Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Tuulikki73
Oikein paljon onnea Lillip :flower: ja jaksamista :hug: toivotaan etta vauvan toipuminen sujuu hyvin.

Pur & Haavemamma, Helpottavaa kuulla että muillakin on hiljaisia vauvoja. Mulla on ollut koko raskaus aika ollut tosi hiljaista tuolla masu osastolla. Tuntuu, että kaikkien muiden vauvat potkii niin, että maha heiluu, mutta mun ei vaan... :( Oon yrittänyt olla huolestumatta asiasta, kun ultrissa on aina ollut kaikki ok ja sydänäänetkin kuuluu hyvin. Mutta kyllä välillä on hiveä huoli, että onkohan siellä kuitenkaan kaikki ihan kunnossa?... :ashamed:

Mulla on nyt kanssa iskenyt flunssa päälle. En yhtään kyllä ihmettele, kun mies on köhissyt jo viikonpäivät ja töissä joka toinen valittelee flunssaista oloa. Olen vielä kärvistellyt töissä, mutta saattaa olla että joutuu jäämään ainakin päiväksi kotiin parantelemaan oloa.

Tuulikki + Taimi 33+4
 
Onnittelut Lillipille pinon ensimmäisestä vauvasta ja paljon voimia seuraaviin viikkoihin :flower: :heart:

Itse olen lukenut kaikkien kaikki tekstit mutta oma kirjoittelu on jäänyt vähemmälle. Nyt niiskunenän teksti sai mut jännittään vieläkin enemmän. Mulla on kanssa ollut paljon tuota menkkakipua. Viime viikolla jopa yksi yö, jolloin alkoi särkeä myös alaselkää enkä enää pystynyt nukkumaan kun oli pakko kävellä edestakas. Lisäks viime perjantaina neuvolassa terveydenhoitaja sanoi, että siellähän se on valmiina jo tulemaan. Kiinnittynyt ja todella alhaalla. Silloin oli vasta 34+4. Samalla käynnillä mun sf-mitta oli hujahtanut jo 34cm :ashamed: Lisäksi kommentoi, että mahani oli jo laskeutunut. Muuten kaikki koko ajan kommentoi että kuinka mä oon pysynyt näin kauheen pienenä. Mutta silti tosiaan toi sf-mitta huiteli nyt yli yläkäyrän. Neuvolan täti ei suostu antaan painoarviota, sanoo vaan, että ei kauheen pieni tulossa kun toi mitta noin iso.....
Nyt jännittää kun sekä nt-ultrassa, että rakenneultrassa (muita ei ole edes ollut) vauva oli 6 pvää isompi kuin piti mutta koska ei ollut 7 pvää, la ei muutettu. Ja nyt mulla on synnytystapa-arvio (ja siis seuraava lääkärikäynti) vasta, kun mulla on 37+1 :eek: Mitäs jos se vauva ei odotakkaan sinne asti. Neuvolassa vaan neuvottiin ottamaan yhteyttä terveysasemalle tai naistenklinikan päivystykseen jos alkaa tulee noita menkkakipuja enemmän kuin 20 päivässä :whistle:
Mä nyt vaan en tiedä pitäiskö mun makailla vaan ja yrittää olla hissuksiin mutta kun en osaa. Eilen ja tänäänkin kävelin tunnin koirien kanssa päivälenkkiä vaikka vähän väliä tulee sellanen sukkapuikkoisku tai sit alavatsaa kramppaa (=supistus??).
Meillä on kanssa remontti meidän kämpässä menossa vielä 2-3 viikkoa, joten en haluaisi vielä vauvaa tänne tuoda :'(

Tulipas omaa napaa mutta kun on alkanut niin huolestuttaa :ashamed:

Bourriquet 35+1
 
Onnea lillipille pikku rinsessasta ja kovasti voimia teille tulevaan :heart: :flower: :hug:

Soitin just kaverille, sillä vedet menneet viime yönä, on nyt osastolla ja odottelen vauvauutisia. LA hänellä huomenna. Ja aamulla viimeistään käynnistävät jos ei sitä ennen mitään tapahdu.

Sitten voikin alkaa miettimään seuraavaksi koska oma lähtö tulee, tuskin ihan heti.

