Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

kuume voi kurja tuo maitoallergia. toivottavasti menis aikaamyöten pois.
:hug:

matma mulle tuli tänään kaupungilla pari mummoo höpöttämään ja ihasteleen jasminia, sitten kun sitä alko vähän itkettään (oisko vierastanu tms) niin heti hirmu neuvot et nyt teeppäs sitä ja tätä ja odotahan kun vielä vähän kasvaa niin sitten tee sitä ja tätä ja sitten käykin niin ja näin ja imetäthän sinä nyt varmasti sitten täysimetyksellä sinne 8kk asti!! öö....8kk?? Noh,oli mummot vähän tohkeissaan, minä totesin vaan et joojoo et pääs mahollisimman nopeesti eroon niistä.

memsku meilläkin herätään viideltä. kovasti on juttua siihen aikaan aina.

Mä viettelen puolivapaapäivä,kun poika on mummolassa. shopattiin neidin kans kaupat tyhjiks ja iltasella ystäväisen kanssa pidetään leffa+pizza ilta B) mut neiti kuulukin just heräävän taas.

labello ja jasmin 4kk+
 
Merkkiä laittelen. :)

kuume voi harmitus tota allergiaa :( mutta onneksi melkein kaikkeen löytyy vastaavat tuotteet maidottomina.

Nuo kaikkitietävät mummot on kyllä rasittavia. nim. miehen mumma kuuluu tähän kastiin :headwall: mutta kannattaa antaa mennä toisesta korvasta ulos.

Me vietettiin koko päivä rannalla, ja kyllä oli kivaa =) isompi tyttö kaverinsa kanssa ui ja pelaili. Me pienemmän kanssa lekoteltiin muuten vaan. Nyt tyttö nukkuu isänsä kainalossa :heart:

Mina78 ja Myy pari päivää vajaa 5kk
 
Jeps, kiitos ystäväiset tuesta! :flower: Enhän minä tuota poitsua saa kiinteitä syömään, porkkanaa menee ihan pari lusikallista ja sen jälkeen tulee stoppi. |O Eilen illalla koetin myös löysää puuroa äidinmaidon kera, yhtä kehnolla menestyksellä. Kai se on vellipurkki mentävä seuraavaksi hakemaan, vaikka eihän tuo höppänä osaa pullosta juoda. Mut onpa ainakin sit yritetty.

Kuume: Jaksuja sinne!

Hiustenlähtö: Joo ihan karmeeta on. Tuntuu, et ois nyt taas pienen tauon jälkeen pahentunut? Auttaiskohan kalaöljykapselit..

Tapaaminen: Mietin vielä, josko lähden tuolla autonruppanallani ajamaan... Jos keksisi jotain muutakin ohjelmaa reissulle. Ihan pelkästään tapaamista varten en ehkä jaksa lähteä, vaikka hauska olisikin nähdä kaikkia.

Kössi ja poikanen 5 kk
 
Olipas paljon tullut tekstiä juhannuksen aikaan :D Meni aikaa lukiessa.

Kuume, jaksamista sinne!

Pur, meillä tytöllä oli viime neuvolassa (3kk) vielä morotusta, ei niinkään enää jaloilla mutta käsiä morottaa. Eikä siitä sen kummempaa sanonut. Tosin meillä kiinnitti huomiota siihen, kun tyttö mahalle ollessaan piti siinä pöydällä oikeaa kättä vartalonsa vieressä "väärin päin". Siis niin, että kämmenpuoli oli ylöspäin eikä just sillä hetkellä moista halunnut korjata, kuten vasen käsi oli pään vieressä. Vaikeaa selittää, mutta toivottavasti ymmärtää :whistle: Kyseli terkka että käyttääkö oikeaa kättä ollenkaan, ja kyllä kotona korjaa moisen asennon mahalla ollessaan ja tarttuu kuten vasemmallakin. Sillä hetkellä ei neitiä vaan huvittanut :D

Labello, meidätkin jos viitsit listalle lisätä :saint: Ollaan näitä pitkään taustalla olleita, nyttemmin vaan alkanut ilmaista itseäni täällä teille muillekin :D Aino siis syntynyt 1.3. klo 2.12, rv:t oli 41+1. Painoa 2800g ja pituutta 48 cm. 3kk mitat oli 5050g ja 61,5 cm. Muita en nyt muista ja ei jaksa neuvolakorttia hakea :ashamed:

