Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Shampoolla vauvan tukkaa?? :eek: ...emmä ole uskaltanu. Vedellä ollaan menty.. :snotty:

Meilläkin tuntuu, että maito ei näin iltaruoaksi enää oikein riitä tms. Meinaan typy on vetänyt (ihan reiluja annoksia) maitoa kuudelta, seitsemältä ja kahdeksalta. Vielä ainakin kerta syödään tänään, jos ei kaksi kertaa (jos aikaisempia iltoja on uskominen).


Ja tänään on sitten päästy siihen pisteeseen, kun viimeiset annokset menee korvikkeella. Neiti on nostanut ruokamääräänsä ja syö nyt päivässä n. litran verran maitoa (tai 100-200 ml yli). Mulla tulee tällä hetkellä 880 ml, just noin satkun ainakin neidin tarpeeseen liian vähän. En aio alkaa nostattamaan enää omaa maidontuotantoa (kun just oon sen ajanut alemmaks.. :whistle: ). Vähän oikeastaan päinvastoin... Mulla alkoi selkä kolkutella niin kovasti, että totesin parhaimmaksi alkaa hiukan laihdutella. En kovasti, mutta ruokavaliomuutoksen myötä on havaittavissa selkeä ero maidontuotannossa. Itse asiassa just tuo illan viimeinen(/-set) annos on se, joka mulla jää nyt puuttumaan... Mutta vauva on kasvanut nyt ihan silmissä, innolla odotan, mitä ne ens kerralla neuvolassa kertoo luvuiksi. :D

Yllättävää, vaikka etukäteen olinkin jo tämän päättänyt, että näin tehdään, nyt kun se viimeinen annos oikeasti tarvitaan korvikkeesta, mulla on hirveän syyllinen olo. :ashamed: Mulla olis maito riittänyt, mutta tarkoituksella olen sen saanut pienemään. Koitan itselleni sanoa, että ei se yks 100 ml korvikeannos tuota vauvaa tapa ja äidinkin terveys pitäisi olla jonkin arvoista, mutta silti. Hirmu syyllisyys.. :snotty: Toisaalta mietin sitä, käyttäiskö noita pakastemaitoja tähän tarkoitukseen nyt vai korviketta. ...hirmu suuret ongelmat juu, mut mietin, josko pihtaisin noita pakastemaitoja vielä siltä varalta, että mulla vähenee vielä lisää ja tuo korvikkeen osuus päivän ruokamäärästä kasvaa? Siis sais pidemmälle menemään äidinmaitoa, jos oma vaikka ottaakin ja nyt loppuu. Äh, en tiiä. Tiiä ees onko sillä mittään väliä, voihan noi maidot tuolla pakkasessa olla jo menny pilallekin. :xmas:

Joh, semmoisia "ongelmia" taas.

Huomenna lähdetään viikonlopun viettoon muualle, joten tulloopi taas nettikatkos! B)

T. Kärppä ja neitikkä 3,5 kk
 
Tuon meitin nassukan pää ei kyl vedellä puhdistu, varsinki sillo, ku pitää öljytä karstan takia. Niin öljy ei kyl irtoa hiuksist ilman shamppoota.
Tuo tuska imetyksest alkaa nyt mulla hiukan hellittää. Kärppä kyl se huono omatunto siit sitte.. Meil mentiin sil 100ml ja alle korvikeannoksel monta viikkoa, mut sit rupesi vaatii useammin tissin lisäksi ja myös paino ei meilläkään noussu, joten sanoi neuvolas et anna herkemmin lisämaitoa... No tulos oli sit se et nyt mennään pullolla, vain 1x vuorokaudes tissiä ja senkin jälkeen tarvii lisää maitoa... :ashamed:
 
Tervehdys teille!

Täällä yksi hitaasti lämpenevä nettikirjoittelija....
Siis, olen lukenut viikoittain teidän ihania juttuja ja nyt sitten vihdoin sain näppikseni eloon ja kirjoitan tänne.

Tyttö syntyi 15.2. ja on ollut todella "helppo" , näinhän sitä unohtaa ekan kuukauden itkut yms... :LOL:
Ja synnytys ei mennytkään mitenkään helposti. Tyttö ei laskeutunut ollenkaan ja sydänäänet meni jo sillä stressin puolelle joten parin päivän tuskan jälkeen oli sektio edessä ja itse menetin litran verta ja hb tippui alle sadan. Mutta se on jo mennyttä, onneksi! Ei siitä sen enempää.

