Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Pikaisesti vaan päivittelen kuulumisia, kun niitä facebookissa jo tänään hehkuttelin ;) Eli sellainen ihme kävi toteen, että saatiin lopettaa Joonan estolääkitys virtsatieinfektion (tai munuaisaltaantulehdus, ei sitä lääkäritkään osanneet sanoa, oliko sinne asti edennyt vai ei) vuoksi!!! Lääkäri soitti tänään ja olin valmistautunut jo maanantaisen tutkimuksen perusteella jo ties mihin puukon heilutuksiin (niin mulle se tutkimuksen tehnyt röntgenlääkäri vihjaili...), mutta tämänpäiväinen lastenlääkäri sanoi ihan muuta!

Joonalla siis näkyi siinä miktiossa lievää takaisinvirtausta munuaisiin päin, mutta on kuulema niin lievää (toisella puolella 1. ja toisella 2. asteen, kun asteikko on 1-4), ettei tarvitse sen takia tuota antibioottihoitoa estolääkkeenä ainakaan toistaiseksi jatkaa. Lääkäri sanoi myös, että Joonan ikäisistä lapsista 20% on vastaavaa takaisin virtausta. Mutta kyllähän tässä siinä mielessä vähän jännityksessä siis elellään, et kuinka jatkossa käy, uusivatko tulehdukset... Sitten varmuuden vuoksi Joonalla tulee 1v iässä käynti sairaalaan, kun sitten ultrataan vielä munuaiset kertaalleen, kun niissä näkyi pieni puoliero silloin kuukausi sitten tehdyssä ultrassa. Mutta ihan hyvä vaan, oman mielenrauhankin takia, kun on näitä virtsa- ja munuaisongelmia saanut murehtia koko raskausajan (tai no np-ultrasta eteenpäin...) ja vieläkin aika ajoin tulee mieleen ne yhden naislääkärin sanat, miten tämän lapsen olisi pitänyt hänen mielstään antaa kuolla äidin vatsaan, kun oli silloin sitä mieltä, että jos sellainen ihme kävisi, että selviäisi raskauden loppuun asti, vauva tulisi kuolemaan viimeistään sitten heti syntymänsä jälkeen teho-osastolla... Kyllä tekisi mieli muutama valittu sana sanoa tällekin lääkärille Joonan kera, että tässä se sinun kuolleeksi julistama lapsi nyt sitten naureskelee... Että on niitä lääkäreitäkin kaikkiin lähtöihin ja kyseessä sattuu vieläpä olemaan ilmeisesti jonkin sortin ylilääkäri/osastonlääkäri...

Mut asiaan, tää äippä on vaan niin ikionnellinen tästä käänteestä ja sai onnellisena antaa lapsen käydä illalla nukkumaan ilman joka iltaista ruiskuepisodia lääkkeen kanssa ja yrittää vähitellen unohtaa kaikki menneiden kuukausien traumat tältä osin :)

Lumienkeli79 ja Joona-herra 3 kk+

PS. Tapaaminen kiinnostaisi täälläkin, tosin ajankohdasta ja tapaamispaikasta riippuu, miten pääsee paikalle. Meilläkään ei ole autoa ja siis ajasta riippuu, joudunko ottaa noi 3- ja 5v riiviöt mukaan... Mut pitäisikö vähän kartoittaa miltä suunnilta ihmisiä olisi tulossa ja mikä voisi sitten olla sellainen sopiva paikka, johon kaikkien olisi suht helppo tulla?
 
Papan olenkin muutes unohtanut kokonaan pyytää, että hyvä JeJa ku otit puheiks. Mulla kun seulapapa lykättiin raskauden vuoksi, niin nyt kait se pitäis si ottaa. Niin ja Jejalle tsemppii että olis puhdas!!..ja muuteski saisit paikat kuntoon.

Mun kohdalla ehkä se joku lakkaa leikkimästä sillä woodoo nukella joskus ja se 'naulanpistoskipu' hellittää, hope so!

