Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Heipparallaa

Jos nyt ehtis hetken tässä koneella oleen kun tyttö näyttäis simahtavan unille ihan just :)

Anno, teillä sit tilanne ihan päinvastoin et makee menee paremmin, meillä ei syötäis yhtään hedelmää vaan kasvissosetta :whistle: kyllä noi vaavit osaa olla valikoivia :LOL:

Kirjottelin aiemmin täällä meidän koirasta kun sillä on niin paljon iho-ongelmia, no käytiin sit eilen eläinlääkärillä ja huh huh mikä käynti olikin :whistle: lääkäri tutki koiran tosi perusteellisesti ja kerrottiin sit näistä oireista ja vaivoista et mitä olis tehtävissä kun lääkitykset ei auta kun hetken aikaa ja sit taas tilanne on sama. Koiralla oli paha tulehdus tassuissa ja joutui ajelemaan reppanalta karvat kokonaan tassujen päältä ja pohjista että saatais nopeempaa paraneen, lisäks otti näytteitä ja tassuissa sekä korvissa mm. hiiva-ja kokkibakteereja. Verikokeitakin otettiin mut niissä kaikki ok, kilpirauhasarvo saadaan vasta myöhemmin tietää. Nyt aletaan sit selvittää todenteolla syitä iho-ongelmaan ja saatiin nyt ensinalkuun lääkkeitä joka lähtöön mm. tulehduksenhoitoon, hiivaan, korvienpuhdistukseen ja sit jotain suihketta tassuihin ja vaikka mitä |O kamala vaiva hoitaa nyt tota koiraa kun pitäis saada iho parempaan kuntoon ja etenkin tassut enneku aletaan tekeen lisätutkimuksia. Pitää mm. pestä koko koira 2xvko ja samaten korvahuuhtelut ja kaikki muut lääkkeet |O |O ja arvaatkaapa oliko kallis käynti, meinasin perseelleni lentää siitä hinnasta :eek: :eek: onneks on vakuutus ja täytyy toivoo et tosiaan korvaavat sitten kokonaan nää kulut, muuten ei perse kestä :whistle: sorry nyt tää vuodatus mut pakko oli helpottaa oloaan :ashamed:

Huomenna tulis kiint.välittäjä arvioimaan talon hintaa kun ollaan nyt kuiteski kiinnostuneita siitä toisesta rintamamiestalosta, mies olis ihan täpinöissään jo menossa sinne asuun ja tekeen remppaa.. ei siellä ihan niin kauheesti olis töitä kuitenkaan, pintaremontilla pääsee pitkälle mut kellarin kans joutuis tekeen töitä enemmän kun oli maapohja osittain ja mies sanoi että lattia pitäis valaa sinne. Ei mua kyllä se ajatus pelota kun tiedän et ukko osaa tehdä remppaa ja tykkää siitä hullunlailla mut silti jotenki muuttotouhut ahdistais :whistle: no pitää nyt kattoo vähän kuinka arvioi tän talon hinnan, mut on tässä taas kaikkee päänvaivaa.. sen siitä saa kun menee kattoon jotain taloo ja sit alkaa jo miettiin millasta siellä olis asua ja suunnittelee jo melkein sisustustakin :LOL: Tulipas taas omanapaista tekstiä tällä kertaa :ashamed:

Nyt aion rentoutua hetken ja juoda yhden siiderin ;)
 
Iltaa,

kiitti hää-tsempeistä! Reilu 50 hlö meille tulee vieraita. Ihan lähimmät isät, äipät ja sisarukset perheineen ja loput kavereita :)

Kareliinille Jaksuja koiran ja uuden talon mutustelun kanssa :hug:

Hemuliina
Mulla oli ti ihan samat oireet, särkyä ja öglöä oloa, eilen oli parempi, mut illalla kurkku kipeytyi. Tänään onkin sit ollut taas huonompi pvä. Mittailin kuumettaki mut ei mitään. Käsidesin kanssa olen lutraillut..ettei tarttuis muihin :| Ei o kivaa!!
Kukas joku muukin Tre tapaamisessa ollut valitteli oloja..hitto mikä lie pöpö hyppäs sieltä seurakuntakeskuksesta ateistiin ( siis minä ) :kieh:

almaa Mul meni 2 kk ku alko menkat, mutta mulla ne onkin aina ollu epäsäännölliset ku PCO.

Lisävauvoja
Meillä jutskattiin juurikin hiljan ja kunhan ny saadaan häät ja -matka alta pois, ni sitten vois ne kumiukot jäädä pöytälaatikkoon. En silti odota että olisin raskaana simsalabim, ku tarvittiin clomeja tähänkin. Ja juu saletisti, samat ku jonniinalla, eli sieltä tulee ( ..siis jos ylipäänsä tulee ) riiviö/koliikki/kiljukaula/hyperallergikko kun tämä eka oli näin tyytyväinen tapaus ja mullehan sitä jo on ääneenkin manattu :whistle: No mikäs siinä kunhan olis muuten perus terve tapaus :heart:

Maito meni edelleen pitkin hampain, samoin tattaripuuron jälkeen kauris ei oikein ollut hitti enää :p
Mä olen jotenki jääny jumiin noihin samoihin typyn lemppareihin, eli kun hän tykkää bataatista niin laitan sitä kökön lihan ja ehkä jonkun toisen kasviksen ( yleensä porkkana tai kukkis ) kanssa melki joka päivä, paitsi tänään oikein pinnistin ja tarjosin vaan broileri-maissi-luumuhäsminkiä. Mites muut jotka jo tutustuttanut useisiin makuihin, annatteko monta päivää samaa sörsseliä, vai joka päivä eriä?
Suuri hitti on nyt ollut 2 pvä iltasoseena ananasraaste+banaani, slurp!!

Saas nähdä mikä on huominen olotila. Mökille lähdetään jokatapauksessa ja tiedossa terassin pohjien tekoa. Olen luvannu auttaa.

Öitä!

HM ja neiti 5,5kk
 
Merkkiä...
Ikägalluppiin: oon 24vee
Juu jätinpä sitten tältä illalta puuron veke, ei oikeen tunnu olevan tehoa tuohon yönukkumiseen.. aikasemmin vaan herää yöllä syömään nyt sit annoin tutun ja turvallisen vellin, katotaan miten jätkän käy.. yöt ollaan herätty kolmeen kertaan, aikasemman kerran tilalle.... ja mä en saa enää nukutuks koskaan!!! ottaa niin aivoon! tässä mä vieläkin kykin ja ihmettelen ku ei oikeen väsytä.. päikkäreitä ei uskalla enää ottaa ku menee ne viimesetkin unet. aamulla kyllä väsyttäs ihan tautisesti, mutta mikä ihme tässä yöunille menossa oikeen on??

Meillä ollaan alettu harjottelemaan sitten suoraan konttausta, niinköhän jää ryömimiset väliin..välillä peppu ylhäällä ja varvaskävelyä..
Ja voi luoja, anteeks tää omanapasuus.. meillä ei ollu tänään hetkeäkään hiljasta, poika kitisi ja vonku ja kitisi....sit vasta kun unille oltiin menossa ni naurua ja hyväntuulista meininkiä...pikkasen meinas olla pää hajoamispisteessä...toivon niin että huominen olis parempi päivä!!

mun piti johonki kommentoida vielä, muten muista! mutta kiva juttu että teillä oli mukava tapahtuma yhdessä! seuraaviin sitten mukaan!!
 
Hyhvää ja myöhäistä iltaa, kaikki taasen luettu läpi =)


Meilläkin viime yö taas levottomampi, heti, kun on kuumaa, niin se on kähinää lähinnä tutti suuhun ja nukahtaa takasin, monta kertaa.

Mä imetän n. 1-2kertaa vrk ja mulla alko MENKAT kolme viikkoo sitten, itseasiassa olen vaan onnellinen siitä jos tuo hormonitasapaino normalisoituisi, kun mulla oli aikas raskas toi loppuraskaus, turvotusta vaan tuli ja tuli ja tuli...

Mun nikki tulee mun toisesta nimestä ja mä täytän syyskuussa 23 =)


MÄ olen antanut maitoa useasti ennen sosetta, koska poika syö kyllä soseen maidon päälle, mutta ei välttämättä toisinpäin. Puuron olen antanut illalla, aamulla vain maitoa, olen tarjonnut joskus velliä, mutta aikas huonoa on.


Meillä on sellanen pomppukeinu, johon saa laittaa yli 4kk, Eemeli siinä kyllä tykkää pomppia ja heilua, mutta en pidä kun hetken kerrallaan, mun äiti osti myös sellasen istuma kävely laitteen mikä lie, mutta jalat ylttäää maahan pyörät on alla ja pöytä edessä missä leluja, on pyörivää ja pimpelipoota, suosittelen hyvin viihtyy ja pääsee sillä myös itse hieman liikkeelle, tänäänkin tein jauhelihakeittoa, kun eemeli sai vedettyä pari laukkua lattialle ja murisi, sellaista ääntä hän nykyään paljon pitää, niin minä aina vaihtelen näitä paikkoja missä herra on välillä lattialla, välillä pompussa ja "tuolissa".


Minulle sanottiin 5kk neuvolassa, että voi ruveta istuttamaan syöttötuolissa.

KARELIINI: voimia vaan sulle ton koirajutun kanssa, meilläkin tuli takapakkia joten jouduttiin alottaan taas kortisoni tän uuden lääkkeen rinnalle, pitää vaan olla lujana, koska olen itse sitä mieltä, että parempi vaikka että syö kortisonia loppuelämän, kun, että rapsuttaa loppuelämän, vaikka siitä kortisonista haittaa onkin. Teillä onneksi vakuutus, meillä ei, mutta usko tai älä kyllä se syy siitä selviää =) :hug: Jos sulla on jatkossakin jotain kysyttävää tosta niin vastaan mielelläni jos vain osaan. Missäpäin suomea sä muuten asut, meinaan, aattelin vaan paikkaa missä käytät lääkärissä?VOIMIA =)


SIIVOUKSESTA: mä pyrin pitämään kodin perus siistinä, teen joka pvä tietyt jutut, vähän puulta maistuu, mutta pakko mikä pakko ennenmmin joka päivä vähän kun kerralla hirvee urakka.

