No nyt on syntynyt ensimmäinen
Paljon onnea, jaksamista ja kaikkea hyvää lillip :hug:
Miulla tuli ihan tippa silmään, hassua. Toivottavasti kuullaan jossain vaiheessa teidän kuulumisia.
Mulla taitaa jokatoinen päivä tuntuu että "syntyis jo" ja jokatoinen että "ei tässä vielä kiirusta, saanpahan levätä" .
Eilen neuvolassa täti sanoi että sais ainaki viikon vielä pysyä mahassa. Musta tuntuu että tää kaveri pysyykin LA asti, koettelee vaan mammaa.
Supistukset on jo tosi kovia ja kipeitä, ei tämmöstä ollu ollenkaan eka kerralla. Eikä niihin vaikuta olenko tehnyt jotain hommia vai levännyt, ne tulee jos tulee. Hivenen on synnytys mielessä, koska supistuksen aikana paras asento on jotenkin seisaalteen ja nojaten käsillä pöytään että maha on lattiaa kohti "rentona" yrittää olla tai kontallaan... oijoi...
Neuvolan terkka määräs huomiseksi neuvolan lääkärille tarkistuttaa kohdunsuun tilanteen.
Vaavi on kääntynyt takaisin pääalaspäin, niinkun itse arvelinkin. On jo tosi alhaalla. Aika kipeä on tuo alaosasto.
Nyt oli meikäläisellä tullu painoa melkein 800g/viikko
Täti sanoi vaan että "saa sitä tässä vaiheessa tullakin" . Niin no, mulla ei oo hirveemmin tullu painoa, jossain kohtaa oltiin muutaman kerran miinuksen puolellakin. Sit näin pari kertaa on tullu joku +500 ja toi 800. Mulla näkyy kyllä painossa normaalistikin heti, jos en ole liikkunut "kunnolla" (itselleni tarpeeksi, riittää kyllä ihan 3-4 kävelylenkkiä viikossa ) .
Nyt onki ekaa kertaa raskaudessa se aika, kun on kokoajan nälkä! Parin tunnin välein menis leipä, omena tms. Paljon kun ei kerralla mahdu, mut eikös se ooki ihan hyvä et vähän kerrallaan ja usein...
Sf-mitta oli 31,5 (rv 35+6)
Heh, neuvolan täti katto monta kertaa mun viikkoja ja ihmetteli että "oletpas sie jo näin pitkällä, ohhoh" . Neuvolan koneilta oli sitte kadonnu ihan kaikki tiedot, kaikkien! Onneksi on äitiyskortti, johon aina kirjataan kaikki!
Hb:a ei otettu, otetaan enskerralla.
Huomenna otetaan verta, kun mulla on negatiivinen veriryhmä. Käyn siis huomenna ensin pikasesti antamassa verta terkkarille, jonka jälkeen lääkäri.
Sitten ois 27.1 koksissa se synnytystapa-arvio lääkäri.
Matma On käyny varmaan samalla lekurilla koksissa kun minä. Niistä kaikista kellä siel oon nyt käyny, tuo mies on ollu paras.
Olipas hyvä, että täällä on muutamat maininneet noita päänympärys mttoja! Mä eilen just kaivoin esikoisen neuvolakortin esiin ja tutkin hänen päänympärys mittoja. Syntyessä ollu 34 cm ( 3160g, 51 cm ) . Veikkaan että tällä tulokkaalla ehkä hivenen isompi, kun on sitä kokoa veikattu isommaks muutenkin. Tässä olen nimittäin pähkäillyt, että minkä kokoisen hatun ja minkälaisen! ostan vauvalle. Siis tommoinen asia on jäänyt multa ihan näin viime tippaan
Anoppihan osti toppapuvun, tumput ja hatun vauvalle jo ajat sitten. Nyt kun hattua katsoin, sehän on 43/45. Allehan tulee kypärämyssy, mutta oikso toi silti iso...se ei ole mikään "venyvä" malli eli väljäksi voi jäädä, en tiedä. Pitäisi olla joku kelle sovittaa! Ja mulle tuli hinku löytää pipo jossa on oranssia :xmas: Kun ostin semmoisen ruskean "nalle haalarin" vauvalle.
Meillä on vaunutki nyt kasattuna olkkarin nurkassa :heart:
Taitaa olla helpompi kulkea niidenkanssa takaovesta kuin etuovesta, koska etuoven edessä on aika korkea rappu.
Supistuksista vielä, että mullakin ne on alkaneet tuntuu joskus myös selässä. Ja mulla vaan paniikki kasvaa et mistä mä tiedän sinne sairaalaan ajoissa lähtee kun oikee aika on! Niiden neuvoilla olisin jo mennyt sinne yksikin ilta kun tunnin ajan noin vartin välein tuli supistuksia, jotka sattui ihan todella.
Ihmettelen suuresti jos ne ei ole mitään saanu aikaan kohdunsuulla! Huomennahan tuo nähdään... Inhottaa taas mennä levittelemään jalkojaan sinne suht nuoren naikkosen eteen. Tai no, ainahan se inhottaa, oli mies tai nainen, minkäikäinen tahansa. Yritän kovasti ajatella että se on sen työ ja se näkee semmoista päivittäin, mut ei se auta mun jännitykseen.
Mä voin melkein jo tuntea vauvan tuoksun nenässäni, kun oikein ajattelen :heart:
Glow&Onni 36+0