Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Ai nii ja tänään oli oikein valvomis ennätys kun ihan kotosalla vaan oltiin täs iltasella ja 3 tuntia hereillä ( normi max 1-2 tuntia ) . Oikein väsytin sen, oli ilmakylpyä ja muuta 'ohjelmaa' ettei pieni niinku ehtiny nukahtaa kesken kaiken minnekkään, vaikka oli ihan sippi. Saa nyt nähdä onko sillä vaikutusta yöuneen, kun viimeyönäkin taas sai sitä tuttia juosta ja ylimääränen syöntikin oli klo 1. Mä luulen kyllä et niitä ikeniä vaan kutisee niin pirusti, kun sitä kuolaakin tulee niin paljon ja nyt vois melkein sanoo että unohtanut jo kääntymisyrityksetkin kun ennemmin vaan työntää nyrkkejä suuhun :eek:
..josko tuo olis nyt niin poikki ettei huomaa kitistä :heart:
 
ÄÄÄÄRGH! Mikä per**le tuota meidän neitiä yöllä vaivaaa???? Omassa sängyssä ei nuku ja vieressäkin vähän rauhattomasti...Pää vispaa puolelta toiselle vaikka tuntus olevan unessa! EN jaksa kohta enää, miehellekkin jo alan tiuskimaan! :kieh:

Ja sitten, ikuinen kädenvääntö...mä korjaan lähes kaiken miehen tekemisen lapsenhoidossa, mikään ei käy mulle (tästäkin siis eilen väännettiin kättä ). Saan kuulema kohta hoitaa itsestään koko lapsen (tässä tilanteessa mulle kiljuva huutava kakara joka ei anna mun nukkua). Oon koittanut olla sanomatta ja tehdä, mut joskus lipsahtaa ja väsyneenä varsinkin...

Lyhyesti valitusvirsi kaunis, kiitos!!!!!!!!!!! :kieh:

Jospi ja päänvispaaja kauhukakara Henni

(sori jos on karmeeta tekstiä, mut nyt on vaan näin!)
 
Melkosen tööt olo :/ oli pakko nousta kuuden jälkee jo ylös ku oli kuuma ja kylmä ja paikat särkee ja räkä lentää. Ja Jadenna on sit tottakai heränny kahen tunnin välein syömää. Se varmaa tiäs et oon pipi :D
Ja toi yks parvorokkopotilas on piukas niit läiskii ja näpyi. Onneks sil ei oo muit oireit.

Juhannus tulee kyl vietettyy himas vaa. Ei ollu mutenkaa meinattu ihmeemmi mennä mihkää, ehkä grillaa mut seki jää nyt sit pipeilyn takii.
Kai sitä jotai hyvää tarttis ostaa silti.

Meil on kans nyrkin imeminen vaihtunu etusormen jyystämiseen niinku Keltamollaki.

Mul on pinnasängys edelleen toppaukset vauvan ympäril ettei kääntyile mut ei ne enää mitää pidä. Siäl ne mun toppaukset on öisin aina jossai jalkopääs ja Jadenna hakkaa päätä masuasennos pinnoihin ja toinen jalka on aina pinnan välis. Ehkä ne toppaukset vois jo poistaa :whistle:

Nyt on pakko mennä suihkuu, hiki pukkaa ku otin tabun särkyihi...

J+J 16vko+
 
Pikaisesti vaan merkkiä :wave:

Labellolle Helmin uudet mitat, 4kk - 6710g - 64,1cm

Enempi myöhemmin, meen laittaa ton kiljukaulan aamu-unille. Maitoa muuten tulee taas, ainakin jonkin verran! :D Useammin pitää vieläkin imettää, mutta jotain edes tulee eikä tyttö oo huolinut pullosta päälle, eli kai se on sitten saanut tarpeeksi. Huh. Kiitos vielä tsempeistä!
 
merkkiä ja lukemassa

Yö meni ihan hyvin, ei ainakaan vielä mitään oireita havaittavissa rokotuksesta. Yhden supon annoin eilen mut en sit yöks antanu mitään kun vaikutti olevan ihan ok.
Juhannukseks ei oikeestaan mitään suunnitelmia kun ilmatkin noin surkeet, kai me sit vaan ollaan tässä kotosalla. Pihasauna olis kyllä kiva lämmittää mut ei sinnekään sit päästäis yhtäaikaa :| Miehellä alko kesäloma tänään, kiva kun ehtii sekin taas enemmän osallistuun vauvanhoitoon :)

Hyvää Juhannusta kaikille jotka lähdössä jo tänään juhannuksenviettoon :flower:
 
Pikaseen taas käväsen..

