Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Siis miksi mä turpoan??? Sormet ja jalat on olleet joku viikon kipeät, varsinkin aamuisin ja taas on lakanankuvat kropassakin. Nyt kävin vaa'alla ja hei apua mulle on tullut viikossa KOLME KILOA lisää!?! Johtuuko tää imetyksestä vai mistä ja miksi se nyt alkaa turvottaa kun onhan tässä jo kohta neljä kuukautta imetetty..? Kukaan osaa keksiä jotain syytä tälle? Sormet on kohta samanlaiset kun loppuvaiheessa raskaana, kipeät ja kömpelöt. Ja ranteitakin sattuu :eek:

Sadee, vauvalla kuumetta on 38,5 pepusta mitattuna. En tiedä tosta korvakuumemittarista, mutta kainalosta tulee 0,5 - 1 aste vähemmän kuin pepusta. Ja olikos se niin, että näillä yli kolmekuisilla voikin jo olla kuumetta, että jos useamman päivän kestää niin sitten vasta lääkäriin. Panadolia voi antaa.

Tämä on aika hyvä sivusto:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,2052,11786,14487,13344,13351,2074,13350,1185,1249
 
Meillä kans toi esikoinen ei tykänny ammeesta sillo vauva-aikana ja suihku oli ihan pop joten kokeile Lentis sitä suihkua :)

Soseita pitäis sitte kai alotella... Selkeesti meillä ei enää nälkä pysy poissa maidolla ja iltavellillä. Joka yö herätään ähiseen vähän väliä eikä ne unet päivälläkään ole paljon tuntia pidempiä (kolmet unet päivällä ) ja pientä kitinää hakee kyllä nyt jatkuvasti. Oma maitokin tuntuu olevan nyt kovin heikossa hapessa kun mä en puupää millään muista juoda :ashamed: :headwall: Nyt on armottomat tankkaukset menossa sekä äidillä että tyttärellä :D Soseita mä meinaan kans ostaa kaupasta.. Satunnaisesti teen ite sitte kun on esim perunoita keitetty muutenki. Viime kesänä tein noita makeita enemmän pojalle (en tiiä miks kun kaikki sanoo että ennemmin ottaa makeet purkista :D ) siis noita marjasoseita. Ehdoton lemppari oli puolukka-banaani :)

Vitsit toi likka nukahti kamalan ähinän jälkee 7.30 niin eikö tossa alettu tekeen asfalttia 7.40 tossa vieressä :headwall: Hyvästi äidin aamu-unet.. Onneks likka nukku :D
 
Pikapikaluku ja pikakommentit kun poika on nokosilla.

Lentis, meillä myös poika ihan itkee kun ruoka loppuu. Liikkistä. Ja tosiaan on oppinut nukahtamaan ilman tissiä kiinteiden aloituksen jälkeen, mikä on tosi ihanaa.
Maissista tuntuu myös tykkäävän vaikka äidistä se haisee tosi pahalle.

Tuiskunen, mä kanssa kovin toivon että joku kaveri alkaisi odottaa. Meillä on sen verran ikää että kavereiden lapset alkaa olla jo ainakin 5-vuotiaita mutta on niitä lapsettomiakin vielä.

Seranzu, mä kanssa syöttelen öisin joka välissä kun poika herää, kun silloin syö niin kiltisti. Päivisin on hiukan temppuilua tissillä, täytyy vaihtaa rintaa, asentoa, huonetta jne aina välillä..

Viime yönä ei ollut niin paljoa ilmavaivoja, kokeilin jalkapohjien hierontaa, luumua tölkistä ja vielä relatippoja vähän. Tiedä nyt sit mikä auttaa, taidetaan syödä se pakastettu bataatti itse kun sauvasekoittimella sen kerran tein. Uutta bataattia siis ilman sauvaa tekemään.

