Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Bonbon tervetuloa joukkoon ja :hug:

Täälläkin ukkosti viime yönä ja olin taas ihan paniikissa, pelkään siis todella ukkosta :/ Oli kans pakko ottaa tyttö viereen nukkuun kun sen sänky on aika lähellä ikkunaa ja koko ajan välkky salamat, hui :eek:

Tuteista, mä en oo kyllä muistanu koko hommaa et tarvis varmaan jo pikkuhiljaa uusia ne :ashamed: oon vaan niitä keitellyt välillä ts. laittanut mikrosteriloijaan. Meillä vaan tällähetkellä kaks tuttia, toinen on se jossa tuttinauha joka kulkee yleensä mukana ja sit toinen yläkerrassa unituttina. Ei meillä kyllä tyttö paljoo tutista välitä, joskus on tietty tarpeen kun on väsykänkkää tms.

Täytyy mennä taas :wave:
 
no niin,uus yritys! =)

Labello Meil kans viel pulautellaan ja välil tosiaan joka ruokailun jälkeen tai sit voi ol sillai et syömisest o jotain tunti ja sit puklaa!Poika ei oo oikein koskaan osannu röyhtäst ni se sit tulee pukluna!

Mae toivottavasti pojat paranevat pian! :hug:

lempinimi Miro the man ja mirtsu o sellasii ku käytetään!Mä käytän kans välil tiitiäist,pöppiäist ja veli veikeää!(isoveli on veli muikea!)

mahalleen kääntyminen Se on todellakin hieno taito,mut sit ku käännytään mahalleen niin siin ei tykätä olla ja sit alkaa huuto! :whistle: Ja kun sin mahalleen täytyy kääntyä koko ajan!unistakaan ei tuu mitään ku koko ajan täytyy kääntyä! :whistle:

Kareliiini tääl on kans yks kun pelkää ukkosta! :/

Eilen oltiin sit koko perheen voimin ystävän häissä!Ihan hyvin meni!On ne vaan "rankkoja"reissuja ku on uhmäikänen taapero ja vaavi! :whistle: huumorilla vaan! :D

Jaahas,meniskö kahvin keittoon,ku esikoinen men päikyl ja ukko viihdyttää Miroa!
Ai niin,ukosta puheenollen,sain lepytyslahjan torstaina! :LOL: hienon medaljongin! :D

nyt sitä sit muistaa asioit mitä pit kertoa! piti viel mainita että rintatulehdus on selätetty!eikä tarvinu men tohtoril!

nyt sin kahvin keittoon! :wave:

tyyppien äippä ja ens viikol 5kk Miro :heart:
 
Tuteista meil käytössä varmaan kymmenkunta tuttia... He ja silti ovat ain hukassa. Meinasin vaihtaa sit kaikki kertarysäyksel kyn saapi siirtyä ns isonpojan tutteihin 4kk iässä. :)

Soseista me on nyt syöty 1x pv soseita 3viikkoa ja nyt alkaa sujumaan. Isukkikin syötti eilen ja hyvin meni! Poju on ihan innoissaan soseist! Ajattelin et tänään otetaan toinen kerta kuvioihin mukaan. Illalla saa sit vielä maissivelliä yöunten takaamiseksi ja se vasta suurta herkkua onkin. Koskaan ei maitoa juo niin pal kun velliä. :p
Soseen annamme babysitterissä, sujuu helpoiten meil. Kauhee kun ei malttais olla hommaamat sitä syöttötuolia jo... Niin ihana sit, kun saa pikkumiehen samaan pöytään, vaik näkkäri kouras:heart: :heart:

Olin tosiaan minäkin eilen viettämässä naisten iltaa ystävätären luona. Tehtiin porukalla salaatteja, ja uusituttavuus halloumijuusto on IHANAA. Saunottin ja laulettiin singstaria! Oli tosi rentouttavaa ja ihanaa. Ajeltiin sitten siinä ukkosmyrskyssä likkakaveri kuskina (kun vaavi massus) kotiin, onneksi heitti mun himaan asti. Taksia olis ollut hirveä odotella! En oo koskaan sellaist vesimäärää tiellä suomessa nähny. Oli ihan järvi tuos kylällä. Mietittiinet miten yli edes!! Autolautta olis pitäny olla! Onneksi päästiin kuitenki! Harmittaa etten tajunnu ottaa kuvaa. :headwall: Isännät oli hienosti pärjänneet ja isosisko oli laittanu ruokaa ja iltapalankin itselleen ja "isälle":heart: :heart: Isoveikka onkin omal reissullaan viikon...
Mun oli kyllä tarkoitus lähteä ihan kapakkiinkin Hesaan, mut ei sit yhtään huvittanu :eek: varsinki ku tuli sitää vettä kaatamal ja salamoi.

Tänään lähtee tyttökin leirille ja illansuussa on vauvauinti info =)

Ollaan sitten ensi viikko vain yhden lapsen perhe! Päätettiinkin käydä ihan ulkona syömäs pari kertaa isännän kanssa! IHANAA, vaikka ikävähän noita isompiakin tulee! :hug:

Nyt kotihommiin!

Seranzu ja Kaapsu 3,5kk
 
Bonbon: Ei kyllä sanoja nyt löydy... Olet joutunut joka äidin pahimman painajaisen kokemaan. :hug: Tervetuloa tänne palstalle!

Tapaamisesta: Harmi, kun meilläkin jää väliin tuo. Ei kyllä mitenkään pystytä lähtemään... Sen verran matkaa täältä meiltäkin (Kajaanista) sinne. Hienoa, jos saatte kaksplussan toimituksen paikalle ja pääsette lehteen, wau! :D

Meillä aloiteltiin viljatkin sitten... Ostin tuota piltin kaurapuuroa ja sitä ollaan nyt parina aamuna syöty hyvällä ruokahalulla. :)

Yritin eilen etsiä netistä, että milloin uskaltaisi vauvan siirtää vaunuista rattaisiin... Sain vähän ristiriitaista tietoa asiasta. Onko kukaan uskaltanut jo siirtyä rattaisiin? Eihän noin pientä tietenkään voi vielä ihan kunnon istuma-asentoon laittaa, mut semmoiseen puoli-istuvaan... Meillä ei oikein tuo vaunuilu enää onnista, kun Juuso vaan huutaa ja melskaa vaunuissa, kun ei näe mitään sieltä. :(

Meillä ei muuten ole huvitutti enää käytössä ollenkaan... Juuso ei kertakaikkiaan enää tahdo imeä sitä. Paljon mieluummin imee sormiaan, vaikka liekö sen parempi juttu... Mut ihan hyvä jos se tutti jäis jo nyt pois kuvioista.

Tinttu & Juuso 4kk 3vko
 
Hei vaan kaikki! Nyt oli kyllä pakko kirjautua ja liittyä poppooseen. Siis jos sallinette :ashamed: Elikkä alusta alkaen mukana olen ollut hiljaisena lukijana ja se johtuu vain siitä, että mun kone perkules temppuili. Eli en ole päässyt aluksi kirjautumaan. meitä on tälläinen naiväki: Kaksi kissaa yksi koira 13-vuotias Roosa ja nyt Helmikuussa 11 pv syntynyt Helmi neito. No juu on meillä yksi mieskin talossa. Kääpiöhamsteri, mut sekin taitaa vedellä jo vimosia! Helmin synnytys oli kova. Koliikkikin iski ja nyt sitten viikon ollaan oltu terveinä rotaviruksesta. Alku on ollut tosi hankalaa aikaa meillä, mutta nyt alkaa jo valoa pilkahtaa meitinkin elämään! Eli käyn täällä päivittäin noin 20 kertaa ja nyt sen tein eli kirjauduin. Eli moi vaan kaikki. :) :)
 
Laitoin kuvan profiiliin ja katoin jälkeenpäin sitä kuvaa niin siellä möllöttäkin meitin koira ammeessa. Eli ei se ei ole Helmikuussa syntynyt Helmi-tyttö. Vaude tää mun tietokone ura alko lupaavasti. Mä oon täys tumpelo tän koneen kanssa....
 
