Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Kiitos vaan Kvartti :flower: pikku juttu.
Juu ensi kerral varmaan tulee jutskattua enempi. Alkuun oltiin aika "ujojakin"... Hi! Voin kuvitella et seuraavis tapaamisis äänen voimakkuus ja pölinä kasvaa!

Tehdäänkö vie "kalluppi" iästä? Veikkaan olevani vanhin helmimamma! Elikkä juuri täytin 38!

S ja Kaapsu 5kk+
 
pur
Tytön kuume on edelleen pysyny 40 kieppeillä. Tuntuu et se ois jotenki tottunu siihen vaik nukkuukin tavallista enemmän ni hereilläoloajat on ihan tavallinen itsensä.

PIKKUJOULUT mua kiinostaa ihan kans. Olitteko ajatellu ihan vaan mammat vai tuommonen vauvatapaaninen? Musta olis kyllä kiva nähä niitä muita taaperon alkuja kanssa.

NIKKI mulla on muodostunu siitä kun vuosia sitten koitin kerran chatätä sillon oli tapana värjätä liilaks pää ja päädyin Purple nimeen. Chattäily ei mulla ottanu tulta alleen sillon mut nimi jäi mieleen ni oon sit käyttäny sitä. Tänne kirjautuessani ryssin sen jotenki ni siitä tuli sit tollanen lyhenne. No voipahan sit hyvällä omatunolla välillä vähän PURnatakki :D

HUONOISTA FIILIKSISTÄ mulla ei oo ku pari krt pinna mennä. Viimeks viime vkol tyttö alotti aamun karjumalla ja protestoimalla kaikkee. Mul oli ihan kauhee nälkä mut en saanu syötyy kun piti sit tyttöö rauhotella ja sille laitta ruokaa. Joudun vähä kiipee pakastimelle ni laitoin tytön ihan hetkeks maahan mihin se on kyl tottunu (tietää jo systeemit) ni alko pää punasena karjumaan. Itekseni karjasin et perkele! siinä kiivetessäni, ni mies ihan juoksi yläkerran sängystä ottamaan pikku prinsessan suojeluunsa. Vaik en mä tytölle itekseni vaan mut hyvä oli et tuli päästää mut syömään. Mulla on joka aamu nykyään tajuton nälkä.
On varmaan ihan normaalia et välillä äidit väsyy ja pinna menee, ei sinä mitään pahaa oo. voimia kaiille arjen jaksamiseen. Koitetaan ettei syylisyys pääsis hallitsemaan elämää. :hug:

Mä oon 29v.
 
Pur :hug: Pikaista paranemista!

Jospi =) Kivat unet, kyllä se oma sänky on paras paikka. Ihanaa, et sait levätä!

Me tehtiin miehen kanssa eilen hirvee urakka ja muutettiin asumaan alakertaan. Kannettiin siis oma sänky ja pojan pinnis ja hoitopöytä alakerran "kirjasto"huoneeseen. Vintti on siis nyt pyhitetty rempalle ajaksi X :headwall: Tänään täytyy kyllä käydä ostamassa pimennysverho tohon ikkunaan, oli viiden aikaan jo niin valosaa, et luulin, et kello on yhdeksän ja niin luuli pikkumieskin, kun alkoi kujertelemaan pinniksestään :headwall:

Meillä taitaa olla eka flunssa pikkusella. Nenä on ihan räkänen ja rohisee kovasti, kuumetta ei ollut aamulla, mut mittaan tässä päivän mittaan uusiksi muutamaan otteeseen.

Huomenna on rokotetutkimuksen toinen rokote + luultavasti se 5kk rokote, kun ei olla sitä vielä saatu. Pikkumies on viikko vaille 6kk :LOL: Toivottavasti ei tuu kamalia oireita. Rokottaako ne muuten, jos on kipee?

Tuiskunen ja Alexi viikko vaille 6kk (hui kamalaa!)
 
