Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Glow, mä oon laittanu BSF:än roikkuu tuttiketjusta paitaan kiinni ni tänään ny ekan kerran tajus että tippumisen jälkeen voi hinata sielt ketjusta sen takas käden ulotuville, täytyy kokeilla bansku siivuja pakkasesta kans kui noi ikenet vaivaa.

t.toukka

ja ps tintulle ois taas yksärii :D
 
Anteeksi vaan, mutta minusta on tullut tälläinen valittaja, ei kiinnosta, ei jaksa, ei huvita tyyppi...En jaksa edes kuulumisia kertoilla kun ei ole muutosta tapahtunut, saati sitten vielä kommentoida teidän juttuja. Antakaa anteeksi... Koetan saada itteni kasaan launtaiksi.

Mä oon oikeesti niin rikki! Kukaan ei voi käsittää... :'(

Jospi ja jonkun kiukkunen, huutava, huonosti nukkuva kakara...
 
niin ja lisäystä...siksi tänne valitan kun täällä saa sentään jotain sympatiaa, toisinkuin kyläpaikassa. Mun ja Hennin touhuille vaan nauretaan...kohta äiti hermostuu, Mikä Hennillä on- kommentteja ja ivallisia katseita, vaikka serkku ja hänen mies onkin kyseessä.

ÄRGH!!

Muna teksi mieli vaan huuutaa ja raivota ja itkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
 
JOSPI :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Älä välitä noist tuommoisista, ja sitäpaitsi tää palsta jaksaa aina yhen valittajan lisää!
Ei aina voi jaksaa kiinnostaa!!! No koht on lauantai jos se vaiks piristäis sitte!
 
Jospi: :hug: :hug: :hug: :hug: Mulla oli kanssa tosi kurja olo eilen, mutta palstalaisen tsempitykset lämmitti mieltä ja illalla oli jo parempi mieli.

Tänään haettiin matkalaukku, jonka just pakkasin, kauheeta kun tulee tavaraa, vaikka Greta on näin pieni. Kyllä tuo pikä matka kahestaan Gretan kanssa mua vieläkin vähän ahdistaa ja varsinkin noin pitkä ero miehestä (ainakin 17 päivää, ehkä enemmänkin), mutta eiköhän se tästä. Ihana kuitenkin päästä Suomeen ja tavata mun perhe pitkästä aikaa.

Nyt ei oikein ehdi kommentoimaan, paitsi että meilläkään ei soseet maistu, ja tissiäkin tosi vähän. Yöllä sitten syö taas 2 krt...

Tv. Lentis ja Greta 5kk :heart:
 
Glow
Jospi :hug: :hug: :hug:
Tää on siitä ihan loisto paikka että täällä saa valittaa, itkee ja nauraa ja täällä tulee ymmäretyksi! On tietty kynnys, ainakin mulla, ennenkuin myönnän että en jaksa enää. Sen kun ylittää ja tulee purkamaan pahaa oloa, jo helpottaa ja vielä kummasti enemmän helpottaa kuulla että ei ole yhtä ruusuilla tanssimista muillakaan.

Mä niin toivon, että saatais toi Onnikin joskus tässä yökylään mummille. Mummi ei uskalla sitä vielä ottaa, enkä mäkään taida uskaltaa antaa, niin pitkäksi aikaa kun tuntuu että yölläkin poika on niin kiinni minussa. Liekö semmoisessa mietteessä mitään järkeä että kun en ole imettänyt enää pariin kuukauteen niin Onni hakee läheisyyttä sitten muuten ja haluaa nukkua kyljessä kiinni, eikä siihen kelpaa yleensä kuin äiti.
Mutta, siis, haluaisin yhden vapaan vuorokauden... ja tota kun ajattelen, tulee heti huono-omatunto! ihan pimeetä!
Mä olisin vaan kotona, enkä tekis mitään! yksin, tai kaksin miehenkanssa... Mut eipä taida semmosta luxusta olla tiedossa vähään aikaan...

