Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Hyvää juhannusta kaikille helmimammoille ja pikkuisille ihanuuksille :heart:

Meillä kans lähtö mökille tossa puolen päivän jälkeen.Nepsu kerkee hyvin nukkua aamupäivä unet ennen mökille menoa,saas nähä miten iltapäivästä sit nukkuu.

Meillä edelleen kakataan niin harvoin et järki lähtee.Neiti kyl yllätti reissun päällä ja kakkas kerran :D mut siis yli viikon väliä on kakkaamisessa edelleen :kieh:

mutta nyt minua kaipaillaan,täytyypi mennä :wave:

hemuliina ja nepsu 4kk :heart:
 
Hyvää juhannusta kaikille! :flower:

Kirjoitin eilen illalla tänne pitkät pätkät ja sit meidän koneelle tuli joku pöpö ja se tilttas :headwall: Joten nyt vaan jussin toivotukset ja matkalle mummolaan.

Tuiskunen ja Axu-poika 4kk 2vko 3pv
 
Glow
heips ja hyvää juhannusta :flower:

me vietetään ihan kotosalla tää juhannus. Äsken käytiin pihalla ihmettelemässä onninkanssa, kun sisällä vaan kiukutti. Kiukku loppu samantien kun pääs ulos! oli siel onneksi seuraakin =)
 
jee on se ihanaa ku nyt molemmat lapsukaiset raivoo kun aletaan päikkäreille. toinen karkaa sängystä ja toinen huutaa ja kitisee. :kieh:

kakkaamisesta meil kakitaan aina hereillä ollessa, koskaan ei oo tainnu tulla kakat yöllä!! mut päivällä tulee sit yleensä aina viikon annos kerralla ja usein tulee sit yli vaipasta.

juhannusta kaikille teille ihanille! :heart:

labello ja jasmin 4k+
 
Hyvää Juhannusta kaikille :flower:

Kotosalla ollaan vaan, eilen jo lämmitettiin ulkosauna kun tänään niin huono ilma. Kohta mennään mummulaan käymään.

Uusille tervetuloo joukkoon mukaan =)

Kareliini ja Sara 3kk+ :heart:
 
Hyvää juhannusta :flower:

Eipä auttanut yöuniin bataattikaan, eli tuttia piti antaa taas klo 1, syötiin klo 3 ja 8. Yöunta riittikin sitten puoleen päivään koko perheen voimin, tosin vaavi haettiin meitin keskelle kympin aikaan, siihen kissan kanssa viekukkain =)
En tiijä, mistä johtuu tuo klo 1 tutittaminen, kun luulis ettei se nälkääkään ole vielä silloin, kun kuitenkin nukkuu vielä pari kolmekin tuntia vielä siitä...
Siis eihän tää nyt ole mitään verrattunakun toisilla heräillään paljon tiuhempaan, muttakun sai alkuun tottua niin pitkiin uniin, niin ihmetyttää ja vähä väsyttää tuo yöjuoksentelu :/

Kakkajuttuja
sen verran että meillä on soseiden myötä muuttunut kakka tosi kovan oloiseksi ja eilenkin tuli pieniä sikkareita vaan 3x, eli ilmeisesti se ei oikein tahdo tulla pihalle. Äsken annoin nyt si luumua, ni ans kattoen. Meilläkin nimittäin pääsääntösesti kakitaan päiväsellään, mutta viimeks ku annoin luumua iltasella niin yöllähän se sitten tupsahti. Tarkistin kyllä kauhulla ettei ollut semperin vaan olikos bonaa. Josko järki sanoisi että voiko noissa muka olla merkillä niin paljon eroja, kun siis jollain tuli sit se kakka jotain 10x. :eek:

Typy nauttii nyt raikkaassa järvi-ilmassa päikkäreitä ja me odotellaan illaksi vieraita. Nää siis tuosta läheltä omalta mökiltään tulevat saunomaan vaan illaksi ja jäävät sit vissiin yökylään. Mies jo ihan inskana kun saa saunomis ( = kaljottelu ) seuraa :D

Jaa-a rupeen ruoan laittoon.