Huah, onhan tullut paljon uutta luettavaa viikonlopun aikana ketjuun!
Kirjoitan pikavauhtia omat marinani, kun sain narrattua pikkukaverin takaisin ekoille päikyille. Heräsi nimittäin taas kymmenen minuutin unosten jälkeen, närästi ilmeisesti jälleen...
Matkattiin pojan kanssa kaksin viime torstaina kotipuoleen junalla, matka meni ihan ookoosti, poju nukkui rintaa vasten jonkin aikaa.
Illalla pääsin kummipojan ja äitinsä kanssa katsomaan Harry Potterin, ja juuri kun leffan jälkeen pääsin sanomasta et olipa kiva puuhata jotain ihan muuta ja viettää hetki fantasiamaailmassa, soi puhelin ja äiti oli siellä että "tule äkkiä kotiin, poika on huutanut kohta tunnin putkeen"... huuto loppui kuin seinään kun poika sai tissin suuhun. Siihen sitten simahti. On vain niin tottunut siihen, että saa rinnalle nukahtaa, ja väsyneenä meni kai hermo, kun äitiä ei näy ja vanhat käävät yrittävät nukuttaa.
Tämä oli toinen kerta mummun ja papan hoivissa pari tuntia, edellinen kerta meni samoiten huudoksi. Silloin tosin saivat narrattua pojan takaisin yöunille, mutta minulta meni kekkeröintihalut kun soitin ja kuulin että kotona on huudettu puolitoista tuntia.
En edes uskalla ajatella, että olisin koko yön poissa.
Harmittaa, kun asutaan niin kaukana isovanhemmista. Olen suorastaan kade, kun isomman kummipojan perhe ja miehen veljenkin perhe saa niin paljon lastenhoitoapua, kun isovanhemmat on huutoetäisyydellä... voi viikollakin vaan heittää muksut hoitoon ja pitää tovin omaa aikaa, omassa kotona.
Kohta neuvolaan. Poika on ollut aamun niin kiukkuinen! Ykäillyt ja kitissyt ja möykännyt. Voi olla oma vika, laitoin viikonlopusta rohkaistuneena (kermaista sienikastiketta, ei oireiluja) pari palaa juustoa leivälle...
 
Nikistä piti vielä laittaa, et mun lempparinimi on Tuisku, mut se oli jo varattu täällä, niin tein ittestäni sit Tuiskusen. Äiti sanoo, et toi Tuisku sopii mulle siks, kun oon väliin kuulemma vähän tuittupää... :whistle:

Mä olen kohta 32v.
 
Mun nikki tulee mun nimestä... Ei kovin omaperäinen valinta :ashamed: :D Mä täytän loppu vuodesta 33 vuotta =)

Mun piti aikasemmin laittaa että me käytiin viime viikolla 5 kk neuvolassa ja se oli lääkärineuvola tälläkin kertaa kun katottiin tytön lonkkia. Lonkat ei onneks naksu enää ja kaikki on hyvin. Hyvin kuulemma kasvaa tyttö =) 5 kk mitoiks saatiin 7290g ja 66 senttiä. Kuuppa oli 43. Ja Labello jos laitat näiti ylös niin näköjään mä en ollu ilmottanu 4 kk mittojakaan mutta ne oli: 6540 g ja 63 cm ja pää 42,5.

Moni täyttääki ihan just puol vuotta. Meinasitteko te juhlistaa sitä jotenki? Me varmaa tehää sama ku viime vuonna esikoisen kanssa että sanotaan noille isovanhemmille ja kummeille että kahvit keitetään ja tänne voi tulla =) Mä uskon että noi isovanhemmat ainaki tulee poikkeen. Juhlitaan nyt sitte ekaa kertaa molempia :D
 
Hei, löysin tällaisen ketjun, ja onpa mukavaa lukea saman ikäisten vauvojen äitien kuulumisia! Ekaa kertaa törmäsin Kaksplussalaisiin, ja täältä löytyi itselle sopivan tuntuinen poppoo - siis mahdunhan mukaan? Vaikka kavereilla on paljon vauvoja, niin täällä on mahdollista keskustella anonyymisti, ja lisäksi otanta on huikea, siis porukasta löytyy vauvoja laidasta laitaan!

Iso pieni esikoispoikaseni syntyi 20.2. ja mitat olivat huimat 54 cm ja 4400 g. Nyt on siis 5-kuisena 70 cm ja 9300 g. Tutun kuuloisia asioita teillä meneillään, minullakin poika kuolaa, nauraa, juttelee, hankaa kaikkea ikeniinsä ja pyörii lattialla... Aikaisemmin ollut erittäin hyvin viihtyvä, mutta olisiko nyt joku kriisi: ei viihdy lattialla kuin pienen hetken, tutut ennen niin viihdyttäneet lelut hylkää sekunnin päästä, pitää outoa möykkää ihan kuin olisi tosi kyllästynyt tai turhautunut. Onko muilla ollut tällaista tässä iässä? Ei varsinaisesti itke, ja yöt menee oikein hyvin, eli en uskoisi kipuakaan olevan. Tyytymättömyys alkaa jo pian aamupuuron jälkeen, tai esim. ½ h päiväunilta heräämisen jälkeen, jolloin ei luulisi olevan vielä kovin väsynyt? Sylissä rauhottuu ja viihtyy. Voiko näin pienellä olla eroahdistusta? En nyt vielä ole huolissani, sillä ajattelen, että joku vaihe vaan on, mutta toivottavasti vaihe ei kestäisi kovin kauan... Miehen kanssa ollaan hieman ihmeissämme, kun tuntuu, että tuttu tyytyväinen poika on vaihtunut ihme känisijään. Pieni toisaalta säälittää, kun näyttää, ettei ole niin iloinen ja hyvinvoiva kuin ennen, mutta myös ärsyttää, kun ei saa mitään tehdä 2 min. kauempaa, kun joutuu juoksemaan lohduttamaan tai viihdyttämään.

Huoh... avaukseeni tuli heti valitusta. Suurimmaksi osaksi olen ollut aivan äärettömän onnellinen äitiydestä ja ihanasta pojasta, mutta nyt vaan väsyttää.

Imetyksestä: Onko kenelläkäään toinen rinta lopettanut maidon tuoton? Itselläni alusta alkaen toinen ollut "hikisemmin" tuottava, kun toisesta esim. pumpatessa hulahtanut nopeasti 200 ml pulloon. Pikku hiljaa toisen maidontuotanto on tosiaankin surkastunut, vaikka olen koko ajan imettänyt molemmista (tosin huonomman rinnan jälkeen aina tarjonnut myös sitä parempaa, muuten olisi vaavi jäänyt nälkäiseksi!). Nyt n. viikko sitten imetin toisesta viimeisen kerran. Poika ei vaan enää huoli sitä huonoa ollenkaan, eikä se edes täyty maidosta kuten toinen. Aamuisin sitten herään toinen tissi kuin Pamela Andersonilla ja toinen "normaalina", ihanaa....

Hauskaa, että teillä on ollut tapaaminenkin! Tuntuivatkohan ihmiset toisilleen ihan tutuilta, vaikka vieraita naamoja olivatkin?

Aurinkoa kaikkien päivään!

Montalcino
 
Niin meidän tapaamisen kulkua lyhyesti!

Saavuimme paikalle siis klo 13.00 Oli muuten tosi tarkka ajoitus! 19 mammaa vauvoineen oli kaiken kaikkiaan. Keräännyimme saliin ympyrään lattialle! Vaavat peitoilla ja mammat ympärillä.
Pidettiin nimenhuuto ja samalla saatiin nimilaput ja valtavat lahjuskassit!
Sit osa porukasta ryhtyi kasaamaan nyyttäripöytää! Josta tuli tosi runsas! Salaattivermeit kaikkee, fetaa ja tonnaria, melonia, ihanii piirakoit, sämpyjä ja namuja ja mustikkapiirakkaa.
Syötiin! Ja samalla käynnistyi tietovisa ;) Tietenkin nimimerkeis ja oikeist nimist! :) KAIKIL OLI KAIKKI OIKEIN! Hyvä mammat.
Vauvat: osa pötkötteli, osa pyöriskeli osa leikki varpaillaan, osa teki konttausharjoituksia, osa ryömimistreenejä ja kurottelivat toisiltaan silmiä pääästä, joku oli kokoajan nukkumassa, tissillä tai muuten ruokailemassa :D Välillä huudettiin enemmän kuorossa ja vähemmän. ;)
Aika meni tosi nopeasti. Kello oli sit jo 16.30 ja tosiaan ukosen saattelemana kaikki lähtivät kotimatkalle tai majapaikkoihin. :wave: :wave:
 
Kirjottelin äsken pitkät pätkät mut yhteyskatkes ja tekstit hävis, aaarghhh!!!

Parantavat :hug: keillä sairastellaan, eli Pur ja Tuiskunen ainaskii!

Jospi Hyvä uni, parempi mieli =)

Mihin te menettekään reisuun? Mä jäin miettii et tarvitaanko sittenki matkarattaat reisua varten ( syyskuussa Kypros ) , muuten pärjättäis ehkä yhdistelmillä.

