Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Ilmeisesti vauvoil vaan on kausia et ruoka ei aina niin maistu.. En usko et muutaman päivän syömättömyydestä on hirmusti haittaa. Hampaat on varmana yks syy syömättömyyteen...

Niin tuost unist jäi ne yöunet poijes... Meil nukkuu 21-06 syö ja nukkuu viel 8-9 asti.
Ja ne päiväunet on kerrallaan puolisen tuntia. Pitkii päikkäreit nukkuu TOOOSI harvoin.
Mut ei kai tuo ihme, kun kerran 5x on päiväunilla. :D

Lattial omis puuhissaan "viihtyy" hetken... Just tein sämpylätaikinan, hikiseen sen ajan on...

Nyt pellille laittaa sämpylät. Hyvä et sataa, voi leipoa. Kun vähä viileempää...
 
Päikkärit täälä nukutaan sillain et aamusesta 8-8.30 ulos nukkuun.Ainakin pari tuntia nukkuu joskus jopa sen reilu 3h.Se vähän riippuu,monesti neiti on nyt herännyt kesken unien ku isommat muksut lähteneet leikkiin takapihalle.Jaksaa olla sen max.2h hereillä ja on sit kyl ihan valmis lähteen nukkuun.Kolmet päikkärit nukutaan,tunnin pitusia sit iltapäivästä.Jos herää vaik 16.30-17.00 niin siitä sit valvotaan iltaunille joka yleensä tapahtuu siinä 19.30-20.30.

Neiti on oppinut "ihanan" uuden tavan,ku hermostuu/suuttuu vetää ittensä ihan kaarelle.Ja sitten täälä on myös kieli löytynyt,vähän väliä sitä esitellään :D

Mä soittelin tänään neuvolaan ja kyselin tosta sikaflunssasta ja matkustamisesta.Oli sijainen ja ei kyl sanonut juuta eikä jaata |O sano vaan et ite päätätte mitä teette,no juu niin tehdäänki mut vähän jotain mielipidettä oisin halunnut suuntaan tai toiseen..mä oisin kyl valmis siirtäänki tota reissua,mies ei nimittäin vielä oo sopinut päiviä et millon ton lomansa sit pitää.

Täälä taitaa kans ruveta pian sataan,on niin harmaan näköstä.Jaahas meillä herättiin päikkäreiltä..

hemuliina


 
Mae
meillä käännytään nyt sitten mahalta selälleenkin. ja ikenet on edelleen tosi turvoksissa vaikka molemmat alaetuhampaat onkin jo tullut. Voikohan niitä tulla vielä samaan syssyyn lisää?

Illalla enemmän, nyt ruokkimaan lapset.

Mae
 
Glow:lle ja Toukalle ekaks :hug: ja muillekin ketä kyrsii! Kyllä ne miehet osaa välillä koetella hermoja omalla ajattelemattomuudellaan!

Rosinantelle paranemisia ja sympatioita, on hirveetä hoitaa vauvaa ja huushollia kipeenä, jos mieskään ei ole paikalla, jokainen kun tarvitsee kipeänä lepoa :hug: Koita muuten jos vauvasi huolii viileitä soseita (marja/hdelmä ), meillä ne menee parhaiten silloin kun syöminen tökkii :)

Meillä rytmi on jotaikuinkin niin että kymmeneltä viimeistään mennään yleensä nukkumaan ja herätään siinä kymmen aikaan, joskus 11 tai vähän vaille 12, itse kun käyn siinä 12 aikaan nukkumaan niin syötän unisen tytön jotta saan nukkua pidempään ja seuraavaksi syöttö on 06-08, ennen nukkumaanmenoa on syöty maitoa ja sose. Päikkäreitä on sitten klo: 12 jos on kymmeneltä herätty, hereillä jaksetaan olla 1,5h, reissussa useita tunteja, päikkäreitä on kuitenkin yleensä noin kolmet ja kestot on 30min-jopa 3h jos ei ole mitään kriisikautta :) Yöt on aina nukuttu ja syötöt menneet syöttöinä ilman jutteluita ja sit takas unten maille.

