Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Kylläpä on tullut tekstiä ja kylläpäs tosiaan moni vauveli jo ryömii ja otta konttausasentoja :) Ei meijän helmi vaan. Kääntyy kyllä koko ajan mahalleen, mutta siihen se jääkin. Ei oo kiire suuntaan eikä toiseen!!

Nuista maissi naksuista. Mä oon kanssa antanut, mutta meni kyllä sellaseks kakomiseks, että pelkäsin jo et tukehtuu... taidan pitää vähän taukoa!
...Jatkan taas kun kerkeä. Päivän jatkoja kaikille.
Memsku ja Helmi 5kk ja viikko+
 
Ai niin pitikin kertoa vielä kuinka koirat voi olla fiksuja! Meijän 13v sai murkku kohtauksen ja itki ja huusi niin mitä teki koira. oli käyny hakee meijän makkarista Helmin tutin ja käyny viemässä sen huutavalle neidille! Oli sitten ite teiniäkin alkanut naurattaa! Koiruus vissiin meinas, että no tän tutin ne antaa aina Helmillekkin kun se itkee!! :D
 
Huomenta!

Mä annoin eilen ekaa kertaa neitoselle kaurapuuroa,ihan veteen keitettynä.Aika hyvin meni,tosin laitoin hedelmäsosetta myös joukkkoon,en usko et ois ihan pelkästään kovin hyvin uponnut.

Ollaan jo esikoisen kanssa käyty röntgenissäki tälle aamulle,onneks miehen mummu ja pappa pääsi tähän muitten kanssa siks aikaa.Sopivasti nepsuki meni päikkäreille ennen ku lähettiin ja edelleen tuola nukkuu.Esikoisella on ollu pitkään yskää ja astma oireitakin,mut ei oo vielä tota astmaa diagnosoitu.Verikokeet otettiin allergiaa varten ku noi oireet viittais allergiaanki mut ei kuitenkaan sitä ollut tai ainakin testit oli negatiivisia..meillä ku on kissa ja koira ja oli ihan varma et ois ollu..meillä ku on suvussa ihan hirveesti astmaa kummanki puolelta vielä.

Tosiaan pian on lauantai B) kiva nähdä teitä!ja samalla mä pääsen vähä ostoksillekkin :p mutta nyt ei auta pakko lähtee imuroimaan,nyt ku toi neitikin vielä nukkuu..

hemuliina
 
Hellou!! B) B)

Täällä lomailtu koko rahalla, etten ole täälläkään ole yksinkertaisesti kerinny käymään vaikka ikävä välillä viiltää!!Lentsikka oli kaipaillu, kiva että muistetaan vaikka olikin nyt vähän aikaa hiljaiseloa

Onnea Glow;lle raskaudesta :flower:

ja haavemammalle naimisasioihin,ihanaa hääjuhlaa :heart:

Hampaita; meille tuli kerralla 2.molemmat alaetuleekot,ihme että välillä itketti..

Yöunet; nyt taas levotonta kun nuo hampaat ka liikunnallisuus.

parisuhde; kämppislinjoilla täälläkin, mutta lohdutan kaikkia näin 5 lapsen äitinä, että nyt ehkä hiljaisempaa suhteessa, mutta kyllä se löytyy uudelleen kun on sen aika.Nyt tietty parisuhde on koetuksella että molemmat jaksaa väsyt, harmit, turhautumiset ja kiukut..Mutta kaiken se aito rakkaus kestää
:heart:
Meillä olen ollu aika väsynyt kun isommat on murkkuikäisiä ja niillä leirejä, kavereille menoja toiselle puolelle Suomea ja omia kotkotuksia, pienemmät taas tössöttää ja on tota tahtoikää ja pikku neiti tosiaan valvottanut toisinaan ja isi tekee piiiitkää työpäivää.Eli yksinäni pyöritän meidän arkea jossa isi käy vierailulla.kaiken hyvän päälle maalataan meidän taloa.. Sen voin sanoa ettei sitä kannata tehdä yksin viiden lapsen kanssa.. Maalasin tosiaan ja lapset juoksutti ja maalaili toisiaan, nurmikkoa, pioonit,naapurin poikaa ja rappuset ja vain että selkäni käänsin hetkeksi.. :eek:

Ruoka; meillä ollaan menty pelkällä tisulla ja nyt viikon ollaan maisteltu perunaa ja porkkanaa kaksi teelusikkaa päivässä ihan sillä että oppii kielen toiminnan. Hyvin on kasvanut äidin eväillä.

