Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Pikaseen käväsen..

labello :meillä neidillä oli 5kk neuvolassa pään ympärys 40,6cm sit viikko siitä 41cm.Mut kysyin tolla ekalla kerralla et onko liian pieni pää ja terkka tokas heti et ei miten niin,eli ei ollu siitä moksiskaan eikä sanonut siitä mitään.

Pitäs alkaa ruokaa väsään,illalla vielä tulee vieraitakin,onneks pakkasessa oli jotain jo valmiiks leivottuna en ois millään kerennyt tänään leipoo_Oon yrittäny muksuille vähän pakata ku menevät huomenna sit mummuille yökylään.Isommat mun vanhemmille ja pienemmät miehen,tasajako kummallekkin :D saas nähä miten neiti nukkuu automatkan,nyt voiski nukkua paremmin ku kesäloma reissulla ei nukkunut juur ollenkaan ku koko aika oli melua,mutta siis huomenna nähdään,jee!!

Lentikselle ja Gretalle piti toivottaa hyvää ja turvallista matkaa!!

nyt ruoka puuhiin :wave:

hemuliina

Terve! En olekkaan käyny sitten neljään kuukauteen,ainakaan. Siis mun typy on 7.2.09 syntynyt eli tulee nyt 5,5kk. Soseita menee ihan hyvin. Aamulla puuro,sit joku liha-kasvis sose,sit illalla myös sekä ilta puuro. Maitoja menee yllättävän vähän. Paitsi,jos ollaan reissussa niin sit jottenkin maidot maistuvat. Meil th neuvolasta sanoi,et välipala soseita ei kuulemma vielä pidä antaa??? Eli maitoa välipalaksi. Kumma juttu!! Painoa oli 5kk nla 6115g ja pituutta 61,7cm, pikkuiruinen typy. Lähden eka kerran huomenna tyttöjen kans Tallinnan reissulle. Ihan vaan perinteinen hemmottelu reissu. Aamulla mennään ja yöksi kotiin. Vähän jännittää kuinka mies pärjäilee vauvelin kans. No,meil 11v isoveli myös auttelemassa. :hug:
Ja kun en ole yötä poissa ja mies on nyt kesälomalla ollut jo kuukaudenpäivät ja mukana typyn hoidossa. Hitsi vaan kun nuo vanhempainrahat ovat vaan niin pienet. Tai sit mul on suuret menot! :LOL: Odotan innolla 6kk nlaa. Meillä typy kääntyilee jo selältä-vatsalle ja päinvastoin sekä varpaatkin on löydetty. Että vauvelit ovat notkeita. =)

Hiihaa, tänään toinen kokeilu sosetta. :D (eilen oltiin reissussa enkä sitten päässytkään antamaan. ...toissapäivänä siis aloiteltiin). Mutta tyttö tais jo hiffata idean, ainakin suu aukesi jo lusikalle kuin linnunpoikasella. Tosin maku veti sit aina vähän kulmat kurttuun, ei vissiin ihan lempparipöperöä ollu tarjolla. :xmas:

Moikka,

meitin isäntä lähti kissan kera mökille, joten ihan vaavin kanssa kaksisteen huomista odotellessa :)

Jospille jaksuja :hug:

Tinttu meillä on sama homma, että kun tuo neiti on niin tyytyväinen ja hyvä nukkuja niin enpähän sitä kyllä pahemmin hehkuta, kun tosiaan on useammin vaikeitakin tapauksia ja toisaalta tilanne voi muuttua koska tahansa. Noh en mä sit tiedä oliko sekään kovin fiksua kun yks mammakaveri jolla suunnilleen samanikäinen vaavi, kovasti allergioita ja nukkuu huonosti, niin silti kyselee että kuis meillä ja kun kerron niin tokas "mä sydämeni pohjasta toivon ettei teidän seuraava vauva ole samanlainen- yhtä helppo!" :eek: Okei, tänx!

