Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Tervetuloa Nessu :flower:

Joo, missä on EllaMaaria :attn:

Kävin tänään siis tuttikaupoilla, ostin MAMin 4-36kk- tutit ja hyvin kelpaa, vaikka tuttiosa on erilainen kun aikaisemmissa. :D

Kestovaippalun ilot oon löytänyt uudelleen. Tein raskausaikana varmaan sellasen 60kpl taskuvaippoja, eri kokoja, ja kokeilin NB-kokoa Axulle joskus pariviikkoisena. Ilmeisesti koko oli silloin vielä liian iso, koska falskas puntin suusta ja mulla meni hermot koko kestovaippoihin muutaman kerran jälkeen. Kaivoin tällä viikolla vaippalaatikon esiin, kun aattelin, et laitan ne huutonettiin myyntiin, mut sit ne olikin niiiiiiin ihania, et päätin kokeilla vielä. Nyt Axulla on koko S, ja hyvin pelittää ;) Tänään on jo neljäs kestis menossa ja poitsu on ihan tyytyväinen myös.

Sit kävin shoppaileen vaaleenpunasia vauvanvaatteitakin :heart: Siis sille miehen siskon vauvalle, ihan tuli tyttövauvakuume itsellekin :D Päästään juhannuksena katsomaan pikkuneitiä, ihanaa!! Ja omalle pikkumiehelle piti tottakai ostaa kans yks body ja ihana lippis! Ettei tuu mustikseks :LOL:

Tuiskunen ja Axu 4kk++
 
Glow
minäki täällä taas :D UniRÄTTI, meillä on melkein alusta asti ollu se harso. Nykysin se toimii peittona ( meillä on tosi lämmin makkarissa, aurinko paistaa kivasti iltapäivästä sinne... ) ja rätin kulmaa tykkää vaavi räpeltää. Ainu pupu on nyt tullu kuvioihin myös =) ajattelin että näistä vauva oppii pikkuhiljaa tajuamaan että on unen aika. Esikoisellakin oli pupu ja on edelleen. Sai vauvana nallen ja pupun ja niistä tuli erittäin tärkeät kaverit hänelle. Kohta 6v kulkenu mukana :heart:

Onpas outo ilta, isukki tuolla nukuttaa vauvaa, harvinaista... Yleensä se jää valvomaan aina kun me mennään nukkuu...

Tuntuu että on taas yhtä syömistä tämä viikonloppu :headwall: Liikunta on jääny melko vähälle :ashamed: ja se tuntuu heti... niinpä, miksi en vain ota ja mene lenkille... :attn:
Ja etenkin kun jää tähän yksin valvomaan, niin arvatkaahan houkutteleeko jäätelö tai suklaalevy.... :p ajoittain kyllä pystyn olemaan todella hyvin ilman mitään herkkuja, mutta toisinaan en...

Memsku; mistäpäin olet? ihan vaan uteliaisuuttani kyselen :D
Ja muutkin uudet?
 
täällä taas! :wave:

tervetuloa uudet! :flower:

millasii tuttei teil on?eli mikä ikäsuositus siin o?meil on viel käytös noi 0-7kk,mut ostin noit ku on alkaen 5kk!kai niit jo vois ruveta käyttämään,ei kai se muutamast päiväst oo kii,Miro ku täyttää ens viikol sen 5kk!

onko muilla paikat jumeksis? mul on niskat tosi jumis ja selkä kans älyttömän kipee!riesana on myös huimaus ja päänsärky! :/

meil ei oo tänään nukuttu pali ollenkaan päikyi!mut ei poika onneks oo kauheen kränänen!
 
Glow Täältä Hyvinkäältä mä huhuilen. Ja suklaata menee täälläkin. Roosukka haki kaupasta itelleen namikkaa ja toi mullekkin samalla. Lohdutukseks kuulema kun Helmi valvottaa yöllä! Ihana isosisko. Kyl siitä on paljon apua kun on jo noin iso! :)
 
Huisia! Nyt mäkin olen meidän Facebook-ryhmässä, kävin siellä jo vähän norkoilemassa :D

Unirätti on meilläkin ihan must, ilman sitä ei uni tule :)

Tuteista: meillä on käytössä vielä se vastasyntyneiden 2kk koko :ashamed: Lilli jostain syystä ei tykkää vielä isommista, toi pysyy sen suussa parhaiten. Meidän perheessä on enemmänkin tän tyyppistä toimintaa sillä meidän iso koira ei suostu syömään kuin pikku koirien luita ja pieni koira syö isojenkin et jotenkin meidän oli heti hirveen helppo hyväksyä toi et Lilli haluaa vaan vastasyntyneiden tutin :D :LOL: Täytyy taas joku kerta tarjota isompaa josko kelpaisi...

