Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Ei sitten mies muistanu hääpäivää!! :kieh: :kieh: :kieh:
Me pojan kans leivottiin miehen lempipiirakkaa ja lahjakin mul o!No,kai se sit on vaan liikaa pyydetty et ees kortil muistais tai et ylipäätäs muistais et on hääpäivä! mä oon aina sanonu et mä en tarvi mitään älyttömän kalliita lahjoja ym.mut muistaminen ois kyl kiva!Ois kiva et ois jotain erilaista tän arjen keskel! Sori tää valitus! :ashamed:

murheellinen tyyppien äippä ja Miro 4kk+
 
Tyyppien äippä Voi prkl!! ...toi on niin ärsyttävää! :hug:

Meeting No mutta entäs se Kareliinin idea?
Mutta jos on huono keli niin olisko sitten Idea Parkissa joku missä katto pään päälle? En ole käynyt siellä varmaan puoleen vuoteen, miten tungosta siellä nykyään on, mutta jos hiljaisempaa niin mikä tahansa ravintola varmaan varaisi meille tilavan nurkan jos syötäisiin samalla.

Tää on väsynyt, viimeyönä piti tuttia juoksennella useampaan otteeseen ja sohvaltä käsin. Syötiinkin poikkeuksellisesti klo 4 ja 8. Oliskohan se luumu kuplinut siellä mahassa vai mikä ihme...
Silti mietin että lähtiskö juoksee vai meniskö jumppaan kun tuntuu että pitäis vähän päästä irti himasta.

Ilmoittauduttiin syksyksi muskariin se on vaan pahasti samaan aikaan kuin äiti-vauva jumppa, joten katsotaan josko päästäisiin musiikkiopiston muskariin ( hakemus laitettu sinnekkin) , niin ei menis päällekkäin.

HM ja neiti <4kk
 
Pikaiset heipat taas! Meillä on tänään vedelty pitkiä päikkäreitä, niin mutsi on palstaillut varmaan koko päivän. :snotty: Mutta nyt kuuluu sen sortin ääntä, et kohta pittää mennä.. B)

Mutta kahta asiaa piti kommentoida. Hiustenlähtö: ei tietoakaan sellaisesta! Mulla vaan tulee lisää ja lisää ja kohta on aivan järkyttävän paksu tukka. =) ...tuleekohan teidän muiden hiukset mun päähän.. :xmas:

Emsa: mulla kela taas oli hävittäny jälkitarkastustodistuksen. Sain ilmoituksen, että se pitää toimittaa tai lopettavat rahan maksun. Joo. Muuten hyvä, mutta olen vieny sen sinne henkilökohtaisesti 1,5 kk sitten... :whistle:
 
tyyppien äippä, Voi ei :eek: tiedän tunteen, noi hääpäivät ja synttärit yms. on kyllä sellasia et toivois muistettavan, ei siis tarttis olla mitään kalliita lahjoja tms. mut joku pieni huomionosoitus olis kyllä suotavaa. Meillä mies on kans niin huono muistaan mitään merkkipäiviä :whistle: muutama päivä sitten kyllä yllätyin iloisesti kun toi ruusuja ihan ex tempore vaan, mikälie mielenhäiriö ollut :LOL:

Hiustenlähtö, täälläkin havaittu että hiusta irtoo enemmän kuin ennen :eek:

Siitä tapaamisesta, et meillä olis kyllä iso piha jossa tilaa mut sitten jos on tosi huonot ilmat niin voi tehdä tiukkaa olla sisätiloissa isolla porukalla :/ Ideaparkki vois olla kans ihan ok idea kun löytyis sieltä joku kiva ravintola ja mielellään tilava sellainen johon tällanen mammaporukka mahtuu vaunujensa kanssa :)
 
Piti tulla hehkuttaan ku poika vielä nukkuu, että meillä käännyttiin tänään ensimmäistä kertaa ihan itse selältä massulleen! :attn: :D
Pojan viisi kuukautta vanhempi pikkuserkku kävi kirittämässä poikaa, että katsos kun on kiva kun pääsee itse liikkeelle, niin eikös poika melkein heti vierailun jälkeen innostunut tuosta kääntymisestä. :LOL:
Nyt on poika ollukkin sitten ihan sippi ja nukkunu harvinaisen pitkät päikkärit näin illasta. Nyt alkaa vähän tuhinaa kuulumaan niin jospa sieltä kohta herättäis käymään kylvyssä. :)