Hiustenlähtöä esiintyy täälläkin runsaasti, tuntuu että kaikki lähtee. Mutta kampaaja sanoi, että jos raskausaikana on hiukset vaan kasvaneet ja voineet hyvin, eikä ole silloin irronnut, niin nyt sitten pudottaa ne hiukset myös mitkä olis pitäny pudota jo raskausaikana, kun imetys on loppunut ja hormoonit tasaantuu. Ja kyllä näkyy jo uuttakin kasvavan, kun pystyssä on lyhyttä hiusta :D

Aino meni eilen illalla nukkumaan joskus klo 20 ja syötin klo 23 ennen kuin menin itse nukkuu. Heräs sitten puoli neljältä syömään ja väänti taas syödessään kakat ja tietysti virkisty ja ei millään meinannut saada takaisin nukkumaan. Nukahti vasta viiden aikaan ja heräs taas seittemältä. Äipästä tuntui kuin ei olis nukkunut tuolloin viiden jälkeen enää ollenkaan :x Eilen ja tänään on sitten hoksattu tuo selältä mahalleen kääntyminen oikein kunnolla, koko ajan käännytään :D

Torstaina on meillä painokontrolli, kun ei tuo paino nouse terkan mukaan tarpeeksi, sitten uusia mittoja. Ja meinattiin aloittaa kiinteiden maistattelu loppuviikosta, kun 4 kk tulee ensi viikolla täyteen. Niin ja terkan mukaan vaikka paino ei nouse tarpeeksi pituuteen nähden, ei tarvinnut kiinteitä aloittaa vielä pari viikkoa sitten, ei kuulemma ollenkaan ennen 4 kk, mutta me aloitetaan nyt. Olen tässä odottanut sitä, kun maha oli Ainolla kamalalla ummella ja nyt on viikon toiminut kunnolla mallasuutteen kanssa, niin uskaltaa nyt kokeilla kiinteitä, kun se taas kanssa voi tehä meillä lisää ummetusta :ashamed: Noh, katsotaan viikonloppuna tuota asiaa.


Tais tulla pitkästi, josko lopettaisi tähän.

Nessu ja Aino, himppua vaille 4 kk
 
Neuvolassa käyty Kaapsun strategiset 4kk 65,5cm ja 7330g Labello. Nyt oli kasvanut hyppäyksen, joten mua ei enää yhtään harmita tissittelyn loppuminen. :) Kun pelkäl tissil ei ollut kovinkaan kasvanut 3kk neuvolas.
 
BamBam meil ainaki matkikset autossa. Selkänojan saa makuuasennost myös puoli-istuvaan asentoon ja niin mennäänkin jos jannu hereillä... Kaukalo on karmea näillä keleillä, enkä muutenkaan viitsi raahata toista siinä, kun painaa ja on tosi hankala muutenkin kanniskella.
Kirppikselt ostin peräti 35e cargot maksoi. :D Meil ei ainakaan yltä kintut jalkaosaan roikkumaan vielä...
 
Kuume, :hug: ikävä juttu toi maitoallergia, mutta hyvä että saitte diagnoosin.

Kössi: :hug: meillä ihan sama juttu noiden kiinteiden kanssa. Jos on liian nälkäinen, niin ei suostu syömään ja jos ei oo tarpeeksi nälkä, niin menee just teelusikallinen. Mies sai syömään aika hyvin, mulla taas on nää tissit siinä häiritsemässä keskittymistä. Lekuri käski oottaa ainakin tunnin ennen kuin imetät kiinteiden jälkeen, koska muuten laiskistuu, kun tietää saavansa kuitenkin tissiä.

