kesken touhujensa, oltiin avokin kanssa että :eek: ei oo tapahtunut sitten ihan ensi viikkojen jälkeen tuota. Josko alkaisi tässä kokeilee ja opettaa nukahtaa itsekseen tutin kanssa sänkyyn, kun nyt vielä syliin nukutetaan, joskus jopa 1½ tuntia :ashamed: On ollut mielessä tuo asia, mutta nyt vasta näki ihan, että toinen osaa nukahtaa myös itsekseen, kun on väsynyt. Viime viikkoina ollaan melkeen raivottu tuota nukahtamista vastaan...

Sain tänään pestyä parvekkeenkin, kivaa kun on puhdasta kotona !

Mutta nyt leffaa kattoo ja viiniä juomaan :p

Nessu
 
Glow
nessu; on menny vähä ohi toi silmän rähmimis asia, mutta onko teil ollu ihan suun kautta otettavaa antibioottikuuria? meillä oli ja se auttoi. sen kuurin jälkeen loppu rähmiminen kun seinään. tai sitten osa-apuna kanarian ilmasto?! jossa satuttiin käymään heti tuon kuurin loputtua, en tiä oisko se voinu vaikuttaa... Käytiin yksityisellä silmän takia, kun neuvolassa vaan "kateltiin" ja tuntu ettei niistä silmätipoista ollu mitään apua ja räkääkin tuli nenästä ( sama puoli kun silmä rähmi ) Onni oli tuolloin 2kk.
 
Glow onnittelut haaleasta plussasta, toivottavasti pian vahvistuu!

Tänään oltiin rannalla: äiti poltti olkapäät ja tyttö otti pikku päikkyjä vajon alla. Taisi kuitenkin jäädä vajaaksi kun jo kuuden jälkeen nukahti ja taitaa olla yöunet jo menossa.

Iltavelllistä ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Vahva mutu vain, tuttelilla nukkui ~3 ja vellillä ~5.

Nyt syömään, ei päivällä maistu kun on tuskaisen lämmin.

wimppu
 
Onnea Glow! :hug: :flower: :heart: Mäkin ehkä vähän kade. Kun sitä omaa testiä tein viime viikolla, niin salaa vähän toivoin, et oliskin ollut plussa. Hassua, mullakun oli se alkuäitiys aika rankka noiden hormoonien ja tunteiden puolesta ja vannoin, et en enää koskaanikinä tee lapsia! Pysy kuitenkin meidän matkassa, jookos!!

Mulla on ihan tyhmä kyssäri, mut voinko mä jo antaa tuon pojan syödä soseita niin paljon kun jaksaa ja haluaa? Viikon päästä siis 5kkk. Hedelmäsosetta söis varmasti purkillisen, mut pottu tms laskee vähän huonommin. Pitäiskö mun säännöstellä tota hedelmää eikä antaa niin paljon kun laskee? Annan siis aamupäivällä ennen päikkyjä pottua ja iltapäivällä hedelmää. Onko sit vaan ip nälkäsempi vai tykkääkö vaan makeesta niinku äitinsä :LOL:

Meillä kattoremppa seis viikonlopun ajaksi. Nukutaan yläkerrassa ns. taivas alla, kun puoli kattoa puuttuu. No, laittoivat viikonlopuksi pressun, jos sataa. Pelottaa vaan, et kuinka hiostavaksi se pressu tekee ton vintin. Nukkuuko siellä kohta erkkikäään :headwall:

Ihanan lämmintä viikonloppua kaikille mammoille ja vauvoille!
Tuiskunen ja Axu, vkon päästä 5kk (ohhoh!)
 
Iltaa

Jopa minäkin olen hieman 'kade' tosta Glowin plussasta, vaikka päätös on että tämä on ainokaisemme! Se on sellaista haikeutta kaikkea sitä ihanaa odotusta kohtaan :heart:

Tuiskunen, ihan samaa olen ihmetellyt että paljonkos sitä sosetta nyt pitäisi antaa. Meillä mennään siis rinnalla + soseilla, annan kolmesti päivässä eli aamupäivällä kasvissosetta (n 60-70 g, veikkaan, eli kolmasosa purkillisesta ja bataattikuutio), iltapäivällä hieman pienempi (40 g?) samanlainen satsi tai hedelmää / marjaa ja vielä illalla kolmannen kerran. Näillä oli edelliseen neuvolaan paino noussut 800 g kolmessa viikossa mutta silti hetkittäin epäilyttää, riittääkö ja koska pitäisi annoskokoa lisätä ilman, että vaikuttaa tuohon imetykseen jonka vielä pitäisi olla ensisijaista (onkohan edes näillä?)

