Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Pahoittelut heti kun en jaksa nyt kahlata kaikkea läpi mitä ootte kirjoitelleet meidän maallaolon aikana. Pakko kuitenkin avautua tännekin, tekstinkin kopioin toisesta pinosta :ashamed: Palaan kyllä vielä lukemaan teidänkin jutut kun jaksan taas.

Mä oon ihan paskana! Lähdettiin tosiaan torstaina miehen vanhempien maalle, ajeltiin Helmin kanssa kaksin, mies tuli sitten perjantai-iltana perästä. No siinä tietty meni rytmi vähän sekaisin kun ei toi enää suostu näköjään autossa nukkumaan, mutta ihan hyvin selvittiin perille ja iltakin meni ihan ok. Tyttö oli sit perjantaina tosi itkuinen, ei nukkunut kunnolla päikkäreitä ja illalla huusi vaan kurkku suorana kun koitettiin laittaa nukkumaan. Ja halusi syödä koko ajan, ajattelin että on sellainen tiheän imemisen kausi taas. No, meno jatkui lauantaina samanlaisena, vielä pahempanakin kun tajuttiin myöhään illalla, että MULTA EI TUU MAITOA! Kiva, varmaan meillä nyt oli mukana mitään korvikkeita tai pakastettuja maitoja siellä kun ei olla ikinä tarvinnut mitään sellaisia... Tissit on olleet liiankin täydet aina. Nyt sit roikkuvat vaan tyhjinä eikä heruminen ala kun ehkä viiden minsan imemisen jälkeen jos silloinkaan. En tajua mitä tapahtui, söin kyllä selkeästi vähemmän ja harvemmin kun en kehdannut anopin kaapilla olla koko ajan, että olisko ihan vaan siitä.

Eilen kun tultiin kotiin, annettiin pakkasesta maitoa imetyksen päälle (normaalisti oon syöttänyt yhden tissin kerrallaan, nyt oon antanut kummastakin) ja 1,5 desiä meni! Siis toi raukka on ollut koko viikonlopun ihan nälissään!!:'( Eikä idiootit vanhemmat tajua mikä sillä on vaikka itkee ja kiljuu ihan hulluna. Ja en edes tajunnut että tissit on ihan lörpöt. Ja tosiaan yöllä on nyt taas syöty 3-4 kertaa kun meni jo viikkoja ilman yösyöttöjä.

Eikä tässä vielä kaikki.... En tiedä mikä on syytä ja mikä seurausta, mutta mulla alkoi sitten menkat tänään. En nyt ihan vielä olisi halunnut, vaikka onhan se varmaan ihan hyvä kun tietää että ainakin jotain hormonitoimintaa tuolla vielä on.

Byää! :'(
 
Kvart över :hug: mite ihmees voi noin seinään maito loppua! Meil vissiin kyl kävi vähä saman lailla... Kun ei enää tissiin tyytynyt ollenkaan. Nyt en sit enää yölläkään edes tarjonnut. Pullol mennään!
 
No mä en kans ymmärrä että miten se voi tälleen loppua! Kun en oo yhtään korviketta antanut ja aina ottanut tissille kun vauva on toivonut... En olisi uskonut, että imetyksen lopetus tekee mut näin surulliseksi kun alussa en koko hommasta olisi välittänyt yhtään, mutta toivon tosiaan että vielä jatkuisi! Mies kävi hakemassa kotikaljaakin jo kaupasta kun ainakin laitoksella sitä tarjottiin että maito nousisi... Meen tonne vaavin viereen nyt köllimään ja lueskelemaan, jos toi läheisyys vaikka myös auttaisi..
 
Onpa paljon tullut uusia, tervetuloa!

...ja tekstiä myös!

Lentis Kuulostaa ihanalta toi Toscana! Mun sisko perheineen oli pariviikkoa sitten Italiassa. Olivat vuokranneet kämpän Rooman reunamilta, niin kaunista kun katselin kuvia! Saatiin myös aivan ihania kesävaatteita molemmille ipanoille. Oli ostannu jostain lastenvaateliikkeestä hurjan kasan ja olivat olleet tosi edullisia. Yllätyin että olivat aika reilua kokoa, jotenkin kuvittelin että olisivat pienempiä.
Lukiossa mun Italiankielen opettaja jaksoi joka tunnilla mainita kuinka ihania ja komeita italialaiset miehet ovat :)

Täällä ei vieläkään käännytä, lähellä on. Käsillä alkanut tarttua kaikkeen (etenkin mun hiuksiin), tullut selvästi enemmän ulottuvuutta liikkeisiin.