6KK; tuli meillä viime sunnuntaina ja meillä tehtiin iso mansikkakakku ja kummit oli meillä kahvilla ja nautittiin toistemme seurasta.Jotenkin mun on vaikea ja haikea mieli tuossa kohtaa.Kehitystä tapahtuu niin paljon tuossa kohtaa. 6kk mitat 7350 62,8cm

Ryömintä; meillä alkoi liikkuminen 3 viikkoa sitten ryömintävaihteella tooodella hitaasti etenemällä.Nyt sitten sängyssä ähinä kuuluu öisin kun pitäisi sitä silloinkin treenata..

Töihinpaluu; mulla tapahtuu helmikuussa, menen tekemään omaan työhöni puolikasta virkaa, ts. osittaista hoitovapaata.Mun työ on senverran rankkaa että aloitan kevyesti että jaksan kotona ja töissä.Mutta kuulostaa ihanalta olla 2-3 päivää viikosta töissä.Olen aloittanut taas kunnon punttitreenit, että jaksan töissä sitten pakertaa.Välillä tuntuu että sitä taakkaa on kannettavaksi toista sataa kiloa.Ambulanssityö ei muutoinkaan ole kevyttä-henkisestikkään.Mutta odotan sitä innolla, välillä on töihin ikävä sillä työ on haastavaa ja toisaalta saan nauttia kotiäitiydestäkin vielä.Ja hoitoon ei tarvi lapsia viedä kun saadaan miehen kanssa rukattua työvuoroja lomittain ja mummu pelastaa joinain päivinä tilanteen :heart:

Omaa napaa; olen tosiaan aloitellu nyt punttiskuurin, lenkkeilly olen mitä suinkin olen kerinny, ihanaa huomata ettei se kunto mihinkään ole hävinny, lenkit menee tuskitta paitsi mun urheiluvamma on nyt vähän hidastannu juoksua joten ei maratooneja ole tarvinnu suunnitella, mutta onneksi on polkupyörä.siihen tarvii vaan enemmän aikaa kuin juoksuun että olis jotenkin yhtä endorfiininen olotila.

Tapaaminen; missä koska ja pääseenkö vielä mukaan??? Jos Tampereella niin voisin järjestellä että pääsisin???!!

kesäterkuin siniraita ja neitokainen 6kk ja 2pv
 
SINIRAITA TAPAAMINEN: Laita mulle yv.llä sähköposti osoitteesi niin laitan sulle infoa siitä, tapaaminen on nyt 25.7 LAUANTAINA tampereella.

NOKKAMUKI Haavemamma venttiili posi jotta sitä jomaa tulee sitte vaan ihan kallistamalla ei tarvii imee samalla :)

Me muutetaan KAJAANIIN saatiin asuntokin sieltä JEEE!


Onks täällä muuten muita KAJAANISTA tai lähi alueilta Ihan vaan sillä et kun en tunne sieltä ketään niin ois kiva jos joku vähän kertois ja näyttäis paikkoi :D

t.Toukka
 
memsku :LOL: ihana koira!