Rosinante
No moron!! Olipa 'kiva' tutkimus :eek:
Ja meidänkin neidillä rähmi vasen silmä viikonloppuna, oikein sellaista keltaista paksua unien jälkeen. Mä pyyhin sitä tiheästi ihan kraanavedellä ja ohi meni :)

Porkkana-perunasose meni tänään taas alaskin ja typyä nauratti välillä niin mahottomasti. Suosittelisin muutes sitä bataattia perunan sijaan, ketkä meinaatte itse tehdä, maistuisi varmaan paremmin kun makeempaa ja maukkaampaa kuin pottu.
Tosi kätsyä ottaa nyt muuten pakkasesta porkkanasose kökkö, kun pakastelin niitä tosiaan täältä saatujen vinkkien mukaan lautaselle elmukelmun päälle ja siitä si pussiin =) Ihan innostuin ja aion tehdä muitakin kasvis-soseita itse, niin vaivatonta. Hetelmät tulee si purkista.

Huomenna tulee anoppi hoitaa kun menen asioille ja sit mieskin tulee jo huomenna vihdoin kotiin, loppuu tää yh. Pakko oli tänää siivota kauheella kiirulla päikkäreiden aikaan että sen anopin kehtaa laskee ovesta sisään. No siisti koti, parempi mieli :)

Alan nyt pitää tuota neitiä enempi lattialla, tänään otettin sellaiset reilun vartin ilmakylvyt ja pissat tuli 2x tuona aikana. Mutta jotenkin tuo liikkuu paljon enempi ilman vaippaa..ihan vois melkein sanoa että ryömii selälleen :LOL: Hoitopöydällä pitää varoa ettei kopsauta päätään seinään kun niin ponnistelee peppu ilmassa ylöspäin.

Jos menis tänään vähä ennen kahta jo nukkuu..eilen ku meni pitkäks tää yöllinen oma aika.

Hyvää yötä!

 
Huomenta! Totesin taas, että olis varmaan pakko kohta tehdä noille öille jotain, kun tilanne menee vaan huonommaksi. Kun neiti nukkuu vieressä, niin on vähän liian helppo antaa vaan tissi suuhun, että jatkais unia, ja siihen on ite niin helppo simahtaa, että saatan nukahtaa kesken syötön, ja nyt vauva ei välttämättä nukahda ku tissi suussa... :/ Mutta mistä sais sen energian, että jaksais aina nousta kun neiti niin tiuhaan heräilee...

Vilja on alkanu kylvyssä harrastaan ihan mahdotonta jumppailua. Ihan hurja meno! Naurattaa kun se huhkii niin, että saa pitää ihan tosissaan kiinni, Toisella kädellä yritän suojata päätä, kun potkii niin, että pää kopsuu ihan kunnolla ammeen päätyyn. Oi kun se kylpeminen on mukavaa!

Joko teillä jollain istutaan? Tuli vaan mieleen kun yhden kaverin vauva istui ilman tukeakin jo vähän päälle nelikuisena. Meiltä ei löydy selästä ojennusta vielä läheskään tarpeeksi, mutta voi kun odotan sitä, että sais laittaa ton syöttötuoliin, keinuun ja vaikka pyörän kyytiin. Parin kuukauden päästä varmaan sit.
 
Huomenta!

Aaah tänään koittaa meikäläisen "vapaa" päivä.Äiti soitti tiistaina et hakee tänään noi kaikki 4 muksua mökille aamusta ja tulevat takaisin iltapäivällä.Mähän heti soitin ystävälle et nyt lähetään ostoksille :D Nepsu lähtee tietenkin mukaan mutta on huomattavasti helpompaa yhden kanssa ku 5 muksun kanssa :LOL: Iltapäivällä onkin sitten kaverin pojan synttärit johon mennään lasten kanssa.

Meillä neiti yrittää ihan koko aika pungertaa istumaan.Aivan hirveellä voimalla junnaa ittensä sitterissäki ylöspäin.Sitteristä ei oikeen edes tykkää enään.Lattialla oon yrittäny kans ruveta enempi pitämään.

