Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

montalcinolle (ja muille uusille, jos en ole huomannut) tervetuloa :flower: Mua kiinostaa kovasti tuo montalcinon nikin historia, maistuuko Brunello vai mistä se on kotoisin? :D Montalcino on nimittäin yksi meidän lempipaikoista Toscanassa eikä vähiten Brunellon vuoksi, vaikka Rosso di Montalcino maistuukin vuosikerrasta riippuen melkeinpä paremmin.
 
Hui mikä kokemus Lentis mut onneks olit nopee refleksinen!
Mein hoitopöytä on seinän ja kaapin välis, et sivusuunnas ei pääse tippuu.. Mut tarkkana muistetava olla silti jos jotenki ittens sais käännettyy. Mä esim saatan mennä viemää vaippaa tai jotai... Hui! Lopetanki moisen uhkarohkeilun nyt tähän.
 
^Oho, onpa Lentiksellä kylmähermoinen tyttö! Hän siis treenailee lentämistä jo...
Niin, eilinen neuvola tuotti tällaiset tulokset: 9340+67,1+43,7cm. Poika painaa siis kohta 10 kiloa, ei ihme että äitillä selkä prakaa ja hauikset on maitohapoilla. Maito maistuu herralle edelleen parin tunnin välein. Kantoliinailu alkaa olla jo aika rankkaa pidemmillä matkoilla...
Tänään yritin jekuttaa jangsteria vaunuihin nukkumaan, mutta eihän siitä taaskaan mitään tullut. Ja minä kun ajattelin että nyt vedetään pitkä lenkki että isukki saa rauhassa nukkua yövuoroaan pois, hah! Olin ihan itkuraivarin partaalla kiukkuväsykätisevän lapsen kanssa, kunnes pikavauhtia hivautin sen liinaan... siihen lopulta simahti, ja ostin kirjakaupasta paperinuken itselleni lohdukkeeksi. Ja Myyrä-magneetin.
Arno on ihan hirveä näinä päivinä, murisee, korisee, kiljuu, karjuu, huutaa ja ölisee. Kivaa liikkua julkisilla paikoilla tuon kanssa. Toivoskelen, että kyseessä ovat hampaat, eikä joku persoonallisuusjuttu. En haluaisi ajatella, että tuo hervoton metelöinti on tempperamenttiakaan. Neuvolassahan sitä kyllä oltiin niin herranterttua että...
Pohdittiin neuvolantädin kanssa mm. miksi meitä ei vieläkään ole ohjattu maitoaltistukseen vaikka Taysissa onkin vierailtu, ja että pitäisikö mun kuitenkin testata tuo Nutrilon Hypoallergenic vaikka vähän hirvittääkin (refluksioireet siis pahenevat, jos itse syön/juon maitotuotteita, eli tuntuu ihan älyttömältä juottaa lapselle suoraan lehmänmaitoa. Sain tuohon suosituksen gastro-enterologilta, äh, emminätiijä).
Neuvolatädiltä (niin kiva ja söpö kuin onkin) vaan ei koskaan tunnu saavan selkeitä mielipiteitä mihinkään, vaan semmoista myöntelevää mutinaa. Olenko minä niin pelottava, ettei mulle uskalla sanoa suoraan mistään mitään? Vai johtuuko se vähistä yöunista, että ihmisten puhe puuroutuu enkä ymmärrä mitään? Pienten lasten äideille pitää puhua selkokieltä, perhana!

Niin mitäs, Tuiskunenko se ihmetteli sanaa "riskata"? Sehän tarkoittaa kiukuttelua, kenkuttelua, räyhäämistä, kitinää. Mummot ne meille aina sanoi ettei saa riskata. Minä kyllä kuvittelin että kyseessä on ihan yleiskielinen ilmaisu, mutta ei se vissiin olekaan.
Heh, paraskin vaatimaan selkokieltä, kun itse puhun ihan kummia!
 
LENTSIKKA :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Oikein sydän pomppas ku luin sun kirjoitusta! Laitoin sulle postia FB.hen, mut unohdin siihen laittaa et jojo oot kokeillu BSF.ää ja tykkäskö Greta?

