Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Moi,

täällä rytmit meni ihan sekaisin tänään, en tiedä johtuiko se kaupungilla pörräämisestä vai mistä, mutta kun kotiuduttiin niin en saanut neitiä iltapäikkäreille pinnikseen, se pyöri ja mynstäs siellä sängyssä ihan ympäri ämpäri ja ähisteli. No luovutin oikein kahteen otteeseen ja ajattelin että no valvotaan sitten kun ei tuo nyt kuitenkaan kiukkuillut vaikkakin väsyneet silmät muljahteli päässä. No iltakaurapuuro meni lopulta itkuks, mutta onneks jaksoi syödä kuitenkin n. puolet, mutta maito ei maistunut ollenkaan!! :eek: ..mielenkiinnolla odotan että millainen yö tulee.

Hii, kävin sovittaa tänään hääpukuani ja sain ostettua myös alusvaatteet The daytä varten :heart:

Kärppä ..luin just hiljan jostain että niinkauan kun imettää ei tarttis lisätä öljyä koska maidosta saa kaiken tarvittavan. Olen joskus muutaman kerranlisännyt ihan pikkusen tilkan kuitenkin, mut meillä mennäänkin korvikkeella. Toisaalta eiköhän siinäkin ole tarvittvat rasvahapot kun oikein kyljessä lukee niin.
Possua meillä on syöty pian viikko, 1 x pvä ja n 5g kerralla ja sotkettuna kasviksiin. Seuraavana otan broiskun.

Memskun koiruus on mainio :heart:

Mulla meni hermot meitin kissavanhukseen 13v, ensin astuin sen oksun päälle ja kun rupesin siivoomaan niin yllätin kissan pyyhkimästä takamustaan olkkarin valkoiseen mattoon, jonka jälkeen keittiön nurkasta kakkimis asennosta!! :eek: Siis se ei ole koskaan tehnyt tarpeitaan muualle kuin hiekkalaatikkoonsa. Reppanalla siis ilmiselvästi ummella. No ei muuta ku kylppäriin kissa ja annoin ruiskulla suoraan suuhun öljyä ( autanut ennenkin ) . Mutta joo, sympatiat täysin koiranomistajille, kun ei vaan jaksais tollasia ylimääräsiä juttuja. No äsken kisu sit livahti takapihalle oven raosta..mutta sainpas kiinni!! Yritti siis ottaa hatkat.

Jepsis, lauantai on tosissaan pian, kivaa!!

HM ja neiti 5kk ja 1vko
 
moikkelis vielä näin myöhään!

Matkaan lähdetään tosiaan lauantaina, ihanaa saada teille kasvot joiden kanssa ruodin asioitani, hih. Meillä on ollut hyvä porukka ja niin erilaisissa tilanteissa ja ketään ei ole kyseenalaistettu tai sorsittu, kiitos siitä kaikille

lentis; tää niinkun ei olis kauheen energinen mutta yrittää jotain touhuta.. Onnea teille muuten muuttoon, saat inventoida kamppeesi.Muutto olis mun painajainen kun kamaa on näihin neliöihin tullu kerättyä että JOS sattuu tarvitsemaan..

Meidän neiti ei nyt tainnu yöunille..Räplää vaaan leluja ja katselee, viskaa lelun ja kiljuu perään great..

mutta kauniita unia, leidit

siniraita
 
lueskelemassa..

HM kisut juu, mulla menee mein vanhaan rouvaan joskus hermo
kun se välistä töräyttää tuotokset keskelle mattoa..
protestoi silleen jotain juttua joka ei ole ollut rouvan mieleen
esim. ruoka väärää merkkiä.. :whistle:

Lentis ja muut tarvitsevat:hug: :hug:

Lauantaita odotellessa..
sitä ennen viel pojan neuvola ja se inha piikki :/

iitukka ja veikkavauva ylihuomenna 5kk
 
TEBAAA: tervetuloa :flower: itsekkin vasta tänne liityin muutama päivä sitten =)


Täällä vaan pyörin ja lueskelen, Eemeli uinuu, mutta kyllä nää yöt on hieman levottomia tästä kuumuudesta johtuen, tuntuu olevan sellasta ähräämistä, nukahtaminenkin, joka tapahtuu meidän välissä on sellasta, että käännytään vuoron perään äitiin ja isiin päin, muutenkin tuntuu, että unta vastaan pitää taistella =) vaikka väsyttää kuinka paljon ja silmät on jo melkein kiinni, no kai se siitä helpottaa, kun ilmat viilenee.