Neiti oli ihan tööt jo kasin jälkeen et pistin ulos nukkumaan,vaik heräs seiskalta.Tieten reissun jäljiltä vielä väsynyt.Mä oon täälä hullun lailla pessy pyykkiä.Se vasta ihanaa näin reissun jälkeen,ku sais kone koko aika pyöriä ja sit puuttuu tilaa mihkä laittaa kuivumaan :kieh:

Meillä nepsu ei vieläkään kunnolla käänny,vahingossa muutaman kerran kääntynyt,mut ku mahalleen pääsee niin hienosti nostaa päätään ylös ja etsii leluja ympäriltä.Ja edelleen kauhee huuto heti jos lelu tipahtaa kädestä,niin oikeen kunnolla pahastuu ja ku saa lelun jälleen käteensä niin huuto loppuu siihen.
Muutenki meidän neidistä on tullut ihan äitin tyttö :heart: jos mä häippäsen vähäks aikaa niin alkaa kiukuttelu ja ku tuun takas niin neiti hymyilee ja naureskelee just silleen et ihana ku tulit takas-tyylillään :heart:

Meillä mennään edelleen tissillä,mut kyl mä kohta alotan kiinteet,jospa se sit vähentäis yösyöntiä mitä harrastetaan vielä'kin 3krt yössä,mutta onneks käy nukkumaan samantien niin en oo kokenut sitä mitenkään raskaaksi.

Haavemamma:meillä kans kuolaa tulee ihan mahottomasti,vähän väliä saa vaihtaa vaatetta ku on niin märkänä!

Juhannus suunnitelmat meillä on suunnilleen selvät.Mennään perinteisesti miehen mummun mökille minne sit kaikki kokoontuu,tänä vuonna vietetään mummun ja vaarin 50v hääpäivää!Vähän yllätystä niille luvassa :D :D

Hei millos se tapaaminen nyt on?ois kyl hienoo tulla kans mut se on nyt hiukka vielä kyl auki.Täytyy kuulostella tilannetta :D

No juu eikai tässä nyt muu auta ku lähtee vääntään muksuille ruokaa,vielä kun nepsukin nukkuu ulkona.Meillä edelleen nukutaan näin aamusesta se 3h-4h tuntia.

hemuliina ja nepsu 4kk :heart:
 
Moikka!

Tulin nopeasti kirjoittelemaan kuulumisia, kun en näköjään saa tänä aamuna edes yöpaitaa vaihdettua oikeisiin vaatteisiin. Hyvä suunnitelma mulla kuitenkin on vaunulenkistä ja kaupassa käynnistä.

Helvatun huuto.net kun on kaatunut, haluan sieltä yhdet rattaat ja nyt en pääse niitä huutamaan... Olen ihan varma, että joku ehtii ne napata, kun en koko aikaa ehdi kyttäämään, että joko se toimii. :headwall:

Poika on taas levoton öisin, harjoittelee ryömimistä unissaan ja päätyy vähän väliä sängyn nurkkiin jumiin ja säikähtää sitten sitä. Pitää muutenkin unissaan hirmuista älämölöä ja mä en saa nukuttua. Alkuyön onneksi nukkuu rauhassa, saa edes jossain vaiheessa vähän pidemmän unipätkän.

Juhannnuksena ollaan menossa anoppilaan länsirannikolle. Ja käydään jossain vaiheessa pyörähtämässä tyyppien äipän siskolla tapaamassa niiden tyttöä ensimmäistä kertaa. Huomenna aamulla olis tarkoitus lähteä ajelemaan.