Tiitteräinen 37+2

 
Onnea Lillipille pikkuprinsessasta ja jaksamista !! :heart: :heart:

Nyt on sitten pinon ensimmäinen vauva syntynyt ja alkaa tässä itseäkin jännittämään taas lisää. Tulee aina vauva vauvalta ns. todellisemmaksi se, että LA tosiaan häämöttää =)

Mulla on nyt lähes joka pv ollut tällä viikolla vihlontaa ja epämukavaa tunnetta alapäässä. Kaipa sielläkin siis jotain tapahtuu... Toivotaan ainakin. Muuten on ollutkin hiljaista niiden "tapahtumien" kanssa :LOL: :LOL:
Meillä liikkeet jatkuu samaa rataa koko ajan eli menoa, menoa ja menoa. Mä en tiedä miten tuo vauva mahtuu ja jaksaa!?!?
Miten muuten oletteko huomanneet tykkääkö teillä masukki jostain tietystä "jutusta" mitä teette?! Meillä esimerkiksi on sellainen juttu et kun hän makoilee pää alaspäin (ja yleensä selkä ja peppu oikella puolella) niin hän saattaa mun silittäessä hänen selkää/peppua olla ihan kiinni siinä mun käden alla ja paikallaan. Sitten kun lopetan niin monotus alkaa :LOL: :LOL: Jotenkin ihana ajatella, että siellä hän tietää mamman silittelevän =)

Caro + masukki 35
 
Onnea Lillipille prinsessan johdosta ja voimia tulevaan! :heart:

Oon muutaman kerran käynyt lukaisemassa, mutta siihen se sitten on jäänytkin.
Eilen oli taas mielenkiintoinen päivä. En ollut tuntenut yhtään liikettä yli viiteen tuntiin, vaikka
vauveli on muuten ollut yleensä ottaen liikkuva. (on kuitenkin ollut laiskempia ja liikkuvampiä päiviä ennenkin, mutta silti aina on jotain tuntunut) soitin yhdeksän jälkeen päivystykseen joka sattui olemaan viereisellä paikkakunnalla ja käski jumpata ja yrittää herätellä vauvaa viiden minuutin ajan. ei mitään eloa. soitin sinne uudestaan ja käskivät tulla heti. päivystys siirtyisi 22.00 jyväskylään. Kauheella kiirellä varmuuden vuoksi synnytyslaukkuun heittelin tavaroita ja päästiin lähtemään. (manasin mielessäni että tänkin olis voinut vähän aikasemmin tehdä...) jäätiin vielä tien liukkauden takia yhteen mäkeen kiinni ja sieltä jo soitettiin että ollaanko tulossa kun päivystys loppuu ihan juuri. lääkäri ei löytänyt 20 minuutin etsinnän jälkeen sydänääniä ja laitto meidät kiireellisesti äitipolille jyväskylään.
oli pitkät 80 kilometriä kun ei pienintäkään liikettä tuntunut, mutta luojan kiitos äänet löytyivät sitten sydänkäyrää otattaessa.
en kuitenkaan päässyt lääkärille, vaikka kätilökään ei saanut heräteltyä vauvaa. käyrä oli niin hyvä kuulemma, että vauvalla ei voi sen mukaan olla hätää, eli siis ei katsottu ultralla.
tänään oli neuvola, jossa kuulin sitten sykkeet taasen ja ensimmäisen kerran vauva liikahti vasta neuvolassa. kuulemma normaaleja tuommoiset liikkumattomuudet äitipolin mukaan, vaikka kuitenkin ohjeessa lukee että on 10 liikettä on tunnuttuva viimeistään kahdessa tunnissa. ota nyt noista sitten selvää. :kieh: :kieh: :kieh:

perjantaina aika kääntöön jkl:än ja(on nyt kääntynyt taas poikittaisesta vaihteeksi istumaan) sitten ainakin katsovat ultralla että kaikki hyvin. jäi vaan mietityttämään, kun mun papereissa lukee että "ylihuolestunut äiti" ja ajattelin että jättivätkö asian sen vuoksi tarkistamatta... jos ne kuvittelee että juoksen siellä turhaan, kun edellinen käynti oli kipeitten supistusten takia 23.12. kai sitä nyt on kuka vaan huolissaan, kun on niin monen näköistä sattunut..?

nyt tuli vaan omaa napaa, mutta olen hengessä mukana ja tsemppiä kaikille!

t. soikku ja minttu 36+3
sf-mitta oli pompsahtanut viime viikkoisesta 3,5 cm, mutta kai se vauvan asentokin moiseen vaikuttaa...
 