HM ja neiti > 4kk
 
Pakko tul hehkuttamaan....Mirol on puhjennu hammas! :D Ja toinen tulos!Viel se ei kauheesti näy,mut on kuitenkin tullu jo ikenestä läpi! Ku ei vaan sit seuraavax rupeis pureskelemaan äippää! :LOL:

Nyt ruuan laittoon! :wave:

Tyyppien äippä ja hammaspeikko Miro 5kk!
 
pur
tyyppien äippä :flower: onnittelut hampaasta

Huoh nyt se teini lähti. Mukava poikahan se on mut on siinä kyl meikäläisen temperamentil ollu pitelemistä. Kiva oli mut kiva kun meni kotiinsa kans :LOL: . Nyt saunoon ja HILJAISEN illan viettoon...sikäli mikäli tyttö sallii vaikutti aika levottomalta nukkumaan mentäessä.

No mutta hauskaa Juhannusta kaikille
Pur ja perhe
 
Kyl tää niin perusviikonloppu vaa on ku ollaa vaa himas :D ei pal huamaa et on juhannus.

Tää pöpö ei ainakaa helpota. Nyt alko yskäki mikä kuulostaa iha hylkeen äänelt. Jadennaki on enempi tukos. Onneks ton parvorokkopotilaan läikät alkaa hälvenee jo pikkuhiljaa.

Mieski sit lähtee takas duuniin maanantaina. Iha outoo ku on tottunu et se on himas. Se on helmikuun lopust asti ollu lomautettu, isyyslomal ja kesälomal putkeen eli siit lähtien ku Jadenna synty ni on ollu kyl helppoo ku se on ollu avuks joka asias.

Mut jussien jatkoja kaikille...

J+J
 
Anoppilassa ja koneella :kieh:

TÄ; onnittelut hampaasta/hampaista :flower:

Kakka tulee meilläkin hereillä ja päiväsaikaan. Ei ole vielä juurikaan koventunut vaikka kiinteitä syöty reilu 2vkoa. Nyt kaksi päivää maisteltu jo päikkäreiden jälkeen hedelmää; päärynäsosetta purkista. Muutamana viime päivänä poika on ollut ruoka-aikaan jo selkeesi nälkänen ja avaa suunsa kun linnunpoika, kun näkee lusikan :LOL: .Tänään lämmitin tuplasatsin aikaisempiin päiviin peruna-parsakaalia ja porkkanaa. Ei ihan mennyt lautanen tyhjäksi, mut kovasti poika on alkanut syömään. Saapa nähdä millaset 5kk mitat saadaan kahden viikon päästä!

Eilen illalla täällä anoppilassa oli sellaset huudot illalla/yöllä, ettei koskaan :headwall: Tiedä sit et johtuko siitä, et menin miehen kanssa samaan aikaan saunaan ja poitsu oli kummitädin ja mummun (anopin) hoivissa. Kuulin saunaan koko ajan pojan huudon, en oikein pystynyt rentoutuun. Ei saatu sit miehen kanssa 1,5tuntiin poikaa rauhottuun millään :ashamed: :ashamed: Mun mielestä ei ollut vatsavaivaa vaan selkeesti ikenet kutis + väsy + nälkä + riehaantunut oudosta hoidosta ja kaikista oudoista äänistä (täällä siis sellanen kymmenen ihmistä + 5 koiraa!!!). Annettiin Panadolia jossakin vaiheessa lusikallla ja poitsu aukoili suutaan lusikkaa kohti ihan hirveesti. Selvästi siis nälkääkin huus! Tissiä ei kuitenkaan suostunut suuhun ottaan, alko vaan huutaan mokomalle :headwall: Lopulta lypsin käsin kahvikupillisen ja syötettiin se suuhun lusikalla :eek: Eikös joku muukin ollut samaa tehnyt? Lopulta poitsu nukahti isänsä syliin mun lauleskellessa vieressä klo 00.30! HUHHUH!! Oltiin miehen kans aivan puhki ja valmiita lähteen takas kotio! Tällasta huutoo meillä ei ole koskaan ennemmin ollut. Siksikin yhdistäisin tämän nyt hammasvaivaan! Nukkui sit kuitenkin 6+3tuntia, kun pääsi unen alkuun.

Nyt huutelee anoppi ruokailemaan. Axu nukkuu ulkona vaunuissa.