Masuvaivat on taas vaivannut, etenkin iltaisin ilmaa tuntuu olevan hurjan paljon. Muuten kaikki ihan jees.

Itteä vaan väsyttää ja tympii noi minipillerit! 2 liuskaa syöty ja viikko vuotamatta :kieh: Raivostuttavaa!

Äh... pitää joutuu ton isosiskon perään! Palaillaan taasen!
 
Hei mun piti tulla sanomaan että musta tuntuu että mulla on maito tosi tiukassa just ennen ku menkat alkaa. Mullahan alko menkat kk sitte ja nyt on toiset niin meillä oli ihan samanmoista muutama päivä sitte. Nyt taas menee paremmin =) Joten voisko johtua siitä?
 
Jeps, muistan kans kuulleeni, että kuukautiset saattaisivat vaikuttaa maidon tuloon.. eli että menkkojen aikana olisi maitokin tiukemmassa. En ole kyl omalla kohdallani huomannut, tai sit en vaan ole tajunnut. Mullahan on menkat ehtineet tulla täs jo vaik kuinka monta kertaa.

Kössi
 
Tyyppien äippä: joo, tiesinkin että tunnen sun siskon. =) ollaan varmaan menossa niille juhannuksena. Ja kaikissa tuttimerkeissä ei varmaankaan vaihdu luonnonkumiseksi tutti, kun siirtyy ensitutista turvatuttiin, mutta tuossa merkissa joka meillä kelpaa käy niin.

KÖ mulla ajoittain ollut tiputteluvuotoa ja sen aikana on maito aina tosi vähissä. Aina on kuitenkin noussut rintoihin kun antaa vaan pojan syödä tosi usein. En ole oikein päässyt selville johtuuko maidon vähyys tiputtelusta vai toisin päin, kun vuoto aina loppuu maidon noustessa... :eek: omituista...

Konsta on kanssa nykyään ihan hirmuinen höpöttäjä, rippijuhlissakin piti enolle pitkän puheen. Hauska on kun välillä niin tosissaan jotain selittää.

Kutrikohan siitä kääntymään oppimisen vaikutuksesta uniin kysyi: meillä ainakin häiritsi unta vajaan viikon verran, nyt kääntyminen jo niin helppoa, että ei häiritse enää unta vaikka vaihtaakin asentoaan.

Oli taasen uusi ihminen ilmaantunut taustalta. Tervetuloa Wimppu :flower:

Taaperot x4 hirmuisesti onnea, kiva kuulla että kaikki on sujunut hyvin. :heart: Ne liikkeet masussa on kyllä niin ihania...

Mutta nyt poika kyllästyy lattialla oleiluun.

Kuume ja Konsta 3,5kk
 
tulin kurkkaamaan.
ystävällisesti on otettu vastaan, kiitos :)
mies jo aiemmin vihjaili, että olisi asiallista ilmoittautua kun lueskelee...
mutta ikinä koskaan minnekään kirjoittanut. piti rohkeutta kerätä sekä oikein yritin miettiä mitä kirjoittaisi ja silti tuollainen romaani. äh

kvart över toivottavasti maito palaa.
meillä vaikuttaa eniten tressi ja huono juominen/syöminen.

pohdiskelin rattaisiin siirtymistä. mutta neiti yleensä nukkuu vaunuissa, joten selällään vielä. tänään oli kylmäkin -pehmytkoppan ajattelin olevan lämmin. kurkkii sitten puun latvoja ja taivasta, vielä ei ole ilmoitellut muuuta kaipaavansa.
taitaa näin esikoisen kanssa hiukan tosissaan ottaa kaikki ohjeet: meillä uusittiin tutit 2kk kun paketissa luki niin.

tämän päivän ongelma on illan konsertti ja pumpun kuljettaminen. mahtaako järjestysmiekkonen pitää ainun käsikäyttöistärintapumppua kovin vaarallisena? pitäsikö käsin lypsää pahvimukiin kun pullojakaan ei saa viedä? hankalahkoa
tyttö on mummilassa illan, hiukan ahdistaa jättää toinen. Vielä kun tänään on ollut niin sylivauva. itku tulee kun arvaakin sylistä laskettavan.


