Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Kiitokset suuret tapaamisesta kaikille! :flower: minulla oli mukavaa ja mielikin piristy hetkeksi :)

Aamu alkanut täällä taas klo 5. Ja voitteko kuvitella, mun olis tehny mieli purasta Hennin sormet irti kun se kiukkus :D kamala äiti olen, jo vähän pelottaa... :whistle: Odotan innolla iltaa, oma koti, oma sänky ja oma mies :heart: tää on ollut kamalin viikko koko elämäni aikana. Ei ne ihmiset vaan ymmärrä, mitä elämä on pienen lapsen kanssa. Eilen sen taas huomasin. Ovet paiskitaan kiinni ja lasit lyödään pöytään ja siihen puhelimeen kailotetaan normaaliin ääneen illalla! Päivällä olen tehnyt sen selväksi, että sallin normaalin elämisen ja jutustelu (vaikka imuroinninkin), mutta illalla meno rauhoittuu ja hiljentyy, minusta se on normaali käytäntö.

Ja kiitokset kaikille halauksista ja huolenpidosta :hug: Mä vaan niin tykkään teistä :heart: en ole parempaa tukea muualta saanut, ootte niin huippuja ja parhaita, että voisin rutistaa teitä :) (tästä tulikin mieleeni, että meillä on ollut tapana sanoa pienestä pitäen, jos joku on syötävän suloinen ja ihana, että voisin rutistaa kuoliaaksi, kun on niin ihana...no kerran erehdyin sanomaan kaverin vauvalle niin, hän sitten oli vähän pelästynyt sitä :ashamed: sen jälkeen en ole vieraiden lapsille sitä sanonut :D )

Meillä kakkaamisrytmi muuttunut aamuun :kieh: ei kiinnostais yhtään lähtee kakkapyllyä pesemään klo 5 aamulla.

Tosi hienosti monen vauva jo nousi konttausasentoon! Kovin ne vaan kasvaa. :heart: ja kaikilla oli niin suloisia vauvoja :)

meillä ei ole nyt muutamaan viikkoon ruoka maistunut Hennille. En tiedä pitäiskö huolestua. Maitoa ja velliä kyllä menee, mutta muita saa "väkisin" tunkea 1/4 osa purkillisen.

No mutta, jospa hieman menisi vielä lepäämään ja pakkaisi loput tavarat kotimatkaa varten, en millään malttais odottaa sinne iltaan...

Jospi ja Henni 5½kk
 
Kiitos vielä kerran kaikille mammoille ja vauvoille eilisestä kivasta tapaamisesta! :heart: Olihan meillä kunnon päätös päivälle, kun ukkonen niin alkoi jyrräämään :eek: Toivottavasti kovin moni ei kastunut vauvoja ja vaunuja autoon sulloessaan! Itse sain Alexin juuri kiinni kaukaloon, rattaat takapenkille ja navikaattoriin kotiosoitteen, kun sitä vettä sitten alkoi tulla.

TÄ: kiva, että nalle on mieleinen =)

Jospi :hug: tsemiä! Ei sellaset ihmiset tajuu, joilla ei ole omia lapsia. Onneks pääset pian omiin rauhallisiin oloihin kotiin.

Meillä meni reissu automatkojen puolesta tosi hienosti eilen. Pikkumies nukkui tai oli muuten vaan ihan hiljaa takapenkillä mennen tullen. Edellisestä pitkästä reissusta kaksisteen mulla jäi pieni kammo, kun Alexi vaan huus puol tuntii siellä takana. Nyt taas uskaltaa lähtee pidemmällekin uudestaan, kun noin hyvin viihtyi/nukkui.

Plääh, mun tarvis imuroida, kun täällä huushollissa hukkuu kohta sahanpuruun. Isäntä remppaa tuonne vintille vaatekomeroita, vessaa ja pojan huonetta. Tän vanhan talon purueristeet kulkeutuu väkisinkin pikkuhiljaa tänne alakertaan. Onneks Alexi ei vielä liiku, vaan pysyy tuossa viltillään pyörimässä, niin ei saa kauheesti lisäravintoo noista 50-vuotta vanhoista sahanpuruista :LOL:

Niin, ja puskamarjatkin alkaa olla kypsiä, koskahan ne ehtis noukkimaan :headwall: Oletteko muuten antaneet viinimarjoja vauvoille raakana?