Tinttu kyl me ollaan nostettu poju puoli istuvaan asentoon vaunuis (yhdistelmät siis jois oli kova kantokoppa josta luovuttiin varmaan kuukausi sitten, tuon ilmojen lämpenemisen takia) jos ollaan lenkil vaik niin et Kaapsu on hereillä.
 
BONBON :hug: Ja tervetuloa samoin MEMSKU jam uut jos on mrnny ohi,
ku ei reissussa oikein kerkee lukee ajatuksel.....

TAPAAMINEN En oo keränny tietoi ylös mut jos tehänä niin että ne jotka on tulossa mukaan ilmottautuvat mulle sähköpostilla toukkaa (at) gmail.com ilmottautumiseen jos laittaisit nicin, nimen, ja yhteystiedot s.postin ja/tai pu.nron (tietoja ei anneta eteenpäin, paitsi meille jotka osallistuu tapaamisen ni laitan s.posti ringin pystyyn ni ei tarvii aina täältä kaikke yrittää bongata) KÄYKÖ? Ja mä saan meille ehkä yhen sponsorin!

FaceBook HELMIMAMMAT 09 mulla roikkuu yksi pyyntö, jos tunnistat sen omaksesi laita mulle yksäriä niin hyväksyn sut!

Toukka
 
pur
TINTTU ä en oo uskaltanu/kerenny viel rattaisiin viritellä, mut yjs kaveri neuvo et jos laittaa justpuolistuvaan asentoon ja pehmeen tyynyn selän alle ni ainaki pysyy se selkä pyöreenä jos ei viel ite jaksa suorana kannatella.

Millonkas tuo tapaaninen olis ja missä?

:LOL: MEMSKU tervetuloas, kuulostaa ihan siltä kuin minä säätäisin koneella.

Äijä huutelee mua syömään pitää mennä..........
 
PikaVisiitti:

TOUKKA: Laitoin äsken Facebookin kautta liittymispyynnön helmimammojen ryhmään sekä yksärin :)

Shampoosta: Meillä pestään silloin kuin shampoolla pestään niin apteekista ostettu vauvashampoo josta olen katsonut ettei ainelistaus ole kovin pitkä kun yritän vältellä turhia lisäaineita sun muita myrkkyjä :)

Eilen oltiin puuhamaassa mummon ja kummipojan kanssa, Lilli jaksoi tosi pitkään katsella kummipojan touhuja ja muutakin ympäristöä. Oli ekaa kertaa uudet matkarattaat käytössä, ne saa ihan makuuasentoon asti ja siten pidetäänkin kun Lilli nukkuu mut jos ei nuku niin pidetään loivassa istuma-asennossa että näkee.

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa kun mies jo murisee tossa :wave:
 
toukka käypi hyvin! mie laitan mailia tuleen.. totah. ilmottakaas mulle sit puhelimitse jos tulee joku muutos just ennen tapaamista tyyliin 23,24.7 ku en enää oo sit koneen äärellä vaan matkalla jo :D

luoja mä taas jumin tääl
:ashamed:

l&j again
 
No heips! kirjotan vielä vähän kun olen täällä porukoilla lasten kanssa. Kun nui lisäkädet on todellakin välillä tarpeen meillä!
Minulta myös pahoittelut Bon Bon. Sitä ei voi edes itse käsittää kun ei ole vastaavaa/kamalinta ikinä käynyt! :'(

Meillä syödään Päivässä puolipurkkia kasvis ateriaa ja puolipurkkia hedelmä ateriaa+ nanni. Kaupan tuotteilla mennään ja ollaan syöty jo kuukausi! Meillä tuo paino Helmillä vähän tippu tuon rotaviruksen takia. Niin nyt neuvolasta kehotettiin aloittaan myös riisipuuro illalla ja ihan jo senkin takia, että meillä typy menee unille kasilta. Syö kolmen tunnin välein ja herää sitten aamulla viideltä ylös pirteänä kuin peipponen. Huoh ja haukotus.
 