Mä pääsin eilen hierojalla ja voi että oli IHANAA!!Mulla on ollu niin jumissa hartiat ja koko selkä.Pitää mennä uudestaan taas pian.Mies oli tytön kanssa sen tunnin ku olin hierojalla ja hienosti oli taas menny,mut ihana ku tulin kotiin ja menin jutteleen nepsulle niin rupes ekaks hirveesti hymyilemään ja loppujen lopuks nauro ihanasti ääneen :heart: oli onnellinen tapaus ku äiti tuli :heart:

mutta nyt taas laittaan kämppää kuntoon ja sitten ostoksille :D :wave:

hemuliina ja nepsu neiti pian 4kk :heart:
 
Pitkästä aikaa taas lukemassa.

Vesirokosta selvittiin niin sitten iski nuhat päälle. Kahteen päivään ei nukuttu mutta onneksi nyt alkaa helpottamaan. Äippä täällä on vaan niin väsynyt! Muutenkin tosi äreällä tuulella, rasittaa toi esikoisen uhma, minipillereistä alkoi nyt toiset menkat (toka liuska menossa) jotka on jo pari viikkoa kestänyt. Ootan että saan sen kierukan, paitsi Kössin tarinan jälkeen kävi jännittämään. Sit tuntuu niin yksinäiseltä ja erakoituneelta. Piti jo ukon kanssa haastaa briitaa että saa jotain säpinää :ashamed:

Täällä on taas niin paljon tapahtumia! Lumienkeli onneksi siellä asiat hyvin. Hirveeltä kuulostaa se lääkäri! Piti muillekin kommentoida mut ei tää väsynyt pää muista....

Täällä kuolataan ihan älyttömästi ja nyrkit on suussa mut hampaista ei tietoakaan. Olipa tuo siskokin 8kk ennenku ekat hampaat tuli vaik neuvolassakin 3kuisena sanottiin että varmasti tulee kohta.

Täällä ei käännytä, välillä koittaa tosi reippaasti ja melkein onnistuukin. On niin suloista kun toinen ähisee ja puhisee lattialla ja sitten kaikkensa antaneena nukahtaa siihen :heart:

Ihan hirveitä uni-itkuraivareita tulee. Ei meinaa saada millään rauhoittumaan.

Soseita syöty muutama viikko. Lutkuttaa ne lusikasta. Muistan kun esikoinen oli kuin linnunpoika heti alusta asti kun ruokaa sai. Suu oli ihan sepposenselällään.

Niin ja eilen oli 4kk neuvolalääkäri. Mitat 69,3cm ja paino 8640g. Aika jässikkä, piti 4koon vaippoja jo ostaa. Mutta nyt alko taas raivarit!
 
huomenta vaan! kurja sateinen ilma, kamala tuuli ja +7 lämmintä :eek: eipä tarvi taas tänään mennä ulos ollenkaan.

lumienkeli, ihana asia että kaikki hyvin :heart:

keltamo, mulla samanlaisia tuntemuksia tällä hetkellä. Meillä jotenkin kovin kireetä taas kotona, mies on sellanen ihmeellisen äkkipikanen ja äree koko ajan.. on ollu kyllä viimeajat aika kovia muutenkin, sellanen tunne tulee välillä että joku negatiivinen voima jyllää meidän elämässä ja aina tapahtuu kaikkee ikävää. Lapsen syntymä on ainoo upea asia pitkään aikaan ja olenkin tuosta pienestä niin kiitollinen, kun ei sen maailmaantulokaan ollut mikään helppo juttu.

Mulla on sellanen tunne, että tyttö olis vähän vieraantunu isästään, kun ei se ehdi niin paljon oleen sen kanssa. Töitten jälkeen sillä on ollu kaikkee hoidettavia asioita, mm. tyhjännyt jo useamman päivän ajan äitinsä taloa, kun kuoli hiljattain. Sitten kello onkin jo niin paljon, ettei ehdi kauaa tytön kans oleen. Se on kyllä kurja juttu kun vauva-ajasta pitäis saada nauttia täysillä kun se on kuitenkin niin pian ohi.

jos nyt haukkais jotain aamupalaa kun tyttö nukahti :wave:

t. alakuloinen Kareliini ja Sara-tyttö 12vkoa :heart:
 
Lumienkeli huh mikä lääkäri! Onneksi kaikki on hyvin, voin kuvitella että sulla on ollut tosi kamalaa tollasten lausuntojen jälkeen... Taas se vaan nähtiin ettei aina lääkäritkään oo oikeessa.