Kauniita unia kaikille :) Annukka&Eemeli 5kk ja 15pvä.

 
Uusille tervetuloa!!! :flower:

Memskun koira oli kyllä aika suloinen :heart:

Pikkasen kateellinen teille tapaamisesta, pitäkäähän hauskaa!

Tää on niin turhauttavaa, luen kaikki tekstit ja kun pitäisi kommentoida niin ei muista mitään. Soseista on aika paljon ollut juttua. Meillä vihdoin alkanut syömään paremmin, siis aukasemaan kunnolla suuta, eikä imemään siitä lusikasta. Kasvis-broikku on suosikki nyt. Mul oli eilen avattu purkki mistä olin ottanut erikseen lämmitettäväksi. Tänään lämmitin siinä purkissa ja se seisoi noin 15minsaa tossa pöydällä niin oli menny ihan liruksi. Jonkuu hedelmäsoseen kanssa ollu sama juttu ja siis ihan vettä vaan?

Ei käännytä vielläkään, mutta nyt heilauttaa hurjalla vauhdilla melkein mahalleen, se käsi vaan ei onnistu. Kyllä varmaan kohta. Muuten käyttää käsiään ihan älyttömästi ja tänään pikkasen istutin tossa sylissä niin että pidin käsistä kiinni niin ponkaisi kokoajan seisomaan. Sai hyvän tuen tästä äidin vatsamakkarasta jaloille mistä oli hyvä ponnistaa... Varpaat on täälläkin löytynyt mutta niin että tähtäilee niillä kaikkea. Lelukaaren leluja esim. havittelee jaloilla ja jos on sylissä niin että pää on mun polvilla ja jalat mahaa päin niin koittaa mun suuhun laittaa varpaita ja naureskelee.

Muuten ollu ihan hirveä viikko. Niitä hampaita tulikin kaksi ja oli kuumetta ja hirveesti limaa. Yöt oli ihan katkonaisia kun henki aina salpaantu kun koitti hengittää nenän kautta ja sitten säpsähti itkien hereille. Toinen hammas kun tuli kokonaan esille loppu räkäsyys ja kuumeilu heti. Oli muutenkin tosi tuskanen ja kiukkunen. Esikoinen kun ei yhestäkään hampaasta oireillu mitenkään vaikka tuli aika myöhään.

Nyt mies on kolme päivää muualla töissä ja ekan päivän jälkeen oon jo ihan naatti. Tolla 3veellä ollu niin paljon ohjelmaa koko kesän että nyt kun on äidin kanssa kotona niin tylsistyttää, vaikka mitä keksisin. Ja alkanut roikkua veikassa kiinni kokoajan. Mitään ei pysty tekemään kun saa vahtia taukoamatta.

Nyt täytyy painua nukkumaan, olipahan taas aika omanapaista :ashamed:

Jaksamisia!!!
 
Rosinante ratapölkky :LOL:

Voi hitsi ku tää meijän typy on toosi rauhallinen ja ei turhii itke ikinä mut nyt on pari päivää ollu hiuka kitinää. Kai ne hampaat tekee tuloaan. Jadenna ei syä tuttii mut teki mieli äske lykätä suuhu ku kitisi unissaa. Tää kitinä on kuitenki vähäist viäl. Nyt ollaa nii aurinkoo täs sylis :) ihanii noi vauvat aamusin.