UUUSILLE WELCOME :wave: munkin puolesta!

Meilläppä ei sen kummosempia kuin muuttopuuhia..... ei nappaa sitte yhtään, varsinki ku pitään ny jo pakata vaik muutto vasta elokuun lopussa, mut ku en saa sit üksin kuitenkaan pakattua ku toi isäntä on taas elokuussa koko ajan poissa....

Toukkelis
 
Lentsikka: hui, onneksi sulla unisena toimi refleksit hyvin. :hug:

Konstan neuvolakuulumisia: 8770g, 70.1cm ja myssy 44.2cm. Eli ihan hyvän kokoinen poika. =) Pääkin kasvaa nätisti, käydään nyt vielä kahden viikon kuluttua mittauttamassa ylimääräinen kerta. Kaksi rokotusta tuli, illalla oli sitten nirinnarin poika.

Muutoin asuntolaina-asia alkaa näyttää selvemmältä, enää kahta pankkia kilpailutetaan ja toisesta meillä on tosi hyvä tarjous marginaalista. Eli voidaan varmaan tän viikon lopussa tai ensi viikon alussa jättää tarjous asunnosta... Te jotka olette asuntoja aiemmin ostaneet, niin kuinka kauan olette laittaneet tarjouksen voimassaoloajaksi? Kai viikko on tarpeeksi, kun sen verran ajateltiin antaa aikaa vastata.

Kuume ja jo yöunilla oleva Konsta 5kk+
 
Lentis: Huiiii! Onneksi sait tytön kiinni, ettei päässyt maahan asti kolahtamaan. Mut noita sattuu, joten älä turhaan pode huono äiti - fiilistä. =) Meilläkin Juuso putosi melkein sohvalta, mut mies sai just ja just kiinni.

Tulipas tosta lentiksen kertomuksesta mieleen, että vieläkö tosiaan monet vaihtaa vaipan hoitopöydällä... Mä en oo enää moneen kuukauteen vaihtanu vaippoja siinä, vaan sängynpäällä tai lattialla... Meillä tosiaan kun Juuso alkoi jo niin aikaisin pyörimään niin katsoin parhaaksi vaihtaa vaipat ja pukea vaatteet jossain muualla kuin hoitopöydällä.

Meillä oli tänään puolivuotis neukku, joten mittoja... (suluissa 5kk mitat)
5870g (5595g)
63,8cm (63cm)
42,2cm (41,6cm)

Labello, laittaisitkos mitat etusivulle kun kerkeet. Ei kiirusta. =) Kiitti!

Meillä siis edelleen tollainen mini-mies. :heart: Hyvin kuitenkin kasvaa omalla käyrällään. Jäntevä ja virkeä poika. Kehittyy erinomaisesti liikkumisessa ja taidoissaan. Juuso sai toisen rokotteen tänään ja pikkusen piti itkasta, mut ei paljoa. Melkein heti pahamieli unohtui kun sai lelun käteen. :)

Tinttu & pinniksessä riehuva Juuso
 
Hui että lentsikka :hug:

Hoitopöydästä Meillä vaihdetaan edelleen sekä tytön että pojan (kohta 1,5 v) vaipat hoitopöydällä :D Aika harvoin mitenkää venkoilee etteikö vois vaihtaa. Kumpikaan kun noista ei oo ollu mitenkään innokkaita kääntyilijöitä vaikka jätkällä riittää vauhtia vaikka muille jakaa nykyään :D Voi vitsi nää päivät on kyllä niin huvittavia... Meijän jätkä kun kerkee joka paikkaan :p Tänää puin likalle päälle ni tajusin että meillä on mikro päällä :eek: No jätkä oli vieny tuolin mikron viereen ja pyöritti siellä mukia missä oli muroja :eek: Voi tsiisus että näitä sattuu koko ajan, kauhulla odotan mitä meno on hetken päästä kun likkaaki pitää pitä silmällä :D On tuo poika tosi ihana kyllä kun on alkanu tyttöä huomioimaan, menee isäsä luokse pyytää paperia (papa papa :D ) ja tulee pyyhkimään siskon naamaa :heart: Ja kaikki pullot ja paperit vie pois, tosin välillä pullot roskikseen ja paperit lavuaariin :LOL:
 