Eilisestä vielä vähän väsynyt Tuiskunen ja virtaa täynnä oleva Alexi
 
Glow
höh, kyl harmittaa muakin ettei oltu tapaamises mukana, mut ehkä seuraavalla kerralla! Lähes kaikki täs kirjottelevat helmikuiset tuntuu jotenkin niin oudon tutulle/vähän läheiselle vaikkei ole ikinä nähnykään eikä sen kummemmin tunne :eek: :D

Oon ollu ihan extra super väsyny ja yrittäny nukkuu nyt vkn loppuna kun mies kotona. Olin ihan huolissani kun pahoinvointiki oli poissa hetken, mut onneks se piipahti mua moikkaamaan äsken :LOL: :headwall:
Mun mielestä kuntien pitäis tarjota myös ihan alkuraskauden ultra kaikille asian varmistamiseksi B) En mä raaski mennä yksityiselle kun rahanmenoa on kohta enempi ku paljon kun lähdetään 2 viikoksi reissuun! Miehen vanhemmat lähtee mukaan, joten saan ehkä huilia vähäsen...

Btw, miten putsaatte sen BABYSAFE FEEDERIN? tuntuu et siihen jää oikeen kunnolla kaikki kiinni :/

Pitäis jossain kohtaa mustikoitakin lähtee poimimaan, on ihan helpossa paikassa kyllä, sais vaan aikaseksi mennä! Muutaman annoin jo Onnille maistiaisiks :p
 
pur
Lähettiin sit eilen illal yötä vasten sairaalaan kun tytön kuume supoista huolimatta vaan kohos. Oli kyllä hereillä ollessaan aika aktiivinen ja joi ja söikin vähän mut huoletti kun ei tosiaan niistä suopoista ollu mihinkään. Ihan rauhassa sanoin vaan miehelle, että mua lakaa huolettaa niin se oli heti puhelin kourassa soittelemassavaikka minne. Sit lähettii sairaalassa käymää ja kun sinne päästiin ni johan oli neidin kuume laskenu normilukemiin :eek: .vähänkö tuli sellanen fiilis et varmaan hysteerisenä pitävät. mu ku kääkäriin päästiin ni olitaas noussu. se lääkäri oli kanssa sitä mieltä et ehdottomasti jatkossakin jos kuume nousee yli 41 niin pitää heti mennä. tulehdusarvo oli alle 8arveli vauvarokkoa ja määräs kuumetta aentavaa lääkettä minkä maustatyttö alko huutamaan ja kako kaiken ulos ni mies meni viel suppoi hakee jos niist ois nyt apuu. kuumeon taas korkeellaa.... ny pitää lohdutella tyttööö
 
Ihania kuvia tuolla ja isot kiitokset kaikille järkkääjille! :flower: Aika meni niin nopeasti, että ei läheskään kaikkien kanssa ehtinyt juttelemaan. No ensi kerralla sitten. =)

Viinimarjoja en ole antanut, kun ovat aika happamia, mutta metsämansikkaa maistatin mökkireissulla (ilmeestä päätellen kelpasi) ja samoin mustikkaa suoraan metsästä otettuna.

Kössi



 
Sunnuntai-iltaa leidit!

Kiitos kivoista kuvista,oli nadee nähdä teidät livenä.Eilinen kotimatka meilläkin sujui mukavasti nukkuessa, siis tytöllä itse ajoin.. :LOL:
Mutta nyt kun näki teidät niin ajaessa jäin miettimään mistä teidän nicit onkaan saaneet alkunsa.

Eli gallu pystyyn ja kertokaa miten syntyi nicki???

Mulla on vaan aika tylsä.. Mä mietin aikoinaan että minkä ihmeen laittaisi ja katsoin pihalle, jossa lojui pressun alla mulle viha-rakkaus suhteessa oleva purjevene jonka kyljessä komeili 3 sentin levyinen sininen raita..

Neidillä' oikein tora päivä tänään illasta, olisiko ukkosella osuutta asiaan, mutta kun ei mikään ole mieleen eikä ole hyvin..Täytyy mennä ottamaan 0ff road-röykyt vastaan vaunuissa..Josko nukahtais tai muuten vaan hiljenisi. Hampaatkin kiusaa..

palataan..
sini ja pää punaisena rääkyvä neiti..
:x
 
Moikka!

Pikaseen vaan käymässä kun neiti tuossa sitterissä pitää väsykänkkää :whistle: ottaa koko ajan tuttia pois suusta ja sit kamala huuto, great! Taitaa olla reppana ihan puhki kun ollaan oltu liikkeellä monta tuntia ja nukkunut autossa vaan pieniä pätkiä ja näin se sit kostautuu..

pur :hug: ja pikaista paranemista sinne!

palailen paremmalla ajalla taas :wave: niin muuten missäs niitä kuvia on nähtävillä ku mä en oo fb:ssä?
 