Rokotteesta pikku reppanalle tuli nyt kuumetta ja oksensi kerran tänään. Ei ollu pulautus vaan ihan oksennus, kauheen huudon jälkeen tuli, mut sittepä helpotti. Panadolia annoin ja nyt nukkuu onnellisesti ISIN kanssa!!! minä toki nukutin hänet ensin, siihen tosin ei mennyt tänään kun 10 min. Oli niin väsy, se rokote on pistäny pojan aika uniseksi vissiin.

Kävinpä sitte parturis tänää, mikä siinä on että sadasta parturista yks ehkä joskus sattuu ymmärtää mitä mä haluan! Siis joo, ihan ok tukka nyt mutta kun tarkoitin että edestä EI leikata niin paljon...niin leikkasi silti :headwall: tää on toisaalta ku kynitty kanan perse, mutta pirtee :headwall: :LOL: Noh, tosi lyhyessä on se hyvähuono puoli että se kasvaa aika pian...
Ainaki kuivuu huippu nopeesti verrattuna "vanhaan".

Noh, nyt kun sitte saa hetken omaa aikaa illalla, niin arvatenkin tekis kokoajan mieli syödä jotain :kieh: ja eiköhän mulle jo eilen neuvolas vihjastu että painoindeksi hipoo jo rajaa... :attn:

Taidanpa hetken kattoo telkkaria kun yläkerrassa on vieläkin hiljasta....
 
Jospille :hug: eikä susta mikään valittaja oo tullut :D just niinku Glowki sano tää on ihan huippu paikka,saa olla just silleen ku miltä itestä tuntuu.

Meillä neiti kävi yllättävän hyvin nukkuun vaikka käytiin tos alkuillasta vaunulenkillä ja torkahti siihen hetkeks.
Täälä meillä on taas niin järjettömän kuuma!Yläkerran parvekkeen ovi auki ollut jo jonku aikaa ja tuntuu et ei oo mitään apua.

Passikuvat muuten onnistu hyvin,tai ainakin luulen et kelpuutetaan,mut oli hauskaa ku neiti on oppinut sitä kieltänsä näyttään niin esitteli oikein urakalla valokuvaajalle sitä :D

hemuliina
 
Iltaa ja tervetuloa uudet :flower:


Päästiin kotiin, oltiin mummolassa yötä tampereella, mukavaa vaihtelua, kun ei oo kotona pitää väkisinkin olla tekemättä kotihommia, siellä kanssa kuuma oli, kun on kerrostaloasunto ja herra nukkuikin huonosti päivällä, mutta simahti jo yhdeksän jälkeen tänään. =)
Sekin on niin mukavaa, kun joku muu hoitaa ja syöttää, meidän herra haluaisi vaan seistä, istuttanutkin olen jonkunverran esim.sohvalla, tuntuu myös, että pojalla on kovat menohalut, mutta motoriikka ei ihan vielä riitä, siihen mitä itse kuvittelee
PÄÄStiin avomiehen kanssa katsomaan eilen toi uus potteri oli mukava päästä yhdessä liikenteeseen, vaikka meillä on niin hyvä tilanne, että molemmat isovanhemmat asuu lähellä ja pojalla on 1 täti, 3 setää ja 2 enoa. Mikä on omasta mielestäni valtava rikkaus lapselle =)
Mieskin pääsi sitten siitä mukavasti aamulla töihin, kun on töissä tampereella, normaalisti joutuu ajelemaan 60km suunta.Eli kaikki kunnia hänelle.


ROSINANTE: Meillä herra syö myös kaksi lämmintä ateriaa päivässä 2prk kasviksia, marjasosetta 1prk, tuttelia n4dl ja tissiä ja illalla velliä 1- 2dl, minulle sanottiin neuvolassa, että samoja makuja voi antaa kyllä enemmänkin, mutta ei silti lisää uusia makuja liian tiuhaan, minulle sanottiin, että aianakin 5pvä pitäisi yhtä makua syötää, koska jos allergiaa ilmaantuu niin ei enää tiedetä mistä se johtuu jos makuja lisätään tiuhaan tahtiin.

Kauniita unia vaan kaikille =) Annukka& Eemeli 5kk ja 17pvä
 
Jospille tsemppiä. Serkku ei taida ymmärtää että on tosi kyseessä tai sitten on aika ikävä ihminen. Toivottavasti pian helpottaa.