Tuiskunen ja Axu 4kk 2vkoa+
 
Ihanaa kun alkaa hampaita tupsahdella :heart:

Tuiskunen ihme homma, voin niin kuvitella että siinä ei paljo löylyt maittanut :/

Just kun olen ihmetellyt sitä klo 1 heräämistä niin viimeyönäpä sit nukuttiin 22-8 putkeen inahtamatta!! :eek: Mentiin itse nukkuu vasta klo 3 ja kuudelta heräsin ihan pihalla että 'mitä puolipäivä ja vauva vieläkin vaan nukkuu!!!', kunnes tajusin et klo on vasta 6 ja vaavi nukkuu ja voin siis itsekin jatkaa unia. Ilmeisesti näin unta! ..mutta hirvee tilanne kun tietty et jotain hämminkiä.
Päikkäritkin vaunuissa kesti eilen 4 tuntia.

Vieraat just palautettu ja mukavaa oli, tjaahans nythän se jo taas sataakin.

HM ja järvi-ilmasta nauttiva neiti >4kk
 
TÄ onnittelut hampaista :heart:

mekin vietettiin juhannus ihan vaan kotosalla. Torstaina vietettiin vähän juhannusta lasten ollessa mummulla ja papalla yötä. perjantaina käytiin koko perhe korkeasaaressa. tyttö nukkui kivasti sen muutaman tuntisen vaunuissa joten pystyi hyvin poikien kanssa ihmettelee elukoita. =) Eilen menin lasten kanssa mummulle ja papalle muutamaksi tunniksi viettää päivää. :heart:

Tänään tyttö on tasan 4kk :heart: ensi viikolla sitten neuvolaan.

sadee80 & tyttö 4kk
 
Glow
josko taas merkkailis :D
Tänne ei ihmeitä, eipä juuri juhannukselle tuntunu kelien puolesta eikä muutenkaan... Kotona oltiin. Oli kyl mukavan leppoisaa vaan lojuu kotona porukalla ja syödä =) kunnon päikkäritki vetäsin parina päivänä, piiitkästä aikaa...

Tänään lähdetäänki sitte mökille ainakii yhdeksi yöksi. Saa nähä miten pojua siellä nukuttaa...
 
Ihan pikaiset moikkasut! :D

Onnea TÄ Mirolle hampaasta! :D ...katsotaan, milloin meillä eka nousee. Kovasti jyrsitään kaikkea koko ajan, mutta vielä ei näy ikenissä mittään.. B)

Kakka-asioista: mä en enää jaksa edes huolestua, jos typy ei kakkaa joka päivä, kun meillä se on jo niin pitkään ollut ihan tavallista. :xmas: Samoin kuin kova kakka. Mutta nyt mennään taas neljättä päivää ilman kakkaa, vaikka gavisconia ei ole ollu hetkeen käytössä, jotta mietityttää, onko tämä vain seurausta siitä, että maidosta ei enää kakkaan asti juuri mittään yli jää... No juu, aika näyttää.

Mitä taas maitoon tulee. Meillä aloitellaan kiinteitä joko tällä tai ensi viikolla (voip mennä ensi viikkoon, koska tälle viikolle on buukattu niin paljon menoa :snotty: ), mutta siitä huolimatta päätin nyt kuitenkin lisätä päivään yhden pumppukerran (eli nyt pumppaan 3 kertaa päivässä ) ja taas ollaan menty pelkällä rintamaidolla. Viimeksi kun kirjoittelin, kerroin, että maito ei ihan riitä. ...no joo... nyt ollaan sit taas ylimäärällä... :ashamed: Mulla tuota maitoa vaan tulee. Ja se määrä lisääntyy näköjään älytttttttömän helposti. :xmas: Mut juh, tuttelit on sit taas toistaiseksi historiaa. Nelisen päivää niitä ehdittiinkin käyttää.

Mutta nyt herättiin näköjään taas päikkäreiltä. Pikkupätkiä nämä aurinkoisten päivien päikät...

T. Kärppä ja typykkä hiukkaa vaille 4 kk
 
Juhannuksesta selvitty kunnialla! Mökillä oltiin yks yö, poika nukkui tosi hyvin (se järvi-ilma todellakin väsyttää... =) ). Oltais oltu toinenkin yö ellei ois ollut niin turkasen kylmä ja sateinen keli. Noh, paremmalla säällä taas sitten uus reissu...