Täälläkin on hiustenlähtöä havaittavissa. En tiedä lähteekö näitä tosiaan nyt enemmän kuin aiemmin vai johtuuko siitä, että mulla on nyt tummempi tukka kuin vähään aikaan, että ne tippuneet hiukset vaan huomaa aiempaa paremmin...

tyyppien äippä kurja juttu ettei mies muistanu teidän juhlapäivää. Munkaan mies ei mikään huippuromanttinen tyyppi ole. Juhlat muistaa jos hieman ohimennen muistuttaa mutta lahjaa ei kyllä hoksaa ostaa ellen siitäkin huomauta...

Nyt vois mennä ottamaan ite iltapalaa ennen kuin tuo poika tuolta herää.
 
Glow
Huono äiti fiilikset ne on toisinaa täälki, etenki väsyneenä tai jos lapsilla on kitinä päivä. Tänää on menny hyvin! Poju vaan oikeesti vaatii viihdykettä ihan kokoajan! aika puhki on kun päivän touhuaa hänenkans.
Mä olen varmaan liian pian liian tiukkaan yrittäny pitää tietyn rytmin meillä :/ siis että laitan vauvan nukkumaan 19.30, nukkuu tunnin ja sitte se herää itkemään ja kestää tunnista pariin että nukahtaa. Noh, nyt kävi tänään niin että nukahti sohvalla mun kainaloon 18 jälkeen... vein sänkyyn 19 ja eiköhän heränny 20 aikaan... toin sitte alakertaan syömään ja nyt se intoilee tuossa lattialla eikä puhettakaan että väsyttäis :eek: päätin, että en ressaa nyt yhtään vaikka valvoo, valvokoon, mennään sitten yhdessä nukkumaan kohta! Kesällä jotenki muka hankalaki nukkumaanmenoaika 19.30 - 20, kun pesku pelitki melkee kestää siihen asti... ja niitä käydään kattomassa useesti...
jahas, nyt tais mennä onnilla hermo...
 
kareliini se olis kyl hyvä idea pitää tapaaminen siel teijä pihal!kunpa vaan ilma ois hyvä!

täällä on aikast jäätävä ilmapiiri!Mies on kyl pariin otteeseen pyydelly anteeks,mut en oo ihan viel lämmenny!Oon mä aika ämmä! :kieh:

Nyt pakkaamaan,Eetu menee huomen aamul pappalaan ja on siel pari yötä!Mä ja Miro mennään sit vauvaleffaan!

:wave:

Pirullinen tyyppien äippä ja Miro 4kk+
 
Iltaa

TÄ, kyllä vähän ansaitseekin mies piruilua. Meillä kyllä saattaisi kanssa käydä noin, ja miehellä tekee myöskin tiukkaa muistaa kauanko on oltu naimisissa jne...

Haavemammalla taisi olla kokemusta ravitsemusalalta, siispä kysymys: onko parempi kuoria & paloitella bataatti (tai peruna tms) ja keittää näin (kypsyy nopeammin) vai keittää kuorineen (kypsyy hitaammin mutta eikös siinä kuoren alla ole ne vitamiinit... tai jotain, olen aika käsi näissä?)

Meillä on joku huutamassa rapussa, prkle, liityn kanssa pian jos ei lopu. Just sain pojan nukuumaan meinaan....

Huomenna kanssa menossa vauvakinoon, hauskaa vaihtelua vaikka leffan seuraaminen ei ihan hyvin mene. Saa syödä karkkia (taas), eli siis toi röllykkä näytä mitään pienenemisen merkkejä.

Hyvää yötä kaikille :heart:
almaa
 
Tapaamispaikasta piti vielä kans laittaa, et vois olla kyllä sittenki varmempi pitää se jossain sisätiloissa kun nää suomen kesäkelit saattaa olla mitä on.. olishan se kivakin kun vois sit syödä samalla :) Minkäslainen toi Coyote olis esimerkiks, onko muilla tietoa/kokemusta Ideaparkin ravintoloista? Se paikka tarvis vaan varata jo varmaan pikaisesti ja ilmoittaa samalla henkilömäärä.
 