Meillä suunnitelmissa toinen lapsi vähän pqrin vuoden päästä, jos vain luoja suo =)


HYVÄÄ YÖTÄ Annukka ja Eemeli
 
Kareliini :hug:

Lisälapsia meille ei tule ellei ihmettä tapahdu. Tervetuloa kuitenkin
jos tullakseen on. Ollaan senverta viallisia että luomuraskaus
olisi suuri ihme.

menkat alko n.2kk? synnytyksestä, en oikeen muista millon..
mutta jo esikoisen jälkeen kierrot olleet tosi säännölliset ja on
nytkin vaikka ei pitäisi lääkärien mukaan olla koska mulla
myös PCO enkä ilman apuja edes ovuloi.
Ja täällä myös ihan "kivat" PMS oireet :whistle:

Soseista toistaseks on kelvannut kaikki mitä olen pojan
suuhun laittanut. Yritän vaihdella että olis eri ruoka joka päivä.
Tai ainaskin joka toinen.

puuroa oon antanut toistaseksi aamuisin, illalla viimesenä velliä.
Lounaalla liharuoka, päivällisellä kasvis ja välipaloina nannia.
Puuron kanssa marja- tai hedelmäsosetta. Ruoan jälkkärinä
tuorehedelmää tai -marjaa.

joopa, peti kutsuu kun ei tiiä kuin monta herätystä on taas
edessä ja kuudelta kuitenkin jo herää.. |O
 
Kiitos kaura- ja menkkakommenteistanne. Tähän asti olen toivonut etteivät alkaisi ihan vielä mutta nyt tuon hormonitoiminnan takia alan odottaa että alkaisivat. Mä vaan en ole täysimettnyt enää pian 3 kuukauteen ja edelleen ei menkkoja, perhana olenkohan jo niin vanha että tarvin niihinkin hormonihoitoa! Kuinka teillä muilla reippaasti yli 30-vuotiailla on mennyt?

Ja kaurasta, huomaatte varmaan tietämättömyyteni, meillä kun ei ole mitään allergioita miehen kanssa. Mutta helpottavaa tietää ettei keliakiaa tässä iässä sentään olisi. Nyt kun kauraa ei ole syöty pariin päivään ei ole kyllä pulautellut, mutta ehkä vaan alkukankeutta. Taidan muutaman päivän kuluttua kokeilla taas uusiksi.

Ihanan innokkaita rintamamiestaloasujia täällä. Mä tykkäisin kovasti sellaisesta vanhasta puutalosta ihanine puutarhoineen mutta onneksi järki sanoo ei, meistä kun ei kumpikaan ole kiinnostunut taikka kykenevä remontoimaan sellaista taloa. Tulis varmaan ero jos yritettäisiin, joten parasta asua kerrostalossa vaan : ) Rivarista ollaan toisinaan puhuttu mutta siinäkin tarvittaisiin varmaan huoltoyhtiö.

Pitäisi varmaan yrittää vähentää pojan päiväunia, nukkuu noin 4 kertaa päivässä ~tunnin ja siiten vastaavasti yöllä 4-5 aikoihin ihan tohkeissaan valvoo tunnin. Ei vaan tunnu onnistuvan kiukkuisen vauvan valvottaminenkaan, vaikka toisaalta ei yksin edes nukahda. Olen valvonut monena yönä & herännyt sairaan aikaisin, joten eilen illalla nukahdinkin sitten puoli yhdeksältä pojan viereen, heräsin ja menin sohvalle, söin jäätelöä ja jatkoin unia 23 asti siinä ja sitten sänkyyn. Piristävää oli!
 
Mae
almaa piti sulle tulla kommentoimaan vielä tota kaurahommaa.... Kaurapuurosta/vellistä tulee usein aika venyvää ja vanuvaa "limaa", voisiko se olla syy pulautteluun? Tää nyt on vähän eri homma, mut meillä kun Joonalle tulee hampaita, on kuola just sellaista venyvää vanuvaa kuolaa ja silloin pulautteleekin enemmän, norm. ei ollenkaan.

Mae ja Joona
 
Vähän haastavaa tämän ketjun seuraaminen näinä päivinä, kun pikkumies ei nuku kuin parinkymmenen minuutin tirsoja, jos sitäkään. Mär. Tästä taitaa tulla valitusviesti.
Mies on aika riekaleina, kun ei saa nukuttua päivällä yövuoroa pois, kun poika älisee. Ehdotin korvatulppia useampaan otteeseen, mutta herra kieltäytyi, koska häntä "pelottaa et ne painuu tärykalvoon"... HALOO??? Minäkin olen aikoinani nukkunut monia öitä korvatulpat päässä!? Ja pitäisihän miehenkin musiikkihemmona tietää jotain korvatulppien käyttäytymisestä... aargh, että osaa olla asenteellinen ja itsepäinen mölli.
Yritä tässä sitten hissutella ja pitää lasta rauhallisena, stressaantuu vähemmästäkin. Varsinkin kun Arnoa ei voi viedä pitkille vaunulenkeillekään, ja pitkät liinailulenkit ovat varsin rankkoja tuo potsin kanssa. Pattitilanne, I might say.
Lisäksi mies on jo usempaan otteeseen messunnut, että soseitten antaminen pitäisi lopettaa hetkeksi, hänen mielestään poika on ollut levoton ja möykkäävä siitä saakka kun soseet aloitettiin. En ole ihan varma, ollako samaa mieltä vaiko eikö, mutta ajattelin kokeilla perunan poisjättämistä. Eilen ei syöty lainkaan soseita, edes herkkuluumua, ja itseasiassa kaveri olikin aika hyväntuulinen koko päivän, ja nyt aamunkin. Mene, tiedä. Ärsyttävää.
Miehen reagointi lapsen itkuun ja levottomuuteen on muutenkin raivostuttavaa, heti alkaa hirmuinen spekulointi ja räyhääminen että mistä tämäkin nyt johtuu ja mitä sinä oot taas syönyt tai syöttänyt tälle lapselle ja pitääkö nyt soittaa neuvolaan vai palokunnalle.
Kun lapsi oli pariviikkoinen ja sai ekan parkukohtauksen, mies oli aivan totaalisen hermona ja oli melkein ambulanssia soittamassa... tuli hirmuinen riita, kun herra ehdotti päivystykseen lähtemistä ja minä haukuin miehen tomppeliksi. Kaikkeen pitää heti saada ratkaisu, lääkettä alas kurkusta jos lapsi itkee! Hatemailia vatsanpuruja aiheuttaneen soseen valmistajalle! Jo valmiiksi hermoraunion äidin syyttelemistä ja sen sellaista.
Tilanteen mentyä ohi pyydellään sitten anteeksi, mutta ei ole helppoa tuommoisen kiivailijan kanssa. Ja minua kun sanotaan heikkohermoiseksi ja kärsimättömäksi!
Hain eilen ex tempore matkarattaat, kun kummipojan äiti otti asian puheeksi. Saa pikkuheppua vähän pystympään asentoon, ehkä ulkoilu tästä vähän helpottaisi, sormet ristiin!
Älysin vihdoin hommata myös vellitutin, josko sitä kauraa nyt sitten tarjoaisi iltapalaksi, sitähän Taysissa lääkäri suosittelin yöunien rauhoittamiseksi. Saa nähdä. Meidän mäihälle tyyppi on sillekin allerginen... ja se Nutrilon pitäisi testata, oli puhe, josko sen tekisi viikonlopun aikana. Ei kyllä juurikaan kiinnosta, hrmh.
 
