Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Glow en päässy sul kommentoimaa FB jostai syystä... :eek:
Kirppiksil on ainaki meil päi hirveesti matkarattait... Tänää saatii yhet jopa ilmaseks, välitän ne sit broidille... Meil cargon rattaat ja ihan näppärät ja siistit. Maksoin 35e...
Syöttötuolei en oo moniakaan nähny. Varmaan pitäis rupee hommailee meinki sitä.
Turvaistuinki pitäis ostaa ens kuus (LOMARAHOIL :) ) siihen ajateltiin ny satsaa, kun yllätys rahaa tulos kerta. Meil kaukalo lainas ja tarvii elokuun alus palauttaa, kun heil tulee vaavi kans. Ni vähän nopeutetaan istuimen hommaamista. En viitsi enä kaukaloa ostaa... Jospa sit viihtyis autoski paremmi, kun tilavampi istuin... :whistle:
 
:LOL: Jeja ja Tuiskunen vai olen mä päässyt teitin uniin, toivottavasti hyvässä =)

Hiusten lähdöstä Mulla lähti raskaus aikana ihan sikana, luojan kiitos nyt tuntuisi että ne pysyy päässä ja voi paremmin, niinkus ihokin. Naamakin ku kukki kuin puberteetti iässä.

Rosinante
Mulla tuli kans pari viikkoa, vaikka yritin lopettaa tosi loivasti että imettelin eka 4x pvä, sit 2 ja lopulta 1x pvä. Silti välillä yöpaita oli märkänä maidosta tai rintsikoihin tuli ihan tahrat, mitä imetysaikana ei ollut ollenkaan ku oli siis sama ku Keltamolla eli maitoa tuli muuteski alle tarpeen :p

Maissisosetta mä en tekis heti alkuun itse, koska siinä on niin paljon sitä 'kuitua' mitä ei saa ehkä kunnolla soseeks. Sitten kun rakenne voi olla hiukan kökkösempää vauvalle niin ihan ok. Mutta en ole kokeillut kuitenkaan..

Ihanaa moni on menossa viihteelle =) Mulla olis kanssa tyttöjen ilta mutten ole varma jaksanko sataa kilsaa / suunta ajella sen takia ja yökylät ja kaikki... vai lähtiskö vaan mökille ja ottais siellä vaikka vähän viiniä mökkiverkkareissaan ;) ..toisaalta olis huisin kivaa nähdä likkakavereita.

Turhaan pelkäsin hammaslääkäriä, mulla ei ollu hampaissa niinku ei sitten moitteen sijaa. Kiva!! ..ku pelkäsin ku puhutaan että raskaana tulee reikiä hampaisiin ja mä niin vihaan kun suuta ronkitaan kun ei ole paikattu juurikaan. turhaan pelkäsin :)

Meillä maistettiin tänään luumua, vähän meinas mennä hermo neidillä, mut alas meni ehkä 2 rkl. Ikäänku tykkäis enempi kasviksista tai sitten ku en laittanu maitoa sekaan. Oletteko laittanut maitoa myös hedelmien joukkoon? ..ku meillä ei myöskään mango maistunut :(

Jep, typy nukkumassa. Ensin oli mahdottomat ilmakylpy-pungerrukset ja maito perään niin ei inahtanutkaan taas kun kantoi pinnikseen, lopenuupunut pieni. Hih, toiminut jo parina iltana sama =)

Pitäisköhän vaikka seurustella tuon isännän kanssa. Muttaku olen ajatellu ku se möllöttää tota telkkarii, mitä mä en taas jaksa, niin et mä voin hyvin pyöriä netissä. Laatuaikaa :kieh:

Pitäs muute ottaa selvää noista muskareista ja ilmoittautua syksyksi jonnekkin...

HM ja neiti < 4 kk
 
tuiskunen ihana uutinen et sun kaveri saa kaksoset! :heart:

tapaaminen ihan täysin varma en oo,pääsenkö,mut päivämäärä kyl käy!

hiusten lähtö kyllä lähtee ja pali! :whistle:

mul on nyt sit ilmeisesti pikkasen rintatulehduksen poikasta! :/ Vasen tissi kipee,punasii läikkiä ja hiukan pahkurainen! Oon nyt sit ottanu panadolii,tyhjentänyt sitä ja hieronu sitä!Vieläkö vois tehä jotain?Kuumetta ei oo,et kunnollinen tulehdus se ei taida ol!