GLOW :hug: :hug: :hug: :hug: VOIMAHALI
Ajattelin laittaa tänne tälläsen linkin, en tiedä onko tuttu mutta voisi olla apua:
http://hameenpiiri.mll.fi/mll_n_hameen_piirin_kotineuvola/neuvolapuhelin/
ei oo siis mitenkään hämeen alueeseen sidottu!
Oisko ne hampaat jotka kiusaa sittenkin, weledalla on sellanen hammasgeeli joka rauhoittaa ikeniä:
http://www.weleda.fi/tuotteet/vauvat-ja-lapset/tooth-gel-for-kids-lasten-hammasgeeli/
meillä on ollu sellanen erillainen geeli käytössä, mitä ei suomessa myydä ja siitä on kyl ollu apua.Meillä on sitten vielä itkupäivinä kun mikään muu ei auta niin oon kyllä antanu ihan rohkeesti Pandolia annoksen, viimeistään sillä on sitten rahoittunu.
Soita ihmeessä neuvolaan, kun tuli tässä mieleen et voi olla korvatkin....
En osaa sua auttaa enkä halua varpaille hyppiä mutta huoli nousi jaksamisestasi... :hug:

Toukka
 
Glow :hug: Meillä on kanssa välillä ihan mahdottomia päiviä milloin ei mikään eikä missään ole hyvä eikä ruoka eikä maito tietenkään maistu, tänään on ollut sellainen päivä |O

Tuntuu että ekat 3-4 kuukautta oli tosi rauhallista, nykyisin monena päivänä itkua ja kitinää. Sanoinkin miehelle että meillä on koliikkivauva nyt. Yöt onneksi nukkuu edelleen hyvin, nyt kun sanon niin varmaan ens yönä valvoo.

Onko kukaan muu huomannut sellaista että PMS-oireet olis synnytyksen jälkeen pahentuneet kun menkat on alkanut? Mulla ei ennen vauvaa ollut hirveitä PMS-oireita mutta nykyisin n. viikon ennen menkkoja ihan selkeesti vituttaa, masentaa, itkettää ja hermo on kireellä, kai ne hormonit on vaan edelleen niin sekasin.

Hui kamalaa, onneksi Lentis sait kiinni pyjamasta! Monesti itsekin ajatellut että jos vauva vahingossa tippuu jostain tai vielä useammin pelkään että kaadun vauva sylissä.

Tsemppiä kaikille remontteihin! :hug: Hirveitä kokemuksia ollut, siis todella paskoja ylläreitä! Mä tiedän että jos meillä olis esim. katto ruvennut vuotamaan niin miehen hermot tietäen (ja ehkä omanikin) talo olis lähtenyt suunilleen siltä seisomalta myyntiin.

Seranzukin on aika sissi ollut pienten lastensa kanssa yksin hometalossa!

Me ollaan kanssa remontoitu omakotitalo, jotain on vielä laittamatta mutta ei nyt jaksa paneutua niihin, suurimmat osat kuitenkin tehty eikä se ollut kuin pintaremonttia ja keittiö uusiks. Tää talo on -83 rakennettu ja täystiilitalo, teetettiin sekä laaja kuntokartoitus että vielä erikseen katosta kartoitus. Sinänsä kävi hyvä tsägä että ostettiin tämä suoraan alkuperäisiltä tekijöiltä, sellaselta eläkeläispariskunnalta jotka tän on itselleen huolella rakentanut ja silleen ollaan saatu kaikki tarvittava tieto ja käy ne meillä kylässä aina välillä edelleen, meidän mummo ja pappa kaverit :D Tässä kun on uima-allas niin haluttiin tietty varmistua että miten kaikki on tehty ettei mitään huonoja rakenteita ilmenis tms. Mutta ollaan oltu tosi tyytyväisiä eikä rempassa ole onneks mitään ilmennyt, 5 vuottahan on se myyjän vastuu joo että vielä on reilu 4 vuotta aikaa ilmetä jotain :D Ja jos jotain ilmenee niin onneks lakiasiat hoituu ihan kotoota :LOL:

Kuume Kysyit tosta tarjouksen voimassaoloajasta niin mä tein aikoinaan kun ostin ekan oman asunnon siten että tarjous oli voimassa samaan iltaan vai olikohan seuraavan päivän puoleen päivään ja tässä talossa tehtiin niin että tarjous oli voimassa saman päivän iltaan. Eli ei haluttu odotella päätöksiä, jos halusi myydä niin me oltiin ostajat ja niin ne molemmat tarjoukset on hyväksytty vaikka tässä talossakin oli monta halukasta. Hinnasta sitten vielä neuvoteltiin pari puhelua välittäjän välityksellä ja hyvään sopuun päästiin :)Tsemppiä Kuumeelle vielä asunnon hankintaan :flower: Kohta pääset sisustelemaan, ihanaa:)

Tsempit Toukalle muuttoon, se touhu on niin hanurista! :x Mutta päset sitten laittamaan uutta asuntoa myöskin :)

Hoitopöydällä vaihdetaan vaipat vaikka jalat melkein roikkuu jo ulkopuolella :)

Anno Kuulostaa tosi hauskalta :LOL: Nauratti toi mikron päälle laittaminen vaikka onhan se varmaan "joskus" rasittavaa kun silmät pitäis olla selässäkin ja sekään ei riitä :)

Mun hyvä ystävä sai perjantaina pienen tytön, sunnuntaina kotiutuivat :heart: Voi että kun pääsee katsomaan sitä söpöliiniä, meidän vauva näyttää varmaan tosi isolta sen vierellä, nyyyh :'(

Hyvää yötä mammoille ja vauvoille :wave:
 
Glow :hug:

Lentis :hug: onneksi sait kiinni!! Niin ja tervetuloa Suomeen!!!!

Nikki Meijän esikoista kutsuttiin pienenä tyypiksi ja aluks mun nikki olikin tyypin äippä ja Miron synnyttyä se muuttui tyyppien äipäks!

Ikä Ooon 28v

Tapaamisesta Harmitti kans ku ei kaikkien kans tullu jutskailtua,mut pikkujouluja ootellaan!! =)

Nyt tarttis varmaan mennä unil! :wave:

Tyyppien äippä ja Miro 6kk+
 
Hoitopöydällä vaihdetaan edelleen vaik elkost vehkoomist onki ku meil ryömitään ja tehää tiäs mitä. Ei oo helppoo kyl. Ja muutenki joutuu tekee kaik kevätjuhlaliikkeet et pysyy hetken aloillaa et saa laitettu vaipan ees oikein päi.
 
Lentis Huih!!

Seranzu aika sissi ollut kyllä =)

KettuPihlajan nla kokemukset sai hymyn huulille =) Meitin neuvolassa sama homma ja aina eri täti, että mielummin kyselen asioita täällä kuin kuuntelen sitä mutinaa ja ympäripyöreyksiä..

Hoitopöydällä meillä kans vaihdetaan vaippa ja toisella puetaan ulkovaatteet josko tarvis. Ku satuin sit ostaa aikoinaan hoitopöydän ennenku tajusin että pesukoneen päällä on paljon helpompi vaihdella kakkavaipat kun on vesipiste vieressä :/
Mä lopetan nyt kans uhkarohkeilun, kun tunnustan luottaneeni omiin 'salama-reflekseihini', mutta sehän on ihan tyhmää!!!

Juuh, maitoa meni tänään taas entistäkn vähemmän eli 380ml ja sekin piti antaa kiinteiden välissä koska muuten ei olis menny olleskaan. Ja tuo välissä antaminen taas sotkee koko ateriarytmit, blaah!! Maidonhan kuuluisi olla kuitenkin pääravinto, eikö totta? Pitäisikö soseiden määrää vähentää?

Mua on öklöttäny koko päivän, särkee ja ruoka ei oikein maistu, mahassakin kiertää..mikä lie. Otin 2 tunnin iltapäikkäritkin. Saas nähdä nyt sit, toivottavasti tuo neiti nyt nukkuisi hyvin...tuskin kun oikein mustaa valkoisell amenin toivomaan :p

Hyvää yötä!

