Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Joo täällä on kans ollut oikeastaan pojan syntymästä asti sellaista hermostuneisuutta ja hätäilyä ihan pienistä ja tyhmistäkin asioista. Alkuun tietty sen arjen hallitsemattomuuden ja uuden elämänrytmin takia, mutta nyt vieläkin vaikka pojalla on jo suht säännölliset päivä- ja unirytmit. Oon tosi arka lähtemään pojan kanssa mihkään, mökille menokin oli aikamoista stressaamista :ashamed: . Vaikka näin jälkikäteen oon tosi onnellinen että lähdettiin, tuli sekin kokeiltua ja hengissä siitä selvittiin... :) Mut tosiaan kateellisena lueskelen teidän muiden juttuja vauvakinoista ym. menoista, mulla ei vaan rahkeet riitä kyllä lähtee. Se on kumma vaikka meilläkin poika on tosi rauhallinen ja ns. helppo mut mä oon vaan niin arka. Paljon helpompi touhuilla tutuissa ympyröissä pojan kanssa. Mä taidan olla vähän antisosiaalinen tyyppi... :LOL: Mut eipä silti, "kiva" kuulla että muillakin vähän vastaavaa.
 
pur
HM Ei oo vaikuttanu mitkään kiinteet meijän yöuniin. Paitsi peruna ja riisi aiheutti kivusta kiljumista. Mut siis syöttöihin, ihan yhtä tiuhaa tyttö syö edelleen. Se ero on tullu, ei tosin liity työn syömisiin, et meikäläinen ei enää ite saa nukuttuu syöttöjen aikana. Muuten siis syöttö väli ja vatsan väänteet pysyny kaikista tempuista huolimatta samana. Meillä noita syöttöjä 3-5 yössä riippuen aamunukkumiseni pituudesta.

KAKKAn mä taion tytöltä esiin edelleen n kerran viikos luumun avulla, aina kun tytön olo alkaa vaikuttaa tukalta. Kiinteitten alotuksesta tahna on hiukka tiiviimpää ja pysyy näin ollen jo pääsääntöisesti vaipassa sisällä kun aikasemmin oli 1krt/vko nilkoista niskaan meininki =). Kyl toivoisin kovasti tytön puolest et sais sen mahan toimii jotenki normisti.

KIUKUTTELEMAAN on oppinu meidänki tyttö nyt. Siis ihan tosissaan kyyneleet silmissä alkaa sekunnissa karjumaan jos joku juttu ei miellytä ja yhtä pian ku asiaan tulee korjaus niin samalla sekunilla jo vedetään varsin onnellista ja leveety smileä naamalle. Tänäänki oli autossa kun lähettiin kylästä ihan tajuton huuto koska kaukalossa on vaan niin tylsää istua. Heti ku tuli eka bensis pysähdyttiin ja tyttö oli iloinen siihen asti ku kaukoloon laitettiin takas ja sama huuto sillä sekunnilla. Kyllä mä sit sain sen jonkin ajan pääst uneen laulettuu, mut ohhoh.

Ja taas pitää mennä. Mä en enää kerkee kauheen tarkkaa palstailee :( . Koitan mut lyhkäseks jää visiitit, ni et tsori kun en kaikkee lue/vastaa

Pur
 
Merkkiä vaan!

Reissusta palattu ja oi, kun ihanaa olla kotona!

Axun pikkuinen serkkutyttö oli niiiiiiin ihana :heart: :heart: Ja miten se oli pikkunen vaikka siis melkein kilon painavampi kun Axu syntyessään. Äkkiä sen unohtaa tuon vauva-ajan. Tuntuu, et meidän poika ei oo niin pieni ollut koskaan :eek:

Isäntä teloi kätensä reissussa ja ens viikon on kotona saikulla.