Memsku :flower: tervetuloa!

Glow
; mä olin lukevinani tuttipaketista, et pitäis uusia 2kk välein. Meillä käytössä kerralla 4 tuttia ja tänään aattelin uusia niistä kaks, eli tuttiostoksille lähdössä, kun mies tulee töistä ja on poitsun kaa. Verta oon mäkin luovuttanut, mut nyt pitää vielä pari reilu kuukausi odotella, et pääsen taas, kun on toi sektio tehty. Eks se oo puol vuotta leikkauksen jälkeen se "karanteeni". Siitä tulee vaan jotenkin niin hyvä mieli :heart:

Lempinimiä on täälläkin; Axu, Axuli , Axu-paxu, Axun-aa...

Samaa on miettinyt kun Tinttukin, eli koska vois siirtyä rattaisiin. Eilen laitettiin jo vaunuihin tyyny selän alle, et näki toinen pikkasen maisemia, kun mentiin miehen kanssa Lottamuseolta ostaan kesän ekat jätskit :D :D

Toukka; hyvä idea. Laitan sulle meiliä seuraavaks.

Ukkonen kävi täälläkin illalla/yöllä. Ei kestänyt varmaan varttia kauempaa onneks. Päikkäreitä ei sit eilen nukuttu, kun oli taas niin kuuma. Tänäänkin kävin jo yhden lenkin heittämäs, mut heräs jo ennen ku kotiin päästiin. Onneks viihtyy nyt tuolla leikkimatollaan itsekseen, niin mamma saa roikkua koneella :LOL:

Syöttötuolia yritän mäkin huutaa huuto.netissä. Katsotaan miten onnistuu :whistle: Toistaseks oon kans käyttänyt sitteriä pystymmässä asennossa. Hyvin on pelannut niinkin.

Tuiskunen ja Alexi 4kk 1vko 4pv
 
Ehkäpä minäkin täältä taustalta aktivoidun ja liityn joukkoon, jos sallitte.

Elikkäs viime syksystä asti olen lueskellut melkein päivittäin juttuja, mutta en vaan oo saanut aikaiseksi kirjoittaa :ashamed: Mikähän tässäkin voi olla niin hankalaa.. Elikkäs meidän helmikuisesta neidistä tulikin hilkulla maaliskuinen, Aino-tyttö syntyi 1.3. klo 2.12. Pituutta oli 48cm ja painoa 2800g; nyt 3kk iässä pituutta 61,5cm ja painoa 5050g. Arki on lähtenyt sujumaan ihan ok, harjoitellaan kovasti kääntymistä, vielä ei pääse kuin kyljelleen ja slloin tällöin kääntyy mahalta selälleen. Tavarat pysyy jo hyppysissä, nauramaan oppi viikko sitten :D Eli samoissa mennään kuin muut ikäisensä. Niin ja tää perhe asustelee Jyväskylässä.

Kipeinä meillä oltiin pari vikkoa sitten. Alkoi yskällä, meni pari päivää, syönti alkoi vähetä ja kun nosti kuumeen viimein, loppui Ainolta syöminen melkein kokonaan (söi 10-20 ml maitoa kerrallaan, tk:sta yritin aikaa varata josta sanottiin että syötä väkisin :headwall: ) Vietiin tyttö kuitenkin sairaalaan, missä lopulta 5 tunnin odotuksen jälkeen tyttö otettiin osastolle suonensisäiseen nesteytykseen. Diagnoosina lopulta oli virusperäinen hengitystieinfektio. Vasta sairaalassa kuume nousi vielä korkeammalle ja alkoi lima rohista keuhkoputkissa, ja tarvitsi lisähappea hengityksen turvaamiseksi liman imujen lisäksi. . Kyllä mä tuota tk:n toimintaa kirosin, samoin saoraalan päivystyksessä kun ootettiin niin kauan kipeän vauvan kanssa. Sairaalassa oltiin lopulta 6 vrk.

Joku kyseli, milloin vie kuumeisen ja kipeän lapsen lääkäriin. Mä veisin heti, vaikka olisi ihan turha käynti. Oli sen verran kamalaa olla kotona ja miettiä milloin on tarpeeksi kipeä, jotta saa omalle lääkärille ajan, kuten meille sanottiin... :headwall: Jatkossa en jää odottelemaan, onneksi Aino ei ehtinyt kuivua pahemmin. Oli muuten varmaan elämäni raskaimmat päivät olla sairaalassa kipeän lapsen kanssa, kun ei jaksanut olla vauva hereillä saati syödä ollenkaan.

Varmaan tuosta kipeänä olosta ja syömättömyydestä Ainon paino on nyt pituuteen verrattuna liian vähän. Neuvolassa pitää taas parin viikon päästä käydä kontrollissa. Sielläkin oli sijainen viikolla, joka siihen malliin puhui etten anna maitoa tarpeeksi tytölle, minkäs teet kun ei syö määräänsä enempää :/ Ja pituutta venyy kovasti =) Ja kun rokotukset saatiin, oltiin taa perjantai ja lauantai kuumeessa. Jatkossa annan panadolia jo ennen rokotusta.

Bonbonille :hug:

Nessu ja Aino 3kk

 
Uusille tulokkaille tervetuloa!

Annoin sitten illalla pojalle taas luumua, on siitä tykännyt eikä ole reagoinut mitenkään maha. Vaan tämäpä luumu oli eri merkkistä (punainen tölkki, en jaksa käydä tarkastamassa merkkiä ) ja tänään on jo kakattu kuusi kertaa!! Nyt kun toi väli on normaalisti ollut pari päivää (verrattuna alkuaikojen 8 x päivä ) alkaa jo jännittää pitäisikö antaa jotain lisänestettä tai muuten tehdä jotain. Onneksi ihan hyväntuulinen ja muuten OK tuntuu poika olevan, yritän nyt varmistaa että riittää mahassa kakattavaa. Mutta toi luumu jäi sitten käyttämättä...

Meillä poika hiukan vierastaa isovanhempia ja mua alkaa jo nyppiä se ruikutus asiasta. Olen ollut liikaa pojan kanssa kuulemma kun heitä vierastaa. Ei auta jos sanon että on väsynyt. Saati jos sanoisin että tämä on positiivista! Ja kun siis pääsääntöisesti ei vierasta. Argh.

Mulla on muuten porttikielto verenluovutukseen. Se onkin ainoa paikka minne ;) Ei siksi että olisin asunut ulkomailla tms vaan koska molemmilla luovutuskerroillani olen pyörtynyt. Luulen kyllä että synnytyksen jälkeen pystyisin menemäänkin, sairaalassa (kun en voinut istua ) otettiin verikokeita välillä seisten eikä tuntunut enää missään...

Soseista vielä; meillä syödään nyt 2-3 kertaa päivässä, noin kolmasosa purkista eli olisko noin 40 g. Neuvolasta saadussa esitteessä luki että aloitetaan teelusikallisilla ja jossain vaiheessa annetaan jo 1-1,5 dl. Niin (asiaan..) mietinkin, antavatko muut soseita suunnilleen saman verran?