Meillä tyttö ei kääntyile miteenkään päin. Jos laittaa mahalleen, rupee imemään nyrkkiä, ehkä se sitten joskus....

Pyydän jo etukäteen anteeksi seuraavaa tekstiä....
Kulunut vuosi ei ole ollut meille mitenkään helppo....
Reilu vuosi sitten meidän esikoinen kuoli, juuri 4kk ikäisenä. Bakteeri pääsi verenkiertoon ja hoidosta huolimatta menehtyi
:'( :'(
Nyt kun meidän tytöllä on flunssa, olen melkein hysteerisenä sitä lekurille näyttämässä.
Itseasiassa tänään kävimme tk:ssa jossa vastaanotto oli ihan perseestä!!!!! Lekurit oli ihan ok. Yritin yksityiselle puolelle saada aikaa, ei mitään vapaana, neuvolaan soitin, sain ylimielistä "lässytystä" sieltä päästä (ei ollut meidän "neuvolatäti" puhelimessa, meillä maanantaina aika, jolloin kyllä sanon mitä mieltä olen tämän päivän puhelusta, prk). Kyllä tää on paska kaupunki, missä me asutaan!!!!!!

Mut asiaan, tytöllä ei ollut korvatulehdusta ja hengitys ok. Oikein kävi kaksi lekuria tutkimassa kun kerroin meidän esikoisesta ( ei hänelläkään ollut mitään oireita, hieman yskää ja lämpöä alle 38 ja silti kävi miten kävi).
Toivon etten järkyttänyt keneenkään mieltä, kun kerroin meidän historiasta. Se vaan sattuu olemaan meidän elämää.

Ja kuten jokainen varmaan arvaa, me olemme äärettömän kiitollisia meidän ihanasta tytöstä. (en vaan tiedä kelle olemme kiitollisia, välit yläkertaan on poikki, ei ne kyllä ikinä sinne kunnossa ole ollutkaan....)

Palaan taas "linjoille"....
 
bonbon :hug:

labello meil ainaki edelleen puklataan ja paljon ja välil kaares joka pöperön jälkee ja usein ei ees liity välittömäst pöperöintiin vaan puklaa millo sattuu vaik ruokailust ois jo paljon aikaa. Ja meil tosiaa koko kämppä (ainaki mun nenäs) haisee pahentuneel maidol varmaa sen puklaamisen takii.

Tapaamisees haluttais tulla mut en osaa viäl sanoo varmaks.

J+J n. 3kk3vko
 
bonbon:Tervetuloa ja :hug: Teillä on ollut maailman kamalin kokemus, oman lapsen menettäminen. Onneksi teille on suotu myös toinen lapsi (vaikka ei esikoista korvaakaan eikä pitäisikään), kuka sitten tämän onnen meille kaikille onkaan suonut... :heart:

Kärppis: joo, ei meillä kyllä vedestä ole ollut mitään iloa Gretan tukkaa pestäessä. Profiilissa kuva meidän tytön pehkosta, joka on tuuhea jopa italialaisittain, vaikka täällä tukka vastasyntyneellä on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Ja ymmärrän tuon sun syyllisyydentunteesi, vaikka järjellisesti ajatellen se on ihan järjetöntä :D Mutta niinhän me mammat vaan syyllistetään itseämme kaikesta turhasta. Miehenkin piti mua aika lailla suostutetella, että alettiin kokeileen näitä kiinteämpiä ruokia, kun oisin tuonne 5kk halunnut mennä vain imettäen kun kerran ihan hyvin kasvaa näinkin, mutta kun tyttö jatkaa yötankkaamista, niin myönnyin sitten.
Ja yritän nyt sitten olla ottamatta asiasta stressiä, niin kuin yleensä kaikesta otan :ashamed:

Kiinteiden aloitus: Onkos teillä jotain kikkoja, miten saada vauva syömään helpommin kiinteitä imettävän äidin kädestä? Kun Greta maistelee mun syöttämänä yhteensä ehkä puoli teelusikallista, ja alkaa siiten itkeä tissiä. Tänään sitten annoin miehen syötettäväksi, eka katteli kovasti tissejä, mutta kun menin pois näköpiiristä, niin päärynä maistui oikein hyvin. Eli päärynästä tykkää kyllä, mutta luulen, että on vaikea mun saada syötettyä, kun on tottunut saamaan tisun suuhunsa joka inahduksella. Mutta kun mies lähtee taas huomenna pois 5 päiväksi, niin kyllä mä oon sitten taas syöttövastuussa. Lääkäri käski odottaa v'ähintään tunnin soseesta ennen kuin annan tissiä, ettei tyttö laiskuuttaan jätä sosetta syäömättä, kun tietää saavansa tissiä. Riittääköhän tuo, vai olisko jotain muita kikkoja?

Oli muuten kauhean kiva, kun mies sai vihdoinkin syöttää Gretaa. Kyllä oli mies tyytyväinen (ja myös Greta tosiaan tykkäsi) ja jos totta puhutaan, niin kyllä muakin helpottaa, kun tiedän, ettei Greta nälkään kuole, vaikka en jostain syystä saisi enää imetettyä. On ollut myös tosi ihanaa, että greta on ottanut aina silloin tällöin hiukan vettä tai kamomillateetä tuttipullosta, jälleen samasta syystä :heart: Musta on ihana imettää, mutta onhan tämä kova vastuu olla ainoa ruuanlähde lapselle...
Ja tänään Greta nukkui jopa vaunuissa 40 minsaa, kun mentiin kylän puistoon kävelylle. No, näitä iltapäivänokosia ei sitten nukuttukaan enää sängyssä, vaan kantoliinassa. Toisaalta ehkä Greta tartteekin nyt hiukan enemmän kantoliinailua, kun on aloitettu nää kiinteät, kun meillä tuo tisuttelu on varmasti myös osaksi lohtutisuttelua, kun ei ole tuttia oppinut syömään.

Tv. lentis ja Greta 4kk+ :heart:
 
Hei kaikille!

Bonbon :hug: Kovia olette joutuneet kokemaan!

Meilläkin poika on jo 4kk. Neuvola oli tiistaina ja kaikki kohdallaan. Tosin vierasti ihan kamalasti, eli huutoa riitti :/ Mä oon luullu et se vierastaminen on jotenki "huono" juttu, mut se kuulemma onkin hyvä asia, joka tarkoittaa sitä, että vauva on kiintynyt hoitajaansa ja luottamussuhde on syntynyt.

Paino oli meilläkin notkahtanut (täysimetetyillä normaalia tässä iässä?), saatiin lupa aloittaa soseilu. Ei niinkään painonnotkahduksen takia vaan tiheiden syöntivälien. Olen nyt muutamana päivänä antanut aiemmin pakastamaani bataattisosetta, näyttäisi maistuvan. Itse vain vielä toppuuttelen, koska kiirettä ei tosiaan ole.. poika painoi 7250g ja pituutta 63cm. Pieni ja pyöree :heart:

Mua ohjeistettiin ensin imettämään ja n. puolen tunnin päästä antamaan sosetta. Sillä tavalla maidon määrä ei vähene?

Mulla myös lähtee tukka! Toivottavasti nyt ees muutama haiven jää koristeeksi!

Jaa, mutta nyt äitiä kutsutaan... :wave:
 
Bonbon tervetuloa ja :hug: . Tosi ikävä juttu.

Shampoolla pesen minäkin vauvan tukan, kerran viikossa. Käytössä on sellanen Natusanin vauvashampoo.

Päikkärit on ollut taas tänään hukassa, johtunee taas tuosta lämpimästä ilmasta. Kaks kertaa oon käynyt vaunuilemassa, sen ajan nukkuu kun vaunut liikkuu, mut herää kun tullaan kotiin... :headwall:

Muutakin piti kirjottaa, mut enpä nyt muista!
Tuiskunen ja Alexi 4kk 1vko+
 
Tervetuloa BonBon! Sydämmessä värähti toi sun kertomus :'( . Sellaista ei koskaan toivoisi kenellekään, elämä vaan on joskus niin järkyttävän raakaa.. :hug:

Oon palannut synttärikemuista, kivaahan siellä ois olllut mutta jalka vipatti kotia kohti siihen malliin että muutaman tunnin ehdin olla ja sitten lähdin poikaa hakemaan mummilasta. Sielläpä sitten odottinkin väsynyt huutava poika ja punaposkinen hermostunut mummi :ashamed: ... Poika ei ollut suostunut syömään eikä rauhoittunut mummin hoidossa.. Voi että mulla oli huonot fiilikset kun olin toisen sillain hoitoon jättänyt :'( . Ilmeisesti nyt on tullut joku semmonen kausi että osaa jo ikävöidä äitiä, koska rauhoittui heti kun otin syliin. Söikin hyvällä halulla ja naureskeli välillä :heart: . No, ihan kiva että pääsin käymään ihmisten ilmoilla, mutta kyllä aika paskan maku jäi kuitenkin loppupeleissä... Ei tarvii taas vähään aikaan viedä hoitoon.

Ai niin, mä oon kanssa liittynyt viimeinkin FB:iin. Olikos se kenelle kun piti laittaa helmivauvoihin liittymispyyntö ja mitä siihen piti laittaa?

Nyt poika nukkuu kylvyn ja rankan hoitoreissun uuvuttamana yöunia ja äippä ottaa lasin punkkua.

T+R+P 4kk ja rapiat
 
pur
BONBON :hug: :hug: :hug:

LENTIS meillä helpotti venkoilu tissin perään kun laitoin tytön "istumaan" mun syliin selkä mun vatsaa vasten nenä samaan suuntaan ku mulla ja pää rintojen alapuolella. Sitten alkuun pitelin toisella kädellä molemmista käsistä kii samalla ku pidin ruoka astiaa siinä kädessä, toisella kädellä sitten kiiltävällä teelusikalla (mitä mielellään katselee) lapoin tavaraa nopeesti suuhun...siis niin nopeesti ettei tytön nielemisen ja lusikan alahuuleen hipasun välillä ole huutoa mahtuvaa taukoa :LOL: . Heti perään sitten pyyhin suun missä kyl aina kerkee huuto tulla ja tarjoan maitoa. Nyt tyttö tietää et lusikoinnin jälkeen heti saa maitoa niin ei ruoan aikana mekasta ja kiemurtele vaan itseasiassa innolla maistelee uusia asioita. Velliä en saa syötettyy sille kun on liian paljon maitoa muistuttava asia mut nokkamukista mies hoitaa sen. En oo huomannu et ois vaikuttanu mun maidon tuotantoon tämä menettely. (KÄRPPIS) Huonoa omatuntuoa podin minäkin, just kun kasvaa ihan hyvin maidollakkin mut en jaksanu enää sitä syöttö ja uni kierrettä missä oltiin. Uniasiat meillä selkeesti helpottanu muuten kiinteitten alottamisesta. Ainut miinus toistaseks on et vaikka määrät on pieniä ei vielä oo löyty ruokaa joka sopis tytön vatsalle :( . Meillä peruna ehdoton ei, porkkana ja riisi hankalaa, luumua käytetään vaan lääkkeenä kun vatsa toimii muutenki oikullisesti ja maissin kokeilu on meneillään paraikaa, toivottavasti ny joku tärppäis. Onks muuten teidän tuttipullo ongelmaan löyty jo ratkasua?

TUISKUNEN Niin ne on erilaisia vauvat, meillä ku nukkuu niin tukevasti tällasena painostavana päivänä.

Meillä ollu tässä yhtä ja toista. Olin tytön kaa siel Tallinnan reissus viimeviikonlopun ja toi hienosti meni. Sitten tuliki miehen kummipoika meille pariks viikkoo ja ruokailuhuoneen lattia oli tossa auki ja remontin alla. Mulle joka muutenkin elelää täällä ihan fiilis pohjalta ja nyt vielä tyttö sylissä tuntuu olevan täys mahdottomuus luoda tähän talouteen minkäänlaista rytmiä. Että ruoka olis aina samaan aikaan kaks krt päiväs esim. :eek: , no opettelukysymyshän se tietty on kait. Mut mä olen tottunu et pienemmätkin osaavat kyllä sanoo millon niiden maha tarvii ruokaa, esim mun pikkusisko ja kaikki kummilapset ja ihan on hyvässä lihassa ja terveinä aina kotiin lähteny. Ja nyt sitten tämä 13v :eek: :whistle: ...mun pitää huolehtii jopa sen juomisesta. En valita, se ei oo tarkotus on vaan ollu sitten joltisenki kädet täynnä homma kun on auttanu miestä remontissa, huolehtinu teinin perustarpeista, kämpän edes siedettävästä yleiskunnosta ja eläinten hoidosta. On tässä vaan joutunu vakasti miettiminään onko musta todella haveilemaani kasvattiäidin ammattiin, tai edes monen lapsen ja vielä kanalan hoitajaksi :LOL: . Kaipa sitä perheet aina sitten lopulta kasvaa oman näkösekseen, kovasti mietin silti teitä ihmeellisiä viiden lapsen äitejä joilla tuntuu se paletti pysyvän kasassa...ihalitavaa. :flower:

Neuvolassaki on tässä hötäkässä käyty. Laittelen myöh tietoja siitä ku löydän sen kortin jostain :ashamed:

Pur ja Pihla
 
Glow
Bonbon, tervetuloa :hug: :hug: :hug:
yritän aina ajatella että kaikella mitä tapahtuu on jokin tarkoitus, mutta en pysty käsittämään mikä tarkoitus on kun menettää oman lapsen :'(
ymmärrän extra huolesi nyt, sillä vaikkei tuollaista ole kokenut, on omista lapsistaan aina huolissaan. Toivoisin että neuvolat ym. ymmärtäisi asian....
Tuo pisti taas pysähtymään, miettimään kuinka tyhmää on joskus valittaa kun vauva "vaan" vaatii huomiota, kitisee, eikä muka ole itselle aikaa... :headwall:

Jaahah, nytkin tuo pikku ukko kyllä "vaatisi" kovasti mua lattialle leikkimään... ei juurikan ittekseen viitti olla, lienee tottunut siihen että isoveikka häärää ympärillä usein! Onkohan vauva ihmeissään kun veikka ei nyt moneen päivään olekaan kotona?!

Oletteko ajatelleet antaa tai jo antaneet vauvalle puuroa??
Minä aloin antaa jo. Muutamana aamuna olen sekoittanut noin 3 rkl kaurapuuroa (veteen keitettyä ) ja muutama teelusikallinen punaposki marjasosetta. Poika vetelee sitä ihan innoissaan :eek: voisko mitenkään johtua siitä että minä söin raskaana ollessa ja imettäessäkin paljon puuroa... en tiedä... hyvä että puuro maistuu! Puuron "jälkkäriksi" meni vielä muutama lusikallinen marjasosetta ja melkein 2dl maitoa :eek: Tosin, yöllä Onni söi vaan kerran...

Nyt pitää vissiin mennä viemään Onni "aamu-unille" ennenku nukahtaa toho leikkimatolle.
 
Mae
Mä oon kyllä käyny lukemassa, mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Meillä räkis päällä molemmilla pojilla ja Joona on valvonut nyt 3 yötä |O
Eilen käytin sen lääkärissä kun syöminen oli tosi huonoa, väsähti nopeesti. Haroi myös korvaa ja kun sitä painoi alkoi huuto. No ei ollut mitään, lääkäri vaan totesi että jos ei ala kuume laskemaan ja ruoka maistumaan niin sitten takaisin ja verikokeisiin. Nyt sitten mietin, että vienkö vai enkö. Aamuyöstä kuumetta oli 38,5 kainalosta (supolla saa laskettua kyllä 6 tunniksi) ja söi 1 kerran yöllä. Nyt aamulla toisen kerran ja vaan jatkaa unia. Toki se huutaminen ja huono-olo väsyttää, mutta huolestuttaa silti kun ei ole yhtään oma itsensä.

Kenenkäs vauva se oli joka heräsi illalla huutamaan? Meillä on nyt ollut niin viikon verran. Aikaisemmin huusi nukkumaan mennessä, nyt nukahtaa hyvin, mutta herää 30-50min. päästä meuhkaamaan ja kun ei saa unen päästä kiinni, alkaa älytön raivo. Ei auta muu kuin ottaa sängystä pois ja viedä myöhemmin (on klo 23 tai 24) nukkumaan. Onkos tähän mitään apuja/vinkkejä, ettei toisen tarvitsis herätä raivoamaan?

Bonbon :hug: ihan kylmät väreet meni pitkin selkää...

Mae ja Joona 3kk+

muoks Missä on EllaMaaria?
 