Tänää tulee esikoine muutaman päivän reisult kotii ja poika lähtee muutamaks päiväks. Hyvä et ovat erillää jonkun aikaa ku tappelevat koko ajan taas ku tää loma vaa kestää ja kestää!!! |O

Tänää on neuvola ni näkee et onks paino noussu normaalist vai onks jo notkahdus tullu, siit mä alan koht ihmettelee tääl niit sosei :D

 
Glow
merkkaan. Jaksoin tänää pitkäst aikaa nousta 7 jälkee :D Pojuki heräs ja piti nousta, että sain sen ajoissa ekoille päikkäreille et ehtii nukkuu ennen neuvolaa...
Ulkoiltiin sit jo ajoissa, kokeilin tilaamaani patapum kantojuttua, hyvin toimii! on reilumpi kun reppu, eikä paina hartioita yhtään niinku rintareppu paino. Poju istuis pihalla vauvakeinussa vaikka koko päivän jos sais ite valita :heart: siit on niin kiva seurata mitä isommat lapset pihalla tekee. Meil on naapuris perhepäivähoitaja niin aina on seuraa ulkona! Se on kyllä ihan loistavaa, muuten musta tulis ihan mökkihöperö.

Mul on ärsyttävän epäuskonen olo vieläki tän uuden raskauden suhteen! eilen oli huono olo kokopäivän ja ärsytti se, tänään olin aamulla ihmeen pirtee eikä mitään pahaa oloa, niin heti on epäusko :/ ei oo helppoo ei... Omakin neuvola tänään! Sain peräkkäin pojun ja oman neuvolan, tuleeki pitkä keikka!

Tervetuloo Tebaaa! ootpas pystyny kauan olee "liittymättä" joukkoomme :D
 
Huomenta!

Rosinanten ratapölkky sai kyllä hymyn aikaan myös täällä:) Katoin tuolta etusivulta, et meiän Ellen on syntyny samana päivänä ku teiän ratapölkky.. meillä vaan on neiti jokusen kilon kevyempi pölkky...

Meiän pari viimesintä päivää on menny yllätysvieraita kestittäessä.. Sunnuntain aamupäivällä Ellenin kummit soitti, et ovat jo matkalla meille:) Olivat sitten yötä meillä. Ja kun he lähti ma-iltapäivällä nii sit soitti mun vanhemmat, et ovat piakkoin lähössä ajelee meille. Noh, eiku vaan tervetuloo!

Yöunista.. Ellen nukku toissayönä 12,5h.. eikä se eilen jättäny oikeestaan yhtiäkään päikkäreitä väliin vaikka tuommoset megaunet nukku. Ja viime yönä nukku 10h ja on nyt nukkunu jo 1,5h aamunokosiaan. On kyllä ihanaa, ku enää ei tarvi öisin alkaa imettää vaan riittää, et laittaa tutin suuhun ja kääntää kyljelleen.
Nukutatteko te lapsianne kyljellään? Tai siis laitatteko kyljelleen ku laitatte sänkyyn? Mä laitan aina kyljelleen mut Ellen kääntyy sit ite kyllä selälleen ja nyt on muutamia kertoja nukkunu jo mahalteenkin...

Tapaamiseen ois ollu kiva tulla, vaikken niin kovin aktiivinen oo tällä vauvapuolella ollukaan. Mut ajatelkaa, et on jo reilu vuos "tunnettu" toisemme!! Antoisaa tapaamista teille, jotka sinne ootte menossa.

Hampaita meillä ei oo vielä tullu. Ikenissä kyllä tuntuu "pullotusta" mut mä ihmettelen ku mun mielestä yläpuolella se on selkeemmin tunnettavissa ku alhaalla. Eiks yleensä alahampaat tuu ekana?

Siitä NAN-jauheen laittamisesta ruokiin.. Kuin paljon te sitä laitatte? Mä kyselin viimeks neuvolassa et saakohan Ellen riittävästi maitoo ku imetän vaan pari-kolme kertaa päivässä nii neuvolan täti sano, et pitää jättää veden juonti pois (Ellen tykkää juoda vettä). Mutta ei se oo silti lisänny neidin tissittelyhaluja vaikkei vettä tarjookaan.. Ajattelin, et jos lisäisin tuota jauhetta ruokiin...

Ja nyt ku rupesin neuvolasta kirjottaa, nii muistin et mun piti soittaa sinne tänä aamuna.. Mut ehkä täältä saan nopeemmin vastauksen.. Eli kuin nopeesti lihan (naudan) alottamisen jälkeen voidaan alottaa possu ja broileri? Meillä Ellen popsii niin innoissaan kiinteitä et on oikeen ilo syöttää kun ei mitään yökkäilyä tai ulos "pörräämistä" oo vielä ainakaa ollu.