Mukavaa, joskin harmaata päivää
almaa
 
Sitä kyl tosiaan elää ihan täysillä mukana kavereidenkin odotukset. Niitä onkin nyt vuoden sisään ollut paljon. Yksi kaveri sai vauvan viime syyskuussa. :heart: Sitten oli oma odotus. Kaksi kaveria sai vauvan huhtikuussa. Ja nyt vielä yksi kaveri on odotuksen loppusuoralla, La heinäkuussa. :heart:
 
Kvart Över mä oon miettiny ihan tota samaa turpomisjuttua. Paino ei oo noussu mut aamusin, niinku nytki tuntu sormet samanlaisilta ku raskaana olles eli turvonneilt.

Haavemamma mä näin sust unta viime yänä :D olin matkal Tampereel tapaamiseen mut sä soitit et jos nähtäski Turus hoplopis vauvojen kaa ja siäl sit nähtiin mut sä olitki siällä sit mun yläasteaikasten kavereiden kaa ja et jutellu mul. Menin vauvan kaa johonki verkkoliukumäkeen sit ja vauva meni ittekseen kierien alas ja tuli ite taas ylös :eek:
Nii ja sun poika käveli jo ja pojan nimi oli Kaapsu. Vähä sekottuu näköjää noi nimimerkkien lapset unis :D

Lattial olles mä pistän pyyhkeen alle ja annan olla nakuna. Kyl meilläki kylmenee kädet ja jalat mut pidän jonkun aikaa kuitenki nakuna vaa.

Kaikil tuntuu olevan soseet jo menos. Mä en ees harkitte viäl.

J+J 15vko
 
Huomenta!

Hei hyvä idea HM toi kertisalusta! Oon kans funtsinut että millä vuoraisin ton köllöttelyalustan.. Tarviiki heti kokeilla, meillä kans toi vaippa tuntuu hankaloittavan aika kovin tota treenamista.

Tuiskunen mun ystävättärelle syntyi joulukuussa kaksoset, tyttö ja poika. On kyllä ollut tosi kiva vaihtaa vauvakuulumisia hänen kanssaan. Onhan siinä ihan eri meno kun yhden kanssa, mut aivan ihanaa silti. Oon joskus itekkin salaa toivonut että ois tullut kaks kerralla, vaikka rankkaahan se ois toki ollut.

Nukahtaminen alkanut sujua ihmeen helposti täälläkin. Meillä on semmonen kehtotyyppinen pinnis, hiukan heiluttelen ja se on siinä. Saa nähdä kauanko menee taas näin helposti.

Mies tuli eilen töistä matkasänky kainalossa. Oli käynyt Lastentarvikkeessa ostamassa sellasen Emman tummansinisen perusmatkiksen jussia varten mökille. No joo, ihan kiva, vaikka ite oisin halunnut sellasen ryömintäluukullisen mis on pyörät toisessa päässä ja ehkä vähän vaaleamman värisen. No, eiköhän toikin oo ihan ok. Oon vaan kuullut että jotkut vauvat on vierastaneet tummaa väriä, mut suapi nähä. En viittiny kauheesti rutista kun toinen oli kuitenkin kivasti ajatellut yllättää... :ashamed:

Nyt vaunulenkille!
 
merkkiä ja lukemassa pikaseen kun neiti näköjään nukahti (nukkuu tietty taas sen ½h :whistle: )

, kyselit noista sormien ja jalkojen kivusta ja turvotuksesta. Onko teillä suvussa reumaa? Mulle siis tuli vaan tällanen mieleen, eihän sen nyt sellasta tarvitse olla.. Nuo oireet vaan sopis siihen ja etenkin toi jäykkyys sormissa/ranteissa/jaloissa aamuisin. Toivottavasti saat selvyyttä asiaan, kantsii mennä lääkärille näytille.

Soseista, ajattelin kyllä aloitella noilla kaupan soseilla, katotaan sit välillä jos jaksaa tehdä itsekin. Ostin just kaupasta kaappiin valmiiks muutaman purkin kun ajattelin josko kohta vois vähän aloitella kun tulee 3kk täyteen. Tuntuu kans välillä ettei toi maito oikein riitä pitään sitä nälkää pois kovin kauaa.

Kääntyminen, viikonloppuna opittiin kääntyyn masulta selälleen ja voi sitä hämmästystä tytöllä kun kiepsahti ympäri :heart: Helistimeen on nyt ihastuttu ja sitä jo hetken pitää itsekin kädessä :)

Jotain piti vielä kirjoitella mut ei nyt muistu mieleen.. jos menis hakeen vielä toisen kupin teetä :)
 
soseista meilläkään ei vielä ajankohtainen asia. Oon aatellut mennä pelkällä maidolla sinne lähes 6kk saakka. Eli kesänlopussa vasta alan miettiin mitä soseita maistellaan.. Ja aion kyl taas mennä aika paljon kaupan soseilla (kuten pojillakin) ilman mitään huonoa omaatuntoa.. :saint: Tietty peruna ja tollanen tulee ite tehtyä, samalla kun keittelee muullekin perheelle mut muut kyl menee kaupan purkista. Sitten ku siirtyy kotiruokaan niin sitten syödään kaikki samaa...

kääntyminen
meillä ei vieläkään kääntyillä eikä kyl oo kauheesti yritystäkään. Tyttö vaan olla pötköttelee lattialla, ei sillä taida olla kiire minnekkään.. On sellanen nautiskelija... :LOL: :heart:

kohta saan sämpylät pois uunista. jos sitten vaikka kahviakin taas keittelis. Ja söisi pikkudonitseja.. pakkohan niitä on syödä kun päiväys menee pian umpeen... :saint: B)
 
Hui, Kareliini... Nyt kun ton reuman sanoit niin mullahan itseasiassa epäiltiin reilu vuosi sitten reaktiivista artriittia, mikä kuuluu reumasairauksiin. Oireet meni sitten jokseenkin kokonaan ohi ja raskaana kun myöhemmin olin niin ajattelin että kaikki johtuu siitä. Mut tosiaan, aina kun on mitattu niin tulehdusarvot on olleet vähän koholla ja toi turvotuskin keskittyy lähinnä niveliin. Äh, ei pliis mitään reumoja! Pitää kyllä seurata nyt vähän ja jos jatkuu niin pitää mennä lääkäriin.

Alusta köllöttelyyn tuli äitiyspakkauksessa. Siis se pieni muovitettu frotee, sitä me ollaan ainakin käytetty eikä oo pisut haitanneet. Ja matto ollaan otettu varmuuden vuoksi pois, että on vaan fleecehuopa tai pyyhe alla jonka saa tarvittaessa myös koneeseen.

Soseita ei meilläkään vielä oo edes suunnitelmissa. Näyttää riittävän tisuttelut ihan hyvin niin en nää syytä aloittaa.

Nyt on nakkikeitto valmista ja vauva päikkäreillä, eli ei ku syömään :)
 
KÖ ja JeJa, mitäs jos olettekin raskaana? ;) Heh, ei tosissaan... mulla taas on kamala toi karkin himo ja tuntuu että siitä ei millään pääse eroon ja siksi turpoon :whistle: en halua enää yhtään enemmpää kiloja kiitos!

Soseet teen itse, yleensä laitan aina hieman perunaa mukaan joukkoon niin saan siitä kiinteämpää. Pakastan pilttipurkeissa ja syötän sit saman päivän aikana sit sen pois. Jossain vaiheessahan sitä rupee menemään sit jo purkillinen kerrallaan niin saa vaihdettua makuja, mut nyt siis vaan ½ purkkia. Ja hedelmäsoseet ostan valmiina, niitä ei kuitenkaan niin hirmusesti syödä. Jotenkin tuntuu että meidän neiti ei niinkään ole makean ystävä, tai en osaa sano, onko ne sitten niin kirpeitä makuja. Eilen ostin aprikoosi rahkaa ja se oli tosi herkkua. Purkissa oli merkintä 5-6kk.

Tukka lähtee päästä apuva!! :attn: Mulla ei oikeesti ole kohta olleenkaan hiuksia kun ihan tuppoina tuntuu putoavan... :kieh:

Vauvakuume on ehkä salaa iskeny tänne, mutta sitten taas ei, ei ei ei!! ja vielä kerran EI! :LOL:

Kädet on kans usein kylmät, johtuu varmaan osittain siitä kun ne on märät ja sit ne tuulettuu kylmäksi...hmmm...olipas hassusti sanottu :p

Univelkaa täällä ihan kamalasti...ooon niiin väääsynyt!! |O muutto vei kaiken puhdin ja vieläkään en ole saanut sitä takasin.

Nyt taidankin mennä jatkamaan siivouksia :wave: palaillaan!

Jospi ja Henni huomenna 4kk
 
Multakin lähtee tukka päästä. ihan hirveesti lähtee. Kohta varmaan on oikeesti kalju kun sellaset määrät irtoilee.. huih. No, sen se on kyl tehnyt joka kerta kun imetän ja on niitä hiuksia sentään vielä päässä.. Tuntuu vaan aina niin hurjalle ne hiusmäärät mitä harjaan/ käteen jää. |O

mä oonkin näköjään täällä nyt koko ajan kirjottelemassa.. :ashamed: No, mutta pojat ei oo kotona, lähtivät naapuriin mummille ja papalle ja tyttö nukkuu. :saint:
 
Täällä nukuttu päikkäreitä jo tunnin, varmana kohta herää kun tulin tähän koneelle...

Taas vedettiin maissisosetta tosi hyvällä halulla, kolmasosapurkin annoin ja lisääkin ois menny.

Mulla huomenna ultraäänikasvopuhdistus ja samalla otan värit kulmiin. Jotain vaatettakin ois kiva käydä kattelemassa viikonloppua varten. Mua on alkanut vähän ressaamaan noi lauantaiset synttärikemut, jotenkin niin metittynyt tänne kotiin että tuntuu tosi oudolta lähtee ihmisten ilmoille. Siis niinku viihteelle, enhän mä ees osaa itteeni laittaakaan enää :LOL: . Eipä silti, hyvää se tekee vähän nähdä muitakin aikuisia...

Päivällä muuten kokeiltiin köllötellä ilman vaippaa sen kertishoitoalustan päällä ja kyllä oli pikkukaveri ihmeissään! Tykkäs kovasti kun ei ollut "toppauksia" hidastamassa menoa. Kauaa en pitänyt kun tuntu vähän kädet ja jalat viileeltä.

Multa kans kampaaja kysyi eilen että onko tukkaa ruvennut lähtemään. Mut ainakaan vielä en oo huomannut. Miten kauan muuten tisseistä voi vielä tihkua maitoa imetyksen lopettamisen jälkeen? Mulla ehkä viikko viimeisestä imetyskerrasta ja vielä tulee kun sormilla puristaa...

Mulla on nyt jotenkin tylsää, taidan mussuttaa jotain herkkua kaapista...
 
Sadee meillä ihan sama valvoo 1-1,5h ja sit nukkumaan ja illal sit vähän pidempään ennen yöunia, mut ei tosiaan iloisena, vaan saikin eilen lisänimen Marinadi B)

Meil normaalilämpö vaavil ainakin siinä 37,2 paikkeilla. Enkä muista minäkään kuumeen rajaa!