Tuiskunen ja Axu
 
Stressaamisesta ihan vaan että mulla oli alkuun just sitä että mietti tarkkaan kauppaan menonkin ja jos silmät aukes niin siinä ei tosissaan aikailtu sitten yhtään, vaan tärkeimmät kärryyn ja äkkiä uloooos!!! ..vaikka neiti ei koskaan edes ole itkenyt kaupassa, mutta noin niinku ennaltaehkäisyksi :p No sitten kun on vaan alusta saakka mennyt äiti-vaavi jumppiin, kinoon ja reissuihin ( välttääkseni mökkihöperöitymisen ) , niin sen myötä on on tullu varmemmaksi ja nyt voi jopa mennä hereillä olevan vauvan kanssa kauppaan :kieh: Mutta ollaanhan toki erilaisia ja vauvat on erilaisia, meitin neiti on helppo, joten sen kanssa on myös vaivatonta liikkua.

Kakkaamisesta neiti kakkaa jäniksenpapanoita :p ..siis vaikka on saanut luumua jo 3 pvä, niin silti tekee pikku pikku sikkareita ja tänäänkin vissiin 3x. Eipä tuo näytä kärsivän, mutta ilmeisen kovalla on :/

Tänään ei ole taas nukuttanut kunnolla, ei edes vaunuissa, että se saattaa tietää myös rikkonaista yöunta..ja tietty se on mun vuoro. plaah!

Jep, täällä siis mökkeillään yhä kun miehellä 2 vko kesälomaa. Meille tuli miehen kaveri auttamaan kuistin teossa ja hänen 3,5 vuotias poika. Mulla onkin tässä sitten 2 lasta ja kestitys, seuraavat 3 pvä :whistle:

Ihanaa alkavaa helleviikkoa =)

HM ja neiti >4kk
 
Huomenta!
Tänään mulla on vaan yksi lapsi, ja onpa elämä helppoa! ( ja joo, hiljaista ja tylsää...) Nyt päätin, että kun esikoinen ei oo herättämässä aikaisin, niin mulla täytyy olla sen verran energiaa, että nukutan Viljan koko yön omassa sängyssään. Se kun on tähän asti nukkunut aina vieressä ekan heräämisen jälkeen, kun ollaan saatu paremmin nukuttua - oli pitkään niitä vatsavaivoja jne. Ollaan heräilty toosi tiuhaan, ja osittain ihan mun omaa syytä. Niin tokkurassa toimin öisin, että en tiedä, olenko ihan turhaankin syöttänyt neitiä. Turhien syöttöjen pois jättämiseksi ainut vaihtoehto olis kai luopua perhepedistä. Nyt kun halusin tytön jatkavan untaan omassa sängyssä, niin eipä se tietenkään ollut jatkuakseen. Puolitoista tuntia piti hakea unta keskellä yötä! Kyllä teki mieli luovuttaa. Ei se nyt juuri itkenytkään sentään, ei vaan saanut nukuttua. Tissiäkin tarjosin monta kertaa siinä välissä, mutta istuallani, viereen en ottanut. Viimein tuli kakat, ja sen jälkeen helpotti. (Siitä muuten oli puhetta ja meillä on öinen kakkahätä pilannut moonet yöunet, kun se aiheuttaa ensin huonot unet ja sitten piristymisen..) Ja sen jälkeen Vilja nukkui kaksi kolmen tunnin pätkää, vieressä herää ainakin puolet tiuhemmin. Nyt siis vatsavaivojen helpotettua taitaa meilläkin olla järkevä ratkaisu, että nukutaan yöt omissa sängyissämme. Katsotaan, miten tämä kehittyy..

Almaa rajuista leikeistä, mäkin itse käsittelen vauvaa aika varoen ja yritin aiemmin toppuutella miestä jos näytti vähänkään hurjalta. Vilja vaan osoitti aika selvästi, että se tykkäsi niistä iskän lintsilaitteista, joten oon nyt yrittäny antaa niiden leikkiä rauhassa...