Nii-i, noista miehistä oli täällä murinaa... Mä en hirveesti voi sanoo etteikö avomieheni tekis kotona hommia ja hoitais Ellenii. Pikkasen vaan ottaa nuppiin, ku se liikahtaa vähäisimpäänkin Ellenin inahdukseen päivisin/iltaisin ja kun ite oon yrittäny ensin kuulostella et onko kyseessä sellanen inahdus, joka vaatii reagointia välittömästi vai kerkeekö hetken päästä. Ja sit ku Ellen huomaa et pienikin inahdus tuo hänelle seuraa (se on se yleisin syy ettei viihtyis yksikseen), nii sit en saa tehtyy mitään ku Ellen kitisee päivisin ku ollaan kaksistaan.. Öisin mies ei oo kertaakaan heränny inahduksiin koko 5,5kk:n aikana! Tosin sit aamusin hän hoitaa vaipanvaihdon ja rasvauksen ja yleensä myös puurottelut.
Ja toinen asia joka vähäsen sappee kiehuttaa on miehen lyhentyny pinna.. Yleensä hän on rauhalline kuin viilipytty, mut annas olla jos Ellen kitisee/itkee/parkuu/huutaa muutaman minuutin yhtäsoittoo (harvinaista kyllä, mutta mahdollista), nii avomies on hetkessä äkänen ku per##ille ammuttu karhu ja sekös vaan pahentaa neitin kiukkua..
Äh, mutta näistä pienistä miinustekijöistä huolimatta en avomiestäni vaihtais tai antais pois :heart:

Mut nyt pitää mennä kurkistaa vieläkö neitonen nukkuu..kohta 2h aamunokosia takana...

Aurinkoisia kesäpäiviä:)
Nanada ja Ellen 5,5kk
 
Helou!

Täällä herätty puol 7, mut en valita koska poika meni nukkumaan 20.45 ja heräs vasta aamulla! Panadol-supon annoin illalla kuuden maissa jo ennaltaehkäisevästi kun viime kerralla sama rokotus laittoi kitinät päälle siinä illansuussa. Kahden maissa alkoi pyöriä levottomasti unissaan ja sain taas heilutella muutamaankin otteeseen. Varmaan oli kipuja rokotuksesta, en sit antanut yöllä enää Panadolia kun ei tuo herännyt siihen kuitenkaan. Aamulla oli taas oma hyväntuulinen itsensä =) .

HM voi reppanaa sitä teijän kisulia... Meillä toi koira tyhjentää joskus niitä anaalirauhasiaan sillain "peppusurffaamalla", ottaa kans päähän kun tarvii sitä ahteria jyystää pitkin mattoja, yök.

Tervetuloo Tebaa!

Ja Lentsikka, mullakin tuli jotenkin alakuloinen olo tosta kun kerroit et mies lähti niin ykskaks töihin.. Kurjaa kun on jo ehtinyt suunnitella yhteistä iltaa ja sit tulekin tollanen muutos, vielä kun ootte lähössä suomeen :ashamed: . Mutta tällasina aikoina on kuitenkin hyvä että yleensä on töitä, sillain mäkin oon aatellut kun toi isukki on nytkin muka "lomalla" mut on jo kolmatta tuntia töissä... Ihan vaan "käymässä"... Se on tätä yrittäjän arkea.

Sellasta piti kysästä että ootteko kirjoittaneet siihen neuvolakorttiin itse jotain huomioita tmv.? Meidän tätsky silloin alkuun jo sanoi et siihen sais itekkin kirjoittaa mut en oo kyl vielä mitään lisäillyt. Nyt aattelin et jos noi ekat hampaat ainakin laittais..

Meillä on muuten taas vähän niinkuin nuhaa pojalla.... Toivottavasti ois vaan hampaista ja menis itekseen ohi, ettei taas saada juosta lekureilla.

Nyt ärtsoppaa syömään.
 