Jospi :hug: Ihanaa kun pääsit kotiin. Ei mun mielest tarvia, kun maitoo ja vellii menee kuitenkin. Mut voithan sä kysäistä neuvolast jos olo on huolestunnu.
Noit ikäviä tunteita tulee joskus kaikille. Ite muistan esikoisen aikana (joka huusi kaiken valveilla oloaikansa ekat 3kk) et mun teki mieli nakkaa koko vauva seinään... Ja kerran olin NIIN väsynyt, et vein vauvan eteiseen vaunuihin ja ite menin talon toiseen päähän, et saisin ees hetken olla kuulematta huutoa... Ei muuten auttanu |O |O Huuto kuului silti. Väliin mietin et vien sen jonnee sossun portaille!! No siitäkin selvisin.. Näin jälkikäteen ajateltuna, olin tosi tosi väsynyt ja ihan yksin. (ukko ties missä ryyppäämässä ja töissä ulkomailla lisäks) Luulen myös et mulla oli synnytyksen jälkeinen masennus!! Sit menin yksityislekurille ja johan löyty apuja, oli maitoallergia.. Mutta se oli äärimmäistä tuo mun kokemani!

Pur ihana et alkaa helpottaa!!

Mun nikki on meidän koiran nimi ja mun oma nimi hiuka väännettynä ;) Hauska joo kuulla mistä nuo tulee.

Mulla edelleenkin naamat, nikit, nimet ja vauvat IHAN SEKAISIN! Mut oon tosi tollo nimissä muutenkin! :ashamed: :ashamed:
Voin kuvitella Kareliinin fiiliksii lauantaina, me FB:Läiset on vähä päästy vaklaa naamoja!

Mustikkaa syö kun sotkee hiukan joukkoon jotai kaupan sosetta. Oon kyl vetäny mustikat sauval hienoks.

Nyt leffan pariin!
 
Moi!

Ja suuret kiitokset myös täältä tapaamisjärjestäjille!!Oli kyl kiva nähdä ihan livenä :D

Täälä kotiuduttiin nyt alkuillasta,ajomatkat (4h suuntaan) meni oikein hyvin,neiti nukkui suurimman osan ajasta.Muilla muksuilla olikin ollut kova ikävä,paitsi meidän 3vee oli muuttamassa jo mummulle,sen mielestä oli tylsää ku piti tulla kotiin,kuitenki ennen sänkyyn menoo vähän itkeskeli ja istui sylissä ja piti kaulasta kiinni et taisipa tuolla olla ikävä kuitenkin :heart: apua mitenhän mä kestän meidän etelän reissun ilman lapsia,ihan kaamee olo jo nyt valmiiks :( nuorimmainen lähtee tietenki mukaan..

ei mutta nyt on ihan pakko itekki kömpii sänkyyn ihan puhki/poikki/väsy olo..

hemuliina
 
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: MOPOILIJAT :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
IKKUNAN ALLA! Muutenki on ollu ihan sairas kitinä päivä ku vissiin oli eilen niin jännä päivä ni nyt sitte just ku toinen nukahtaa niin alkaa mieletön pärinä ikkunan alla |O |O |O |O |O
 
Seranzu kiitti =) mä huomasinkin s-postista sen linkin kun joku oli ystävällisesti sen laittanut sinne =) kivoja kuvia oli! Ihmeen hyvin jäi kyllä mieleen kuka kukin oli mut en tietty varmaan ihan kaikkia muistais.
 
pur :hug: pikaista paranemista!

Mun nikki on peräisin yhdestä kirjasta jota luin siihen aikaan
kun tänne rekisteröidyin.

Meillä se sininen lahjusnalle löytyy esikoisen kainalosta,
annoin sen ikään kuin tuliaisena ja kovasti tykkäs.
Avaimenperä pupu keikkuu sitten kerhorepussa.
Että suurkiitos vielä Tuiskuselle lahjusten hankinnasta
joita olikin melkoinen määrä! :D
 
Iltaa,

täälläkin kotiuduttu tossa iltasella. Mä kun jäin likkakaverin luokse yöksi Tampereelle :) Meidänkin automatkat meni mukavasti, paluumatkalla piti pysähtyä kerran antamaan tuttia.