HM ja neiti > 5 kk
 
HM meil kans ei oikeen uppoo maito ruoan kanssa. Jätinkin pois yhden soseen.. Kun annoin jo lounaan välipalan ja päivällisen soseena. Sit kun otin nuo puurot, ni vaihdoin välipalaksi pelkän maidon.

Hoitopöydäl juu hoidellaan, tai sylis, tai lattial missä sattuu...

Nuo taaperot on niin ehtiväisiä, saapi olla silmät selässäkin. Meillä tytön ollessa nappula, piti tuolitkin sitoa pöytään kiinni... Mutta nokkela keinot keksii. Työnnettävän auton avulla pääsi kätevästi jopa keittiön tasoille ja sitten radion päällä seisten ylimmältä hyllyltä e-pillerit ja napaan vaan... Tämä tapahtui kun olin vessassa... :headwall: Ikää 2v.. puuhunkin kiipesi ollessaan hiukan vajaa 3v.. Tökkäsin lapset pihalle odottamaan, että tuun ihan just perässä... Neiti sitten istui kuusen oksalla 3m korkeudessa! :eek: :eek: Mietin jo palokuntaa, mutta onneksi oli naapuri kotona, joka ystävällisesti kiipesi hakemaan neidin. Silloin yh:na, kun ei todella pystynyt joka hetki lasta vahtimaan. Mua lohdutti suuresti kun oli päiväkodistakin karannut 2 vuotiaana! Kun sai tosiaan sitä huono äiti oloa potea neitosen kanssa koko ajan... Noita tarinoita läheltä piti tilanteista neidistä on lukemattomia. Ei paljon naurattanut silloin. Mut jälkikäteen kyllä. B)

Jaanahn kivaa päivää, nyt pyykkien kimppuun!
 
Lentoemo :flower: tervetuloa Suomeen ja :hug: hurjia sun kokemukset. Onneks kaikki ok!

Kuume
, jos teillä on välittäjä mukana siinä kaupassa, niin osaa varmaan neuvoo, et kuinka kauan kannattaa antaa aikaa tarjouksen hyväksymiseen. Mustakin toi viikko tuntuu aika pitkältä. Ekaa asuntoo ostaessamme tais aikaa olla seuraavaan päivään ja tätä nykystä ostaessa muutama päivä. En enää muista.

Sötnos kyllä meilläkin kävi mielessä talon myynti, kun katto alkoi vuotaan, mut sit mietittiin, et ei tätä kukaan osta "täydellä hinnalla" ja tappioo ei haluttas tehdä, kun lainaa on ja rahaa on muutenkin laitettu palamaan, kun koko alakerta on kuitenkin jo rempattu (uus keittiö ja kylppäri vimpan päälle) kauttaaltaan. Kai se joku suomalainen sisu sit vaan pistää jatkamaan. :eek:

Kiljuminen ja ölinä on täälläkin ihan mahdotonta. Välillä käy kyllä mieles, et onkohan toi ollenkaan normaali lapsi? Varsinkaan aamusta, kun oma korva on levännyt hiljaisuudessa, niin toi kiljuminen korkeelta ja kovaa ei oikeen oo mielekästä. |O

Hoitopöydällä vaihdan mäkin vielä vaipan, vaikka meno on aika vauhdikasta väliin. Kantapäät ei enää mahdu Ikean hoitoalustalle ja niitä hakkaa paljaalle pöydälle ihan surutta :eek: Ja vatsalla ollessaan hakkaa varpaitaan lattiaan niin, että kopina kuuluu... Pari kertaa on nyt hoitopyödällä kääntynyt vatsalleen. Siinä on onneks laidat, mut äkkiäkös työntää itsensä vaikka käsillä lattialle, jos hetkeks silmä välttää!

Mulla vähän samat harrastukset tiedossa tänään kun Seranzulla; pyykkäystä :$

Tuiskunen ja Alexi kohta 6kk :eek:
 
Hei :wave:

Hurjasti tullut viestejä taas...

Nikki tuli tytön toisesta nimestä muodostuneesta lempinimen väännöksestä =).

