Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

No johan se poika tietty heräsi...
Pikaisesti vielä, Kössi; aika pian toi teidän kontrolliaika, ei välttämättä ehdi paino paljoa nousta kun muutamana ekana päivänä kuitenkin se syöminen on sellaista maistelua vielä, paljon tulee ulos ja annokset on pienia. Niin että älä aseta perjantaille vielä hillittömiä tavoitteita, saatte varmasti toisenkin kontrolliajan vaikka parin viikon päähän sitten!
 
pur
LENTIS Pihla oli kans tänä aamuna kuulema huojunu ittekseen konttaus asennossa. Se onlopettanu sen möngertämisen mointa viikkoo sitten ja ajattelee visiin jättää sen ryömimisen sit väliin kun ei kerran onnistunu :LOL: . En tiiä mut tosiaan näin mies kerto.

 
pur
Mun ei tarvii SYRESSATA vauvan kaa liikkumisesta. Neiti on toistaseks ollu parhaimmillaan aina kun ollaan liikenteessä. On niin paljo kivaa kataltavaa ja kun ei jaksa niin nukkuu hyvin sen aikaan kun ei jaksa. Enkä kyl muutenkaa koe olevani mitenkää erityisen hysteerinen asioitten suhteen. Panen kyl merkille kaikki pienimmätkin asiat ja puhun niistä kaikille lähinnä löytääkseni järkevän vastauksen tai syyn johonki. Tarkistelen hengittääkö ja sen sellasta mut mä oon aatellu et näin mä haluan tehä ja koen et varmaan tän ekan kaa kiinnitänki enpi huomioo ihan kaikkeen kun toka ehkä sit menee enempi rutiinil. Tai sit ei, mistä sitä tietää miten muuttuu jutut.

En tiiä miks en oo täälkää maininnu. Oon varmaa koittanu olla ajattelematta asiaa kun kuitenkaan en sille mitään voi.Nyt mua on alka jänniittä ihan sikana kun meillä on tytön kaa to lastenneurolle aika sen morotuksen takia. Oon vähän jotenki jääny yksin tän asian kanssa kun miehel on niin kova remonttivaihe pääl. Mitä lähemmäks se tulee sitä enempi pelkoja tulee. Toisaalta kyl tunnen et ei se mitään mun suhteessa Pihlaan tietenkää muuttais vaik jotain ois. Siltä ainakin tuntuu, mut väkisinki tunkee ajatuksia miten me sit pärjättäis ja mitä toimenpiteitä elämään täytyy sit järjestää jos jotain on. Huoh tää on taas tällästa vatkaamista. Torstaine sit saelvii kun meen tytön kaa sinne Lastenlinnaan.
 
Täällä ilmottaudutaan myös unien kyttääjäksi!! alussa oli pahempi, mutta nyt alkaa jo hellittämään..
mä stressasin aikasemmin pojan käyttäytymisestä "ulkomaailmassa", mutta nykyään en jaksa kuluttaa energiaa siihen, että itkeekö ja miten meillä menee siellä, otan pojan syliin jos alkaa kiukkuilu, mä niin kovasti haluisin kantorepun/rintarepun, mut nyt mä oon ihan sekasin että mikä kannattaa ostaa.. netti on ihmeellinen maailma, joka toinen on vastaan ja joka toinen kannattaa..auttakee!!
samoin noi pojan nukkumishuudot..kun ei sitten millään, ja taistelee niin kovasti vastaan.. nyt pystyn olemaan *kopkop* hermoilematta. noh, tällä hetkellä asiat menee hyvin, huomisesta tai ens viikosta ei tiedä..:)
 
Kvart över mä oon kans iha samanlaine hyttysverkon läpi kyttääjä ja makkaris ravaaja :D ja just sitä 4kk rajaa ootan.

pur mun mielest meilläki morotetaa edellee. Ite tietty oon kokeillu sitä usein :whistle: mut tiä sit mite neuvolas kattoo et morottaaks liikaa. Torstaina on neuvola.

Oli pakko tänää käydä lekuril ku oon viikon ollu pipi. Kuumet, nuhaa, särkyy ja tiäs mitä. Kolme yätä on menny nii et pää särkee koko ajan ja poskiontelotulehdus sit oli. Ei oo ikinä ollu ja on tää kyl kivulias. Pää, posket ja hampaat särkee koko ajan.