Torstaina meen Miron,mun siskon ja hänen vauvansa kans vauvakinoon ja sen jälkeen shoppailemaan! :D Isompi poika menee mummulaan ja on siel pari yötä!Sit perjantaina mul on meikkikutsut ja lauantaina mennään häihin!Että ohjelmaa kyl on! =)

Viihteel ois kiva päästä,mut ei nyt taida onnistuu vähään aikaan ku Miro on täysin tissil ja pumpaaminen ei oikeen onnistu eikä Miro oo sairaalan jälkeen syönny pullosta! No,esikoinen oli 1v ku olin eka kertaa viihteel!En kyl oo koskaan ollu mikään kauhee menijä!

Nyt syömään viel jotain ja sit unten maille! :wave:

tyyppien äippä ja Miro 4kk +
 
Mae
hiustenlähdöstä Mulla lähtee myös ihan älyttömästi, lähti esikoisenkin aikana. Onneksi on paljon hiuksia, niin on varaa tiputella muutama.

Soseista Me nyt sitten maisteltiin jo tänään maissisosetta (neuvolasta antoivat ns. luvan, kun Joona osaa jo "käyttää kieltään" hyvin). Ilme oli alkuun aika mainio, mutta sitten rupes maistumaan :D Niin ja en laita soseiden sekaan maitoa ollenkaan.

maissisoseesta Mä tein esikoiselle ite heti alkuun. Sauvasekottimella vaan ihan soseeksi, toki vähän jäi karkeaksi, mutta ei se menoa haitannut.

Tosta maidontulosta Mullahan tuli esikoisen jäljiltä tippoja molemmista rinnoista (jonka imetyksen olen lopettanut maaliskuussa 2006) siihen asti kunnes synnytin Joonan.... Että lehmähän minä olen ;)

Meillä Joonalla on ylhäällä kulmahampaiden kohdalta ihan turvoksissa ien ja sellainen röpelöinen, ei kait nyt ne hampaat voi eka tulla?!?! Kovasti tykkää kun sormella niitä hieroo.
Niin ja kun mä oon hehkuttanut tota vaunuissa nukkumista, niin nyt ei sitten enää nukkuis sisällä. Miks ei voi mennä sellaista kultaista keskitietä?!

Mae ja kitisijä Joona (+kitisijä isoveikka)
 
Hiustenlähtöä on täälläkin ihan kamalasti :kieh: Kiva kun vasta leikkasin otsiksen niin on nyt semmonen hiirenhäntä että voi luoja.. Onneks alkaa olla niin pitkä kohta että saa sen kokonaan pois silmiltä. Mullahan oli hiustenlähtöä viimeks esikoisen jälkeenkin mutta se loppu samantien kun olin uudelleen raskaana joten ei oo tietoa kuinka kauan tää normitilassa kestää.. Hyvä keino saada hyvät hiukset, tulla raskaaks :LOL: Juu ei kuitenkaa :kieh:
 
Jospi :eek: :D ei tod raskaana toivon mukaa!! En tiä kyl mist turvotus johtuu. Taas on kova yritys saada vikat raskauskilotki pois ja omaan muotoon.

Lomarahat on mul ainaki tulos heinäkuus.

Nyt löyty muute toimivat vehkeet sänkyhommiin :whistle: tähä mennes ku se on ollu ku saharaan ois tökkiny..niin kuivaa mut eile käytettii ä.pakkauksen kortonkii ja liukkarii ja hyvi luisti :D vaik oli vesipohjanen, mut ilmesest parempi sitku öljypohjane.

Ja sit sellane äklötys on ollu joka kerta nyt seksin jälkee et heti sen jälkee ja viäl seuraavan päivänki mä vuodan limaa :x kyl sillo sit ollaa märkii ja iha väärään aikaan |O

J+J 15vko+
 
Alkuperäinen kirjoittaja sadee80:
soseista meilläkään ei vielä ajankohtainen asia. Oon aatellut mennä pelkällä maidolla sinne lähes 6kk saakka. Eli kesänlopussa vasta alan miettiin mitä soseita maistellaan.. Ja aion kyl taas mennä aika paljon kaupan soseilla (kuten pojillakin) ilman mitään huonoa omaatuntoa.. :saint: Tietty peruna ja tollanen tulee ite tehtyä, samalla kun keittelee muullekin perheelle mut muut kyl menee kaupan purkista. Sitten ku siirtyy kotiruokaan niin sitten syödään kaikki samaa...