wimppu
 
Glow
en tiiä muista pinoista, mutta täällä on aina ollu aivan loistava ilmapiiri =) kiitos siitä, taas, kaikille :heart:

vetäsin sitte suklaata muutaman rivin ja arvatkaas tuliko huono-olo :snotty: :ashamed: siis vissiin 3-4 riviä marabouta... huhhuh. Ja kahvia... Tosi "terveesti" menny tää päivä... aamulla leipä, sen jälkeen vaan muutama kuppi kahvia ja nyt toi suklaa :ashamed: ei oo vaan tajunnu tehdä mitään ruokaa! Mies töissä ja esikoinenkaa ei oo kotona... lähti viikoksi isälleen :/

Onni on tänää nukkunu tosi hyvin päikkärit. Siis kun alkaa olee väsyny ja vaikka vähä kitisis niin nukahtaa itekseen omaan sänkyyn! =) nyt on kolmansilla päikkäreillä tänään. Kerralla nukkunu about tunnin! ihanaa, sen "kauden" jälkeen ku nukku niitä vartin pätkiä vaan.

Sisko käväs kylässä ja sain siivottuu! Lenkilläki kävin aamulla ja varmaan pitää lähtee uudestaan illalla, kun on se asuntonäyttö taasen... On muuten melko uuvuttavaa tämä asunnon myyminen/ostaminen, toisinaan.
 
Täällä taas :whistle:

KÖ:lle vaan pikaisesti, olen tuota Imetystukilistan keskusteluja ja niiden perusteella olen kovasti saanut vahvistusta, ettei se maidon tulo lopu ihan noin vaan jos jaksat yrittää.
Toi kuukautisten tulo kuulostaa musta varsin todennäköiseltä syyltä, hormonit vaihtelee niin kovasti. Tsemppiä, ymmärrän hyvin tunteesi koska en missään nimessä haluaisi lopettaa imetystä vielä ja kiinteidenkin aloitus oli niin kova paikka (siitäkin jo kuukausi!)

Kuten joku muukin mainisti, hassua että meillä on ollut lukijoita jotka ovat jaksaneet lueskella jorinoitamme ja olla kommentoimatta :) Mutta kiva että rohkenitte lähteä mukaan keskustelemaan!

wimppu, ei kai sentään pumppua pahana pidetä? Mä jätin pojan kanssa illaksi hoitoon perjantaina, kyllä teki tiukkaa vaikka kuulemma alun hirveän huudon jälkeen meni hyvin. Kivaa iltaa!

Mökille ollaan menossa, meille ei varsinaisia yövieraita ole tulossa (koska sanoin ehdottomasti ei, mies olis varmaan ollut ihan innoissaan kutsumassa mutta en ala emännöidä... ), naapuriin kylläkin eli aika hulinaa lienee luvassa. Ei siis mulla mutta yleisesti, lapsia ja aikuisia tulee piisaamaan...
almaa, taas
 
: meinasin mäkin vastata, mutta muut olivat jo ehtineet. Eli mun imetysoppaan mukaan kanssa menkkojen aikaan saattaa olla useammastakin syystä rintaraivareita, eli ilmeisesti heruminen on hitaampaa. Ei siis välttämättä ole edes vähemm'än maitoa, mutta heruminen hidastuu. Ja vauva herppaa, kun ei oo moiseen tottunut.

Toisekseen tuli mieleen, että onko vauveli yleensä mennyt kodin ulkopuolelle mielellään. Kun meillä Greta itki 2 päivää illalla paljon enemmän, kun oltiin kylässä ja sama juttu, kun tultiin takaisin kotiin. Eli vieras ympäristö vaatii vauvalta paljon totuttelua ylipäätään.