omaa napaa nyt vaan
mulla taitaa maito alkaa vedellä viimesiään. hirmu usein tuntuu nyt tyttö olevan tissillä ja ehkä kitisee vähän normi useemmin?! riittäs nyt ens viikkoon, en ala sinne treelle kyllä raahaamaan puteleita ku ei tuo neiti ees ymmärrä pullon päälle :eek: enka ala kiinteitäkään ennen nyt ku sit jos tullee masuvaivaa tai jotain ni ompa kiva. nyt litratolkulla mammateetä :D

minäkin oon sen junalipun treelle jo hankkinu, me lähetään perjantaina ja sunnuntaina kipikipi kotiin :)
yäh,mä inhoon pitikä junamatkoja. kuopio-tre välillä on joku reilu 3.5 tuntia istumista :/ noh, mut ennen ei oo tainnu näin pitkää väliä (1v) ollakaan etten ois tätä ressua tehny,et johan se on aikakin =)

no tietysti.nyt meillä herättiin.
labello ja myttynen 5kk+
 
MEMSKU: fiksu haukku, meillä toi meidän vanhin koira herra kans kantelee tota pojan tuttia, jos vaan sen bongaa lattialta =) lähinnä se kai haluais sen tuhota =)


Mä pääsin just kukkapenkkiin, niin eiköhän ruvennut satamaan, no sainhan puolet nypittyä, tää on aina tällästä, un pääsee alkuun niin sen pidemmälle ei sitten pääsekkään, äkkiä sadesuojaa vaunuihin ja sitten olikin jo pakko tulla sisälle, ihme ettei Eemeli herännyt, nukkuu jo kolmatta tuntia, pitäis kyllä ruveta vääntään makaronilaatikkoa =)


LABELLO: maito ehtyy täälläkin ehtymistään, en oikeestaan enään imetä, kun muutaman kerran päivässä :( , mutta onneks on näin pitkäänkin riittäny =)



Ei mulla muuta, kun hyvää päivänjatkoa kaikille =) =) =)
 
Pikaisesti vaan, että tapaamisessa nähdään! Jos nyt tuo auton rämäni kestää yhden pidemmän reissun.. :headwall: Mut huomenna jo lähden matkaan ja en oo linjoilla sitten enää. Ihan oikeasti kyl pelottaa tuo auto, mut minkäs teet...täytyy toivoa vaan parasta. Hei, olikos se aloitus nyt kello 13 vai 14?

Kössi ja poikanen, tänään 6 kk...käääk :heart:
 
Ihana koira Memskulla! :LOL:

Neuvolaterkut! Tänään siis viimein kahden siirtämisen jälkeen päästiin 5kk nla:aan, mikä siis oikeastaan olikin jo 5,5kk nla. Vieras täti oli ja piikkiäkin tuli, eli huutamiseksi meni tämäkin reissu.. :ashamed: . Mutta, Labello jos viitit taas ystävällisesti päivittää niin meijän mitat oli 5,5kk; pituus 69.8cm, paino 10580g ja päänymp. 45.2cm. Pituuskäyrä pomppas yhen ylemmäs toiseks ylimmälle käyrälle mut muut jatkaa samaa tasaista linjaa. Iso jässikkä, äitin ratapölkky :heart: .

Tää uus neuvolatätsky piti sitten oikein palopuhetta siitä sikainfluenssasta, neuvoi ottamaan pojalle sen rokotteen kun se tulee markkinoille (ehkä alkusyksystä kuulema), vinkkasi myös että jos on ottanut viime syksynä normi influenssarokotteen niin siitäkin saattaa ola osasuojaa tähän possutautiin. Mä en sitä kyllä ottanut silloin... Muutoin kyllä oli sitä mieltä että tuskinpa ko. tauti suomessa voisi kuolemaan johtaa kun ollaan edistyksellisiä ravinnon ja sairaanhoidon suhteen, mut tietty jos on joku perussairaus pohjalla niin silloin voi olla riskiryhmässä. Meillä poju alkoi jo hermostua kun täti vaan paasasi taudista, piti oikein vähän vihjaista että jaahas, jos ei ollut muuta niin... :) Nyt toi pikkukaveri nukkuu kuin tukki keskenjääneitä päikkäreitä. Mikä siinä mahtaa olla että voi mennä monta päivää saman kaavan mukaan nukkumiset ja syömiset, mut ans olla kun on esim. neuvola tai muu meno ni silloin päikkärit tai syömisaika osuu kullä ihan varpisti siihen ajankohtaan.. Tänäänkin jouduin siis pojan herättämään kesken unien neuvolaan... Ärsyttävää.