Ikää mulla 35 v

Rintamamiestalo täälläkin ja ikuinen remppa :LOL:. Tänäkin kesänä on rempattu alakerran olkkari ja esikoisen huone. Katto pitäisi maalata

Siivoaminen on ihan kivaa kun se on tehty.. monta kertaa itsekin miettinyt siivoojan palkkaamista.. sitten kun meen takaisin töihin niin ehdottomasti siivooja. Meillä kyllä lapset siivoaa omat huoneensa (viikkorahaa ei tule jos huone ei ole kunnossa).

Hoitopöydällä meilläkin vaihdetaan vaippa. Toistaiseksi ilman onnettomuuksia. Tavarat on kyllä lennelleet sieltä kun tyttö kääntyilee ja huitoo.

Almaa: Joo kyl pulauttelu/oksentelu voi olla allergiaoire. Kokeile jättää kaura pois ja katso auttaako se. Sitten kokeilet ottamalla sen takaisin ja katsot tuleeko oiretta. Meillä tytöllä juuri tuota pulauttelua/oksentelua ja epäilen (jo aika vahvasti) maitoa syypääksi (imetän vielä ja tyttö ei saa korviketta). Olen nyt viikon vältellyt maitotuotteita.. neljäntenä päivänä kävi "moka" kun söin pizzaa jonka päällä oli juustoa. Kaksi tuntia pizzan syömisestä imetin tyttöä ja vartin päästä alkoi oksentelu/pulauttelu jota kesti 2 tuntia. Allergologille ollaan menossa. Tsemppiä teille ja toivottavasti kyse on vain totuttelusta ja sopeutumisesta kauraan :hug:

Moni vauva täällä tuntuu jo liikkuvan paikasta toiseen =). Meillä tyttö makoilee tyytyväisenä selällään. Joskus kääntyy mahalleen ja ei viihdy lainkaan. Pari kertaa on kääntynyt selälleen... ei vielä ihan rutiinijuttu. Meillä oli lähes koko kesän remontti joten tyttö on ollut paljon sylissä.. liekö tuo hidastanut liikunnallisia juttuja. Komentaa kyllä tehokkaasti aina kun kyllästyy :LOL:

Päiväunia tyttö nukkuu kolmet, kaikki sellaisia 30-40 min unia. Yöt (klo 22-9) nukkuu suht hyvin, herää kyllä kerran tai kaksi syömään.

Kutsuhuuto kuuluu... :wave:

Fiiu ja tyttö 5,5 :heart:
 
Taas päikkäriaika :wave: Tai isompi on nukkumassa ja toi pienempi potkii mua tossa vieressä ja pitää niin kamalaa meteliä että varmaa herättää ton isomman :p Kävästiin lasten kanssa Ideaparkissa ja treffattiin kaveri siellä ja nyt on sit tytölle toppapuku hommattuna :D Kiva ajatella talvea näillä keleillä :D Nyt pitäis saada meijän äiti kiinni että josko kävis Pärnussa Hupan liikkeessä kattomassa onko siellä pojalle toppapukua =)

Asunnonvälityksestä Mun mielestä meilläkään tarjous ei ollu kun päivän tai pari voimassa kun ostettiin tää kämppä.

Siivoominen Mä niin tykkään siivota :) Siis aina ku lapset on päikkäreillä tai illalla käy nukkumaan niin mun on ihan pakko laittaa kaikki kuntoon ja pöydät kiiltämään. Se on niin ihanan terapeuttista hässäkkä päivän jälkeen :D Ja todellakin täällä on laitettavaa aina iltasin, musta on niin ihana imuroida varsinki ton jätkän syöttiksen alta kun rapisee :ashamed: :D

Meillä taas jatkuu esikoisen koulutus äiskän pikku apulaiseks :saint: Sanoin sille tänää että hakee kaapista mulle rätin kun syötin siskoa... Tuli sitte siskon villapaita kädessä ja meni suorilta ite pyyhkiin siskon naaman :headwall: No rätti ku rätti :saint:
 
Glow
KIITOS! :flower: :hug:
Ja LENTIKSELLE :hug: :hug: :hug: Huh, hui! onneksi sait kiinni! ihme ettei tyttö pelästyny->alkanu huutaa.