Anno Liikkiksiä olivat typyt juu jodlaillessaan käsi kädessä :heart:

Meillä kostautui reissu sillä että eilen hirmu möykkää ilta, piti vissiin iskälle kertoa kaikki jutut. ni yöllä heräiltiinkin sitten klo 1 ja 6 ja juoksentelin tuttia useaan otteeseen ja taisin tuhahdella umpiväsyneenä ja tökin miestä ettei korisis kaiken päälle, nooh, tänään olllaan taas aurinkoisia, ainakin vielä!

Aamu alkoikin puhtipuurolla eli tattarill ja maistui hienosti. Lounaalle on sitten sitä broileria :)

Ikää on 35, että en mäkään mikään nuori ensi synnyttäjä ole, vaikka se keski-ikä onkin noussut.

Montalcino Teretulloo!!

Tapaamisessa oli jotenkin vähä hassu fiilis kun ollaan täällä niin läheisiä ja sitten siellä jotenkin tuttu nassu, muttei sit kuitenkaan silmätysten niin tuttuja oltukaan ja tosiaan oman vaikeutensa teki se sekoilu, kun yritti liittää nikkiä, nimeen ja naamaan jne...

Jaaha, tuo päikkäreiltä herännyt taas möykkää, pitää ruveta seurustelemaan.

Ihana keli, ja tätä luvassa viikon jos noihin säätiedottajiin voi enää luottaa :)
 
Nyt palattu jotakuinkin elävien kirjohin, vielä on hieman hutera olo, oli kyllä aikamoinen flunssa, ajattelin jo että onko mulla sikaflunssa :D Vaikuttaa siltä että muu perhe onneksi olisi säästynyt tältä flunssalta, pelkäsin todella sitä että Lilliin tarttuisi mutta ei ainakaan vielä ole oireillut :)

Ärsyttää todella paljon etten päässyt tapamiseen ja harmittaa lukea kuinka kivaa teillä on ollut koska harmittaa niin paljon kun en päässyt kun olin jo henkisesti siihen valmistautunut :| Seuraavalla kerralla sitten... Mutta onneksi teillä on ollut kivaa, se on tietty tärkeetä :) :heart:
Pikkujouluja odotellessa!!! :)

Ehdin tehdä tapaamiseen kakkupohjan kakkua varten pakastimeen ja keksin sille nyt käyttöä, Lilli kun täyttää keskiviikkona 6kk niin teen viikonlopuksi siihen vieraille puolvuotiskakun, että ei mennyt hukkaan sekään :) :heart: Tykkään todella paljon kaukunkoristelusta (joo halvat huvit...).
Meillä tulee kummit ja mummit kahville ja sit otetaan puolivuotiskuva varmaankin :)

Tuiskunen: Kysyit tuolla aiemmin siitä äidinmaidon lisäämisestä ruokaan ja proteiinin pilkkoutumisesta niin äidinmaidossa on entsyymiä nimeltä protease (en tiedä suomenkielistä nimeä, ehkä proteaasi) joka on haimaentsyymi ja se vastaa proteiinin pilkkoutumisesta ja vois ajatella että kiinteästä ruoasta tulee paremmin sulavaa kun äidimaitoa lisää ruoan sekaan, vauvoilla kun ruoan pilkkoutuminen voi olla alussa vielä vähän vaillinaista :)Toivottavasti vastasin kysymykseen.

Huonoista fiiliksistä niin nyt ainakin kun oli kipeä niin hermo oli aika kireellä pari kertaa kun Lilli on vielä kitissyt aika paljon kun ikenet kutiaa, vaikka mies pääosin tyttö hoitikin, tulee tiuskastua joskus sitten ja se kaduttaa kauheasti myöhemmin :ashamed: ja sen jälkeen heti pitää pussailla ja halailla paljon ja sanoa äitin mussukaks :D

Nikki tulee tietenkin siitä kun Lilli on äitin Sötnos eli oma pieni kullanmuru :heart: Sötnos on ruotsia ja tarkoittaa siis murua, kultaa jne jos jollekin olisi epäselvää :)

Pikaista paranemista PUR: n tytölle :hug: Mulla tulee sun nikistä mieleen ja on tullut alusta asti kissan kehrääminen kun englanniksihan kissan kehräminen on pur :D

Nyt herättiin päikkäreiltä, aika tasan tunti kun 12 mentiin taas nukkumaan :) :wave:
 
Mun pitikin kehaista kun tulin reissusta silloin lauantaina kotiin niin astuin ovesta sisään puhtaalta tuoksuvaan taloon jossa nurkat kiilsi ja sauna oli lämmin :saint: Ihana mies, arvasi millä tätä mammaa hemmotellaan just nyt...