Jospille iso :hug: Toivottavasti saat pian nukuttua univelkoja pois, niin alkaa tyttö ja mies taas näyttää paremmilta. Mä en ainakaan aina väsyneenä edes muista miksi lapsen halusin ja vielä tuollaisen miehen kanssa. :ashamed: Vaikka oikeasti niitä molempia kamalan paljon rakastankin. :heart: :heart:

KÖ hienoa että sinnikkyys palkittiin. :)

Pikaista paranemista kaikille kipeille.
Ja mukavaa Juhannusta ihan kaikille!

Kuume ja Konsta 3kk 3vk+
 
Piru että osaa olla kylmä ja kova tuuli! Pikaisesti tulin toivottamaan paranemisia kaikille kipeille ja hyvää juhannusta!!! Pitäis pakata ja lähteä reissuun mutta ei oikein innosta... No ei maha mitään, pakko toimia!
 
Edellisessä viestissä unohdin sanoa, että tervetuloa uusille.

Niin se aika tosiaan rientää, Iisa-Elina kun syntyi muutaman viikon etuajassa ja laskettu aika oli helmikuun 4:s =) Tosin oikeasti viisi kuukautta tulee täyteen vasta ens viikolla

Oltiin tänään siellä rokotetutkimuksessa taas :| kyllä ottaa meidän tytölle koville toi rokottaminen :ashamed:

Mutta me kans suunnataan maalle juhannuksen viettoon, että:
Oikein hyvää jussia kaikille
 
Jospi :hug: Väsyneenä on rankkaa kuunnella toisen huutoa ja mieskin pännii siinä samalla. Täällä on joskus samanlaisia tuntemuksia, mutta onneksi on välillä niitä hyviäkin päiviä, jolloin oikein ihmettelee kuinka paljon voi omaa lastaan rakastaa ja mieskin tuntuu niin mukavalta. Tsemppiä sinne!

Tervetuloa uusille! Tämä on huippuporukka :D

Meillä taistellaan kanssa nykyisin illalla nukkumaanmenon kanssa, eli sitä eroahdistusta se vissiin on. Ja mitä väsyneempi poika on, sen isompi huuto ja päättäväisempi sen suhteen, ettei nukkumaan mennä. Aika taistelua se on joka ilta, ollaan miehen kanssa aika väsyjä tilanteeseen. Ei ole kuulkaas tarvinut peittoja heilutella kuin varmaan kerran-kaks synnytyksen jälkeen :eek: :ashamed:

Paljon olis asiaa, mutta nyt Nuutti tuolla alkaa heräillä. Parin tunnin päikkärit menossa, ihan ihmeellistä!!

Hyvää juhannusta kaikille!! B)

Niisku ja ens viikolla 5kk täyttävä pikkumies
 
JOSPI: samassa tilanteesa ollaan täälläkin, aivan ku olisin ite kirjottanu tuon tekstisi!! |O
Poika kitisee, kitisee, huutaa, kitisee... argh....
Neuvolassa käyty tällä viikolla ja pojan mitat 7240g ja 63,5cm. kaikki hyvin siellä, neuvolatäti oli raivostuttava, joo kyllä, joo kyllä... mukavaa vuoropuhelua..:) eipäs siinä.. , niin ja tapaamisesta.. en varmaan pääse Tampereelle asti tulemaan, jos olis järkätty tääl Jkl ni ehdottomasti olisin tullut teitä tapaamaan.!!

oikeen ihanaa juhannusta kaikille mammoille!!
 
BamBam :flower: Tervetuloa!

Jospi :hug: Älä huoli, samanlaisia fiiliksiä täälläkin toisinaan. Ihmisiä me äiditkin vaan ollaan :LOL:

Lueskelin tossa imettäessä mun vauvaoppaasta tuosta hampaiden saamisesta ja siinä oli, että hampaiden puhkeaminen voi aiheuttaa vaippaihottumaa. Matmallakos sitä vaivaa oli? Ei siinä tosin osattu selittää, miten ne toisiinsa liittyy...

Viilentävää purulelua mäkin oon yrittänyt tarjota pikkuherralle, mut ihan niinku HM kirjoitti, niin on jotenkin hölmön kokoinen ja mallinen :x Ei ainakaan vielä kelpaa niin, että itse veisi suuhunsa. Sitten, kun mä hieron sillä ikeniä, niin vähän aikaa on tyytyväinen.

hieron vauvaa sen vyöhyketerapeutin ohjeiden mukaan. Neuvolastakin saatiin jotkut ohjeet.