Pakko kommailla tota uusien perunoiden antamista. Mulle tosiaan meidän neuvolan tätsy sanoi että uutta perunaa voi huoletta antaa kunhan katsoo ettei oo sitä vihreätä solaniinia. Se on pienelle myrkyllistä. Kerran koitin NANin maustamana antaa mut ei oikein kelvannut pojalle...

Mä oon jotenkin ihan puhki. Väsyttää toi juhannus vaikken oo pahemmin virvokkeitakaan nauttinut.. No, kait tästä taas toipuu kun toi arki alkaa.

Poika oppi eilen päristämään huulilla sillain että räkä vaan roiskuu :LOL: ! Hassu pärisijä..

Käytiin mun vanhemmilla eilen ja siellä oli myös pojan kummit (joita nähty viimeks ristiäisissä ) . Kummitäti siinä poikaa hyppyytti ja siitähän tuli ihan hysteeriset naurunräkätykset :heart: ... Naurettiin siinä sitte jo aikuisetkin. Ihme ettei poika vierastanut kun on kuitenkin niin harvoin nähty.

Nyt syömään jotain.
 
TÄ:lle onnea Miron hampaasta! :flower:
BamBam: tervetuloa!

Vinkatkaapas nyt hysteerikolle, että kuinka musta tulisi rennompi äiti? :p Siis stressaattelko te muut joka ikisestä autoreissusta niin kuin minä? Mä käyttäydyn kuin koko maailma kaatuisi, jos Greta itkee... Ja mun koko aika ja päivät kuluu siinä, että yritän saada Gretan nukkumaan päikkäreitä, ettei tarvitsisi itkeä väsymystään. Onko tämä nyt ihan normaalia, vai olisko jollain jotain lohduttavaa sanaa/ neuvoja, kuinka ottaa rennommin? :wave: b

Niin kuin nyt tuo meidän minilomakin... En osaa enää ees nauttia tuollaisesta, vaan stressaan vaan, että mites Gretan nukkumiset jne. :ashamed:

Olen itseeni ärsyyntyny´t :headwall: Auttakaa nyt hysteeristä ensikertalaista... :/

Tv. Lentis ja Greta 4kk 2 vkoa :heart:
 
Juhannusta vietetty, mökillä oltiin yksi yö. Muuten meni hienosti, mutta yöllä ei nukuttu kovin hyvin. Maistelin päivän mittaan himppasen olutta ja se tais aiheuttaa ilmavaivat. Ei oo tosi pitkään aikaan tarvinnu yöllä hieroa masua ja pumpata pierua ulos. Nyt oli ihan ansaittu opetus...

Vilja on ruvennu nyt kääntymään vatsalta selälleen. Odotin että kääntyis ensin toisin päin. Niin on tehnyt muutaman kerran satunnaisesti. Mummun koira on Viljan mielestä niin hassu, että naurattaa kun sitä katselee. :) Meilläkin on koira, mutta ei se ole vastaavaa reaktiota saanut aikaan. Nauru on herkässä muutenkin. Heti hekottaa, kun isi "riepottaa". Siis aika rajuistakin leikeistä tykkää, hurjapää...

Isoveli lähti pariksi päiväksi mummun luo hemmottelulomalle (tai jos ikävä pahasti iskee, niin poika palautetaan jo huomenna..) ja nyt saan keskittyä Viljaan! Ja tilaisuus toki käytetään hyväksi ja tehdään mahdollisimman paljon sellaista, mikä on haastavaa kahden pienen kanssa. Tänään vielä mennään ainakin pizzalle ja katotaan leffaa, ja huomenna aattelin shoppailla. :) Muun ajan neiti saa kaiken huomion - sille harvinaista herkkua..
 
HM, joo se oli meillä kun se Semperin luumu tuotti kymmenen kakkaa. Mutta sen jälkeen tuli se oksutauti eli nyt olen epäillyt josko olis ollut jotain pöpöä pojalla ja siksi maha niin sekaisin.