Oli pakko lainata ku just tällee oon aatellu itekki tehä ja niin oon ennenki kyl tehny.
 
Heissan =)

JeJa ja sadee80: Samalla tavalla täälläkin soseiden kanssa.. ei mitään kiirettä =). Näin myös kahden vanhemman lapsen kohdalla.. tosin esikoinen oli vaikeasti moniallerginen joten purkkiruokiin ei hänen kohdallaan siirrytty koskaan (Tuttelin ruusunmarjasosetta lukuunottamatta). Maitoa tulee kyllä niin runsaasti (taas oli yön jälkeen paidan etumus ihan maidossa kun oli unohtunut laittaa liivin suojat).

Hiustenlähtöä täälläkin ihan kamalasti.. pitää ihan varoa kun vauva välillä tarttuu hiuksiin, ettei mene hänen suuhunsa :/

Lapsivakuutuksen otimme tytölle.. ainakin pääsee tarvittaessa nopeastikin erikoislääkäreille. Mua edelleen huolettaa nuo vatsavaivat: ummetusta/ripulia ja ilmavaivoja... seurataan vielä mut kun on tuota allergiataustaa niin se on koko ajan mielessä :ashamed:. Alan nyt pitämään ruokapäiväkirjaa..

Fiiu ja tyttö :heart:
 
Heis
Tein eilen Kaapsulle maissivelliä pakastetuun tissimaitoon (ainoa satsi minkä koskaan sain pakastettua) tosi hyvin teki kauppansa. Nyt on yötkin palautunut ennalleen, eli 21 pintaan unille ja 5 tienoilla herää syömään. :) Tissiä vielä lutkuttaa, mutta jää nälkäiseksi, tänäänkin vetäs 120ml maitoa pullosta päälle. Sitten jatkettiin unia aina 9.10 asti :wave: Tuttia saa käydä pariin kertaan asettelemassa kolmen jälkeen...
Saapi nähdä kuin pian alkaa menkat, nyt kun imetys on ihan loppumetreillä...

Kutsu kävi moooi
 
Hello!

Meillä menee vähän eri päin ku muilla toi hiustenlähtö, raskauden aikana ne oheni ja nyt palautunu normaalitilaansa. :)

P**#ele sitä Kelaa!!! Me oltiin lähetetty sinne jälkitarkastuspaperit ajallaan ja ihmeteltiin ku rahaa ei kuulu, noh soitettiin sinne sitten ja ilmoittivat, että joku paperi oli jäänyt lähettämättä, ei voineet sitten ilmoittaa! Ikinä eivät kyllä unohda ilmoittaa, jos sinne päin pitää jotain maksaa :kieh:

Soseita ei oo meillä ees vielä oikein mietitty, pelkällä tissillä ajateltiin mennä sinne 6kk asti, jos vaan riittää. Sit meinattiin kyllä aloittaa perinteisellä perunalla, kaveri anto vinkkiä, että kannattaa aloittaa jollain ei niin makealla, että Ronja sitten suostuu syömään muutakin kuin makeaa sosetta ilman taisteluja.. :p

Vauvallisista ystävistä täällä tais myös olla puhetta, meidän kaveripiiriin on syntyny viimeisen puolen vuoden aikana 8 (!!!!) vauvaa, ja lisää on tulossa, joten on tosi mukava, kun voi puhua vauvajuttuja kavereiden kanssa ja kysyä vinkkejä (ja nyt myös antaa niitä :p) :). Tosin moni asuu kaukana, joten ei niin kauheasti tuu nähtyä :| Eli siis tapaamisesta oltais mekin kiinnostuttu, mutta mielellään pääkaupunkiseudulla...


Huomenna sitten olis lähtö Englantiin näyttämään Ronjaa isomummille, on kyllä aiheuttanut päänvaivaa pakkaaminen (lähinnä oma, Ronjan kamppeet on jo kasassa :LOL: ) Ja sitten kun vielä sattui niin, että huomattiin tällä viikolla matkarattaiden olevan rikki :kieh: niin piti äkkiä mennä hakemaan uudet, ja kun ei täällä Helsingin keskustassa ole juuri ollenkaan lastentarvikeliikkeitä, niin Stockalta piti ostaa kalliilla :(

Vakuutus ollaan mekin hommattu vauvalle, tai hommattiin jo ennen syntymää, siin on matkavakuutukset ja kaikki niin sen puolesta pitäis reissuun lähdön olla ihan kunnossa. Passikuva vaan on niin horror, ettei sitä meinaa kehtaa näyttää edes tullivirkailijoille!!!

