Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Onko jollain vinkkejä, miten saa pahan vaippaihottuman paranemaan? Vajaa kaks viikkoa sitten kun oltiin sairaalareissulla, Vilja oli päivän aika huonollä hygienialla, ja seurauksena heti paha vaippaihottuma. Tähän asti sillä on aina ollu iho tosi hyvässä kunnossa. Oon nyt käyttäny lähinnä sinkkivoidetta, välillä Bebanthenia ja välillä talkkia, eikä iho ole kovin paljon paremmassa kunnossa. Ilman vaippaa pitäis kai olla mahd. paljon, mutta kun on näin kylymä! :/

Mulla on sama ongelma ku Lentiksellä. Kun öisin toimii unessa tai vähintään tokkurassa, niin ei pysty toimiin kovin harkitusti yöheräämisillä. Mulla ei oo yleensä mitään hajua, kuinka monta kertaa oon imettäny yöllä tai mihin aikaan.. Ja tokkurassa oma reaktio on vaan aina tarjota tissiä. Sillä varmaan koko ajan vaan pahennan tätä tilannetta, eikä vauva kohta osaa nukkua ku tissi suussa. Pitäis kai pitää vauva omassa sängyssään koko yö. Siinä ainakin heräis kunnolla, kun pitää nousta, mutta se on taas hirmu paljon rankempaa. Ei jaksais millään...
 
3kk neuvolassa käytiin aamusta, ihmeen hyvin meni se rokotus vaikka jännäsin vähän et tuleekohan kaamee huuto ja itku. Pienen hetken itki ja sit aloin pukeen vaatetta päälle ja nukahtikin heti kaukaloon. Hyvin tyttö kasvaa, tässä olis mittoja: 60,8 cm, 6155g, pipo 42,6 cm. Labello, voit laitella etusivulle kun ehdit, kiitti. Vatsallaan kannattelee hyvin päätään, mut sit se täti sano et kun koittaa vetää selältä ylös niin pää jää vielä taakse. Se kehotti nyt sitten aina nostamaan ja laskemaan kyljen kautta et saa lihakset reeniä. Voi olla ilm. sekin että sanoi pään olevan melko iso ja painava et siitä voi johtua.. alko kyseleen jotain et onko mulla tai miehellä ollut tuossa iässä iso pään suhteessa vartaloon et vois tuoda vaikka meidän neuvolakortit näytille :eek: vähän ihmeellisiä juttuja noilla neuvolan ihmisillä välillä.. en oo kyllä kiinnittäny mitenkään erityisesti huomioo että Saralla olis jotenkin iso pää, päänympärys kuiteski kasvaa ihan normaalikäyrillä. No joo se siitä.
Supon annoin tytölle kun tultiin varmuuden vuoks jos tulee jotain, katsotaan nyt sitten.

Nyt tarvii mennä kakkapyllyn pesulle :) :wave:
 
Matma meillä esikoinen sai aina pahat vaippaihottumat kun käytettiin Pamperssia. Meillä autto tosi hyvin kun järjestelmällisesti joka toisen vaipanvaihdon yhteydessä käytti talkkia ja joka toisella Bepanthenia. Noi sinkit sun muut on meillä vaan pahentanu. Ei tarvinu ku pari päivää mennä näin ja ihottumat hävis =)

Täällä ihanan rauhallista, molemmat lapset nukkuu. Sit ku mies tulee kotiin niin lähdetään hakemaan tolle esikoiselle uutta sänkyä ja tuo tyttö saa sitte siirtyä kehdosta pinnikseen. On se niin vauva kun on vielä kehdossa nukkunu :D Esikoinen siirtyi siitä kehdosta 1kk ikäsenä pois jo :D Meillä tulee siis mielenkiintoinen juhannus kun tehdään sänkyjen vaihtoa. Naurettiin miehen kanssa että täähän on just juhannusta, me leireillään olohuoneessa patjoilla ainaki eka yö jotaa ollaa ottamassa tota esikoista kiinni mikäli se päättää lähteä juoksentelemaan omasta huoneestaa :D
 
Täällä kanssa työnnetään nyrkkiä ja sormia tosi syvälle. Ja nyt alkanut lutkuttamaan etusormea. Tuttia kun tarjoaa niin irvistää vaan.

