Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Glow
MATMA :hug: :hug: :hug: halit teijän pikku potilaalle kans. Voi hittolainen miten kurjaa!!! Juuri tänään ajattelin että mitä teille kuuluu ja olin aikeissa fb:n kautta kysellä mutta luinkin kuulumiset täältä. Uskomattomia nuo lääkärit ja th:t jossain... huh,huh...

jaaha, iltakitisijä ei nukahtanukaan...
 
Ootte muuten tosiaan huippuja! Aina jaksatte tsempata ja tukea. Jännä miten virtuaalihalauksetkin lämmittää... Kiitos!

Kiva kun järkkäätte tapaamista. Mä en vielä osaa sanoa, pääsenkö paikalle, mutta mieli tekis.. Olis kiva nähdä teitä!
 
Tuiskunen77: Multa otettiin kilpirauhasen vajaatoiminta kokeet. Kun huimas, oksetti ja ym kivaa. Ei niskat ollu ees kipeen tuntuset. joo eli vajaatoimintaa ei ollut vaan selässä tosi pahoja lukkoja ja jumituksia. Tarkotan vaan jos sullakin on ollu oksettava olo ja et ollut raskaana, niin jos pääset niin mee ihmeessä hierojalle!
Matma: Tsemppiä. Sullakin kun on kaksi pientä. Ja sit kun vaikka toinen sairastelee niin on se vaan varmaan aikas rankkaa. Mulla onneksi tuo toinen tyttö on jo niin iso, että on jo senkin puolesta helpompaa.
Me muuten kuulutaan siihen rokotus tutkimukseen ja yksi erä rotalitkua kerittiin saamaan ja silti se tauti tuli vaan. No ehkä ois tullu sata kertaa rajumpana ilman sitä ekaa lääkettä tiedä sitä sitte. Mutta ei ole mikään kiva tauti kun pieni kuivuu niin nopeasti. Jaahas tää lähtee isomman kanssa viettään laatuaikaa kun pikku nappula nukkuu! Moi Kaikki!
B) Tälläisiä ilmoja odotellessa!
 
Matma: :hug: .

Onpa muuten hassua, kuinka meillä on kaikilla samanlaisia "oireita", mullakin on kauhea akne naamassa, skinoren-voidetta saa läträtä litran päivässä.

Siis miksi Greta inhoaa nukkumaan menoa? Kun herätessään isossa sängyssä on niin hymyileväinen ja aurinkoinen ja jaksaa siellä leikkiä pari minsaa itsekseenkin, mutta illalla tuntuu maailman kauheimmalta paikalta :'( Siis ikinä ei ole siellä joutunut yksikseen itkemään, ei oo itse asiassa ikinä ees herännyt itkien, kun aina oon tissi valmiina ennen lkuin itku alkaa.
Tai ehkä tuo iltaitku ei liity sänkyyn vaan ylipäätään nukkumaan menemiseen. Tänään selvästikin tajusi peppupesun jälkeen, että ups, tää olikin iltapesu, kun itku alkoi jo vaipanvaihtopöydällä :(
Oiskohan vaan yliväsymystä? Nykyään on nukkumaan meno ilman itkua jo poikkeus, kun aiemmin itku oli poikkeus. Mistä mä täh'än mukavat iltarutiinit kehitän, kun nukkumaanmeno on nykyään pelkkää rauhoittelua, viimeaikoina ei rauhoitu ees sylissä missään asennossa, ainoa mikä auttaa jonkin verran, on imettäminen kantoliinassa, muuten ei suostu edes tissiä imemään, kun tietää, että se meinaa nukkumaanmenoa. :headwall:
Onko se vaan ero äidistä unien maailmaan niin kauheaa, vai mikä? Siitäköhän nuo jatkuvat yöheräilytkin johtuu, että pitää varmistaa, että äiti on siinä? Mutta mistä moinen eroahdistus noin pienellä? Kyllä tuntee itsensä kurjaksi äidiksi, kun ei saa omaa lasta mielihyvin nukkumaan. Nytkin sitten imuuteltiin tissiä 20 minsaa ennen kuin nukahti...

 
Lentis Mä oon ihan samaa ihmetellyt. Mikä siinä on, että neiti on hereillä ollessaan pelkkään hymyä, mutta nukkumaanmeno aiheuttaa itkut. Vaunuissakin Viljan täytyy ainakin hetki itkeä ennen kuin tulee uni. Vaikka olisi vielä ihan tyyni siinä vaiheessa kun sitä alkaa laittaa unille. Jotenkin se nukahtaminen on niin kovin vaikeaa, samoin yöllä rauhoittuminen kun edes vähän havahtuu. Tissi tietysti yleensä rauhoittaa...
 