:wave: Merkkiä

TÄ: Turpiin vaa! Mua kans sit ärsyttää, ois se unohtanu melkein ekan äippäpäivänkin ellen ois muistuttanu, puhumattakaan muusta, no saas nähä muistaako ens vuonna ees poikansa synttäreitä :kieh:

TAPAAMINEN Äänestän kans Karreliinin pihan puolesta, piknik huovat mukaan vaan! Tai sitten jos joku Tamperelainen käy katsataa sen kabinetin, öö ei näy kuka kirjoitti siitä :eek:

Sitte ois tientenki sellanen vaihoehto et voitas ottaa yhteyttä 2+ toimitukseen ja kysyy et haluisko ne tehä toisen jutun mammojen tapaamisesta lehteen? Ja sponssaa meitä samalla jollain, ja jos joku on oikein hyvä kirjoitta niin saman tyylisen kirjeen voipi lähettää bona ym vauvanruoka firmoihin ja vaippafirmoihin, yleensä lähettävät mielellän tuotenäytteitä ym tuollaisiin tapahtumiin.

Nyt takaisin vahtaamaan sitä prkeleen huutonettiä......

T:Toukka syöttötuolinhaussa......
 
Ei oi meidänkään ukko mikään romantikko ole totisesti mutta silti sitä vaan jaksaakin aina odottaa että josko tälläkertaa..ja paskat!! On se jännä miten olis helppoa saada kumppani iloseksi kun joskus viittis ostaa jonkun kukkapuskan ni ei!!! :headwall: ..saati sitten oikeina juhlapäivinä!! Voi että mua niin sieppaa kun voin niin kuvitella saman omalle kohdalle. Laittaa kännykkään muistutuksen jos on niin dementoitunut!!

almaa Juurihan se noi menee, ethän sä ihan käsi ole! Itse kuorin kyllä bataatin ihan vaan helpottaakseni kun mulla oli se factory pystyssä ja keittelin sitä sun tätä. Mut jos olen keittänyt vain yhden potun, niin kuorineen kyllä.

Mä mihkää jumppaan enkä juokseen menny vaan otin tirsat ja menin pihahommiin. Hyvää teki sekin!

Mitäs ihmettä tuo pikkuinen nyt jo möykkää tuolla sängyssään..voi ei jos ens yökin pitää juoksennella. Taidankin mennä heti nukkuu jos vaikka ehtisin nukahtaa ennen kuin kuorsaaja tulee :kieh:
Toivottavasti Toukka saa huudettua syöttiksen ja mä saan nukuttua tai ollaan ku persiiseen ammuttuja äippiä huomenna vauvakinossa :LOL:
 
Ekaks Tyyppien äipälle :hug: Ihan vapautunein mielin kannattaa olla sellanen miehelle ettei toi toistu enää. Meillä ainakin vallitsee sellanen kauhun tasapaino että on sanomattakin selvää että piru olis niin merrassa jos tollasia unohdeltais, NII! Murrr :kieh:

Nyt kun tää mun rekisteröitysjuttu lähti käyntiin et tännekin sain rekisteröidyttyä silloin vihdoin niin pamautin itteni facebookiinkin ja ai että mä olen naputellut siellä niitä testejä :LOL: Että siellähän sitä ollaan oltu ne ajat mitä ei tyttöä ole hoidettu :ashamed:
Pitää helmimammoihinkin liittyä siellä piakkoin. Ja kavereille piti vastailla jatkuvalla syötöllä et miten minä joka suuren ääneen oon julistanut etten sinne tule niin yhtäkkiä siellä olen ja vielä eniten naputtamassa juttuja :ashamed: :D Kuinka monta lasta hankit testissä tuli 4-8........