Oli mukava nähdä, mutta mullakin edelleen sekaisin kans osan naamat ja nickit ja nimet, niinkus saatoitte huomata kun luulin meetingissä mm. että JeJa on Jospi jne... :headwall: Nooh, ehkä ens kerralla..tai sitä seuraavalla :kieh:
Hienot kassit saatiin, Tuiskuselle superkiitos :flower: Kuumeelle kans paikasta :flower: ..ja Toukalle muista järjestelyistä :flower: ..ja sit tietty kaikille jotka olivat leiponeet ihania piirakoita, suolaista ja makeaa ja ne sämpylät, slurp!! Kiitti myös kaikille paikanpäällä olleille ja olikos se pisin kilsamäärä sen 280 vai 380, no jokatapauksessa huikea!! :heart: Ihania vauvoja oli :heart:

Meillä ei oikein Nan uppoa, sen sijaan riisivelli meni alas..no ans kattoen miten huomenna :p

Jep,nyt kattoo ne kuvat ja sitten krooh. Viimeyö meni huonosti nukkuissa kun nukutin vaavin vaunuun ja aamuyöstä se piti sellaisen mynstäyksen että meinas tull ayli laidan, sitä piti sitten vahtia...

Hyvää yötä!

HM ja neiti > 5kk
 
Ja munhan nikki tulee tietty siitä kun aloittelin kirjoittelun palstalla jo silloin kun vaavi oli vasta haaveissa. Meillähän kun hommaan tarvittiin terolutia ja clomifeniä, että sinänsä en pidä vauvan saantia sitten olleskaan itsestään selvyytenä vaan suurena lahjana :heart:
 
Kiva kun teillä onnistunut tapaaminen :heart:

nikki, mulla on pitkään ollut nikki sama joka paikassa. sade se on alunperin. täällä jo sade oli joten lisäsin vaan e:n perään.. Ja tuo sade tulee siitä että mies kutsuu mua välillä päivänsäteeksi :heart: ekaan paikkaan kun aikoinaan rekisteröidyin niin olisin siitä laittanut nikiksi säde mutta siellä ei saanut laittaa ä:tä, joten se muuttui sateeksi. =)
 
Meidän Henni nukkuu vieläkin ja voittekko kuvitella 11h putkeen!!! Tämä äiti on niin onnellinen ja ennenkaikkea PIRTEÄ! :) jatkuisikohan tämä onni meillä useampanakin yönä? :heart: :heart: :heart:

Nikki tulee minun kaverini suusta, joskus ala-/yläasteen vaiheilla keksitty. Ei siihen kummempaa ole, aina olen ollut Jospi, eli joku saattais muistaa minut 13 vuotiaana Jospi tyttönä jossain chatissäkin :D

Jospi ja ihana ihana Henni :heart: äitin mussu :heart:
 
Huomenta mammat

Kiva että tapaaminen oli onnistunut! Laittakaa mullekin linkkiä kuviin. Ja kertokaa nyt jotain kohokohtia meille rannalle jääneille : )

Aloin lukea tuota Pantleyn kirjaa ja kostoksi siitä poika olikin oikein mallioppilas, heräili monta kertaa yöllä ja lopullisesti aamulla viideltä. Nyt nukkuu tietty jo itse mutta enhän mä sitten enää. No, jospa tuo kirja ratkaisisi kaikki ongelmat (hah). Ai miten niin väsynyt ja kiukkuinen tänään... No onneksi Jospilla tällä kertaa kunnon unet!

Broiskua on nyt syöty parina päivänä, hyvin maistuu. Toivottavasti ei ole aiheuttanut mahapuruja tms joka valvottaisi.

Palaan kun olen paremmalla tuulella :snotty:

almaa
 
Jospi voi mitkä unet! Voi kun meilläkin.. nyt on muutamana
aamuna herätty 6.00 |O ja nukkumaan käy illalla siinä 22.30.
No, tuleehan tostakin jo seitsemisen tuntia unta että
mitäpä sitä valittamaan.. mutta äipän unet jää kyllä viiteen-kuuteen
tuntiin kun ei malta illalla heti petiin käydä. :whistle:

Josko lähtis sortinsakin kanssa hakemaan kasvimaalta perunoita :p
 
Nikki on kahen ekan muksun kaks ekaa kirjainta.

Vaik kui olin FB:s kattonu tapaamiseen tulijoiden kuvei ni ei niist kaikkii vaa tunnistanu millää. Osast taas pysty yhistää heti nikin, nimen ja naaman.
Muutaman kans ei kyl ehtiny juttelee ollenkaa, mut ens kerral si.