Onni kumautti nenän lattiaan tänään ja hirvee huuto! Kun harjoittelee liikkeelle lähtöä vissiin. Pylly ihan pystyssä mutta käsissä ei ole voimaa... hermohan se siinäkin touhussa menee... Hassua, kun muistelen että tuo esikoinen oli todella rauhallinen ja pitkä hermoinen! siksi tää toinen tuntuu visiii uskomattoman kipakalle tapaukselle!

Meillä taitaa jo vähän helpottaa. Yön poika nukku todella hyvin, OMASSA sänyssä! otin yöllä viereen kun oli hereillä ja ähkäsi, mutta ähkäsi vieressä vielä enemmän, pistin takas sänkyynsä ja simahti sinne :eek: joskus näinki päin! =)
Tänään nukahti aamulla vasta tunnin oltuaan hereillä ja nyt nukkuu ulkona jo toista tuntia! piiitkästä aikaa paikallaan olevissa vaunuissa pihalla. Tein pitkän lenkin ja simahti siinä...
Voikohan se olla vielä jotenki kipee/väsy siitä viime viikkoisesta rokotteesta?
Ärsytti hivenen lapsettoman ihmisen kommentit eilen naamakirjassa tästä asiasta :whistle: mut ei siitä sen enempää nyt...
Soitin jo lääkäriinki, mut ei nyt sitten menty kun ei eilen ois päästy kun ei mies ois ehtiny töistä kotiin siiheks eli autoa ei ollu! Tänää en soitellu uutta aikaa, kun kuitenki yö meni hyvin... Neuvolaan en ehtiny soittoaikana soittaa ja muulloin siel vastataan tosi huonosti ja tuntuu vähä ilkeelle soitella kun tietää et asiakas istuu siinä käynnillä. Ite olen kyllä monesti ollu käynnillä ja joku on soittanu, th on kysyny voiko vastata ja toki olen antanu vastata kun tiiän ite että asiasta sinne aina soitetaan...

Joo, paksu olo mullakin! mut ehkä se mulla alkaa olla sallittua :LOL:
vielä ei vaan voi uskoo että toi maha rupee raskauden takii pullottaa!?! rv 10 lähti käyntiin...
En oo vieläkää paljastanu tutuille/kavereille asiaa ;) paitsi pari hyvää ystävää tietää.
Np-ultraan tuli kutsu ja se on 17.8 ! jipii!! Ei vaan varmaan mies pääse mukaan, kun kukas hoitais Onnia sen aikaa :/


Nyt keittelemään soppaa! Aattelin että tosta jauhelihakeitostahan saa hyvän soseen Onnillekin, kun ottaa siitä osan erilleen ennen maustamista!?
 
GLOW Piti tulla heti sanoon että meillä ainaki oli kaikissa ultrissa toi esikoinen mukana. Kysyttiin aina eka ja lupa annettiin ja sanottiin että koska on noin pieni vielä niin voi ottaa mukaan. Ja ihan hyvin se meni, ekassa ultrassa tais nukkua vaunuissa ja tokassa istu iskän sylissä =)
 
Moi,

tänään perempi olo, ilmeisimmin lepo auttoi.

Pikana ihan kyselen et milloin saa ruokiin laittaa sipulia?

Seranzu Mä en ole antanu vielä välipaloja, siis muuta kuin maitoa. Aamupuuron tein nyt si Naniin. En tiedä johtuiko sit siitä mut hirmu huuto tuli, alahuuli rullalle ja kyyneleet silmissä huus. Noh sitte otin syliin ja siinä söi sitte puuroa. En tiijä sit mikä taas oli :eek:

Viimeyö meniki sit ihan hienosti. 21 nukkuu, klo 6 kerran ( vaan!!!) tuttia ja klo 8 maito 150ml. Päivään klo 10. Ihan kiva, kun vaan jatkuis näin :D ..mut eihän se jatku...

Joo nyt seukkaamaan :heart:
 
Helou!