Kävin lenkillä testaamassa uusia rattaita. Oli niin hyvät ja kevyet. Oon tosi iloinen että sain ne kun nuo entiset ei enää kovin hyvät ole. Ostin todella halvalla silloin ne. Melkein käyttämättömät, ei tod. mitkään merkkivaunut ja kovassa käytössä ollu tän 3vuotta. Niissä on vielä sekin huono että ku oon pitkä niin jalat osuu kävellessä tavarakoriin, nyt ei sitäkään ongelmaa. Näillä luulis nyt pärjäävän.

Armoton väsymys ja kestonuha päällä. Pitäis mennä keittelee esikoiselle suklaakiisseliä jälkkäriks kun lupailin.
 
No niin, eka mahatauti sairastettu. Oli se kamalaa, rassukka oksensi niin paljon ja oli raukka ihan tosi surkeena. Jano ja nälkäkin varmaan oli, enkä uskaltanut kun vähän maitoa ja osmosania antaa. Onneksi nukahti, sitten syöttelin nukkuvaa poikaa aina vähän kerrallaan ja odottelin taas, tuleeko oksu. Eli nukuttu on tosi loistavasti.. Onneksi yöllä ei enää oksentanut,, vaikka nytkin vielä pakko kurkkia nukkuvaa poikaa että onko OK. Kurjuus kun oli kamalaa!

Rosinante, sama täällä, ei mökkeilyjuhannus ihan hirveästi himota. Onneksi ei ole tulossa ainakaan yövieraita, se vasta rasittaisi.

Lentis, meidän neuvolassa on kanssa sellainen vanhanainakinen puntari. On kuulemma ainoa luotettava malli se jossa käsin niitä painoja säädetään, sairaalassa kyllä oli sentään modernimpi. Ja joo siinä viimeistään tulee itku eikä voi tuttiakaan antaa lohduksi.

Onko teillä oikein hierontaohjeita? Mä hieron lähinnä jalkapohjia (jotta saataisiin ilmat pois mahasta), joskus mahaa ja jalkoja aamulla rasvaillessa.

Tuskunen, juu olen lukenut kanssa noita Vuorisen kirjoja, ihan hervottomia. Raskausarpia en ole kyllä lukenutkaan, täytyy hankkia.

Jahans jos yrittäis jotain muutakin, kun eilisillasta aika mennyt sairastellessa.

almaa
 
Flunssa rupeaa ehkä vähän hellittämään vihdoinkin, vielä on kurkku tosi kipeä ja tukkonen olo keuhkoissa mut ehkä parempaan suuntaan mennään. Jeja sulla on varmaan tämä sama kesäflunssa, ei ole kiva olo ei :/ Tsemppiä muillekin joilla olot on huonot tai lapsi sairastaa :flower:

Toukka Mä yritän saada sulle sen ilmoittautumismeilin laitettua, oon nyt ollut tosi ei-viitseliäs :ashamed:

Vaipoista Meillä on koko ajan ollut käytössä pamperssit kun ne on jotenkin kaikista ohuimmat ja pehmeimmät eikä ole tullut ollenkaan ihottumaan peppuun. Koitettiin liberoa ja jotain muutakin mut noi vaan tuntui meille parhaimmalta.

Meillä meuhkataan ihan järjettömän paljon ennen nukkumaankäyntiä päivällä ja illalla, hirveetä seilausta kyljeltä toiselle jalat ylhäällä ja alhaalla ja vaikka miten, tosi huvittavan näköstä mut liittyy kai siihen et kääntyilyn yritys ja muutenkin enemmän liikkuminen tekee levottomuutta. Joskus unissaankin on jalat ylhäällä ja aamuisin tyttö on vähintään poikittain sängyssä kun on meuhkannut niin paljon :D

Neuvolassa väännetään itkua pituutta mitattaessa, punnittaessakin joskus ja kun neuvolantäti jotain tutkii eli on kontaktissa (vierastamisen takia).