Sain ohjeeksi jumppapallolla tasapainoiluun antaa painonsiirtoja kyljeltä toiselle (melko hitaalla tahdilla, et vauva ehtii tajuta painonmuutoksen), jolloin toinen kylki supistuu ja toinen vastaavasti pitenee = kehittää kylkien lihaksia. Sitten vauvaa voi kuljettaa pallon päällä eteen ja taakse. Jos tämän tekee vielä peilin edessä, niin että vauva näkee itsensä peilistä, niin pitäis kehittää vauvan ymmärrystä omasta itsestä erillisenä olentona äidistä. Ja olihan se meidän jannusta ainakin hauskaakin nähdä "toinen pikkunen" peilistä :LOL:

Jotain muutakin piti kirjottaa, mut pää tyhjeni taas...

Tuiskunen ja Alexi 4kk 2vko 1pv
 
BamBam Tervetuloa!

Nessu Mä mietin tota hiivaa sillä vaippa-alueella. Sisko sanoi sen pojalla olleen joskus samannäköistä ja oli saanut siihen neuvolalääkäriltä jotain ytysempää. Mäkin kysyin nlalääkärissä kun oli niin sopivasti, mutta se käski vaan sinkkivoidetta laittaa.

Tuiskunen Aika jännä toi vaippaihottuman ja hampaiden puhkeamisen yhteys. En oo kuullukaan. Vilja on kyllä nyt koko ajan käsi suussa ja mun sormea/ kättä jäystää ikenillä jos on sopivasti ulottuvilla. Voihan olla tosiaan jo sitäkin harmia... MEillä kyllä taisi aiheuttaa ton tavallista huonompi hygienia. :ashamed: Ainakin se tuli just sillon ku esikoisen kanssa mentiin sairaalasta ja tutkimuksesta toiseen.


Meilläkään ei kauheesti vällyt heilu. Muutenkin on väsy, ja viime viikkoina ollu jatkuva huoli pojasta eikä oo sit jaksanu ajatella mitään fyysisiä iloja. Oon kyl harvakseltaan yrittäny miestä nopsaan hoivata, mutta en oo kyl ite pystyny innostumaan pariin kuukauteen. Yks päivä täs se jo näytti ihan houkuttelevalta ilman paitaa. :D Että kai se tästä taas palautuu...
 
bambam tervetuloa :flower:

jospi :hug:


juhannus vietetään kotona (=meillä ei vietetä juhannusta)

peittojen heiluminen njooh, heilunu aika tarkkaan vuos sitten :LOL: eipä oo heiluttajaa. mut evvk kyl vaikka oiskin.

meillä ei jasmin edelleenkään tuttia huoli, vaan mutustelee nyt aina etu- ja keskisormee. sen vissiin perinyt mummoltaan,joka sitä tehnyt kuulema vielä koululaisenakin :D

ihanaa,sain valokuvat jo tänään :p toissailtana tilasin, ifolorilta nopeeta toimintaa!
=)

on kai se tästä lähettävä. mulla oottaa keittiössä 4kg lihamöhkäle :LOL: kattovat kaupassa vähän kieroon, mut perskutarallaa ei sitä nyt aina jaksa sitä ruokaa vääntää,teen kerralla pakkaseen kans ja liikenee tuosta kimpale äitellekin :saint:
ei ainakaan ruoka pääse jussina loppuun....

labello+nukkuva nöksykkä 4kk+
 
Heippodei kaikille!

Täällä saatu jo vähän pakkailtua mökillelähtöä varten. Miten voikin olla näin hidassoutuista tämä valmistautuminen :ashamed: .

HM joo meillä kans yks tuttavapariskunta kun harrastaa tota ilmoittamatta jättämistä. Mua voi sitten v...ttaa kun ois kiva vähän valmistautua sen mukaa kuinka moni ois tulossa. No joo, tänä jussina he eivät olleet ees tulossakaan että ei senpuoleen.