Eli pitkästä vastauksesta huolimatta, ei vastausta kysymykseesi. Kiitollisena otan muiden kokemukset vastaan?

almaa
 
Aaah hetken hengähdys tauko,pienimmät nukkuu ja isommat viel katsoo telkkua.

Mä niin toivon et neidille ei nouse enään kuume ens yönä,on oikeesti niin tuskasta ku on niin järjettömän kuuma.Meillä kans makkari yläkerrassa ja viime yönä hipsin puolen yön jälkeen alakertaan nepsun kans nukkuun,et ois vähän edes viileempää.

Sain ens viikolle uuden neuvola ajan,kiva nähdä miten neiti on kasvanu.Ei vielä olla aloteltu kiinteitä,tää taitaakin muuten olla enkka ku ollaan menty pelkällä tissillä.Muilla oonki alottanu heti kiinteet ku on 4kk tullu täyteen.

Mies kävi nyt iltasella pikasesti kaupassa,meinattiin vasta huomenna mennä "kunnolla",ja mua harmittaa ku unohin sanoo et tuoda suklaata :kieh: mun niin tekis mieli!suuret huolet mulla :whistle:

Mä niin ootan sitä tapaamista,toivottavasti lentis pääsette kans mukaan :D ja pääsee ostoksille jee.Me ei oikeen käyty missään nyt tolla muumimaailma reissulla ostoksilla,eihän noi muksut jaksa ja sit lopuks ko meidän piti pikasesti pysähtyä kaupoille niin auto tilttas ja sinne uppos 300e.Ei sinällään paha,mä olin varma et puhutaan yli tuhannen euron korjaus laskusta,mut onnex ei!!kerrankin näin päin :D

Nyt ku tänään vielä jaksais kattoo elokuvan,mies lainas sen vaihdokas elokuvan ja haluun sen nähdä ku niin moni on kehunut,mulla on paha tapa aina nukahtaa kesken elokuvan ja se on ärsyttävää :kieh:

hemuliina
 
Voi jösses teitä, ulkona on hirmu helle ja te vaan ootte saanu tänne niin kamalasti taas tekstiä! :D Minä olen viettänyt taas päivän rannalla B) ja mikäs sen ihanmpaa kuin ruskettunut/palanut iho :D On vaan niin ihana kun voi olla koko perheen kanssa ulkona ja Hennikin nukkuu vaunuissa hyvin. Millasia aikoja uskallatte pitää vauvaa auringossa? Mulla meinaan on tuttu jonka maaliskuinen vauva paloi vappuna auringossa :kieh: minä pidän kyllä kaiken aikaa suojassa auringolta tai sitten vain hetken (n.5min max) suorassa auringon paisteessa.

Vesi/mehu asiaa...Oletteko antaneet mehua vauvalle? Minä lantrasin tosi laimeaksi mehun ja annoin kun vesi ei mene alas ja pikkuneiti oli tosi hikinen aina maattuaan/kaukalossaan. :/ Ei ole minun tapaistani kyllä, mutta jotenkin minun oli annettava nestettä (pelottaa vaan noi lisäaineet ja väriaineet ja muut...)

Glowlle onnea plussasta, en ole kade, mutta onnellinen kylläkin :heart:

Hei, kuinka monen vauva ei vielä käänny selältä mahalleen? Meillä käsi stoppaa...jospa se siitä sitten kohta onnistuis.

Nyt taas ei kummempia tälläerää

Jospi ja Henni 4,5kk
 
Lukemassa ja jospi:lle et täällä ei käännytä. Ollu sillee melkein reilu kuukauden mut ei...

Ja Hemuliina: oon tosi innokas leffojen kattelija ja tykkään kattoo kaikkee mahdollista mut iltasin nukahdan aina! Kaikki leffat jää kesken. Oisko siinä kun syö mässyjä ja hinaudun aina enemmän ja enemmän makuuasentoo ja sittenhän ne silmät lurpsahtaa kiinni.

Jep, mutta öitä!
 

Yhteistyössä