Glow
Kettu Pihlaja :hug: :hug: mistähän siun miehelle sais vähän hermoja lisää :/
inhottavaa tommonen, eihän äitikään aina tiiä mikä ihme itkettää ja tosi ikävää jos toinen rupeaa siinä sitte syyttelemään. Mä en kestäis tommosta yhtään. Jaksuja :flower: Heii, onko mies ollu neuvolassa mukana koskaan? jos tulisi ja siellä vähän puhelis asioista?

Jahas, ei ehi enempää nyt...
 
Voi Kettu Onpa kurjaa käytöstä :( :hug:

Mä yritän pakata täällä, mies tulee kohta töistä ja sitte suunnataan meijä porukoille viikonlopuks :)

Mäki muuten pidin jossain vaiheessa taukoa iltapuurossa ja muutenki kiinteissä kun tuntu että yöt tuli tosi levottomiks. Nyt ollaa taas viikon verran syöty kunnolla ja puurotki on kuvioissa =) Ja tosta vellistä, että kokeile Kettu sitä normaalia maitotuttia, meil ainaki tyttö juo vellit (pe-po, maissi ja kaura) sillä hyvin. Vellitutista tulee noi litkuvellit liian nopeeta... Tai kaura on vähä tujumpaa mutta normitutista seki tulee ok läpi.

No ni se oli siinä... Esikoinen heräs :wave: Viikonloppuja!
 
hupsista miten tullu tekstiä. ihan vaan merkkiä ja omaa napaa tähän väliin.

jasmin maisto eilen ekaa kertaa lusikallisen perunaa! hienosti suu aukes heti, mut ilmeet oli aika mielenkiintoset :LOL: sulatin sihen joukkoon tissimaitoo pakkasesta ja koitin sit sen lopun juottaa pullosta, mut eihän siitä mitään tullu,ku neiti vaan ikenillä jyystää sitä tuttiosaa. koitin sit myös nokkamuksita ja siitä tuli hirmu yskäkohtaus. voihan nyt.
tästä se lähtee..

mulla on oikeen loma nyt ku ei tuo exä oo mihkään muuttunu. se kokkaa ja tiskaa ja siivoo ja pyykkää ja on lasten kanssa :eek: mä aattelin et oisin voinu täysillä inhota sitä koko reissun ajan, mut on kai tuo vähän vaikeeta. ois nyt muuttunu eikä ois tehny mitään ni ois helpompaa :whistle:
kyllä se eri huoneessa edelleen nukkuu, mut hitto kun tarvii tunkee kylkeen kii iltasin ku telkku katotaan :headwall: :headwall: :headwall: sillä lailla labello..nyt pää kylmänä tai näitä on kohta 3penskaa pyörimässä tässä kele. :xmas:

meillä hajos seisomalauta ja oon ihan pulassa jos sitä ei saa korjattua. uus pakko hankkia sit, muuten jumitaan sisällä,tuo esikoinen ei hirveen pitkää matkaa jaksa/viiti kävellä ilman narinoita.

mutta, nytpäs poitsuli heräskin jo, pitää lähtee ettiin sille välipalasta ja sit kaupoille.

idiootti labello ja jasmin nötterö 5kk+
 
Nopiaa eherin vaan lukaasta vipan sivun...

Kettu: :hug: meillä kanssa välillä vaikeeta, kun mies palaa yövuorosta ja pitäis saada nukkua, mutta kun meillä ei ole missään ovia, niin että joko saan myös Gretan päikkäreille tai sitten ulos, vaikkei tyttö itkekään, niin nykyään kovasti juttelee ja kiljahtelee. Mies kyl nukkuu korvatulppien kanssa, mutta kyllähän kovat kiljahdukset senkin läpi kuuluu.

Menkat: joo, ei tietoakaan, ja kun mulla on PCO, niin ei tuu varmaan pitkään aikaan, vaikka loppuisi imetyskin.

Raskausmaha: siis onko normaalia, että mulla on vieläkin maha kuin 5kk raskaana olevalla? Vai onko mulla jotain häikkää vatsalihaksissa? Välillä oon ihan varma, että oonkin tullut heti uudestaan raskaaksi, kun tää maha on niin uskomaton. Oonkin jo saanut ekat "ootko taas raskaana" -kommentit.. :kieh: Kun muuten kilot ovat karisseet aika hyvin, niin tää maha niiin pistää silmään.