Jospi meillä vähän niinpäin että tuo ukko on aika kova neuvomaan mua lapsen hoidossa.. ja sekös meikäläistä kuumentaa |O . Meillä mies on kotona vasta illalla ja näkee muksua ehkä max pari tuntia per ilta ja sinä aikana kerkiää jo huomauttelemaan mulle yhdestä sun toisesta asiasta. Tyyliin; varo nyt ettei pojalla oo huono asento tai kannattaa siirtää poika kauemmas ettei putoo kahvikuppi päälle, älä syötä noin paljon kerralla, kato nyt sillä menee kohta väärään kurkkuun...... AAARRGGHHH!!!!! Siis haloo, mähän sen pojan kanssa olen ja touhuan täällä kaiket päivät eikä mitään vahinkoja oo sattunut. Kyllähän mä sen ymmärrän ettei ukko sillä pahaa tarkoita mut kylläpä korpeaa tommonen ohjeistaminen. Phiiiuh, kylläpä helpotti! Kiitos kun sain vähän purkautua :) :kieh: :$ |O :headwall: :saint:

Nyt taas takaisin laukkujen pakkaamisen pariin.

Hauskaa Jussia kaikille!!!!

T.R+P 4,5kk
 
Ensiksikin Oikein ihanaa keskikesän juhlaa kaikille! ÖÖÖ missä se lämmin ilma ja hempeä tuulenvire... Tuol paistaa arska kyl mut meinaa lähteä tukka päästä!

Liityn kerhoon "onkohan meidän Jussivieraat tulos vai ei".... :kieh: Mun likkakaveri on ilmoittanu tulevansa, mun kaks mies puolist kaveriia taas arpoo ja kälyst ei oo kuulunu mitää... No arvo siin sit tarjottavia! :kieh: Ihan tuttua toimintaa kyl...

Voimia kaikille sairastaville ja pikaista paranemista tai muuten itkuisten vaavojen äipille! :hug:

Meillä ok! KOP KOP....

Autossa matkustetaan edelleen vaihtelevalla menestyksellä!! :eek: Menomatka hakemaan pimua leitiltä oli yhtä |O |O :kieh: ja takas tulles oli taas ihan tyytyväinen! Toivon totisesti et rauhoittuu kuukaudes, muuten en kyl uskalla lähteä Tampereelle ajelemaan, matkaa kuitenkin n400km päivän aikana! Hankitaan koht turvaistuin ja laitan toivoni siihen, et viihtyy isommassa istumessa sit paremmin.

Sosetta syödään hyvällä ruokahalulla, kunhan on maissia ja pottua. PISTE ja sillä mennään nyt vähän aikaa. porkkana, peruna ja bataatti variaatiot ei uppoa. :LOL:

Käytiin eilen katsomassa serkkulikkaa. Pian 7kk ja neiti nauroi Kaapsulle aivan katketakseen!! :LOL: Ihania... Kaapsu katsoi vähän hitaasti serkkuneidin hommia, hymyili sentään. Meillä neuretaan kuiskauksille ja kutistaan. :heart:

Nyt oikoseksi kun väsyttää!
S ja K karvaa vaille 4kk
 
Glow
En ehtiny kaikkee lukea kun poju heräs, isi meni kyllä "pelastaa" :D

ILTARAIVOAMISTA; ei oo helpottanu ei :headwall: se on se nukahtaminen helppoa, mut 30-60 minsan jälkeen alkaa se 30 min - 2 tunnin äherrys, parku ja raivo... :/ En muistanu neuvolas tänää mainita...
Päikkärit on nykyään tunnin pätkiä! Eilen nukku 4 x 60 min. Voisko olla illalla et hän herää tavallaan niinku päikkäreiltä heräis eikä ymmärrä että on yö ja voisi jatkaa unia... raivoaa kun väsyttää mut pitää yrittää hereillä olla?!