Lillipille suuren suuri onnittelu :hug: ja paljon voimia tulevaan. :heart:
Aikoihin en taaskaan ole kirjoitellut, vaikka ahkeraan käynkin lukemassa (viime aikoina 2x päivässä, taidan olla koukussa :ashamed:

Kävin tänään äitipolillla kontrollikäynnillä, kun mulla silloin keskiraskaudessa todettiin se laskimotukos. Vauvalla kaikki hyvin, nikoitteli pikkuinen vaan niin paljon, kun olisi pitänyt sydänkäyriä ottaa, ettei meinannut ensin piirtyä mitään. =) Onneksi kuitenkin meni n. 10 minuutin jälkeen ohi ja saatiin nättiä käyrää otettua. Vauvan painoarvio oli nyt 2.3 kg. Aika lähellä alakäyrää on kasvu, painoa pitäisi olla tällä kasvulla n. 3kg syntyessä. Sain myös ohjeet kuinka pistelen tuota verenohennuslääkettä jos synnytys käynnistyy.

SUPISTUKSISTA: Mulla oli 4.1. tosi kipeitä supistuksia, joiden takia kävin päivystyksessä. Siellä otetuissa näytteissä löytyi bakteeritulehdus kohdunsuulta, siihen nyt bakteerivoide ja synnytyksen yhteydessä vauvan suojaksi annetaan antibiootit. Lääkkeen myötä supistukset hieman vähentyneet, silloin tällöin kuitenkin supistelee kipeästi. Mitään muutoksia ei kuitenkaan ole kohdunsuulla tai -kaulassa tapahtunut.

VAUVAN SUOSIKKIJUTUISTA: Meillä vauvaa on myös tollainen siliteltävä ja rapsuteltava malli, painaituu kättä vasten kun mahaa silittelee. Toinen hänen suosikkinsa on marssimusiikki, innostuu aivan hillittömästi potkiskelemaan tahtia, jos vaikka elokuvassa tai jossain on marssimusiikkia. Jouluna "marssi" innoissaan, kun joulurauhanjulistuksessa tuli Porilaisten marssi. Pikkuisen harmiksi äippä ei ole ihan yhtä innoisaan marssimusiikista, joten hän pääsee suhteellisen harvoin siitä nauttimaan. =)

SYNNYTYS ei ole vielä tullut mulle kovinkaan todelliseksi. En edes päivystykseen mennessäni ajatellut, että vauva olisi syntymässä, kun ei ne supistukset musta niin kipeitä ollut. Uskon, että pikkuinen viihtyy hyvin mahassa ja saatan olla viimeisten helmikuisten synnyttäjien joukossa. Mahaa saattaa synnytyksen jälkeen tulla ikävä. Tai ei niinkään mahaa, mutta vauvan liikkeitä... Onneksi tilalle on tulossa jotain paljon parempaa.

Nyt ruokaa laittamaan, alkaa olla (taas) kamala nälkä.

Kuume ja marssiva poika 34+4
 
Lillip oikein paljon onnea :flower: voimia ja kaikkea hyvää teille :heart:

Tänään neuvolakäynti:
RR 132/84
Hb 116 (viimeksi 108 eli rauta on hiukan auttanut)
pissa puhdas
paino +485
sf 30
syke +155
liikkeet ++
tarjonta rt

Onneksi oli tuo sf-mitta kääntynyt nousuun, kun viimeksi oli vaan kasvanut sentin ja terkka sanoi, että jos se olisi vielä ollut laskusuuntaan niin olisi tarvinnut ultrata :| ilmeisesti ei kovin iso vauva ole tulossa.. Vielä yksi neuvola-aika olis ennen synnytystapa-arvioo sairaalassa. Hitsit, tässä alkaa oleen jännät paikat jo :)

Nyt syömään makaronilaatikkoa :p

T.Kareliini ja vauveli 33+4 :heart:
 
Ooh, onnea lillip! :heart: Ensimmäinen helmivauva. Itku tuli täälläkin kun niin herkistyin. Toivottavasti toipuminen menee hienosti, paljon voimia lillille ja perheelle!