HM joo täälläkin tuli simmu kuntoon kun pyyhin sillä keittosuolavedellä. Onneksi, ois ollu aika hankalaa pelata niitten tippojen kanssa..

Lattialla oon alkanut kans pitää enemmän. Pojalla tota massaa sen verran että tekee ihan hyvää vähän jumppailla =) . Vielä ei käännytä mut kyljellään ähistään jo kovin.

Istua tykättäis kovin, mut en oo sylissäkään kauaa istuttanut. Jostain olin lukevinani että puolvuotiaana vasta sais istuttaa, mut terkkakin sanoi että lapsesta riippuen vois jo 5-kuisena istuttaa..

Keltamo pitkä poika teillä! Nolottaa tunnustaa mutta meillä Pampersin 4-koko jo vähän kiristää, 5-kokoa ostettiin jo :ashamed: ...

Jaahas, aamupäikyt ohi.
 
Mae
Mä en nyt hehkuta (muuten kaikki menee taas päälaelleen) mutta kuiskaan, että "meillä on mennyt taas aika kivasti". Ollaan kahtena päivänä oltu kylässä ja Joona on nukkunut vaunuissa+turvakaukalossa+liinassa :D eikä ole raivonnut. Ja jopa kitinä helpottaa SYLISSÄ!!! Oon ihan onnessani. :heart:

Lumienkeli raivostuttavia tollaset lääkärit. Mulla vähän lievempi juttu esikoisen ajoilta, mutta ärstytti silti älyttömästi. Mulla oli diabetes ja sokerit ei diabeteshoitajan mukaan pysyneet tarpeeksi kurissa, vaikka ei niissä oikeasti ollut mitään vikaa. Niin hänen mielestä mulle syntyy VALTAVA vauva ja sokereissa on paljon sillä vikaa. No, esikoinen painoi 3200g ja sokereissa ei mitään vikaa, kävin kyllä vähän mainitsemassa tästä....
niin ja hyvä että teillä hommat parempaan suuntaan :flower:

Mae ja Joona 3pv vaille 3kk :heart: :heart:
 
Rosinante piti sulle tulla kommentoimaan vielä. Huomasinkii ku lueskelin noit tekstei ni teil on kans potra poika :) Tuntuu et kaikil on NIIN pienii vauvoi. Taitaa olla joukon isoimmat jässikät nää. Lääkäri eilen katto ku astuttii sisää et onpa iso poika. Mitat ku otettii ni sano vaa et tosi iso mut ei mikää jättiläinen. Hirveetä vauhtii jää vaa vaatteet pieniks!

:heart: Mut on paljo halittavaa :heart:
 
Merkkiä

Olipa Lumienkeli tosi hienoja uutisia, onnittelut! Rajua ajatella että lääkäri on puhunut kohtuun kuolemisesta, on teillä ollut rankkaa. Onneksi alkaa näyttää paremmalta, ja onpa muistutus taas ettei ihan joka kommenttia lääkäriltä(kään) kannata ottaa hei todesta.

Ja potran kokoisia poikia :)

Onkohan Lentikseltä kielletty surffailu vallan kun ei ole kuulunut mitään? Toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin.

almaa
 
Lumienkeli, aivan mahtavia uutisia!! :flower:

Täällä vietetään sadepäivää kotona, tosin naapuri on tulossa kohta vauvansa kanssa kylään. Yöt ovat taas mitä ovat, viime yönä tais olla yks 4 tunnin pätkä, muut sitä kahta tuntia. Vähän siis taas väsyttää. Mutta joka tapauksessa keskimäärin yöt on jo paljon parempia kuin silloin joskus 3 kuukauden kohdalla, eli eiköhän se tästä.