Meillä myös ns. helppo vauva (*kop kop*), nukkuu öisin nykyään n.20-08, herää syömään ja menee takas nukkumaan, niin että äidit saavat rauhassa aamulahvitella ja surffailla netissä. :D Sen jälkeen herää joskus 12-13 aikaan, ja loppupäivä vietetäänkin enimmäkseen hereillä muutamia pikku torkahduksia lukuunottamatta. :)

No joo, siinä taas vähän omaa napaa :ashamed:

Mommy, äiti ja Ronja kohta 4kk :heart:

*muoks* En tiä mainittiinko jo aikasemmin, mut menkat alko 6-7 viikkoa synnytyksen jälkeen, eli melkein heti jälkivuodon loputtua ja on ollu ihan säännölliset siitä lähtien, vaik Ronja täysimetyksellä onkin. Ois kyl saanu olla pois paaaaaaaaaaaaljon pidempään!
 
nyt on kyl niin olen huono äiti-fiilis!!! :ashamed: Miro oli lattial köllöttelemäs ja laitoin hänen päälleen sellasen ohkasen peiton ja menin laittamaan ruokaa esikoisel!Yhtäkkiä Miron juttelu loppu ja ol ihan hiljast!Vähän ajan pääst menin kattomaan ja siel hän makas peitto nassun pääl(ol jotenkin saannu vedettyä sen siihen)Kyllä mä sit säikähdin!! :ashamed: Nyt oon sit paniikis et hän ei saannu happea ym.! :snotty: Muutenkin oon nykyään jotenkin herkil ja mielikuvitus aikamoinen!! :headwall:
 
Heip!

Täällä palauduttu kosmetologilta; ai että teki hyvää.... Ny on taas kulmat ojennuksessa ja naama puleerattu B) . Kävin vielä pikaisesti HenkkaMaukassa ja löysin kivan paidan+kaulakorun+rannekorun lauantain pippaloihin.

Niitä unia kun täällä on porukat nähneet niin näinpä sitten minäkin viime yönä. Mä olin Lentiksen luona Italiassa!!! Joo ja hänellä oli tosi mukava mies joka tarjoili alkuun skumppaa ja sitten jutusteltiin kaikkea mukavaa. Greta oli niin edistynyt että siellä jo käveli ja jutteli! Mulla oli jostain syystä meidän koira mukana ja tajusin siinä unessa että olin unohtanut sen ruuat kotisuomeen.... Kyllä ihmismieli on kummallinen, oikein nauratti aamulla kun heräsin :) .

Tarvis taas vähän yrittää siivota kun työkaveri tulee huomenna sumpille. Ei vaan nyt yhtään hotsittais aloittaa... Jos sitten hetken päästä.

Ai niin, menkoista kun oli juttua. Mulla alkoi alle viikon sisällä siitä kun lopetin imettämisen ja kesti ihan sen saman 5 päivää mitä ennen raskauttakin. Ainoa muutos entiseen oli etteivät olleet niin kivuliaat mitä aikaisemmin, hyvä niin.

Nyt hetkeks pötkölleen.
 
Tyypien äippä: Ehkä Miro vaan torkahti ku tuli hämärää. :) Jos se peitto oli ohkanen, niin tuskin mitään on päässy tapahtuu, ei saa liikaa syyllistellä itteensä :)

Niin ja kiitos, ja hyvää hääpäivää!! :)
 
Tyyppien äippä et sä mikään huono äiti oo... Mulla jostain syystä nyt semmonen kausi että oon koko ajan morkkaamassa itteeni jos poika itkee tai jokin asia muuten huonosti. Mun piti sitä kysästäkin että onko muilla semmosia fiiliksiä että herkästi mollaa itteensä ihan aiheettakin? Mulla tulee välistä ihan tippa silmään jostain pienestäkin fibasta, just semmonen ns. huono äiti-olo, varsinkin väsyneenä. Vaikka tiedän etten sellanen ookkaan. Eilenkin säälin poikaa kun äiti-typerys ei vienyt häntä heti nukkumaan; oli väsynyt ja inisi sitterissä ja kohta olikin jo siihen nukahtanut raukka.. Kaipa tämmösetkin tunteet jotenkin liittyy noihin äidinvaistojen kehittymisiin, kun alkaa tulla huoli pikkuisesta ja välistä ihan mitättömistäkin asioista.. Mahtoiks kukaan nyt ymmärtää mitä mä tällä tarkoitin...?
 
