Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Tapaaminen sopii molemmissa, Jkylässä tai Treella. JKL:ssä asuu miehen mummo ja täti, joten se olis meille parempi, mut ei Trekaan huono. Päästäs vaikka samalla sukuloimaan heille.

Glow; meilläkään ei vielä käännytä ja tuntuu, et pojalla ei ees oo mikään kiire. Selällään makoilee ja kattelee pitkiä aikoja ja viihtyy hyvin. Kun vähän avittaa kääntymistä, niin tykkää kyllä olla mahallaankin ja nojaa käsiin tosi hyvin. Mutta; nukkua ei osaa mahallaan. Ei jotenkin tajua laittaa poskee tyynyyn vaan yrittää kannattaa päätään vaikka olis kuinka väsynyt :headwall: Kun sit väsyy kannatteluun, niin pää jää niin, et ne nenä on ihan tyynyssä. Eli en voi nukuttaa mahallaan, kun ei se raukka tajuu...

Mulla on nyt ekat jääpalamaidot pakastettu ja eka satsi bataattisosekuutioita pakastumassa. Mä en olis ikinä uskonut et innostun noista soseista näin hirveesti :LOL: Luulin aina, et musta tulee sellanen purkkiruokaäiti, kun oon niinku niiiiiin onneton ruuanlaittaja. Mut eihän noi soseitten tekeminen järemmin taitoa vaadi, viitseliäisyyttä vaan. Tekis mieli keitellä jo pottua, parsakaalia ja porkkanaakin, mut nyt pitää vähän hillitä, kun ei oo kun yks jääpalarasia, niin ei sillä kauheeta vauhtia pakastella. Tollasesta puolen kilon bataatistakin tulee vissiin kaks jääpalarasiallista tavaraa, et toinen satsi odottaa vielä keittiön pöydällä. Ja säästäähän tässä rahaa pirusti, tuo 0,5kg:nen bataatti tais maksaa 0,43euroo ja jätkä syö siitä varmaan kuukauden :LOL: Vitsi, mä oon ihan täpinöissäni täällä, huomaatteks :D :D Pienet on ilot kotiäidillä!!

Tuiskunen ja Alexi 4kk+
 
Moi,

täällä on häistä toivuttu. Oli kyllä tosi ihanaa mättää napa täyteen herkkuruokia ja pääsi joraamaakin pari tsipaletta :) Vaavi oli tosi tosi kiltisti, oli vaunut ja itkuhäly mukana ja välillä otti päikkäriä, mutta sitten yöunille meno klo 22 ei hälinässä onnistunutkaan. Vaavi oli kyllä ihan hissuksiin vaunuissa, mutta tunnin silmät auki oltuaan päätettiin lähteä kotiin että baby pääsee unille. Kotona oltiinkin puolilta öin.

Nania mä olen antanut siksi kun synnärillä kätilö sanoi että se on jotenkin pilkotuinta ja näinollen masuystävällisintä. Muita en ole edes kokeillut, eli en tiedä sit...

Tapaaminen Näillä näkymin tuo ajankohta sopisi mutta Tampere olisi mukavampi ( = voisin jäädä sinne yöksi kaverille ehkä ) . Mutta samapa tuo ja ihan sata varma en ole osallistumisesta kuitenkaan vielä, vaikkakin kiva olisi tulla ja nähdä teitiä :) Mun kyydissähän sitten pääsisi Lahdesta yks sinne päin..mut jos jään yöks niin propleemi takaspäin tulee.

Mahallaan vain pieniä aikoja ja ei puhettakaan että nukkuisi niin.

VIerasteta varsinaisesti ei, mutta aika tuima neiti ole eilen häissä kun kaikkea hälinää ja paljon outoja nassuja.

Turvaistuimiin en ole perehtynyt.

Bataatti on meitin plikan herkkua :heart:

Nyt sunnuntaiajelulle! Ihkua kun aurinko vähän paistelee :)

HM ja typy pian 4 kk
 
Tuiskunen :LOL: ihanaa joku muukin on hurahtanut soseiluun ( eiks se ole hyvä termi kun on kestoilut ja liinailut ja vaunuilut... :kieh: ). Mut hei unohda se jääpalarasia ja käytä sitä jonkun täällä antamaa kikkaa että tarjotin tai ihan lautanen, itse laitoin elmukelmun alle että irtoo helposti ja siihen si lusikalla niitä sosekökköjä ja pakastumaan. Sitten kun ovat jäätyneet niin pussiin. Ai että on helppoa ja mulla oli kaks lautasellista jäätymässä kokoajan. Säästin muutes sen kasvisten keitinliemen ja se odottaa yhä että leipasen siitä sämpylätaikinan illalla :) ...ja käytin samaa lientä kaikissa. Tietenkin sit vasta jos tietää että vauvalle jo sopii esim porkkana ja bataatti niin ensin keittää ne ja sitten vasta vaikka kukkiksen viimeisenä että jollei se sovikkaan, niin ei keitinliemi 'sotke' porkkanoita. Seli seli seli...
 
