Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Hyvä että lentis löytyi! =)

Toukka: mä oon kanssa aiemmin aina ollut 'yhdeksältä nukkumaan' tyyppiä ja tarkka siitä mutta nyt on ruvennut nukkumaan meno lipsumaan, jostain se oma aika on vaan otettava ja se otetaan sitten omista unista :xmas:

Lentis: Meillä tyttö tosiaan vierastaa paljon ja aloitti sen tosi aikasin. Vieraaseen ympäristöön ei sen enempää ehkä reagoi, se vaan että äiti tai iskä täytyy olla kenen sylissä on, sitten on kaikki ok. Hymyilee ihmisille mun sylistä ja katselee tosi kiinnostuneena mut ootas jos joku erehtyy syliin ottamaan niin itkee ihan kauheesti, todella lohduttomasti :'( ja vaikka otan heti takasin syliin niin se itku jatkuu vielä hetken.

Oon ajatellut että se varmaan johtuu kans osaks siitä kun ollaan aina tytön kanssa yhdessä todella tiiviisti ja mä olen henkisestikin kans jotenkin tosi kiinni Lillissä ja onhan se sitä että on ymmärtänyt oman erillisyytensä äidistä ja pelkää että joku yrittää äidin korvata. Neuvolassa sanoivat että se on vaan hyvä asia mutta ei sielläkään viimeks ollut kovin kivaa 4kk näytillä kun huusi neuvolantädille kun se kehtas ihan yrittää leperrellä Lillille samalla kun tutki :whistle:

Tää Lillin vierastaminen kohdistuu aikuisiin, lapsista tykkää tosi paljon, mun siskon kouluikäisille lapsille aina nauraa ja 'puhuu' ja ei käy itkemään vaikka ne ottais syliin, päinvastoin on ihan tohkeissaan niistä ja toinen on et vähemmän itkee miehille mut ootas jos mun sisko tai mummo tai famo yrittää ottaa syliin niin itkee ihan hirveästi ja mun on heti otettava se takasin syliin mutta tosiaan mun sylistä niillekin naureskelee! Toivottavasti rupeais pikku hiljaa helpottamaan et saisin joskus Lillin hoitoonkin isovanhemmille, kai viimeistään sitten kun ymmärrys kasvaa enemmän ettei äiti häviä mihinkään ja muistaa ketkä on tuttuja ja ketkä ei =)

Meillä on nyt eilen ilta ja tää päivä ollut aika mahdotonta, nyrkkejä kalvetaan ihan hirveesti ja itkeskellään ja suu vaikuttaa ihan kipeältä, vähän lämpöäkin tuntuis olevan. Ala-ikenissä suunnilleen kulmahampaiden kohdalla tuntuu etenkin vasemmalla puolella ihan kova kohouma, voikohan kulmahammas tulla ensin... Ja tosiaan toi itkeskely ei ole Lillin tapasta koska harvoin itkee, ennemmin keskittyy siihen määräilyyn =)

Fiiulla munkin puolesta tervetuloa :flower:

Matmalle todella paljon tsemppiä, ihan hirveä tilanne :/ :hug:
 
Matma :hug: Ihan kamalaa sulla varmaan, pienen vatsa leikattu auki,voi ei!

Fiiu; tervetuloa :flower:

Lentis; kiva kun oot kunnossa :heart:

Meillä oli viime yö tosi hyvä, vaikka nukahtaminen oli työn ja tuskan takana. Illalla ysin aikaan otti sellaset 30min torkut ja sit puol yhteen kiukkuili... Kun en enää jaksanut ja muuta keksinyt, niin jätin pinnikseen känisemään soittokellon kanssa ja alle minuutissa oli unten mailla!! Nukkui sit 6.30 saakka, söi ja nukkui 10.30 saakka. Mä nukuin yhtäpaljon kun poitsu, et nyt tuntuu taas et jaksaa vaikka mitä, vaikka eilen tuntui, et koko maailma on mua vastaan ja elämä on perseestä :headwall:

Turvaistuimesta, me ostetaan tuttava perheeltä Britaxin selkämenosuuntaan käytettävä istuin, pari vuotta vanha. En osaa siitä sen enempää sanoa, kun ei olla sitä vielä haettu. Vaihdetaan varmaan viim. 6kk iässä siihen, katsotaan nyt kauanko toi nykynen Britax-kaukalo palvelee.