Meillä on tuon BSF:n kanssa sama juttu josta Glow mainitsi, eli joku joutuu sitä 'tarjoamaan' koko ajan. Jestas kun huudattaa jos se tippuu tai tarjoilu muuten loppuu. Herkkupeppu poika, kuten äitikin...

Muutenkin ollut syöminen hieman tökkivää, kuten näköjään muillakin täällä. Yöllä kyllä tissi kelpaa kohtalaisesti (ja mä kun kuvittelin että 6 kk iässä yöt jo nukutaan mutta ketut, me syödään 2-3 kertaa enkä uskalla lopettaakaan kun ei päivällä poika kerkeä tissiin keskittyä...)

Mitäs vielä... ostettiin sit kanssa uudet matkarattaat, ne saadut oli rikki. Ihmettelin, miten joillain tavarat vaan ei kestä ja sitten ne vielä lahjoitetaan eteenpäin rikkinäisinä, huoletonta sakkia.

Vierastamista taas ihmetelty, appivanhemmat kävi. Nyt meni hiukan paremmin, välillä vaan tuntuu että poikaa 'syyllistetään' kun raukka vierastaa. Ohhoijaa.

Ai niin ja vielä tervetuloa uusille.

Nyt on pakko mennä nukkumaan
almaa
 
uusille ja vanhoille myös vielä muistutuksena, et etusivulle laitan pyynnöstä lapsen nimen (ellen vahigossa niitä sinne jo ilman lupia laittanut :ashamed: ) ja samaten kasvulistalle pääsee kun ilmottaa noita painoja, en ole nyt kaikki sinne lisännyt,joilla vaan tyyliin yhden kuun painotiedot ilmotettuna. eli lisätietoja vaan tulemaan joka sinne tahtoo :flower:

jospi :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: ringring 24/7 tarvittessa!! :heart: jaksua.

kareliini sun suihku toimet kuulosti tutulta! mulla on aina toinen lapsista mukana suihkussa,en uskalla yhtään jättää keskenään, en ees ku nukkuvat silleen etten kuulis jos toinen herää. isompi leikkii innoissaan autoillaan vesilätäkössä samalla tai sitten jasmin kököttää sitterissä ihmettelemässä.

lentikselle turvallista matkaa!

Me suunnataan huomenna sitten Treelle. Lauantaihin siis! :heart:

labello ja viittävaille ryömivä jasmin 5kk+
 
nessu86: Laitoin liberolle sähköpostia, että oisko mahdollista saada näytevaippoja ja vauvan painon laitoin, että osaavat lähettää oikean kokoisia. Viisi vaippaa tuli, 3 teippivaippaa ja 2 housuvaippaa. Parempi kun ei mitään. =) Totesin nuo liberot hyviksi, vaikka silloin kun poika oli pienempi niin ne valskasi. Mut nyt istui kuin nakutettu, joten taidetaan siirtyä pamperseista liberoihin, vaikka ei pamperseissakaan vikaa ole.

Jospi: :hug:

Mua toisinaan ihan hävettää miten hyvin meidän Juuso nukkuu yönsä... Ja miten aikaisin alkoi nukkumaan yöt läpi... Kun muutamat tuttavat ovat sanoneet, että miten huonosti heillä nukutaan ja mitä täältäkin on lukenu... Tasan ei käy onnenlahjat. :ashamed: Toki se jossain vaiheessa helpottaa jokaisella, jos on nyt univaikeuksia vauvoilla... Eipä tosin taida tässä vaiheessa hirveästi lohduttaa tuo ajattelu.

Huomenna tosiaan miehen kanssa lähdössä pikku lomalle kaksistaan ja Juuso jää ukin (minun isäni) hoiviin pariksi yöksi... Kuinkahan mulla tulee pientä ikävä. :'(

Nyt suihkuun!