Glow: Meillä vauva ei viihdy kovin pitkään mahallaan eikä muutenkaan lattialla, tosi jäntevä on kuitenkin ollut syntymästä asti et kannattelee kyynerpäillään itseään onneks jos mahalleen laittaa. Yritän pitää lattialla joka päivä sen aikaa mitä viihtyy. Kyljelle asti kääntyy molemmille puolille muttei vielä mahalleen, mahalta kääntyy selälleen kun tarpeeks kauan nyhrää hermostuksissaan :kieh:

Aijai kun oli 'rentouttavaa' kasata miehen kanssa pihalla grilliä kun se on niin 'kätevä' käsistään :kieh: :LOL: Mutta se on nyt kasassa, vau! Vauva nukkui pari tuntia pihalla vaunuissa eikä lämpöäkään enää ole, ihme homma se eilinen lämpöily tuskineen, kai se tekee vaan niitä hampaita.

Haavemamma: Kiva kuulla että häät meni hyvin, meillä on kuun lopussa sama homma edessä kun serkku menee naimisiin, sanomattakin on selvää ettei Lilli kierrä siellä sylistä toiseen, jos huudolta halutaan välttyä :kieh:

Tampere käy tännekin oikein hyvin tapaamispaikaksi =)

Nyt saunaan ja tyttö suihkuun mukaan :wave:
 
Tapaaminen: Tamperetta kannatan kun asustelen naapurikaupungissa =) Pitäis vaan keksiä sieltä sopiva paikka isommalle porukalle jos sinne päädytään. Mulla auto käytössä, et kyllä se Jkyläkin kävis jos vaan uskallan lähtee autolla sekoileen sinne :LOL:

Pihahommissa ollut tänään muutamaan otteeseen kun tyttö nukkunut ihmeellisen hyvin päikkäreitä vaunuissa *koputan puuta* Kukkapenkistä sain vähän rikkaruohoja kitkettyä ja kuorikatetta levitettyä ja sit saatiin paikoilleen terassille uus aurinkovarjo.. kun vaan tulis niitä terassikelejä B)
 
Voi Matma, kurja juttu. Tsemppiä tälle reissullenne ja toipumiseen jatkossakin.

Kiva Lentis kun kaikki kunnossa ja kävit ilmoittautumassa! Tosi mielenkiintoisia noi psykologin jutut, kuulostaa että osaa hienosti pukea sanoiksi ja kokonaisuuksiksi asioita joita itse pystyy vain hahmottamaan ja tuntemaan. Enpä osaa nyt oikein kuvailla mitä tarkoitan, mutta siis vaikuttaa siltä että keskustelemalla psykologin kanssa pystyy strukturoimaan asioita joita itse pystyy käsittelemään enemmän tunteen tasolla. Vitsit kun kiinnostavaa, jos Lentis jaksat niin kerro jatkossakin mitä teille tällä saralla kuuluu. Niin ja siis valtavan positiivista palautetta ylipäätään, ihanaa kun saatte vinkkejä mihin kiinnittää huomiota niin että voit enemmän rentoutua!
Meillä poika vierastaa ennen kaikkea ollessaan väsynyt, olen yrittänyt että olisi sylissä 'vierailla' (siis isovanhemmilla ja kavereilla) jotta oppisi luottamaan muihinkin eikä pelkäisi. Välillä on tullut itku ja sitten otan pojan kyllä omaan syliini, eikä mulla ole hajuakaan miten kuuluisi tehdä. Jos jollakulla on ohjeita niin kertokaahan!

Kiitos Jospi kun aloit kysellä noista istuimista, enpä ollut vielä ajatellutkaan mutta pitää alkaa tutkia!

Kiinteistä; meillä listalla vielä peruna, bataatti, persikka (& päärynä) ja maissi. Kaksi kertaa päivässä olen nyt antanut, perunaa lukuunottamatta kaikki maistuu oikein hyvin ja on hauska huomata, kuinka kiinnostunut poika on meidän syömisistämme ja tarkkaan seuraa kun syömme. Olisi varmaan jo todella kiinnostunut maistelemaan meidän ruokiamme.