Voi perhana, kirjotin tekstin mut se hävis johonkin taas :headwall:

Tapaamisesta, oon koittanut miettiä kovasti Treella sopivaa paikkaa tapaamiselle mut ei oikein tuu mitään mieleen. Ravintoloissa ja kahviloissa on vaan se huono puoli, et jos on isompi porukka niin voi olla aika ahdasta ja sit ei varmaan oikeen pysty keskittyyn hälinässä.. Aloin miettiin sellastakin et jos meidän kotipihaa vois käyttää tapaamiseen? Meille ajaa siis Treelta n. 20 min. Sitähän ei sitten tiedä minkälaiset ilmat silloin on, et voiko olla ulkona jos on sateista. Olishan se varmaan vähän vapaampaa kun olis rauhallinen paikka. Nää on nyt taas mun ajatuksia sit vaan :)

Kareliini ja Sara huomenna 3kk :heart:
 
Heips!
Ompas tullut paljon tekstiä! :whistle:

Rosinante Mulla tuli maitoa tipottain vielä vuosi ekan imetyksen jälkeen, toisenkin jälkeen tuli n 6kk.

Kovasti täällä tuntuu vauvat syövän jo soseita ja kaikkee :eek: Meillä vielä tällä tissilinjalla jatketaan toistaiseksi. Huomenna 4 kk lääkäri-neuvola, sitten sen näkee vieläkö tissimaidolla kasvaa...
Eli viihteelle ei ole kiire! Ei sen puoleen tällä kylällä olekkaan kuin yksi ainut " räkälä " jonne ei edes viittis mennä!
Flunssa ollut koko porukassa kohta 2 viikkoa ja vieläkin osittain jatkuu :snotty: Ja nyt mulle meinaa tuohon huuleen tulla taas se vitsin herpula! |O Flunssan aikaan se hyvin mielellään tulee...
:wave:
 
Huh huh meillä herätään sitte tunnin välein :headwall: On mamma meinaa pikkasen kuutamolla... Huomenna on 4 kk lekurineuvola meilläkin ja musta kyl tuntuu että me alotellaan soseita pikkuhiljaa viikonloppuna. Meinasin ottaa perunaporkkanan kun on jo sitä velliä saanu. Musta noi vellit on ollu jotenki lempeä alotus soseille kun eka lantrailee niitä maidolla. Ainaki esikoiselle uskals antaa aika pianki sitte isompia määriä soseita kun oli huomannu ettei velleistä oo tullu mitää.

Mikäköhän olis sitte se paikka Treella.. Jos ilmat tietäis niin sorsapuisto vois olla kiva, toisaalta sitte kun porukkaa on pidemmän matkan takaa niin olis kyl hyvä että olis sisätiloissa missä olis sitte kunnon lastenhoitopaikat ja vessat ym. Mä tietenki liputan Ideaparkin puolesta, siellä tilaa olis. Eri asia kuinka porukka sinne pääsee. Olisko paljonki tulossa julkisilla? Ideaparkkihan on loistavalla sijainnilla kun autolla tulee eikä tuu parkkeerausongelmia. En mitenkää yritä vetää liiaksi kotiinpäin (vaikka meiltä ajaa sinne vain 10 min ;) ) mutta noiden tapaamisten osalta toi on ollu hyvä paikka :)
 
Rosinante, kiva kun kàvit kylàssà! :LOL: Me muuten vitsaillaan miehen kanssa, ettà Greta tosiaan kàvelee jo 6-kuukautisena, ja alkaa heti ajaa autoa, niin ettà kruisailee sitten kauppaan ostoksille meidàn puolesta. :D
Olispa kiva muuten skoolailla teidàn kanssa ihan oikeasti, toivottavasti joskus pààsen Suomeen niin, ettà jàrkàtààn joku tapaaminen :heart:

Kantoliinasta: muistin viime yònà :eek: ettà joku kysyi, ettà mità kantoliinaa kàytàn! Mulla on siis vauva-lehden tilaajalahjana saatu kudottu liina, johon olen ollut tosi tyytyvàinen, alussa kàytin kehtosidontaa ja masureppua, mutta 4-viikkoisesta làhtien kietaisuristi2 tai kietaisuristià. Tukevampi tuolle mun selàlle, kun se on mità on. Mulla on myòs hotsling, mutta Greta ei sitten ekojen viikkojen jàlkeen viihtynyt enàà kehtoasennossa, enkà ole muita asentoja sillà vielà koklannut, kun ei ole niin selkàystàvàllinen.