Autos on melkoist karjumist meno, ei enää yhtään viihdy istuimes
:eek: Argh suorastaan... Tosiaan Savonlinnast kotio ajettaes 5h itkeskeli melkei koko matkan. Nukkui vain vajaan tunnin ja loppumatkasta oli pakko vetää tiensivuun, kun ei meinan enää saada henkeä huutamiselt.... Saapi nähdä kauan tää "vaihe" kestää... Just kun ollaan yks onkelma ratkaistu niin seuraavaa kommervenkkiä ratkomaan. :LOL:

Meil ei nuo soseet mee kaupaks viel... Millään ei ymmärrä avata suuta ja sit kun vahingos avaa, niin hienosti nielee kyl ja tuntuu tykkäävän. Jutteleekin silloin suu kiinni!? Oon tosin alotellu viikko perunaa, viikko maissia uutena ja nyt mennään viikko porkkanaa lisäksi. Ens viikol sit otan jonkun hedelmän tai marjan... Oletteko muuten tehny maissisoseenki itte? Mä oon sen kyl ottanu kaupan purkista. Mä en ainakaan ottais stressiä siitä syöttääkö kaupan soseit vai ite tehtyä! Vaik tiedän et siit voi ottaa onkelman... Mua stressaa tuo tissittömyys nyt!!! Kolmas mukula ja näin vähän aikaa sai tissimaitoa ja alustsaakka hiukan korviketta lisäks... Tytön kans meni niin hienosti. :( Almaa ihana et on kohtalotovereit. Mä kans koittanu kaikki konstit eri huoneis, eri asennois, pimeessä, valosassa... Viikon pumppasin ja annoin pullost... Mut en jaksa enää, ei kerinny mitää muuta, kun miettii tissittelyä ja selkeesti maito ei enää edes riittäny....

Mä olen lähdössä lauantaina ekaa kertaa ulos :attn: B) IHANAA! Eipähän tarvii miettii miten iskä pärjää ilman tissiä kun on siirtyny pulloon poitsu!

JeJa he hauskoja nuo unet!

Kaapsu koisii jos oikasis itekki... |O
 
Pikasesti lukemassa ja piiikkasen kommentoimassa.

Eli täällä lähtee hiuksia tupottain. Suihkussa saa vedellä niitä kun hiuksia pesee. En oo siis reilu kahtee kuukautee imettänny enää. Sama esikoisen kanssa, kun lopetin imetyksen niin alkoi hiuksia lähtä ja sitä kesti kauan.

Rosinante: Mulla tuli maitoa puristettaessa vielä kuukausi imetyksen lopettamisen jälkeen, mikä oli hassua kun sitä maitoa tuli NIIN vähän koko aikana.

Soseita menee ihan hyvin. Kukkakaali on uusi suosikki (muksun). Ite kans aatellu ite niitä tehä kunhan vaa kerkee/saa aikaseks. Perunaa tein ja siitä tuli hyvää kun painelin lusikalla sen metallisen siivilän läpi.

Poika on syönny taas muutamana päivänä ihan mielettömästi. Kaikki vaan sanoo että varmaan kasvupyrähys ja muutenkin energiaa menee. Ööööö.... eihän tol voi olla mitää kasvupyrähyksii tai on koht 1vuotiaan mitoissa! :LOL: Ja tuskin sitä energiaakaan kauheesti kuluu kun tyytyväisenä vaan möllöttelee lattialla.... eli ei käännytä täällä. Välillä koittaa ja ihan hyvät alkeet.

Liityin kans fb-ryhmään ja hetihän niitä vauvakuvia piti katella, iiihania pakkauksia teillä!

Nyt kahvinkeittoon ja odottelemaan uhmista kotiin. Huomenna lähenkin lasten kanssa mun vanhemmille muutamaks päivää.

Ja vielä, päikkärit ihan kadoksissa. Aikasemmin veti ne 3-4 tunnin unet ja muutama viikko menty pienillä 15minsan torkuilla. Kovia uni-itkuraivareita.

Mutta päivänjatkoja!
 