Selkä ja niskat ja kaikki on täälläkin tosi jumissa kun aina kanniskelee tota yli 7 kilosta sylivauvaa kun muuallakaan ei viihdytä.

Tuiskunen77: jos Lottamuseolla oot käynyt jädellä niin oot täältä meidän nurkilta B) Tosi ihanaa koska mä olen ajatellut et oonko ainut tän ikäsen äiti täällä vaikka neuvolassa täti väitti et meitä on tosi paljon :LOL:

Nyt norkoilemaan vielä vähän lisää netissä ja sit tutumaan :wave:
 
Tervetuloa myös Memskulle :D

Unirätti meilläkin ihan ehdoton, hypistellä pitää jotain käsien välissä!

Oltiin vauvauinti-infossa. Kaapsu innostu siel huhuilee ja pölisee oikeen antaumuksel ja jopa kikatti välil. :LOL: Varmaan ajatteli, "jaa tääl siis kuuluu selostaa kilpaa ton tädin kans" joka edes selosti vauvauinnin saloja. Ihana otus meillä! :saint:

Tyttö jäi leirille 150 muun mukulan kans :eek: :eek: Eikä sinne voinu ottaa puhelint.. Oon ihan hukassa!! Toivottavasti sil on kaikki okei, eikä iske kauhea koti-ikävä!! :ashamed:

Nyt suihkiin ja koisiin
 
Matkarattaat ei meillä enää ole kaikkein makaavimmassa asennossa, vaan siinä seuraavassa. Poitsu ei vaan viihtynyt ollenkaan siellä, niin pakko vähän nostaa. Sen sijaan vaunuissa on vielä kantokoppa käytössä. Usein lasken kuomun alas, niin poika voi killitellä ainakin puita ja taivasta.

Nyt en jaksakaan enempää tällä kertaa.. Mutta kaikki ok meillä. Kiinteitä en oo vielä aloittanut, kun lähdetään juhannukseksi reissuun. Hommasin pojalle sitä varten passinkin, kyl tuli huvittava kuva siihen, suu ammollaan hoomoilasena. :D

Kössi & poikanen 4kk 3viikkoa
 
Uusille tervetuloa :flower:
Bonbonille iso :hug: en osaa edes kuvitella, kuinka huolissaan tuollaisen jälkeen on pienestä.

Vaunujen asennosta: meillä edelleen käytössä pehmeä kantokoppa. Vielä en ole uskaltautunut ottamaan pois. Kuskaan sitten kantoreppua mukana ja otan pojan siihen jos hermostuu. Ajoittain jaksaa olla hyvinkin hereillä vaunussa, ainakin silloin jos laittaa pojan mahalleen ja ottaa kuomusta taustan pois, katselee tyytyväisenä maailman menoa kuomun hyttysverkon läpi. :)

Tuteista: meillä on kanssa käytössä vastasyntyneiden tutit, kauhulla odotan milloin tuo pinnassa pitkään tuntunut hammas puskee läpi ja joutuu vaihtamaan luonnonkumisiin. Viimeksi kun kokeilin, niin muut tutit ei vielä kelvannu.

Glow: mulla kamala jäätelön ja suklaan himo, etenkin nyt kun en voi niitä syödä. Kun olen sillä maidottomalla ja taidan joutua sitä jatkamaan...

Olen nyt viikon ollut ilman maitoa ja pojan ihottumat on kadonnu täysin. Iho on ny ihan sileä :heart: :heart: silittelen Konstan kasvoja koko ajan kun ne on niin ihanan sileät. =) Ja vatsavaivat katosi myös maidon lopettamisen myötä. Altistus on 22.6. Silloin sitten selviää joudunko maidotonta jatkamaan.