Ilmavaivat ovat jatkuneet, tänään on tosin kakattu ja kahdesti eli toivottavasti on helpannut. Fiiun yöt kuulostaa samalta kuin meillä.

Poskiin (tai melkein suupieliin) on tullut punaista näppyä; mitä mieltä olette tuleeko allergia läpi tällä tavoin vai voikohan olla tuon hillittömän kuolaamisen ja tutin/käden/kaiken vastaantulevan suuhun työntämisestä?

Treffeille en uskalla lupautua mutta katsotaan kun paikka ja aika sovittu

almaa
 
Glow
kertakäyttötuttipullon pussit on sopivan kokoisia soseen pakastamiseen myöskin, hokasin tänään. Onhan pussissa pituutta mutta enivei... ja niitä pusseja voi ostaa ilman pulloa :xmas: tuli ostettuu se pullo ja 2 pakettia pusseja kun käytiin kanarialla ja pusseja on viel jäljellä niin aattelin ottaa hyötykäyttöön ku ei sitä kertispullo systeemiä tuu käytettyy... aina on "oikee" pullo mukana reissussa.

jääpalarasiasta ei meinaa bataattisose irrota ei sitten millään :eek: kyllä se lopulta sitten kolahtaa irti kun taistelee :D
sosehulluus täälläki... hedelmäsoseet kaupasta mutta ruoan pyrin tekee ite, ei se tietty katastrofi ole jos valmista joskus syö, tilanteen mukaan!

heh, näin raskaana olevan tutun, ihan viimosillaan ja mulle tuli niiiiin ikävä raskausaikaa!!! eipähän ois uskonu että tulee kun miettii sitä loppuraskausaikaa :whistle: se masu on vaan niin ihana! (L)

ihme hepulit pikkusella tänä iltana... olipa eilenki... tunnin nukkuu, herää ja sitte alkaa huuto... pari tuntia sitä showta kesti tänäiltana, mut nyt nukkuu onnellisena... pitänee mennä itsekin nukkuu....

 
Glow
näpyt naamassa! Onnillaki oli punasia pieniä "laikkuja" ja aattelin että allergiaako vai mitä, ne katosi sitten ja taas ilmestyi mutta nyt tuli mieleen että voisko olla vaan siitä ku joutuu tosi usein nykyään pyyhkii suupieliä/kasvoja paperilla tms. että herkkä iho vaan reagoi siihen putsaukseen nuin... vaikka onki siis pelkkää vedessä kastettua pehmeää paperia tai rätti... olipa huikee selostus :xmas:
 
Matmalle unohtui laittaa jaksu :hug: Ihan kauheen kovaa teillä ollut, nyt ei voi muuta kuin ruveta helpottamaan :heart:

Me käytiin tänään kyläilee ja just päästiin siinä kertomasta miten tyytyväinen neiti meillä onkaan, niin eikös plikka umpiväsyneenä aloitti pienoisen itkukonserton :whistle: ..jännä kun nykyään edelleen nukkuisi vain joko vaunuihin tai pinnikseensä ja näitä kun ei kumpaakaan ollut mukana. Turvakaukalossakin toki nukkuu, mutta miel. liikkuvassa autossa.

Tampere olis siis tapaamispaikka ja 25.7. lauantai??? Mikäs paikka Tamperelaiset?

Mua niin nauratti FB:s kun siellä on sosefactoryitä muillakin ollut käynnissä :D Me muuten maistettiin tässä iltasella mangoa ja neiti irvisteli kovasti. Mä kun kuvittelin että annetaas pienelle vähän herkkua... :p

Jotenkin väsynyt, taidan laittautua nukkumaan :) ..ilmeisesti olen saanu riittävästi kiinteitä eilen häissä ja tänään viel grillattiin kaikkia herkkuja :LOL:
 
Me ollaan palattu mummilasta Savonrannalta! :D
Viikossa tuli ajeltua 1200km!
Huomenna koitan ehtiä lukea teitin jutut ja kertoa omia kuulumisia, kun äidin luona en kerinny kun kääntyä koneel... Mummi ei oikeen pient vaavia osaa hoitaa, arastelee joten oon ollu ihan täystyöllistetty Kaapsun kanssa... Isi kun jäi töihin eikä päässy meitin mukaan. IHANA OLLA KOTONA! Isukil oli ollu ikävä kovin. :heart:
Nostan taas hattua yh äipille!! ISOSTI! Ei oo helppoo teil...
 