Siksi mä vähän epäröinkin tuota matkaa, vaikka Isola del Giglio onkin ihana paikka, ollaan oltu siellä sukeltamassa, 20 metrin näkyvyys, ihana turkoosi meri ja paljon kaloja mitä ihailla, jopa barrakudia! :eek: Komea näky muuten noi barrakudat, ne uivat/metsästävät aina isoissa laumoissa, ja vaikka Välimeren barrat onkin niin pieniä eikä yhtä aggressiivisiá kuin esim. Intian valtameressä, niin ei sinne sekaan mieli tee mennä kuitenkaan ;)

Nyt taas sitten rättipoikkiväsyneinä nukahdettiin kantoliinaan, ja sitten herättiin uudestaan 20 minsan päästä, nyt oli niin puoliunessa, että sain nukutettua (tietenkin vain tisun avulla, auts) sänkyyn. Kauhea kitinä ja venkoilu, yritin aiemmin tunnin sänkyyn nukuttaa, eikä mitään. Mutta on tää vaan ihme tyttö, kun ihan väsyneenäkin jaksaa hymyillä. :heart:
Toukalle hauskaa reissua maalle :flower:

Ja tosiaan, tämä on huippupino. En muissa vauvapinoissa olekaan, kun täällä on niin hieno porukka :heart:
 
Lentis, me ollaan melkein joka päivä käyty jossain kodin ulkopuolella (ite tuun hulluksi jos aina täällä kökitään), eli en usko että tuon siitä pitäisi noin järkyttyä. Tiettykään yötä ei olla oltu muualla, viimeksi oltiin kun Helmi oli 2kk ja eihän se paljoa ympäristöstä kai silloin vielä välittänyt.. Eli varmaan hyvinkin voi myös toi ympäristönvaihdos olla osasyynä tohon itkemiseen. Eilen kun tultiin kotiin ja sai pumpattua maitoa tissin päälle niin nukahti aikalailla kuten ennenkin.

Wimppu, kyllä kai pumpun saa mukaan ottaa? Jos ei saa, niin mä oon kerran lypsänyt kädellä vähän pois ihan vaan lavuaariin että pystyin olla, hyvin auttoi.

Nyt kirjastoon :)
 
Juuh! Mikäköhän siinä on että ei vaan saanut kirjauduttua sisään vaikka mäkin olen aivan alusta alkaen ollut mukana siis taustalla!! Ja olen kuulkas monen monta kertaa ihmetyllyt, että mikä pikkasella voi nyt olla hätänä ja tsak tänne vaan katsastamaan niin monella muullakin on aivan sama homma meneillään. Niin tietääpä sitten, ettei ole mitään vakavaa vaan kuuluu normi kehitykseen!! Esim: Pitkät päiväunet katos yhtäkkiä. =)" No onneksi nyt on tullut takaisin" Sää Suosii Suomalaista.... Voi että tää on kurjaa. :eek:
 
KÖ: Joo, tarkoitinkin yötä poissa, Gretahan myös oikein haluaa ulos päivän mittaan, on pakko käydä ainakin 2 kävelyllä (aamulla ja myöhään iltapäivällä) tai tyttö protestoi, eli siinä mielessä myös Greta on tottunut erilaisiin maisemiin. Eikä kylässäkään toki heti protestoinut, vasta illalla alkoi itku, kun (ehkä?) tajusi, että ei palatakaan yöksi kotiin niin kuin aina ennen.
memsku: mua on kanssa monesti helpottanut huomata, että muilla on samoja juttuja meneillään kuin meillä, aina en ole edes jaksanu/muistanut kommentoida, vaikka tosiaan samoja asioita käydään läpi myös meidän perheessä.

Huomaako, että mies on 5 päivä poissa, kun mä taas asun koneella :ashamed:
 
Tervetulos uusille :flower: Tiedän kuinka helppoa on olla rekkautumatta mihinkään :p Tää ja facebook on ainoat paikat mihin oon rekisteröitynyt enkä muualle kaipaakaan, mahtavaa vertaistukea, kiitokset ihan jokaiselle :flower: :heart:

Oh lord! Mä olen niin kipeä ja pitäis jaksaa olla ton tytön kanssa vaan :/ Kuumetta on miljuuna ja nenä vuotaa ja kurkku on kuin raastinrauta, miten yhtäkkiä voi tälläsen flunssan saada :( Onneks mies just soitti että pääs vihdoin lähtemään töistä kotiapäin, silläkin kun monesti saattaa päivät venyä suht pitkiks.

Onneks toi tyttö on tänään nukkunut päikkäreitä ihan kivasti niin saa hetken huilahtaa.

KÖ: Kyllä se maito palaa sieltä, hormonaaliset muutokset vaikuttaa tietenkin hetkellisesti kun menkat alkoi :hug:

Lentis: Tosi ihanalta paikalta kuulostaa tuo, eikun reissuun vaan!