Tää viikonloppu kuluikin juhliessa, eilen oli serkun rippijuhlat Vantaalla ja tänään pikkuveljen juhlat Jämsänkoskella. Pojalla hieman rytmit sekaisin, mutta onneksi kuitenkin nukahti hyvissä ajoin. Ja mies palasi vasta äsken purjehtimasta, joten sain olla ihanassa hiljaisuudessa illan. =)

Kuume ja Konsta 3,5kk
 
Kävin taas kurkkaamassa teitin pinoon..täällä oma raskaus sujuu hyvin ja puoliväli lähenee hurjaa vauhtia sekä masussa käy aika vilske jo kun vauveli potkii :heart: Tytöt on päättäny että vauva on poika jonka nimeksi tulee Juhani :LOL:
 
Täälläkin yksi mukaan pyrkijä, jos sallitte?

Meidän neidin la oli maaliskuussa mutta tultiinkin jo helmikuun puolella.
Olen seuraillu palstaa jo hetkisen/ainakin kk näin iltaisin tytön nukkessa.
taustaa
espoossa asutaan: minä, mieheni, tyttömme ja kaksi koiraa
- ahtaassa pikku kaksiossa.
Alkunsa tyttö sai ekasta IVF stä (endotausta). Raskaus meni supistellessa - alk vk 22.
n kk ennen laskettua aikaa alkoi vuoto, jonka aiheuttaja jäi epäselväksi, jorvissa vietettiin muutama vrk ja sitten sektioitiin - oli myös perätila, niukasti vettä, mulla pöpöä.
Muutoin sektio meni hyvin mutta oik. puoli jäi osittain puutumatta - mulla kai hermoissa ongelmaa (äidillä kävi näin myös) joten älkää pelästykö ei yleistä.
Syntyessään neiti oli hyvin kasvanut 47cm ja 2930g - päästiin molemmat naisten osastolle.
Pienuudestaan johtuen tyttö ei jaksanut imeä. Ohjeeksi saatiin hetki rintaa ja pullosta.
niinpä meillä oli kolmivaiheinen imetys tissille-pullosta-pumppaa.
Unen puute jo ennen sektiota, hermonihoidot, hankala imetys saivat nupin sekoittumaan, pelkotiloja ym ja kävin neuvolan psykpuolella juttelemassa - melko yleistä varsinkin lapsettomuudesta kärsineillä, menee ohi sanoivat.

Nykyisin meillä asuu "helppo" tyttö. Odotettiin koliikkia kun läheisillä lähes kaikilla ollut mutta meille ei tullut. Vain muutama yö meni itkiessä.
Kastettiin Matildaksi ja naimisiin mentiin samalla. En ole vielä päättänyt haluanko olla kysyttäessä kotiäiti vai kotirouva - rouvakin on aika kiva. 13 vuotta yhdessä.
Koirat ovat hyväksyneet tulijan kivasti. Mutta ovat isoja, joten hankittiin huutonetistä leikkikehä etteivät vahingossa jyrää pientä. Samasta syystä tyttö on nukkunut alusta alkaen pinniksessä. Vaikka koiria ei sänkyyn - herään usein jalat puutuneena koska noutajallamme läheisyyden kaipuu yöllä iskenyt. Sitterissäkin olen pitänyt - lattialle en uskalla jättää.
Imetyskin sujuu nykyisin jopa ilman rintakumia, viime aikoina venkoilu lisääntynyt hiukan. Myös tuttipullo käytössä.