Vierastamista en oo vielä huomannut, ainakin tiistaina neuvolassa oli ihan ok terkan ja lääkärin kanssa. Mä oon itse ollut ihan törkee vierastamaan, kuulemma.

Nyt on lohiperunalaatikko uunissa, mies pääsee kohta töistä ja poitsu nukkuu terassilla. Taidanpa tehdä jotain kotihommia (tai sit unohdun feisbuukkiin :LOL: )
Tuiskunen ja Alexi 4kk+
 
Hejsan kaikille!

Miten ihmeessä te ennätätte näin paljon koneelle?? Iso urakka saada luettua kuulumisenne, saati sit että ennättäis omia kirjotella:(

Ellen on jo 4kk :heart: viime sunnuntaina meni ekaa kertaa mahalleen pari kertaa, nyt keskiviikosta alkaen on menny sit useita kertoja päivässä:) Labello, sit ku päivität, nii Ellen 4kk neuvolamitat 6780gr ja 63,5kg

Alotettiin maissivellu reilut pari viikkoo sit, pottua ja porkkanaakin syödään jo =) Ja nyt on kukkakaalikin kypsytetty, sitä kokeillaan tänä iltana=aivan kohta, kun on "iltapotun" aika. Ellen syö ½perunaa kerrallaan, sekotan sekaan maissivelliä ja sekös on mieleistä:) huuto tulee kun peruna loppuu, mut en oo uskaltanu antaa enempää kerrallaan.

Ne pitkät päikkärit, 3-4h, joita Ellen vielä kuukaus sitte nukku, ovat historiaa. nykyään jo tunnin unet päivällä on saavutus. mut näköjään muillakin helmikuun vauvoilla on samoja piirteitä päikkäreiden suhteen.

Kuluneella viikolla tuli vuos täyteen plussa-testistä :heart: Ja nyt se plussa huutaa perunaa mun sylissä;)

suuntaamme keittiöön...
Nanada ja Ellen 4kk
 
Otatin tänää sen pissanäytteen vaavilt aj vein terv.asemal. Ne teki ens pikatestin ja sen mukaan ei ollu mitää. Ku olin ottanu sen näytteen ni näin kyl itekki et pissa oli normin värist eikä haissu epänormaalil. Maanantaina saa testin tuloksen.

Ja oon muute juonu ny enempi kahvii ku ennen et on varmaa vaikuttanu pissan hajuun. Tartteeki vähentää taas.

Eile haistelin pitkin kämppää et onkoha se sittenkää välttis pissa mikä haisee tääl niin pal koko ajan ja tulin siihe tulokseen et täälhaisee tissimaito! Mut sellane ummehtunu maitohaju on tosi vahvana koko kämpäs.
 
Hei ja kiitokset tervetulotoivotuksista =)

LENTIS: Hyvä, että saat keskusteluapua! Ainahan nuo kehut kohottaa mielialaa! Meillä tyttö jo 2 kk ikäisenä "hermostui" 3 vrk:n yökylästä. Rytmi meni hieman sekaisin, uni ei meinannut tulla, säpsähti ääniä, päiväunet oli tosi lyhyet jne. Sen jälkeen meni kotonakin muutama päivä, että palattiin entiseen rytmiin. Mikä liina sinulla on käytössäsi Gretan kanniskelussa? Minä tykkään myös kantaa paljon sylissäni (ja toisaalta neiti ei viihdy hereillä ollessaan vaunuissa kun pitää nähdä).

Vierastaminen: Ekat merkit nähty viikko sitten. Muuten oli tytöllä hyvä olla mutta kun katosin näkyvistä niin naama meni mutrulle :'(. Lapsia ei meilläkään tyttö vierasta... niitähän täällä juoksee kun isompien lasten kavereita käy kuitenkin usein :D

Kiinteät: Mukava lukea millä olette aloitelleet. Harva taitaa aloittaa sillä perinteisellä perunalla. Meillä tyttö katselee kiinnostuneena muiden ruokailua mutta ei vielä vie itse ruokaa suuhunsa. Nyrkit kyllä änkee sinne :LOL:. Ei kyllä kiirettäkään.. täysimetyksellä mennään niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja toivoisin, että sen 6 kk. Meidän lapset (nuo vanhemmat) ovat molemmat alkaneet oireilla kiinteiden aloittamisen jälkeen (allergiaa) joten pientä jännitystä ilmoilla miten tällä kertaa käy. Jännityksellä odotan myös mitä vaaka sanoo viikon päästä ;).