Seranzu meillä kans ollut aikanaan vesivahinko ja oikein paha sellainen. Remppaa tehtiin yht. 8kk kun ensin selviteltiin maksumiehiä ja riidaksihan se meni. Me oltiin silloin asuttu ko. talossa vähän vajaa 5 vuotta kun tuo vahinko huomattiin ja edellinen omistajahan siinä sitten joutui korvaamaan (myyjä on korvausvelvollinen 5v. ajan myymisestä ) . Vahinko johtui rakennusvirheestä. Onneksi huomattiin ajoissa, muutama kuukausi myöhemmin oltais ite jouduttu maksamaan kaikki. No, ennen tätä koko episodia mulla oli ollut melkein 2 vuotta lähes yhtäjaksoisesti poskiontelotulehdus ja kävin kans kahteen otteeseen operoitavana ja kiersin kaiken maailman homeopaatit ym. terapeutit läpi kunnes syy löytyi vesivahingosta.... Myöhemmin tuli sitten vielä muutakin terveydellistä haittaa homeesta johtuen mutta onneksi nyt kaikki on kunnossa. Joo eli toooosi harmittavaisia ja ikäviä ovat noi yllärit, sellasta ei kyllä toivois kenellekään.

Niin mihnä niitä tapaamiskuvia ois katottavana? FB:ssä? Tahtois nähä.

Joo ja noista kitinöistä piti kans sanoo että meille sanottiin neuvolassa että ihan surutta voi antaa Panadolia jos on levottomuutta. Nukkuu sitte paremmin niin vauva kuin äitikin :) . Eilen alkoi hirviä huuto kun mutusteli maissinaksua ja purasi juur siihen alahampaiden kohtaan! Varmaan hellänä noi ikenet siitä hampaiden vierestä kun niin lohduttomasti itki... :'(

Lentis mulla käynyt kans pojan kanssa muutama kuukausi sitten vähän vastaava tilanne; nostin poikaa ammeesta ja toisella kädellä hamusin pyyhettä ni poika luiskahti käsistä ammeeseen... Alkoi tietysti hirviä huuto kun pelästyi mutta ei kyllä loukannut yhtään koska ammeessa oli vielä vettä, mut herranjumala kun mä pelästyin!!!! Aivan järkyttävä tunne, vieläkin tulee huono olo kun ajattelee mitä ois voinut käydä, jos ei ois ollut ammetta alla niin laatoille ois pudonnut takaraivo edellä :ashamed: . Mä olin kans ihan viittä vaille lähössä ensiapuun mut mies rauhoitteli että tämmösiä sattuu eikä käynyt kuinkaan, sitä vaan pelästyy niin kauheesti.. Ja tosiaan suojelusenkeleitä oli meilläkin matkassa silloin.

Ai niin ja pakko kysäistä; ookkonää HM varma ettet oo pieniin päin... ;) =) ? Kuulostaa vaan vähän siltä... :)

Ny laittamaan sapuskaa...
 
Heipsan!!
Ai niin teillä oli tuo tapaaminen. Kiva kun oli mukavaa. Mä jotenkin katsoin, etten itteeni vielä sullo mukaan kun kirjauduin vähän myöhässä tänne.
Mut jos sit ens kerralla tulis mukaan... :D
Maitoa on nyt yhtäkkiä alkanut menee paremmin. HMMulle sanottiin neuvolassa, ettei kannata alkaa vähentään kauheesti niitä soseita kun kerran niitä jo niinkin paljon menee.
Eli meillä mennään näin: illalla 8 unille. Syodään kerran yössä maitoa. Ammulla 6 ylös 7 aamupuuro. Pienet unet seurustelua pienet unet 12 lihaateria isommat unet hedelmä välipala 3(herättyään) ja sit vielä iltapuuro ja maitoa aina menee näissä väleissä! Pitkään jo ollut tämä sama tahti. Niin ja purkin vetäsee kerrallaan. Nyt vaikuttaa tyttö ihan tyytyväiseltä. Jo se ois aikakin kun kärsittiin siitä alkukoliikista. Kop kop.
Lentis Hui. Mutta noita kyllä sattuu ja tapahtuu. Elä ota morkkiksia.

Perjantai tulee jee ja tämä mamma pääsee pitkästä aikaan radalle ja nyt kyllä myönnän, että menen ja kovaa :LOL:
Heippa! Helmi ja Memsku
 

Yhteistyössä