VAUVAN NUKAHTAMINEN ITKULLA: Mun mies oli katsonu jonkun dokkarin asiasta ja siellä kerrottiin että vauva ei tiedä mitä nukkuminen on ja se pelottaa ja toisekseen se ei näe äitiä kun nukkuu joten se aiheuttaa ahdistusta, tähän auttaa kumminkin ne tutut ja turvalliset iltarutiinit vaikka itku saattaakin alkaa silloin jo aikaisemmin, meillä on ollu tuota itkunukahtamista jo jonkin aikaa ja nyt kun ollaan menty 3vkoa selvällä rutiinilla niin joskus päästään jo nukkumaan ilman huutoa, jaskan uskoa että tästä asiat parantuu....

MATMA: :hug: :hug: :hug: :hug: Koko teien perheelle!

T.Toukkis taas ..... ja takasin pakkaamaaan.....
 
Toukka; sä oot kyllä loistava tietolähde, kiitos taas kerran. jotain tuollaista olen uumoillutkin, miehenkin kanssa just puhelimessa mietittiin, että mikä siinä on, että onko se ero isästä ja äidistä. varsinkin kun kantoliinaan ja kantoreppuun sitten nukahtaa. Muuten ei syliin juuri enää nukahdakaan, vaikka enpä oo pariin kk enää yrittänytkään.
 
4 kk taukoa ja josko alottais uudelleen tämän palstailun. Nyt tosin vain pikaisesti käymässä merkkiä laittamassa.. En ole millään jaksanut lukea kaikkea, mutta selvisipä viime sivuilta syy meidän herran huonoon oloon viime viikolla; itselläni alkoi juuri tuolloin menkat. Ehkäpä pitää käydä jatkossa useammin täällä, niin tulee viisaammaksi ;)


-Paradies & Urho 4 kk 1pvä
 
Iltaa,

olipas urakka lukea kuulumiset, kun olin pois palstalta 3 pvä :p

Tervetuloa uusille :flower: Bonbonin kokemus tietenkin jotain niin karmivaa, että itse en varmaan pystyisi nukkua ollenkaan, kun vahtisin pikkuisen unta. :hug:

Meille ei mitään kumallista, paitsi neiti työntää käsiä suuhun niin että bodyn rinnus on märkänä, pitää varmaan ruveta pitämään ruokalappua kuolalappuna, kun se olis helpompi vaihtaa :kieh: Niin ja kääntyminen on enää tosi pienestä kiinni, neiti makoilee kummallisella mutkalla kyljellään ja hermothan hänellä siinä menee...en tosin tiedä meneekö ne ennemmin siihen ettei sitten kuitenkaan pääse siitä eteenpäin, vaiko siihen että molemmat nyrkit on melkein suussa, mutteivät luonnnollisesti mahdu suuhun ja kuolaa on reippahasti jokapuolella...

Naama kukkii yhä mullakin, vaikkei enää niin 'paiseillen' kuin aiemmin. Kai kroppa hakee hormonitasapainoa yhä, vaikka lopetin imetyksen jo reilu kk sitten ja menkkoja ei ole kuulunut. Täytyy tunnustaa että tääl kans tehty raskaustesti kertaalleen kun on se skordari unohtunut..mutta huh helpotus yks viiva vain tuli ja sen jälkeen on viisastuttu kumirintamalla. Ehkä vuoden päästä kaksi viivaa saisi sitten jo vaikka tullakkin =)

Perjantainen tyttöjen ilta oli oikein nollaava ja loppu vkl menikin mökillä. Nythän tämä suomen suvi onkin ihan taas 'parhaimmillaan' että josko tälläistä on juhannuksena niin halleluujah.

Soseista otettiin jo lisäksi maissi ja omppukin ja hyvin maittoi molemmat. Lisäksi maissivelliä maisteltiin maidon seassa, mutta eipä tuossa ole kuin muutama kalori enemmän, että liekkö turhaa koko vellitouhu??
Aiemmin maisteltu purkki päärynä oli ärsyttävän ohutta muuten, etenkin kun laitoin vielä tilkan maitoa ettei menisi suu niin mutruun. Omenan ja päärynänhän vois kai tehdä itsekin, onko joku tehnyt? Kiehauttaisi tilkassa vettä ja sursur soseeksi?? Ei olisi turhia tärkkelyksiä. Taidan kokeilla joku pvä..

