Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

heipsu
Mä ainakin olen potun pakastanut. Nopea soseutus ilman nestettä ja jauhoisesta perunasta, niin hyvä tulee, eikä muutu pakastaes miksikään. Ja tosiaan nostelen kokkareet tarjottimelle leivinpaperin päälle lusikalla. Irroitan sit kun jäätyneet ja laitan rasioihin.
 
Heipsun keipsun!

Täällä yksi virkistynyt mami koko yön nukkuneena! Poika nukahti klo 23 yöunille ja heräs 08 =) . Aamulla nukkukin sitte 1,5 tuntia vaunuissa ja nyt taas jo toista tuntia pinniksessä. Mulla oli aamulla kampaaja, taas sai raidat kondikseen ja kuivat latvat sai kyytiä. Mies oli pojan kanssa kotona sen aikaa, äsken läks töihin. Keskiviikkona mulla onkin sitte kasvohoito... Enpä oo varmaan kahteen vuoteen käynytkään taas. Ihanaa. Meillä on lauantaina kaverin 40v-synttärit joten siks tässä vähän yritetään ehostaa tätä hoitamatonta kuontaloa :ashamed: .

HM meillä kans usein tollasta että poika jaksaa valvoa vaan sen 1,5 tuntia hyväntuulisena, sitte nukkuu n.40min ja taas sama räpä. Mä oon ajatellut että jos se liittyy jotenkin siihen, että yöt nukkuu kuitenkin suht hyvin niin ei päivällä unetakkaan niin isosti. Eikös teidänkin neiti nuku aika kivasti yöt? Toki niissäkin on vaihteluita niinkuin tänäänkin, kun on nukkunut jo kahdet normia pidemmät päikkärit. Mistäs sitä aina tietää mikä toista väsyttää, kait sekin on vähän kausiluontoista... Ja tosiaan noi reissaamiset varmaan väsyttää kun on uutta virikettä näkösällä kaiken aikaa.

Tuli muuten tosta perunan pakastamisesta mieleen, että kuulin aamulla kampaajalta hyvän vinkin. Kannattaa laittaa pussillinen uusia pestyjä pottuja pakkaseen, niin voi talvellakin keittää uusia perunoita (esim. joulupöytään...). Kuulosti kyllä tosi oudolta mut kampaaja kertoi testanneensa ja kuulema toimii!

Nyt mulla on taas semmonen olo että mitäs tekis kun toinen nukkuu noin kauan... Peukaloita taidan pyörittää.

Piti vielä mainita että olipa iloinen ylläri kun postista tuli tänään kesälomarahan tililappu! En ollut sellasta muistanut lainkaan, tuli kyllä enemmän kuin tarpeeseen...
 
Rosinante Niin siis mäku ajattelin siis niin päin että pitäisikö 4 kuisen jo kyetä olemaan pidempiä jaksoja hereillä kuin tuo 1,5 tuntia??

Niin Seranzuhan se oli se soseilijoityten 'äiti' joka heitti tuon kultaakin kalliimman kököt tarjottimelle vinkin.

Siksipä en ole tehnyt valmiita sekoituksia kun voin sitten yhdistää milloin mitäkin mixejä päivästä riippuen.
Potut pottuina, en ole pakastellut vielä ollenkaan :)

Käytiin vaunulenkki ja nyt vähän aurinkoon istuksimaan kun typy jatkaa uniaan ja toivottavasti olis piiitkät unoset tänään.
 
Kesälomarahaa mäkin hämmästelen täällä! Mahdankohan saada minäkin?? No, viikon päästä se viim. selviää, kun olis "tilipäivä". Tulis kyllä tarpeeseen täälläkin, tuntuu et mikään raha ei riitä vaikka kuinka eletään pihisti... Oletin ihan et saan ko.rahan sit kun palaan töihin eka normitilin kanssa.
 
Heissan itse kulleen :) Meillä on ollut ihme päivä syömisten suhteen kun maito ei ole kelvannut. Ollaan vähän reilu viikko syöty kiinteitä ja annan maidon aina ensin kuten tänäänkin yritin niin tyttö pistää huulet tiukasti kiinni jä kääntää pään pois, nälkä sillä on hirveä, kädet viuhuaa ja se tohottaa että ruokaa ruokaa mutta maitopullolle tiukka EI.

Noh, mä sitten koitin että syökö kuitenkin sosetta niin suu oli heti auki kuin linnunpojalla |O Että voi jukupätkä sentään, mietin että mitä mä nyt oikein teen kun pitäähän sen maidon kuitenkin olla vielä tässä vaiheessa se pääasiallinen syöminen et ei tässä aleta vaan soseita syödä.

Eipä mitään, koitin antaa maidon lusikalla niin jawohl! Suu aukes heti ja LUSIKOIN tosiaan sitten reilu 100ml maitoa neidin suuhun. Summa summarun, pullo on out, lusikka on IN |O |O |O :headwall: Täytyy nyt yrittää vaan tarjota sitä pulloa kun eihän sitä nyt kaikkea maitoa voi pienellä lusikalla lusikoida suuhun koko aikaa :LOL:

Kesälomaraha: Meillä on ainakin kesälomarahat maksussa joka vuoden heinäkuun 15. päivä. Mä luulen että kesälomarahakin on työehtosopimukseen liittyvä asia. Itse työskentelen ICT-alalla ylempänä toimihenkilönä ja meillä tosiaan toi on ainakin joka vuotinen juttu ja tulee äippälomalla jne: kin.

HM: Mä olen myös hommanut sellasen röllykän tiivistäjän jo tytön ristiäisiin ja hyvin tiivisti :LOL:
 
Päivärytmiin piti vielä sanoa että ai mikä päivärytmi eli ei ole sellaista, uskon siihen että tulee sitten kun on tullakseen ja sitten kun enemmän ruvetaan syömään oikeaa ruokaa niin se rytmittää päivää jatkossa myöskin, muuten saa nukkua kun nukuttaa, eihän sitä aikuinenkaan pysty aina samaan aikaan toimimaan orjallisesti :LOL: Ja sitten kun tarhaan menon ajankohta lähenee niin ruvetaan harjottelemaan hyvissä ajoin sen tyyppistä aikatauluttamista, meillä tarhaan mennään sitten joskus ens vuoden syksyllä (hirvittää jo valmiiks ajatus sinne viemisestä :ashamed: ).
 
HM juu sorry, mä taisin honata vähän väärin. En oo tosiaan kyllä ees aatellut että minkä verran tän ikäisten kuuluis jaksaa jo valvoa.. Mulla vaan kummittelee mielessä se 14 tuntia kun pitäis vuorokaudessa nukkua. Meillä ainakin useimmiten menee ihan hilkulle tai jää jopa vajaaksi. Taitaa olla enkka kolme tuntia mitä on jaksanut putkeen olla valveilla.

[/b]Kesälomarahasta vielä , meillä semmonen työehtosopimus (kaupungilla oon töissä ) että kesälomarahat maksetaan joka vuosi aina kesäkuun eka viikolla. Olin jotenkin vaan siinä luulossa ettei niitä äippälomalaisille maksettais. Vaan onneksi olin väärässä :D .

Soseista löytyi tänään tähän mennessä ehdoton suosikki; maissisose! Voi reppanaa pikkumiestä kun oli oikein kiire saada sitä herkkua suuhun. Äijä oli ihan kaarella lusikkaa kohti ja lopsutteli suuta siihen malliin että lisää tänne ja äkkiä!! :heart: Jotenkin liikkistä kun toinen noin tykkää... :heart:

Täällä ollaan taas päikkäreillä ja äippä ottaa nyt vähän suklaata.
 