MATMA: Huh, teillä on ollut rankkaa :hug:. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Päiväunet on tänäänkin olleet tosi lyhyitä... n. puolen tunnin pätkiä ja niitäkin vain pari :/ . Yöunille kun mennään niin rutiinit ohjaa hyvin ja alkuun tyttö nukkuukin peräti 5 tuntia, sitten alkaa taas ilmavaivat ja levoton jakso aamuun asti.. en edes ole laskenut herätysten määrää kun neiti on vieressä ekasta syöttökerrasta lähtien. Päiväänkin kai voisi jo alkaa jonkinlaista rytmiä luomaan. Se vaan kun neiti on niin herkkäuninen ja vanhemmat muksut äänekkäitä :|

Tutti ei muuten ole koskaan kelvannut tytölle ja nyt luovutin jo sen tyrkyttämisen kanssa. Tuttipulloista huolii ainoastaan MAMin Ultivent pullon josta joutuu imemään maitoa. On harmittanut muutaman kerran kun olen pumpannut maitoa ja tyttö sylkee kaiken suustaan (Ainun pullossa liian suuri aukko).

Tapaaminen: Mihin päin sellaista on suunniteltu?

Fiiu =)
 
kommenttina tuohon korvike asiaan, olikohan se Kareliini joka kyseli niin meillä on juotu semperiä kun se on kuulemma kai vatsaystävällisin, Nan:kin sopii monelle, eniten oon kuullut että tutteli aiheuttaa kränää vauvoissa. Kokeilemallahan se toki selviää mikä omalle vauvalle on sopivin.

Käsittämätöntä mutta nyt meillä vaan nukutaan, mut nukkuessakin vähän valitetaan välillä ja ollaan tuskasen olosia, kädetkin menee suuhun et kai se suu vaivaa :/ Mun äiti just sano että meillä kaikilla sisaruksilla on tullut kuumetta ja sellasta kun hampaat on olleet tuloillaan et toivotaan tän olevan sellasta eikä että flunssa yrittäis tulla kun siltä ollaan säästytty tähän asti.

Autoistuin asiaan niin tän turvakaukalon jälkeen meille tulee kuulemma meidän automerkin oma turvaistuin joka on isofixeillä kiinni kuten on tämä turvakaukalokin.

Tapaamiseen voisin varmaan myöskin osallistua, mulla on auto joten pk-seudulta jos joku tarvitsee kyydin (missä se nyt sitten pidetäänkään) niin autoon mahtuu yksi + vauva istuimensa kanssa =)

Mä nyt sitten päivystän tota tyttöä koko ajan vaikka se nukkuu... en osaa muutakaan tehdä vaikka pihallakin olis vaikka mitä tekemistä :ashamed:

Voisin vielä kertoa (huomaako että mulla on muuten nyt liikaa aikaa... :xmas: ) että päivisin tuo tyttö nukkuu sen 'daybedissä' eli sillä on olkkarissa tollanen rottinkinen renkailla oleva sänky ja sitten öisin se nukkuu mun vieressä, joskus sen omassa pinnasängyssä joka on meidän sängyn vieressä, naurettavintahan tässä on se että tyttö nukkuis kyllä ihan missä vaan et ei se mun viereen kaipaa erityisesti koska nukahtaa pinnasänkyynkin ihan itekseen kuten muuallekin mutta äiti on se joka ei osaa nukkua ilman tyttöä kai sitten... :headwall: Täytyy pikku hiljaa ruveta laittamaan pinnasänkyyn, jos pari yötä vielä... :xmas:

Sötnos again :D
 
voi ei matma! :hug:

turvaistuimesta meijän tarttis kans pian siirtää toi jättiläisvauva kaukalosta istuimeen! :whistle: Mut täytyy nyt selvittää et siirretäänx hänet Eetun vanhaan istuimeen ja hankitaan Eetul uusi!