Jospi; tunteita saa olla ja olen sanonutkin ettei kukaan muu kuin vanhempi saa kokea tätä elämän vuoristorataa laskuineen ja nousuineen. Silloin asiat on kunnossa kun pystyy sanomaan ääneen ja ajatustasolla teot, siinä ei ole mitään rangaistavaa.Monet hautoo asiat muhimaan sisälle ja päälle päin ovat superäitejä kunnes se kuppi on täysi ja yli läikkyy ..Ja seuraamukset ovat kamalat.Täytyy meidän äitien välillä höyryjä päästellä uloskin.

ikää olis 34

Hemuliina, kö ja haavemamma lähtee reissuun..Kertokaa sitten mulle ainakin mitä pakkasitte, mikä oli turhake mukana ja mitä niksejä olisi. Me lähdetään joulukuussa kaikki 7 henkeä ja olisi kiva vähän tietää teidän kokemuksia sitten miten meni. Miten se aurinkovoide juttu meni?? Mitä saa laittaa ja mitä ei kun rajoitus on alle 1 vuoden ei noita normeja ainakaan saa laittaa..Hemuliina, mä olen kanssa just tollanen etten millään osaisi kuvitella reissua ilman lapsia, mutta hyvin se teillä menee. Nyt vaan nautinnon kannalta. Ja levon =) Ollaan miehen kanssa oltu tasan kerran kahdestaan reisussa 3 yötä pois ja etukäteen jännitin ja surin mutta reissussa ei tullu murhetta ja kotiin olikin jo kova ikävä lentokoneessa. Ja lapset oli pärjänny hyvin, samoin mummu ja pappa :LOL: :kieh:

Mun olis nyt niinkus raivattava mutta jumiuduin tähän..

tuiskunen; remppa ja vanha talo..Meillä sama juttu ja ikuisuusprojekti tuntuu olevan.Ei ikinä valmis kun jo toista kierrosta aloitellaan pintojen kanssa.. Vaan on näissä se oma tunnelmansa.Vaikka vähän puruja onkin joka puolella ja pientä fiksausta..

uusille tervetuloa

meillä puolta vuotta juhlittiin isolla mansikka kakulla ja paikalla oli kummit ja isovanhemmat ihan vaan kahvitellen, ettei mitää lahjajuttuja ollu koska sanoinkin että läsnäolo on meille se lahja.Jotenkin se on yksi etappi kuitenkin ja silloin sitä kaikkea kehitystä joka alueella on niin kovin.

pikkujoulut oli meiningillä vauvatapaaminen. Mua kanssa jäi harmittamaan kun en kaikkia kerinny jututtamaan.seuraavalla kerralla sitten esitellään itsemme niin että mullekkin jää paremmin mieleen kuka kukin oli.Ja kerrotaan vähän enemmänkin itsestämme yksi kerrallaan, kun mulla meni haavemamman tyyliin jotkut kasvot ja nickit nyt sekaisin.mutta huisan jännää oli.

Nyt hommiin tästä,
sini ja neito
 
Taas pikaseen käymässä kun näyttäs että kohta heräillään, reppana ähersi itsensä väsyksiin viltillä kun taas jumitettiin vaan mahallaan eikä osattu kääntyä huiliin selälleen :)

Nikistä, eli toi Kare on ollu joskus mun lempinimi tai siis mun kaveri sano mua Kareks joskus ja toi loppuosa liini tulee sit kans yhestä lempparinimestä =) ja ikää olis ens kuussa 26 vee.

Sulonen toi neiti kun välillä silmät aukee ja sit taas muljahtaa takas kiinni, ei jaksakkaa vielä herätä =)

Mä ootan jo innolla seuraavaa tapaamista, oli kyllä tosi kivaa! Ei kyllä millään ehtinyt kaikkien kans jutella. Ens kerralla olis kyllä kiva tehdä sillai että kaikki vähän kertois itsestään jotain niin jäis paremmin sit mieleen kuka kukin on.