ONNIN 4KK MITAT; 8200g 68,5cm py 44cm. Iso poju on, mut omaan kasvutahtiin nähen hyvä ja sopusuhtainen =) Neuvolan th sano että vaikuttaa jo 6kk oloiselta... on niin jämäkkä...
Kerroin että aamupuuroa on ruvettu syömään ja kasvissosetta 2x päiväss + 1 hedelmäsose. Lisäksi nan 1 jauheesta maitoo menee noin 5 -6 annosta vuorokaudessa ( 1 annos 180-200 ml ) . Ja näillä mennään jatkossakin. Meillä on edelleen se nan 1, kun ei tossa lähikaupassa oo sitä 2 aina ja oon aatellu ettei se oo niin justiisa, etenki kun saa jo muutakin ruokaa. Mulla on tutteli purkkeja varalla kaapissa ja melkeinpä aamupuuronkanssa juo tuttelia vähäsen.

IHANAA, Aurinko paistaa tänään!! B) tulipa hieman hyvä fiilis kun kävelin neuvolaan ja takas, yhteensä noin 6 km.
Sen jälkeen olikin kiva tässä kattoo ukko kullan kans leffa ja vähä syödä kun Onni nukku =)
Yöksi jäädäänki Onninkans kaksin kun mies lähtee töihin...

Nyt pitää mennä vaihtaa lakanat ja laittaa pyykit!

Juhannus ollaan kotosalla että eiköhän tuu täällä pyörähdettyy :D
 
Jospi, :hug: I know the feeling... ;) Varsinkin joskus aamuyöllä kun Greta melskaa siinä vieressä tekee mieli kiroilla... :saint: ennen kuin mies lähti töihin, olin niin hermona tuosta Gretan meuhkaamisesta (kun mies noita kiinteitä aiemmin halusi aloittaa ja sitten tuli toiselle masu kipeäksi,´niin mä suutuin miehelle), että herätin miehen ihan vaan siksi, etten halunnut olla ainoa hereillä :D
Myös tänä yönä reppanalla oli oikeasti masu kipeä, johtuu varmaan siitä päärynästä, jota taas annoin eilen myös iltap'äivällä. Selvästikään ei sovi antaa kuin aamupäivällä, muuten menee yön ruuansulatus huonoksi.
Viideltä panin sitten mahalleen makaamaan, ja vihdoin nukahti siihen. yleensä Greta ei koskaan itke öisin, vähän ölisee niin, että tuikkaan tissin suuhun, mutta tänä yönä ei rauhoittunut kuin sylissä ja aina kun panin takaisin sängylle alkoi mekastus.

Mulla toi alkuinnostus noihin kiinteisiin on tosiaan hiipunut, kyll'ä mä nyt oon viime päivinä maistatattanut sitä päärynää, mutta heti jos alkaa iltapäivällä antaa, menee sitten yö ihan pipariksi. Eli ei mulla mitään kiirettä oo noiden kiinteiden kanssa. Toisaalta kun tyttö pari teelusikallista suostuu syömään, niin varmaan ihan kantsii uusia makuja esitellä ettei totu vaan tähän maitoon. Sitä paitsi mä oon niin sairaan laiska, imetys on niin helppoa kun on aina ruoka mukana... :ashamed: vaikka eipä tuo päärynän raastaminen nyt niiin aikaa vievää hommaa ole. Oon kyllä aatellut antaa mahd. pian noita "oikeita" hedelmiä, että tottuu syömään hiukan karkeampaakin eikä liian makeaa.

Mites siis ne uudet perunat? Saako niitä antaa vai ei?

Voi että mä tykkään kattella Gretaa kun se nukkuu. Siinä on jotain niin liikuttavaa. Nuo ihanat pullukat reidet makkaroineen :heart: Sitten typyllä on sellaista hienoa karvaa joka paikassa (kummatkin vanhempansa karvaisia...), jopa varpaissa. Aamulla kun herätään ja tyttö on yhtä hymyä, kun näke mut siinä, niin mä meinaan syödä suuhuni. Ja vähän maistankin jalkoja....
Jotenkin ne aamuyön valvotut tunnit sitten unohtuu.... :heart:

Jippii, mies pian taas kotona. Italiassa ei Juhannusta juhlita, niin että ollaan vaan kotona ihan normaalisti. ja nyt mulle on tullut stressiä siitä kuun lopun lomastakin, tekis mieli vaan jäädä kotiin, kun en tiedä kuinka Greta reagoi...
Ja parina p'äivänä yritin taas Gretaa vaunuihin, niin ei kestä olla siellä yhtään. Ekana päivänä alkoi itkeä 15 minsan jälkeen ja tokana 5 minsan jälkeen. Päätin sit pitää taukoa ja kokeilla myöhemmin uudelleen.
Tv. lentis ja Greta 4kk+ :heart:
 
Mae
No niin, nyt jos kerkeisin kirjoittelemaa. Molemmat pojat on mummin kanssa ulkona :D

Mitens muiden vauvat kakkaa? Kakkaako hereillä vai nukkuessa? Jos nukkuessa, niin herääkö siihen kesken unien eikä jatka enää unia?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska meillä Joona kakkaa usein toisilla päikkäreillä 40min. jälkeen. Siis herää ja kakkaa, eikä nukahtais sitten takaisin vaipanvaihdon jälkeen. Ja voitte kuvitella sitä kiukun määrää. Tänään on nyt sitten herännyt kakkaamaan kaikilla päikkäreillä.
Esikoinen muistaakseni kakkasi aina housuun ennen nukahtamista ja sitten nukkui tyytyväisenä sonnat housussa :LOL:

uusille tervetuloa :wave: Kiva kun vieläkin porukkaa liittyy tähän huippusakkiin :D

Glow meillä ei ainakaan päikkärit vaikuta tohon iltaraivoon, koska päivällä nukkuu 1,5h-3h. Tiedä sitten mikä. En edes neuvolasta voi kysyä, kun Kotkan kaupunki säästää ja meillä ei ole 4kk neuvolaa |O |O

Nytpä ei muuta tällä kertaa.
Hyvää ja rauhallista juhannusta kaikille :flower:

Mae ja Joona 3,5kk
 
joo sitä uutta perunaa ei saa antaa. Joku ainesosa siin oli et miks ei saa.

Tääl mul vaa kuume nousee ja laskee ja on hiki ja kylmä. Iha p.. olo. Noh, menee se jussi maatessaki.

Meil kakataa hereil olles mut mitää rytmii siin ei oo. Niiku ei missää muiskaa vaavin touhuis :) Nukutaa, syädää ja kakataa ku tykätää. Onneks silti yät nukkuu ja ku herää syämää ni ei herää silti eli jatkaa nukkumist heti.

Tissil mennää edellee ja ei oo intoo alottaa kiintei tai muutakaa. On nii helppoo antaa tissii vaa. Paitti et yks pikku onkelma siin on...Jadenna ei ime tissii jos istun. Eli jos ollaan liikentees ni joudun heittää itteni johonki maate ja imettää sillee :D

Jos sit valuis taas sohvan pohjal. Jadenna on syäny ihmee vähä tänää, toivottavast ei mun pöpö tartu. Kaverin samanikänen ku on nyt yli 39 asteen kuumees. Ei kiva.

Nii ja tervetuloo uusil ja Jussei kaikil!!
 
Matma, meillä ei tosiaan mikään muu voide, kuin hiivaan tarkoitettu rasva auttanut. Ja siinäkin meni pari viikkoa ennen kuin hävis koko ihottuma. Ehti levitä melko laajalle alueelle, ennen kuin käytin lekurissa, kun mikään ei auttanut, jossa sitten lääkäri het sano vilkastuaan että hiiva.

Kakkaamisesta, meillä kakataan AINA kesken syönnin |O Syönti keskeytyy, kun ei suostu syömään sonnat housussa, ja usein se vyöryy kyllä ylikin, joten pakko mennä kesken kaiken pesulle ja sittenkään ei suostuta jatkaa syöntiä.