Tänään olis paljon tekemistä! Nyt kun on vaan tuo yksi helppohoitoinen lapsukainen. :) Kotona olis monenlaisia projekteja, joiden tekeminen on hankalaa tai mahdotonta ku poika on kotona, ja kodin ulkopuolella enemmänkin kaikkea, johon nyt on paremman mnahdollisuudet. Kivan näköinen ilmakin! :heart:
 
Pakko pikaisesti hehkuttaa; poika nukkui viime yönä putkeen 9 tuntia! :D Iltavelli juotiin klo21 ja yöunille nukahti 22.30 ja heräs 7.30! Mä olin ihan huuli pyöreenä kun ei ollutkaan yöllä herännyt syömään... Onhan tuo aika hyvä nukkumaan ollut jo pidemmän aikaa mut tais olla eka kerta kun nukkui läpi yön heräämättä. I like it a lot :D .

Mahtava keli, ohjelmassa pitkä vaunulenkki.
 
pur
MATMA oon tosi ilonen et tedän neitin mahavaivat on helpottanu :flower:

ROSANITELLE onnittelut onnistuneesta yöstä

YÖTÄ mäkin tulin tänne hehkuttaa.just kun pääsin täänne taas mainitsemasta eilen illalla, niin viimeyönä meillä mentiin seittemästä seittemään YHELLÄ SYÖTÖLLÄ. Jesh jesh. Iltapalaks annoin tytölle banaaniluumusosetta pari reiluu t-lusikallista ni avot. no viimeyö ainaki meni hienosti ja mies anto viel nyt aamust nukkuu ni oon minäki pirtee ku peipponen.

MENKAT muuten alko mulla tässä juhannuksena. Tunnilleen tasan vuosi siitä kun testillä viimein raskaus varmistui :LOL: . Tulipahan syy sillekkin kjun oon tääl ollu ku persiille ammuttu karhu :saint:

Pur ja Pihla
..Pihla osaa jo tosi hienosti painaa tota välilyöntiä tvt javähän muitaki :LOL:
 
Pur kiitti! :) Saa nähdä, palaako vatsavaivat ku alotetaan kiinteät... Toivottavasti teilläkin vatsanväänteet ymmärtäis häippästä. Kai ne yleensä puoleen vuoteen mennessä...? Mut oi, kun teillä onkin nyt nukuttu! Onnittelut!
 
Pikaseen merkkiä ja lukemassa, Sara on leikkipesässään lattialla et saa nähdä kauanko viihtyy tällä kertaa..

Juhannus oli ja meni, surkeet ilmat oli kyllä :( Kotona vaan oltiin, leffa vuokrattiin ja syötiin herkkuja. Nyt on kyllä aivan mahtava keli, kyllä piristää kummasti kun aurinko paistaa B)

Kakka, meillä kakataan päiväaikaan, kertaakaan ei oo tullu yöllä. Nyt on ollu silleen et yleensä 2xpvä.

Stressaamisesta, mä oon kyllä muutenkin niin stressaajatyyppiä että huh huh |O oon heti ihan mielettömän huolissani pienestäkin asiasta jos vauvalla on jotain ja alan heti tyyliin hakeen tietoa asiasta, että mikähän sillä nyt on ja onko vakavaa :whistle:

Jahas nyt täytyy taas mennä, leikkipesä ei ollutkaan nyt kiva juttu :wave:

Kareliini ja Sara 3kk10pvää :heart:
 
Moi!

Juhannus oli ja meni :D mökillä oli niin kylmä!Järveltä kävi niin kova tuuli et mies sai grillailla toppaliivi päällä :LOL:

Neiti on nyt monena iltana heränny ku on tunnin kerenny nukkua yöunia.Vaatii ihan selkeesti päästä viereen.Ku oon siis nukkuttanu viereen ja aina siitä nostanut omaan sänkyyn heti.Yö syöttöjen välissä on kyl nukkunut sit vieressä.Eilenki oli hyvä ku itkeskeli menin kahtoon,heti rupes hymyy irtoon ja ku olin hetken päästä lähdössä pois huoneesta alko kauhee huuto ja taas ku tulin takas niin hymyili.No eipä siinä auttanu ku nukuttaa taas viekkuun ja siitä omaan sänkyyn ja hyvin nukahti sit.

Meillä kakattiin eilen :D jeeeee!!päivä yli viikon oli taas väliä..mut mä olin onnellinen :LOL: se on niin kurjaa ku kakka hukassa ja toinen kipeenä.

hei millos se tapaaminen nyt oli?oliko se 25pvä ens kuuta?

stressaamisesta:ilmottaudun joukkoon!välillä mieheltä lähtee järki ja terveys ku stressailen joka asiasta ja välillä en osaa edes päättää et lähdetäänkö kylään mummuille vai ei jos sattuu oleen uniaika pikkuisella.Vaikka ite oon sitä eka ehdottanutkin :ashamed: ja oon hirmu tarkka noista nukkumisajoista!

no mutta nyt täytyy mennä,pian pitäs lähtee käymään sisustuskaupassa hakeen mun kehyksiä ku niitä vihdoin oli tullut lisää :D saa valokuvia seinälle.

hemuliina ja nepsu 4kk :heart:
 
mirolle ja konstalle onnittelut hampaasta! :flower: :flower:

me käytiin tänään eka pikkunen lenkki kantoliinassa ja sehän meni yllättävän hyvin :) piti mennä kirppikselle,mut se olikin kii, mut tulihan testattua :D kuuma vaan tuli,ku ylipuin vauvan, yhtään en osaa nyt taas pukee ku ilmat vaihtelee :|

meille ei uutta. puklutaan,huudetaan,uhmaillaan...

stressaan minäkin. kauppareissut suunnittelen tarkaan,et vauva nukkuu silloin vaunussa, niin monta kertaa ollaan kaupassa ja kassalla huudettu ja se on inhottavaa! nyt sentäs kelit jos paranee ni hätätilassa taas kiskasen tissin esille vaikka puolimatkassa jos muu ei auta, et jospa aurinko puolittais mun stressiä :whistle: oon edelleen niin kade kaikille,joitten vauva huolii tutin!, meillä ei edelleenkään kelpaa mikään merkki/malli.

viimeks muuten ku käytiin siel neuvolassa,niin se sijainen oli erittäis imetysmyöteinen..se suositteli kovasti tissille nukuttamista ja sano et anna vaan lutkutella sit sitä tyhjää tissiä syömisen jälkeen unissaan,et lisää maidon tuloo. jotenkin hassua kun jotenkin aatellu et se tissille nukuttaminen ei ois niin suositeltavaa... (meillä siis koko ajan nukahdettu vaan niin)
no mut jatkamme näin.

ihana ilma!!! pihalle päästävä taas kunhan nuo nöppöset heräilee :)

labello ja jasmin 4kk+
 
siis mitä mitä mitä? Onko se tapaaminen vasta heinäkuussa? :eek: Mä oon luullut, että kesäkuussa. Nimittäin mä oon suunnitellut tulevani Suomeen heinäkuun lopulla, niin että jos tapaaminen on Tampereella niin, että sinne pääsee asemalta, niin mekin tultais Gretan kanssa!
Onnittelut Rosinantelle ja Purille hyvistä öistä! :flower:
Mäkin oon ihan onnessani, kun Greta nukkui viime yönä 5 tuntia putkeen! :D Mä hehkutan nyt, kun tuskin tästä tapaa tulee ;) Mutta toinenkin syöttö vasta kolme tuntia ekan jälkeen, kun meillähän on yleensä syötysuunnilleen 3+2+2+1+1+1....
Psykoterapeutti nimittäin sanoi mulle, että jos Greta kääntyy vatsalleen nukkumaan, niin en saisi kääntää takaisin selälleen. No, Pantleyn kirjan mukaan kätkytkuoleman suurin riski on ohi 4kk iässä (6kk jälkeen kokonaan ohi), niin että mä sitten annoin Gretan kääntyä mahalleen ja silitin selkää, kunnes nukahti. Ei siis nukahtanutkaan tissi suussa. Ja tuossa sitten tulos =) Itse kyllä sitten valvoi klo1-klo4 välillä, mutta lähinnä siksi, että olin niin innoissani tuosta Gretan nukkumisesta :LOL:
Perunaakin syötiin se teelusikallinen aamupäivällä, mutta en oikein usko, että niin pieni määrä vielä vaikuttaisi yöuniin.
Tänään yritin taas perunaa tuputtaa omaan maitooni sekoitettuna, mutta ei kyllä sitä teelusikallista enempää mene. Mies haluaa sekoittaa pottuun oliiviöljyä ja parmesaania (se on siis ainoa maitotuote, jota voi antaa tämän ikäisille, kuuluu ihan siihen lastenlääkärin antamaan reseptiin), ehkä sitten menisi paremmin alas. Myöskään ompusta ei tykkää, kun taas päärynää on syönyt aika paljonkin.

Siis nouseeko vauvat tässä iässä jo kontilleen? Kun Greta nousee nykyään sitten mahalta polville :eek: Onneksi kädet ei vielä oo tarpeeksi vahvat nostamaan yläkroppaa ylös, muuten tää varmaan konttailisi kaiket yöt...
Tv. Lentis ja Greta 4kk 2 vkoa :heart:
 
Nyt oli poitsulla sitten paino laskenut sitten viime neuvolan! :eek: :( Olette täällä puhuneet stressaamisesta, ja olin aikeissa vastata, että en stressaa, vaan elämä on helppoa ja kivaa... Mutta ilmeisesti pitäisi kuitenkin stressata, kun vauva on ollut "nälässä". :ashamed: Siis nälässä lainausmerkeissä, koska poju on ollut kumminkin ihan tyytyväinen ja aurinkoinen vauva, tissiä on syönyt ja oon tosiaan luullut, että maito on riittänyt. Voi hitto!

Siis poikasen 5 kk mitat 5300 g (ed. 5700 g) ja 61,2 cm (60,5 cm). :headwall: Pituuttakaan ei siis ole tullut tarpeeksi. Saatiin määräys aloittaa kiinteät heti tänään, ja tuolla onkin porkkanasose valmiina venttaamassa, että poju heräisi, se nukkuu tuolla rokotusväsyään pois. Olisin aloittanut kiinteät kyllä jo aiemmin, mutta kun oltiin juhannusreissulla, niin päätin lykätä tälle viikolle. Mitä luulette, pitäisikö tuohon kasvissoseeseen lisätä vielä öljyä? Millaisia ohjeita olette neuvolasta saaneet? Vai tuleeko se öljylisä vasta myöhemmin? Ei muistu mieleen, enkä hoksannut terkalta kysyä. Perjantaina joka tapauksessa uusintapunnitukseen, kyllä nyt ois lähdettävä painon nousuun pian. :/

Muuten nla:ssa oli kaikki ok, kehitys normaalia ja jäpikkä kuulemma henkisesti vireä. :) Poitsu vierastaakin vaikkei sitä näytä muutoin kuin epäluuloisella ilmeellä. Th sanoi, että voi olla, kuten olen jo aiemmin epäillytkin, että poika vaan on perusluonteeltaan tyytyväinen tapaus, joka ei itkeskele, vaikka pikku nälkä olisikin.

Juu, toivottavasti kaikilla on mennyt jussit hyvin. Me oltiin Keski-Euroopan visiitillä. Ihmeen sujuvasti kaikki meni, vaikka paluumatkaakin tehtiin yhteensä 11 h koneen vaihtoineen. Vähäsen poika itkeskeli väsymystään tulomatkalla viimeisellä lennolla, kun alkoi olla jo myöhä. Mutta piristyi siitä sitten ja jokelteli tyytyväisenä vielä klo 23 jälkeen, kun odoteltiin bussia lentokentältä kotiin.

Kössi ja minipoikanen 5 kk ja 5,3 kg :heart:
 
Lentis, PARMESAANIA? Mitä ihmettä, italialaiset on kyllä ihan hulluja :p Siinähän on ihan tajuttomasti suolaa...?