Meil oli tänään kiva päivä mun siskon luona!Hänellä on Miroa kolme viikkoa nuorempi tyttö!aivan ihana! :heart:

Pojat nukkuvat ja mä mietin et mitä sitä tekis!Meniskö nukkumaan,siivoisko vai kattoisko töllöä! :D Mies on tosiaan siel polttareis!

Tyyppien äippä ja Miro the man 4kk + :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa!

Matmalle iso :hug: toivottavasti saatte pikkuisen pian kuntoon.

Tervetuloa Fiiu ja Sötnos!

Lentis: Kiva, että kaikki paitsi tietokone on kunnossa!

Ei olla vielä päätetty millainen TURVAISTUIN meille tulee, mutta ainakin Isofix-kiinnitys siinä tulee olemaan. Kun sellainen on kerta autossa turvallisuutta lisäämässä, niin kai sitä kannattaa käyttää.

UUDET PAIKAT ilmeisesti jonkin verran ahdistaa Konstaa, oltiin eilen siskon häissä ja jäätiin hotelliin yöksi Jyväskylään. Pojalla kesti tosi kauan nukahtaa ja yöllä heräsi klo 5 aikaan ja huusi aivan suoraa huutoa n 30min, mikään ei auttanut. Nukasti sitten viimein isänsä viereen. Tänään on nukkunut koko päivän, varmaan vieraassa paikassa oleilu väsytti pikkuisen. Mutta vierastamaan ei ole vielä alkanut.

Meillä on KÄÄNNYTTY jo jonkin aikaa ja käden on ottanut ihan itse pois alta alusta asti. Mutta kääntymisen oppiminen oli pitkään kiinni siitä, ettei osannut siirtää alempaa kättä pois edestä.

TAPAAMISESTA: eli kun sitä menin ehdottelemaan, niin koitan saada asiaa eteenpäin. Josko asiasta kiinnostuneet laittaisivat vaikka ehdotuksia tapaamispaikasta. Tosiaan sellainen, johon pääsee julkisilla, koska esimerkiksi minulla ei ole ajokorttia, joten olisin tulossa julkisilla paikalle. Julkisilla liikkumista kyllä haittaa tänä kesänä hieman tuo Tampere-Jyväskylä välillä olevat ratatyöt. Oma ehdotukseni on Jyväskylä, koska se on sopivasti keskellä Suomea ja sinne on kohtalaisen hyvät kulkuyhteydet. Muutoinhan pääkaupunkiseutu olisi hyvä kulkuyhteyksien puolesta, mutta hiemankin pohjoisemmasta tullessa alkaa matka-ajat venymään aika pitkiksi.
Ja tapaamisen ajankohtaan saa myös ottaa kantaa.

Nyt en enää muista mitä muuta piti kommentoida...
Taitaa siis olla aika mennä nukkumaan.

Kuume ja Konsta 3kk+
 
:wave: Terkkuja täältäkin ja tervetuloa uusille =)

Me ollaan oltu kans lasten kanssa reissussa ja voi luoja että on ihana olla kotona :whistle: Kiva ajella yksisteen noiden 1v4kk ja 4kk ikästen kanssa 200 km suuntaansa |O Yks kun alkaa vinkuu niin toinen huutaa :headwall: Onneks takastulomatkalla ne nukku suurimmaks osaks. En tiiä onko tol esikoisel korvatulehdus vai tekeekö taas poskihampaita mutta ärsyttävää vinkumista tuo piti koko reissun ajan. Sitte semmonen ihanuus kun nukuttiin kaikki samassa huoneessa niin mä en oo siis nukkunu kahteen yöhön ollenkaan.. Noi kun ei oo kovin hyviä nukkujia kylässä. Sit ite oot koko ajan varpaillas että oot heti antaas tuttia jos jompikumpi vingahtaa ettei toinen herää.. Ja niihän siinä kävi että meijän aamu alko tänään klo 5 :headwall: Nyt mies on ottanu iltavuoron ja mie otan lasin punkkua, vaikka nukkumaan pitäis mennä jos fiksu olis :p