Olipas ukkonen viimeyönä, olisin halunnut mennä kattelemaan, mutta uni voitti! |O Luulin jo että Henni herää siihen myräkkään ja ääneen, mutta veteli hyvin unia, tai no "hyvin ja hyvin", ei siitä enempää...

Nyt olen alkanut pitämään neitiä lattialla paaaaljon enemmän, kun tuntui että se on jatkuvaan sitterissä, ja siitä koenkin nyt huonoa omaatuntoa. :ashamed: Nyt on sitteri pannassa jonkin aikaa.

Minä sitten eilen sainkin kaksi tikkiä sormeeni...avasin ananaspurkkia ja olin jo leikkaamassa ananasrenkaita paloiksi, niin jotenkin kummasti vaan lipesi. Jotenkin siinä sitten pieni hysteeri iski, vaikka ei se mulle tuttua ole. Verta vaan tuli ja tuli, onneksi mies oli apuna. Loppujenlopuksi aika pieni haava, mutta ilkeän näköinen kuin liha sieltä paistoi :whistle: Hoitajalle totesinkin että mulla onkin vuorokauden pyllynpesussa taukoa...taitaapa jotain muutakin hommaa vielä löytyä (lattian pesu, pölyjen pyyhkiminen, astoiden tiskaaminen hmm...mitäs muuta keksisi ) :LOL:

Joku kyseli millon enemmänkin kuin muutama lusikallinen sosetta. Mnä taisin sen viikon totuttlun jälkeen antaa 1/3 purkkia ja nyt menee 1/2 purkkia. Ja meillähän ollaan siis maisteltu jo reilu kuukausi :)

Mutta nytpä ei tällä erää muuta, kummitäti tulossa tänään kylään ja ei kiinnosta ei yhtään! Kunpa vaan nopeesti kävis ja lähtis... :kieh: :whistle:

Jospi ja Henttu-Liisa (Onko teillä lempinimiä jo keksitty?) Meillä mies ei voi ymmärtää miksi keksitään jotain ihme lempinimiä, kun sitten lapsi vaan oppii sen nimen eikä omaa nimeään...no joo, en minäkään sitä kokoaikaa käytä mutta silloin tällöin tulee sanottua Henttu, Henttu-Liisa, Hentun-Liisa :D
 
Merkkii tähä väliin.

Kyl noi vauvat vaa nii nopsaa kehittyy. Ei kauaa mee ku ei enää paikallaa pysy ja oo enää sillee "vauva". Nytkää ei enää kauaa aikaa puuhamatol pysy ku on jo iha jossai muual. Mönkii joko takaperin tai etuperin ihme konttausmöykys.

Millonkohan noi yät alkais nukku kokonaan. Aika pitkälti ne menee nykyää niin et alkuyän nukkuu noin 4 tuntii ja sit herääki parin tunnin välein noin 3 krt syämää. Vaihtelee aikast pal.

Kivoi uusii ilmei ja ääntelyi ainaki tulee koko ajan lisää :D kyl niit saaki nauraa. Ja videokameran levyt on koko ajan täynnä ku tulee kuvattuu jokast uutta juttuu :p

J+J
 
bonbon tervetuloa! :hug: sanattomaks vetää :hug: kamalinta ikinä oottejoutuneet kokemaan!

jospi oli kyl hirmu jytinä viime yönä! hyi mä inhoon ukkosta. vaikka kuinka koitti pitää silmät kii ni eikun vaan välkky salamat silmissä silti. poika piti käydä pelastamassa omasta huoneesta viereen.raasu,toiv ei jääny traumoja ku ekaa kertaa siellä koitti itekseen nukkua ja sit pelästy :(

lempinimiä niitä riittää.nimestä en oo osannu vääntää mitään,mikään jassu tästä ei tule!! :D mytty,myttynen, nöksy,nöksykkä,nöksynen,nöksy-töksy,nöpö,nöpökkä.nöppönen,nötterö,nötteröinen.... :xmas:

meillä menee tuo mahalleen kääntyminen vähä överiks neitillä. aina kun laittaa lattialle selälleen, niin se heti kääntyy. ja sit se suuttuu, kun ei yhtään tykkää olla mahallaan. sit käännän takas,niin eikö se jo heti oo taas mahallaan ja huuda. äh. vaipanvaihdollakin koittaa väkisellä pönkee mahalleen ja alas pesukoneen päältä. mahalta selälleen takasin kääntymistä ei oo vielä hokassu,niimpä on sit aina jumissa.