Kiitos myötätunnosta ton mun eilisen katastrofipäivän suhteen. Auttoi. =) Tänään on jo parempi mieli, eipä tuohon kai maailma kaadu. Kelaan tein uudet hakemukset, ja turkiskuoriasmyrkytyksen ajattelin unohtaa kokonaan. Mies lupas hoitaa kaiken, mä voin lähteä esikon kanssa evakkoon täältä kuulemma siks aikaa. Huh.

Kauheesti piti kommentoida kaikkea mut nyt lyö tyhjää... Valvoin taas yöllä ja neuloin villahousuja kun en saanut unta. Nukkuminen ja syöminen alkaa olla jo vähä mitä sattuu. Pumpissa kävin taas eilen ja mietin että pitäskö sitä alkaa lopettelemaan kun alkaa jo viikko 36? Toisaalta se ei aiheuta mulla supistelua vaan pikemminkin tosi hyvän olon saa aikaan... Enpä tiedä, torstaina on neuvola, voisin siellä kysyä että sopiiko jatkaa loppuun asti. Viimeraskaudessa harrastin uimista loppumetreillä mut nyt uudelleensynnyttäjänä ei oikein uskalla kun paikat voi olla jo raollaan.

Sairaalakassista: Mä en oo vielä ees harkinnut mitä sinne laittais. Vauvan tavaratkin on kaikki vielä kaverilla lainassa, joka on mahataudissa, joten en niitä ihan just oo hakemassakaan etten vaan saa tartuntaa tuliaisiks. Joten täällä on kaikki valmistelut edelleen tekemättä. :ashamed: Kotiutumisvaatteista joku kyseli, tää suosittelee hametta tai löysiä verkkareita, koska varsinkaan tikkien kanssa ei paljo housuja tee mieli jalkaan vetää.

Kukahan on seuraava? Onpa jännää... =)
 
Tästä kyllä huomaa, että mä olen kotona ja PITÄISI opiskella. Kaikki forumit ja etenkin toi naamakirja vie ihan turhan paljon aikaa:)
Soikku, hui kuinka pelottava reissu! Mä olisin ollut kanssa ihan paniikissa. Kun itse tehtiin tuommoinen "ylimääräinen" tarkistusreissu niin lääkäri oli aivan mahtava ja sanoi, että mieluummin he aina tarkastavat kerran liikaa kuin kerran liian vähän. Ettei tarvitse olla nolona omasta huolehtimisestaan.. Sitäpaitsi mikä on ylihuolehtiva??
Ai niin vauvan herättelystä tuolla samaisella reissulla se lääkäri sanoi, että hyvä tapa herättää vauva (jos liikkeitä ei ole kuulunut) on juoda kylmää vetta tms. Kukaan ei varsinaisesti ihastu siitä, että päälle kaadetaan kylmää. Ei edes sikiö:) Olen muutamaan kertaan testaillut ja hyvin toimii. Heti alkaa kamala monotus...
 
Lillip; tuhannesti onnitteluita pienen pienestä prinsessasta :heart: Ja voimia teille runsain mitoin.Huoli vauvasta varmasti kova, mutta onneksi nämä pienokaiset ovat taistelijoita.
Nyt toivotaan hyvää ja pikaista toipumista pikkuisellenne.
Hengessä mukana olemme ja kun jaksat niin kerrothan kuulumisia.

kuka kyseli tunnustelusta emättimen kautta, niin itse koklasin joo tässä taannoin.Kohdunsuu suht jo linjoilla, ja tosiaan on ihan lähtökuopissa.Onneksi on aikanaan tullut luettua synnytysoppia niin muistaa vähän miltäs sielä värkissä piti tuntua ja löytyä.Aukihan se on ja kanavaa ei ole.en ole nyt uskaltanut infektioiden takia edes koskea enää ja kun supistelee muutoinkin toi saa aikaan niitä lisää.