Lentis, taidan kans olla hieman hermo joten en ehkä mitään vinkkejä voi antaa.. Kaikki rentoutumisvinkit otetaan vastaan myös. Mutta siis, mä jännäsin ja stressasin tota juhannusta aika lailla ja ihan hienosti meni kaikki, olen tyytyväinen että mentiin mökkeilemään.
Tota Matman mainitsemaan riepottelua olen jotenkin kanssa jännännyt ja tosi varovasti käsitellyt tähän asti, nyt olen vähän uskaltanut alkaa 'riehua' ja pojasta näyttää olevan kovin hauskaa hyppiä jne (joo, tosi riehakasta). Olen ajatellut, että perheissä joissa on isoja sisaruksia lapset saa taatusti 'kyytiä' ja hyvin kestävät ja nauttivat siitä joten miksi pitäisi olla niin hirmu varuillaan koko ajan.

Kovin odottelen että poika oppisi istumaan, alkaa meidän aikuisten syöminen olla aika hankalaa kun ei lattialla sitterissä viihtyisi kun toiset syö vaan kirkuu siinä sitten.

Hemmetti kun on hartiat jumissa. Pitäisi mennä vähän sauvakävelemään (ja varata hieroja) mutta molemmat miehet vaan nukkuu, lähde tässä sitten vaunuilemaan!

Mukavaa sunnuntai-iltaa
almaa
 
LENTIS: :hug: Kyl se siitä, oot paras äippä Gretala juuri tuollaisena, ja sitäpaitsi meillä kaikilla on ne omat juttunsa! Saa stressata jos haluu! Mäki stressaan taas meien seuraavaa reissua kun ny oli melkein viikon mökillä ja nyt pitäis tehä parin päivän reissu mun vanhemmille ja sitte viikon päästä lähetään viikoksi ylläkselle.....

UUSIA PERUNOITA: ja muut alle 1 veen vältettävät (eli ei pieniä uusi perunoita)
Alle 1-vuotiaan lapsen ei tulisi syödä näitä ruokia:
. Nitraattipitoiset kasvikset: lanttu, nauris, punajuuri, pinaatti, kiinankaali, nokkonen, lehti- ja keräsalaatti.
Syy: Methemoglobia, hapen kuljetus imeväisikäisen lapsen elimistössä häiriintyy
. Juuresmehut: nitraatti
. Pienet (sormenpään kokoiset) varhaisperunat.
Syy: sisältämänsä solaniinin takia ei suositella aikuisellekaan, mahdollisesti nitraatti
. Hedelmäsäilykkeet
. Säilöntäainepitoiset mehut
. Raparperi: sisältää oksaalihappoa
. Suuret määrät tuoreita herneitä, leikkopapuja, kaalia:
pienet määrät kypsennettyinä vihannessoseissa sopii 7-8 kk iästä
. Kuivatut herneet, linssit, pavut: ruoansulatusongelmia aikuisellakin, ilmavaivat
. Sienet (sekä luonnon, että viljellyt):
ruoansulatusongelmat, ei tietoa raskasmetalleista, luontaisesti haitalliset aineet
. Idut: Salmonella
. Pähkinät, mantelit, siemenet: hometoksiinit
. Kaakao: parkkiaineet, virkistävät aineet, oksaalihappo
. Hunaja: botulismi eli bakteerin aiheuttama ruokamyrkytys
. Maksa: runsaasti A-vitamiinia, mahdollisesti raskasmetalleja
. Suola: ei lisätä lainkaan ruokiin, vältetään einesten ja muiden valmisruokien tarjoamista
. Makkara, juusto: suola, lisäksi makkarassa nitraatti
. Lisäainepitoiset ja maustetut maitotuotteet, kuten jäätelö, vanukkaat, maustetut jogurtit ja viilit
. Raakapuurot: kypsentämättömien viljatuotteiden hygieenisyyttä ei voida taata
. Eksoottiset, harvoin Suomessa käytetyt hedelmät, esim. karambola, kookos, guava, litsi:
Vähän käyttökokemuksia.

HEMULIINA & MUUT: TAPAAMINEN 25.7 Tampereellä tai sen välittömässä läheisyydessä noin klo 12 alkaen imlottautumisia saa laittaa s.postiin toukkaa (at) gmail.com laita nic ja nimesi ja/tai puh nro ni laitan s.osti ringin kohta pysyyn kunhan kerkeeen......