Vitsit kun mulla oli taas vaikka mità kommentoitavaa, mutta mun unenpuutteen hòperròittàmàt aivot taas teki tenàn... Eli sorry kun tulee omaa napaa, luen kyllà kiinnostuneena teidàn jutut, mutta sitten vaan unohdan, ettà mità piti kommentoida
Matma: :hug:
Nyt meillàkin aloitettiin kiinteàt! :D Greta tàytti tànààn 4 kuukautta, ja kun kàvimme 4-kk tarkastuksessa
(Labellolle mitat: 61cm, 6900g ja 40cm, tosin Gretalla ei ole ikinà jalka suorassa tuota pituutta mitatessa, niin ettà luulen, ettà oikeasti ois ainakin sentti lisàà)
niin selitimme lààkàrille, ettà mà imetàn yòllà nykyààn 2 tunnin vàlein (no oli eilen yksi peràti 3 tunnin pàtkà, mutta aamulla sitten mentiinkin tunnin vàlein...) ja pàivàllà 1,5-1 tunnin vàlein, niin tajusihan tuo, ettei tàtà menoa jaksa erikkikààn, ja vaikka aiemmin sanoikin, ettei ennen 5 kk kiinteità, niin saatiin lupa aloittaa, josko tuo tisuttelu hiukan vàhentyisi. Lapsentahtisuus on mahtavaa, mutta Gretalla on aamuyòstà ihan hillittòmàt masuvaivatkin tuo jatkuvan tankkaamisen vuoksi... Siis Gretalla on ollut ripuli sen rotaviruksen jàlkeen yli kaksi viikkoa ja siltikin tullut 800g kuukaudessa, niin ettà arvatkaa onko tyttò syònyt :eek:
Me saatiin tarkat ohjeet noiden kiinteiden aloittamiseen, tààllà ensin viikon verran lounasaikaan pààrynàà ja omenaa, ja jos syò lusikalla, niin seuraavalla viikolla aloitetaan oikein kunnon sòrsseleillà, eli keitetààn itse kasvisliemi, johon sekoitetaan jotain riisimòssòà ja lihaa(en tiedà mità on suomeksi tuo vauvoille tarkoitettu liha), ja sillà korvataan lounas.
No, het kun pààstiin kotiin, otin esiin mun ystàvàttàren mulle antamat hedelmàsoseet, ja sieltà lòytyikin pààrynàà. Ensin Greta irvisti ja aattelin, ettà just joo, sama juttu kuin tuon tuttipullon kanssa, mutta sitten tyttò innostuikin! Oisi syònyt sità vaikka kuinka, oikein nuoli lusikan puhtaaksi. Kun aattelin, etten uskalla nàin ekalla kertaa antaa enempàà (oli syònyt jo varmaan kolmasosan sosepurkista!), niin tyttò alkoi itkeà! :LOL: Annoin vielà vàhàn, ja sitten riitti. Sitten vielà kummatkin tissit perààn (lààkàri kàski odottaa tunnin, tai muuten ei ehkà opi syòmààn lusikalla, mutta kun noin mielellààn sòi, niin uskalsi antaa heti) ja yritin nukuttaa tissin avulla. Mutta tyttò alkoikin pòlòttàà omiaan niin kuin on esim. autossa joskus tehnyt, ja nukahti sitten kesken pòlòtyksen mun viereen sànkyyn, siis ilman tissià :eek: Olin aivan ihmeissàni. Oliko tuo nyt sitten 4kk ihme vai pààrynàn ansiota, en tiedà, mutta on olleet harvassa ne kerrat, ettà on ilman sylià tai tissià tyttò nukahtanut :p Ja ihmeiden ihme, ei herànnytkààn 45 minsan jàlkeen niin kuin yleensà, vaan on nukkunut jo 1h 15 minsaa, siis todellinen ihme meidàn pikapàikkàreiden mestarille!

Siità tulikin mieleen, ettà HM: Meillà kanssa on yleensà ollut toi 1,5 tuntia rajana, illalla sitten 2-2,5 tuntia. Mutta nyt ton lààkàrikàynnin vuoksi oli esim. 3,5 tuntia hereillà, nukahti siinà odottaessa 5 minsaksi, mità nyt ei kannata ees laskea.