Tinttu & Juuso
 
by the way. mitä se nyt sit voi meinata, jos vauvalla on pieni pää? kun aloin kattoon et taitaa jasminilla olla pinon pikkusin pipa ja sehän neuvolatäti mittaili sitä useempaan kertaan 5kk neuvolassa ja sai sit lopulta just ja just sen 40.8cm...

l&j
 
Maissinaksut on pop :kieh:

Jospi :hug: :hug: Anna tulla vaan kaikki kiukku. Täällä saat ihan rauhassa kiukutella, parempi näin, kun et esmes kiukuttelisit vauvalle. Toivottavasti tilanne paranis pian :hug:

Pur
, meilläkin poika oli pari päivää soselakossa, tissi vaan kelpas. Nyt taas palannut normaaliin.

Syömiset on meillä tällä hetkellä niin, et aamupuuro 1dl, päivällä liha-kasvissose 1prk (arvio, kun on itse värkättyä) + pari tl jälkkäriks hedelmää, iltapäivällä 1prk hedelmä- tai kasvissosetta ja iltapuuro 1dl ja tissiä aina kun suostuu ottamaan + 1-2 yösyöttöä.

Lauantaita odotellessa =)
Tuiskunen ja Axu 5,5kk+
 
Labello: Meidän tytön päänympärys 5 kk oli 39,6cm ja neuvolantäti ei sanonut mitään tuosta. Mittas vaan kerran, eikä yrittänytkään saada enempää. En siis huolestu kun on koko ajan kasvanut. Siro tyttö muutenkin. Pitkä ja hoikka. Mulla kans siro pää =)

Öitä toivotteleva Fiiu
 
Jospi :hug: jaksuja! :heart:

BSF , se tuli vihdoin tällä viikolla. Kiitos vielä Jeja kun vinkkasit tuon Veikeen! =) Testattu ei olla kun ei ihan vielä olla siinä vaiheessa maisteluita. kohta kuitenkin. ihan kohta... ;)

lentikselle tervetuloa suomeen! :heart:

Mä oon nyt kahtena iltana antanut tytölle vähän maissivelliä. Eli jonkinasteiset ruuan maistelut aloitettu. =) Hyvin tuo maissivelli uppoo. Viikonloppuna (ehkä jo tänään! ) aattelin antaa ekan kerran jotain mössöä tytölle. kamera sitten taas esiin, ne ilmeet on niin huippuja kun ekan kerran saa jotain syötävää! :LOL: En vielä tiedä antaisko perunaa vai maissia. hmmm. Aika sitten pojilla annoin aika pian myös luumua lusikallisen kaks ruuan päälle niin ei mennyt masu kovaksi. ;) Samalla linjalla taidan mennä nyt tytönkin kanssa. :heart:

Tänään 5kk neuvola, tulen myöhemmi n ilmottelemaan mitat.

oikein ihanaa tapaamista huomiselle kaikille jotka ovat menossa. :heart:

sadee80 & tyttö 5kk
 
öistä piti vielä. Ne on nyt huonontuneet. normaalisti meillä on 2-3 herätystä yössä ja silloin siis hyvä yö! Nyt niitä on varmaan 5.. meen jo laskuissa sekasin kun öisin ihan taju pois.. |O no, jospa taas paranis. jokuhan sitä pikkuista herättelee. oiskohan hampaat. mä en osaa muita epäillä kuin niitä aina ja mitään hampaita näy missään... :LOL:
 
Nopsaan vaan lukemassa. Tuntuu että miehen lomalla ei ehdi kuin lukemaan jutut ja taas mennään jonnekin päin.
Jospille iso :hug: :hug: :hug: :hug:
Uusille tervetuloa :flower:
Meillä yöt taas huonompia, epäilen vahvasti sitä eroahdistusta. Viimeyö alkoi tosi huonosti, mutta kun annoin oman paitani unileluksi, niin nukkui hyvin. Näin ei ole käynyt moneen yöhön.
Toisaalta kovasti opettelee konttaamista, jalat jo liikkuu konttausasennossa eteenpäin, mutta käsiä ei vielä liikuta. Saattaahaan tuokin valvottaa.

Huomista odottava
Kuume ja Konsta, maanantaina 5kk
 
labello kunhan ehdit niin tässä ois tytön 5kk mitat : 67cm ja 9280g, pää 44cm.

tänään annoin tytölle ekan kerran kiinteitä neuvolan jälkeen. hyvin upposi se pari lusikan kärjellistä. annoin nyt sit ekana makuna maissia. :)
 

Yhteistyössä