Hysteerisyydestä, mä oon myös kyllä aika paha. En ehkä stressaa reissuja tai muita liikkumisia ja pystyn myös ajamaan autoa vaikka Helmi huutaisi takapenkillä, mutta pelkään ihan tajuttomasti kätkytkuolemaa! Oon odottanut tätä 4kk "rajapyykkiä" kuin kuuta nousevaa kun luin myös tuon että riski alkaa nopeasti silloin vähentyä. Käyn vieläkin koko ajan kattomassa tyttöä kun nukkuu, vaikka vaunuissa olisi niin pitää naama laittaa hyttysverkkoon kiinni että näen varmasti että hengittää... Ja kotonakin käyn yhtä mittaa makkarissa kurkkimassa tai käsken miehen mennä tarkistamaan.. :ashamed: Onko muut tälläsiä?

Meilläkin muuten yritetään ryömiä, just otin videolle kun tyttö kiukkuaa kun ei pääse eteenpäin. Saa vedettyä jalat jo ihan kunnolla masun alle, mutta käsissä ei riitä voima liikkumiseen.
Kiinteät on varmaan kohta pakko aloittaa täälläkin kun toinen on niin kiinnostunut meidän syömisistä! Ihan huvittavaa kun seuraa silmä kovana nytkin mun kahvikuppia :D

Äh. pissat tuli näköjään nyt vaipan ohi.. Vaihtopuuhiin.
 
Tapaamisesta: mua kiinnostaisi kovasti kanssa lähteä tuonne tapaamiseen, mutta varmaksi en uskalla vielä sanoa. Täytyy vähän miettiä kuinka sinne sitten pääsisi, mä kun en taida uskaltaa lähteä täältä ajelemaankaan. (pelkään ihan sikana ajaa moottoritietä, on ollut pari läheltä-piti-tilannetta) Mutta kun tuo paikka selviää, niin tekisin arvion sen mukaan...

Äh, heti pitää mennä jatkamaan. Ihana keli muuten, kyllä kelpaa synttäreitä viettää :D
 
Kössi, kyllä se varmasti se paino lähtee nousuun, kun aloitatte kiinteät!
Kvart Över: sanopa muuta, hulluja nuo roomalaiset! Mutta niin täällä vaan virallisesti aloitetaan kiinteät 5kk iässä ihan "oikealla" aterialla, jossa on siis myös lihaa! Tämä siis sellainen virallinen tapa aloittaa kiinteät, lastenlääkäri antaa tarkat ohjeet grammoista ja sellaisista, kieltämättä sitä parmesaania laitetaan tosi vähän vaan makua antamaan, mutta kyllä se mustakin aika tujulta vaikuttaa. Mutta onko 58 miljoonaa italialaista herkkusuuta sitten väärässä? ;)

Eli siis onko se tapaaminen Tampereella? Vähän mä nyt innostuin, jos mekin päästään sinne! Jippii! :heart:
 
Lentis, kiva juttu jos pääsisit myös tapaamiseen mukaan =) Hienoa että Greta nukkui hyvin, toivottavasti tulisi nyt sitten tavaksi että nukkuis vähän pidempiä pätkiä niin saisit myös itse nukkua.

KÖ, täällä myös yksi hyttysverkon läpi kyttäilijä :LOL: käyn myös tarkistamassa että hengittää ja katson että rintakehä kohoilee. Aika hysteeristä välillä :whistle:

Nyt toi tyttö sit heräs kun iskä tekee remonttia, on laittanut aamusta asti meidän kellarin rappuun taka-ovee ja mennyt mm. ulkoseinästä läpi :eek: tänne olis voinu tulla tekeen sitä reikä seinässä-ohjelmaa :LOL:

Pitää mennä :wave:
 
Arki alkoi täälläkin. Juhannus oli mukava vaikka ilmat ei mitään parhaimpia ollutkaan.

Alkaa näköjään hampaita puhkeamaan meidän pikkuisille :heart: Iisa-Elinallakin selvästi alaikenessä kuultaa hampaat läpi, joten kohta varman sillekkin puhkeaa.