Naaman kukinnasta mulla oli raskausaikana hirveet finnit, rupes tulee ihan ekoilla viikoilla ja aiemmin ei ole ollut iho huono mut ne hävis sitten jo raskauden loppua kohden eikä thank god ole enää.

Jaahas, pitkä päivä edessä kun isukki on illan Ac/dc:n konsertossa ja me päivystetään kotona... näinköhän me lähdetään Lilliksen kans vaiks Jumboon (ei ainakaan mamman flunssasta paranemista edistä kaupoissa luuhaus) :D

Tosi hyvää juhannusta kaikille jos joku on jo lähdössä juhannuksen viettoon! :flower: :flower: :flower:
 
Anno Kiitti. Pitää kokeilla jättää sinkkivoide pois. Sitä nimenomaan käskettiin laittamaan viime neuvolakäynnillä, mutta eipä tuo muutenkaan kauheesti tunnu tietävän.. :whistle:

Meilläkin on muuten sängynvaihto esikoisella edessä, että saadaan pinnis vauvalle. Pitkään on jo ollu uusi sänky odottamassa, mutta on odoteltu, että poika olis paremmassa kunnossa. Nyt olis muuten aika, viime yöksi meinasin sen laittaa uuteen nukkumaan, mutta itkuhan siitä tuli. Piti päästä pinnikseen...

Almaa tosi kurjaa. :hug: Kamalaa, kun näin pienen pitää oksentaa.
 
Heippa kaikille!

olipas tekstiä tullut paljon.Hirmuisesti uusiakin tervetuloa!

Meillä on nyt muumimaailma reissu onnellisesti ohi.Venyi matka sitten kahdella päivällä.Sunnuntaina lähdettiin ihan normaalisti ajeleen siskon luota kotiin päin.Matkaa on alta 300km.No päästiin sellanen 80km ajeltua ku auto hajos keskelle ei mitään |O kolmisen tuntia jouduttiin odotteleen enneku siskon mies tuli hinaan meidät lähimmälle korjaamolle.Piti hankkia hinausauto ja vielä sellanen mihin me kaikki mahutaan.Eiku takas siskon luokse tiistaihin asti et saatiin auto kuntoon..onneksi pikkusin nukkui melkeen 2h rattaissa ku odoteltiin hinausta siellä tien varressa!Täytyy kyl sanoo että olipa reissu.Miehen piti olla maanantaina jo töissä mut eipä auttanu ku soittaa pomolle et ehkäpä keskiviikkona hyvässä lykyssä pääsee töihin..ihanaa olla kotona!Muuten reissu meni kyl hyvin,vaikka tuli ajeltua paljon.

mutta nyt täytyy mennä,palaan illemmalla lukemaan paremmin :wave:

hemuliina ja nepsu 4kk :heart:
 
Kovasti on tekstiä tullut kun on ollut melkein kaksiviikkoa palstakatkolla :)

Paranemisia kaikille sairastelijoille. Mä oon kans ite kurkku kipeänä, toivottavasti ei muita oireita flunssaan ilmesty.

Sinkkivoide on taas meillä auttanut kaikkiin ihottumiin ja nirhaumiin.

Jossain vaiheessa oli juttua lattialla makoilusta ilman vaippaa? Mä laitan Fleece peiton kaksinkerroin lattialle, niin pissit ei mee läpi asti (kestovaipoissakin kaksinkertainen fleece toimii kosteussulkuna) . Samaten sängyssä meillä on kaksin kertainen fleecepeitto lakanan alla (ei se pakkauksen hiostava muovifrotee) niin ei patja kastu jos sattuu vaippa falskaamaan.

Labello kasvulistaa: 5kk pituus 54,5cm paino 6556g pipo 41,5cm

Meillä oli tosiaan hulina kaksi viikkoa. Eka viikko ukkilassa lapsen ammana 2omaa ja neljä sisarusten lasta. ja toisella viikolla tyttöjen kaksi serkkua vietti meillä lomaa. Hulinaa ja meteliä oli, mutta oli kivaakin :heart: torstaina palautettiin pojat jyväskylään ja nyt on sitten taas rauhallista.