Mä sain ostettua lipun vasta 24.7, eli ei me varmaan jakseta tulla sitten seuraavana päivänä sinne tapaamiseen. :/ Yritin ottaa paria päivää aiemmaksi, mutta hinta oli kaksinkertainen, niin että taloudellisuus kyllä voitti nyt. Mutta jos jostain syystä tapaamispäivä siirtyisi, niin yritetäisiin tulla, mutta ei sitä kyllä vain meidän takia tietenkään kannata siirtää. Varsinkin jos mun aivot on räjähtäneet tässä ennen koko matkaa unenpuuteen vuoksi :LOL:
Tänään oli kyllä tosi rankkaa, oikea koomapäivä. Greta oli kyllä tosi aurinkoinen, onneksi, mitä nyt sitten taas ennen nukkumaanmenoa itkettiin oikein kunnolla. Mutta mä oon ollut niiiiin koomassa...
Joo, paras mennä nukkumaan...
 
Mae
VAROITUS, omaa napaa ja paljon!

Me oltiin viime viikon loppu puoli sitten anoppilassa ja Joonahan lopetti nukkumasta yöllä ja päivällä, ilmeisesti sai liikaa kaikkea virikettä (kun yleensä tykkää vaan olla ja tarkkailla, on sylissä tai lattialla). Anoppi kun koko ajan lauleli ja lirkutteli, hytkytti ja hyssytti. Sitten tuli vielä miehen sisko ja laittoi oman lusikkansa soppaan |O
Yöunet parantui kun tultiin kotiin (toki ei vieläkään ole yhtä hyvät kuin aiemmin eli 5-6h+4h+3h), mennään 3h pätkillä. Mutta päiväunet on 25min-50min, useimmiten vain ton 25min. ja niitä on n. 4krt päivässä. Niin ja olisi syönyt koko ajan, siis yölläkin lupsutteli yli tunnin tissiä. Tuli sellainen olo, että Joonalle tuli hirveän turvaton olo.

Ja toinen ongelma on Joonan kakka, se on siis ihan vettä. Neuvolasta sanoivat, että voisi se räkätauti vaikuttaa noin, mutta ite olen alkanut pelkäämään lisää allergioita (muna, peruna, naudanliha. Kun atopialänttejäkin on alkanut taas enempi ilmestymään.

En tiedä mikä piru vaivaa (minäkin siis etsin AINA syytä Joonan kitinöihin ja narinoihin), mutta jos ei ala helpottamaan ja päikkärit paranemaan tässä kotona, niin vien lääkäriin. Toki tosta kakasta pitäis varmaan nyt jo käydä juttelemassa, eihän tuo normaalia ole.

Kiitos että sain taas valittaa, mutta nyt ei jaksa muuta kommentoida on meinaan kauhea päänsärky :(

Mae ja ripuli-Joona 3,5kk
 
Kuume :hug: Hyvä, että selvisi mistä on kyse, vaikka allergia onkin inhottava :(

Kössi :hug:

Mä stressaan myös vauvajutuista. Vähän enemmän uskallan liikkua poitsun kanssa kun ihan alussa, mut silti pelkään aina, et mitä jos se alkaa itkeä enkä mä saa sitä rauhoittumaan.... Sit tulee just niitä hyväntahtosia mummuja neuvomaan ja sit menee hermo! Tällä hetkellä mun huolenaiheena on tuo Axun niskajäykkyys, vaikka fysioterapeutti vakuutti, et se on hyvin yleistä vauvoilla. Nyt on sit jumpattu viikon verran, toivottavasti alkais vetreytyyn toi toinenkin puoli.

Helteet vei meiltä taas päikkärit :( Kun ei nuku niin ei nuku! Nyt kävikin sit yöunille (?) tunnin ennen normaalia aikaa! Meillä alkoi tänään vesikattoremppa ja olis siinä kiva olla vähän mukana, maalailla lautoja jne, mut tee siinä nyt sit jotain, kun pikkumies ei nuku!! :headwall: Yiritin laittaa matkarattaisiin sellaiseen puoli-istuvaan asentoon kuten sitterissä, et olis nähnyt mitä me puuhaillaan, mutta ei viihtynyt, syliin piti päästä :eek:

Tuiskunen ja Axu
 
Iltaa,

pikaisesti vaan että täällä kans päikkärit kadonnut helteen myötä, max tunnin unia ja useita pitkin päivää.
Klo yhden tuttijuoksut on ollut myös poissa jo useamman yön, ihanaa. Eli nyt mnee tasaseen 22 nukkuu ja syödään se 140ml klo 4 ja 8. Päivään noustaan 10 tai jos pääsee viekkuun niin 12 kin =)
Ja sitten kakkajuttuihin taas kerran, kun siis viimeksi manailin kun neiti kakkaa jäniksen papanoita n 3x pvä vaikka luumua söi jo purkillisen, niin tänään sitten tuli neidin elämän isoin kakkalähetys, siis kantapäästä kainaloon saakka oltiin tavarassa :kieh: Mutta mitä siinä voi muuta äippä olla kuin tyytyväinen, on se mahtanut tuntua ikävältä mokoma tukos. Niin siis mystisintä oli tässä että neiti ei enää suostunut syömään sosetta pariin päivään, alahuuli meni rullalle ja silmät kostu, kai se oli sanonu jos olis kyenny että 'ei enää yhtään tavaraa tähän suolistoon enneku jotain tulee pihalle' ja vettä joi jotenkin ahnaasti. Voi pikkusta!!

Juu kehuin meneväni tänään ajoissa nukkuu, kunnes päätin avata koneen ja tässä sitä ollaan..

Mutta nautitaan helteestä, vaiks mä en ole vielä ihan varma miten se tapahtuu vauvan kanssa, kun vauva ei saisi olla auringossa, eikä nuku kunnon päikkyjä, järveenkään sitä ei voi vielä laittaa pulikoimaan....että kyllä mä olen aika paljon ollut täällä mökillä vaavin kanssa sisälläkin. Onko vinkkejä?

Kommenttia sit paremmalla ajalla, nyt nukkuu!

HM ja neiti >4kk
 
Moi!

Meillä on ihme tapahtunut,neiti on kakannut kolmena päivänä peräkkäin :D ja siis vielä ollaan pelkällä tissillä eikä olla edes aloitettu kiinteitäkään.Isikin oli ihmeissään että onko tämä tottakaan :LOL:

Tapaamisesta:mä meinasin kans samalla käydä tampereella ostoksilla,jeee!jos jo perjantaina sit lähtis.Kiva kyl nähdä kaikki!

Meillä on muksut lähdössä mun vanhempien mökille miehen vanhempien kyydillä,ku ovat myös menossa sinne.Mä meinasin nepsun kanssa jäädä kotiin,tai pyörähdetään kaupungilla jossain välissä.Pitää nyt kahtoo jos mentäs sinne kans myöhemmin ku mulla on autokin käytössä.Ja päivästäkin on luvattu ihanan lämmin.

mutta nyt menox!

hemuliina ja nepsu 4kk :heart:
 
Heip
Meillä myös päikkärit hakusessa, nukkuu just puol-tunnin ja 5x päivän aikana.
Eilen vetäs taas maissivelliä, sitä omakeittämää 180ml :eek: ennen 21 ja meni nukkuun, tuttia kävin jossai vaihees laittaa kerran ja poitsu heräs syömään 5.30 kun iskän kello soi. Sit jatko viel 8 asti. Tuo olis kyl hienoa jos noin jatkuisi.
Jaaha eka puol tuntinen on nukuttu :wave:

S ja Kaapsu 4kk tänään :heart: :heart:
 
Heippa! Taitaa nää helteet vaikuttaa kun täälläkin päikkärit hakusessa, vaunuissakaan ei nuku kun pieniä pätkiä |O välillä ärsyttää kun ei ehdi paljoa mitään hommaa alottaa kun jo ollaankin hereillä :whistle: sit oon sellasta nyt huomannu et hetkeekään ei viihdyttäis sitterissä, heti jos meen näköpiiristä pienekskin hetkeks niin alkaa kitinä ja natina ja sit kun meen viereen niin ollaan yhtä hymyä :whistle:

Pitäis tästä vielä lähtee kaupoille käymään, mun vanhemmat ja sisko tulossa saunoon ja grillaileen, vietetään miehen nimppareita, upee keli B)

Palailen myöhemmin :wave:
 
Lapset lähti aikaa sitten mutta neiti vaan vetelee vielä unia ulkona.Puol 9 menny nukkuun,mä oisin täälä ihan valmiina jo lähteen asioille.No mut siis ihanaa et nukkuu =) on aina tosi aurinkoinen ku on saanut hyvät unet nukkua :heart: meillä ei oo vielä ainakaan nämä helteet vaikuttaneet päikkäreihin.Nukkuu tos meidän terassilla mihin ei paista aurinko ollenkaan näin aamupäivästä.