Kiinteistà: niin kuin HM kirjoitti, mustakin tuntuu oudolta antaa lihaa alle 6-kuukautiselle. Mutta siis Italiassa ei annetaan mitààn kasvissoseita, vaan oikea ateria heti alusta saakka, ihan parmigianoa ja oliiviòljyà sinne riisin ja lihan joukkoon :eek:

Mutta kun meidàn tarkoitus oli mennà tàysimetyksellà 5 kuuhun saakka (ja silloin Italiassa virallisesti aloitetaan kiinteàt ja tuo liha-ateria), niin aattelin vielà odottaa jonkin aikaa ennen tuota "kunnon ruokaa". Kun ei mua haittaa pàivàllà imettàà, pàinvastoin, haluaisin sen sijaan, ettà yòllà riittàisi 1- 2 imetystà. Aattelinkin, ettà keitàn sità riisivellià joko omaan maitoon tai korvikkeeseen ja annan illalla imetyksen jàlkeen, jos vielà maistuu.
Nimittàin ainakin eilen annoin pààrynàà iimetyksen jàlkeen, ja kyllà sità pari teelusikallista meni, vaikka ei edes imenyt toista rintaa "loppuun". Kun Greta syò pàivàllà aika vàhàn ja tankkaa sitten yòllà, eli tàà ruokailurytmi pitàisi saada muutettua.

Eilen annoin tosiaan pari lusikallista pààrynàà viiden maissa iltapàivàllà ja yòllà syòtiinkin vain 3 tunnin vàlein, jipii! On aivan levànnyt olo, kun sai nukkua yhden 3 tunninkin pàtkàn!

Vauvan nukahtaminen itsekseen: Greta on nyt sen ekan pààrynàaterian jàlkeen ottanut tavaksi sellaisen univirren mòlisemisen, ja siihen sitten nukahtaa. Onko muilla vauvoilla samanlaista tapaa vai, onko tàmà jotenkin outoa? Luen liikaa, ja satuin lukemaan sellaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan vàhàn sensitiivisten àitien vauvat nukahtavat vaikeroiden ja heijaamalla, ja sensitiivisten àitien lapset tuttia tai sormia imemàllà ja tuli kauhea olo, ettà olenko mà nyt sitten vàhàn sensitiivinen àiti. Tai tuliko musta sellainen, kun aloitettiin kiinteàt, kun tàmà univirren laulu sàngyssà alkoi sillà hetkellà. Kysyin kyllà asiaa psykoterapeutiltakin, joka oli pàinvastoin sità mieltà, ettà on vain hyvà, ettà vauva kehittàà oman tavan nukahtaa, koska tuttia paljon imevàllà lapsella saattaa jààdà myòs aikuisiàlle tuo oraalinen vaihe pààlle ja se sitten aiheuttaa ylipainoa ja sellaista.

Muutenkin tuo psykoterapeutti sanoi, ettei mun kannata antaa tuosta samasta syystà tissià joka vaivaan, tai pian tosiaan vauva oppii lohduttamaan itseààn vain syòmàllà. :ashamed: Nyt olenkin imettànyt illalla vain 2,5-3 tunnin vàlein, ja ainakin aamuyòn masuvaivat ovat vàhentyneet, ja tosiaan imetysvàlitkin olivat viime yònà pidemmàt kuin aikoihin, kun pitkààn olen imettànyt illalla 1-1,5 tunnin vàlein siinà toivossa, ettà typy tankkaisi itsensà kunnolla tàyteen. eli ei ole tuo maidon iltatankkaus ainakaan meillà toiminut.

Eilen Greta imi ekaa kertaa kunnolla tuttipullosta kamomillateetà! :heart: Italiassa tosiaan myòs imetetyille lapsille annetaan vettà tai kamomillateetà, koska muuten ne ovat oikeasti tississà koko ajan kiinni, minkà huomasinkin vàlillà, kun oli kuumempaa, tosiaan ei 2 tunnin imetysvàli riittànyt, ja sitten olikin masuvaivaa aamuyòstà.