KAKKAA: Meillä yleensä aamupuuron jälkeen.

TOukka
 
Täälläkin juhannuksen vietosta palailtu. Oltiin vaan hissuksiin anoppilassa, kun oli niin kamala keli. Käytiin myös morjestaan kavereita, joilla on pari viikkoa Konstaa vanhempi tyttö. Tänään palattiin aamulla kotiin.

Hauska oli katsella kuinka erilaisia kaksi niin samanikäistä voi olla, kavereiden tyttö oli rauhallinen ja jaksoi lekotella sylissä ja katsella muiden touhuja. Lattiallakin kölli paikallaan ja katseli leluja tyytyväisenä. :heart:
Meidän poika taas ei yleensä olisi sekuntiakaan paikallaan. Hän voi olla sylissä pidempään, jos saa istua tai sitten seistä siinä ja hyp-hyp-hyppiä. :) Väsyneenä voi hetken olla paikallaankin. Lattialla on jatkuvat ryömimisharjoitukset käynnis.
Joskus olis ihan kiva jos olis hieman vähemmän touhukas vauva, niin ehtisi Konstan hereillä ollessakin tehdä jotain muuta kuin viihdyttää häntä... Toisaalta on ihana kun toinen jaksaa touhuta ja on kovin helposti uusista jutuista innostuva. :heart: :heart:

Kävin tänään pitkällä lenkillä auringossa. Oli ihanaa, kiva kun on taas kesä! B) Nyt vaan odottelen juoksurattaita, jotka huusin huuto.netistä. Vois olla täällä ehkä ensi perjantaina kun tulee saksasta. Tosin välillä olen noiden nelipyöräistenkin kanssa lyhyitä pätkiä juossut, mutta alamäissä ne on ainakin hivenen hankalat, kun ei ole käsijarrua.

TÄ: onnittelut Mirolle hampaasta!
Konstalla on kanssa puhjennut hammas alhaalle.
Huomasin sen kun Tyyppien Äipän sisko kertoi Miron hampaasta ja aloin kertoa kuinka Konstalla on hammas ihan pinnassa. Yllättäin se olikin sitten tullut ikenestä läpi. :) :) Eli Mirolle kiitos, en olisi hammasta huomannut, jos Miron hammas ei olisi tullut puheeksi.

Almaa: meillä kanssa ongelmallista tuo ruokailu. Ollaan nyt pidetty Konstaa lattialla viltillä meidän ruokailun ajan, kun sitterissä ei viihdy lainkaan. Koittaa vaan kääntyä ja huutaa... :/ Toiveikkaana toin jo syöttötuolin anoppilasta meille, kun Konsta aika ryhdikkäästi istuu jo sylissä (tiedän, ei sais vielä istua :ashamed: mutta olen kyllästynyt käymään ikuista taistelua ja tönimään toista koko ajan takaisin pitkälleen, kun nousee itse sylissä istumaan). Vielä ei kuitenkaan taidot/voimat riitä syöttötuolissa istumiseen. Eli jos on hyviä vinkkejä kuinka saada vauva viihtymään ruokailun ajan, niin mielelläni otan niitä vastaan :wave:

Lentikselle iso :hug: neuvoja en osaa antaa, kun olen itsekin ajoittain hysteerinen ensikertalainen.

Huomenna Konstalla maitoaltistus, saas nähdä kuinka pojan käy...

Kuume ja Konsta 6 päivää vajaa 4kk
 
Vai on Jussinaika ollut hampaidentekoaikaa. :flower:

Lentis kyllä sitä hysteriaa esiintyy täälläkin. Vaikka kolmannen kanssa peuhaan :)
Kuume meillä myös poika vaatii hereillä ollessaan sirkushuveja. Mut ei käänny kun kyljelleen... Tisun nyt onalkanut enempi masullaankin haromaan leluja, mut turhautuu pian. Lelut siirtyy kauemmas ja sit ei yltä ja |O Meil hypitään ja pöngätään istuman sylis, kallellaan EI SOVI OLLA EI EI.. Kävely on myös suunnattoman nautittavaa... Oikein tohkeissaan on. Nyt iskä rummuttelee ja herra nauttii rytmeist sitteris...

S ja Kaapsu pian 4kk
 

Yhteistyössä