Mut palailen paremmalla ajalla :wave:
 
RYTMI: Meillä on noin kuukauden ajan toiminu näin: 08:30 Herätys 09:00 Aamupala 10:00 - 11:00 Aamu-päikkärit 12:30 Lounas 13:00 - 14:30 Päikkärit 14:30 Välipala 16:30 Päivällinen 17:00 - 18:00 Ilta-päikkärit 19:00 Iltapesut 19:30 Iltapala 20:00 Nukkumaan 22:30 Yö-Velli 200ml , on helpottanu paljon osa-aika-yh:n elämää!


LABELLORASMUS 4kk: 8065g / 63cm / 42cm

LENTSIKKA Mä oon jo täs kan parin päivän ajan miettiny et missä ooot?? Onko kaikki hyvin? Huoli on jo! :hug: :hug: :hug:

Meillä maistettiin tänään ekan kerran porkkana raastetta, oli aika näkemisen arvoisia ilmeitä, poitsu oli ihan et hei haloo ei mulla oo hampaita et mä söisin paloja! :LOL:

TAPAAMINEN: KYLLÄ OON MUKANA

 
LABELLO RASMUS 4kk: 8065g / 63cm / 42cm

LENTSIKKA Mä jo oon kan parina päivänän miettiny ku ei oo FB:n puolellakaan ollu että missä lienet??? Onko kaikki hyvin??? HUOLI! :hug: :hug: :hug:

TAPAAMINEN: Joo tottakai mukana, mut ei elo-syyskuunvaihteessa, ku muutetaan sillo sinne Kajaaniin ja me päästään kans vähän joka puolelle ku on auto!

KIINTEÄT: Meillä maistettiin tänään ekan kerran porkkanaraastetta :whistle: poitsu oli ihan et :headwall: äitä täs on paloja eihän mulla oo hapaita, mut hyvin meni varsinki sitte ku sekoitin perubabataatti muussiin, hedelmäsoseen siaan ajattelin tarjoo porkkana-omena raastetta tänään saas nähä miten sitten reakoidaan. Enemmän vitskui ku on tuoretta!

RYTMI: Meil on ollu kuukauden ajan jo ny ihan selkee rytmi, toki välillä vähän joutuun poikkeuksii tekee mutta pääsääntöisesti ollaan pysytty aikataluluissa ja on helpottanu tätä osa-aika-yh-arkea meil siis mennään näin:
 
Mä kans muutaman päivän miettinyt et missä Lentis on? Ilmoittelethan itsestäs!! :attn:

Perunaa maistettiin tänään ekan kerran. Ei mitään kamalaa ilmettä heittänyt ja tais pari lusikallista ihan mennä vatsaankin asti :LOL: Mä oon kans ihan innostunut nyt noista soseista ja aattelin pakkaseen tehdä niitä pikkukökköjä valmiiksi. Mistäs kaikista soseita voisi tehdä? Mä oon oikeesti ihan surkee keittiöhommissa, et naurakaa vaan mun hölmölle kyssärille :LOL: Perunaa ei vissiin suositella pakastettavaksi, mut entäs bataatti, voiko sitä pakastaa? Porkkana on vissiin ok, parsakaali ok, mitäs muita? Toukka; omena-porkkanaraaste oli hyvä idea, kiitos! No, meillä nyt menee vielä hetki ennenkun sinne saakka päästään, mut kuitenski =)

Päikkärit, joo meillä ei nukuta sisällä kun vartin pätkiä, joten tää mamma käveli sit vesisateessa vaunujen kanssa puoltuntii, et poitsu nukahti :headwall: No, pääasia, et nukkuu nyt ja sain ruuan tehtyä ja kohta alan siivoileen yläkertaa.

Sadepäivän jatkoja :flower:
Tuiskunen ja Alexi 4kk 1pv
 
No nyt mä en tajua.. Poika nukkus melkein 2 tunnin päikkärit, heräs huutaen ja päästi kamalan pierun ja kakat päälle. Sitten syötiin maissivelliä ja nyt nukkuu taas. Siis ei ollut hereillä kuin reilun puol tuntia siinä välissä :eek: . En tiedä herättikö mahavaivat vaan sitten kesken edellisiltä päikyiltä vai mikä on. Ei oo ikinä kyllä näin pian nukahtanut uudestaan (no joo paitsi ehkä yöllä mut ei päiväsaikaan). Muutenkin ihmetyttää kun tosiaan nuo päikkärit olleet jo joitakin viikkoja max30-45min ja nyt sit tämmönen maratonuni. Heti herää epäilys että onko tuo jotenkin kipee vai mikä on...