Huomenta =)

Tebaa tervetuloa :flower:

Lentis: :hug:

Anopeista/mummuista oli keskustelua.. omalle äidilleni olen kehdannut ihan tosi suoraan sanoa asioista (oikeastaan muutenkin keskusteltu niin paljon, että tietää miten ajattelen ja miten haluamme miehen kanssa lapset hoitaa) ja hyvin menee. Olen esim. pyytänyt ettei tuo tuliaisia lapsille kun käy (tärkeintä on että käy) ja jos tarjoaa karkkia niin pitäisi kohtuuden siinä. Anoppi taas on toista maata. Kokee mummo-oikeudekseen hemmotella lapsia niinkuin parhaaksi kokee ja on sanonut tämän ääneen :eek:. Tavaroita/vaatteita tuo kirppislöytöinä joka kerta ja vaikka olen sanonut, että meille ei mahdu ja joudumme laittamaan eteenpäin tai lelut (mitä isompi niin sen hienompi mummusta) on heti hajalla/eivät kiinnosta niin ei mene jakeluun. Ja toinen mikä ärsyttää on se, että hommaa lapsille aina järkyttävät määrät cocista (kofeiinia), karkkia ja makkaraa kun menevät kylään :eek: ja sitten kehuskelee kuinka hyvin lapset viihtyy... joo niin varmaan. Harmittaa vaan ettei kunnioiteta :(

Tapaaminen: Olin alustavasti joskus aiemmin ilmoittautunut mutta näyttää nyt siltä, etten pääse. Olisi ollut mukava tavata livenä =) Oikein mukavaa tapaamista :heart:

Meillä on nyt arki heittänyt kuperkeikkaa.. tyttö on viimeiset pari päivää oireillut voimakkaammin. Eilinen meni oksennellessa ja yö itkien hikisenä ilmavaivojen merkeissä. Eilen en antanut kesäkurpitsaa kun se oli uusin kokeilu... ei auttanut. Tyttö oli niin kivuliaan oloinen, että pakko yrittää jotain.. tänään kokeilen olla ilman maitotuotteita jos oireilee jollekin mun syömälle. Toistaiseksi ollut suht rauhallinen aamupäivä. Toinen on sitten päärynä, muita kiinteitä ei ole kuin se ja kesäkurpitsa. Allergologille on aika varattuna.

Niin väsyttää, ettei oikein ajatuskaan kulje. Jos tyttö suostuu nukkumaan päikkärit niin taidan ottaa torkut itsekin.

Fiiu ja tyttö 5,5kk :heart:
 
Tebaaa, tervetuloa :flower:

Rosinante :LOL: Ratapölkky! Onkos ryhmän eka 10kg ylittävä?

Meillä on poju alkanut vatsalla ollessaan nostamaan pepun ylös ja suoristaa jalat :LOL: Huvittavan näkönen, kun huojuu hetken A-asennos ja sit kellahtaa!

Ja sit valitusta |O |O Viime yö oli ihan hirvee! Poika oli tosi levoton, tuttia sai nostaa tunnin välein ja söikin 4 kertaa. Musta kans tuntuu, et maito on loppumassa ja sekös harmittaa! Voisko olla, et poju ei enää saa vatsaansa täyteen ja siks heräilee niin usein yöllä. Tissit ainakin tuntuu ihan koirankorvilta :ashamed: Mammatee on täälläkin päivän juoma! Iltapuuron ajattelin tänään ottaa kehiin.

Sitten kyssäri meidän ravitsemusasiantuntijoille; Vau'kirjan Monipuolinen ravinto-oppaassa lukee, et soseeseen ohenteeksi lisätty äidinmaito pilkkoo hetkessä ruuan proteiinit. Onks tää hyvä vai huono asia? Kirjassa kun ei sit asiaa sen enempää selitellä :eek:

Tuiskunen ja Axu 5,5kk+
 
Niin, piti vielä kirjoittaa, et meidän poika on varpaiden lisäksi löytänyt pippelinsä :LOL: Pari kertaa on nyt vaipanvaihdon yhteydessä tarttunut lujasti vehkeeseen ja alkanut venyttämään. Ihmettelee sitten kun niin sattuu.

Lisäks Axu avaa itse vaipan, kylläkin aina sen puhtaan, juuri paikoilleen saadun vaipan. Äidillä on kova hoppu saada body päälle, et vaippa pysyis kiinni!

Että tällasia taitoja meillä!
 
Pikaisesti lukemassa, päätä särkee, aaargh, liekö eilen liian myöhään valvominen vai mikä vaikuttaa :(

Tuiskunen Mä ymmärtäisin että tossa haetaan sitä asiaa että se pilkkoo ruoan proteiinit paremmin sulavaan muotoon. Hauska toi pippelin löytyminen, eiköhän parin kerran jälkeen opi ettei sitä kannata kauheesti venytellä :LOL:

Nauroin myös tota Rosinanten ratapölkkyä, voi toista :heart: :LOL:

Nyt Lillin viereen lepäämään :wave:
 
Vähän huvitti kun on yksinään kotona ja suihkuun piti päästä niin laitoin tytön sitteriin ihmetteleen kylppäriin kun olin suihkussa, hätä keinot keksii :LOL:

Tuiskunen, hauska toi pippelijuttu :LOL:

Meillä on nyt ihan mahdotonta toi viltillä olo lattialla kun Sara kääntyy samantien selältä mahalleen ja sit jää siihen jumittaan ja hetken päästä väsyy ja sit menee hermot ihan täysin :headwall: sit täytyy vielä pitää peitosta kiinni niin lujaa ettei vaan vahingossakaan pääse kääntyyn selälleen takaisin :kieh: kova yritys olis mennä eteenpäin kun koittaa tehdä ryömimisliikettä koko ajan :)

Kohta pitäis lähtee tuonne Tapsan Tahdeille ihmetteleen tytön kans kun tänään on avajaiset B)
 
5kk Neuvolast tultu Labello päivitätkö kiiitoos.
Mitat oli 7290g, 66,1 cm ja 42,2cm. Nyt oli notkahdus painos ku oli tullu vaa 260g kuukaudes. Mut tissil mennää pelkästää edellee. Alotan täs jossai vaihees pöperöt sit.

Baby safe feeder tuli siält veikee liikkeest tosi nopeest! Maksoin maanantaina ja tänää tuli. Nyt ois sit se mut en oo kiinteitäkää alottanu et ei kai sil voi suaraa melonii lykätä suuhu ekaks :whistle:
 
Kiitos kaikille tsempeistä!

Tänään on sitten vielä kurjempi olo kuin eilen, oon ihan sairaan väsynyt kun nukahdin tosi myöhään ja seitsemältä sitten herättiin ja äsken Greta itki varmaan tunnin. Helpotti, kun sai punnattua kakan ulos, mutta kyllä on ikävää, kun joutuu toista lohduttelemaan, vaikka itsekin tekisi vaan mieli itkeä väsymyksestä.

Koko suomenmatkakin stressaa, siis matka kestää yhteensä n. 14 tuntia, eli tosi kiva, jos Gretalla on sitten masuvaivaa matkallakin... Muutenkin tarpeeksi rankkaa matkustaa kahdestaan, vaikka olisi hyvällä tuulellakin.

Ja musta alkaa tuntua, ettei perillä odota ihan niin innokas lastenhoitoapukatras kuin mitä mä kuvittelin... Tai sitten näen vaan kaiken mustana, kun oon niin väsynyt. Miestäkin tulee ihan kauhean ikävä, ei ainoastaan mulla, vaan taatusti myös Gretalla.

Joopa joo, tosiaan tekisi mieli jäädä vaan kotiin. :/

Aamulla Greta sitten sai tämän vuoden vipan rokotteen meningokokkoa vastaan. Tällä kertaa siellä olikin se järkevämpi mies hoitajana, ja sain pitää Gretaa sylissä. Ja kas kummaa, kun mamman sylissä pääsi ääh parahdus ja siinä kaikki. Ei siis yhtään itketty, olin ihan äimänä. No, äsken sitten parkuikin korkojen kera.