Joo ja semmonen vielä et meijän isukki on nyt sitten kaks viikkoa lomilla. Yritetään käydä mökillä ym. lomantapaista aktiviteettia järjestää, saas nähä kuin tuo pinna taas sitten kiristyy... :LOL: Tuun teille sitten urputtamaan jos käy oikein ahistamaan ;) .

Ai niin ja kysyin vielä sieltä neuvolasta tota maidon juomattomuutta. Täti sanoi ettei haittaa jos juo kuitenkin velliä tai vettä, NAN-jauhetta neuvoi sekoittamaan soseisiin että saa valkuaista ellei maitoa tai velliä juo. Eli sama mitä Sötnöskin vinkkasi..

Niin ja se piti vielä kertoa että kun eilinen oli ihan ihme huutoa ja kiukkua silloin illalla ni iltavellin suostui juomaan klo20 ja sitten nukkuikin klo20.45-06 heräämättä, söi ja nukkui vielä 08:aan asti!!! Eli melkein 12 tunnin yöunet! :eek:

Joo nyt vielä fb ja sitte syömään...
 
Glow
merkkiä B)
Hauska koira MEMSKULLA :LOL:
Meillä kun joku itkee ja rähisee nii koira luikkii karkuun...

Meillä nukutaa 2-3 päikkärit, vähä riippuu kuin aikasee aamulla noustaan.
Nyt on Onni ihmeesti nukkunu aamulla 9 asti! Saattaa herätä 7-8 aikaan ja höpisee hetken, juo maitoa ja nukahtaa... Oon miettiny et pitäiskö tossa aikasemmin nousta puurolle vai ei, mut nyt ollaa pysytty sängyssä ku unetki kerta helposti jatkunu... ite on ihan tajuttoman väsyny vaikka yö meniski hyvin. On rauhottunu nää meidän yöt kyllä.

Onnillakin oli pieni syömättömyyskausi, pari pv. Ei vaan uponnu oikee mikää! Paitsi yöllä sitte tankkas ihan kunnolla! Onneks päästiin taas normaaliin...

Meidän lähikaups ne maissinaksut muuten on vauvanruoka hyllyllä, en viel uskaltanu ostaa/antaa.
 
Niin vielä piti kertomani että Vauvapopista tuli tänään meiliä että ovat päällekkäisten lomien takia jättäneet mun tilauksen huomioimatta(!!!!?????) ja lähettivät verkkohärpäkkeen heti tulemaan jonkun hyvityksen kera. Laitoin sinne meiliä kun olin jo maksanutkin tilaukseni aikoja päivin eikä mitään kuulunut. Eli laittakaa muutkin ihmeessä meiliä sinne jos ei ala pakettia kuulumaan, ettei käy niinkuin mulle. En tiä kuinka kauan ois kestänyt tulla vai oisko tullut ollenkaan jos oisin vaan ootellut.... :/
 
Pikaseen vaan käymässä kun tänään taas neidillä sellanen kitinä-narina-en viihdy missään -päivä :whistle: ihme kyllä nyt tuossa viltillä ihmettelee leikkikaaren leluja itsekseen :)

Memsku, hassu koiruli teillä :D

siniraita, kiva kuulla sinustakin =)

jee lauantai lähenee kovaa vauhtia ja sit nähdään =) nyt tarttis lähtee vaunulenkille kun tuli hieno ilma :wave:

Kareliini ja Sara 4kk9pvää :heart:
 
Heippa,

Mä en ole kirjoitellu pitkään aikaan, mut heti, kun tuli mietittävää vastaan, piti tulla tänne utelemaan... :snotty:

Ajattelin sitten huomenna alkaa niitä kiinteitä. Pitkään oon sitä lykänny ja lykänny, nyt ukko tuossa jo sano, et huomenna voisit alkaa. :xmas:

Mut täältä on jääny pari juttua aiheeseen liittyen mieleen, joihiin pyytäisin pikakertausta.. Joku sanoi lisäävänsä öljyä soseeseen. Lisäsitkö heti ekoihin vai vasta myöhemmin, voiko se aiheuttaa vatsanväänteitä? Entä jos laittaa rintamaitoa soseeseen, tarviiko öljyä? Sinänsä, karppiruokavalioon uskovana, musta tuo öljyn lisääminen pelkkään hiilarimössöön tuntuu äärimmäisen järkevältä.