Imuroidakin tarttis mut tee tässä ny sitten kun toinen vaan koisaa. (Niin nyt valitan tässä kun toinen nukkuu, kun aiemmin valitin nukkumattomuutta.... :LOL: )

Tänään meni jo useampi lusikallinen sitä peruna-kukkakaalisosetta. Voipi olla että se vaivaa nyt masua. Aika tympeän tuoksuista tavaraa tuntus olevan :x .
 
Moikka kaikille!

Poika nukahti vihdoinkin pitemmille päikkäreille, niin ehtii tännekkin vähän kirjoitella... Nyt on ollu unet kadoksissa. Viime yönä heräiltiin kahden tunnin välein syömään ja nyt päivällä on nukkunu vaan ihan lyhyitä unia. Taitaa se valvottaa, kun on alkanut liikkumaan enemmän, niin ei malta sitten nukkua. Aamulla, kun poika herätti mut seittemän aikaan, niin poika oli kääntyny ylösalaisin sängyssä, pää oli jalkopäähän päin ja jalat tyynyliinalla. :LOL: Että navan ympäri kyllä käännytään mutta mahalleen ei vielä. Kyljelleen kyllä menee ja siinä yrittää kiehnätä itseä ympäri, mutta käsi ryökäle on vielä eessä. ;)

Kiinteitä ei olla vielä aloitettu. Kahden viikon päästä tulee 4kk täyteen niin sitte ois tarkotus maistattaa pottua. Vellien kanssa käyn nyt mielessäni kamppailua, kun toisaalta ne tuntuu niin helpolta eväältä, mutta toisaalta kun vielä imetän niin ne taitaa olla aika turhia ainakin ravitsemuksen kannalta...

Eilen ilmoittauduin mukaan Teddy-tutkimukseen. Onko täällä muita siihen tulevia? Aiomme ainakin aloittaa tuon tutkimuksen, mutta koska olemme muuttamassa vähän kauemmaksi kaupungista niin voi olla ettei jakseta sitten kulkea tuolla tutkimuksessa kunhan minäkin menen takaisin töihin. Sen näkee sitten, miten asiat suttaantuu... Ens viikolla on siellä ensimmäinen vastaanotto. Näkee, joko meidän poika on yli seittemän kiloa. Käsituntumalta kyllä tuntuu että päälle seittemän kiloa ollaan jo. =)

Virme ja poika 15vkoa
 
siis apua, meilläkin on unet kadoksissa :eek: :eek: onkohan ihan normaalia, että päikkärit on vaan tollasia pieniä pätkiä ja sit on koko ajan sellasta väsykänkkää?? yönsä kyllä nukkuu ihan kokonaan, onneks :whistle: onko vauvoilla jotain sellasia ikäkausia kun tällasta vois esiintyä? oon vaan heti ihan huolissani tällasesta, kun vielä vähän aikaa sitten nukkui pitkiäkin päikkäreitä. Hetki sitten reppana nukahti kun känkkäs varmaan tunnin ensin :/
 
Glow
merkkiä.

Mä keksin tehdä bataattisosetta ja Onni tykkää siitä tosi paljon :p eipä ihme, onhan se makeaa. Ihan hyvä vaihtoehto perunaporkkanalle. Odotan jo että voi jotain jauhelihaa, kanaa tms mössöä antaa =) ja puuroa! tekis jo mieli antaa iltapuuroo! ja aamu. Nyt meillä syödään aamulla hedelmäsosetta. Aamu-ja iltapäivällä kasvissosetta. Kyllä tosiaan jo näkee mikä ruoka maistuu ja mikä ei. Pelkkä perunahan ei maistu sitten yhtään! eikä ruusunmarja sose.

Päikkärit on edelleen ihme pätkiä, tänään koitin nukkua pojankans yhdessä mut ihme ähinää vähän väliä :headwall:
Yöunet sentäs on hyvät!