Appivanhempien luo tultiin juhannukseksi, huomenna niiden mökille. Jänskättää, miten menee, kun ei tuu sisälle vettä ja ei oo sähköjä. Liian tottunut maidon lämmitykseen mikrossa ja pesuille juoksevan veden alla. Saa nähdä kuin menee. Ja miten hermot kestää noita, ei saa omaa tyttöö paljoo hoidella, kun aina joku vie sylistä |O :kieh: :eek: Miehelle supisen ja äksyilen tuosta, joskus appivanhemmillekin sanon, mutta meno jatkuu entisenä. Suututtaa, omien vanhempien luona saan hoitaa itse omaa lasta, vaikka mummo ja pappakin osansa hoitavat. Saa taas kolmesta päivästä ihan tarpeekseen. Niin ja kun nyt valituksen makuun pääsin, niin siitäkin meille valittavat ja ovat loukkaantuneita kun lähdetään miehen kanssa reissuun heinäkuun alussa kolmeksi päivää ja tyttö menee minun äidille hoitoon. Näin päätettiin siksi, koska äitini on sairaseläkkeellä ja on siis kotona, kun lähdetään arkena ja appivanhemmat töissä. Mutta ei, ei sekään mennyt oikein.... :kieh: Ikävä kun appivanhempiaan ei voi valita.... Anteeksi valitukseni, pakko oli purkaa, kun ei viiti ukolle valittaa koko aikaa

Hyvää juhannusta kaikille!

Nessu ja Aino 3,5kk
 
Pikakommenteilla. Huomenna mökille, onneks ei vielä tänään sentään...

Mae, vaipattomuuskirjassani sanotaan ettei vauvat pissaa tai kakkaa koskaan unissaan vaan havahtuu aina hereille siksi aikaa. Muuten on toi vaipattomuuskokeilu vähän jäänyt, elättelen toiveita että lämpimällä ilmalla mökillä vois onnistua...

Miehistä; mun mies ehdotti että he vois perustaa Helmimammojen miesten tukiryhmän. epäili tosin että ekan 15 minuutin jälkeen siellä puhuttaisiin moottoripyöristä tms. On siis saanut osansa mun raivoamisista ja hormonihulinoista.

Nessu, tiedän tunteen |O Anoppi laskee monestiko mun mutsi on ollut hoitamassa, mä kun en ihan vielä hänelle antaisi poikaa hoitoon...

Jahans jos menis sitten taas. Hyvää jussia kaikille jos en huomenna ilmesty

tv
almaa
 
Almaa :LOL: Saimpas hyvät naurut illan päätteeksi

Meil oli tänään en voi nukkua, en tahdo nukkua, en halua nukkua ilta. Vaikka silmät meinas mennä kii väkisin... Ihan jo nauratti, kun vuoronperään kannettiin toista takas olkkariin, et näkis lostia... Uuvahti sit viimein just ennen kymppiä.
 
Iltaa,

mä nyt si otin tän läppärin mukaan mökille, itseasiassa kun mies ehdotti..katsotaan nyt si oliko se hyvä idea... :whistle:

Bambam Teretulloo!!

'Kiva' kuulla että meidän jussi-vieraat ei ole ainoita tahdittomia maailmassa!!..ei ole vieläkään kuulunut mitään.

Ei muuten auttanut se eilinen umpiväsytys-tekniikka vaan silti piti antaa tuttia yheltä, syödä neljältä ja ysiltä. Eli siis sumatakseni, niin meitin synnäriltä lähtien hyvin nukkunut neiti, siis 6 tuntia jo heti silloin ja myöhemmin 8-10 tuntia, nukkuu nykyään max 3-5 tuntia :eek:
Äsken yritettiin että annettiinkin bataattia illalla ja maitoa meni 120 ml päälle, että ans kattoen nyt.

Meil oli tänään 4kk nla:
6970g ( 5700g)
63cm (59cm)
40,5 ( 39 cm)
'Yllättäen' oli sijainen, mutta siis myös nla lääkäri joka tosi jees. Sitten oltiin myös rokotetutkimuksessa, eli saatiin 2. rota ja yks pistos. Se on kyllä hyvä taktiikka että yrittää kellottaa niin että vaavilla nälkä ja kun pistos tulee..meillä ainakin pää muuttui punaiseksi ja hirmu huuto, sitten tuikkaa maitoa suuhun, niin unohtuu mukavasti =)

Nyt tex mexiä naamariin ja mies hoitelee ens yön eli olutta ja saunaa mammalle luvassa, nautitaan elämästä :heart:

HM ja rokotettu pikku-neiti >4kk
 

Yhteistyössä