Hei, muistaakohan minua enää kukaan? Kirjoittelin odotuspuolella, mutta täällä vauvapuolellla avaudun nyt ekaa kertaa! Kaikki olette minulle "tuttuja", luenhan palstaa joka ilta sängyssä ennen nukahtamista... Ja mahtavaa vertaistukea täällä saa. Pojan siis sain 21.2. Rv 42+4 sektiolla, pikkuinen 4400 g painava sankari ei meinannut millään syntyä... Mutta nyt tuossa tuhistaa sängyssään. Hyvin on mennyt, juttelu, kikatus ja kädentaidot jo löytyneet ja poika on aivan todella seurallinen, sopeutuvainen ja easy going kaikella tavalla. Yöt on minulle väsyttäviä, sillä edelleen poika herää 3 h välein syömään, ja siinä sängyn laidalla nuokkuessa on silmät ja tissit kovilla... =) Onkohan täällä enää montakaan yhtä paljon heräävää - kateellisena luen teidän 6-7 h pätkistä. Meidän poikanenkin vielä 2 kk iässä nukkui ekan pätkän 6-8 h, mutta sitten alkoi tiheentyä heräämiset! Muuten nukahtaa helposti yöunille ja nukkuu 12 h. Päivällä yhdet 3 h unet ja muutamat puolituntiset. Auttaisikohan kiinteiden aloitus?

Kenelläkään vauvakuumetta? Täytyy tunnustaa, että tänään luin tammikuisten ketjua odotuspuolella, kun halusin fiilistellä vuoden takaisia kuvotuksia, rintojen turvotusta, np-ultraa, mielitekoja ja ällötyksiä... Haluaa uudestaan sen kaiken pian!

Hyvää yötä toivottaa Jolie
 
Heippa!

ja uusille tervetuloa :)

Meillä mennään vieläkin pelkällä tissillä.Vielä ainakin riittää,ei siis oo mitenkään nälkäsen olonenkaan.Täytyy nyt katsella kuinka kauan mennään näin.Pikkasen tekis jo mieli alkaa maistelemaan kiinteitä.Mä uskon et meillä vois hyvinkin alkaa toi lusikka härdelli,ku neiti niin reippaasti mallasuutteet lusikasta syö(siis veden kera).Maku on on tieten toinen sit :D mut oikeesti neiti rakastaa mallasuutetta :LOL: niin reippaasti suu aukenee ku tietää mitä saa.Mä joudun edelleen päivittäin antaan tota mallasuutetta ku kakka meinaa olla hukassa,taas oli hirmu pitkä väli :( tosi kurjaa!

Me lyötiin nyt vihdoin lukkoon meidän kesäloma reissu suunnitelmat :D lähdetään nyt perjantaina muumimaailmaan ja siitä sit v-lopuksi mun siskon luokse.Ihana pitkästä aikaa mennä sinnekkin,2v sitte viimeks ollaan sielä oltu.Toki ne on sitten ollu täälä aina et ollaan silleen nähty.

Vauvakuumetta ei ole.Ihana ku muutama tuttu on raskaana ja niillä rupee oleen h-hetki lähellä.Voi mä niin muistan ku ne viimiset viikot oli niiiin pitkiä.Mun ystävä meni viikko mua ennen käynnistykseen ja varsinkin se viimonen viikko,mä en ois millään jaksanut odottaa et saan oman pienen aarteeni syliin.Synnytyssalissakin olin niin kärsimätön,halusin vauvan heti :LOL: sanoinki miehelle koko aika et tää ei varmaan synny ikinä.Menin siis aamulla 8 käynnistykseen ja neiti synty klo.16.36.Pitkän ajan sai odotella ja seuraava yö meni vaan neitiä katsoessa :heart:

Matmalle täältäkin paljon voimia :hug:

Jolie:meillä neiti heräilee pari/kolme kertaa yössä,mut käy kyl samantien nukkumaan ku on tissin syöny.

nyt mua kaipaillaan täytyy mennä :wave:

hemuliina ja nepsu pian 4kk :heart:
 
Pikaisesti vaan käymässä =)

Soseiden pakastamiseen yksi vinkki tässä: Silikoniset jääpalarasiat ovat helppoja. Esim Ikeasta saa eri mallisia muotteja =). Jäädyetty ruoka irtoaa niistä helposti ja sitten vaan minigrip pusseihin.