Entäs lihat? Kuinka pian ootte niitä alkanu antaa? Missä määrin suhteessa soseeseen ja maistuuko ne parhaiten keskenään sekoitettuna (no varmaan.. :ashamed: )? Kanaa ja possua kai alkuun (kalalle oon itse allerginen, joten sen jätän vähän myöhemmäksi).

Hedelmiä? Neidillä on kova vatsa, joten banskua kai ei. Mut luumua, mangoa, persikkaa ainakin bongasin täältä?

Maissia ja perunaa en anna. Perunaa lähempänä hoitoon menoa sit (joskus), maissia ...no, katotaan milloin tulee vastaan tarve. Sinänsä noita (eikä porkkanaa) ei meillä muut syö, joten.

...miten mä oon taas ihan hukassa... :snotty:

Muoks. Ei, ei sitten millään pystyny kertaamaan koko heinäkuuta kerralla, joten pakko vielä kysyä: entäs sitten kun alotetaan kiinteät, miten maito? Neste, vesi what ever. (no maito meidän tapauksessa :D). Paljonko sitä pitäs silti mennä? =)
 
Voi kääk mikä päivä |O |O hartiatkin niin jumissa et ei oo tosikaan :kieh: vihdoin nepsukin sit nukahti yöunille,ei pysy millään paikallaan ku yrittää nukahtaa,potkii jaloilla silleen et liikkuu koko aika makuultaan eteenpäin,aaarrgghhh..

Kössi:toivotaan et auto toimii!Meillähän kävi kivasti ku tultiin kuukausi sitten mun siskon luota niin auto hajos keskelle ei mitään,kiva 5 lapsen kanssa :kieh: mutta ajelehan varovasti ja luottavaisin mielin :D kyllä mä meidän autolla uskaltaisin vielä reissuun lähtee,mies ei..se ei luota enään yhtään tohon autoon ja kohta varmaan vaihdetaanki auto,taas kerran :whistle:

Esikoisen kehkokuvista saatiin jo vastauskin,normaali,huh helpotus,sitäkin ressasin kauheesti,vielä perjantaina uusinta verikoikeisiin ja toi tyttö ei voi sietää piikkejä.Viimeks itki ja huusi koko ajan et sattuu vaikka laitettiin emlatkin käteen,kurjuus :(

Siniraita:kiva kuulla mitä teillekkin kuuluu =) ja kiva jos pääsette tapaamiseenkin!

hemuliina
 
Kiva kuulla siniraidan kuulumisia, oot todellinen energiapommi, mä oon kyllä kauhea peruslaiskimus luonteeltani, kun jo tän yhden hoitaminen on muka niin rankkaa, vaikka on vielä näin helppo vauva :ashamed:

Ja kiva kun kärppis käyt täällä ees silloin tällöin, noissa kiinteissä mun ei kannata neuvoa, kun oon itekin vielä ihan pihalla. Mutta Italiassa annetaan ekku lammasta, jänistä ja kalkkunaa, sitten 6. kuusta eteenpäin muuta.