Syömättömyyskausia on meilläkin ollut välillä joitain päiviä että maitoa ei maistu, sose menee yleensä paremmin ja silloin huijaankin "juomaan" maitoa niin että lisään korvikejauhetta soseen joukkoon, näin voin tehdä koska vesi meillä menee aina tosi hyvin alas. Jos vettä ei menisi niin silloin vatsa menisi liian kovalle jos korvikejauhetta lisää soseen joukkoon :attn: Meillä tyttö on hulluna jääveteen ja aina kun syödään ravintolassa niin Lilillä pitää olla oma jäävesilasi josta hörppii, vaatimaton tilaus, yksi jäävesi kiitos :D Varmaan tuo kaiken kylmän perään oleminen johtuu siitä kun tyttö on tosi kuumakalle, aina takakikkarat märkänä kun sylistä esim. syötän maitoa :LOL:

Meillä mies ei ole kovin oma-aloitteinen oikeestaan missään mutta koska olen kai kova komentelemaan ja kai tottunut siihen että osaan vaatia sitä tekemään myös asioita niin sitten vaan sanon että nyt otat tän tytön että mä pääsen hetken olemaan esim netissä tai sitten tekemään jonkun jutun mikä pitää tehdä, eli pyydettäessä tekee :) Oon pitänyt sille tarvittaessa palopuhetta siitä kuinka Lilli on myös sen lapsi, ei yksin mun ja millanen isä ei muka olis kiinnostunut oman lapsensa hoidosta ja lisäksi siitä että miten muka mulla olis enemmän voimia tai energiaa tehdä kaikki kuin herralla itsellään, works everytime :D Kaikenkaikkiaan (pyydettäessä ) on tosi hyvin tytön kanssa, tanssii ja laulaa ja vie ympäri taloa katsomaan eri paikkoja josta Lilli tykkää jne :)

Toukalle Kiitokset linkistä :flower: Aivan ihana, pitää tilata, löysin bodynkin jossa lukee sötnos, pitää tilata sellanen äitin omalle kullanmurulle :) :heart:

Mun sisko joka on erikoistunut lastensairaanhoitoon sano että puklailua voi jatkua yli vuotiaaksikin kun ne mahaportin läpät kehittyy niin omaa tahtiaan ja sen heikkous siis aiheuttaa sitä joskus runsastakin puklailua, myös meillä ja se onkin "tosi kivaa" kun on syöty mustikkaa jota syötän joka päivä :kieh:

Anopista Meillä tuputtaa niitä omia vuosikymmeniä vanhoja "hyviä kokemuksiaan" ja mä kumoan niitä minkä kerkeän sille :LOL: Sanon suoraan mitä olen mieltä ja mitä Lillin kanssa tehdään ja se hyväksyy ja ymmärtää ne sitten kun tarpeeksi ollaan keskusteltu, hyvissä väleissä ollaan aina oltu ja tietää kyllä että en ole joo joo miniä :D

Lentis Ihanilta kuulostaa tollaset kyläjuhlat, pitää joskus osallistua kun me aiotaan vuokrata talo varmaan ensi kesänä Toscanasta viikoksi-pariksi, silloin Lillin kanssa viitsii jo varmaan matkustaa, vielä ei haluta koska halutaan että sille jää kaikista matkustuskokemuksista jotain käteenkin :)

Olikohan vielä jotain muuta mitä piti kommentoida... palaan asiaan jos oli :) Kivaa sadepäivää kaikille mammoille ja vauvoille :wave: :heart:

Ai niin koirista piti sanoa että tytön päiväunien ajaksi ja yöksi koirat laitetaan toiselle puolelle taloa etteivät metelöi ja pidä tyttöä ja meitä hereillä :)
 
Niin sellainen kysymys oli vielä että tunnistaako teidän vauvat nimensä? Kun tuo tyttö tietää nimensä, pari viikkoa sitten ruvettiin huomaamaan tämä ja on testattu eri sanoilla ja niihin ei reagoi että kääntää päänsä esim muhun päin ja katsoo kuten kun nimen sanoo eli mikään äänenpainollinen juttu ei voi olla. Hyvä tietenkin että tietää nimensä, ajattelin vaan että millon vauvan pitäis tietää oma nimensä kun ei ole kokemusta :)
 
Sötnös: joo, Toscanassa on sitten kanssa tosi paljon noita kyläjuhlia siis sagra italiaksi, itse suomennan että kyläjuhlat, kun sanana kuvaa niitä parhaiten, silloin kylän piazzalle pystytetään kojuja ja keskuskadulle tuolia ja pöytiä, ihmiset kävelee kojulta toiselle maistelemassa ja sitten valitaan joku paikka, missä sitten syödään ja juodaan. Niitä on Italiassa tosi paljon, kun täällä ihmiset elävät syödäkseen, eivät siis syö elääkseen. Just toi minestrina ja kasvisliemi ovat hyvä esimerkki, sitä lientä pitää keittää tunti maun vuoksi, eli vauvoillekin halutaan tarjota "hyvää ruokaa", ja joka päivä pitäis tuoretta tehdä, mutta kun ollaan järvellä tai muuten liesussa niin kyllä tarjoan sitä Hippiä.