Poju täyttää huomenna 4 kk :heart:
Ja tiistaina on neuvolalääkäri, saas nähdä mitä paino on kun tota kakkaakin nyt niin lykkii...

almaa
 
Tervetuloa Mensku ja Nessu :flower:

Ja Ellamaarian poissaoloa olen itsekin ihmetellyt, aattelin vain, ettà ehkà on silloin mun oman nettitaukoni aikana ilmoittanut lomalle làjdòstà tai jotain, mutta ei sitten vissiin? :/
Jahas, taas katos ààkkòset miehen koneelta.... Niin mun oma tietska oli sitten mennyttà, ei ois kuulemma saanu panna pààlle, kun oli vielà màrkà :D No, toivottavasti alesta lòytyy uusi, aika ikàvà, kun mies joutuu jàttààn omansa mulle, vaikka tarttis sità oikeastaan tòissà... Mutta kun mà tuun hulluksi, jos joudun oleen 5 pàivàà yksin ilman nettià :eek:

Vaikka onhan mulla Greta-neidin ihana seura. :heart: Mutta jos joutuu nukuttaan pàikkàrit kantoliinassa, niin kuin tànààn ekan pàtkàn, niin netti on aika must, kun ei oikein muutakaan saa tehtyà kun istuttua tàssà koneella.
Oli aika helkutillinen yò. Eilen illalla syòtin sitten Gretalle innoissani pààrynàllà maustettua vellià, kun tyttò niin nàytti tykkààvàn. No, alkuyòllà ei imetys vàhentynyt lainkaan ja sitten aamua kohden, masu oli niin kipeà, ettà heràiltiin 45 minsan vàlein. Enkà mà saanut enàà nukutuksi 2.30 jàlkeen kun yritin nukuttaa, niin ettà tosi kooma olo taas vaihteeksi.

Mùà oon kyllà epàillytkin, ettei noissa yòsyòmisissà ole edes kyse nàlàstà, tai no se eka syònti 3 tunnin pàtkàn jàlkeen ja sitten aamusyònti varmaan onkin, mutta se keskimmàinen joka on yleensà 24-0300 vàlillà, on varmasti vaan pelkkà tapa. Kun oon tyhmà opettanut Gretalle, ettà yòllà nukahdetaa tisun avulla, eikà toinen osaa enàà nukahtaa uudelleen ilman.
Nyt yritàn seurata nàità Pantleyn kirjan oppeja, oliskohan niistà jotain hyòtyà? Onko kukaan kokeillut? Taidanpa panna ihan aloituksen aiheesta, olisi kiva tietàà muiden kokemuksia.

Eilen ja tànààn ollaan menty aamulla kàvelylle vaunujen kanssa, kyllà greta on kummallakin kerralla 45 minsan pàikkàrit nukkunut, mutta esim. tànààn 2,5 tunnin jàlkeen tuli raja vastaan ja typy rauhoittui vasta kantorepussa. Ei ole tyttò vaunuihin oikein tottunut, kun ollaan nàà 4 kuukautta kuljetettu làhinnà kantoliinassa ja kantorepussa.

Meillà Greta puoli-istuvassa asennossa rattaissa jo nyt, meillà ei perinteisià vaunuja ole ollut lainkaan, vaan Chiccon kolmipyòràinen trio yhdistelmà kàytòssà.
Ihan uteliaisuuttani kyselenkin, ettà kauanko teidàn vauvat jaksaa olla vaunuissa hyvàntuulisina hereillà? Greta n. 45minsaa-1 h, tànààn yhteensà 2,5 tuntia, kun nukkui ne pàikkàrit siinà vàlissà..

Tv. lentis ja Greta 4kk ja 1 vko :heart:
 
Ja taas mä täällä! ku alkuun pääsin niin ei loppua näy! Aattelin vaan sellasta, että onkos kellään muilla mitään uni riepua tahi lelua käytössä? Meillä ei mennä enään millekkään unille ilman harso rättiä. Sitten sitä pyöritellään nenän päällä ja minähän tietenkin vahdin sitä ja vetäisen harson pois ettei tukehdu siihen ja ilmeisesti liian aikaisin ennen syvää unta kun sitten siihen heti herää! Ja sama rumpa alkaa alusta. Tosiaan Helmi nukkuu mun vieressä kun on iso sänky ja sitä äijän körilästä ei ole niin jotenkin se automaattisesti alusta alkaen meni tähän. Pinna sänky on kyllä vieressä, mutta romua täys! :eek:

Memsku ja Helmi 4kk ja 3pv
 

Yhteistyössä