Iisa-Elina alkoi viime viikolla nauramaan aivan tosissaan :heart: pojat sai sen hekottamaan niin että lopulta tuli aina itku, mutta sen jälkeen tyttö on ollut kuin aurinko. Kiukkuaa enään vain kun on hätä.

Mutta unet, tai toisinsanoen nukahtaminen on aivan totaalisesti kateissa niin yöllä kun päivälläkin :( ei auta maito ei tutti.

Mutta tässä sori omanapaiset kuulumiset.
 
Almaa voi reppanaa, onneksi siellä ollaan paranemaan päin. Vielä mökkijuhannuksesta; meille tosiaan tulossa yövieraita joilla on 9kk tyttö ja nyt sitten pähkäillään miten majoitutaan. Vierasmökki ahdas matkasängylle, eli kenties molemmat lapset isossa mökissä yön... Eli siinäpähän herättelevät muksut sitten toisiaan ja meitä aikuisia... Mulla on tuskahiki jo pelkästä ajatuksesta mut saa nähdä mihin järjestelyyn päädytään. Vieläkään en oo uhrannut ajatustakaan pakkaamiselle ja vielä olis miljoona muutakin hommaa tekemättä ennen lähtöä. Huoh...

Täällä poika aloittanut uudelleen pölöttämisen. Pulputtaa kun papupata :LOL: . Piti tuossa muutaman päivän taukoa, keskittyi kait niin kovasti tarttumiseen ja siihen sihisemiseen =) että unohtui jutteleminen vähäksi aikaa. Huvittava pikkumies kun taas riittaa asiaa vaikka muille jakaa, harmi vaan kun äippä ei oikein vielä tajua mitä toinen yrittää kertoa..

Mutta kylläpä kääntyminen ottaa koville! Joka päivä pidetään kääntymistreenejä mutta tiukilla on. Vatsalta selälle onnistuu muttei vielä selältä vatsalle.

No nyt taas herättiin.
 
Labello:Onnea koetukselle kun isi tulee visiitille! usko pois tiedän tunteen. :eek:

Niin ja sellaista olisin kysellyt, että niitten vauvelit jotka syövät nannia niin oottekos vaihtanut tahi syöttänyt Nanni2?? Muistan lukeneeni jostain, että tulee enemmän ilmavaivoja siitä kakkosesta, mutta tiedä sitten häntä. Pitäisi kait kokeilla vaihtaa. Onko kokemuksia
 


Niin ja sellaista olisin kysellyt, että niitten vauvelit jotka syövät nannia niin oottekos vaihtanut tahi syöttänyt Nanni2?? Muistan lukeneeni jostain, että tulee enemmän ilmavaivoja siitä kakkosesta, mutta tiedä sitten häntä. Pitäisi kait kokeilla vaihtaa. Onko kokemuksia[/quote]

Myö ollaa syöty muutama viikko nan2:sta. Itseasiassa oon ihmetelly ku ollu enemmän ilmavaivoja taas mut en yhtää osannu yhdistää et voi siintä johtua. Alkannu taas paukuttelee niin että parahtaa välillä ja haju :x
 
Memsku olipa hyvä kun tuli puheeks toi NAN2... Oonhan mäkin kattonut että siinä NAN1-purkissa on se ikä 0-4kk mut en yhtään oo ajatellut että se tarvis varmaan olla jo sitä 2:sta... No, ei kai tuo niin vaarallista oo, poika on vasta melkein 4,5kk...?

Testasin juur meidän uutta matkasänkyä; poika nukahti päikkäreille ihan yhtä hyvin kuin omaankin sänkyynsä. Saas nähdä vaan että toimiiko mökillä yhtä hyvin...
 