Greta ei oikein ole kalkkunasta tykännyt, mutta kun sitä ja kanaa pitäis pari kertaa viikossa ainakin tarjota, niin sekoitin sitten sen mun kasvissoseen joukkoon, ja nyt maistui jo sitten paremmin, kun on siihen kasvissoseeseen ihan hulluna, söisi sitä varmaan 2dl jos antaisin.

Eräiden ärsyttämisen uhallakin mainostan vain, että sen mun ja unikeon kriisikirjan mukaan vauvoilla noiden kriisikausien yksi oire on usein ruokahaluttomuus yhdessä univaikeuksien kanssa. Siis vissiin kaikkien kriisikausien aikaan on odotettavissa ruokahaluttomuutta, univaikeuksia ja sylin kaipuuta. Ja riippuu tosiaan vauvasta, että kauanko kestää, mutta menee ennen pitkää ohi, kun taas on päästy kehityksessä eteenpäin.
 
Sötnös: tuo nimen tunnistaminen alkaa vissiin keskimäärin 7. kuukauden kieppeillä, eli aikaisessa teillä ollaan, meillä ei Greta vielä reagoi mitenkään nimeensä. Sen sijaan ihan kuin alkais etsiä isäänsä, kun puhun papa'sta. Mutta ehkä mä vaan kuvittelen ja on vain yhteensattumaa. Mutta jos on mun sylissä ja puhun papa'sta, niin alkaa kuikuillä ympärilleen ihan kuin etsisi jotain.
 
Pikaiseen, paljon luettavaa...

Miehistä; voi niinpä tosiaan :headwall: Välillä tekisi mieli esitellä että mulla on tällainen vauva, mitä sulle kuuluu... Kyllä se tsemppaakin mutta kuten olen ennenkin valittanut, päävastuu mulla. No katsotaan kun menen töihin ja jää kotiin...

Päikkäreitä otetaan noin neljät edelleen ja ainakaan tällä hetkellä yksin ei todellakaan viihdytä.

Vierastamisesta, olen kanssa ajatellut että mun 'hyväksyntää' vauva odottaa ja hymyilen ja juttelen kivoja kyllä aina mutta ei vaan noiden appivanhempien kanssa auta. Mahtaako olla niinkin, että itse jännittävät jo tilannetta sen verran että varmaan alkaa huuto...

Hipp-ruuista, onko niitä alle 6-kuukautisille tai oletteko antaneet jo noita 6-kuukautisten?

Pitäis lähtee kauppaan mutta miehet vaan nukkuu. Mies tietty juu. Ja aiheeseen kun päästiin, just parhaita ideoita toi että kyllä mä valvon jos herätät mut ensin - niin, sitten valvon kyllä mäkin...

almaa
 
Kiitokset vinkeistä! Joo tosiaan Sötnös viileätä luumusosetta sain syömään koko purkilisen (ihan hyvä senkin puoleen että maha ollut aika kovalla pari päivää...) ja joi vielä maitoakin hiukan vastahakoisesti päälle. Lentikselle kans kiitokset kriisikausi-infosta; Tosiaan meillä on parina yönä ollutkin pientä levottomuutta, ei oo varsinaisesti herännyt mutta alkanut liikuskella siihen malliin että oisi alkanut heräilemään. Oon sitte pienellä keinuttelulla saanut rauhoittumaan. Varmasti voikin olla että tää kaikki liittyy jälleen niihin "ihaniin" kriisikausiin, en ollut vaan muistanut enää koko asiaa että niitäkin vois olla :) .

Soseista kysyn vielä; nyt kun poika on syönyt niin huonosti niin harmittaa kun oon ehtinyt lämmittää koko purkin sosetta (normisti siis vetäisee koko purkin kerralla) ja sit kun ei oo syönytkään niin en viittis millään heittää melkein purkillista pois. Vaikka niissä sanotaankin että lämmitä kerralla vain tarvittava määrä niin onkohan se kauheen vaarallista jos sen saman soseen lämmittää jonkun tunnin perästä uudestaan? Tietty välissä laittaa jääkaappiin. Ja kun ei sitä kuitenkaan lämmitä kuin vain vähän, sillain haaleaksi... Mitäs meinaatte? NAN:sta synnärillä jo sanottiin että säilyy tunnin lämmityksestä, mut onkohan noitten ruokien kanssa sentään niin tarkkaa?

Tuiskunen "kiva" kuulla että muillakin vastaavaa, laitamme siis jälleen uuden kriisikauden piikkiin :) . Ai niin ja perunalastun antaminen kuulosti just niin "miesjutulta".. :LOL:

Nyt pyykit kuivumaan!
 
Nimen tunnistaminen: Meillä poitsu reagoi kyllä nimeensä, mutta luulen, että se on enemmänkin se tapa ja äänensävy, jolla sanon sen, ei niinkään itse nimi. Usein myös edelleen tulee kutsuttua poikaa vauvaksi. Ja varmaan jatkan sitä vielä, kun poju on jotain 5vee, koska tämä todellakin on mun viimeinen vauva. :ashamed: :D

Ja siskojen nimet mielestäni poika kans tunnistaa. Kyn kysyn, että onko siinä x, niin poika yleensä katsoo oikeaan ihmiseen päin ja vieläpä hymyilee päälle. :heart:

Kössi ja poikanen
 
Lentis: Kyllä toi isän tunnistaminen on ihan mahdollista koska sitä tehdään meilläkin, katsoo iskää kun sanon että tuolla on iskä tai missäs se iskä on, samoin kun tykkää eniten meidän toisesta koirasta dalmatialaisesta ja kun sanon että 'Lotta tulee' tai 'katso Lottaa' (joka on siis koiran nimi) niin katsoo heti Lottaa tai rupeaa katseella etsimään että missä se Lotta on, toisen koiran nimen myös tunnistaa ja katsoo sitä kun sanoo että 'Elsa on tossa' vaikka selkeesti suosii pilkullista koiraa:) Samoin lauluja tunnistaa ja lempilaulujen alkaessa rupeaa nauramaan paljon kun on niin kivaa :D Ja kun sanoo katso Lily ja osoittaa johonkin kohteeseen mitä tarkottaa niin osaa sinne katsoa.

Kuulostaa mahtavilta nuo kyläjuhlat, ruoka on meilläkin enemmän kuin nälän siirtämistä, siksi suurimmat rispektit aina ihmisille jotka myös ottavat ruoanlaiton vakavasti :D Ja sen vuoksi meilläkin ruoka tehdään aina hyvistä raaka-aineista ja ajan kanssa, myös vauvalle. Lihan sekoitan kasvissoseen joukkoon eli en anna pelkkää lihaa ja hyvin maistuu. Hippisoseet on sitten matkalla mukana ja niistäkin vain se hedelmä/marjasekoitus :)
Eli Almaa Me annetaan just niitä 6kk -> Hippejä :D

Ymmärrän sen että kasvisliemen funktio on tuoda makua ja tutustuttaa vauva lempeästi oman maan makuihin, kuin että ajatella liukenevia vitamiineja, minestrinan ohjeesta saa sellaisen kuvan. Höyrytettyjä kasviksia jne voi lisäillä sitten myöhemmin. Onhan aikuisten ruokaankin tehtävillä liemillä (kasvis, kana, liha tms) funktiona tuoda makua ennemmin kuin toimia optimaalisena ravinteena.

Rupesi tekemään mieli ihania Pizzoja joita Roomassa alettiin aamulla aina paistamaan kojuihin ja joista ihana tuoksu leijaili pitkin kujia, naaammm!! :heart:
 
Heippa! Kotiuduttiin tytön kans hetki sitten ja nyt nukkuu tuossa päikkäreitään. Äippä oli vähän hemmoteltavana jalkahoidossa, oli kyllä ihanaa =) tyttö oli mummulassa sen aikaa ja olikin nukkunut melkein koko ajan.

Päikkäreistä, meillä nukutaan yleensä n. neljät päikkärit ja hereillä on sen 2-3 h kerrallaan, illalla vielä nukkuu yleensä pienet unet ennen yöunia.

Nimen tunnistamisesta, kyllä meilläkin tyttö on välillä reagoinut sillai et tunnistais nimensä esim. jos oon huhuillut sille vähän kauempaa :)

Ihania tuollaiset kyläjuhlat joissa on tarjolla kaikenlaisia herkkuja :p siitä puheenollen pitäis alkaa ruoanlaittoon kun ukkokin pian kotiutuu nälkäisenä töistä :)
 
Meil kans löyty varpaat pari päivää sit :D

Ja ryömiminen nopeutuu joka päivä enempi ja pidemmäl. Tänää otti YHDEN konttausaskeleen ja lössähti maahan :p varmaa lähtee konttaa jossai vaihees ku kovi yrittää. Istumaan kans yrittää puskee mut pääsee vast puolimatkaan.

Me oltii lauantaina koko porukka kavereiden luona isol porukal viettää päivää ja iltaa ku oli paikalliset festarit mihi muut meni ja menin illal sit himaan lasten kaa. Oisha se ollu kiva lähtee mukaan mut ens vuanna sit.
Mies tuli jo puol 2 jälkee yäl himaan ku oli kuulemma sanonu muil haluuvas vaimokkeen ja lasten lua kotiin :eek: Kerranki lähti johonki ni ei kauaa ollu, ihanaa kyl en valita.

Miehistä sen verran et itel ei oo mitää sanomist ku meil mies hoitaa omast halust ja oma-alotteisest kaikkee niinku kämpän ja kaupas käynnit. Mä hoidan ruuan ja siivoust jos on. Vauvan mä kyl hoidan suurimmaks osaks ja täytyy välil sanoo mitä sen tarttis tehä vauval, niinku vaihtaa vaippa yms(mut niil ei varmaa sanomat ees tulis mielee). Ite oon varmaa huomaamat ottanu vauvan hoidon itel melkee kokonaan.

Must on tullu kauhee kahviholisti taas. Ennen raskaut join oikee tosi monta kuppii päiväs ja lopetin kokonaan ku tulin raskaaks ja nyt oon taas alottanu. Pidän sen nyt imetysaikana nii minimis ku pystyn mut äkkii siihenki jäi taas kii ku tuntuu et sitä on pakko saada jossai vaihees päivää.

Kiinteetki olis varmaa alotettava jossai vaihees kuukauden sisäl ku Jadenna tulee ny perjantaina 5kk.

Romaanii kirjotan näköjää...

J+J muutaman päivä vajaa 5kk
 
Neuvolassa käyty, Labellolle uusia mittoja: 5kk, 7490g, 66cm. :D
Matmalle, tosta porkkanapulautuksesta terkka arveli, että se ei vaan sula yhtä nopeasti kun maito ja saattaa siksi tulla vielä pitkänkin ajan päästä. Sanoi, että jos ei muuta oiretta näytä olevan niin luultavasti sopii kyllä.

Mutta puuh. Mä en kestä tota sikainfluenssahössötystä! Ollaan lähdössä parin viikon päästä reissuun ja kohdemaa on nyt sitten kohonnutta riskialuetta... Terveydenhoitaja sitten vaatii, että käymme ostamassa influenssalääkkeen Helmille varuiksi mukaan. No ei siinä mitään, tottahan sen voi hakea jos kerta tauti voi pienille olla vaarallinen, mutta mikä kamala säätäminen! Huomenna pitää mennä tervettä lasta näyttämään lääkärille, jotta voi kirjoittaa reseptin, jolla saan sitten hakea lääkkeet apteekista. Eikä siinä kaikki, meidän pitää todistaa, että olemme lähdössä riskialueelle! Mun äiti on ostanut lentoliput, eli ovat sillä ja äiti on maalla. Eli en saa lippuja nyt tähän hätään todisteeksi, toivon että paikkavaraus siis riittää... Hohhoijaa. Nyt me varmaan kuollaan siihen sikaflunssaan koko sakki kun näin sanon, mutta musta tosta taudista on nyt tehty vähän liian iso haloo. No, toivottavasti Helmi ei sitä saa ja ompahan sitten lääkkeet mukana jos niin ikävästi käy.

Sori nyt tuli lähinnä omaa napaa, kutsu käy lattialta. Missä muuten mentiin tänään eteenpäin, hyvin hitaasti kyllä, mutta mentiin kuitenkin :D
 
Iltaa:meillä toi poika on ruvennut hirveesti päristeleen,kokoajan ja huutelee ja makaa selällään ja paukuttaa kantapäitä lattiaan (luulis sattuvan).

MIEHET: on miehiä ei oikeen osaa ajatella näitä asioita tunteella.

PÄIKKÄRIT, SOSEET: Meillä heräillään ekan kerran viiden jälkeen ja syödään tissiä ja nukutaan takas ja sitten yhdeksän kymmenen aikaan, sitten taasen tissiä ja tuttelia, yhdentoista aikoihin lounas (kasviksia, yksi purkki, MEILLÄ EI KELPAA OMATEKEMÄ RUOKA(edes koirille :LOL: :LOL: :LOL: , vaikka ei se minusta niin pahaa ole porkkanaa, perunaa ja kukkakaalia. No sitten puolen päivän aikaan ekat päikkärit puoli- 3h. ja taas tuttelia ja hedelmää ja vettä mä annan aina kyllä myös soseitten päälle tykkää juoda nokkamukista =) ja taas sitten Eemeli saa päivällistä koko purkki ja sitten päikkäreille puol- 2h ja taas tuttelia ja välillä hedelmääkin. Yleensä ottaa vielä illallla puol tuntii unta ja kahdeksan paikkeilla vielä velliä ja tissiä just ennen nukkumaan menoaja yö unille n21.30.


ROKOTTEISTA: me mentiin siihen rokotusohjelma kokeiluun, se vapaaehtonen pneumokokko tai b- hepatiitti ja korkee kuume siitä nousi 39,6, luulen, että se johtui siitä vaikka sai sillon myös muita rokotteita, mutta ei niistä tullu aikasemmin mitn.


NIMENSÄ poika kyllä tuntuu tunnistavan ja kääntyilee molemmin päin mahalta selälleen 16vko ja mahalta selälleen vajaa 5kk.



KYSYISIN: oletteko tehneet puuroja itse vai kaupan? =)


ja nyt vaipassa haisee, eikun menoks :)
 
No huh huh, nyt meinas kyllä lyödä hien päälle! Siis joku tota poikaa nyt korpee oikeen toden teolla. Nyt illansuussa sain ihan ehkä 5 lusikkaa menemään kasvissosetta sillain huijjaamalla hauskuuttamalla suun auki. No, maito ei siis mennyt edelleenkään. Käytiin kylvyssäkin, minkä jälkeen yleensä on vetänyt maitoa tai velliä oikein hyvällä halulla. Ja taaskaan ei maistunut. Huusi siinä sitten n.20 min kun äippä tuskahiki päässä yritti kaikkia konsteja viileistä marjasoseista vaatteiden riisumiseen ja lopulta nukahti kait ihan huutamisen väsyttämänä. Varmasti oli kova nälkä kun söi viimeks päivällä sen luumusoseen. Saa nähdä, mulla on iltavellipullo jo valmiina oottamassa jos kohta taas herää. Siis todella epätavallista että meijän kiltti ja helppo poika on tommonen...väkisinkin tulee mieleen et on kipee tai sit on joku todella kriittinen kriisikausi menossa. Huoh, saa nähä miten yö menee...
Sitä vielä mietin et ei kait se aamuinen riisivelli vois tollasta tehdä? Kun on kuitenkin riisiä syönyt jo kiinteiden joukossakin. Oliko jollain tullut siitä vellistä mahanpuruja?????? Mahdanko uskaltaakaan sitä enää yötä vastaan antaa...
 
Iltaa,

meitsi jokseen ihan poikki. Taisin rentoutua kosmetologilla niin kovin, ja ehkä myös päälle tää 'pirtsakka' ilma.

Mä unohdin toivotella Iida-marian kans tervetulleeks :flower:

Mä olen antanu riisipuuron siitä vauvoille tarkoitetusta jauheesta,on tosi kätsyä. Kauriksen olen tehnyt niistä minuuttikaurahiutaleista, kiitti vinkistä Myttylle joka ihan livenä tipsaisi sen sillon lähikaupassa. Sitä ei tarvitse edes ajaa pamixilla. Vähän hedelmäsosetta joukkoon ja hyvin maistuu.
Myös possu-kasvissose meni tosi loistavasti tänään =)

Onko ne maissinaksut vauvaosastolla vaiko missä? Mä en ole sellasista kuullutkaan aiemmin.

Kyselin jo aieminkin että onko teillä millaisia nokkamukeja, venttiilillä vai ilman, joku sanoikin ottaneen venttiilin veks. Mekin on nyt leikitty sillä muttei likka vielä oikein ymmärrä mitä sillä pitäs tehdä. Noin yleensä vettä juo aika reippaastikin...äitiinsä tullu!

Lentis Mihinkäs ratkaisuun sä ny päädyit sen minestrinan keiton jälkeen, käytätkö ne kasvikset vai laitatko pois?

Sanoin tuolle eilen illalal polttareistaan jälkeen 22 palanneelle ukolle että se on hänen hoitohugi tän illan ja taidan painella itse pehkuihin :/ Miesten polttarit ne kestää pari vuorokautta, josko omani yhden..että eroa löytyy tässäkin hommassa. Noh, kerrankos...

Hyvää yötä!

väsähtänyt HM ja neiti > 5kk
 
Iida-Marialle tervetuloa munkin puolesta :flower:

HM: No, mä teen sen soseen niistä kasviksista. Kun ne ovat sitten lopulta niin vetisiä, että kyllä sinne varmaan osa vitamiineistä on jäänytkin ja joka tapauksessa sitten kasvisliemellä lantraan, että ei kai esim. e- ja b-vitamiinit (jos niitä nyt noissa ees on) aivan ilmaan haihdu, c-vitamiinihan hapettuu 15 minsassa, niin että sitä Greta ei kyllä niistä saa. Ja joskus syön ne sitten itse, kun eihän Greta kaikkia noita kasviksia vielä syö.
Tänään illalla piti sekoittaa tuota kasvisosetta sinen minestrinan joukkoon, kun pelkkää minestrinaa ei olisi syönyt, tykkää kauheasti noista kasviksista. Oiskohan mun raskausajan ruokavaliolla vielä osuutta asiaan, en kauheesti saanut lihaa silloin syödyksi?

Mä täällä stressaan siitä sikainfluenssasta. Muutenkin olen luulotautinen ja sitten miehellä vielä tuollainen ammatti, että varmaan nappaa kaikki maailmalla kiertävät pöpöt. :/ Mies onkin aina ottanut influenssarokotteen, tosin tänä vuonna oli eka kerta, kun ei suojannut just, kun mä olin raskaana. Mutta mulla oli kyllä sikatehokkaat (;)) vasta-aineet raskausaikana, ei tullut ees yhtään nuhaa, vaikka mies makasi 3 krt 39 asteen kuumeessa! :eek:
 
Puuroista kun on ollut puhetta, niin kysynpä nyt (vaikka on voinut tulla aikaisemminkin esille jo). Että mitä puuroja olette keitelleet niistä normi hiutaleista? Siis ei vauvahyllyn puuropaketeista vaan ihan tavan puurohiutaleista. Kun mietin tänään että mitäs puuroja niitä voi veteen keitellä :ashamed: En oo itse puuroja pahemmin tehnyt, muuta kuin riisi-, manna- ja neljän viljan puuroa. Voiko riisihiutaleet keittää veteen? Vai korvikkeeseenko teette?

Koko päivän olin siivoomassa asuntoa, on vähän väsy olo. Ja hermolle käy, kun en tajunnut ostovaiheessa kyylätä tarkemmin, onko siivottu :kieh: on vaan pintapuolisesti tehty, uunikin kamalassa kunnossa, kuin myös liesituuletin, jonka jätin suosiolla huomiselle. Kaapistotkin unnin yläpuolelta oikeen sellaisessa tahmeessa rasvassa :$ Onhan meillä sitä remontista aiheutuvaa pölyäkin tullut, mutta on siellä ihan suoraan sanottuna kaapit niin siivottomatta että! Ärsyttää, kun itse puunaan aina asunnot lähtiessä niin että seuraava vaan laittaa kamat paikalleen. Nyt en tee kyllä, pyyhin vaan pölyt.

Ainolla ja anopilla oli mennyt ihmeen hyvin. Tyttökin nukkumassa kun kotia tultiin :eek: Tavallaan anoppi saa tyttöä ennen klo 22-23 nukkuu, oli ihmeissään että nytkö jo nukahti... Niin, niin meillä tavallaan on rytmit et yöunille mennään klo 19-20 :kieh: Ja ohjeista mitä anopilta saa, oli ihmiessään kun annan suoraan uutta maisteltavaa, enkä sotke tuttua uuden sekaan. Noh, se on voinut olla heidän tapoa aikanaan, mä tykkään antaa Ainolle yhtä makua kerrallaan. Tosin kasviksia ollaan annettu sekoituksia jo, mutta hedelmiä me vasta maistellaan.

Tyttö oli viime yönä pyörinyt sitten ihan olan takaa. Aamulla oli pissit tulleet ohi, kun teippivaipasta oli toinen teippi vauhdissa auennut :LOL: Mä ensin ihmettelin että miten mä oon vaipan laittanut, mutta ihan hyvin illalla sen laitoin. Vaippa oli yökkärin sisällä valunut sitten polviin asti :LOL:

Nessu ja Aino 4,5kk

Muoks. niin ja meillä kohta varmaan ryömitään :) Meno on sen näköistä ja yrittää kammeta peppuakin ylös ja polvilleen nousta :eek:
 
HM maissinaksut löytyy sipsihyllystä

päikkäreitä nukutaan meillä n.3-4 ja hereillä ollaan kai 2-4h. ehkä?? siis suoraan sanoen mä en tiedä! :ashamed: niin tuntuu rutiinilla menevän tää elo etten oo yhtään aatellu noita kellon kanssa :D

possulenssu jokohan mä kirjotinkin? anyway, jostain ihmeen syystä oon kehittäny stressin siitä et vien tytön lentokentälle ku haetaan se exä sieltä ja mietin et taitaa saada pysyä vaarin kans autossa sen ajan ja sit desifioin koko ukon ennenkun tulee tytön lähellekään :headwall: tyhmää, en mä ennen tämmönen hysteerikkooo todellla ollu :eek: samantien voinkin sit linnottautua kotiin ja pitää ovet ja ikkunat kii ettei vaan mitään tule.

meillä nukahtivat molemmat lapsoset ennen 21 tänään ja nyt sit oottelen et jasmin varmaan herää kohta pirteenä kun peipponen eikä nuku uudestaan ennen puolta yötä.

mä taidan nyt taas jumia kippuraan tohon lattialle vääntään 1000palan palapeliä,joka ei vissiin koskaan valmistu... :whistle:

aijuu,meilläkin nyt kovasti jasmin menee konttausasentoon ja koittaa siitä potkia itteensä eteenpäin,mut kädet jää alle ja neiti tupsahtaa nenälleen,siitä sitten peppu pystyssä koittaa lykkiä itteensä eteen, mut ei ku jalat sutii tyhjää :LOL: ja sitten hermostutaan. voi raasua.

labello ja jasmin 5kk+
 
Mä keitin puuron eka ihan eloveenast.. Mut hullua keittää 10minaa pient tippaa. Niin et vaihdoin sit niihin minuuttikaurahiutaleihin. Eloveenakin uppos hyvin vaik onkin karkeempaa... :) Niin ja nanniin teen, kun tuo maidonjuominen on niin nihkeetä...
 
Heippa!

Sata tärkeää asiaa on varmana menny ohi, ku niin pikaisesti lueskelin... Sorryyy... :ashamed:

Juusolla napottaa jo ihanasti kaksi pientä hammasta suussa... Alhaalle tuli tosiaan ne etuhampaat. Eihän ne vielä kokonaan oo tullut, mut melkein puolet jo. =)

Täälläkin noustaan konttausasentoon ja yritetään kovasti lähteä liikkeelle... Jonkin sortin ryömimistä kait on jo jonkin aikaa tapahtunut.

Mä oon syöttäny vain noita kaupan vauvaosastolta ostamia puuroja... Mut halvemmaksihan se tulis ku ostais ihan tavallisia kaurahiutaleita ja tekis niistä. Tosin, eipä tuo nestlen jauhepuuro maksa tossa meidän lähikaupassa ku euron. Ihmettelen, et miten voi olla niin halpaa kun muualla maksaa 5-6 euroa!! :eek: Monta kertaa oon lähikaupasta sen hinnan kattonu ja kyllä se vaan maksaa 1 euron.

Olisin tänään ostanut prismasta maissinaksuja, mutta olivat tietenkin loppuneet! Niin mun tuuria. Heti, kun jotain tollasta meen ostamaan niin tottakai se on loppunut. :kieh:

Viikonloppuna lähdetään miehen kanssa kahdestaan pikkuiselle lomalle ja Juuso jää ukin hoiviin. :) Varmasti tulee ikävä, mut hyvää se vaan tekee, et saa välillä olla miehen kanssa kaksin. Ja ukki hoitaa Juusoa niin tolkusti, että sen puolesta ei huoleta yhtään.

Tinttu & Juuso pari päivää vajaa 6kk!!
 

Yhteistyössä