Käytiin tänään verho-ostoksilla toteamassa että se se on kallista puuhaa..siis etenkin kun en osaa itse ommella, vaan pakko ottaa ompelut samaan syssyyn. ..ja vielä tarttis kotiin parit verhot, mutta nyt saa nuo väliaikaiset mennä vielä tovin ( kun ovat kelvanneet jo puol vuotta :whistle: ).

Niin ja meitin pikku prinsessa täytti lauantaina 4 kk :heart:
 
Mae
pika pikaa merkkiä

Kotiuduttiin Joonan kanssa osastolta tänään, eilen sinne jouduttiin kun kuume vaan oli ja pysyi ja syöminen oli mitä oli. Eivät olisi tänäänkään kotiin laskeneet, mutta en halunnut sinne jäädä. Päästään sinne sitten takaisin jos siltä tuntuu. Joona ollut tänään tosi väsy, nukkunut oikeastaan koko päivän raukka.

Uusille TERVETULOA!! :flower:

Mae ja vähän ressukka Joona
 
Matma johonkinhan sitä on luotettava, jollei neuvolan ja lääkärien vakuutteluihin niin mihinkä sitten... :hug: :hug:
Toivotaan et pian selviää pienen vaiva ja saatte sitten oikeaa apua.
Kelia ei ole niin kamala juttu, kun äkkipäätä luulisi. Vaihtoehtoja viljatuotteillekin on jo tosi kiitettävästi tarjolla ja ohjeita leipomiseenkin löytyy paljon. Opetteluahan tietysti vaatii.
Kovasti jaksamista teille!
 
Matma :hug:

Tuiskunen meijän neuvolantäti just sanoi viimeks noista uusista perunoista, että pojalle voi niitä antaa kunhan kattoo tarkkaan ettei oo sitä vihreätä solaniinia. Se on pienelle myrkyllistä.

Täällä ollut tosi levoton yö. Poika pitänyt unissaan ihme vaikerrusta ja välillä nyyhkytyksenkin tapaista mekkalaa pitkin yötä. Mä tietenkin vähän väliä hereillä ja ihmettelemässä että mikä sillä on... Eipä tuo herännyt kuin kerran syömään mut mulla meni koko yö plörinäksi. Oiskohan jotain hampaisiin liittyvää, päivisinkin tunkee tota nyrkkiä niin raivokkaasti suuhun että käy ihan sääli.

Nyt äkkiä lisää kahvia ennenkuin nukahdan pystyyn |O .
 
Matma :hug:

Mae, jaksuja sinne ja pikaista paranemista! :hug:

Iho ollut mullakin jotenkin herkempi ja huonommassa kunnossa, kai nuo hormonit tosiaan vielä vaikuttaa :/

Aamupala syöty ja tyttö hakee unta tossa sitterissä, itseäkin vielä väsyttäis |O Huomenna olis sit ekat rokotukset, vähän kyllä jänskättää. Ootteko muuten antaneet suppoja vai sitä nesteenä olevaa Panadolia jos tullut oireita rokotuksista?
Nyt on sitten tutitkin uusittu ja vanhat heitetty pois, kiitos muistutuksesta kun täällä oli siitä puhetta :)

Kareliini ja Sara 3kk+ :heart:
 
Glow
nestemäistä panadolia joku lääkäri suositteli ja sitä ostinkin varuiks. sano et suppo voi tulla tupsahtaa pois eikä siitä sitte oo hyötyä... ja onhan tuo suun kautta annettava vähä mielekkäämpi muutennii, mun mielestä... onnista on naurettavaa ku mie kirjota :LOL: otin sen tähä sylii ja se tuijottaa mun sormia ja nauraa :D
 
matma :hug:

mae :hug:

kareliini minä käytin esikoiselle suppoja kun oli tarvis, se tuppas vauvanakin syljeskeleen nuo d-tipat ja kaikki erikoisen makuset jutut pois,tai alko silloin just superkuolauksen et ne valu..suppo toimi meillä parhaiten.

tänään hipsitään iltapäivällä sit punnitukseen,niin tietää pukluaako tuo neiti tosiaan kaikki pois niinkun tuntuu,vai jääkö sinne masuun jotain. ihan kiva, muuten oiskin ollu neuvola vasta sit 5kk.
hirmu kitinä ja puklu aamu ollutkin taas. ja niin harmaata niin harmaata ulkona,mittarikin näyttää vaan +12. yhhyh.

labello ja jasmin 4kk1pv
 
Haavemamma, mulla ongelmana onkin Boordi Hennin huoneeseen! Miten ne voi olla niin kalliita?! 20? boordi on halvimmasta päästä (no sen minkä minä haluan maksaa 18,50? 5m, mut sitä tarviikin sit 7m eli on ostettava kaksi rullaa) :kieh: Mut mä haluun sen boordin, haluun! Haluuks joku sponssata?? :D

Kareliini, olen antanut suppona, minusta parempi niin, ei varmaan nesteenä alas menisi.