Keltamo: Taitaa siina nan 2 olla enemmän rautaa ja lisätty jotain muuta ainesosia kuin nan1 on, jotka vois tehä niitä ilmavaivoja. Täytyypä itekkin miettiä tuota kokeilua.
Rosinante:Mulle sanoi neuvolantäsky, että vois kuulema mennä 6kk korkeintaan silla nan1. Eli sen mielestä nan2 ja nan3 on tarkoitettu vaan siihen, että siirrytään pikkuhiljaan tavalliseen maitoon vuoden ikäisenä. Maha niinkus tottuis pikkuhiljaa tujumpaan tavaraan.
Sitä en tiedä täyttäisikö tuo nan2 enemmän vatsaa niinkuin yö unia ajatellen. Ootko Keltamo huomannut eroa?
 
Almaa :hug:

Meillä oli tänään taas fysioterapiakäynti. Oli eri tätsky kun ennen, sellanen keski-ikäinen ja tosi kiva. No, kiva se edellinenkin terapeutti oli, mut vaan nuorempi. Kuulin, et tollasen 4,5kk ikäisen vauvan pitäisi selällään maatessa saada poski alustaan. Alexillahan on aina ollut toinen puoli lempipuoli, joten saatiin ohjeeksi alkaa painamaan hellästi sitä toista poskea alustaan, niin että hartia ei kuitenkaan nouse alustasta. Lisäksi sitten tasapainoilua vatsallaan jumppapallon päällä. Tuleepa sillekin pallolle jotakin käyttöä :LOL:

Juhannukseksi lähdetään mummoloihin vajaan 300km päähän. Miehen piti olla vielä huomenna töissä klo 17 saakka, mut saikin sen vapaaksi. Katsotaan nyt jos lähdetäänkin sit jo huomenna ajelemaan eikä vasta perjantaina aamulla. Vaikka huomenna taitaa olla kaikkein kovin ruuhka :headwall:

Tuiskunen ja Alexi 4kk 2vkoa
 
Almaa :hug:

Meillä oli tänään taas fysioterapiakäynti. Oli eri tätsky kun ennen, sellanen keski-ikäinen ja tosi kiva. No, kiva se edellinenkin terapeutti oli, mut vaan nuorempi. Kuulin, et tollasen 4,5kk ikäisen vauvan pitäisi selällään maatessa saada poski alustaan. Alexillahan on aina ollut toinen puoli lempipuoli, joten saatiin ohjeeksi alkaa painamaan hellästi sitä toista poskea alustaan, niin että hartia ei kuitenkaan nouse alustasta. Lisäksi sitten tasapainoilua vatsallaan jumppapallon päällä. Tuleepa sillekin pallolle jotakin käyttöä :LOL:

Juhannukseksi lähdetään mummoloihin vajaan 300km päähän. Miehen piti olla vielä huomenna töissä klo 17 saakka, mut saikin sen vapaaksi. Katsotaan nyt jos lähdetäänkin sit jo huomenna ajelemaan eikä vasta perjantaina aamulla. Vaikka huomenna taitaa olla kaikkein kovin ruuhka :headwall:

Tuiskunen ja Alexi 4kk 2vkoa
 
Jaksuja sairasteleville!

Vaippaihottumasta, imettäville sen verran että oletteko varmoja ettei ole hiivaa, että on ihan normi vaippaihottumaa? Meillä tuli tytölle hiivaa, kun imetin, näytti ensin ihan vaippaihottumalle, mutta paheni vaikka kuinka vaippamerkkiä vaihtoi ja kokeilin eri rasvoja. Sibicort-voidetta voi laittaa ohuelti vaippaihottumaan pari kertaa päivässä noin viikon ajan, saatiin tuollainen ohje neuvolasta, mutta ei auttanut meillä siihen hiivaan.

Tää äippä ollut tänään puolikuntoinen, hampaanpoistossa olin aamulla ja niin kamalan kipee suu ollut koko päivän ja vuotikin useamman tunnin, joten leukuja purtu vastakkain lujaa :kieh: Toivottavasti loppuu kipuilu ennen juhannusta, taitaa mennä vesilinjalla tuolla appivanhempien mökillä, kun särkylääkkeitä joutuu popsimaan :whistle: Noh, sama homma edessä taas marraskuussa, kun lähtee taas viisuri. On muuten vähän ruuhkainen Jyväskylän kaupungin hammashoito, kun tosiaan eka vapaa aika hampaanpoistoon marraskuussa!!!