Voi inhotus :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :'( :'( Mies päivysti ja huomenna ois pitänyt olla vapaata ja olinkin onnessani, et saadaan olla pari päivää yhddessä ennen kuin me lähdetään Gretan kanssa Suomeen niin eiköhän nää soittaneet sen töihin tuntia ennen kuin päivystys loppui. Ja on poissa koko päivän huomenna, vaikka piti olla vapaata, mutta tällä uudella orjasopimuksella vapaatkin voidaan perua tuosta vaan. Ei ehdittty ees illallista syödä, kesken Gretan syöttämisen soittivat :kieh:
Inhottavaa, kun tolleen 15 minsan varoitusajalla joutui lähteen töihin, menin itse jotenkin ihan alakuloiseksi ja Gretakin pyörinyt tuolla pinniksessä pian puoli tuntia ihan levottomana, nyt vissiin n ukahti, yleensä etsii sopivaa asentoa ehkä 5 minsaa ja nukahtaa, mutta varmaan mun levottomuus tänä iltana tarttui.
Ja huomenna on Gretan rokotus, eka kerta kun meen ilman miestä, ja täällä on vielä inhottava tapa panna vauva laverille makaamaan ja sitten pitää reisistä kiinni niin, että saa tuikattua sen piikin. Enkä oo kertaakaan pitänyt, vaan oon jättänyt likaisen työn miehelle. Vain kerran olen saanut pitää Gretaa sylissä, mutta toi mieshoitaja on niin örveli, ettei osaa piikittää kuin silleen, että toista pidetään siinä kidutuspenkissä paikoillaan. :headwall:

Ja sitten tyhmä nukuin taas päikkärit, vaikka tiedän, että mulla menee yöunet. Mähän en kuukausiin saanut nukuttua päikkäreitä, nyt sitten viime päivinä oon nukkunut ja valvonut yöllä, kun menee tosiaan yöunet. Ja sitten päivällä väsyttää niin, että nukun ne päikkärit ja kierre on valmis :kieh:

Joo, ei oo mulla kiva ilta :/

Tv. Lentis ja Greta 5kk :heart:
 
Vieläköhan tänne mahtus mukaan?!meillä ois 1.2.09 (rv 39+0) syntynyt Neea tyttönen :heart:
Meidän neiti on todella iloinen ja kova naureskelemaa
:LOL: 5kk neukussa mitat oli 64.5cm ja 6960g syntymämitat 2960g ja 48cm, että hienosti kasvaa keskikäyrää. Neiti kääntyy kumpaakin suuntaan,pyörii napansa ympäri ja ryömii, konttaamista jo kovasti yrittää.Nousee siis konttausasentoon,mutta ei liiku mihinkään :LOL: Kova on myös neidin tempperamentti kun on neiti on iloinen hän on todellakin iloinen,kiljuu,naureskelee ja hymyilee...sama tietysti päin vastoin,jos joku homma ei toimikkaan niinkun pitäs ni sitten huudetaan,karjutaan ja muristaan,niinkun nyt tämän konttaamisen opettelun kanssa, kun ei onnistu niin sitten suututaan :) nukkuminen sujuu ylensä hyvin,tänään nukahtamiseen meni tosin tunti,oli kiva kiljua ja murista,sen jälkeen piti alkaa ryömimään sängyssä(ollaan mummolassa niin neitillä on todella ISO sänky,saa nähä miten taas kotona käy, kun sänky onkin pienempi) :LOL: Neiti nukkuu 11h yö unia joka on helpotus. 4 ensimmäistä kuukautta neiti nukku vaan vieressä ja tissi suussa,heräten n. 8 kertaa yössä,meinas mammalta voimat loppua :ashamed: no sitten aloteltiin velli ja siihen loppu tissin syönti,maito ei pelkästään enää kelpaa neitille,joillain muillakin täällä taisi olla samanlaisia lapsia :) nykyään Neea saa vain iltavellin, muutoin laitan maidon sekaan vain ihan pienen lirauksen velliä.Sosetta 3kertaa pvssä ja aamupuuron. Näin siis meillä.Anteeks sekavuudesta :ashamed:
 
LENTSIKKA :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Tebaaa ja muut tulokkaat :wave: Tervetuloo munkin puolesta, oon vaan pyöriny niin oman navan ympärillä ja tapaamisjärjestelyis et en oo ees muistanu toivottaa tervetulleeks!

T:T
 

Yhteistyössä