Meillä on nyt niin hiljasta,mää oon pessyt 2x jo pyykkiä,vähän siivoillut ,laittanut kuivat pyykit kaappiin ja märät kuivaan,nyt mulla loppu tekeminen :D oon pariinkin ootteeseen juonut kahvin rauhassa,mikä on harvinaista :LOL:

mutta nyt ulos,jospa toi neiti pian heräilis..

hemuliina
 
Kareliini mua kans ärsyttää, kun ei nuku. Ei ehdi MITÄÄN tekee. Ap yritin leikkaa nurtsia, vein jannun toiselle puolelle taloa ja siskolle hälyyttimen... Joo kolme metrii kerkisin leikata ni jo heräs... Sit seuraavan kerran meinasin et saan syötyä, pyykit levitettyy ja kaappeihi ja ruoat tehtyy ja ite hetkeks aurinkoon (leikkuri makaa takapihal, kun isommat kakrut tiessään) joo heräs vaiheessa pyykit...
Aamupäivän oli yhtä marinaadia valveil, ei viihdy, kun puol min itekseen... No sit väänti kakan, ni siitähän se taas johtu, aamun marinoi sitä kakkia.:LOL:

Onneks pääsen tänään työkavereiden kanssa ulos syömään :whistle: :whistle: Treffit on klo 15.00 isukki hakee poitsun sieltä kolmen pintaan, pyysin lähtee aikasemmin töist. :heart:
 
Nyt jos kerkeis pikasee tännekkii... Taas NIIN paljon tekstiä! Hampaita ja allergioita ja vaikka mitä.

Meillä juhannus meni ihan kivasti, ilmakin oli ihan hyvä. Eilen kotiuduttiin. Mul on niin hermot kireel ton uhmikkaan kanssa, viimenen viikko ollu ihan hirveetä. Huutaa, kiljuu, raivoo, inttää, karjuu ja kaikkee muuta mahollist. Etenkin veikka pitää saaha karjumal hereille ja kaikki on tyhmiä ja typeriä.... neuvoja?!?!?

Mitä pienempään tulee niin on oikea hymypoika. Aika paljon saa kyllä viihdyttää. Hampaita ei näy vaikka tota nyrkkiä jyystää ja bodyt on alas asti märkiä kuolasta.

Tuttia kokeilin pitkästä aikaa ja sehän maistui!!! Pikkasen helpottannu kun aikasemmin rauhottunnu vaan maitotilkalla ja nyt tutti useimmiten auttaa.

Lentikselle mun on pakko kommentoida että luota enemmän itseesi ja vaistoosi. Ja keskity enemmän itse vauvaan kun kaikkiin opuksiin yms., jokainen vauvahan on erilainen ja yhtä ainoota tapaa ei ole. Ei muuten, mutta tunnen yhden äidin joka luki kaikki maailman lastenkasvatusopukset ja oli jossain vaiheessa ihan hermorauniona kun ei menny asiat ihan niinkuin kirjassa. Lisäksi stressasi lapsen rytmeistäkin niin paljon että loppujen lopuksi ajoi miehensäkin ulos päikkäreiden ajaksi... Olisi vaikka mitä tarinaa liiasta stressaamisesta. Toivottavasti et käsitä väärin mitä yritän sanoa, en tosiaakaan usko että ihan tälläistä on. Minusta osan asioista kannattaa mennä omalla painollaan ja kyllä ne asiat ja tavat yms. löytyy ajallaan. Mulla toi esikoinen kulki aina mukana, alle 1kk alettiin reissata junalla ja melkein joka toinen viikko heitettiin näitä junareissuja (kesto 1½h - 3h). Mutta oli kyllä helppo lapsi, päikkäriaika kun oli niin nukkui vaikka kovalla pöydällä metelistä viis. Tän kakkosen kohdalla ei ihan samalla tavalla mennä (huono nukkuja), mutta yritetään liikkua ja toivon että poika tottuu siihen, jos ei niin katsotaan sitten. (ei siis mitään isoja ongelmia) Itse pahiten stressannut tota kätkytkuolemaas, eli on tarkkailtu hengitystä täälläkin! Ja isomman kanssa pelottaa että satuttaa itsensä, ei tota vettä'kään osaa yhtään pelätä vaan on suunapäänä saimaassa. Pahoittelen sekavaa tekstiä, mutta niin on sekasin tämän äidin pääkin. Tänään saldona palanut patakinnas (osui uunin vastuksiin, ihmettelin mikä hitto käryää kunnes tajusi että kinnas on tulessa)ja palanut suklaa (sulatin mikrossa ja joo, onnistuneesti ennenkin mut ei nyt. Hirveä savu ja katku ja iso musta läntti lautasella. Siirryin vesihauteeseen suosiolla). Ei väsytä......