Aino ollut jotenkin kovin itkuinen pari päivää, liekö mahakipuja, kun ainakin kovin piereskelee. Ja neiti kääntyi tuossa äsken selältä mahalleen ekaa kertaa, mahalta selälleen ollaan jo menty muutama viikko =)

Joo pitää mennä iskä pelastaa, kun ei kuulemma halua kakkapyllyä pestä :kieh:

Nessu ja Aino 3,5kk
 
pur
MATMA Meil oo pahaks päässy mut alkuun oli muutamat ihottuman alut meilläki. Me annettii talvel pari kolme puolen tunnin ilmakylpyy päivässä, bepanthenea ja mä käytin harsovaippaa villiksillä noitten aikana, parissa pvsasä selviittii joka krt. Onneks tytön iho alkaa olla jo vahvempi ni ei tarvii sentää tunnin välein vaippaa olla vaihtamassa. Toivottavasti saatte sen ihottuman pian kuriin, inhottavaa ku pikkunen on vaivassa.

ALMAA joo mä kävin alussa lainaa kirjastosta vauvahierontakirjan. Jotain siitä jäi käyttöön ja sit kun käytiin vyöhyketerapias ni niitä ollaan sit jatkettu kans.

Meillä ollu taas hankala pv mahan kanssa. Ois pitäny heti aamusta antee luumua mut se jäi vast iltapäivään, niin meni taas päivä mikääneioohyväpäivänä. No onneks mies on kesälomalla niin sai sekin vähän maistiaista sellaisesta, aika noopesti tuo väsy. Mut tehtiin siinä si vaihtoa niin pääsin minäki oikeen päiväsaikaan puutarha töitihin.....

Jaksuja kaikilla
Mä painun takas puutarhaan
 
Täällä taas, kakkapylly pesty ja tyttö yöunilla. ei osaa muuta nyt illasta kun surffata netissä, kun ei voi rehkiä tänään tuon hampaanpoiston vuoksi. Hyvällä syyllä sai olla tänään lenkkeilemättä, tosin vettäkin tuli päivällä :whistle: Meillä on meneillään jännät paikat, ollaan ostamassa meille ensiasuntoa. Tarjous meni jo läpi, ja hyväksytään sitten "kunnolla" kun saadaan ensi viikolla kosteusmittausten tulokset. Se tietää heinäkuun alussa sitten remppaa ja siivousta hullun lailla.... Ja pakkausta, jee :p Mutta kiva päästä omaan =)

Pitäs mennä kokeilee kärsiikö jo syödä muutakin kuin mehukeittoa :kieh:
 
Memsku-74 : En oo huomannu mitää eroo. Meil on muutenkii nyt ihan ihme nää syömiset. Eilen illal söi sosetta, vähän myöhemmin velliä ja maitoa viel päälle. Nukahti siihen maitoon 22.30 ja heräs hirveeseen nälkään 00.30!Nukku sit kyl seiskaa.
 
pur
TUISKUNEN Mihin toi jumppapallolla tasapainottelu vaikuttaa erityisesti?

Jouduin jättää puutarhan omiinoloihinsa kun alko huippaa ja päätä särkee ja nyt tunkee huonoo olooki :x , toivottavasti ei oo migreeni tulos. Tänään oon kyl saanu vähän hampaita narskutella ton teinin kanssa...noh mistä lie johtuu. Mut mälsää ku inspis ois taas ollu kova.
 
Mae
Taas pikaisesti täällä....
Joona on jo parempi, ainakin jaksaa raivota yöunille samalla tavalla kuin ennenkin. :(

Glow Sulta pitikin kysyä taas tosta raivoamisesta... Onko teillä helpottanut? Mä oon jotenkin ihan puhki tän 1,5kk jälkeen kun ei loppua näy. Nyt se on muuttunut siitä unille raivoamisesta siihen, että Joona herää 30min päästä nukahtamisesta huutamaan ja karjuu sitten 30min-2h. Ei jaksais joka pirun ilta. Ja kun ei syli auta, on niin väsy että vaan huuto kiihtyy kun haluis kuitenkin nukkua.