Me ostettiin muuten se Pantleyn Lempeà matka hòyhensaarille, ja siità olen nyt jotain vinkkejà yrittànyt toteuttaa, kuten se, ettà otan tissin pois suusta just ennen kuin nukahtaa, eikà vasta sitten kuin on jo nukahtanut. No, ainakin nyt sitten historiallisesti nukahti tosiaan aivan itse, mutta oli ihan varmasti jokin outo poikkeus :LOL:

Ja aamulla sain jopa pikakylvetettyà tytòn, vaikka on viime aikoina huutanut kuin hullu, kun on vain istunutkin ammeeseen. Nyt oon sitten ruvennut pesemààn tukan erikseen (ystàvàtàr neuvoi kààrimààn pyyhkeeseen ja pesemààn tukan silleen kainalossa),jos tuo kylpemiskammo olisi jotenkin siità syntynyt. mehàn pestiin Greta joka ilta, kunnes yhtàkkià tyttò alkoi kammota vettà, siis ihan ykskaks. No, tànààn ehdin just pesaista ennen kuin alkoi itkemààn, otin heti ammeesta pois ja itku lakkasi, pikku hiljaa tyttò toivottavasti taas tottuu veteen.

Ettà nàin jànskià juttuja meillà Gretan 4-kuukautispàivànà
Tv. Lentis ja Greta 4 kk tasan :heart:
 
teinkòhàn nyt tyhmàsti, kun annoin valmista pààrynàsosetta? Greta sòi sità ihan innolla ja nukkuu nyt ekaa kertaa 3 kuukauteen yli 2 tunnin pàikkàreità :eek: Mutta jos totuttaa noihin valmiisiin soseisiin, niin tottuuko enàà "oikeisiin" hedelmiin? Kun tuossa soseessa on muutakin kuin hedelmàà, ei toki sokeria mutta riisitàrkkelystà kyllà. Vai saanko helpottaa elàmààni ja antaa valmiita soseita? :ashamed:
Tv. unenpuutteesta epàtoivoinen... ;)
 
SOSEISTA LENTSIKKA: Meillä syötiin aluksi vain kaupan soseita, nyt kun ollaan totuttu soseisiin niin oon vasta tehny omia soseita ja kyllä maistuu, ja jos on ollu hapanta naamaa niin oon lisänny vähän enemmän maitoo niin on kyllä menny. Ja lähe nyt sitte keittelee yhä päärynää, kun tuoretta en ainakaan ensimmäiseks antais, nyt meillä on maistettu kyl jo kk syömisen jälkeen tuoreomenaporkkana raastesosemössöä!

T:Toukka
 
Oi, kuulin just et mun paras ystävä saa kaksoset! :heart: :heart: He on Axun kummeina ja pitkään yrittäneet pikkuista ja just kun saaneet lääkäriltä reseptin jollekin hedelmöittymistä parantavalle aineelle, niin sitten plussasivat. LA on 5.1, mut varmaankin tulee vielä tämän vuoden puolella, kun kerran kaksosraskaus kyseessä. IHANAA!! On niin onnellinen nyt heidän puolestaan ja sain jotenkin hirveesti energiaa tuosta asiasta!
 
Lentis hetelmät meilläkin syödään purkista, kasvisten kanssa sitten puljaan keitellen tohkeissani. Kerta olet väsy niin anna ihmeessä purkista vaikka kaikki.
Jännä miten siellä on niin eri säännöt tossa aloituksessa, kun lihaahan täällä suositellaan vasta 6kk eteenpäin.

Tuiskunen Ihanaa sä pääset myötäraskailee ja vielä tuplat tulossa :heart:

Sötnos No jopas on..varo ettei tuu rasitusvamma jos joudut useinkin lusikoimaan 100millisiä ;)

Seranzu Valitettavasti et voi tehdä maizenasta velliä, se olis vähä sama kun tekis perunavelliä perunajauhoista. Eli nää suurukset on tärkkelyksiä. Kaupassa myydään kyllä maissijauhoja..olikohan polenta sitä, tutkipas paketin kylki josko siinä olis ohje :)

Vitsi olis niin siistiä jos sais kesälomarahat..tai ilmeisesti kun, jee!!!