On kyllä ollut sellaset tsempalot että on melkein eurolla ollu kaupan! Nitinatinaa, itkua ja käninää, toivottavasti rupeais pikku hiljaa helpottamaan ja ruokaa ruvettais syömään entiseen tahtiin, vaikuttaa heti uneen kun ei syö ja kukas muu kuin minä valvon :kieh:

Tosiaan se Tampere on jees ja se päivä on jees ja paikkakin on aikas sama missä ollaan kuhan ei kylmä tule eikä niskaan sada.

Nyt nukkumaan että jaksaa Lillin nirinarinoita :heart: :wave:
 
Herranjestas, kun tänne tulee tekstiä! :eek: Oon koko päivän lukenut ja yrittänyt kommentoida, mut nyt vasta pääsen oikeesti koneelle = poitsu nukahti yöunille. Kirjoitin kyllä lapulle ylös juttuja sitä mukaa, kun tuli kommentoitavaa, koska muuten unohtuu...

Muskariin ilmottauduttiin ja saatiin paikka. MLL:n muskari alkaa elokuun lopussa. Tiiä sit onko poika yhtään musikaalinen, mut kokeillaan.

Tyyppien Äippä; joko oot päässyt rintatulehduksesta? Sitä vaan, et kuuma suihkuttelu rinnalle auttaa kans.

Turvakaukaloraivoojat
. Kuulin eilen perhevalmennuksessa mielenkiintosen jutun, eli vauvat voi kärsiä matkapahoinvoinnista, kun joutuvat matkaamaan selkä menosuuntaan. Ko. äiti oli sit kääntänyt istuimen naama menosuuntaan ja vauva oli ollut onnellinen matkustaja. Suomen laki (?) vaan kuulemma kieltää lapsen kuljettamisen noin päin :( Onks totta,et se ihan laissa sanotaan, vai onko vaan suositus, tietääks joku?

TÄ ja peitto vauvan naamalla; Mä annan Axulle lattialle aina mukaan harsoliinan/pukluliinan, kun se tykkää sitä hypistellä ja purra. Joku aika sitten kuuntelin kans keittiöstä, et mitä ihmettä se touhuaa, kun yhtäkkiä tuli muuten hiljasta, mut kuulu sellanen tosi tihee hengitys, ihan niinku poika olis ollut tosi hengästynty. Menin sit äkkiä kattoon ja siellä se lattialla oli rätti naamalla, puhisi ja kaikki raajat sätki eri suuntiin :LOL: Olin kans ensiks ihan paniikis ja vetäsin rätin pois pojan naamalta, niin sehän antoi mulle niin mojovan hymyn , et oikeen :saint: Sen jälkeen Axu on tehnyt sitä paljon. Tiedä sit kuinka paljon se on tietosta toimintaa, mut ilonen se on aina, kun kankaan ottaa naamalta ja vetää sen takas melkein samantien. On vissiiin todennut, et tolla keinolla saa äidin tai isän nopeesti luokseen. Ja onhan se aika huvittava pikku sälli, kun puhisee ja sätkii rätin alla :LOL: :LOL:

Tosta itsetehdystä maissisoseesta olikin jo juttua. Onks joku onnistunut tekeen pakastemaissista? Miten soseutatte sen? Mä yritin tänään ja eihän siitä tullut mitään!! :headwall: Suositus olis vissiin, et se puristettas siivilän läpi, et kuoret jäis siihen, mut enhän mä saanut sen siivilän läpi kun pikkusen tihkuun nestettä! AUTTAKAA :attn:

Glow kyseli tuolla FB:n puolella, et mitä meille eilen kerrottiin perhevalmennuksessa. Aiheena oli siis vaihtoehdot äippäloman jälkeen ja kävivät siellä läpi meidän kunnan vaihtoehdot. Niitähän on siis lapsen hoitoon vieminen kodin ulkopuollella, hoitajan palkkaaminen kotiin, kotihoidon tuki, osittainen hoitovapaa, ISÄN JÄÄMINEN KOTIIN :attn:. Ja näistä sit kerrottiin et mitä maksaa, kuka maksaa, mitä voi saada tukia, mahdollinen kuntalisä, koska pitää hoitopaikkaa hakee (4kk etukäteen!!), kuinka sitä haetaan, miten hoitopaikat jaetaan. Ja sit ihan käytännön juttuja, et miten lasta opetetaan hoitopaikkaan, mitä siä pitää olla mukana ja mitä taas sisältyy hoitomaksuun jne jne.