Naamanäpyt: Juu, meilläkin on tytöllä ihan pientä näppyä, ei kuitenkaan sellaista allergisen näköistä. Uskoisin myös johtuvan kuolaamisesta. Sylkikin muuttuu kun vauvat alkaa tekemään hampaita.. huomaan sen rinnanpäissäkin :LOL:

Meillä tytöllä vaan pahenee nuo ilmavaivat, kauhea vääntö että saa ne ulos... hyviä vinkkejä any one??? Tyttö on täysimetyksellä, omaan suihkutissit ja olenkin imettänyt aina samasta rinnasta pari-kolme kertaa, että saisi takamaitoakin. On röyhtäytetty usein, jumpattu, hierontaa annettu ja jalkapohjia käsitelty. Ummetustakin on ajoittain, normaalisti kakkii kerran päivässä, nyt on taas mennyt pari päivää :|

Tapaaminen: En myöskään uskalla luvata vielä tässä vaiheessa mutta kiinnostaa kyllä.

Kaunis ilma tänään =). Ulkoilemaan pitää päästä B)

Fiiu ja tyttö, eilen 4 kk :heart:
 
Tampere onki sit jo pualet lähempänä.

Meil viihdytää hyvi mahallaa. Aina ku laittaa mihi vaa selällee nii kääntyy heti mahallee ja vaipanvaihto onki sit aikamoist taiteiluu nykyää ku pyörii koko ajan.

Ja ei paljon pysy paikallaan leikkimatol enää. Eilen jätin sen matol leikkimatol leujes kaa ni oli puskenu ittes takaperin metrin taaksepäin :D . Eli takaperin mennää kovi.

Tartteeki koht soittaa se pissatestin vastaus et oliks siin mittää.

Isommat muksut meni tänään kesäkerhoon..onneks...viikko vast menny lomaa ja ne hyppii jo seinil ku ei oo muka mitää tekemist :/ on nii huanot ilmatki ollu ettei oo voinu mennäkkää mihkää.

Mä en haluis lopettaa imetyst ollenkaa :p on se vaa nii kivaa ku toine mussuttaa siin. En siis oo alottamas mössöi ennenku on pakko ja jos vaa maitoo riittää ni jatkan viäl jonkun kuukauden.

Täst on kyl jo puhuttu mut onks teiän muiden vauvoil iha oikee päivärytmi ? Siis sillee et on kahet päikkärit ja muu aika valvotaa. Meil ei oo meinaa mitää rytmii. Se ei siis haittaa mua mitenkää mut kyl toi nukkuu mont kertaa päiväs ja iha millo vaa sammuu johonki. Ja sama syönnin kaa edelleen. Mun syöttämiset ku on sitä et aina tissi suuhun ku silt tuntuu eli välis voi olla vaik muutama minuutti tai enintään pari tuntii.

Jolie Meil ainaki vaihtelevast herätää i-3 krt yäs. Muutamana yänä on heränny taas 2tunnin välein mut viime yänä ilmeisesti kerran mut muistikuvaa ei oo. Heräsin vauva vieres taas.

Mä yritän sen takii aina valvoo syötöt yöllä ettei se jää mun viereen koska mä oon kova touhuumaan öisin unissani ja pelkään et jyrään vauvan sit tohinoissani. Nyt varsinki ku on hiuka väsyny ni touhuun taas joka yä jotain ja kun ei ihan järjissään oo ni yritän pysytellä hereil. Viime yönä ei oo taas näköjää onnistunu. On se kumma kuin väsyny sitä öisin onki.

J+J
 
Jolie muistetaan! ...tulee sun nicistä aina se yks biisi mieleen :)

hemuliina mäkinniin odottelen että mun parista ystävästä pamahtaisi jompsi kumpsi että pääsis myötäelämään raskautta!!!

Päivärytmi on vähän niin ja näin, likka valvoo melkein maksimissaan siis hyväntuulisena 1,5tuntia edelleen ja sitten n. tunnin tirsat. Tämä sitten tietty rikkoontuu heti kun lähdetään tosta kotiovesta ulos ja mami alkaa vatkaamaan kaukalon ja vaunujen ja mitä kaikkea väliä...
Minusta tuo 1,5 tuntia on aika vähän kun täällä lukee että jotkut valvoo ihan pareilla päikkäreillä koko päivän?? Pitäisikö huolestua??