Oli taas vähän omaa napaa, sori.

Mae ja Joona 3kk+
 
Almaa: voi reppanaa, on varmasti ollut kauheaa myòs àidille, ite oon aina ollut tosi huolissaan, kun on oksentanut
Tänä iltana joku enkka, kun kesti 1 tunti 45 minsaa saada Greta unten maille :eek: En saanut nukahtamaan myöhäispäikkäreille, vaan tyttö valvoikin sitten 4 tuntia ennen nukahtamista. Aivan poikki, ja siltikin piti niin taistella unta vastaan. Ei onneksi jaksanut ees itkeä paljon, panin muuten mahalleen niin kuin eilenkin ja "hieroin" selkää, siis sivelin voimakkaasti peppua kohden, siitä rauhoittui ja kakkakin sitten tuli :D
On se vaan niin liikuttavaa, kuinka tyttö ei selvästikään haluta erota musta unien ajaksi :heart: Eihän toinen voi tietää, että mä oon kyllä paikalla sitten kun herää. Nykyään tarttuu aina tosi tiukasti rintsikoihin tai vaatteisiin ja kun erotan tissistä, niin ei ainoastaan hamuile nisää uudelleen suuhun, vaan myös haroo mua epätoivoisesti kädellään. Voi toista... :heart:
Mies huomenna kotiin, hyvin on´mennyt meillä, vaikka 5 päivää onkin pitkä aika kahestaan
 
Iltaa,

hemuliinalla ollu 'mielenkiintoinen' reissu. Vihonviimesintä että auto alkaa temppuilee |O

:hug: Kaikille sairasteleville ja pikaista paranemista.

Pur juu kuolikset on otettava pian käyttöön jos tää sama tahti jatkuu. Ostin myös sellaisen purulelun minkä voi viilentää jääkaapissa, muttei se ole ollenkaan typystä kiva. Ja jotenski liian järeä pieneen suuhun.
Pistetään korvan taa toi kamomillajää, kiitos :heart:

Nan issa olen siirtynyt kakkoseen ihmetellen että mitähän eroa niillä on ja mitään eroa en ole kyllä kans huomannut.

mina78 herttileijaa, onkos jollain jo 5 kuinen vaavi :eek: ..aika rientää.

Hierontaohjeita ei ole täällä, kunhan kevyesti joskus hieron ja lueskelen vaavin ilmeitä. Jalkapohjahieronnasta ja selkähieronnasta tykkää erityisesti- äitinsä tyttö ;)

JUhannus fiilikset on kovin ristiriitaiset, ekakski varmaan tää kelikin, mut muutenkin kun olen vuosikymmenet ollut tuolla mun isän mökillä ja siel on aina ollu enempi tai vähempi porukkaa ( useinmiten enempi ) , on kokko ollu aina jne. no nyt si ollaan menos ekaa kertaa omalle uudelle mökille mitä raksattu pari vuotta ja ilmeisesti nyt si kuitenkin vielä kahdestaan..tai siis kolmestaan, niin jotenki haikee fiilis. En tiijä sit ja ei kokkoa olleskaan :( ..eka piti tulla miehen kaveri eukkonsa kanssa, mut ilmeisesti eivät tule ku ei ole mitään kuulunu. Mua niin ärsyttää tollanenkin, mut en viitti itekään rupee soittelee perään, mitä mulle ehdotettiin. Tai sitten mä olen vaan niin helevetin mökkihöperöitynyt että jaksan stressata kaikista pikkuasioista ihan turhaan, blaah!! Taidanpa mennä nukkuu kun huomenna 'aikainen' herätys ku klo 11 oltava jo nlas.

Hauskaa juhannusta kaikille :heart:
 

Yhteistyössä