Herranjestas, kun tänne tulee tekstiä!
Oon koko päivän lukenut ja yrittänyt kommentoida, mut nyt vasta pääsen oikeesti koneelle = poitsu nukahti yöunille. Kirjoitin kyllä lapulle ylös juttuja sitä mukaa, kun tuli kommentoitavaa, koska muuten unohtuu...
Muskariin ilmottauduttiin ja saatiin paikka. MLL:n muskari alkaa elokuun lopussa. Tiiä sit onko poika yhtään musikaalinen, mut kokeillaan.
Tyyppien Äippä; joko oot päässyt rintatulehduksesta? Sitä vaan, et kuuma suihkuttelu rinnalle auttaa kans.
Turvakaukaloraivoojat. Kuulin eilen perhevalmennuksessa mielenkiintosen jutun, eli vauvat voi kärsiä matkapahoinvoinnista, kun joutuvat matkaamaan selkä menosuuntaan. Ko. äiti oli sit kääntänyt istuimen naama menosuuntaan ja vauva oli ollut onnellinen matkustaja. Suomen laki (?) vaan kuulemma kieltää lapsen kuljettamisen noin päin
Onks totta,et se ihan laissa sanotaan, vai onko vaan suositus, tietääks joku?
TÄ ja peitto vauvan naamalla; Mä annan Axulle lattialle aina mukaan harsoliinan/pukluliinan, kun se tykkää sitä hypistellä ja purra. Joku aika sitten kuuntelin kans keittiöstä, et mitä ihmettä se touhuaa, kun yhtäkkiä tuli muuten hiljasta, mut kuulu sellanen tosi tihee hengitys, ihan niinku poika olis ollut tosi hengästynty. Menin sit äkkiä kattoon ja siellä se lattialla oli rätti naamalla, puhisi ja kaikki raajat sätki eri suuntiin
Olin kans ensiks ihan paniikis ja vetäsin rätin pois pojan naamalta, niin sehän antoi mulle niin mojovan hymyn , et oikeen :saint: Sen jälkeen Axu on tehnyt sitä paljon. Tiedä sit kuinka paljon se on tietosta toimintaa, mut ilonen se on aina, kun kankaan ottaa naamalta ja vetää sen takas melkein samantien. On vissiiin todennut, et tolla keinolla saa äidin tai isän nopeesti luokseen. Ja onhan se aika huvittava pikku sälli, kun puhisee ja sätkii rätin alla
Tosta itsetehdystä
maissisoseesta olikin jo juttua. Onks joku onnistunut tekeen pakastemaissista? Miten soseutatte sen? Mä yritin tänään ja eihän siitä tullut mitään!! :headwall: Suositus olis vissiin, et se puristettas siivilän läpi, et kuoret jäis siihen, mut enhän mä saanut sen siivilän läpi kun pikkusen tihkuun nestettä! AUTTAKAA :attn:
Glow kyseli tuolla FB:n puolella, et mitä meille eilen kerrottiin perhevalmennuksessa. Aiheena oli siis vaihtoehdot äippäloman jälkeen ja kävivät siellä läpi meidän kunnan vaihtoehdot. Niitähän on siis lapsen hoitoon vieminen kodin ulkopuollella, hoitajan palkkaaminen kotiin, kotihoidon tuki, osittainen hoitovapaa, ISÄN JÄÄMINEN KOTIIN :attn:. Ja näistä sit kerrottiin et mitä maksaa, kuka maksaa, mitä voi saada tukia, mahdollinen kuntalisä, koska pitää hoitopaikkaa hakee (4kk etukäteen!!), kuinka sitä haetaan, miten hoitopaikat jaetaan. Ja sit ihan käytännön juttuja, et miten lasta opetetaan hoitopaikkaan, mitä siä pitää olla mukana ja mitä taas sisältyy hoitomaksuun jne jne.
Muuten eilisestä sen verran, et meillä ei sit nukuttu päikkäreitä kun korkeintaan kaks tuntia ja kolmessa osassa. Mutta vetelikin sit viime yönä unta
10 TUNTIA inahtamattakaan! Heräsin itse paniikissa puol kasi, et onks koko pikkumies enää hengis ja tissit tietty ihan kivikovina! Tänään on normi päikkärit taas kehissä, joten tuskin tänä yönä nukkuu yhtä hyvin. Mutta on nää päivät ja yöt niiiiiin erilaisia, koskahan tää alkaa tasottumaan?
Jaahas, jos sit menis syömään iltapalaa (!) ja suihkun kautta sänkyyn, ettei mee taas koko yö täällä koneella :kieh: FB pitää vielä päivittää!
Ainiin,
Rotan tehoste saatiin tänään, ei havaittavissa mitään oireita ainakaan vielä...
Tuiskunen ja Axu 4kk1vko