Omaa napaa; täällä ei kummempia, supistelee, pissattaa,väsyttää, nälättää eli ihan tässä normaali elämä on menossa.Sen verran sain tehtyä että pakkasin sairaala kassin.Eväitä(lue suklaata ja vissyä ja pillimehuja)en ole vielä ostannu, mutta jos huomenna kävisi ruokaostoksilla ja toisi tullessaan.

mutta nyt sohvalle ja koivet kattoon..ja saunaankin pitäisi mennä..

sini 37+1
 
hei vuan!! tänään kävin äitipolilla taasen kontrollissa, ja ei sieltä nyt mikään jättiläinen ole tulossa. 2,5 kiloa oli tämän hetkinen paino..
tuossa katsastelin teidän muiden vauvojen kokoja n. samoilta viikoilta.. ja "jäljessä" tullaan. vaikka kuitenkin tuo raskausdiabetes on.. puolisen tuntia olin sydänkäyrällä, ja hyvin pumputteli menemään.. innostu äänistä. huoh..
Kysäsin lääkäriltä sitten että kuinkas pitkälle mennään, ni sano että korkeintaan rv 41 annetaan mennä jos ei ala aikasemmin kuulumaan.. seuraavan ajan antokin sitten lasketulle päivälle.. :) katotaan jäädäänkö sille reissulle vai mennäänkö aikasemmin.
kuinkahan sitä kestää synnytyksen.. oli jo nii kipeetä touhua kun lääkäri kokeili ja mittas lantion ym.. :headwall: tuskaa tuskaa tuskaa!!

unikeko80: enpäs ole kuullutkaan tuosta kylmästä vedestä.. täytyypäs testata itekki

Mä en vaan "osaa" pakata tuota sairaalakassia.. mikä siinä voi muka olla nii vaikeeta.. päivittäin mietin ja mietin mitä laittaa matkaan..

Väri päässä..nyt sitä pesemään..

-Audriina 35+6
 
Ensin LILLIP :heart: Äitini jo ihmetteli mitä minä itken täällä... Onnea pienestä ja hänelle paranemisia, hiljaa hyvä tulee.

Tänään olikin ihan normi nla-visiitti, luulin et on pelkkä sokerihomma. Sf-mitta 34(33oli viime viikolla), paino +0kg(on rd-ruokavalio auttanut ekaa kertaa ei paino noussut), pissa --, turvotus +/-, liikkeet ++, sydän + Se on jännää kun tuolla on paljon enemmän aikaa kuin edellisessä, ei tietenkään hirveen montaa tässä meidän neuvolassa käy ja tule meidän kylälle nyt lähiaikoina syntymään kuten pääkaupungissa, mutta yli tunninkin saa olla näillä käynneillä!
Kovasti ultrassa näkyi poika tekevän hengitysharjoituksia, mitä olenkin nähnyt joskus kun kovan hikkailun jälkeen maha nousee/laskee ihan kuin vauva läähättäisi!!
Sokeriarvot vihkoseni mukaan sitä luokkaa et ensi viikolla vissiin sairaalaan koko- ja synnytystapa arvioon, ja ehkä yöksi sokereita mittaamaan. Eli en menekään nla-lääkärille ensi viikolla, se peruttiin.

Joku muu aiemmin tuolla kertoi samaa, että sisäreisiä on kovasti vihlonut. Muutaman päivän ajan oli, nyt tänään ei enää ole vihlonut. Ja kun esim. istun pytyllä vaikka ihan pissillä, tuntuu ihan emättimessä sisäreisien lisäksi kipua ja painetta/turvotusta ja tekis mieli vähän ponnistaa ja tuntuu et jotain tulis jos niin tekisi. Ei samalla tavalla ponnistuta kuin ulostaessa. Oisko jotain sisäisiä kohjuja mitkä painaa sitten hermoja joka kohtaa vai olisiko vauvan pää niin alhaalla et jotain hermokipuja sen takia? En ylläripylläri muistanut juuri sitä hoitajalta kysyä ja kun tuo reisijomotus ainakin toistaiseksi loppunut.

Kelallekin päätin taas ihan piruuttani soitella ja nyt oli sentään palkanlaskijalta paperit tullu, viime torstaina jo. Mutta ei ollut vielä lähtenyt asia eteenpäin käsittelijälle, lupasi laittaa myös kiireellisen merkinnän siihen. Ruuhkaa varmasti siel on, mutta tuntuu et ne paperit pyörii siel miten huvittaa eikä väliä häviääkö vai ei. Minä yksin tulen lapseni elättämään, niin pakko toppuutella vauhtia niihin.. Kun en nyt olekaan varma maksaako tpaikkani palkkaa ekoilta kuulta, jotain sieltä nyt onneksi vielä tulee kuun lopussa ainaskin. Olen vähän hoopo näissä uusissa jutuissa..