Voi kun mäkin pääsisin tonne tapaamiseen. Isompi tyttö on silloin leirillä, joten täytyy hetken vielä kans miettiä. Riippuu vähän miehen lomista

Nyt kun sitten helteet tuli niin jatkampa valitusta :| Tyttö nukkuu vaunuissa pelkällä vaipalla, mutta on ihan hikimärkä, tämä sitten aiheuttaa sen että uni ei maita :headwall: Kohta loppuu järki tohon 10 minuuttia unta 10 minuuttia hereillä :headwall: Niin ku se jatkuu yöt ja päivät.

Mutta meen taas vaippapyykille :wave:
 
Nyt mä oon näköjään koko ajan tässä, mutta sellaista piti vielä kysyä niiltä ketkä näitä asioita viitsii täällä vatvoa, että mitä ehkäisyä käytätte? Kun mulla nyt nuo kuukkarit alkoi niin pitäisi varmaan oikeasti tehdä asialle jotain. Hormonikierukkaa mietin, mutta en haluaisi käyttää hormonaalista ehkäisyä kun kesti sen verran kauan saada tämä eka lapsi alulle etten haluaisi enää yhtä kauan odotella toista. Ihan vielä ei kuitenkaan oo sen toisen aika. Eli ei pillereitä ainakaan, mutta mitä sitten? Kortsujen kanssa pelaaminen on niin hankalaa.. Kokemuksia?

Jes, Kareliini. En oo sit ainut unien kyttääjä B)
 
Joo ja täällä kans yks kätkytkuolemakauhuinen! Mä oon kans miettinyt että mikä se ikäraja on milloin vaaran pitäis olla ohi, kiitokset siis tiedosta että nyt voi olla suht rauhallisin mielin! Satuin vaan täs pari viikkoa sitten kattomaan jonkun Lapsityrannit-ohjelman jakson missä oli vanhemmat menettäneet kätkytkuolemassa 11-kuisen pojan!!! Mut kaipa tommonen on sitten jo toosi harvinaista että sen ikäisenä vielä kävis?? Näkikö kukaan muu sitä jaksoa? Mä en yleensä ees kato sitä ohjelmaa kun mulla nousee karvat pystyyn, mutta kuinkas sitten juur sen jakson satuin kattomaan :ashamed: ...

Poika meni just päikkäreille, pari päivää juotu sitä NAN2:sta ja kyllä vähän tuntuu itkuisuus lisääntyneen. Noh, toivottavasti maha tottuis pian.

Nyt kohnaamaan kaappiin jos löytyis jotain naposteltavaa... =)

t.R+P >4,5kk
 
KÖSSI: suuret sympatiat sinne, ymmärrän hyvin miltä tuntuu! Meillä kanssa poika on ollut tosi virkeä ja hyväntuulinen aina vaikka paino on noussut hyvin hitaasti, kahden ja kolmen kuukauden välillä ihan hirmu vähän. Syötin kyllä aina kun nälkäänsä valitti mutta ilmeisesti pieniruokahaluinen mies kun ei lihonut. Me aloitettiin kanssa sitten kiinteät heti 3 kk neuvolan jälkeen, öljyä en ole missään vaiheessa lisännyt ruokiinsa.
Nyt olenkin sitten tuputtanut yhtä mittaa ruokaa, ja paino 4 kk neuvolaan oli noussut 5,7 kiloon.

KÖ, joo mä kanssa vahdin tuota hengittämistä jatkuvasti. Hyvä sentään tietää että riskin pitäisi 6 kk jälkeen kadota, voin siis jonain päivänä lopettaa vahtimisen. Tai sitten en.

Mä epäilen että hammasta tehdään kovasti kanssa, ollut kiukkuinen heppu täällä tänään.

Nyt ruuanlaittoon kun on päiväunilla,
almaa ja poika 4 kk ja viikko
 
Panin pari FB-kaveripyyntöä, kun mulle teitä suositeltiin kavereiksi, mutta unohdin kirjoittaa, että oon Lentis. Mä en oo ehtinyt ketään oikein pyydellä, mutta nyt kun oli suositteluja, niin oli niin helppoa :p Mutta on kiva, kun mua pyydätte, helpottaa tän väsyneen mamman FB-elämää ;)
 

Yhteistyössä