Nyt pitää mennä taas joten :wave:

Kareliini ja Sara 4kk15pvää :heart:
 
Iso kiitos minultakin tapaamista järjestäneille ja siellä vetovastuuta ottaneille! Oli hirmu kivaa! Muakin jäi harmittamaan, kun tuli jutusteltua pääasiassa vaan vieressä istuneiden kanssa. Monen kanssa olis ollu tosi kiva tutustua paremmin. Vähän parantamista noissa sosiaalisissa taidoissa... Ihanaisia vauvoja teillä! :heart: Toivottavasti saadaan jatkossakin porukkaa kasaan, ens kerralla oltais jo paremmin taas tuttuja.

Nikki mulla tuli silloin noin 1-vuotiaan esikoisen suusta. Se toisteli "matma, matma" silloin kun yritin sitä keksiä. Monesti on tehnyt mieli vaihtaa se, mutta tuntui typerältä sekin, kun tolla nikillä on täällä edes jotenkin tuttu...

Ikää mulla on 27.

Huomenna lähdetään koko perhe + mun äiti ristelemään. Ainakin potentiaalinen mahdollisuus päästä vähän bilettämään, kun on mummu lastenvahtina, mut saas nähdä miten nuo pikkaset siellä nukkuu...

Nyt ei Vilja viihdy. Mo!
 
Nyt tyttö on taas kello kolmen päikkäreillään, pari tuntia jakso ähräillä ja lattialla pyöriä ja sitten tuli taas väsy :) Aika tarkka se on rytmeissään näköjään kun kotona ollaan.

Joku kyseli muuten aiemmin, olikohan Matma (muisti palaa pätkittäin...), että kuinka paljon laittaa vastikejauhetta ruoan sekaan niin mä olen heittänyt purkilliseen sosetta 2-3 mitallista,yleensä 3, jos maito ei oikein ole maistunut.

Meillä asuu Houdini-vauva :D Aina kun Lilli on sitterissä niin ensimmäiseksi rupeaa räpeltämään sitterin turvavyön solkia ja yrittää ratkaista että mitenhän sen saisi auki ja pääsis tiputtautumaan sitteristä veks, kulmat kurtussa tutkailee sitä ja pienet sormet vipeltää :LOL:

Tuiskuselle piti vielä sanoa että toivotaan ettei Alexi tulis kipeeks :hug:

Nyt kahvia ja nauttimaan hetken rauhasta... :wave:
 
Nopeasti taas täällä lukemassa.
Ollaan tekemässä elämämme ensimmäistä asuntotarjousta ja pankeissa juokseminen ja hintojen vertailu on melkoisen aikaa vievää puuhaa.

Mun nimimerkki tulee samalta pohjalta kuin Haavemammankin, eli vauvakuume puolella aloittelin kirjoittelun, lapsettomuus puolen kautta koukkasin sitten onnekseni tänne helmimammojen porukkaan.

Ja ihan liian vähän ehti ihmisten kanssa tutustumaan, joten innokkaana odotan seuraavaa tapaamista.

Ikä vielä 26, lokakuussa 27.

Mutta nyt taas asuntolainoja laskemaan.

Kuume ja Konsta 5kk tasan
 
Voi hyvä minä :headwall: sain kirjotettua ja sit jotain sähläsin ja kaikki hävis |O aaarghh!

Neuvolassa käyty ja piikki tuli.Neiti oli pikkasen kiukkunen nyt illasta niin laitoin supon.Painoo ei ollut kyl paljoo tullut mut ei kuitenkaan siitä kummemmin mitään sanonut(oli sijainen).Me ei olla vielä aloteltu lihoja,vois pikku hiljaa siirtyä niihin.

Kuumeelle peukut pystyyn et asuntokaupat onnistuu!! =)

Ikää mulla on 25v,marraskuussa sit pärähtää 26v.Kareliini oot mun kanssa saman ikänen :D

Nyt lähen vielä laittaan pyykit kuivaan :wave:

hemuliina
 
Mae
No niin, mekin kotiuduttu ja johan Joona rupesi kitisemään. Tais olla pikkumiehellä koti-ikävä. Nyt sitten ollaan pe asti kahdestaan kotona ja sitten tulee veikka ja isi kotiin.

Nikki on tullut vain ja ainoastaan siitä, että olin kirjoittamassa Mari:a ja r:n vieressä on e, eli puhdas kirjoitusvirhe ;)

Ikää on mulla 25v.