Viime yönä oli kiukkuyö, luulin jo että on pissinyt sänkyyn, mutta neidillä olikin kuuma. Riisuin sitten vaippasilleen ja otin viereen nukkumaan (just vastoin mun periaatteita :whistle: ) Siinä vieressä se sitten nukkukin kuin tukki :) Nyt meillä muutamana yönä ollut enemmän kitinää, ei normaalia ollenkaan, mistä lie johtuis? Voiko koskea johonkin vai mikä on? Oletteko uskalataneet antaa lääkettä "varmuuden vuoksi"?

Jospi ja Henni
 
Heips! Suppo on hyvä. Mutta meillä lasten lääkäri antoi sellaisen kikan, että jos on vaikka kuumeen tai juuri rokotuksen takia ruokahalu vähän kateissa, niin se nestemäinen tuo samalla sitä ruokahalua. Ja sanoi, että voi antaa hyvinkin herkästi vaikka ei niin kovaa tarvetta oliskaan!! Meillä ainakin rotaviruksen takia saatiin menemään sitten maitoa paremmin alas tuon nestemäisen takia!

Ja ei kun hierojalle. Ihanaaaaa
Memsku ja pikku-Helmi
 
Vilja heräsi aamulla 4.30 syömään ja syötyään siinä pitkään ja hartaasti tuumasi, että eipä enää väsytäkään. Enkä saanut sitä nukkumaan millään konstilla.. Jos on kakkahätä, niin kai sit on jo aamu. Toivottavasti ei ota tavaks tota aamuvirkkuilua. Kuuden aikoihin se on tavannut herätä muutenkin, kun meillä esikoinenkin kerran herää.

Unohdin eilen laittaa itkuhälyttimen sisältä päälle! Neiti ehti itkeä varmaan muutaman minuutin vaunuissa ennen ku tajusin mikä se vaimea ääni on. Ai kamala, kun se oli jo hädissään ku menin hakemaan. Se kiljui, eikä meinannu heti rauhoittua edes tissille. Tänään on heränny päikkäreiltä heti tosi äkäseen huutamalla, menee varmaan hetki ennen ku toipuu järkytyksestä. Aikasemmin ei oo koskaan varmaan minuuttia kauempaa ainakaan joutunu odottamaan.

Särkylääkkeistä. Mä käytän suppoja vielä. Esikoiselle annan Pamol F:ää, joka on tabletti joka liotetaan nesteeseen. Se on ainakin hyvänmakuista, poika joskus pyytääkin "hyvää lääkettä" :D Siihen varmaan siirrytään myöhemmin, mutta muistaakseni painoraja on siinä 9 kg.

Mä annan mielummin turhaan lääkettä ku oon antamatta jos oliskin tarvis. Kun ei aina voi tietää. Lääkäritkin taitaa olla sitä mieltä, että on parempi niin päin. Kun ei nyt ihan tavaksi ota.
 
TAPAAMINEN Tällä hetkellä 11 imottautunutta ja tiedän että pari vielä ainaki puuttuu jotka on tulossa s.postia vaan mulle niin saadaan rinki pystyyn toukkaa (at) gmail.com!

PANADOLIA: Mä oon ainaki antanu jos on ollu tarvetta vaikka ei selkeetä syytä ookkaan ollu, meillä on ainaki auttanu kovasti ja nestemmäistä, HUOM! Rotavrus rokotteen yhteydes kandee antaa nestemmäistä, kun usein tulee ripulia niin pysyy sitten ne lääkeet siällä, oon antanu lusikalla jolloin on ollu helppoa lapioida ulos üuskettu osuus takas suuhun ;) Ja oon muutenkin antanu aina rokotuspäivänä, kun sian neuvolasta ohjeet et turhaan jääd odottaa kuumetta ynnä muuta kun ei siitä haittaakaan ole.

:flower: HYVÄT JUSSIT :flower:

Tää lähtee kohta mösälle, kunhan palstailee viel ensin varmaan.... hehheee!

Toukka
 

Yhteistyössä