Tàssà kuussa mies on taas tooosi paljon poissa, seuravien 2 viikon aikana mies on kotona peràti 3 pàivàà :p No, mulla on ihan pirtsakka mieli, kun otin tàn kiinteiden aloituksen kiinnostavana projektina, jonka avulla ehkà saadaan kehitettyà jotain rutiineita, jotka tuo jàrjestystà elàmààn ja varsinkin nukkumiseen, kun varsinkin noi pàikkàrit ovat meillà olleet ihan hakusessa.

Tv. lentis ja Greta 4kk+ :heart:
 
Moikka!

Tampere taitaa nyt olla saanut eniten kannatusta. Tulee varmaan kiire hankkia paikkaa jos päivä on tuo 25.7. kun se on lauantai. Yksi ehdotus olisi jokin näistä: http://www.tnnky.fi/majoitus-ja-tilavuokraus.html hintoja siinä ei tosin ole, joten jos esimerkiksi tuo pieni puistosali riittäisi voisin soittaa ja kysyä onko se vapaana ja minkä hintainen.
Anno: onko ideaparkissa mitään sellaista paikkaa jossa saisi olla "rauhassa", vai meinasitko, että hengataan siellä muuten vaan? Olen käynyt siellä muistaakseni kahdesti, joten en tunne paikkaa kovinkaan hyvin, vaikka Tampereella asunkin.
Niin ja mulle käy tuo 25.7. hyvin.
Kuljen julkisilla, mutta saan kyllä mieheltäni kyydin, jos päädytään menemään Kareliinille.

Meillä on nyt allergiaselvittelyt käynnissä. Pojalla oli siis koko ajan pahenevaa ihottumaa ympäri kehoa ja kasvoissa, kakka ja paukut haisi tosi pahalle ja kakka alkoi olla sellaista vihertävää ja limaista. Olen maidottomalla dieetillä 22.6. asti ja silloin on sitten maitoaltistus. Pojasta otettiin myös kananmunan, maidon ja viljojen vasta-aineet. Kauhua oli tuo verikokeen ottaminen :'( Onneksi poika unohti sen pian.

Hiusten lähtöä en ole vielä huomennut, jospa täysimetys vielä siltä suojaisi.

Kuukautiset eivät ole vielä tosissaan alkaneet, mutta pientä tihkuttelua on ajoittain. Ärsyttävää. Pitäisi varmaan alkaa sitä kierukkareseptiä hankkimaan...

vaikka vauvakuume onkin. Ei taida talous ja oma jaksaminen kestää toista pientä heti perään. Onneksi hyvälle kaverille on tulossa lokakuussa vauva ja saan nyt myötäelää sen raskautta. :heart: Tänään mennään sen koirien kanssa harjoittelemaan vaunuilua, kun kaveria hieman mietityttää kuinka pärjää kahden koiran ja vaunujen kanssa.

Nyt kuuluu kutsuhuuto

Huomenna ekaa kertaa vauvakinoon, saas nähdä ehdinkö katsoa leffaa ollenkaan.

Kuume ja Konsta 3kk+
 
Kävin sitten minäkin fiilistelemässä tuolla ensi vuoden helmikuisten pinossa... Hassua miten just oltiin samassa tilanteessa ja nyt tuo raskaustestin hailukka viiva tuhisee tuolla pinniksessä :heart:... Aika menee kyllä niin mielettömän nopeasti, snif :'( .

Mä taidan olla ton Lentsikan tutkimuksen mukaan sellainen vähän sensitiivinen äiti. Poika nukahtaa sänkyä heijjaamalla (kehtopinnis) ja joskus pitää sellaista itkun tapaista käninää, ei kylläkään aina. Mut tosiaan tuttia ei syö, eikä oo mennyt peukkukaan suuhun. Se on muuten totta että tieto lisää tuskaa, mä en aina uskalla ees lukea kaikkia eteen tulevia artikkeleita/juttuja kun ne alkaa sitten kummittelemaan mielessä :| .

Mulla ei ole mitään ajatusta mitä ruokaa tänään laittais, pää ihan tyhjä ja jääkaappikin lähes. Pakkasta kaivamaan vaan..
 

Yhteistyössä