Ja sit ton parvorokkopotilaan näpyt näytti jo hälvenevän kuunes se oli tänää ulkona auringos ja tuli sisään kädet täynnä törkeen näkösii laikkui. Eli ei enää aurinkoon ennenku rokko on ohi.

Meil Jadenna viihtyy hyvi yksinäs lelujes kaa pitkii aikoi lattial ja yrittää kans jotenki nostaa ittees ylös mut eipä keskivartalo nouse viäl. Liikuskelee sit muute puolvahingos ryömimäl tai jotai. Kiva ku on oppinu nyt ottaa leluistaki kii ja tekee niil jotai(eli sulloo suuhu).

Stressamisesta ei oo tullu stressattuu, vauva on nii rauhallinen(ei pitäis kehuu) et ei turhii itke. Ei edes nälkää joten tissiiki annan mututuntumal(eli liian usein) aina ottaa ja tyytyväisenä on pysyny. Toivottavast on painoki noussu pelkän tissin kaa nokusti ettei tarttis viäl alkaa antaa sosei.
Tänää on muute kitissy hiuk enempi ja jyystäny kaikkee. Oisko hampai tulos. Ei ainakaa näkyny mittää viäl.

Mies meni tänää duuniin iltavuoroon noin 4kk tauon jälkee :eek: hiuka outoo jäädä näitte kaikkien kaa tänne taas yksin. On tosiaa ollu lomautettu, isyyslomal ja kesälomal Jadennan syntymäst asti. Ja just nyt ku oon ite pipi ja haluis mata(nettiin ehtii aina) ni sil alko työt.

Nyt tarttee mennä lepää. Ei jaks istuu enempää.

J+J kohta 4kk
 
Pur: :hug: Tuskin teidän Pihlalla on mitään sen kummempaa, ne vaan neuvolassa liikaa miettii jotain keskiarvoja. Eikös se fysioterapeuttikin ollut sanonut, että kunhan ennen 6. kk katoaa se morotus. Mutta kyllähän sitä varmaan on huolissaan, toivottavasti pian saatte hyviä uutisia. :hug:

Tuosta stressaamisesta vielä sen verran, että siksi mua se ärsyttää ihan kauheasti, ettei Greta juuurikaan siis edes itke :eek: Ainoastaan joskus autossa, kun on olllut mielestään jo ihan liikaa turvaistuimessa. Siis menomatkalla mihin tahansa aina nukkuu, mutta esim. kauppareissulla tulomatkalla saattaa itkeäkin, kun ei enää millään jaksaisi eikä saa nukahdettua. Sen sijaan kaupassa tai muutenkaan liikkeellä kantoliinassa ei ikinä itke, kun alkaa olla levoton, oon aina antanut tissiä, ja on sillä rauhoittunut. Ja siltikin mua stressaa :headwall:

No voi örveli, ´just kun mä aloin innostua siitä minilomasta, niin eihän me sinne päästäkään, kun koko saaren hotellit on täysiä. :kieh: Me jätettiin varaaminen ihan viime tinkaan, kun mä tässä soudin ja huopasin, että mennäkö vai eikö mennä, mutta kun täällä Italiassa on "muka" kriisi, niin ei tullut mieleenkään, että siellä hotellit myisi ei oota.

Eli joko pysytään kotona ja mennään rannalle tuohon 20 kilsan päähän (meillä on sekä meri että järvi 20 kilsan päässä) tai sitten mennään Alpeille anoppilaan. Sinne mennään sitten lentäen ja autokin pitää vuokrata, kun ei me millään appiukon pikkuautoon mahduta vaunujen ja muiden kanssa. Pitää vaan ottaa selville, että tartteeko Greta jotain henkkareita, kun ei meillä sellaisia ole. Ei noi appivanhemmatkaan ole nähneet Gretaa välimatkasta johtuen kuin kerran 2 viikkoisena, niin että kait olisi joka tapauksessa reilua mennä sinne. Muutenkin kyllä rakastan vuoristoa,Alpeilla on ihan tajuttoman kaunista kesällä, niin että ei se huono vaihtoehto ole lainkaan.
Tosiaan viime aikoina on aina menty joka tapauksessa huutaen nukkumaan, niin että sama kai se on, että missä huutaa :D Ja kun sitten on saanut päästeltyä kantoliinassa pahimpia höyryjä pois ja rauhoittuu tissiä imemmään, niin tarrautuu aina mun rintsikoihin tai yöpaitaan tyyliin "äiti älä mene pois". Voi reppanaa, eihän se tosiaan voi tietää, että herätessä mä oon aina siinä vieressä. :heart:
 
Konsta on nyt altistettu ja maitoallergiseksi todettu. Lääkäri kehoitti jättämään myös kananmunaa vähemmälle, kun pojan iho on edelleen niin ihottumainen. :eek: Vaikka mun mielestä se oli jo tosi hyvä verrttuna aiempaan...
Altistus keskeytettiin, kun Konsta oli saanut 36ml tuttelia, Konstalle nousi ihottumaa ja alkoi oksentamaan. Saas nähdä millainen yö on edessä, kun maito ehtii suolistoon asti tekemään kiusojaan.

Aina ajoittain minäkin stressaan, mutta kai se hiukan kuuluu asiaan. Parempi kai yliherkkä suojeluvietti kuin ei sellaista lainkaan.

Konttaus asentoon nousee peräpää meilläkin. Siitä sitten hyökkäilee eteenpäin. Ryömimään pääsee aina pieniä matkoja, mutta välillä unohtuu kuinka kuuluisi tehdä ja sitten tulee iso huuto. Mutta jos uuden asian oppimiseen tarvitaan tuhat toistoa, niin ehkä sen tuhannen onnistuneen toiston jälkeen alkaa ryömiminen luonnistua. =)

Pur :hug: toivottavasti siellä neurologilla on hyviä uutisia. Sen perusteella mitä olet Pihlasta täällä kertonut on vaikea kuvitella, että mitään isompaa vikaa löytyisi. Ihan normaalisti kehittyvältä lapselta hän mielestäni kuulostaa.

Kössi: toivottavasti paino kääntyy hiljalleen nousuun kiinteiden aloittamisen jälkeen.

Ja tulkaa vaan kaikki kynnelle kykenevät tapaamiseen! Kivaa nähdä teitä!

Kuume ja väsähtänyt Konsta melkein 4kk
 
Voi voi, saaspa nähdä miten käy meidän yöunien, kun Greta nukahti viiden maissa kantoliinaan ja on nyt nukkunut jo 1,5 tuntia, kun yleensä näin myöhään ehkä 30 minsaa. Eipä taideta olla aikaisin menossa nukkumaan...
 
Glow
merkkiä.

kävästiin mökillä olemassa 1 yö. Hyvin meni muuten mutta yhden jälkeen yöllä piti about 1-2 tunnin välein pojulle laittaa tuttia suuhu. Maito ei kelvannut illalla nukkumaan käydessä eikä yöllä :eek: Iltapuuroa söi vähän illalla...tai velliksi se melkein meni... Aamulla maistu puuro, mutta maito ei... myöhemmin meni maitoa ehkä desi. Tultiin iltapäivällä kotiin ja sitten huitasi 2desiä maitoa pullosta! siihen päälle bataattia...

Huomenna lähetään aamulla mökille takasin, kun ei täällä kaupungissakaan juuri mitään tekemistä ole. Mies käypi sieltä töissä sitte... Pikkusen hirvittää yö olla yksin muksujenkanssa mutta ehkäpä me selvitään :D mun on nyt pakko olla aikuinen joka "ei pelkää mitään" . Oon hei oikeesti aika arkajalka! :ashamed:
On siinä kyllä naapureitä melko lähellä ja näytti porukkaa tänään mökeillään... Ei pidä ajatella mitään kauheita mitä voisi tapahtua :headwall:

Miksi mulla on kokoajan nälkä?!?! :attn: ja hiustenlähtö vaan jatkuu...