Meillä tyttö varmaan saa ton esikoisen turvaistuimen Se kun on semmonen Britaxin isofix selkämenosuuntaan ja mä haluan esikoiselle semmosen minkä voi kääntää. Tuntuu aika tönköltä toi istuin ja koska esikoinen on pitkä ikäsekseen niin en osaa ees kuvitella miten se pystyis matkustamaan selkä menosuuntaan pitkään enää. Ei vielä varmaan kiire ole koska viimekski siirryttiin tosta Britaxin kaukalosta vasta siinä vaiheessa kun talvivaatteita piti pukea päälle :D Vaikka tuo isompi on pitkä niin ilmeisesti Britax on suunniteltu just tommosille pitkille ja hoikille =) Tai sitten voi olla että ostetaa molemmille uudet käännettävät istuimet jos saadaan hyvä diili ja pistetään Britaxit kiertoon :D Kivaa pohdintaa täällä lauantai-iltana :D

Tapaaminen vois olla kiva idea ja Jyväskylä ok vaihtoehto, tosin voin vetää kotiinpäinki ja sanoa että tulkaa tänne Tampesteriin päin :LOL:

Nyt nukkumaan ja huomenna luen paremmin noit juttuja :wave:
 
TAPAAMINEN: Jyväskylä jees! Ja ehdotan HEINÄKUUTA, siski että suurimalla osalla on lomakuukausi, joten ne jotka ei haluu ottaa toisia lapsia tai lemmikkieläimiä mukaan saavat ehkä helpommin hoitajan? Siis EHKÄ? Ja mä ehdotan LAUANTAI 18.7 :attn: Voin myös auttaa järjestelyissä ym ym!

Vuokrataanko paikka? Haluuko joku jyväskyläläinen omakotitalon omistaja saada pihalleen ison kasan mammoja ja vauvoja? Vai mennäänkö johonki raflaan? Onnistuuko tälläsellä porukalla? Puistossa ym paikoissa ilman suojaa ja vettä/WC.tä ei kuitenkaan varmaan tapaaminen onnistu, jos vaikak sataa lunta niin ois kiva päästä suojaan.

Sori KUUME jos hypin varpaillesi :ashamed: mut tälläsiä ajatuksia tuli....

Turvaistuin: GRACON http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=579&toimittajaid=10 ajattelin nyt seuraavaksi ja sitten ORAN http://www.orashop.fi/www/popupcard.php?id=100 osiin purettavan niin ei tarvii sitten enää korokkeita erikseen..


NANADA: Laitoin sulle yv.tä! :attn:

Yökukkuja TOUKKA ottaa itteensä niksasta kiinni ja menee nyt heti nukkumaan!
 
Tapaaminen: Jysväskylä oikein hyvä, mutta tosiaan kaikki muut päivät käy, mut ei just tuo TOUKAN ehdottama päivä (silloin rippijuhlat Tampereella). Eli jos joku muu päivä olis, ehdottakaa?

Jospi ja Henni
 
Mun täytyy kyl skipata toi tapaaminen ku täält on Jyväskylään kuiteski melkosest matkaa. Menis monta tuntii yhteen suuntaan.

En oo ees miettiny viäl tota turvaistuin asiaa. Mut sen verran yks kerta katottii et ku meil on Gragon kaukalo ni haluun sen Gragon istuimen kans. Oli nii kivan näkönenki.
 
tapaaminen jyväskylä kuulostaa ihan hyvälle ja heinäkuussa käy näillänäkymin kaikki paitsi 2.päivä. jooooospiiii mahdutaanko me tytöt kyytiin? :saint:
kiva ois jos ois joku muu paikka kun tavan rafla,ihan pitemmältä tulleita ajatellen?

matma :hug:

labello ja jasmin 3kk+
 
matma :hug:

mä kans jätän treffit väliin kun tota matkaa tulee niin paljon et sais istuu autos koko päivän...

mun ei tartte miettiä uusiks turvaistuin asioita kun on noita poikien vanhoja. =)

meillä pojat on ollut muutaman päivän tosi räkäsiä ja lämpöäkin on ollut. nyt sitten tyttökin tukkonen. :(

sadee&tyttö 3kk+
 
TAPAAMINEN: Toikin on 20min JKL:llästä, eiks nii? JKL lähettyvillä onkin paljon paikkoja mutta mitä kattelin niin ei ihan lähellä oo sellasta hyvää tai en ainakaan osannu kattoa, ni jattelinkin ne jotka ny jo harkitsee tulemista niin kuinka moni tulee julkisilla? Koska sitten on taas ihan tyhmää jos pitää alkaa JKL:llästä viel kulkee eteenpäin johonki? Vai? Ite tuun autolla niin pääsen sinänsä minne vaan, tuollanen rantasauna ym pieni mökki ois aivan unelma paikka kyl ja toi perunka vaikutti hyvältä, mut autottomat miten pääsee?
 