Meillä menee nyt näin suunnilleen:
aamukaurapuuro n 60g+ joukossa vähän hedelmää, samoin illalla
lounaalla possu-kasvissose+luumua
illemmalla 3/4 prk hedelmää/marjaa
päälle aina Nania n. 50-140ml, yöunilla klo 6-8 140ml pelkkä nan ja päivällä kertaalleen n. klo 17 kans pelkkä maito, josta tänään ennätys 200ml, eikä edes pulauttanut!! Miehellä on joku tarve aina kokeilla noita 'ennätyksiä' :headwall:
..ja kolmet n. tunnin päikkärit päivässä.
Ens viikolla otetaan sit kana.
Mua ärsyttää noi kaupan coctailit, siis että on jotain hedelmäherkkua ja marjakimaraa..esim marjoja ei edes löydy pahemmin yksittäisinä purkista, mustikka taitaa olla ainoita!! Prkl! Juu ja purkista olen ihan marjat ja hedelmät antanut, paitti vesimelonia ja banaania.

Mä annan luumua joka päivä, mut silti kakkaa kaninpapanoita joko 3x pvä. Pitäisköhän kokeilla jotain järeempää tavaraa, tarkoitan siis ihan jotain apteekkikamaa, mitä sanoisitte??

Olikohan vielä muuta, no ei kai ku huomisiin!! =)

HM ja neiti > 5kk

Kaapsusella ollut touhukas 5kk synttäripäivä!! :LOL:
Bongattiin eka hammas!
Keksi myös miten pääsee eteenpäin lattial. Hirvee ähräys, jalat alle ja koko ukko kippuraan ja suoraks :D Kyl on veikeen näköistä. Ei tuo tietty viel kovin pitkälle mene :whistle: Mut idea on selvilla.
Ajois koisiin tänään, et jaksaa aamul herää leipoon sämpylöit tapaamiseen. :p
Jännää nähdä teidät!!

Huomiseen siis!

S ja Kaapsu 5kk :heart: :heart:

Glow
Alkuperäinen kirjoittaja pur:
mikä? :hug:

kyl hieman harmittaa ettei tullu tampereelle lähdettyy mut vähä hirvitti ajatus matkustaa sinne kaksistaa vauvankans ja kun äitin kotona siel on remonttiki ihan kaaos vaiheessa. Äitil on koti täälläki, vielä, mut muuttaa syksyllä kokonaan Tampereelle...

Hah, olin eilen parturissa, joo taas! :D mut toissapäivänä ehti vaan leikata, eilen laitettii väri kohilleen! Niin, olin istunu siel ehkä puolitoista tuntia kun mies soittaa "tää vaan itkee, tää on itkeny jo yli tunnin" :headwall: :headwall: No minkähän minä sille voin ku istun parturissa värit päässä!?! :eek: :kieh: Noooh, soitin äitille että voisko se mennä meille pelastamaan tilanteen ja menihän se :D
Olivat antaneet panadolia Onnille ja johan oli helpottanu, tai sitten helpotti muuten vaan... Oli se eilen illalla vielä kipeän oloinen kyllä vähän...

Jaahans, täytyy lopettaa nyt.

HM papanoita pukkaa täälläkin. Hirveellä päkistämisellä saldona ehkä viinirypäleen kokoinen nökäre... Ihan huomattavasti kovemmalla pojan vatsa noiden kiinteiden lisäämisen jälkeen, edellispäivänä ja eilen annoin oikein "luumukuurin" ja sitte illalla tärähtikin vaipantäydeltä tavaraa... Mut annoin tosiaan purkillisen kahtena peräkkäisenä päivänä. En tiedä kyl mikä muu vois auttaa.. paljon tarvis juoda mut kun ei tuo poika oikein vettäkään tykkää juoda. Nania oon saanut menemään vähän paremmin kun annan ensin maidon ja päälle vasta kiinteän.