Nälästä puheenollen, sehän ois iltapalan aika :wave:
 
Mä kans kyttään hyttysverkon takaa hengitystä,just tänään mietin et mitähän noi naapurit ajattelee ku tänään vaikka kuinka kauan päikkäreiden aikaan yritin verkon läpi kahtella nepsun hengitystä ku nukku ja sit vielä nostin verkonki ylös varmistuakseni..mutta kyykistelin niin kauan siinä vaunujen vieressä :D

Ois kyl niin hienoo tulla kans sinne tapaamiseen et täälä kans yritetään kovasti päästä paikalle!!Varmaankin junalla sit nepsun kanssa kahdestaan lähdettäis.Siis toukalleko laitetaan s.postia jos päästään tuleen?
 
BamBam, kyllä mä oon käsittänyt että itseruskettavia saa käyttää siinä kun muitakin rasvoja. Ite oon ainakin pari kertaa laittanut eikä tullut mieleenkään ettei niitä voisi käyttää. Hyttysmyrkystä tarkistin offin sivuilta ja siellä sanottiin ettei ne oo vaarallisempia kun muukaan kosmetiikka niin luulisin että itseruskettava olisi pienempi paha.
 
Tänään lääkäreit Tytön vatsan ultraääni ja Kaapsutin neuvolalääkäri...
Meil oli huono ilta, ei kelvannut vellit ei puurot ja kävi sit nukkuu puoli 10. No heräsi sitten 2 maissa vellille, yleens nukkuu 5-6... Eikä eilen tullut kakkia, on muutenkin kovalla ollut. No tänään sitten klo 7 maidon jälkeen, alkoi hirveä urakka :LOL: Pitää vissiin jatkaa luumua... :eek:
Sai tingattua onneksi.

Mua ärsyttää suunnattomasti, eilen kolahti kirje postista, jossa oli mun ja mun vanhemman pojan nimi. Sisältä löytyi HÄÄKUTSU! Että niin hyviä tuttuja menos naimisiin, kun eivät tiedä mun miehen nimeä ja sekoittavat hänet mun poikaan.... Eihän me olla kuitenkaan tuttuja, ku vasta 10v takaa.. En tosiaan mene. Pariskunta muutenkin viinamäen väkeä ja raskaasti... Lapsia pukkaa heille ja lastensuojelu valvoo perhettä... No onnee heille. Mut en voi tajuta porukkaa jotka kutsuvat häihinsä kaik mahdolliset tutut, jotka kaivetaan kivien kolosta, VAIKKA ei oltaisi missään tekemisissä oltu. No joo meidän tytöt on samalla luokalla koulussa, liekö siksi kutsuneet... Hee hirvee vuodatus, näin aamusta. Kiitos! Tuo nimiasia ärsytti.

Nyt pitäis herätellä kolme kappaletta lapsia, yksi vauva ja kaksi 12v, et päästään lääkäriin, aika 9.00 :D Nukkumaan jää 16v ja 15v jotka kotiutu 02.00 B) Ihana mopoikä! muistan! :D
Tuo lapsiluku siis on omia kolme, mut pari ylimääräistä ilmaantui eilisen aikana.

S ja Kaapsu HUOMENNA 4kk :heart:
 
BamBam Piti vähän ettii tietoo, ja sen mukaan mitä tosta löysin, niin itseruskettavia voi käyttää, mutta selluliittivoiteita ei suositella.

Kuume Tosi ikävää. Ja että noin vahvasti pieni on allerginen. :/

Kössi Meillä vois kai käydä ihan samalla tavalla. Mun mielestä Vilja ei paljon nälkäänsä valita. Ja aina vakuutellaan, että "kyllä vauva sitten ilmoittaa jos jää nälkä".

Glow Mulla myös koko ajan nälkä, ja hiustenlähtö vaan pahentunu. :(

Pur :hug: No varmaan jännittää. Hyvä silti, että tutkitaan, saatte ainakin varmuuden siitä, onko mitään syytä huoleen.

Eilen pyörittiin Viljan kanssa pitkään kaupungilla, ja se ei saanut nukuttua päiväunia kunnolla. Eipä ollukaan neiti enää pelkkää hymyä... Ihan hyvä muistutus mulle, että vaikka onkin helppo lapsi, niin sen tarpeet pitää ottaa huomioon. Se muuten mun stressaamisesta. En kauheesti ota paineita nyt kun Vilja on niin tyytyväinen yleensä jos vaan ei ole väsynyt ja sopeutuu hyvin erilaisiin tilanteisiin. Esikoisen kanssa oli toinen juttu, mutta se oli muutenkin niin paljon hankalampi tapaus. Kyllä silloin stressasin...