Ihme päivä täällä taas... Kävin tekemässä tunnin lenkin ja sen jälkeen poitsu vaan killitteli silmät auki vaunuissa eikä tietookaan unesta :headwall: No, tulipa lenkkeiltyä. Nyt sit sammui pinnikseen. Ekan kerran päikkäreillä pinniksessä ja nukahti itsekseen!! Muutenkin on nyt viikon verran nukkunut yöunille ilman tissiä, oon vaan laskenut sänkyyn , silitellyt hetken ja antanut soittorasian soittaa pojan uneen. Yks ilta tuli ihan itku silmään, kun tajusin kuinka iso poika se jo on. Nukahtaa ilman äidin tissiä, nyyh! Tuli jotenkin haikeen surullinen olo, vaiks tietty pitäis olla onnellinen tuostakin asiasta. :eek:

Rosinante, meillä on musta (!) matkasänky, jossa pitkät reunat sellasta verkkoa. Hyvin on siinä nukkunut vaikka onkin vähän ankeen värinen. Ja ilman ryömintäaukkoo. Sen tajusin vasta myöhemmin, et olis ollut hyvä olla aukollinen, mut ei voi mitään nyt sitten enää!

Hiukset lähtee täälläkin
. Kampa aina täynnä karvoja ja suihkun lattiakaivo. Mut oon lukenut, et raskausaikana erittyy jotain hormoonia, joka estää hiusten lähdön ja kun se lapsen synnyttyä lakkaa erittymästä, niin sit alkaa irtoomaan oikein urakalla, kun nekin karvat lähtee, jotka olis normaalista pitänyt viimesen 9kk aikana lähtee. Mulla toi ainakin pitää ihan paikkansa, kun oon nyt muistellut raskausaikaa, niin ei multa silloin lähtenyt hiuksia. Ymmärsiköhän kukaan tosta selostuksesta mitään, heh!

Mäkin näin unta meidän tapaamisesta ja just Haavemammasta. Mun unessa paikkana oli mun kotikunta länsi-suomessa ja mun exän koti :LOL: :LOL: Paikalla oli mun ja HM:n lisäks jotain viis muuta mammaa, mut HM:n ehdin vasta "tutustua". Jaa-a, omituisia on unet!

Turvotusta on mullakin ja nyt kun aloin miettiin, niin öisin/aamusin kun herään imettään, niin jalkojen nivelet (nilkat + polvet) on ihan törkeen kankeet. Menee jotain parikymmentä askelta ontuen... Meillä on suvussa reumaa, ei kai se vaan vielä muhun iske :eek: :eek:
Illalla on neuvolan perhevalmennustapaaminen. Aiheena vaihtoehdot äippäloman jälkeen. Ootan ihan innolla, et pääsee näkemään muita vanhempia ja vauvoja!

Tuiskunen ja Alexi 4kk+
 
No hei nyt kun tuli puheeksi, niin mullakin on useesti polvet kipeet ja jotenkin särkeekin välillä! Onkohan se joku raskauden jälkioire? :LOL:
Ei maar, mä oon kuvitellut sen olevan jonkinlaista ylirasitusta kun laahaan tota yli 9kg:sta jannua täällä ees taas pitkin päivää. Mulla on käsivarretkin jotenkin kiinteytyneet (jotain hyötyäkin ;) ) Turvotusta on kyllä kanssa; sukanvarsista jää rantu nilkkaan.

Mulla on jauhelihasoossi porisemassa, kohta syömään.

Poika muuten nukahti taas äsken sitteriin, eikä oltu kuin 1t15min hereillä sitä ennen. Ihme että välillä jaksaa posottaa kolmekin tuntia hereillä ja sit tulee taas näitä pikaväsymisiä...
 
Mulla myös särkee polvet, mut mut niis kyl vanha urheiluvamma ja nykyisil kiloil ei oo ihme.
Mut voisin kuvitel kun tuo raskaus ja imetys kuitenki on aika rasitus elimistölle, et jos viel imetyksen loputtuaki kummii kipui ja turvotuksii kandee viimeistää puhuu lekuril.

Must olis kans kiva tulla treffaa teitiä. Miten meinaatte junailla ton homman, niinku missä?
Tampereelle kyl matkaa täält... Ja jos Kaapsu jatkaa turvaistuin raivoamist niin et tosiaan sit lähde.... Tänäänki huusi mennen tullen kauppareissul... Kaupas on nykyisin ihan iisisti!!?
 