Mä aloitin tänään Joonalle maissin, en uskaltanut antaa kun ison teelusikallisen. Jätkä olis kyllä vetänyt sitä vaikka kuinka ja suuttuikin kun ruoka loppui, eikä sitten maito kelvannut lainkaan. Annoin myös vähän luumua, kun kakka oli sellainen klöntti tänään ja maissi on kuitenkin tosi tärkkelyspitoista. Saas nähdä kuinka meidän käy, olis kiva saada jotain tuhdimpaa tuolle herralle jo. Maissi jos nyt sitten käy, niin alan tekemään maissijauhoista velliä/puuroa.

Mae ja Joona 4,5kk (taitaa kyllä olla jo lähempänä 5kk) :heart:

 
Anno meil oltii tasan samankokosii 5kk neuvolas :D

Mää annoin tänää nyssi ekan kerran baby safe feederin kaa pikkuköntsäm hunajamelonii :D ei oo sit muuta viäl tissin lisäks saanukkaa ni oli melkone elämys. Silmät kiaros imi verkkomöykkyy :D Nii ja sai se tänää vähä selluloosaaki ku en huamannu et oli imeny kirjan kulman mössöks.


Miäs halus yks päivä välttämät ostaa valmiiks pilttimössöi oottelee et koska alotetaa. Se vissii oottaa jo intsinä et koska pääsee syättelee.

Ikää on viäl 31v.

Äijä läks yähukiin ni mä alan laittelee lasten vaattei huutonettiin myyntiin. Siihe meneeki si vaik kui kaua...huoh.

Meil ei viäl nukuta niiku ei oikee ikää tähä aikaa viäl. Tos se pitää omaa mölinää istuskellen ihme sivuasennos lattial ja kattelee tölsöö.

J+J 5kk
 
:wave:
Nopeesti vaan merkkaan, mukana ollaan mutta ei ehdi kirjotteleen. Huomenna taas herätys 6.30 että ehtii syöttään tytön ennenku lähtee töihin (8-17). Kivaa on ollu mutta oon ollu tosi väsyny. Tyttö kun viä koko viime viikon heräili yöllä syömään 3h välein :| Enää neljä päivää niin on sit tääkin tehtynä :)
 
Teillä on varmasti ollu kiva tapaaminen. :heart: Harmittaa, kun ei itse koskaan pääse mukaan, kun asutaan täällä "peräpohjolassa" (Kajaanissa). :ashamed:

Mun nikki on yksi mun monista lempinimistä... Pää löi yksinkertaisesti tyhjää sillon, ku tänne itteäni rekisteröin. B)

Ikägalluppiin... Mä olen 21v.

Paranemisia niille, joilla sairastellaan. :hug:

Jokos muut on syöttötuolin hommanneet? Me hommattiin viikonloppuna sellainen ihan perustuoli pehmusteineen. Juusoa oon pari kertaa koittanu istuttaa siinä, mutta pojalla on vaan päässy iso itku.

Huomenna (tai itseasiassa tänään) olis Juuson puolivuotis neukku. Poitsu saa myös rokotteen. Juuso sai sen ekan rokotteen vasta 4kk:n iässä, joten tää toinen on kans nyt myöhemmin. Pitänee kirjoitella neukkukuulumiset sitten...

Tinttu & Juuso
 
tervetuloa uusille :heart:

jospi, hienot unet! ehkä meilläkin joskus sitten..

kivalta kuulostaa teijän tapaaminen. jospa mekin tultais mukaan sitten seuraavalla kerralla.

ikää mulla vielä 28, tasan kuukauden päästä 29v.

sadee80 ja tyttö 5kk+
 
Kiitos kaikille lauantaista :flower:

meillä on hirmu härdelli täällä nyt ja koitan pitää pääni kasassa tuon exän kanssa. keräänkin nyt suosiolla kaikki päivitykset vaan vihkoon ja laitan ne etusivulle sit joskus.

nicci mä oon niin huono keksiin yhtään mitään nicciä ja kaiki mitä yritin oli varattuna. sit siinä miettiessä laitoin huulirasvaa ja siinä kyljessä sattu lukeen labello..

ikää löytys 24v

montalcino tervetuloa :flower:

pur paranemisia pikkuselle! :hug:

ja nyt taas juoksen.
labello ja jasmin 5kk+
 

Yhteistyössä