Törmäsin eilen kaupungilla ilmiöön, jota en edes muistanut olevankaan - vieraiden ihmisten hyväätarkoittavat neuvot. Vilja tosiaan vähän itkeskeli jossain vaiheessa kun oli heräny kesken unien, niin kaksi kertaa tuli joku rouvashenkilö neuvomaan. Mä olin ihan että :eek: . En oikeen osannut sanoa mitään. Ei meillä mun mielestä mitään sellaisia ongelmia ollu, että en ois tienny mitä tehdä. Arvioin siinä, kuinka kiire on mennä imettämään. Kun oon liikkunu kahden lapsen kanssa, niin kukaan ei oo kertaakaan kommentoinu mitään. Muutenkin jännän erilaista kohtelua saa, jos ihmiset olettaa, että vauva on ensimmäinen. Ja kommentteja, että "odotas vaan, kohta se sitäjatätä..."

Vilja ei vieläkään ihan ymmärrä tota yön käsitettä. Nyt taas pyrin siihen, että en ota sitä viereen yöllä. Viime yönä meni hyvin neljään asti, yhdellä syötöllä. Sitten kun sen neljän aikaan laitoin sen syötön jälkeen sänkyyn puoliunessa, niin se piristyi ja alkoi leikkimään. Aikani odotin, jos se kuitenkin asettuisi, mutta ei. Viereen päästyään jatkoi uniaan aika pian. Tosin vaan 1,5 tuntia enää nukkui. Edelleen siis voi muutenkin keksiä yöllä, että ei nukutakaan ja olis kivempi leikkiä tai rupatella mukavia.

Koin muuten pienen ahaa-elämyksen eilen, kun meinasin pistää Viljalle potkarit päälle. Jotenkin tökkäs, ja oli pakko vaihtaa ne vaatteet. Ne potkarit tuntu jotenkin syövän sen persoonallisuutta, kun ne oli jotenkin niin pikkuvauvojen vaatteet, ja tuohan on jo iso tyttö... :D
 
Heipsan toverit! Kylläpäs jo monella vauvelit opettelevat ryömimään. Meillä ei vielä sellaista ole, mutta illalla löysi sitten varpaansa ja niitä tutkittiin sitten yöllä |O Mä en tajua miksi tuo tyttö herää joka aamu viideltä.
Kuume82 Maitoallergia voi ei. Mä pelkäsin, etttä meitin tyttelillä ois ollu, mut selvittiin säikähyksellä. Mut eikös ne yleensä menee ohi ekan vuoden jälkeen.

Sitten sellaista, että haluaisin värjätä hiukset sellasella luomu vaalennuksella parturissa, mutta se parturi sanoi, että ei suostu värjäämään ennen kuin vauva on väh: puoli vuotta. Syy minun hormoonit ei ole tasaantunut ja voi väri kuivattaa pahoin hiukset tai sitte tulee keltaiseksi. Mitä mitä. Onko tässä perää??? Voiko ne hormoonit vielä olla niiin tiukassa. Kiitos jos vastailette tähän meinaan näytän peikolta ja vaihdan sitten parturii jos tässä ei ole perää.
:D
Memsku ja Helmi
 
Memsku: en oikein osaa sanoa tuohon kampaamoasiaan muuta, kuin että varmaan sillä kampaajalla oli asiasta jotain kokemusta, oishan hän saanut enemmän rahaakin jos ois sun hiukset värjännyt, eli ei kai edes ollut hänen etunsa mukaista kieltäytyä. itse en riskeeraisi. Ehkä voisit tällä välin pistää raitoja tai jotain sellaista? Mun tarttis tehdä omalle tukalle jotain, päivää ennen Gretan syntymää viimeksi kävin kampaajalla :ashamed:

Täällä taas ollut levoton yö, Greta otti korot takaisin edellisestä yöstä ja nyt heräiltiinkin parin tunnin välein, ei ollut edes sitä normaalia kolmen tunnin väliä. Myöhään meni nukkumaan, vasta 21.30, mikä on Gretalle tosi myöhä, yleensä max. 20.30 ja pitkän aikaa nukahti ennen kasia. Eli ei ollut pitkistä myöhäispäikkäreistä ainakaan hyötyä yöunien suhteen, toisaalta ei sentään huudettu ennen nukkumaanmenoa niin kuin viime aikoina, hiukan vaan piti itkeskellä.
Sitten oltiin hereillä klo4.00-6.00, kun ei olisi millään ilman tissiä nukahtanut. Ei myöskään nyt päikkäreille, laitoinkin liinaan nukkumaan. Kun oon päättänyt, että enää ei tissillä nukuteta. Pitää saada tuo imeskely-uni -assosiaatio pois.
Siis toisaalta mun sydäntä särkee, kun oon opettanut Gretan niin tissin perään ja tuntuu julmalta, että nyt ei sitten saakaan imeä nukahtamiseen saakka, toisaalta just luin vanhasta vauva-lehdestä, kuinka lapsentahtisuudellekin pitää asettaa jotkut rajat, tämä mun ajoittainen unettomuus on selkeä merkki siitä, että meillä raja on tullut vastaan.

Mites te, joilla on yöunet parantuneet kiinteiden myötä? Moneltako annatte viimeisen kiinteän ruuan ja mitä annatte?

Tv. Jälleen tooooosi väsynyt Lentis ja 4kk 2 vkoa vanha Greta reppana, jolta julma äiti kieltää unitisuttelun :heart:
 
Lentis mä keitän Kaapsulle maissipuuron illal ja syö sen sit tuos 20 pintaan, makuun vähän hedelmäsosetta. Tosin eilen ei suostunnu syömään mitään ja meni sit yöunille 80ml maitoannoksel, heräs sit tosiaan 2 aikaan syömään...

Maitoallergia on kurja juttu Kuume. Onneksi nykyisin saa korvaavii juttui tosi hyvin. Toista se oli silloin keskiaikana... Me ostettiin jätesäkillinen valmisvellijauhetta, jostain päin keskieurooppaa, kun oli isä rekkakuskina ja tunsi jonkun joka niit ties mist hommata... :LOL: Niin siis mun esikko oli myös maitoallerginen.. Nyt tuos mopol kulkee ja allergioita ei ole kun pujo ja koivu lievänä jäänyt. Siihen aikaan äidin ruokavaliost piti poistaa KAIKKI mahdolliset allergiaa aiheuttavat, myös vehnä... En muutes kauaa enää sit imettäny ja kun rupesi saamaan apteekin maitoa, niin eihän se tisu sitten kelvannut, kun oli siitä muutenkin paha olo tullut 3kk...

Yhdes lekuris käyty ja neidin massu näytti hyvälle, sisältpäin ja nyt oli veriarvotkin kunnos. Kunhan muistaa katsoa ettei syö laktoosia, niin vatsavaivat pysyy kuris. Koht ampastaan sit neuvolaan. Jänskättää taas miten on kasvannu jne...
 
Kiitokset kaikille rohkaisua antaneille. Uskoisin että tuon maitoallergian kanssa pärjäillään vallan mainiosti, kunhan ensin opin missä tuotteissa on maitoa. Nyt on vielä kaupassakäynti tosi hidasta, kun joutuu tavaamaan kaikki pakkaukset. Niin ihmeellisistä tuotteista löytyy maitoa...
Seranzu: aika paljon on ohjeet muuttunut sun esikoisen ajoista. Mulle sanottiin nyt, että jos joudutaan ruokavaliosta karsimaan pois muutakin kuin maito ja kananmuna, niin sitten on imetys lopetattava. Äidinmaidon laatu kuulemma kärsii, jos tulee liikaa rajoituksia. Ja onneksi maitoallergia on tosiaan yleensä ohimenevä juttu. =)

Poika on nukkunut koko aamupäivän, varmaan levoton yö ja vatsavaivat on väsyttäny. Nyt alkaa kuitenkin vatsa olla kunnossa ja ihokin hieman parempi.

Omanapaisesti kommentoimassa, kun pitäisi kiiruhtaa ulos ja alkaa sen jälkeen pakkailemaan että ehtii miehen kyytiin, kun lähdetään kohti Vantaata.