J+J 5kk
 
Kiitokset tännekin kaikille lauantaista, oli ihanaa nähdä teitä! Erityiskiitoksia Toukalle, Tuiskuselle, Kuumeelle, Haavemammalle ja Seranzulle. Ja Lumienkelille kiitokset kotimatkaseurasta! Ja pitää mun nyt vielä tota omaa vauvaakin kiittää kun oli ihan ässä reissuvauva :heart: Toivottavasti ensi lauantaina alkava etelänmatka menee yhtä putkeen :)

Oli tosiaan niin paljon porukkaa ja vähän aikaa, että mulla jäi ainakin tutustumatta lähes tyystin "alttarin" tai oven lähellä istuneisiin. Ensi kerralla sitten! Osan naama ja nikki ei täälläkään vielä yhdisty, mutta monta naamaa jäi kyllä mieleenkin :)

Nikki on peräisin Hesarissa olleesta kirja-arvostelusta :D Kun aloitin palstailua reilu 2 vuotta sitten tuolla vauvakuumepuolella, en halunnut laittaa mitään tunnistettavaa nikkiä. Pöydällä oli sit Hesari ja siinä kulttuurisivu auki ja arvostelu kirjasta nimeltä Kvart över tio i den femtonde Juni tai jotain vastaavaa. Siitä sitten nappasin ton kun sopi mulle hyvin, aloinhan mä näihin lapsentekohommiin ehkä vartin myöhässä, lähes kolmekymmpisenä :p Olisin kyllä jo aiemmin tehnyt, mutta sopivaa miestä sai hieman aikaa hakea. Ja kyllähän tuo odottaminen näköjään palkittiin :) (Toivottavasti tää nikki ei tuo muuten mulle epäonnea kun se kirja kertoi siitä kun lapsi juoksi auton alle ja elämä muuttui. Päätin kuitenkin et en oo taikauskoinen ja vaihda nikkiä, luin siis sen arvostelun vasta myöhemmin. Kirjaa en oo lukenut.)

Ihana ilma! Helmi tuolla vielä aamu-unillaan, istui tänään ekaa kertaa syöttötuolissa ja paukutti iloisena pöytää. Bataattisosetta meni eilen aika hyvin, ekaa kertaa ei yökkinyt vaikka oli vaan haarukalla muusattua sosetta vaan oikein odotti suu auki seuraavaa lusikallista.

Pakkauslistaa oon tässä laatinut, mitenhän sitä pärjäisi mahdollisimman vähillä tavaroilla etelässä. Laitoin jo viestiä mun matkaopaskaverille, että saahan sieltä vaippoja normaalikaupoista. Ei jaksaisi viikon vaippoja täältä asti roudata. Toisaalta, sitten jäisi ainakin kassiin tilaa tuliaisille ;)

Hei piti vielä sanoa noista ikävistä tunteista, kun mies oli viikon poissa Helmin ollessa 5 viikkoa ja nuhataudissa, mä laitoin ihan pokkana korvatulpat. Pidin kyllä itkevää vauvaa sylissä ja koitin rauhoitella, mutta oikeasti auttoi uskomattoman paljon kun ääni hiljeni. Kyllähän se itku siis sieltä läpi kuuluu, mutta huomattavasti vähemmän ärsyttävänä. Suosittelen!

Nyt takas pakkaamisten ääreen...
 
Heissan :) Ja kiitokset munki puolesta kaikille lauantain tapaamiseen osallistujillle =) Harmi ettei tosiaan kerenny kaikkiin oikein tutustua (mä kun vielä tulin myöhässä ja jouduin lähtemään aikasemmin :ashamed: ) mutta oikein mukavaa oli =) Kiva kun tyttökin tapas vähä vauvakavereita, meijän paikkakunnalla kun tuntuu että noi vauvakerhot on vaan ensisynnyttäjille niin ei olla paljoa vauvakavereita tavattu. Ja heti tais löytyy tyttöjuttuja Haavemamman tytsyn kanssa :D Toivottavasti säilyitte kuivina kun lähditte tapaamisesta, kamalasti tuli kyllä vettä sillo kun me lähettiin kotia kohti :O

Meillä tuli nyt sitte paluu arkeen (eli varmaa tulee vähä enemmän palstailtua nyt :D ) eli mies lähti tänään töihin. Lapset onneks palkitsi mamman menemällä yhtäaikaa päikkäreille :heart: Joten nyt aamukahvia ja taidampa mennä FB:n mammasivulle lunttaileen että kenen naama on mikäki nikki. Kun jäi mulleki vähä epäselväks että ketä siellä ovea vastapäätä istuskeli, me siis oltiin ihan oven edessä :)

 

Yhteistyössä