Rutiineista
osittaisimetyksellä mennään - mies antaa ennen nukkumaan tuloaan puolilta öin pullosta.
(Voisin yrittää nukkua ajoissa, mutta harvoin olen ennen puolta yötä nukkumassa - täytyy esim.lukea teidän kuulumiset.)
Aiemmin sai tuttelia nyt vähitellen alettua antamaan yöksi maissivelliä että menisi yli 3 h. Muutoin 2,5 - 3h välein rintaa. Maistatin maissisosetta, koska velliäkin saa. Sotkemiseksi meni - nielemistä ei oikein ymmärtänyt.
Ajattelin aloittaa soseet kun uudet perunat ym kesän sato saapuu ja siitä siirtyä marjoihin.
Vaunulenkillä käydään aamupäivällä. nukantaa aamupäikkäreille ja jatkaa kotiin tullessa yleensä niin että saan tehtyä joitain kotitöitä ja syötyä lounaan. Iltäpäivästä olen yrittänyt olla liikenteessä mammakerhoa ym. helpottaa pään kasassa pitoa ja estää mökkeytymistä. Matilda myös innoissaan seuraa vanhempien jo konttaavien lasten touhuja.
Iltaisin nukahtaa yöunille klo 20 aikoihin. Täältä bongatun ohjeen mukaan yritän pitää lattialla ilman vaippaa hetken ennen iltapesuja.
Tosiaan innokkaammin liikku ilman esteitä. Vielä ei käännytä kumpaankaan suuntaan. Päätä kannattaa reippaasti.Lisäksi meillä hymyillään, hihkutaan ja nyrkit on pop.

Olin jo pitkään suunnitellut kirjoittavani tänne, mutta olipa hankala aloittaa. Yritin lyhyesti mutta kuinka kävi... paljon kerrottavaa. Imetettiinkin välissä myös.

Mielelläni seuraanne liittyisin. Useasti kirjoituksianne seurattu.

wimppu ja Matilda kohta 4kk =)

 
Meillä nukuttiin puoli 7! luksusta. Ja nyt nukkuu aamupäikkäreitä hmm noin 40min. Kerkee juoda kahvia ja kirjoitteleen vähän tänne! Niskat on myös jumissa täällä ja sellaista epätodellista ja huimaavaa oloa. Hieroja sanoikin, että kun veri ei kierrä selässä voi ihminen jopa oksentaa sen takia!
Tuota tutti asiaa täytyy munkin miettiä, jospa niitä isompia kokeilisi.
Juhannus tulossa ja vietetään ihan rauhallisesti, mutta sitten tämä tyttö räjähtää ja lähtee viihteelle ja juu suoraan sanottuna lähen miehiin! :LOL:
 
Glow
Tervetuloa Wimppu & Matilda =) Matilda on kaunis nimi :heart:
Meillä olis toisena nimenä ollu Matilda, jos olis tullu tyttö... vaan tulikin Onni =)

Juuuh, isi sitten nukutti Onnin eilen...siellähän se poju nukku isin kainalossa kun minä menin sänkyyn :whistle: onneksi ei poju heränny kun siirsin pinnikseen.

Tyhmää kun vähänväliä sataa vettä :headwall: ei millään huvittaisi lähteä ulos... mutta varmaan sekoan jos en kohta lähde lenkille! On vaan menny nyt niin että Onni on nukkunu aamu-unet sisällä, koska sillä välin mä saan juotua aamukahvit ja vähän siivoiltua... Hän hyvin harvoin lenkin jälkeen jää vaunuihin pihalle nukkumaan.

Taas tänään asuntonäyttö, joten pientä siivousta on pakko tehdä. :attn:
 
Hei,
sitä tulin tänne kysymään, että vaikuttiko monella kääntymään oppiminen vauvan yöuniin? Ja jos juu, niin kauanko yöhulinointia kesti? Meillä siis tuo taito hoksattiin männä viikolla ja siitä lähtien on yöunet ollu risaset. Äitillä enempi ku pikku-ukolla. Viime yönä heräsin klo 12 jälkeen joka tunti aina tuonne 7 asti. Ja siinä välissä valvoin 4-5 kokonaan... Ja kaiken hyvän lisäks sain kesäflunssan ja ja jonkin sortin tissitulehduksen, eli olo on suorastaan loistava. Vali,vali, jee, jee.
Niin ja lentikselle piti kommentoimani, että meillähän kanssa öisin nukahdetaan tissi suussa. Viime yönä kirosin mielessäni tätä tapaa, kun nostelin poikaa monettekohan-lie-kertaa rinnalle rauhottumaan. Eli täällä kans Pantleyn kirjan metsästäjä. :wave:

kuumeinen Kutri
 
Tervetuloa vaan uusille! :wave:

bonbon :hug: :hug:

Tulee enempi pyörittyä tuolla FB:n puolella.. mut nyt on juttuset luettu.
Meillä arki pyörii omalla painollaan, ei kummempia.
Jätkä nukkuu yönsä toistaseks hyvin n. 8-10 tuntia heräämättä :D
Kääntymisharjoitukset on pop, ihn viittä vaille ettei mee selältä mahalleen.
Toisin päin jo onnistuu. Ja sit jumppamatolla mönkii ja punkee itteään
niin että on välillä tullut siitä pois.
Soseita alotin nyt uudelleen oli vähän väliä kun tuli masuvaivoja
hedelmästä luulisin. Mutta peruna porkkana ja maissi sopivat ja
eilen veti pe-po sosetta 3/4 purkkia. Mä annan kaupan soseita,
ainaskin näin aluksi.

rattaat on meillä jo käytössä ja nostan selkänojaa siitä sen
yhden pykälän. Ja jos ja kun nukahtaa nin lasken ihan alas.
Viihtyy siinä kivasti kun tytön kans ulkoillaan.

tapaaminen minäkin olen tulossa :wave:

tutti käytössä vielä se 0-7kk malli. Tosin en sitä kyllä tarjoile
kun reissussa ja joskus et nukahtaa illalla.

jaa ja oma aika taas loppu, kutsu käy

iitukka ja veikkavauva 3,5kk
 
onpas tullut paljon uusia, tervetuloa! :heart:

mä en vielä osaa luvata tulevani tapaamiseen kun miehellä silloin loma. ja me ei tehdä suunnitelmia kauheesti etukäteen vaan mennään fiiliksen mukaan. mut jos vaan ollaan kotona ja saan pojat johonkin niin tulisin mielelläni. voiko siihen siis ilmottautua sitten vasta heinäkuussakin vähän niinkuin viime tipassa?

tuteista meilläkin vielä käytös ne ihan pienimmät. muistakaa muuten aina välil vetää siitä kumiosasta eli varmistaa et on ok eikä irtoo vauvan suuhun. mulla on tullut siitä sellanen tapa et aina vetäsen siitä imuosasta. esikoisel tein aina niin ja tutti oli aina ok ja aattelin et eipä ne taida rikki mennä. mut keskimmäisel sitten kerran irtoskin kun vetäsin. :eek: et hyvä se on aina tarkistaa. niin ja tietty aikaajoin vaihtaa tutti kokonaan uuteen. =)

pojat on nyt kesäkerhossa ja mun piti kaikes rauhas siivoilla ku aattelin et tyttö tietty nukkuu.. ja eipä tuo nukukkaan. tässä tissillä se roikkuu.. :LOL: no, jospa pian nukahtais niin sais ees vähän tätä kaaosta selvitettyy.. :p

sadee&tyttö 3kk++
 
Merkkiä. Piti lähteä ulkoilemaan mutta poika nukahti sänkyyn (juu tissille ) joten tulinkin lukemaan kuulumiset pikaisesti.
Meillä oli yöt ihan sekaisin muutama vko sitten kun piti kääntyä niin kovasti (ei ihan mennyt ) ja nyt se kääntyminen on kokonaan unohtunut ja tilalle tullut tarttuminen, tosi hienosti ottaa kiinni kaikesta ja unissakin haroo niin että noita riepuja ja unileluja on kanssa tullut käyttöön.

Jos nyt muutakin ehtisi vielä,
almaa & poika 4 kk tänään (tuntuu ihan merkkipäivältä tämä! )
 
Huomenia! Yksi kitinä aamu menossa taas, missään ei ole hyvä. Nyt viihtyy ainakin hetken sitterissä, kun jalalla keinuttaa. Eväskään ei tunnu kelpaavan, masuvaivoja taasen. Meillä on kakka hukassa useamman päivän ollut, osan sai tehtyä, mutta vielä itkettää. Mallasuute on jo kehissä. Tuttipulloista oli joskus aikaisemmin mainintaa. Meillä on kokeiltu melkein kaikki pullo- ja tuttimallit, Ainun pullot luonnonkumituteilla meni aikaisemmin, muut ei kelvannut, kunnes kokeilin NUK:n leveäkantaista 6kk eteenpäin olevaa tutia (muistuttaa rintaa ja on koliikkia ehkäisevä tutti). Ikinä ole vielä noin hyvin syönyt mistään tuttipullosta! Pitääkin hommata lisää, kun nyt mennään vaan kolmella pullolla, saa olla koko ajan tiskaamassa :ashamed:

Meillä siiryttiin jo yhdistelmien ratasosaan noin kuukausi sitten, selkänojaa en ole vielä nostanut. Meillä oli pehmeä kantokoppa, mikä alkoi olla jo melkoisen kuuma. Nukkuu aina liikkeessä, ei ole varttia kauempaa hereillä, eli viihtyy hyvin =)

Huvituteista, meillä eivät pienet tutit, 0-6kk, pysy suussa ollenkaan. Käytössä on nyt luonnonkumiset 4kk iästä eteenpäin olevat tutit, ovat isompia ja pysyvät paremmin suussa, ovat olleet käytössä jo puolitoista kuukautta. Kaapissa on varmaan kymmenen eri tutia, pitäs vissiin vaihtaa uusiin ja ottaa käyttöön vaan kaksi kerrallaan. Mutta kun kaikki on aina hukassa, vaikka niitä on paljon!

Niin ja Jyväskylässä me asutaan tällä hetkellä. Avopuolison ja Ainon kanssa arkea jakaa 7v. koiravanhus :) Ollaan tosin savosta kotoisin, viime syksynä vasta tänne muutettu. Mieli kyllä kovasti kaipailee takaisin savoon päin, ehkä joskus.

Minua jo kovasti ressaa se, että pitää mennä töihin äitiysloman loputtua :ashamed: Meillä ei tilanne salli tällä hetkellä että jäisin pidempään kotiin. Kai se on alettava miettimään hoitopaikkaa pikkuhiljaa, vuoden alusta kun tarvitaan viimeistään.

Mutta nyt ei viihdytä enää sitterissä

Nessu ja Aino
 
Wimpulle tervetuloa myös. :)
He ompahan nyt tullut moni taustalta. Yksi kun rohkenee, niin muutkin uskaltavat. Kiva!
Hassu fiilis kun joku sanoo, et oon taustaillu... Ei jotenki osaa ajatella, että palstaa seuraa ihmisiä... :D Siis niin ettei me tiiietä..
 
Wimpulle ja Matildalle tervetuloa! Mäkin tykkään kauheasti Matilda-nimestä, mutta valittiin sitten kuitenkin Greta, vaikka Matildakin oli top-ryhmässä =)
Seranzu: joo, kun itse oon tälläinen pälätäti, niin en osannut kuvitellakaan, että oisi noin hyvin itsensä hillitseviä ihmisiä kuin nämä meidän uudet jäsenet! Kiva, että meidän "seura" kelpaa! :D

Kutri: meillä kanssa yhtä ähellystä olleet vipat 3-4 yötä. Oon pannut sellaisen elefantin mahan eteen, ettei kääntyisi itsestään, mutta ei siitä kauheasti ole hyötyä. Ja tosiaan meikäläinen myös sai tissillä nukutella 2-3 ja 5-7 välillä lukemattomia kertoja, en tosiaan ees tiedä montako. Ennen kääntymisharjoitteluja meillä oli paaaljon rauhallisempaa, vaikka useamman kerran ollaan aina heräilty. Ja tosiaan meillä on näköjään kaksi "oikeaa" imetystä yössä, kaikki muut on selvästikin vain nukahtamistisuilua, koska usein riittää, että suunnilleen saa tissin suuhun, ja jo ois nukahtamassa. Kun ei kerran ees ime, niin otan pois, ja sitten taas ähinä ja kitinä alkaa :headwall:

Voi apua, eilen jätin Gretan leikkimatolle kääntyilemään, ja menin vessaan. Kun tulin vessasta kuulin kauheaa itkua :'( Reppana oli kierinyt pois leikkimatolta ja pää oli kovalla lattialla :'( Ei siinä tietty mitään ollut sattunut, mutta pelästynyt oli ja tisulla vasta rauhoittui. No, tänään sitten ei enää suostunut ollenkaan kääntymään ja muutenkin oli vakavalla naamalla leikkimatolla, kun yleensä siinä hihkutaan ihan onnessaan ja viime aikoinaan aivan innoissaan on heti matolle päästyä ruvettu kääntymään. Voi reppanaa, aatella että tollaisesta voi tulla niin kova trauma. Toivottavasti pääsee yli ja rupeaa taas kääntyilemään muutenkin kuin puoliunisena...