Lihasose: siis ootteko tehneet itse? Kuinka? Kysyy nimimerk. uusavuton. Kun Italiassa myydään ihan pelkkää lihasosetta, jossa on ehkä riisiä, mutta Suomessa on aina perunaa tms. mukana, ja mä tykkään tehä ton kasvissoseen itse, niin ärsyttää, kun niissä on enemmän pottua kuin sitä lihaa.

Entäs noi valmiit vauvanpuurot? Kun niissä on rasvatonta maitojauhetta, vaikka on 5-6 kk tarkoitettu, että uskaltaako antaa? Tai voiko antaa vaan veteen keitettyä normaalia kaurapuuroa?

Tästä oli jo puhetta, mutten ehdi lukea siitä aiemmilta sivuilta, kun meillä on taas vaihteeksi unet ihan hukassa, nyt sekä päivä- että yöunet. Mä oon kyllä pimentänyt ton ikkunan yöllä ja suht hyvin nukahtaa, mutta viime yönäkin nouseen miljoona kertaa silittelemään uneen ja imetinkin 3 kertaa, kun täs yhes vaihees riitti se 1-2 krt :kieh: :kieh: :kieh:

Vähän oon taas koomassa. Kyllä lapsissa ei ole pysyvää kuin muutos... :D

Tv. Lentis ja viikkoa vajaa 6kk Greta :heart:

P.S Labello, teillä oli varmasti hyvät syyt (joista en tosiaan tiedä mitään) erota miehesi kanssa, mutta jotenkin sun teksteistä on kuultanut läpi, että kyllä sulla taitaa olla aika lailla tunteita häntä kohtaan... Tv. ikuinen romantikko
 
Pikainen lukaisu vaan.

Eipä auttanut iltapuuro+maissivelliyhdistelmä yöuniin eilen; samaa levottomuutta ja yösyöminen klo03. Tänään taas normi iltavelli.

Ihan ihme kitinäpäivä taas menossa, en tiedä mikä on. Missään ei oo hyvä ja kokoajan on jotenkin väsyneen oloinen, kiljuu, örisee ja karjahtelee.... Hohhoijjaa. Äiti on vähän väsynyt.
 
Aika monella tuntuu olevan kitinää / mölinää / karjumista / turhautumista?! Minä taisin jo aiemminkin tuskailla täällä sitä, että aiemmin niin tyytyväinen vauva ei viihtyisi yhtään yksin. Kun laittaa vatsalleen lattialle leikkialustalle, ja mielenkiintoisia leluja eteen, niin 2 min. päästä jo alkaa vaatia mölisten äitiä paikalle syliin ottamaan. Sylissä hykertee onnesta ja on aivan hurrrrrrmaava. Luin jostain (nyt en enää muista, mistä), että 5 kk kieppeillä vauvan turhautuminen ja kyllästyminen on yleistä.

Kettu Pihlaja (nikkisi muuten piristää mieltä aina, kun sen näkee!), voisikohan sinunkin vauvallasi olla 5 kk "kyllästymiskriisi", jos ei johtuisikaan kiinteiden aloituksesta, vaan sattuu vaan samaan ikäkauteen? Näitähän voi aina vaan arvailla... Vaikka ärsyttääkin varmasti tuo miehesi käytös, niin on se jotenkin huvittavaakin :) kun miehet usein haluaisivat ratkaista kaikki ongelmat ja esim. normaaliin vauvan iltaitkuun haluaisivat keksiä ratkaisun vaikkapa päivystyspoliklinikasta tai ainakin Panadolista. Omakin mieheni jossain määrin samankaltainen, joskin lievemmin "oireilee"... Kun 3 viikkoisen vauvan kanssa puimme hänet vaunuun helmikuun toppavaatekeleillä, niin toki vauva päästi ensimmäisillä kerroilla hirveän itkun, kun sylistä vaunuihin sullottiin. Mieheni sanoi ensimmäisellä kerralla ihan tosissaan, että "ei me nyt voida parkuvan vauvan kanssa sinne ulos lähteä". Ja olen joskus sanonut jälkeen päin, ettei meidän vauva olisi nähnyt vieläkään ulkomaailmaa, jos olisimme mieheni neuvojen mukaan eläneet. Vauva rauhoittui heti hississä, ja pian toki tottui vaunuiluun. On ne miehet aika jänniä näissä jutuissa joskus. Hauskimpia tapauksia on tuttuni mies, joka toistuvasti unohti laittaa uuden vaipan vauvalleen pyllyn pesun jälkeen. Puki vain vaatteet vauvalle päälle ja menox.

Kyselinköhän jo teidän vauvojen päiväunista? Meillä ihmetystä riittää, kun ennen nukkui kahdet pitkät. Ja nyt nukkuu neljät päivunet: ekat 2 h, sitten loput ½-1 h. Kiire tulee, kun yrittää ehtiä tällaiseen pikakiitäjärytmiin mukaan. Herättyään vauva syö hitaasti nautiskellen, sitten imetän, sitten tuntuu jo hetken päästä leikkiessä, että hieroo jo silmiään uutta päiväunta tarviten. Mites teillä?