nyt tarvii taas mennä pelastaan se tuolta ja samalla veljen kynsistä.
iltapäivällä jos koittais taas mennä ulos,aika lämpimältä vaikutti tuo ilma :)

labello ja jasmin päivää vaille 4kk
 
Glow
Mae; Meillä on semmoinen iltahuutaja, unissaan huutaja tai jotain sinnepäin. Sitä on nyt jonkun aikaa jo kestäny että nukahtaa hienosti omaan sänkyyn, nukkuu, mutta 30-60 min päästä alkaa kauhee itku ja parku :/ joskus en ota pois sängystä vaan annan tutin ja rätin ja vähän silitän niin rauhottuu, joskus on pakko ottaa syliin ja kun rauhottuu niin takas sänkyyn ( en lähe makkarista vauvankaa kuitenkaan pois ) . Joskus tota kestää 30 min, joskus about 2 tuntia. Eilenkin, oli ihan unessa kun huusi :/ meil oli kyl makkaris eilen tosi lämmin, että sekin saattoi vaikuttaa... Nuista kun ei ikinä tiiä, onko mahavaivaa vai miksi itkee. Mua ei tavallaan tuo kuitenkaan ressaa, kun tiedän että jonkun ajan kuluttua vauva nukkuu kuitenkin hyvin.... Olen välttäny nyt syliin tai viereen nukuttamista vaikka kuinka kiukkuaisikin... sänkyyn vaan aina kun on rauhallinen...

Jospi; sormesta tulee yllättävän paljon verta! pikku haavasta voi tulla ihan ihmeen paljon. Minä leikkasin tuossa taannoin leipäveitsellä pienen viillon sormeen ja verta tuli ihan pirusti :eek: ei sentään tikkejä mulle!

Mä olen aina ollu ihan kauhean verikammoinen ja pistämis kammoinen. Ihan ehkä hivenen laantui toi verikammo kun noin 2v sitten aloin luvouttaa verta. Jännä juttu miten hyvä mieli tulee verenluovutuksesta. Sain kipinän asiaan kun rakas läheiseni joutui sairaalahoitoon...
Olen myös miettiny verikammoani että mitä jos lapsille käy haaveri niin menenkö paniikkiin vai kykenenkö auttamaan?! pakkohan minun on kyetä auttamaan!!! kyllä kai siinä tilanteessa toimii automaattisesti sitten... Ei ole nimittäin esikoiselle sattunut juurikaan mitään. "kop kop" vaan....

Mitähän tänään tekis?! olis kiva mennä jonnekin... ulkona näyttää siltä että alkaa kohta sataa...

hei, uusitteko tutit + pullotutit suosituksen, eli 1kk välein? eiks se ole 1kk...? pitäis varmaan tehdä tämä projekti. Eli ei muuta kun tutti ostoksille :D
Olen "vaan" keitelly noin kerran viikossa nämä...
 
Tulin kommentoimaan vielä shampoolla vauvan tukan pesua, minä olen pessyt "tukkaa" sillä öljypohjaisella Natusan® Baby Relaxing Shampoolla aina kun on kylvyssä käyty. Siis nyt kun on karstaa, yhdessä vaiheessa sitä ei taas ollut joten en myöskään pessyt kuin vedellä, koska ei meidän neitillä ole sellasta tukkaa joka rasvoittus tai menisi muuten vaan likaiseksi.

Tutit uusin aina kun muistan, viimeksi käytettiin n. 5 eri tutia 3kk ajan, nyt sitten ollaan käytetty ainoastaan yhtä tutia n. kuukauden, kohta ajattelin uuden ottaa käyttöön.

Jospi taas...
 
Mae
Glow mä mietinkin et se tais teillä olla sitä iltahuutoa. On se vaan kumma, että väsyttää mutta silti pitää karjua itsensä hiestä märäksi. :headwall: Noh, josko se unohtuisi mummilassa, huomenna sinne lähdetään. Jos ei unohdu, niin voi sukulaisparkoja

Mae ja kipeä Joona (nukkuu vieläkin yöunia kun vihdoin ja viimein pystyy nukkumaan)
 

Yhteistyössä