Jaahans, neiti heräilee yöunilta. Meni siis klo 22 ja syötiin klo 8. Nyt alkaa meitin päivä :)

HM ja neiti < 4kk

p.s Se Kärkkäiseltä ostettu korsetin tapainen ( 22e) oli tosi hyvä, josko jollain on sattumoisin röllykän kanssa probleemia ja kesäjuhlia tiedossa :)
 
heipsan pitkästä aikaa, täällähän on tapahtunut vaikka mitä. Hurjiakin juttuja, hui!
Kateellisena lueskelen myös nuista teiän yöunista, meillä syödään 12-1 aikaan ekan kerran sitten 5 maissa ja 7 ltä vikan kerran.

Onko kellään ollut seuraavaa kun meillä poitsu alkaa itkeen niin se saattaa jäädä ns. päälle, menee tovi kun saa kontaktin poikaan ja rauhoittumaan, muuten on niin iloinen ja nauravainen tapaus.

Minäkin voisin hipsiä Treelle tapaamiseen, kateellisena kattelenkin vaunuilijoita kun ovat kokoontuneet amarilloon ja ujona immeisenä istun pojan kanssa yksin nurkassa :D.

Ja nyt aamukahveelle!
 
Matma: voi kurjuus :hug: Kovasti tsemppiä ja voimia sinne!

Tervetuloa uusille ja muille aktivoituneille :)

Almaa: Noista näpyistä, ei varmaan vielä pysty sanomaan onko allergiaa vai vain muuta näppyä, mutta seuraile tilannetta. Eli punoittaako iho esim ruokailun jälkeen enemmän, jolloin saattaa olla allergian oire. Useinhan vauvoilla on jos jonkinmoista näppyä ja ei kai ne usein niin vakavia ole. Mutta jos alue alkaa levitä, niin sitten lekuriin niin saa varmuuden.

Meillä on ihottuma pahentunut nyt :( Pojalla on koko kasvojen alue punaisen ihottuman vallassa ja jonkin verran se taitaa kutistakin. Voi pientä raasua :'( Itsellänihän on allergiaa ja atooppista ihoa, eli taitaa olla sitten perinyt äitinsä tässä. Varattiin yksityiselle ihotautilääkärille aika ja se on parin viikon kuluttua. Siitä sitten varmaan aletaan miettiä, pitääkö alkaa itse rajoittamaan omia syömisiä, kun vauvathan voi reagoida aineisiin äidinmaidon kautta. Maidoton ja munaton ruokavalio on varmaan järjestyksessä ensimmäisenä, mutta en nyt taida omin päin alkaa tekemään noita kokeiluita, vaan odottelen ensin tuon lääkärin. Koitan nyt vaan rasvailla ihoa ahkerasti. Mitä hoitokeinoja te muut olette käyttäneet, joiden vauvoilla ihottumaa? Kaikki normijutut on alustapitäen otettu huomioon, eli hajusteettomat tuotteet jne.

Tapaaminen Tampereella kiinnostaa, mutta vielä en uskalla varmaksi sanoa tulisinko mukaan.

Päivärytmi on noin suunnilleen, mutta ei mitenkään kellontarkka. Ja tuntuu vielä aika paljon vaihtelevankin. Mutta noin suunnilleen :)

Mut nyt täytyy mennä, kutsu käy!
 
niiskulle pitää vielä komentoida, että yhdellä mammakaverilla alkoivat epäillä maitoallergiaa niin joku nla täti pyysi tehdä vanhankansan allergiatestin eli laittaa vaaville maitoa tuohon ranteen sisäpinnalle ( missä tuntuu syke) ja josko siinä alkaa iho oireilla on maito se aiheuttaja. Ja heidän tapauksessaan siinä alkoi iho hyvinkin nopskaa punoittaa.

ronttuli meille tulee vain yliväsyneenä noita itkukohtauksia ja siitä saan syyttää usein ihan itseäni kun roikotan vauvaa pitkin kyliä :/

Ihan odotan että vauva herää aamupäikkäreiltä ja syödään sosetta. Tänään vuorossa porkkana-kukkis :)
 
Kysymys soseilijoille; kun teette peruna + jotakin sosetta, niin onko sekoitussuhde n. puolet/puolet? Ihan sen pakastamisen kannalta ajattelin :attn:

Toukka; kiitos muuten siitä soselinkistä. Oli hyvä ja muutakin mielenkiintosta infoo :flower:

Keskiviikkona saadaan Rotan toinen osa. Jännää taas, et kuinka reagoi...

Soseilija-Tuiskunen ja Alexi 4kk+
 

Yhteistyössä