alaillaan paremmalla mielellä ja ajalla! Kauniita kesäpäiviä!
 
Kareliini; täällä siis sama homma, koko ajan pitäisi olla metrin päässä viihdyttämässä pikkuherrraa tai ainakin vaan olla siinä, sitten on hyvä ja viihtyy lelunsa kanssa kun joku istuu vieressä. Mut auta armias, jos menee 5metrin päähän tyhjentään tiskikonetta tms tai herran jestas sentään eri huoneeseen, niin natina on sen mukainen :headwall: Hommista ei tuu oikeesti yhtään mitään. Meilläkin nyt alkoi toi remppa ja ukkoja ramppaa sisällä kengät jalassa ja mua niiiiiiiiiiiiiiin ärsyttää olla täällä hiekan keskellä, mutta missäs hemmetin välissä siivoot, kun on toi pallo jalassa :eek:

Kakasta sen verran, että meillä ei oo kakka kiinteytynyt yhtään vaikka sosetta syödään jo kolmatta viikkoa. Onkohan normaalia? Kaupan purkkimaissisose aiheutti sen, et kakka tuli 5xpäivässä ja ihan velliä. Mä täällä jo stressaan, et onks tolla joku imeytymishäiriö?

Olipas valivalitekstiä, mut oon taas niin kypsä tähän päikkärittömyyteen |O

Tuiskunen ja Alexi 4kk 3vkoa
 
Tsemppiä kaikille tarvitseville!

Täällä oltu aamupäivällä torikaffeella miehen ja pojan kanssa. Kyllä oli ihanaa. Samalla piti käydä tietty HenkkaMaukan alemyynneissä tekemässä muutamat löydöt pojalle.. Kyllä huomaa miten on tärkeysjärjestys muuttunut entisestä; nyt hain inskana pojalle vaatteita kun ennenvanhaan pelmuuttelin siellä itelle löytöjä :D .

Sötnösille piti sanoa että mulla ihan sama fiilis meidän poitsusta, että alkaa varmaan puhumaan ennenkuin kävelee. Täällä kans räkä roiskuu kun päristellään ja jokellellaan. Jotenkin huvittavaa kun reppana yrittää kovin kertoa kaikkea, mutta kun ei löydy sanoja :LOL: . Eikä toi liikkuminen selkeesti oo yhtään niin kiinnostavaa, tosin pari kertaa on jo kääntynyt itekseen selältä mahalleen ja jonkun pari viikkoa on kääntynyt mahalta selälleen.

Sorry Keltamo, mut nauratti toi sun palava uunikinnas :LOL: !! Rapatessa roiskuu, eikös se niin ole? Hyvä ettei sattunut vakavempaa.

Nyt syömään ennenkuin jätkis herää..
T.R+P reilu 4,5kk
 
Merkki vaan
Meilläkin päikkärit hukassa, vihdoin nukuttiin molemmat klo 17-18 ja nyt on äitikin vähän reippaampi. Poika sen kun kiljuu / kirkuu, vois oppia jonkin muunkin äänen jo :kieh: ei varmaan siis myöskään lähde lähiaikoina liikkeelle...
almaa
 
Ihan pakko laittaa tänne ostovinkkinä,
ite ostin huuto netistä ja sitten osasin ettiä että näitä saa myös suomesta,
vaavi ihan huimana tuohon!
Siis sellanen syömis turva verkko kandee kattoo!
http://www.vauvabuumi.fi/babysafefeeder.php