No, kokeillaanpa ehdottaa tapaamispaikaksi sitten tuota Annon ehdottamaa Tamperetta, saako enemmän kannatusta? Itsekin täällä asustelen, joten minulla ei ole mitään täällä järjestettävää tapaamista vastaan. =)

Ja TOUKKA otan mielelläni kaiken avun vastaan :hug: ja rohkeasti ehdotuksia muiltakin. Tavoitteena vaan saada mahdollisimman nopeasti asiaa eteenpäin, koska muuten tapaaminen ei tule koskaan toteutumaan ja musta olis oikeasti kiva nähdä teitä.
Ja tosiaan tapaamispaikan pitää olla sellainen, että julkisilla pääsee lähelle. Itsellä ainakin tulisi ongelmaksi turvakaukalon kuskaaminen, jos tapaamispaikkaan pitäisi jatkaa jonkun kyydillä.
Useinhan keskustoissa on jos jonkinlaisia kokoustiloja, joissa on kohtalaisen edullinen vuokra. Jonkun sellaisen kun saisi, niin voisi olla kätevä. Syömiset voisi hoitaa kai nyyttäriperiaatteella. Ravintolaan meidän voi olla tosi vaikea mahtua.
Mutta ehdotelkaa.

Sitten vielä omaa napaa. Pojan yöunet on mennyt ihmeelliseksi ähkimiseksi ja vatsavaivaa tuntuu olevan. Ennestään jo ympäri kroppaa ihottumaa... Taitaa siis olla allerginen, joten täytyy varmaan varailla lääkärille aikaa ja saa sanoa mielipiteensä siitä, kannattaako näillä oireilla alkaa allergian aiheuttajaa selvittämään vai koitetaanko siedättyiskö Konsta.

Ja kävin pitkästä aikaa bodystepissä ja tuli ihan hirmuisen hyvä olo. Hinku olisi jo lähteä juoksemaan, mutta jostain olen lukenut, että ennen kuin on ½vuotta synnytyksestä ei juoksemista suositella. Onko jollain tästä enemmän tietoa. Miksi ei suositella? Haluan kunnon lenkille!!!!

Kuume ja Konsta 3kk+
 
Glow
jaah, no on mulla vissiin hetki aikaa kirjottaa. Semmoinen tuli mieleen että onko kellään vauvaa joka ei tykkää olla mahallaan?? meillähän tuo poju ihan alkuun jopa tykkäsi nukkua mahalleen, mutta nykyään ei missään nimessä! Lattialla mieluummin köllii selälleen kun vatsalleen, tosi lyhyen aikaa jaksaa olla mahalleen ku hermostuu... pää pysyy kyllä tosi hienosti ja käsien varassa osaa kannatella mut ei oikeen jaksa kiinnostaa niin olla kauaa...
Tääl ei viel osata kääntyy. Yritys on jo hyvä. Kivasti kyljelleen menee mut siihen se jääkin...

Kävin aamulla lenkillä, vähän juoksemista kokeilin, mut koiraa ei kiinnostanu :whistle: pääsihän sitä kävellenki melko reippaasti... tulipa ihan älyttömän hyvä olo lenkistä! Hokasin et meidän aika lähellä on pururata...kivempi siel välillä kävellä kun aina tuol kadulla...

Täällä on taas väsy narinat mutta ei voi nukkua... nukuttii koko porukka aamupäiväl tunti, minäkun heräsin ja lähin syömään niin heräshän se poju samantien...

Kohta asuntoesittelyyn ja pesis peliin!

Heii, tapaamispaikkana TAMPERE kävis mulleki! äitin toinen koti on siellä... niillä vaan on koko kämppä remontissa siellä nyt, jos se valmistuis tapaamiseen mennessä niin voisinpahan tulla tapaamiseen!
 

Yhteistyössä