Kuume ja Konsta
 
Kuume, joo ei se ole mikään ihme, et mul esikon kanssa maidon tulo tyssäs sitten. Hyvä et aika muuttuu ja tietoa tullut lisää. Silloin tosiaan, eivät maitoallergiaa osanneet edes epäillä. Itse sitä syyksi meidän vaavin kauheaan kuntoon tarjosin, niin lääkäri oli sitä mieltä, ettei näin pienillä ole allergioita :eek: :eek: Ja että sehän syö rintaa.... |O Mentiin sitten viimein yksityiselle ja siellä oli ihana lekuri, joka silloinkin tiesi HETI mistä on kyse.
Jaksuja sulle ja koko perheelle. :hug:
 
Huh, nyt on tekstit kahlattu läpi, ei pitäis olla koneelta pois ikinä :LOL:

Ennenkuin unohdan niin Pur varmasti kaikki on hyvin teidän tytöllä kun tosiaan tota morotusta ja muita heijasteita voi olla puoleen vuoteen asti, vauvatkin on yksilöitä mutta ymmärrän huolesi, kukapa äiti ei lapsestaan olis huolissaan jos johonkin neuvolassa tartutaan (vaikka sieltä saa paljon virheellistäkin tietoa ja helposti kaikkeen tartutaan..) :hug:

Kuume :hug: Tosi ikävää että poika osoittautukin maitoallergikoksi mutta onhan se hyvä että siitä on nyt sitten ainakin tietoinen.

Kössi: Mä ainakin laittaisin oliiviöljyä pojan ruokaan, hyvien rasvojen lisät ei ole koskaan kenellekään pahaksi. Tuossa tilanteessa voi miettiä että kuinka paljon jossain porkkanassa ja muissa kasviksissa on kaloreita... ei paljoa.

Toukka Laitoin sulle FB:n kautta viestin :)

Itse olin tosi jännittynyt joka asiasta alussa vauvan kanssa, nyt oon pystynyt vähän relaamaan, tosin kyttään kyllä vaunuihin ja sänkyyn Lillien nukkuessa edelleen mutta liikkumisen suhteen oon rentoutunut että voin lähteä vauvan kanssa milloin tahansa mihin tahansa, aiemmin en meinannut millään uskaltaa mennä mihinkään.

Juhannus meni mökillä ja meni tosi hyvin, Lilli nukkui ihan ennätys hyvin siellä, johtui varmaan 'erilaisesta ilmastosta' :D Tyttö oli myös ekaa kertaa 'saunassa' ja tykkäs todella paljon, ei olis millään halunnut lähteä sieltä pois ja suihkussa oltiin sitten samalla tavalla kuin kotonakin. Vedestä on ruvettu tykkäämään paljon, siis juomisena, aina maidon päälle haluaa vettä.

Ryömimisharjottelua on täälläkin ja hermot menee kun ei pääse eteenpäin ja pyllyä nostaa konttausasentoon ja kaikkea mahdollista yrittää :) Juhannuspäivänä käännyttiin ekaa kertaa selältä vatsalle mutta ei se Lilliä kauheesti kiinnosta, tyttö oli vähän silleen et kyl mä tän oon osannut koko ajan et onpa big deal, ei vaan kiinnosta tehdä usein... :xmas:

Enemmän sitä kiinnostaa kaikki puheeseen/ääneen liittyvä, pärisytetään, suuta laitellaan eri asentoihin että mitä ääniä mitenkin tulee, kiljutaan, imetään posket sisään ja tehdään smack-ääniä, kaikkea mahollista että miten sais muodostettua jotain puheen tapasta :p

Luinkin jostain että joko kehittyy ensin liikkeiden motoriikka tai sitten kielellinen ja musta tuntuu että tota räpätätiä kiinnostaa enemmän oppia kommunikoimaan sanoin. Kommunikoida tyttö osaa kyllä jo, hyvin selkeesti ilmaisee mitä on vailla tai mitä ei ja kiukutella osaa enemmän kuin olis tarpeen |O |O |O

Nyt nää lähtis kauppaan :wave:
 

Yhteistyössä