Meillä on muuten maissi vielä ihan maistelematta. Kivaa jos se on herkkua..tai katotaan ny miten se meillä maistuu.
Neiti on alkanut imemään omaa alahuultaan. Siis mä en voi muta ku nauraa kun on niin koomisen näköistä.
Lattialla viihdyttiin tänään 40 minsaa hienosti kun otin vaipan pois. Ja sellanen punkeeminen välillä mahalleen ja välillä selälleen..vaipan kanssa kun vaan olla möllöttää ja hermot menee hetkessä. Mulla oli sellainen kertis alusta ja pissathan sieltä taas tuli alle. Aion nyt pitää joka ilta noin. Oli meinaan niin puhki sen punnertamisen jälkeen että senkun antoi maidon niin nukahti käsiin :) Uupunut prinsessa :heart:

Kävin akupistehieronnassa ja kylläpä teki kutaa :) Leivoin myös sämpyjä. Huomenna hammaslääkäri vihdoin, se sylkitesti.
 
Mae
tapaamisesta Meillekin se Tre käy paremmin, on paljon kavereita siellä päin. Toki en vielä voi vannoa että tullaan, mutta kova on yritys ainakin.

Soseista Mä ostin tänään kaupan valmiita soseita kaappiin valmiiksi, joku päivä tossa aloittelen. Myöhemmin sitten teen ite (jos jaksan, en ota stressiä )

Seranzu mä tein esikoiselle velliä ja puuroa ihan maissijauhosta (kun oli maitoallergikko, ei voinut kaupan vellejä syödä

Labello Joona 3kk 7070g ja 64cm py 40,2cm

Ja vielä, meillä opittiin eilen nauramaan ääneen. Ihanaa :heart: Ja nyt on se vaunuissa nukkuminen opittu ihan kunnolla :D Tänäänkin kahdet 2h+ unet vaunuissa.

Mae ja Joona 3kk+
 
Hei mitä teillä on vauvoilla päällä kun pidätte lattialla ilman vaippaa? Kun meidän tytöllä jäätyy jalat melkein heti, ihan kylmiksi tulee varpaat, samoin sormet. Eli en oo juurikaan ilman vaatteita pitänyt... Kertisvaipalla oon pitänyt välillä ihan vaan sen takia kun sen kanssa on helpompi liikkua. Perjantaina tosiaan oppi kääntymään sängyssä kertiksen kanssa ja nyt menee kyllä jo lattiallakin ja kestot päällä.

Nyt nukkumaan, tyttö onkin ollut unilla jo reilut pari tuntia :) Tuo tosiaan on lopettanut yösyönnit, ihan muutamana yönä viime viikolla söi, ellei siis aamukuuden syöttöä lasketa yösyötöksi. Ja nukkumaan menee nykyään niin, että laitetaan sänkyyn, peitto päälle ja hyvää yötä. Sinne se jää peukkuaan lutkuttamaan ja hetken päästä kun ollaan käyty kurkkaamassa niin silmät on kiinni ja peukku tyynyllä... En voi käsittää että on ollut nyt näin helppoa! Ihana tyttö :heart:

Kvartti ja Helmi 3kk 3vko

muoks. piti vielä lisätä että ei voi tosiaan Maizenasta velliä tehdä. Maissijauhosta tietty voi, mutta luulisin että Maizenalla saisi vatsan aika kovaksi...
 
Kiittis haavemamma. Empä muistanutkaan tuota polentaa :ashamed: Ihan tuttu tuote kyllä. He.. Töis käytetään dieeteis. :)

Meillä yhtäkkiä yöt lyhentyny.. Vasta nukkui aamu puol kuuteen, mut nyt heräilee 1-3 välil ja aika nahinaa on sit loppuyö. |O |O

Sosetta annan vaan kerran pv, kun kuitenki vast 3kk+ ja illal sit maissivelliä.
Tissiä ei huoli enää päiväaikaan :'( :'( oikeastaan ollenkaan. Yöllä vielä lutkuttaa, mut oon joutunu sit puol 6-7 aikaan hakee pullomaitoa. HARMITTAA ja VITUTTAA mut ei voi mitään. Meillä tissittely ei oikeen kunnolla lähtenyt missää vaihees sujumaan... Painokaan ei ollu mitenkään kovasti noussu, sanoi nla et anna vaan soset ja korviketta herkästi lisäksi.
Tytön kanssa tissittely oli niin vaivatonta ja helppoa mut nää mun molemmat poitsut ollu hankalampaa tuo homma.