Nyt paskaruohoja nyppimään...

pur
no jotenkin oon kyl tosi pettyny kun ei sit päästykkään sinne tapaamiseen. Ensin vatkattiin ja jännättiin miehen duunien kans ja si tänä aamuna kerkesin just vetästä meikit naamaan ni tytölläpä oliki kuumetta. Harmittaa kun kerrankin oisin ollu aidosti innoissani osallistumassa. Vaikka kyllä mä nyt oon tyytyväinen ratkasuuni kun oli tytön kuumeen syy mikä tahansa niin mun mielestä sille rauhallinen tuttu ja turvallinen ympäristö on sille parasta ja hän on nyt tosiaan nuokkunu ja nukuskellu tuossa vaan. Tavallista enemmän on puklaillu et jotain imeytymishäiriöitäkin on.

pur
PAPANOITA meillä ei muuten ole tullut kun niistä on täällä ollu uhe ja mäkin oon maininnu et tytöllä on kova vatsa. Meillä vaan se kakan tulon on niin tavattoman työlästä ja pitkäkestosta ja tuskallista. Taas on pitäny autella luumulla pari kertaa vaik mun eikä tytön ruokavaliossa oo suurtakaan muutosta ollu.

PUR :hug:

Kiitos kaikille osallistujille, kivaa oli! Ja kiitos myös teille sairastuneille että maltitte jäädä kotiin! Vaikka se tosi kurja juttu onkin!

Nyt ei sitten muuta ku yleisön pyynnöstä järkkäämään pikkujoulua meille!

Toukka ja väsyny Rasmus (no oon mäki vähän väsy)

Oli oikein kiva tapaaminen, kiitos kaikille myös mun puolesta ja järjestelijöille iso kiitos :heart: aika vaan meni niin sairaan nopeeta et olis ollu kiva jutella/tutustua vielä paremminkin mut eiköhän me näitä tapaamisia vielä järjestetä monta kertaa =)

Iso kiitos myös kaikille jotka hankitte sponssaajia ja saimme kivan lahjuskassin :flower:

:hug: ja jaksuja kaikille joilla sairastellaan!

Kareliini ja myös väsynyt Sara

Oikein mukava tapaaminen! Kiitos kaikille järjestäjille!
Aika meni viuhuen, ja tuntuu ettei ehtinyt oikeen mitään. Mutta luulen, että tää oli vauvoille ihan riittävän pitkä aika. :D Meilläkin väsynyt ukko, meni jo nukkumaan! Saapi nähdä onko jo yöunilla, kun iltatorkut jäi nyt välistä. Nukkui sie tapaamisessa pariinkin kertaan, niin valvoi iloisena sitten kotimatkan. =)
Ja tosiaan, pikkujoulut sitten!! :LOL: Joko päätettiin missä paikkakunnalla?

Seranzu ja myös vääääsy Kaapsu

Kiitos munkin puolesta mukavasta tapaamisesta! :heart: Ja todella iso kiitos järjestäjille!!! :flower:

Miro oli aikast väskä poika,nukahti melkeen heti autos! =) Hän on aivan rakastunut siihen siniseen nalleen!! :heart: On nytkin sen kanssa nukkumassa! =)

Huomenna tarttis viedä vaatteita kirppiksel ja maanantaina sit kotio,ollaan viel anoppilas!

Öitä! :wave:

Tyyppien äippä ja Miro 6kk+ :heart:

Me koukattii viäl Nokial kaverin lua kahvil Tampereen tapaamisen jälkee ja oltii himas vast pual 10...nyt on hiuka tööt. Jadenna nukku koko meno ja tulomatkan joten on edelleen pirteenä tekemäs konttausharjotuksii lattial :D istumaanki näköjää koittaa kampee, puoliks pääsee.

On tullu tänää juotuu kahvii liikaa ja syätyy tiäs mitä ni ny on si huano olo :x

J+J

Hauska kuulla, että teillä oli mukava tapaaminen =) jos itsekkin pääsisi ens kerralla mukaan =)

Mä olen siivoillut, kokoajan saa jotain tehdä, no on iso talo ja piha, aina on jotain, täytyis vaan oppia oleenkin välillä =)

Nyt hyviä öitä kaikille =) Annukka& Eemeli 5,5kk

Yhteistyössä