Juhannuksena Lähdetään mökille, tuntuu tällä ololla ja tällä säällä nyt aika kaukaiselta ajatukselta tosin :)

Nyt meen hakemaan särkylääkettä...
 
Kvart över mä sain kanssa huomata, että ruokavaliomuutos/määrän muutos saa kyllä maitomäärän loppumaan/vähenemään hyvinkin nopsasti. Päivässä putos mun tuotto hyyyyvin paljon (jopa 200 ml).

Viikonloppu vieraissa ja oli pakko syödä sitä, mitä tarjolla on ja nyt taas maitoa tuli vähän enemmän, mutta silti jäi hiukan entistä pienemmälle tasolle. ...kattotaan, taitaa hakea jotain rajaa nyt...

Mielenkiintoista tuo menkkojen alkamisjuttu. Mulla on myös joku ihme hormonimuutos menossa: naama kukkii (ja ylipäätänsä iho) niin, ettei edes teininä koskaan! :eek: Odottelen alkaako mulla menkat vai mitä on tapahtumassa, mut jotakin on luvassa ja varmasti. =)
 
Teretulemast uusille!

Mä oon ollu niin kiireinen ton FB:n kanssa et enhän mä meinaa keritä täällä palstailemaan lainkaan... Kiireet ne on kotiäidilläkin =) .

Mulla tosiaan kävi menkkojen kanssa niin että alkoivat heti kun aloin vähentää imetyskertoja, eli en ees ehtinyt lopettaa kun jo alkoivat. Aattelinkin että onpa nopeata toimintaa. Oisin kuvitellut että nyt jonkun aikaa menis ennekuin kroppa alkais reagoida.

Mulla on alkanut kummittelemaan mielessä piknikristeily vauvan kanssa.... En tiedä onko tosi huono idea ottaa vauva sinne seisovaan pöytään ym. mukaan, onko kokemuksia? Mä en vaan pysty tota poikaa lauantaisen huutosession jälkeen jättämään mihkään hoitoon niin pitkäks aikaa ja laivalle tekis kuitenkin mieli.. (Meillähän kävi siis niin että poika oli la. 4 tuntia mammalla hoidossa ja oli siellä sitten huutanut pää punaisena ittensä ihan puhki, rauhoittui vasta kun menin hakemaan. Mammakin oli ihan punainen ja hermostunut...mulla oli toooosi paska fiilis.)

No nyt tulee siippa kotio, kuulumisiin taas ladyt!
 
Heip!
Tänne välillä raportoinkin meidän esikoisen (2 v) kovista hetkistä. Nyt on kaikki energia mennyt sen hoitamiseen. Pitkästä aikaa täällä, nytkään en jaksa lukea kaikkea. Pojan refluksioireiden takia mentiin lastenlääkärille viime torstaina. Pitkään oltiin odotettu, täällä on tosi vaikea saada aikoja yksityisellekään. Se laittoi heti lähetteen lasten polille, ja sit sitä mentiin. Tutkimuksesta toiseen ja vähitellen selvisi, että sen suolisto ei toimi niin kuin pitäisi, mutta ei tienny syytä. Eikä sitä ehtiny löytyäkään, kun lääkäreille tuli hätä, jos suolistossa on joku tukos. Mentiin ambulanssilla pillit päällä Helsinkiin Lastenklinikalle, jossa poika sitten leikattiinkin, kun ei syy muuten selvinnyt. Koko suolisto käytiin läpi, eikä siellä mitään ollut. Muutaman päivän sairaalassaolon jälkeen kotiuduttiin entistä kipeämmän pojan kanssa. Vanhat oireet vaan paheni ja lisänä kipeä leikkaushaava. Vielä odotellaan lopullisia tuloksia tutkimuksista, mutta jotain osviittaa on siitä, että pojalla on keliakia. :( Nyt vähitellen alkanu helpottaan, tänään ekaa päivää jalkeilla.

Epämääräisiä vatsavaivoja sillä on ollut tässä jonkun aikaa ja olen kysellyt niitä sekä neuvolasta että yleislääkäriltä. Molemmat oli sitä mieltä, että mitään vikaa ei ole. Luotin siihen vähän liikaa ja tilanne pääsi tosi pahaksi. Lääkärin mukaan neuvolassa olisi pitänyt huomata notkahtaneesta kasvukäyrästä jo, että joku on vialla. Ja mä kun oon tuijottanut vaan Viljan kasvua. :ashamed:

Luottamus neuvolaan on kyllä taas mennyt. Tänään kävin Viljan kanssa neuvolassa ja halusin nähdä noita esikoisen kasvukäyriä. Niissä on selvä notkahdus, mutta edelleen neuvolantäti oli sitä mieltä, että niissä ei ole mitään huolestuttavaa. Olkaa te fiksumpia ku mä, älkääkä luottako neuvolaan tai yleislääkäriin, vaan viekää heti lastenlääkärille, jos on jotain epäilystä jostain. Syytän kyllä itseäni, että en tajunnut pojan terveydentilaa, minä epäilin vaan refluksitautia, mutta kyllä kiukuttaa, että ammattilaiset vaan toppuutteli, että turhaan olen huolissani.

Monet vatsakipukiukut taisi mennä mustasukkaisuuden piikkiin. Kun ei tuo vielä osaa puhua tarpeeksi, että osaisi kertoa, mikä on huonosti. Esikoisen kurja olo alkoi hyvinkin tarkkaan Viljan syntymästä. En osaa vieläkään sanoa, minkä verran siitä johtui mustasukkaisuudesta vai alkoiko ne vaivatkin jo silloin. Voihan jopa olla niin, että sisaruksen syntymä oli sille niin kova trauma, että se osaltaan vaikutti sairauden puhkeamiseen. Kamala ajatus.

Vilja raukkaa riepoteltiin mukana sairaalareissulla, mutta se vaan oli edelleen tyytyväinen saamaansa hoitoon. Tosi leppoisa tyyppi. :)

Viljan uudet 4 kk mitat tänään 64 cm ja 7175 g. Painokäyrä oli himpun laskusuunnassa, plussalla edelleen, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että vois vähitellen aloittaa kiinteät. Mä olin ajatellut vielä kuukauden odottaa, mutta katsotaan. Viljalla on ainakin nyt tiheän imun kausi, pari yötä ollaan tankattu tosi tiuhaan.

Sori kun oon näin täysin omanapainen, mutta on ollut ihan hirmusen rankkaa. Nyt ku oon saanu vuodattaa, niin ens kerralla keskityn jo muihin juttuihin... Uusia on ainakin tainnu tulla monta. :)

Matma ja Vilja 4kk
 
Matma :hug:

Wimppu :flower: tervetuloa!

Uusia perunoita vauvalle? Mä oon saanut käsityksen, et ei uutta perunaa sais antaa vauvalle. Ovat liian tujua tavaraa... Mitäs muut on mieltä?

:hug: Uskon, et maidon tulo alkaa uudelleen. Mulle kävi itseasias anoppilas ihan samallalailla. En kehdannut pyytää/syödä siellä omaan tahtiini ja tarpeeseeni ja illalla jouduinkin sulattamaan pakkasmaitoa pojalle. Niin, kun sit vihdoin tajusin, et nälkäänsä raukka tissillä raivoaa :headwall: Että voi iso ihminen olla tyhmä, et ujostelee ruuan pyytämistä!!

TÄ; jumitusta ja huimausta täälläkin, ja pahoinvointia. Luulin jo että oon raskaana uudestaan ja teinkin tänä aamuna raskaustestin, kun on ihan sellaset oireet :LOL: No, miinusta näytti, onneks. Mut tosiaan ollaan vähän liikaa luotettu tohon imetyksen ehkäsevään vaikutukseen, et oma moka olis ollut jos pikkukakkonen olis jo tulossa. Vaikka oiskos tuo nyt sitten niin kamalaa?? Mies on välillä nauranutkin mulle, kun oon kumin käytöstä muistuttanut, et "ai, joka toisella kerralla käytetään ja joka toisella ei" :LOL: :LOL:

Päikkärit on jo kolmatta päivää hukassa, eikä tuo vaikuta ees huono tuuliselta. Että ei tosiaan tuu sitä 14h unta/vrk täyteen meidän jannulla!

Naama kukkii mullakin kun teinillä! Siks myös aattelin, et raskaana ollaan...

Sötnos; laitoin sulle yksäriä:)

Tuiskunen ja Alexi
 

Yhteistyössä