Huomasin just odotuspuolella uuden helmikuisten ketjun. :D Joo, varmaan myöhäisherännäinen, mutta pisti ihan naurattamaan. Kuinka se on jo mahdollista??? Vastahan toi syntyi.. :xmas:

No juu, muuten täällä kaikki ok. Kesä pitää kiireisenä ja vauva kasvaa kovaa vauhtia. B) Käytiin Särkänniemessäkin viikonloppuna, mutta ihan vielä ei meidän neiti menny laitteisiin. Yllättävän hyvin meni kuitenkin muuten ja positiivisena yllärinä tieto siitä, että siellä on hyvä vauvanhoitohuone (jossa on tuoli imettämistä varten, jopa imetystyyny, hoitotaso, mikro jne.) :)

 
Olenpa ahkerana lukemassa tänään :)

Kärppis, mä huomasin kanssa sen helmikuisten pinon ja oli pakko käydä siellä fiilistelemässä. Väsymystä, pahoinvointia jne siellä oli. Vaikka edelleen tämän pojan on tarkoitus olla ainokaisemme enkä ihan pientä jaksaisikaan varmaan vähään aikaan, ei voi olla haikeilematta noiden aikojen ja tunnelmien perään. Miksi pitää ihmisen olla höntti - kohta kuitenkin haikeilen näiden aikojen perään!!! Tyhmä minä, kun pitäisi tästä hetkestä nauttia :headwall:

Poika oli tosi kiukkuinen illalla ja päikkäreiltä herättyään. Olen alkanut epäillä, että hammasta tekee kovasti kun ei nuo vatsanväänteetkään sen pahemmiksi tunnu menneen. Just kun pääsin manaamasta noita imetysvaikeuksia tänään on mennyt ihmeen hyvin, tosin en ole kertaakaan edes yrittänyt istualtaan vaan aina suosiolla makuullaan, kelpaa paremmin.

Ollaan kanssa menossa kavereille kylään perjantaina, muutamaksi tunniksi vaan tosin. Mun mutsi tulee hoitamaan ja mua jännittää ihan himona!

Jahans jos vähän surffailis vielä, mies on treeneissä ja poika nukkuu.

almaa
 
Glow
Nyt voin tulla tuulettamaan tänne :D Onni KÄÄNTYI tänään ekan kerran mahalleen :D jeejee

Hikoilen tääl nyt matkarattaiden ja syöttötuolin hankkimisen suhteen! Syöttötuoliksi haluaisin stokke triptrapin, mut maksaa miljoonan ja haluaisinpa rattaatkin mitkä on melkoisen kalliit :headwall: ehkä tyydyn johonki triptrap kopioon! vielä en osta syöttötuolia kun se on on ruokapöydän väristä kii että otanko tumman vai valeen tuolin :xmas: nyt meillä on vaalee pöytä mutta jos semmoinen ihme tapahtuu että päästään muuttamaan niin tulee tummempi pöytä :D tarkkaa on juu... onneks sitä syöttötuolia ei tarvi ihan vielä!
Matkarattaat tarvisin kyllä....semmoiset mitkä menee pieneen kasaan, sateenvarjomaisesti...kuomu pitää olla... :whistle:
 
Löysin kaupasta maissijauhoja. Ei ollu polentaa mut hyvä noin, ihanku olis tullu sileämpi kun polentasta. Kaapsu vetäs 160ml ja näytti tykkäävän HIRMUSTI :p (Yleens max 120ml juo maitoa)
Ihmettelen muuten miksi vellit on maitoa halvempia kaupassa?? Ihan törkeän kallist on muutes nuo korvikkeet! Nan 53cent 2dl ja maissivelli 42cent. Kuiteski teen itte jos vain ny sopii herralle... Ainaki tyytyväinen oli pitkään vellin jälkeen. Tuo kaupan velli on aiheuttan pukluja aika paljon.. Omast ei puklannu vaik paljon joikin.
 

Yhteistyössä