Kiitoksia kaikille :flower:
Haavemamma & Toukka : Voin luvata että balanssi säilyy koska mä vastaan näine (edelleen!!!) päällä olevine raskauskiloineni vähintään kahta henkilöä, vois melkein kolmaskin Lahteen muuttaja ilmoittautua :ashamed: Eli röllykkää löytyy, mullehan tuli 30kg joista lähtenyt vasta vähän reilu 10kg. Sokerit oli täysin kunnossa ja vauva meni mahassakin tasan keskikäyrällä, jostain syystä äiti meni vaan yläkäyrällä :kieh: Mutta joo, yritän tehdä koko ajan vanulenkkejä ja katsoa mitä syön...
Meillä toi tyttö on ollut tosi hyvä nukkuja alusta asti mutta muuten on tosi vaativa tapaus, ei viihdy hetkeäkään yksin, ei siis hetkeäkään ja nyt kun ei nuku päivälläkään juurikaan niin en saa mitään kotona tehdyks kun pitää viihdyttää. Kirkuu ja huutaa (ei itke vaan VAATII) tosi lujalla äänellä ja tauotta niin kauan kunnes tuun HETI ottamaan esim lattialta pois, ei siis viihdy lattiallakaan ellen pidä hirveetä showta siinäkin koko ajan, et joskus hieman se väsyttää... Rauhallinen ja tsoi hymyilevä ja nauravainen mutta kuitenkin tosi tempperamenttinen ja nopesti hiiltyvä tapaus (mistä lie periny
)
Kova se on juttelemaan kaikki omia 'sanoja', euuuvvvoogrrrrr euuuvvooogrrr ja sit kirkumista ja muuta äänen kokeilemista on koko ajan, mies epäili että aikamoinen räpätäti taitaa tulla...
Vierastaminen alotetiin 2,5kk iässä ja huutaa heti jos joku muu kuin äiti tai iskä ottaa syliin, ja väsymys tosiaan lisää sitä vierastamista. Mulla on tasan kaks vaihtoehtoa, olla kotona tytön kanssa tai mennä johonkin TYTÖN kanssa, hoitoon en voi edes mummolle tai famolle sitä jättää kun se vierastaa ihan kaikkia. Iskä on tietty päivät töissä ja illalla kun tulee niin mihin mä nyt sitte enää lähtisin et oon koko ajan vauvan kanssa
Olis ollut vanhan työpaikan pippalotkin just tossa mut ei jotenkaan tullut sinnekään lähdettyä kun ei jotenkaan osaa olla sen luota pois ja kun on kaks koiraakin niin ajattelen et miten mies pärjää sen ajan vauvan ja koirien kanssa vaikka kyllä se pärjää, tiedän sen, mut tää on tätä :saint: Pitää ruveta vähän pidentämään joo tota napanuoraa.........
Kiinteistä: meillä 4kk lääkärissä lääkäri sano että "kun alotat antamaan mössöjä niin ne saattaa aiheuttaa vauvalla sitten alkuun ilmavaivoja ja muita mahankipristelyitä / mahanpuruja" mut kai siinäkin joku raja pitää olla et mistä huomaa että nyt ei joku ruoka-aine oikeesti sovi... Maha meillä on ainakin ollu tosi kovalla ja kakka kiven takana.
Mulla on jo koko ajan vauvakuume ja mahankaipuu (vaikka tätä mahaa on kyl ilman vauvaakin et vois melkein leikkiä olevansa raskaana :kieh: ) ja halutaan toinen vauva suht pienellä ikäerolla. Sektio kun on tehty niin pitää hetki odottaa, toivuin siitä kyllä tosi hyvin ja nopeesti. Että jos ens vuonna joskus sitten sais raskautua uudelleen.
Mun yhdellä kaverilla on laskettuaika 3.8 ja musta tuntuu et oon koko ajan paniikissa senkin puolesta kaikesta ikäänkuin itse olisin raskaana, ai miten niin kyky eläytyä...
Kierukka: Mulla oli kuparikierukka ennen tätä raskautta koska mulle ei hormonaaliset käy kun lihon niistä (no surprise!) ja sen laitto tuntu hieman inhalta kun ei ole synnyttänyt aiemmin, kuulemma vähemmän sattuu kun on synnyttänyt ja vinkki jonka lääkäri anto jälkikäteen mulle (!!!) oli että olis voinut ottaa särkylääkettä etukäteen pari n. puoli tuntia ennen toimenpidettä... Laitatin sen mehiläisessä synnytyslääkärillä mut nythän sen sais neuvolan kautta jos haluais. Mä tuli muuten raskaaks kaks päivää kierukan pois oton jälkeen silloin viime vuonna :x
Nyt toi kiljukaula vaatii tossa niin lujaa ääneen että korvat ei enää kestä... :wave:
Sötnos & Lilli 4kk+