Viimeksi kun se ääliöhoitaja piikitti siinä kidutuslaverilla, niin Greta itki varmaan 10 minsaa sen jälkeen, vaikka heti tisua annoinkin. Ja se hoitaja sanoi, ettei saisi antaa suppoja, vaan jos tulee kuumetta, niin pitäisi laskea lämpöä kylmillä kylvyillä niin kuin ennen vanhaan :eek: Että lääkkeet on kuulemma pahaksi :headwall: No joo, sama tyyppi esitteli mulle myös jotain ihme varastohuonetta imetykseen, kun julkesin imettää odotushuoneessa itkevää vauvaa... :kieh: Onneksi muut naiset sanoivat, että miksi ihmeessä pitäisi mennä jonnekin piiloon imettämään, sehän nyt on maailman luonnollisin asia, kun vauva syö. =)

Tuiskunen: :LOL: Voi että kun tyttöjen äideillä ei ole tuollaisia hauskuuksia. Meillä myös muuten yritetään avata vaippaa, valitettavasti myös likaista, kun kädet sinne löytää.

Tebaaa: tervetuloa munkin puolestani :flower:

Tv- Stressi-Lentis ja Greta 5kk :heart:
 
Pääseekö vielä mukaan? Pikkuhiljaa alkaa kaivata jonkinlaista kanssakäymistä "kohtalontovereiden" kanssa, kun ei tuttavapiirissä ole oikein samanikäisiä vauveleita.
Meillä on tämmöinen unenvastustaja-Arno, s. 20.2.09, 3060kg ja 48cm.
Unohdin (jälleen kerran) viisikuukautisneuvolan, korvat punaisina soittelin viikko alkuperäisen ajan jälkeen ja anelin armoa. Tämä oli jo kolmas neuvolakäynti, jonka unohdin, eka oli raskausaikana ja tämä nyt toinen pojan kanssa. Nolottaa. (Lisäksi siihen kaikki raskausajan neuvolan "teemaillat"... ne vain lipsuivat muistista. Onko täällä ketään yhtä hatarapäistä? En yritäkään väittää, että normaalitilassa olisin yhtään parempimuistinen...)
Meillä on yöunet edelleen hyvin katkonaiset, vähintään kolme kertaa syödään ja siihen lisäksi muut mahdolliset ähinät ja puhinat ja röyhtäytykset ja lohduttelut. Pojalla on refluksi, kohtalaisen lievä sellainen, mitä nyt muitten refluksivauvojen vanhempien juttuja on tullut seurattua. Silti joskus tuntuu rankalta, kun joutuu niin tarkoin katsomaan mitä itse suuhunsa laittaa (tietyt ruoka-aineet, kuten maito, kahvi, ruis jne. pahentavat pojan närästysvaivoja), ja sittenkin on huonoja päiviä, jolloin vain pulautellaan ja itkeskellään ja ollaan pahantuulisia.
Muutenhan tuo poika on kuin Hangon keksi, niin nauravainen ja iloinen! Ja hirmuinen hosuja. Tulee vanhempiinsa... Arno kääntyy vatsalleen, ja kovasti yrittää eteenpäin, mutta ei ole vielä hoksannut, että kädet pitää ottaa mukaan, jos aikoo ryömiä. Kuten monet refluksimukulat, hän viihtyy paljon sylissä ja seuraa mielellään maailman menoa kantoliinassa, joka on ollut ahkerassa käytössä nyt kesällä, verraton juttu!
Soseita on maisteltu muutama viikko, luumusose on ihan ultimate-herkkua, ja peruna-porkkana maistuu myös. Kesäkurpitsa ei tehnyt vaikutusta, ja kukkakaali meni jotenkuten. Nyt uutena omena, jota vähän jännään, että aiheuttaako oirehtimista.
Höh, piti kirjoittaa ihan lyhyesti, mutta tästähän tuli kauhea sepostus!
Koitan vähän päästä kärryillenne ja lukea lisää vanhoja postauksia.
 
KettuPihlaja tervetuloo :flower:

Sötnos, kiitos. Jotain tällasta mä vähän itsekin ajattelin sen tarkottavan. Eli onko sen sit niin, et se tissimaidolla ohennettu sose sulaa nopeemmin kun ohentamaton.

Lentis
:hug: Mä oon luullut, et te matkustatte koko perhe? Mut sulla jääkin mies kotiin. Tsemppiä reissuun! :)
 

Yhteistyössä