Lentis, puuroista kyselit. Ystäväni antoi vinkin, että jos keittää tavallisista aikuisten hiutaleista, niin kannattaa hiutaleet jo kuivina ennen keittämistä hienontaa tehosekoittimella. Jos keitetyn puuron soseuttaa, tulee liisteriä, yöks. Meidän pojalle maistuu parhaiten Muksun valmispuurot, jotka on 2 dl tetroissa. 4 viljan tai kaurapuuroon lisään aina hedelmää. Valmiiksi hedelmillä maustetut sekä ne jauhdepuurot, joihin sekoitetaan kuumaa vettä, eivät maistu hänelle, eikä myöskään itse keittämäni, sillä en saa sitä tarpeeksi hienojakoiseksi, ja poitsu kauhuissaan kakoo, jos millinkin liian iso sattuma puurossa on! Vinkkejä tähän kaipaisin. Tetrapuuroja saa olla koko ajan kantamassa kaupasta, ja olisihan se halvempaa ja ekologisempaa itse keittää puuro!

Mukavaa viikonloppua kaikille, toivoo Montalcino
 
Huh huh mikä määrä oli taas tekstiä tänne tuotettu kun en oo melkein viikkoon päässyt kunnolla lukemaan.

Monella muullakin on näköjään ollut kiljumista, karjumista ja turhautumista. Ihanaa kun on tää palsta! Meillä on ollut nyt melkein koko viikon tollasta kotona ollessa, reissussa kun ollaan oltu niin ihan hyvin tuntuu viihtyvän. Ei varmaan vaan jaksa katella näitä samoja seiniä enää :D Mietin jo että mikä saakutti tota neitiä vaivaa, mutta ehkäpä se sit vaan on jotain 5kk kiukkua.

Kettu, en ihmettele että alkaa ärsyttää jos toinen on koko ajan huolestumassa. Se on äidin homma huolestua kun isän homma sanoa että toi on ihan normaalia, ei sitä mikään vaivaa. Mutta mun pitää kyllä myös myöntää (kuten Montalconokin sanoi) että alkoi väkisinkin naurattamaan toi "korvatulpat painuu tärykalvoon..". :p

Menkat mulla alkoi täysimetyksestä huolimatta kun tyttö oli vajaa 4kk. Toisetkin on jo tulleet, välissä oli 30 päivää eli tasan saman verran kun ennen raskautta. Saa nähdä pysyykö kierto noin tasaisena. Olis kyllä voineet vielä jonkun aikaa pysyä poissa, vaikka vuoden.

Lentis, höpö höpö sulla mitään raskausmahaa ole! Mä oon nähnyt teidän ranstukuvat ja ihan timmi leidihän sä olet :whistle:

Lisälapsia saisi muuten tulla vaikka heti mun puolesta, mutta mies on vielä eri mieltä. No, siis mun on oikeasti pakko valmistua ja saada oikea työpaikka, sitten voidaan alkaa taas harkitsemaan vauvaa. Yhden ihmisen tuloilla ei kovin pitkään asuntolainaa maksella. Kamala vauvakuume kyllä mulla on jo, haluan äkkiä ne paprut kouraan ja työpaikan ettei lapsille tulisi liian pitkää ikäeroa... Jos vaikka ensi keväällä saisi jo valmistuttua ja sitten kesän oltua töissä niin eikös syksyllä voisi jo koittaa olla raskaana ;) Toivottavasti seuraava tulisi vähän tätä nopeammin, reilu vuosi meni kuitenkin yrittäessä ja yhdessä keskenmenossa.

Äh, nyt toi tyttö heräsi vaikka toivottiin että olisi jo mennyt yöunille. Huomenna herätys ennen viittä ja lähtö etelänmatkalle B)

Eli ensi viikkoon!
 
Kiitos kaikille "haleista", onneksi tilanne ei ole ihan niin dramaattinen kuin miltä se ehkä kuulosti ed. viestissä... vaikka onhan se kumma juttu, että muutoin lähestulkoon flegmaattiseksi luokiteltavasta ihmisestä löytyy kierroksia lapsen ollessa kyseessä.
Toisaalta, tietyt ihmiset eivät sulata esimerkiksi luonnonvoimia, kuten sadetta ja myrskyä, koska niitä ei voi hallita. Lapsihan on vähän niinkuin luonnonvoima?

Montalcino
, kyllästymiskriisi olikin ihan uusi sana! Ja ihan järkeenkäypää tähän kehitysvaiheeseen, jossa kaikki jo kovasti kiinnostaa, tekisi mieli liikkua ja istua ja mutustaa kaikkea, mutta kun ei vielä kykene. Kai se nyt alkaa tympiä, kun joudut vain köllöttämään.
Itselläkin tuntuu tämän tästä olevan jonkinsortin kyllästymiskriisi...

Rosinanten
kuulumiset kuulostivat hyvin tutuilta.
Eilen kävi yllättäen tuttuja kylässä, ja minä olin niin seinillä että unohdin jatkuvasti mitä olin sanomassa ja tipuin keskustelun kärryiltä ja haahuilin keittiössä tekemässä ei-mitään.

Tänään on loppujen lopuksi ollut ihan kiva päivä, poika maiskutti tyytyväisenä porkkana-maissia (ja ölisi ja karjahteli päälle), nukkui yli tunnin (!) unet uusissa rattaissaan ja kaiken huipuksi äiti pääsi hupuloimaan rahansa rättikauppaan, ah, saatoin ostaa kaksi kokoa pienemmät farkut kuin vielä huhtikuussa! Huraa!
 
Onpas tullut tekstiä viikon aikana, melkein kymmenen sivua. Mukavaa kuulla että teillä on ollut mukava tapaaminen, harmi kun ei oltu mukana. Meillä oli muutto uuteen kotiin samaan aikaan. Kiva sää muuttaa, kun vettä tuli kaatamalla :headwall: Nettipimennossakin ollaan oltu, kun ei netti heti pelittänyt.

Viikko mennyt kamoja laitellessa paikoilleen. Aino kiukutellut ja huonosti syönyt maitoa viime päivinä. Onko muilla ollut että yhtäkkiä ei maito kelpaakaan, soseet kyllä menee? Pari päivää oltiin sitten ilman soseitakin, josko maistuisi paremmin maito. Puklaillut on myös paljon. Hampaitakin vissiin tekee, kun ollaan niin kiukkusia ja kovadti kohtelee ikeniään :D Ja eteenpäin mennään toukka-tyylillä, pylly pystyssä ja jalat liikkuu :D

Pitää mennä laittaa tyttö unille, paremmalla ajalla taas. Koitan päästä taas kärryille, kun juttua tullunna tosiaan paljon :D

Nessu ja Aino huomenna 5kk :heart:

Niin ja ikägalluppia teillä ollut, mulla siis ikää 23, kuten voi nickistä päätellä. Nicki on sukunimen ja etunimen alkukirjaimista väsätty
 
moi vaan taas!!

Täälläkin on havaittavissa sitä kyllästymistä,tuntuu, että herra haluaisi ennä, mutta kun taidot ei riitä ja turhautuu.
viime yönä herra heräsi 3.30 ja nukahti 6.30, kyllä siinä taas hermoja venytettiin, huh, lisäksi huonosti nukkunut päikkäreitä 3 kertaa puol tuntia, aikas kitinää on ollut koko pvä, saunassa, kun oltiin niin se oli mukavaa pärskytellä ammeessa, mutta, kun joutui pois niin se oli taas kauhiaa. No nyt herra onkin jo vedellyt sikeitä 2h, eikä herännyt kertaakaan, kai se raukka on ihan sippi ja sen nivusetkin vielä punottaa. Huomaa kyllä heti, että uni on rauhallisempaa, kun on viileämpää, ei noi kuumat ilmat oo kauheen kivoja näin pienten ihmisten kanssa.


MUKAVAA VIIKONLOPPUA kaikille Annukka&Eemeli 5kk ja 24pvä






 
Iltaa pitkästä aikaa!

Tajuton määrä tekstiä taas tullut, kiva!

Ikägalluppiin: olen 37 eli vanhemmasta päästä =)
Ja nimimerkki tulee siitä kun mietin sitä ja huomasin pöydällä bonbon karkkipussin.

Meillä likka on oppinut vihdoin ja viimein kääntymään :heart:
Tosin heittää itsensä vatsalle ja siinä kököttää, ei käänny selälleen takas. Kaikki menee suuhun ja tuttipullon kanssa "leikkii" eli ottaa ikenien väliin ja vetäsee tuttiosan pois ja sit taas uudestaan suuhun. Onneksi vasta sitten kun on juonut ensin tarpeeksi :p

Me ollaan kans etsimässä uutta kämppää, omakotitalo on haaveena. Yks on kiikarissa mutta siinä on hirveesti rempattavaa mutta kiinnostaa ihan sikana !!!!!!
Nyt asutaan rivarissa ja tämä asunto jää kohta pieneksi, onneksi :)
Meillä nimittäin on ongelmaa naapurin kanssa :/

Meillä on koira ja niillä on koira ja koirat vihaavat toisiaan ja naapuri vielä pitää irti omaansa, ei helvetti sanon mä!!!!!!
Naapurin koira (kultainen noutaja) on tullut meidän koiran (rottweiler) päälle 4 kertaa tässä 3 vuoden aikana!!!! Sanottu on monta kertaa että laita koiras kiinni, ei vaikutusta! Viimeksi sanoin että soitan poliisit jos kerran vielä tulee iholle kiinni. Arvatkaas mitä naapurini tämä järjen jättiläinen, siihen tuumas....
Sanoi että on poliisilla parempaakin tekemistä ja ettei niitä kiinnosta, samaan hengenvetoon vaati meidän koiralle kuonokoppaa kun se murisee niiden koiralle (no, onkos ihme????) ja on ihan oikein jos koirat selvittävät välinsä tappelemalla ja vielä että meidän koira on paskahousu, se ei pärjää niiden koiralle!!!!! :LOL: :LOL: :LOL:
Siis se äijä on ainakin 50 vuotias ja ulosanti on näköjään 7 vuotiaan tasolla!!!!!!
Anna mun kaikki kestää.....
Sanoin vaan että koiratappelua ei tuu ikinä, vältän sitä viimeiseen asti ja kysyin vielä että miksi mun pitäis tälle kuonokoppa laittaa kun se on paskahousu..... Meni äijän naama punaiseksi ja sanoi mulle rumasti! Mulla oli täysi työ pitää itseni "aikuisena" mutta onnistuin, enkä lähtenyt sen vittuiluun mukaan! Mistä noita idiootteja oikein tulee...... :LOL:
Nyt se ääliö kyttää aina kun lähdemme koiran kanssa ja tuo sen kirppukasansa pihalle.
Mutta niinhän se on että typeryys osuu ennenpitkää omaan nilkkaan!

Eniten tossa jutussa "ärsyttää" se että rotikoilla on niin huono maine eli jos jotain sattuu (eli meidän koira pääsis puraseen sitä koiraa) vaikka meidän koira olis ns. syytön, niin varmasti se olis meidän koiran vika, prk!!!!!
Pois täältä rivari helvetistä pitää pian päästä!
Ja oikeesti toi koira on mulle niin jumalattoman tärkeä (kyllä se joskus ottaa aivoonkin) se oli yks syy miksi mä esikoisen menehtymisen jälkeen nousin edes sängystä :'(

No, joo se koira-aiheesta.....

Likka nukkuu yön putkeen, tosin 2-4 välillä rupee kitisemään mutta on rauhoittunut tutilla, nyt tietty kun kirjoitin tämän ei enää ens yönä tutti riitä :eek:

Pari kertaa olen antanut muksu kaurapuuroa, aamulla kylläkin ja on ollut melkoisen levoton koko päivän sen jälkeen. En sit tiedä johtuuko puurosta vai mistä....
Aattelin kokeilla ihan normi kaurapuuroa seuraavaksi, katotaan mitä se saa aikaan....

Me ollaan maisteltu hedelmäsoseita oikein urakalla ja kaikki on mennyt alas. Broileria maistettiin, ei ollut suurta herkkua mutta possu uppoo :LOL: (ja koirakin kuolaa vieressä :kieh: )

Rytmeistä sen verran että aamulla herätään 6-9 välillä sit parin tunnin tirsat ja yö unet alkaa 21-22 aikaan, päivällä joko nukutaan pari kertaa 1-2 tuntia tai 20 minuuttia!

Oli taas omaa napaa koko teksti, sori :ashamed:

Niin lentikselle piti sanoa että tervetuloa suomeen ja tänne pohjanmaalle =)

 
Nopsa merkkaus :wave: Oon leiponut koko päivän, nyt ekan kerran ehdin istahtaa hetkeks :eek: Huomenna tulee puolvuotiskahvilaiset =)

HM Paranemisia! Mä annan joskus monta päivää samoja soseita kun ne pilttipurkkeihin valmiiks pakastan ja siitä vaan mikroon ja nassuun ja jos oon innostunut sosetehtailemaan niin sit pakkasesta löytyy eri soseita ja sit vaihtelen :)

Kettupihlaja meilläkin miehen suusta tulee välillä jännittäviä ja hieman epäloogisia lausahduksia, eikä pelkästään vauvaa koskien ja välillä niihin reagoin menettämällä hermoni ja joskus vaan huokaan syvään |O Nauratti eniten toi sun 'hatemailia vatsanpuruja aiheuttaneen soseen valmistajalle', se kuulostaa niin mun miehelle, se on aidosti pöyristynyt jos joku asia ei toimi niin kuin pitäis :D Mutta C'est la vie kait sitte noiden miestenkin kera.

Bonbon Tosi tyhmä sun naapuri, ai että mäkin kyllä etsisin uutta asuntoa tollasen takia :kieh:

Kvart över: Hyvää lomaa!!

Nessulle: Onnea uuteen kotiin!

Lisälapsia: Joo, voi tulla mut ei vielä tarkoituksellisesti tehdä sitä kun ajattelin mennä töihin kuitenkin joksikin aikaa, ehkä ens vuoden lopulla tai silleen.

Vielä niistä PMS-oireista että ne on nyt päällä ja ai että ollaan herkkiksiä joka asiasta, oikeen itteänikin ärsyttää :kieh:

Jos nyt menis nukkumaan, hyvää yötä :wave:
 
Huomenta!

Lentis: Mä oon antanu ihan tavallista kaurapuuroo,ekaks vaan hienonnan ne hiutaleet.Mulla on sellanen tupperin minipikakokki millä hienonnan.

Kvart Över:Oikein ihanaa lomaa teille!!

Meillä on neiti ruvennu ihan tosissaan enemmän liikkumaan.Nyt ei enään kauaan viihytä selällään heti kääntyy mahalleen ja tätä harrasti miljoonia kertoja toissä yönäki ja päikkäreiltäki heräs eilen niin oli mahalteen.Sit sillain möyrii vähäsen eteenpäinki,ei vielä paljoa mutta pikkasen kumminki.

Joku kyseli menkoista,mulla alko 7vko synnytyksestä vaikka täysimetin sillon.

mutta nyt kahvin keittoon,hyvää v-loppua kaikille :wave:

hemuliina ja nepsu-neiti pian 6kk :heart:
 
Hiuka outo oli vauva eile. Nukahti puuhamatol jo pual 8 ja heräs tänä aamuna 9. Siis heräs syämään pari kertaa ja ikenii on monkunu välil mut se et se nukahti yäunil tollaseen aikaan ku normaalist menee nukkuu vast joskus reippaast 10 jälkee.

KössiKenguru mä taas luulin sua nuaremmaks, alle 30 reippaast :D

Istumaan kampemisest meil ei viäl istuta ilman käsien tukee mut siihe pualistuvaan asentoon menemäl sivuttain makaamaan ja nostaa käsil ittes ylös, tai sit jää sivuttain hengaa ja kattoo töllöö mikä on tosi hassun näköst :D

Päikkärit on kans alkanu pikkasen tasottuu. Aamul jaksaa olla sen tunnin verran hereil ja menee sit päikkäreil. Seuraavist päikkäreist en oo varma ku en oo nii kiinnittäny huamioo mut noin kolmet vissii nukkuu.

Pari päivää oon ollu ostosreisul kaikkien muksujen kaa Salos ja Turus ku noit koulutarvikkei ja vaattei piti hankkii. Kyl meniki sitä rahaa sit nii pal kauheest et saa kukkaro olla jouluun asti kii :whistle:
Hiuka väsyttävää touhuu.

J+J 5kk1vk
 

Yhteistyössä