Mä täällä teen salapoliisintyötä ja kirjaan Gretan biorytmiä ylös =) Siis jotkut asiat ovat olleet selviä jo kauan, kuten se, että Greta tarttee 12-13 tunnin yöunet. Eli nukahtaa useimmiten 19 maissa, jos menee 20, niin on jo myöhä. Ja herätään sitten 7.30-8.30 maissa, kun tulee aamukakka. Mutta nää päikkärit ovat vaikuttaneet tosi epämääräisiltä, kun näyttää nukkuvan miten sattuu. No, nyt vertailin 4 päivän tietoja, ja huomasin, että ekoilla päikkäreillä pitäisi olla n. 2 tuntia heräämisestä. Eli jos pääsee esim. vaunuihin jo hyvissä ajoin eli 45minsaa- 1 h ennen tuota päikkäreiden alkua, niin nukahtaa sinne. Mutta jos taas on vaunuissa liian myöhään kuten tänään vain 15 minsaa ennen kuin tuli 2h täyteen, niin on jo niin väsynyt, ettei nukahda ilman tisua. Tänäänkin oli pakko palata puistosta kipinkapin kotiin ja vielä kantorepussa, kun ei suostunut nukahtaan ennen kuin sänkyyn tisun kanssa.
Nyt salapoliisi Lentis yrittää selvittää ihanteellista aikaa noille myöhemmille päikkäreille ja iltarituaalien alkamiselle. Eilen oli hereillä 2,5 tuntia toisten päikkäreiden jälkeen, mutta meni taas itkuksi.

Mies haluaa lomalle tuossa Toscanan edessä sijaitsevalle saarelle, kun on 4 päivää vapaata kuun lopussa. Oishan ihana päästä vähän saarielämää nauttimaan, mutta hiukan stressaa, että mitäs Greta tykkää taas maisemanvaihdoksesta, kun se kyläily toukokuun lopulla sai hiukan sekaisin. Hm... yritän nyt luoda tosiaan rutiineja, jotka auttaisivat sitten myös muualla kuin kotona Gretaa orientoitumaan.

Kun oon vaan itse ollut aina niin epäsäännöllinen ihminen, niin tosiaan saa tehdä lujasti töitä, että jotain rutiineja saa aikaan. kuitenkin esim. tuo Gretan yöuni on niin säännöllistä, että siin'ä mielessä jonkinmoinen kehys päivärutiineille on jo olemassa. Nyt vaan päikkärit säännöllisiksi =)

Tv. Lentis ja miss Greetulíini 4kk 1 vko :heart:
 
:wave:

tääl taas aika hulinaa tää aamupäivä! :whistle: pojat huusivat välil vuorotellen ja välil kilpaa! :whistle: äsken sit Miro nukahti syliin!Eetu kiipes omaan sänkyyn kiukuttelemaan ja sinne lopulta nukahti!Eipä oo ennen sillainkaan käynny!

Mitäs aattelitte tehä juhannuksena?Me ollaan varmaan kotona ja grillaillaan tai sit mennään anoppilaan!

kuume Sä muuten tunnet mun siskon ja hänen miehensä! =) Ollaan oltu samaan aikaan heijän häis! :D

Nyt keittämään kahvia!Mieskin tulee jo yhen mais kotio,ihanaa! B)

tyyppien äippä ja Miro 4kk +
 
Meil on ihan ihme päivä. Kaapsu ei suostunu syömää soseita ja on jo kolmatta kertaa päiväunilla... :headwall: :headwall:
Annoin aamul porkkanaperunavelliä ekaa kertaa... Olisko se sit sekottanu sen syömiset??

Jussina ollaan himassa. Saunotaan ja grilataan. Odottelen meidä kavereiden päättämisiä, kun jälleen arpovat et tuleeko ne vai eikö ne tule meille, vai minne menevät... :whistle: :whistle: Aina sama juttu ihan päätöntä porukkaa.. :attn:
 

Yhteistyössä