Muuten eilisestä sen verran, et meillä ei sit nukuttu päikkäreitä kun korkeintaan kaks tuntia ja kolmessa osassa. Mutta vetelikin sit viime yönä unta 10 TUNTIA inahtamattakaan! Heräsin itse paniikissa puol kasi, et onks koko pikkumies enää hengis ja tissit tietty ihan kivikovina! Tänään on normi päikkärit taas kehissä, joten tuskin tänä yönä nukkuu yhtä hyvin. Mutta on nää päivät ja yöt niiiiiin erilaisia, koskahan tää alkaa tasottumaan?

Jaahas, jos sit menis syömään iltapalaa (!) ja suihkun kautta sänkyyn, ettei mee taas koko yö täällä koneella :kieh: FB pitää vielä päivittää!

Ainiin, Rotan tehoste saatiin tänään, ei havaittavissa mitään oireita ainakaan vielä...

Tuiskunen ja Axu 4kk1vko
 
Sitä vielä piti, et Tampere ja 25.7 on ok! Paikkana käy mikä vaan, Tre keskusta, jonkun ystävällisen piha tai Ideapark.

TOUKKA; Mä voisin olla kiinnostunut oleen yhteydes Piltteihin ja Pampperseihin, ainakin selvittään niiden kiinnostusta, jos saan muiden siunauksen asialle?

Tuiskunen
 
Kävin lukasees ja merkkaan tähän ennen nukkumaan menoa... Niin ja laitan tän linkin tutustuttavaksi.. Siis tuo Tikka on mun mielestä se Coyoten vieressä oleva neukkari..

http://www.ideapark.fi/opencms/export/sites/default/ideapark/pdf/Kokoushinnasto.pdf
 
Mitä ihmettä onko mut potkittu pois palstalta :( ku ei nikit näy, siis Ronttuli kirjotteli Coyotesta. Usein oon siellä käynyt syömässä ja ihan hyvät sapuskat on ollu. Treen keskustassa on muistaakseni siellä Siperiassa joitakin tiloja esim. Bella Romassa. Hintapolitiikasta ei ole mitään käsitystä.

Ja nyt kuvaan russelin pentuja :heart:
 
Glow
merkkiä. Poju nukkuu pihalla!!! pitkästä aikaa, jo 30 minsaa menny B) hehe...
Kävin ostaa sen syöttötuolin, mut ylläri ylläri, paketista puuttuu joku pinna! onneks sisko on tulossa kohta meille, saa hoitaa muksuja sen aikaa et haen sen puuttuvan osan :kieh: tuntuu et aina jotain tämmöstä mulle käy ku ostan jotaa vähä "isompaa". ärsyttää ajella ku ei nyt ihan täs lähellä ole se putiikki mut ei niin kaukanakaa et kehtaisin niiden käskee lähettää sen osan :D

 
Tuiskunen Tuohan mielenkiintoinen uutinen turvakaukalost.... Mä siisrin jannun eteen, niin nyt on eilen ja tänään ollut huutamatta. Kop kop... Lisäksi pitää kädest kii kun meinaa hermostua. :eek: Eli turvallist matkaa...

Hyvä idea kysellä tapaamiselle sponssaajia!!

Sötnos piti sinua tervetulleeksi toivotella... He, vähä myöhäs, mut kuitenki :saint:

Rätti oli kans Kaapsun naamal vaunuis yks päivä, siel huiski kauheesti, mut ei inahtanukaan. He sit kun otin rätin pois, ni oli iha ihmeissään ja silmät pyörein. Varmaa luuli et maailma muuttunu valkoiseksi. :D

Kutsu käy...
 
Ràtti silmillà: meillà Greta tykkàà kanssa pitàà pukluràttià naamalla, ja kun se jossain mielenhàiriòssà nuo pari pàivàà nukahti itsekseen, niin sain koko ajan olla siirtàmàssà unikaveria naamalta, kun just siinà se sità mieluiten pitàà. Kai se tuntuu jànskàltà, kun on kangasta naamaa vasten, tai ehkà vauva joskus tykkààkin siità, ettei nàe mitààn...

Niin tosiaan loppui itksekseen nukahtelut siihen. Nytkin vain kantoliinaan nukahti. Eilen oli toooosi rankka pàivà, kun edelliseltà oli kauheat univelat eikà sitten nukkunut kunnolla pàikkàreità eilenkààn ja loppujen lopuksi sitten itkettiin melkein koko ajan. Nukahti sitten vihdoin melkoisen temppuilun (kantoliinassa imettiin rintaa ja sitten siità siirsin vaivihkaa sànkyyn typyn jatkuvasti imiessà. Nukkuikin sitten loppujen lopuksi 15 tuntia, siis parin tunnin vàlein heràillen, kun oli niin kauheat univelat reppanalla.

Jos muuten Greta on pààssyt sellaiseen "raivo/hàtà/huuto -tilaan, ettei tisu rauhoita, niin rauhoittuu imurin avulla :eek: Aina kun kàynnistàn imurin, niin hiljenee ja katselee ihmetellen ympàrilleen, suostuu jopa juomaan silloin tuttipullosta. (no juomaan ja juomaan, vielà tàssà opetellaan, ettà miten sità imetààn). oon siis jo pari kertaa rauhoittanut pitàmàllà kantoliinassa ja imuroimalla. Tuleepa siistià :D

Luinkin joskus, ettà vauvat usein rauhoittuvat imurin avulla, koska se ààni muistuttaa voluumiltaan ja muutenkin niità istukan virtausàànià, tosiaan yksi lààkàri vertasi kohdun àànià imuroimiseen ja ainakin meillà se on totta.

Vauva suihkussa: kiitos teille vinkistà! :heart: Me kàytiin sitten tànà aamuna yhdessà suihkussa. Hiukan Greta ihmetteli, ettà mistà on kyse, mutta ei pannut pahakseen. Mutta oletteko te pesseet myòs vauvan tukan siellà? Vai pakkaako silloin menenààn shampoota vauvan silmiin tai onko muuten hankalaa? Mà huuhtelin Gretan kàden avulla, ootteko te huuhdelleen ihan suoraan suihkun alla?

Vinkkejà vauvan pàivàrytmin sàànnòllistàmiseksi: Oliskos kellààn? Toukalta nappasin idean, ettà ainakin alan kirjoittaa ylòs, ettà miten nàà Gretan pàivàt "sujuu", mutta melkoisen epàsàànnòllisià niistà on tullut. Tuossa kuukausi sitten Greta oli jotenkin tosi sàànnòllinen, mutta nyt on taas aikataulut ihan miten sattuu. Varmaan meidàn syytà, kun oltiin poissa kotoa ja ainakin kerran viikossa kàydààn autolla kauppakeskuksessa jne. mutta jos on vinkkià esim. pàivàunien rytmittàmiseen, niin kiitollisena otetaan vastaan :wave:


Tv. lentis ja greta 4 kk + :heart:
 
Tuiskunen kiva jos viitsit olla yhteyksissä sponsseihin =)

Perhevalmennuksessa siis puhutaan joillekin jopa asiaa, meillä se in äiti-vauva ryhmän nimellä ja ihan vaan jauhetaan niitä näitä. Huvittavinta on että ryhmässä on 2 'vetäjää' sitten kuuntelemassa tätä jauhamista. No veraistukea juu ja ihan oikeinkin mukavaa, mutta mietinpä vaan että voisi kai sen kaupungin työpanoksen / kustannuksen käyttää hyödyllisemminkin.

Suihkussa Olen ihan suihkuttanut koko vauvan päätä myöten.

Vauvakinossa oli kivaa.
Bataatti oli taas pienen herkkua..uni ei tunnu taas tänäänmaittavan tuntia pitempään, nytkin möykkää vaunuissaan. Olisko kuuma. Piti laittaa kaffe tippuu että jaksaa seurustella, mies läx viemään mökille tavaraa. Nyt pelastamaan pieni..

Ihanaa kesäkelit!!
 

Yhteistyössä