Mä en uskalla toivoa lomarahoja edes. Taisan kyl soittaa huomenna ja kysäistä. Luulen kyl ettei kunnal niit maksella...

Nyt tv ääreen
Seranzu ja Kaapsu 3kk ja jotain? Hee...
 
:headwall: Hulinat jatkunu koko illan ja nyt on sammuttu itkun kautta sänkyyn, sitä ennen itkettiin kaikki tuttipullomallit läpi, nokkamuki koitettiin, jopa tavallisella mukilla hörpytys mut lusikalla taas vaan söi :kieh: Nokkamukin nokalla hankas ikeniään ihan hulluna ja itki ja sit kun sieltä tietty tuli maitoa samalla niin sitten kaottiin sitä :|

Tän on pakko liittyä ennemmin hampaiden tuloon kuin siihen että haluis syödä vaan lusikalla, hirveetä vaan katsoa vierestä kun toiseen selkeesti sattuu ja ei ole yhtään oma itsensä :( Googlasin ja weledalla näyttäis olevan jotain geeliä jota ikeniin vois laittaa että vähän kivut helpottais, pitääpä huomenna kipasta apoteekkiin. Että wink jos muillakin vastaavia ongelmia: http://www.weleda.fi/start/weleda-baby/vastasyntynyt/vauvan-pikkuvaivat/kun-hampaat-puhkeavat/
Niin, jääkaappikylmän banaanin pienistä nökäreistä tykkäs kans, kai ne toi suuhun jotain helpotuksen tuulahdusta hetkellisesti :)

Tuiskunen: Ihanaa kun pääset myötäelämään kaverin raskaudessa, se tuntuu melkein kuin itse saisi vauvan, tuossa tapauksessa kaksi :heart:

Lentis: Ootko koittanut ottaa vauvaa suihkuun mukaan? Meillä tyttö tykkää suihkusta äitin sylissä enemmän kuin kylvystä. Mies aina nostaa tytön mulle suihkuun ja ottaa sitten pyyhkeellä vastaan kun ollaan pesut tehty =)

HM: Pitääkin koittaa tuota samaa hommaa että ilman vaippaa lattialla kun niitä kertis alustoja löytyy, en olis muistanut niiden olemassaoloa ellet olis tuota kertonut, kiits :flower: =)

KÖ: Meillä on kans usein tytöllä kädet/jalat aika viileät että kai lattialla sukat voisi olla jalassa, itse taidan pitää :)

Nyt en kyllä ihan heti käy nukkumaan, ollut sen verran rankka päivä että äiti tarvii hetken hiljasuutta, (suklaata tms) ja surffailua :D
 
Meil oli body, mikä kyllä sitten meni pissaan eli vaihtoon ja pissin jälkeen laitoin villasukat vähäksi aikaa. Paljon paremmin kyllä punnertaa ilman sukkia, ihan välillä huohotti niinkus hengästyneenä =)
Kivaa että on helppoa! Meillä sama homma :) ..siis että jää nätisti pinnikseensä nukkumaan, joskus ehkä joutuu käydä antamassa tutin kerran tai useammin tai unimusat uudestaan itkuhälystä. Samoin tänään kun lähdettiin vaunuilee, niin lykkäsin vaunut ensin pihalle ja kun sain itselle vaatteet päälle ja menin perässä oli likka jo täydessä unessa. Pohdin siinä sit hetken että lähteäkö vai eikö, mutta onneksi sain rutistettua ahterini liikkeelle. Olis ollu NIIN helppo jättää menemättä :p

Hyvää yötä! ( vähän korjaan tätä rytmiäni, enkä kuku yli puolenyön ku sit jos mies on menny ennen mua nukkuu niin sen kuorsaus häiritsee ja nukun tosi huonosti.. )

HM ja neiti < 4 kk
 
HM; kiitos vinkistä laittaa vauva ilman vaippaa lattialle. Josko meillä vauhdittas kääntymistä kans, kun tuntuu olevan niin hukassa. Tykkäis köllötellä selällään vaan ja lusata lelujaan...

