Hei
Tervetuloa uusille!
Nanada: Ymmärtääkseni Suomessa ei enää saa lasta merkittyä vanhempien
passiin vaan pitää olla oma passi. Otettiin aikoinaan 10 vuoden passi esikoiselle kun oli 4 kk ikäinen. Virkailija sanoi, että sitten kun osaa kirjoittaa nimensä, voisi uusia passin. Viime kesänä (kun poika täytti jo 9) oltiin lähdössä matkalle ja muistelin tuota passiasiaa.. soitin poliisille ja kyselin niin ilmeni, että vaikka passi on voimassa, pitää lapsen olla tunnistettavissa kuvasta (heh, meidän kaljupäinen vesseli joka hymyili hampaatonta hymyä
).. Juuh, tuli sit kiire hankkia pikapassi. Yhdeltä tutulta kuulin, että oli joutunut ongelmiin kun lapsella on
eri sukunimi kuin itsellään. Viranomaiset eivät olleet (Saksassa) päästäneet koneeseen ennenkuin olivat hirveän selvityksen jälkeen (Suomen suurlähtetystö auttanut) saaneet todistettua, että oli hänen lapsensa.
Viljoja moni miettii. Mä ostin valmiiksi (sitten joskus kun se hetki koittaa
) Hollen riisipuuroa (luomu). Se ei sisällä muuta kuin riisiä ja b-vitamiinia. Kauppias kehui hyväksi aloituspuuroksi herkkävatsaiselle.
Ei sit ollu kesäkurpitsa syyllinen tytön masuvaivoihin ja oksenteluun. Ainoa toinen vaihtoehto on päärynä kun muita kiinteitä ei ole ja se kuitenkin tuntuisi sopivan. Eli mä jätin kokeeksi nyt ominpäin maidon pois omasta menustani.. eilen oli eka päivä. Vedin sit monivitamiinia ja pitää selvittää mitä muuta tartten jos tätä kauan kestää. No, yksi havainto tuli tehtyä tänään. Tytön ummetus lakkasi
, eikä eilen oksentanut kertaakaan vaikka söikin päärynää. Tosi turhauttavaa tää jatkuva spekulointi on... onneksi päästään sinne allergologille pian niin saa vähän selvyyttä tai ainakin asiaa eteenpäin. Hankala kokeilla mitään uusia ruoka-aineita neidille kun on epäselviä oireita
.
Tulisi nyt kaunis päivä niin voisi viettää sen puutarhassa. Mä en jaksa katsella tätä siivottavien listaa.. se ei lopu ikinä :headwall: :headwall: :headwall:
Fiiu ja tyttö 5,5kk :heart: