Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Meillä tyttö täytti tänään 6kk :heart: Voi kamalaa miten nopeesti aika menee :/ Vois jo lakata kasvamasta, kohta se ei enää ole meidän vauva :|

Tänään ostin kaupasta muikkuja tytölle jotka perkasin ja paistoin, ai että ne maistui kukkakaalisoseen kanssa :) Onneksi maistui, eikä tullut oireita niin voi useamminkin antaa kun ovat niin terveellisiä.

Sipulia voi antaa vauvalle kypsennettynä (tuskin kukaan raakaa antaiskaan joo), vatsavaivoja joillekin aiheuttaa mutta eihän sitä tiedä kuin kokeilemalla.

Tuiskunen Remontti on kyllä sellanen työsarka sekä rahareikä että ei sitä helposti tietenkään itse remontoitua taloa pois luovuta eikä ole järkeäkään, etenkään alihintaan :xmas:
Kysyit muistaakseni aiemmin viinimarjoista, voi niitä vauvalle antaa suoraan puskasta jos vaan huolii, jotkut sotkee banaaniin niin taittuu pahin kirpeys pois:)

Memsku-74 Pidä hauskaa!!! =) Mullakin on ratakutsu perjantaiks ja toinen ens viikon keskiviikoks, harkitsen tässä koko ajan josko lähtis... B) Viimeks ollut bilettämässä ööööö viime vuoden huhtikuussa tais olla että onhan tässä tovi vierähtänyt, voi juomingit kihahtaa aika lahjakkaasti nuppiin, oon synnytyksen jälkeenkin juonut vain yhden lasin viiniä ja yhden lonkun, jooo, aika säälittävää :xmas: Varsinkin kun ennen olin se joka jaksoi pisimpään :D Pitää tsempata =)

Kitinöistä ja kirkunoista, niitä löytyy päivittäin, nälkäsenä ja/tai väsyneenä huudetaan korkeelta ja kovaa, kirkuna on korville aikamoista :p

Nyt saunaan :wave:
 
Millasia leluja teidän vauvoilla on? Just huomattiin miehen kanssa, et ei toi poikanen enää oikeen viihdy noiden lelujensa kanssa, olisko vähän vauvamaisia?? Siis sellasia pehmohelistimiä ja erilaisia ikenenärsyttimiä :LOL:

Nyt perkaan viinimarjoja!
 
Lelut on iha vauvojen :D mut ei mikää pehmohelistin kiinnosta eikä niit ookkaa ku vissii yks. Meil on aika läjä kaikenlaisii erilaisii ku jostai syyst mä tulee ostettu ain ku löytyy joku ihana :whistle: melko älytönt. Tykkää heitellä eteenpäi sellast vauvadubloo mis on sisäl jotai rahisevaa ja sit ryömii peräs.

Joku facebookis kommentoiki meijän puuhamattoo mis roikkuu miljoona erilaist härpätint :D
 
Iltaa,

Lelut Meillä kans ihan samaa kaliiperia, pehmohelistimiä ja yks purulelu sekä Fisher prise lelukaaren killuttimia. Yks päivä kaivoin ihan vaihteluks keittiövälineistä punaisen kauhan. Sitte mulla on noita kirjoja lattialla joitten kuvia tykkää katella. Se synnäribagissa saatu rapiseva kukka on kans kiva :) Mut olen miettiny ihan samaa, että ei oikein jaksa kiinnostaa.

Radalle menijöille hauskaa iltaa!! Kyllä se vaan tekee kutaa, vaikkakin saattaa hiukan väsyttääkin. Mä olen kyllä ollut vissiin jo 3x pitkän kaavan mukaan ja sitten sauna- tai grillausoluita tai -siidereitä on kyllä mennyt sen verta etten ole edes laskenut.

Jee, sipulia laitankin heti seuraaviin keitoksiin! Mistä ne saakaan alkunsa ne lasten "en syö sipulia"-jutut?

Rosinante haah!!! :kieh: Olenkin pari kertaa sanonut tässä ääneen että pahinta mitä nyt tähän häähässäkkään haluaisin, niin että olisin raskaana. Ei pitäis olla mahdollista! Alun ehkäisyttömän urheilun jälkeen ollaan oltu jämptejä sen kumin kanssa, thanks god! Yhden testinkin tein silloin..mut ainoa pikkiriikkinen mahku olis siinä ettei testissä vielä olisi näkynyt. Voi apuuuuva!! ..no nyt sanonkin et onneks nyt on vähä kurkkukin kipee, eli joku pöpö se vaan on. Pian alan röhkimään, sitten en tiedä olenko niin 'onneks' :kieh:
Juu mutta ehkä pistäydyn apteekissa, sen verta alkoi mietityttää kuitenkin.

Viinimarjaa banaanin sekaan olikin hyvä vinkki, kun meillä on tossa 2 mustaa puskaa ja olen miettiny et miten niitä vois antaa ku on niin kirpeitä :) Mä ku en haluu sitä sokeria laittaa, vaiks onko se niin pahasta sit jos vähän laittais marjojen sekaan?

Sain muute eilen siepit illalla miehelle näistä hääjärjestelyistä, ihan huutamiseks meni, hyvä ettei vaavi heränny kuitenkaan :ashamed: Onko tosiaan naimisiin menneet nää hääjärjestelyt aina naisten heiniä??? Perhana ku aina ku mieheltä kysyy jotain niin se tuijottaa telkkaria ja on just huono hetki tai liian aikasta tms. mutta tosiaan nyt ku ei ole enää ku reilu 2 vko, ni ihan kertskaikkisesti palo hihat |O Nooh, ylläri ylläri tepsi, ja alkoikin jo heti tänään tapahtua :D
Sitte mulle marisee että mun äänensävy tai asenne on väärä..kun olen tsiljoona kertaa ensin nätisti sanonut, muttaku silloin ei tapahdu mitään perhana!!
Juuh, pikku purkaus, kiitos ja anteeks ja siis tänään jo taas kaikki hyvin!

Juuh, jos menis tökkimään tota korisijaa taas hiljaseks, joten hyvät yöt!

HM ja pikkuneiti n.5,5kk
 
HM joo ne hääjärjestelyt kyllä tuppaa olemaan naisten hommia..
meilläkin aikanaan saatiin huutosota aiheesta aikaseksi :whistle:
Vai huonoa oloa.. eihän sitä koskaan tiedä.. ;)

Lentis HUI mikä säikähdys!
Meillä esikoinen putos n.4kk ikäsenä hoitopöydältä :ashamed:
Siis meillä on hoitoalusta kylppärissä tason päällä ja ainut
avoin kohta on jalkopää. Käännyin ottaa vaippaa ja siinä
samassa tyttö oli rähmällään lattialla. Ja hirmuinen huuto tietysti.
Mä olin ihan paniikissa ja miehelle hysteerisesti itkien soitin ja
se kaahas kotiin. Onni onnettomuudessa kuitenkin, ei edes
mustelmaa tytölle tullut. Mutta säikähdys oli kyllä melkoinen.

ikää löytyy 31 vuotta eli vanha harppu jo ;)

lelut meillä myöskin ihan perus vauvakamaa,
esikoiselta perittyjä. Ihmeesti kyllä jaksaa niillä touhuta
jos sille päälle sattuu.

radalla en ole ollut ööh.. vuosiin. Eikä kyllä mieli edes tee.
Viinaksia kun en käytä ollenkaan niin mitäpä sitä känniläisiä
kattelemaan. Absolutisti en ole, juhlatilaisuuksissa saatan
maljan ottaa. Mä en vaan halua sitä juhlinnan jälkitilaa,
herään mielummin hyvinvoivana. Mutta elokuvissa tykkään
käydä ja ravintolassa syömässä. Ja usein kutsun kavereita
meille pizzailtaan tms. johon lapsetkin voivat osallistua.

siivoamisesta en tykkää mutta siististä kodista kylläkin..
ja meillä on aina niin sotkuista että oikeen hävettää :ashamed:
Mutta kun ei jaksa pitää kotia siistinä nin ei jaksa.
Meillä on isohko vanha maalaistalo joten nurkkia riittää ja
sitten esikoinen on kyllä tehokas sotkemaan ja eihän
vauvakaan itsekseen viihdy kun 5min..

jaahans, ja kutsuhuuto kajahtaa jälleen :wave:

iitukka ja veikka 5kk
 
Lentis :hug: Ei pidä soimata itseään, hyvä vaan ettei käyny mitään :) Itse olen vähän turhan huoleton, jotenkin aattelen että ei toi poika nyt siitä mihinkään lähde.. mut pitää kyllä tsempata. Vaippaa tulee kyllä vaihdettua nykyisin enemmän muualla kuin hoitopöydällä koska toi pöytä on vähän liian pieni herralle...

Sötnos Mulla on aivan karmea pms.. Ei mulla oo aiemmin mitään ees ollu, mut nyt oon ennen menkkoja aivan sekaisin! Ihan karmee olo.. kiukuttaa, v*tuttaa, itkettää, raivottaa jne jne. Oisko tähän mitään helpotusta, tietääkö joku??

Meillä on hyväuninen herra muuttunut erittäin huonouniseksi. Yöllä kitisee jatkuvasti unissaan ja syödäkin pitää myös yöllä. Päiväunille saaminen on työn takana ja unet on pätkiä :( En tiiä onko tää kuumuus vai mitä aiheuttajana, alahampaat on tulleet jo selvästi esiin, mutta voiko nekin vielä kiukuttaa?

Puurosta Oon miettinyt tuota iltapuuron antamista.. oon antanu nyt pojalle varmaan viikon ajan aamuisin kaurapuuroa ja hyvin maistuu.. Annatteko puuron ihan viimeisenä ateriana ennen nukkumaanmenoa vai onko sen jälkeen vielä erikseen maitoateria? Aattelin josko toi puuro auttais yöunia.. :/

Kiva että teillä oli onnistunut tapaaminen! Meillä olis ollu matkaa sinne aika paljon, niin väliin jäi, mutta kiva ois päästä ens kerralla. Jos niitä kuvia saa katsoa tällainen "aktiivitaustailijakin" niin mielellään kattelisin :)

Jaahas, taas on pojalla unta puoli tuntia täynnä... eikun menoks :wave:
 
Moi!

Mulla on ihan jumissa hartiat ja kauhee oksetus olo :x johtunee noista hartioista varmaan.Hyvä ku sängystä ylös pääsi.Pakko kai tässä on taas varata aika hierojalle.

Jeja : Mä luulin kans et oot nuorempi :wave: siis et vanha oo vieläkään,mut oikeesti luulin et oot tyyliin 25v :D

Haavemammalle tsemppiä hääjärjestelyihin :hug: kyllä siinä vaan on hommansa ja meillä ainaki sillon aikanaan ku naimisiin mentiin ja mieheltä tyyliin kysy mielipiteitä johkin niin sille oli aina ihan sama tai kaikki kävi ku johkain halus mielipidettä :kieh: onko teillä isotkin häät?

Mulla jäi nyt aamukahviki juomatta tän olon takia,yleensä kittaan kahvia aamusta varmaan 3 kupillista..mutta nyt meen ottaan särkylääkettä,yleensä en kovin helpolla lääkkeitä ota mut nyt on kyl pakko |O

hemuliina
 
PMS oireet, joo-o mä oon ny ollu molemmil kerroil viikkoa enne menkkoi ihan hirveän kiukku. Karmeen kurja ja vihainen ja kaikki ottaa päähän on oma olokin.... :whistle: :ashamed:
Toivon et saan pian sen kierukan... Sillä häviää kaikki moiset jutut :wave: Nyt vaan kesäaikaan kun täällä ei tapahdu mitään terkkaripuolella.... Papakokeenkaan tuloksia en saanu kysyttyä :eek:
 
Jonniina meillä ihan sama juttu! Oon kans miettinyt mistä johtuu noi huonontuneet yöunet, kaks alahammasta tullut jo kohta kuukausi sitten. Yks viikko meni jo tossa 5,5kk iässä kun nukkui yöt kokonaan syömättä mut nyt taas heräillään parin tunnin välein ja siinä 3n maissa syödään.... Tosin kyllä oon ymmärtänyt että tällasta saattaa olla vaikka kuinka pitkään kun hampaita alkaa putkahdella, huoh :ashamed: . Ja iltapuuroa mäkin oon miettinyt. Nyt oon antanut vaan maissivellin siinä klo20 aikoihin, mut vois tietty olla että kaurapuuro siihen lisäks ois hyvä juttu. Aamuisin ollaan puuroiltu tähän asti, nyt jopa suostuu syömään sen koko pienen kipollisen mitä laitan. Alkuun ei meinannu pudota ei millään.

Joo ja Sötnös mulla kans PMS-oireet oikeastaan alkaneet vasta raskauden jälkeen. Ennen en oo sellaisia oikeastaan huomannutkaan mut nyt, ai herranen aika kun on hermo piukalla ja mieli herkillä... :kieh: Miehen ei tartte kuin vilkaista vinosti niin mulla alkaa melkein leuka väpättää, saatikka jos sanoo vähänkään pahasti. On ne ihania noi hormoonit.

Arvatkaa mikä keskustelu meillä käytiin täs yks ilta... Mies alkoi ehdottelemaan ihan vakavalla naamalla että jos hankittais toinen vauva!!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Mä olin ihan että whaaaat???? Kuulinko oikein???? Siis mehän ollaan ihan jo ennen pojan odotusta "sovittu" että ollaan onnellisia jos yksikin lapsi meille suodaan ja varsinkin mies joka on ehkä se huonohermoisempi, niin on aina puhunut vaan yhdestä lapsesta. No, eipä silti että oishan se pojalle kiva että ois kaveri, mutta kun tuo ukko niin vähän ehtii pojankaan kanssa olemaan niin mitä se sitten ois kahden kanssa.... Mä hoitaisin tietty luonnollisesti molemmat melkein yh:na, ei hyvä. No joo, ei tästä enempää mut aika erikoinen olo jäi tosta keskustelusta. Onkos muilla siipat alkaneet vihjailemaan lisämuksuista????

Ihanaa kun pojalla on jo tosi selkeä rytmi noissa päikkäreissä. Aamulla herää n.klo7 ja aamupäivällä 30min tirsat, päivällä kahdet 2 tunnin tirsat ja illalla vielä pienet 30-45min tirsat ja yöunille siinä 21-21.30. Tosi kiva kun pystyy sopimaan vieraita tai muita menoja jo aika tarkalleen päikkäreiden mukaan. Silloin alkuun oli jotenkin tosi hankala sopia mitään kenenkään kanssa kun oli niin erilaisia kaikki päivät.

Nyt vielä pikaiseen FB.

T.R+P maanantaina 6kk!
 
:wave: nopeesti lukemassa!

tääl molemmat poitsut nuhas ja ite vähän kans! :/ eile illal ol hurjaa ku molemmat huusivat ku ol niin ikävä ol ja vähä lämpöä!ei muuta ku molemmil supot!yö meni onneks hyvin!
mies lähti taas reissuhommiin,tulee onneks jo huomen,mut sit lähtee taas ma ja tulee vast pe! :kieh:

tyyppien äippä ja Miro 6kk+
 
Kaurapuuro on nyt jätetty pois toistaiseksi ja ikään kuin ei olisi sitä pulauttelua / nikottelua yhtä paljon. Hemmetti jos on keliakiaa - voiko kauralle olla muutoin allerginen? Täytyy seurailla ja testata taas uudestaan jossain vaiheessa. Kiitos Fiiu kommentistasi.

Aika paska fiilis muutenkin, tälle päivälle varattu operaatio on nyt siirretty hamaan tulevaisuuteen ja vielä JOSsitellen eli jos sitä sit tehdään. Perusteena se, että imetän vielä ja hormonitoiminta ei ole täysin palautunut. Ymmärrän kyllä että paranemisen kannalta paras lopputulos saadaan kun tehdään myöhemmin mutta hirveästi harmittaa toi jossittelu. Olis sanoneet että tehdään myöhemmin, piste, niin en olisi lainkaan näin kypsänä. Ja aiheeseen liittyen kysymyksiä: onko kellään alkanut menkat vielä imettäessä ja kauanko imetyksen lopettamisen jälkeen meni ennen kuin alkoivat?

Ja vielä toinen kysymys; miten (niillä joilla jo pyritään istumaan ) toi istumaannousu tapahtuu, siis mitä kautta ne vauvat alkaa itseään pungertaa ylös? Jotenkin kyljeltä kai?

Taidan syödä suklaata lääkkeeksi tähän ketutukseen. No, ehkä tämä kasvattaa luonnetta (varmaan..)
 
Niin vielä, meillä ei ole keskusteltu lisävauvoista, suunnitelmahan on että on vain tämä yksi. Mies vähän jopa 'panikoi' kun kehun pikkuvauvoja tai haikailen miten nopsaan poika kasvaa, pelkää varmaan että alan vauvakuumeilla...
 
Rosinante Siis aivan sama juttu! Meillä nukuttiin jokin aika sitten yöt läpeensä, nyt sitten tätä kitinää ja valitusta.. Kai ne on sitten ne hampaat.

Ja sama juttu muuten miehen kanssa, täällä myös väläytelty toista vauvaa miehen puolelta. No joo, tarkoitus olisi kyllä yrittää kaveria jossain vaiheessa, mutta ei ehkä ihan vielä. Ja mua hirvittää kans se hoitohomma, että yhden sijasta oiskin kaksi melskaajaa ;) Mies kyllä yrittää osallistua, mutta kyllä se vaan suurimmalti meikäläisen hommia tää vauvanhoito on. En tiiä, välillä tuntuu itestäkin että juu eikun vaan heti yrittämään, välillä oon sitten taas niin väsyny että ajatuskin kauhistuttaa. Ja kaiken lisäks kun tää esikoisvauva on ollu koko ajan varmastikin helpoimmasta päästä.. et entäs jos toinen olisikin sitten tosi vaativa jne..

Almaa Mulla alkoi menkat ihan imetyksen loppuvaiheessa, en tosin enää täysimettänyt.
 
Mae
almaa Keliaakikothan pystyy usein käyttämään kauraa, mutta vilja-allergikot ei.
Ja mulla alkoi esikoisen kanssa menkat 5viikkoa synnytyksestä vaikka imetin tunnin välein :kieh:

Mun on muuten pakko kehua, että meillä on nyt 4. päivä menossa maissia ja luumua. Tänään annoin sitten vähän mukaan porkkanaa. Ainakaan ei vielä mitään allergiaoireita :D

Mae ja Joona
 
Mä luulin kans Jejaa nuoremmaksi, noin 26-27-vuotiaaksi. Ja Annoa myös. :) Itse olen päälle kolmekymppinen, tarkkaa ikää en kehtaa sanoa, ottaa niin koville. |O

Lentis: Minäkin pelkään tuota hoitopöytätapaturmaa, kun alla on vieläpä kova vessan laattalattia, hui. Onneksi teillä ei käynyt kuinkaan.

Syöttötuoli: En ole vielä kaivanut esille. Tapaamisessa istutin poitsun syöttikseen ekan kerran, mutta näytti niin lötköltä, että ei ehkä vielä. Eikä meillä ole sitä pehmustettakaan tuoliin... Toisaalta poju vihaa syöttötuolina tällä hetkellä olevaa sitteriä, armoton kiljunta aina kun vyötän sen siihen.

Lihat: Aloitettiin tällä viikolla possulla ja nyt annoin jo sika-nautaakin. En ole uskaltanut antaa kuin yhden liha-aterian päivässä, ettei mene pakki sekaisin. Kuinka monta ateriaa te annatte kiinteitä? Mietin vaan, kun meillä on aamu- ja iltavelli + 2 soseateriaa. Välipalaksi tissiä.

Nimimerkki: No se oli eka päähänpälkähtänyt asia ja sattui olemaan lastenhahmo, niin ajattelin, että tämähän passaa. :D Kössikengurusta diggasin itse lapsena.

Kössi ja poikanen 6 kk

 
Glow
almaa :hug: :hug:
KauraPUURO on jätetty meidän illoista ja aamuista pois ja poika on ollu todella hyvä uninen ja tyytyväisempi muutenkin!! :/ en nyt vielä ala allergiaa pelätä, ehkä se ei vielä vaan sovi... ja kun laiskana kokeilin tuttelin jotain kaura+vadelma?? puuroa, siitähän se huuto ja vatsanväänteet tarkemmin ajateltuna varmaan pienellä lähti! samoin, satunnaiset tutteli korvike juomiset on jätetty. Pysymme tästä lähtien tiukasti pelkässä NANissa!! Kun esikoisella ei ikinä juuri mitään vaivaa ollut, en voinut ajatella että toisellakaan olis :ashamed: :ashamed: ja kun neuvolassa ei ole saanu juuta eikä jaata mihinkään jos jotain on kysynyt :headwall:
Onneksi sain vähän infoa nyt yhdeltä palstalaiselta, jonka nikkiä en just muista, sorry :D oikean nimen kyllä :flower:

Poika nukkuu nyt kolmansia unia ( no kahdet ekat tänää oli tosi lyhyet kun oltiin menossa... ) niin, nyt nukkunu jo 2 tuntia! tää on niiiin harvinaista!!! =) ehkä tyhmän äitin olis pitäny noita ruoka ja maito juttuja oikeasti miettiä aiemmin!!! ja myöski laittaa päikkäreille aiemmin.... Nyt on myös 2 Yötä nukkunu hyvin omassa sängyssään! Sopii toivoa että jatkossa kans näin!

Minä kävin tuplarattaita kuolaamassa tänään :D
josko nyt kuitenki malttaisi odotella vielä ennenkun ostaa... jos vihjailis appivanhemmille ja omille että tarttis sit semmoset....

Nyt pakkaamaan! Maanantaina laivalle =) ...johan nyt voi pakata... hehe :xmas:
 
Lentis, kamalasti varmasti säikäyttänyt tuo putoaminen! Mutta jokaiselle voisi noin käydä, ovathan vauvelit sellaisia viuhtojia! Tälläkin hetkellä viuhtoo päiväunille yrittävän jalat ja kädet niin, että näyttää kimpoavan tuolta pinniksestä kohta pihalle... Säikähdin tuota sinulle tapahtunutta niin, että otin hoitopöydän jo pois käytöstä. Se on ollut sellainen sängyssä kiinni oleva, ja poika jo jonkin aikaa työntänyt sitä jaloillaan niin, että kolina käy. Ja alkaa käydä vähän pieneksikin, joten vaihdan nyt vaipan hoitoalustan päällä sängyn päällä. Ja Lentis, nimimerkkini keksin jotenkin vaan siitä, kun Toscanaa paljon kierrelty ja se on meille rakas paikka! Kateellisena luen aina Italian juttujasi - ollaan monesti haaveiltu muuttavamme sinne joksikin aikaa. Ehkä vielä joskus... Roomassa käydään usein, ja siellä Toscanan maaseudulla lomaillaan.

Ruokailut menee meillä niin, että aamu- ja iltapuurot 2 dl kerrallaan sekoitettuna johonkin hedelmään, lounaalla purkki liha-ateriaa ja päivällisellä purkki kasvista. Jokaisen aterian päälle imetän, mutta välillä on kertoja, jolloin ei rintaa enää huoli. Yöllä imetän kerran, nukkuu 11 h unet. Välipala-hedelmäsoseen korvasin nyt imetyksellä, koska välillä hieman nihkeää tuo imeminen ollut kiinteisiin siirryttyä. Vastasyntyneenä tuskailin mielessäni sitä, kun vauva asui rinnalla, vietin illat sohvalla imettäen ja syödessänikin yleensä imetin... Ja nyt surettaa, kun poika kääntää vaan päänsä pois ja pyrkii istumaan, kun rinnalle otan. No, useasti päivässä kuitenkin ihan kunnolla imee, joten kai se on riittävää?

Nyt n. viiden kk kieppeillä tosiaan ennen niin hyvin yksin viihtynyt vauva on alkanut vaatimaan paljon enemmän seuraa ja huomiota. Lattialla ei oikein jaksaisi lelut kiinnostaa, vaikka uusiakin tarjotaan, ja alkaa nopeasti mölisemään. Se mölinä muuttuu aika pian itkuksi, jos ei siihen puutu. Sylissä sitten yhtä hymyä :heart: . Välillä tuntuu tosi raskaalta, kun ainoastaan päikkäriajat voin rauhassa keskittyä johonkin muuhun. Päikkäreistä, niiden määrä on lisääntynyt, onko muilla näin? Aamulla tunnin päästä heräämisestä nukkuu 2 h, sitten loppupäivä kahden tunnin välein n. ½ h torkut, usein tunninkin. Välillä tuntuu, ettei ehdi muuta kuin kantaa poikaa syömästä unille!! Nukkumaan käy yksin pinniksessä, vähän joutuu tutittelemaan joskus.

Nyt poika nukahti, joten nauttimaan rauhallista illallista kerrankin! Vinkki muuten uohenjuuston ystäville: uuniin lohta, ja viimeiseksi n. 15 min. ajaksi päälle vuohenjuustoa (sitä pehmeää levittyvää) ja pannulla ruskistettua pekonia pieninä paloina, NAM!

Montalcino
 
Heippa taas!
Palannut reissusta ja kun kyselin silloin viimeksi vinkkejä vaunujen suojaamiseksi lentomatkan ajaksi niin kiireisen aikataulun vuoksi päädyimme suojaamaan niitä kuplamuovilla sieltä täältä ja tällä kertaa vaurioilta vältyttiin -edellisessä reisuussahan vaunujen kangas vaurioitui tosi ikävästi pelkässä muovipussissa ollessaan. Joka tapauksessa tästä oppineena seuraavaan reissuun ehdottomasti matkarattaat! Minkähän merkkisiä rattaita ihmisillä on, ja mitä ominaisuuksia niissä oplisi hyvä olla?

Kiljumisesta: meillä ainakin poika tosiaan kiljuu tosi korkealta ja kovaa välillä niin että korvatulppia on tämä äiti harkinnut jo vakavasti :kieh: Neuvolassa sanoivat että on tosi tyypillistä tämän ikäisille ja korvatulpat on kuumella hyvä idea! :LOL: Kaipa tuo joskus lakkaa ja siirtyy normaaliin jokelteluun taas...

Me ollaan menty pojan kanssa täysimetyksellä tähän päivään asti (5kk 1vko) ja tänään sitten ekaa kertaa maisteltiin bataattia äidinmaitoon sekoitettuna. Ei tuo nyt mikään suksee vielä ollut, suu meni mutruun, mutta eiköhän se siitä, huomenna lisää taas :D Viime päivinä on ollut sellainen olo että pojalle ei plekkä tissi enää riitä, ja että maitoa ei ehkä tule ihan niin hyvin kuin ennen, poika repii nänniä välillä siihen malliin että yrittää lypsää lisää. Eli korkea aika aloitella lisäruokia, vaikka kasvettu on omilla käyrillä hienosti tähänkin asti.

[/b]Korvikkeesta: mulla on lippu Madonnan konserttiin (sain yllättäen kaverilta) ja kiva ois mennä tietty. Konsertti on jo viikon päästä ja nyt tuli tenkkapoo kun äidinmaitoa ei enää riitä pumpattavaksi (ei tule mitään ulos imetyksen jälkeen enkä viitsi toisen vähiä ruokia ennen imetystä viedä :( ). Ongelma on siinä että pojalla oli 4kk neuvolan aikoihin ihottumaa ja epäiltiin että maitoallergiaako olisi (äidin ruokavalion kautta altistus) joten tavallisia korvikkeita ei voi tarjota vaan apteeksita hypo-allergenic -korviketta vain :kieh: ja sitä saa vain tosi isossa pakkauksessa eikä meillä ole muuten tarvetta kuin nyt että isä pärjäis konsertin ajan pojan kanssa :( Pakko kai se on sit ostaa -tai jättää konsertti väliin. Ei poikaa voi nälässkään pitää.

Menkoista: kuten sanottu niin olen täysimettänyt tähän asti ja menkat alkoi n. 3 vko sitten :headwall: Ärsytti tosi paljon mutta minkäs teet. PMS-oireet oli toistaiseksi normaalit mutta ans katsoa mitä seuraavat tuo tullessaan...

Nickeistä oli galluppia ja mun nikki tulee siitä että poikaa kutsuttiin tyypiksi masuaikana ja sen jälkeenkin ennen kuin sai nimensä, vähän kuten tyyppien äipälläkin =)

Sain pojan nukkumaan hyvissä ajoin kun oli ihan poikki, ehkä rokotus tän päivän neuvolakäynnillä teki sen, annoin suponkin yötä vasten kun oli niin itkuisen oloinen vaikkei kuumetta ollutkaan. Mies reissussa pari päivää joten nyt nauttimaan sohvasta ja kaukosäätimestä ihan yksin! :LOL:

Tyyppiläinen ja poju 5kk 1vko
 
:wave: Kämppä hiljeni =) Ja nyt pitäis pakata :headwall: Lähetää viikonlopuks meijän porukoille heti huomenna kun mies tulee kotiin :)

Kiinteistä Meillä likka on tosi huono syömään noita kiinteitä, tai no makeet menee mutta kamala huuto koko ajan ku syöttää kasvista :/ Mutta koko ajan reenataan ja nyt menee niin että puol purkkia päivällä "suolasta" ja puol purkkia makeeta perään ja sitte iltapäivällä vielä purkki makeeta. Ei tietty pitäis syöttää tota makeeta mutta kun luovutan ton puolen purkin jälkee sen ruoan ja annan jälkkäriä että saa mahansa täyteen...

Pikkasen ihanaa kun noi mukulat on alkanu nukkuun päikkäreitä samaan aikaan :) Likka nukkuu enää oikeestaan vaan kahdet unet, toiset siinä 11 jälkeen kun esikoinenki ja toiset sitte tosta neljästä eteenpäin. Sopii mulle =) Mamma saa pienen hetken, palan rauhaa ;) Ja illallaki ne on alkanu molemmat sammuun tossa klo 20 aikoihin =)

Ja kiitos Kössille!!! :D

Kauhee ku on pää ihan tyhjä kun saa vaan olla :D Joten alan kattelee tota Ex Listiä, just sopivaa ohjelmaa tähän hetkeen :D
 
Anoppi :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Mies :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Tekis mieli huutaa, mut toi autto jo vähän...

Almaa Keliakia on vauvoilla ihan ääriharvinainen. Alle 4-vuotiailla sitä diagnosoidaan Suomessa vuosittain vain muutamalla.

Palaan taas paremmalla ajalla. Nyt ehdin vaan nopsaa lukea...
 

Yhteistyössä