Kylmät kädet/jalat; joo löytyy meiltä. Varsinkin aamuisin on kädet ihan "jäiset", vaikka päällä on yöhaalari ja peitto, mutta kun ei suostu niitä käsiään siellä peiton alla pitämään... Usein vieläkin laitan villasukat haalarin päälle. Itsekin oon parina viime yönä palellut ja jotenkin nukuttaa itseäkin paremmin, kun on jalat lämpimät.

Taidan kans yrittää mennä ajoissa nukkumaan, eilen "illallakin" tai venähtää puol kahteen.

Tuiskunen ja Alexi 4kk+
 
Heippa!

Musta tuntuu, että oon ihan järjettömän laiska, kun en tee pojalle soseita ite ollenkaan. Kai kuvittelen sen olevan niin saamarin isotöistä... Siispä meillä ostetaan kaikki soseet kaupasta. Ainakin vielä toistaiseksi. Hedelmäsoseita tosin en kyllä itse meinaa alkaa tekemäänkään, mutta nuo kasvissoseet voisi tehdä niinkuin täälläkin tuntuu moni tekevän. :)

Meillä nukutaan edelleen hyvin... Klo 21 Juuso menee nukkumaan ja nukahtaa ilman isompia kitinöitä. Siitä nukutaan 10-12 tuntia ja herätään syömään. Sen jälkeen saatetaan nukkua vielä pari tuntia (koska äitikin on erittäin aamu-uninen ;) ) ja sitten vasta herätään uuteen aamuun.

Noista soseista vielä... Meillä syödään soseita 4 kertaa päivässä. 2x kasvissose ja 2x hedelmä/marjasose. Ja n. puolipurkkia kerrallaan annan eli purkki kumpaakin päivässä. Enemmänkin menisi, mutta en ole vielä ainakaan antanu, koska sitten ei maitoa uppoa enää tarpeeksi.

Juuso ei pysy enää juuri olleenkaan selällään. Kun oppi sen mahalleen kääntymisen niin näköjään nyt on paljon kivempi olla massullaan. ;) Poitsu nukkuukin mahallaan ja monesti vielä jalat koukussa niin, että pieni pylly on pystyssä. Voi että se on suloinen näky! :heart:

Täällä ollaan myös opittu tarttumaan hienosti leluihin. Ollaan ostettu pojalle muutamia "puruleluja" ja niitä on mukava pitää käsissä ja tunkea suuhun. :)

Tämmöistä tänne siis. :)

Tinttu & Juuso 4½ kk
 
HM Musta tuntuu että meilläkin on edelleen niin että tyttö jaksaa hyvn valvoa 1-1,5h ja sitten pitäisi taas mennä nukkumaan tai alkaa kiukku. Ihmeissäni minäkin luen toisten vauvojen valvomisia varsinkin jos siis valvovat ilman kiukkuja.. Iltaisin tyttö sitten kyllä valvoo 2-3h ja sitten yöunille. Mutta sitten onkin niin väsy että nukahtaa tosi hyvin. :heart:

lentis Meillä oli keskimmäinen kylpykammoinen. Toiset vauvat kun mielellään polskuttelevat niin meillä poika sai aina kauheen huutokohtauksen kun yritti ammeeseen laittaa.. Vasta reilun vuoden ikäisenä sitten lopulta meni ammeeseen ja huomasi kuinka kivaa se onkaan. :D

Täällä on aikasemminkin ollut puhetta vauvan Kuumerajoista ja muusta. mutta en nyt jaksa etisä niitä vanhoja testejä joten kysäisisin että mikä lasketaan vauvalla kuumeeksi. Kun isommilla lapsillahan se on vasta 38 ja siitä yli.. Meillä on nyt tosiaan flunssaa ollut jokaisella ja nyt myös tytöllä. Viime yö oli aika huono, nukkui huonosti ja oli välillä itkua. aamulla mittasin korvakuumemittarilla 37,6- 37,7. Ja muutenkin :kuinka luotettava toi korvakuumemittari on? kuinka herkästi vauvaa pitää viedä lääkäriin tälläsessä flunssatilanteessa..?

sadee80 & tyttö 3kk+
 

Yhteistyössä