Väsyttää ja pitäis mennä nukkumaan vaan kun ei millään malttaisi!

 
Heippa kaikille Helmimammoille! Mä olen varmaan myöhäisin mukaan liittyjä mutta sallinette porukkaanne vielä tälläisenkin tapauksen :ashamed: Puolustuksekseni voin sanoa että olen ollut taustalla ihan täysillä mukana kuitenkin ihan viime vuoden kesäkuun 9. päivä asti kun raskaustestin tein ja se positiiviseksi osoittautui, laskettuaikahan mulla oli 5.2 mutta sektio tehtiin 29.01.2009 ja ihana tyttöhän sieltä tuli. En vaan saanut jostain syystä aiemmin rekisteröidyttyä vaikka joka päivä sitä suunnittelin vakavasti :LOL:

Tein perheestämme pikku esittelyn profiiliin kuvan kera :) Pk-seudulla asustellaan, Lahdesta (Lahesta!) alunperin kotoisin, Lahtihan täällä onkin ihan kivasti edustettuna, terkkuja sinne :wave:

Ihan täysin samojen asioiden kanssa painiskelen kuin te täällä, päiväunet on hävinneet, nyrkit on ranteita myöten suussa ja kuolaa valuu, kiinteät aloitettu jne jne, siksi on erinomaisen kivaa että on vertaisseuraa ettei tarvitse miestä ahdistella niin paljoa :ashamed:

Mutta että tälläistä, tosi kivaa jos seuraanne vielä hyväksytte :heart: :flower:

Noista kiinteiden alotuksesta sen verran että oli todella parasta tilannekomiikkaa ne sarjapuistatukset ja yökkäilyt mitä ekat kerrat aiheutti että oli vaikea pokkana yrittää toiselle vakuutella että naaaaammmm, toooosi hyväää, ota vaan ihmeessä lisää :LOL: :p
 
Iltaa,

täällä mä taas kyöpelöin, eilenkin sittenkin venyi taas tonne 1.30 ja kun nukahdin niin klo 3 neiti aloittikin sellaisen öninän että piti käydä tuttia antaa ja syötiin klo 4 ja 8 ja välissä monet tutit... Ja jostain syystä mulla valu räkäkin nekusta, ni piti niistää ja mies toi kissan kotiin sieltä mökiltä klo 7, töihin mennessään ja siihenki heräsin jne...Että aamulla olin aika kuitti. No hain neidin 9.30 mun viekkuun että nyt herätään päivään, niin se simahtikin vartissa siihen ja heräs vasta klo 11.
Tosiaan anoppi oli hoitaa 3,5 tuntia ja niillä oli menny mukavasti, tosi kiva kiva!! Kävin siis kaupungilla shoppaa ja salaatilla.
Nyt ihmettelen vaan että mikä siinä on ettei voi mennä nukkuu jo vaikka ihan väsynyt, tää on tätä omaa aikaa ny si väsymyksen uhalla |O

sötnos Tervetuloa joukkoon!! Meillä oli si sama laskettu aika :) Mulla tosin meni vkon yli. Ja ollaan si vaihdettu päikseen asuinkaupunkeja että homma balanssissa :D

Kiinteistä Meillä meni tänään lounaaksi pelkkää porkkanaa kaikki alas mitä lautasella oli ( ehkä ruokalusikallinen ). Ihan jo kans hinkuisin antaa hedelmäsoseita..mutta ehkä otan iisisti ja haen huomenna sitä bataattia. Meinaan kyllä kokeilla sen pakastamista, luulis sen kestävän, kun ei ole kuitenkaan tärkkelyspitoinen niinkus pottu. Sitten meinaan tehdä parsakaalia ja kukkakaalia. Mut noi 'kaalit' kuulostaa kyllä jo siltä että perästä kuuluu :kieh:

Nyt goisii. Kiva että tuo mies tuli kotiin, mutta kuorsaus kuuluu jo tänne saakka :p ..ja neitikin önisee jotain, voih!

MIten voi sataa noin paljon :eek:

HM ja kylvynraikas neiti - viikon päästä 4 kk
 

Yhteistyössä