Toukka
 
Mae
Päikkäreistä Mä en usko, että meillä helteistä johtuu.... Alkoi jo ennen helteitä tää. Tänään on nukkunut 1h20min+30min+45min+30min. Ja muu aika pääosin kitistään ja naristaan. Olen jo oikeasti alkanut epäilemään että maito ei tolle herralle pelkästään riitä. Ja pumppaamalla irtoo joku 5ml :headwall: . Tiedän, että vauva varmasti saa herutettua enemmänkin, mutta luulen ettei tarpeeksi.
Nyt kävin hakemassa erityiskorvikkeet apteeksista varuiksi, jos se vaikka ajatuksena jo lisäisi maidon tuloa :saint:

Nyt jelppiä, mitä mä teen ton ipanan kakkajutun kanssa? Se vaan pahenee!!! Ihan ruikulivettä ja peräaukonsuu ihan kirkkaan punainen? Onkohan tää oikeesti jotain muuta allergiaa vai onko nyt vaan joku ripulitauti? Mutta kakkaapahan ainakin hereillä, kun ei juuri päivän aikana nuku :kieh:

Mae ja Joona
 
POSTIA LAITETTU!
VASTAUSTA ODOTETAAN!

Ilmottautumisia ja ehkä ilmottautumisia otetaan vastaan
toukkaa (at) gmail.com
HUOM AA lopussa!

Toukkeliskoukkelis....

Joskus kyl taas kommentoin teien juttuja ja kirjoitan omaa napaakin, ny on vaa jotenki kiirettä.... :ashamed: :ashamed: :ashamed: Kun laskeskelin et pitäs kolmen viikon aikana ajaa 2800 KM ja siitä vasta joku 500 ajettu eli reissua reissua pukkaa....
:wave:
 
Mae: Gretalla on ollut ripuli 3 krt 4kk aikana! Mulle lekuri k'äski vaan antaa relatippoja suoliston tasapainottamiseksi ja lisäksi juottaa kamomillateetä. Meillä oli kanssa 3 vkoa ihan vetistä ja vihreetä sen rota-rokotteen jälkeen, nyt taas tuosta yhdistelmän uusinnasta tuli parin päivän ripuli. Ja tosiaan tuo pumppaus ei meinaa mitään, koska jos tulee vaan 5ml, niin et saanut maitoa herumaan. Ei mullakaan tuu mitään, jos ei lähde herumaan, jos heruu, niin hulahtaa yhdestä rinnasta desi vaikken oo enää pitkään aikaan aktiivisesti pumpannut. Ja tosiaan vauva saa sen herumaan ihan eri tavalla.

Siis voiko tää tissittä nukuttaminen muka olla näin helppoa? :eek: Mä oon nyt 3 iltana/yönä nukuttanut ilman tissiä, Greta kääntyy siis mahalleen ja mä pidän pepusta aloillaan ettei ryömi eteenpäin ja silitän selkää, siinä hän aikansa kääntyilee päätä puolelta toiselle, sitten kun löytyy se puoli, jolla haluaa päätään pitää, nukahtaa siihen. Ainoastaan yön 4. imetys joskus 5 kieppeillä tuottaa tuskaa, kumpanakin yönä on itketty, kun halutaan nukahtaa tissi suussa. Muut herätykset ovat sen sijaan menneet hyvin, ei ole protestoinut.
Päivällä en oo ees yrittänyt nukuttaa sänkyyn, kun sinne oli hankala nukutta tissilläkin, voin vain kuvitella miten ilman. Eli oon nukuttanut kantoliinassa, pitää olla johdonmukainen, en voi antaa tissiä päivällä jos en yölläkään. Muutenkin yritän vähentä'ä tisuttelua myös päivällä, kun tajusin, että eihän greta ees pyyd'ä usein tissiä, m'ä vaan ymppään sitä sen suuhun varmuuden vuoksi :ashamed: Ei tyttö ees tiedä, että miltä nälkä tuntuu. En halua ylihuolehtivaksi äidiksi, ei lapsen tarpeita pidä ennakoida, vaan vastata todellisiin tarpeisiin. Näin oon nyt päättänyt, saa nähdä pitääkö hysteerikolla linja. =)
 

Yhteistyössä