Joillakin oli täällä tosi huonoja päiviä, taisi olla ainakin Angela ja Pixie jos en väärin muista... Kovasti haleja teille ja jos olisin paikalla tarjoisin jotain hyvää lohtuevästä, suklaata ja hampparit :hug: Tai vaikka suklaajäätelötuutteja, ne nyt viime viikolla maistui...

absa ja atso 34+1
 
Glow
unikeko Mulla on toinen raskaus, mut muistelen et kyllä mulla ekassakin otettiin 3 kertaa verinäytteet tämän rh- takia (niinkun nytkin ) .
Tässä netistä löydetty selitys, omin sanoin kerrottuna vois olla tosi sekava...
"Suurimmalla osalla ihmisistä on veressään ns. Rhesus-tekijä, eli he ovat Rhesus-positiivisia. Jos Rhesus-tekijää ei ole, henkilö on Rhesus-negatiivinen. Jos sikiö onkin Rhesus-positiivinen, voi äiti alkaa kehittää vasta-aineita Rhesus-tekijää kohtaan. Toisin sanoen äidin elimistö tunnistaa "vieraan" itselleen sopimattoman tekijän, jota elimistö alkaa vastustaa. Yleensä tila pahenee ensimmäisen raskauden jälkeen. Tämän estämiseksi voidaan antaa Anti-D -pistos lapsivesinäytteen, istukkatutkimuksen tai synnytyksen yhteydessä. Jos myös lapsi on Rhesus-negatiivinen, mitään ongelmaa ei silloin synny. "
http://www.verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/raskauden-seuranta/perustutkimukset-neuvolakaeynnillae/vasta-aine.html

Todella harvoin noissa kait mitään ongelmia on.

Lähdin iltapäivällä kaupoille, etsimään pientä ja lämmintä pipoa. Vaan kun ei löydy! Pienin koko minkä löysin oli 42 ja sekin näytti isolle :/ ja johan meillä se 43 kokoa oleva on...
Noh, löysin tosi kivan neulehaalarin vauvalle! värikäs ja käy tytölle sekä pojalle. Vaikka nyt melkein varma on että poika tulee, niin silti en oo 100% varma.
Ostin sitte keittiöön verhotangon, eipä se ole sieltä ku vuoden puuttunu... Ja verhon ja ne on jo paikoillaan. Mies laitto sen tangon heti! Vaikka sanoin ettei oo kiire :D
"Kuramatto" vaunujen alle löytyi myös...
Kylläpä tuli nälkä ja väsymys tosi nopeesti ja alko supistellakin, 2 tuntia on ihan max. aika mitä voi liikenteessä olla.

Voi hitsi, mun lääkäri on aamulla jo klo 8, sitä ennen nopeesti sen terkan luona eli 7.55 pitää jo olla siellä :eek:
Ei oo aikoihin tarvinu noin aikasin olla missään!
 
Iltaa mammat!

Onnittelut Lillipille! :heart: Ja jaksuja, kaikki kääntyy varmasti parhain päin.

Häntäluuasia on sitten ratkennut; lääkäri soitti tänään lantioröntgenvastauksista eikä mitään estettä alatiesynnytykselle ole! Ihanaa, mua on niin huolettanut toi sektion mahdollisuus.. Haluan toipua kuitenkin mahd. nopeesti synnytyksestä ja saada vauvan heti tuohon rinnalle syntymän jälkeen. Tulee kätilön mukaan parempi vastustuskykykin vauvalle kun saa heti oman perheen bakteerikannan. Ja sektiossahan se ei oo mahdollista kun vievät heti lämpökaappiin.. Toki voihan silti jotain sattua synnytyksessä että joudutaankin leikkaamaan mutta toivottavasti ei.

Vauvan reagoinnista : Mulla ainakin tehoaa toi makean syöminen, tai nykyään oikeastaan mikä tahansa syöminen :LOL: . Pötköllä alkaa hirmuinen meno kun vaan tulee murua rinnan alle, sunnuntaina kummipojan ristiäisten jälkeen oli ihan vallaton koko illan kun tuli kakkua ja kahvia ym. hyvää... Samoin aamusella kun kelloradio herättää niin alkaa monottelu, tuntuu kuulo pelaavan. Isin masujuttelut saa kanssa elämää aikaseksi :heart: ..

Huomenna ois sitten viimeinen perhevalmennus, hohhoijjaa... Toivottavasti ois hyödyllistäkin asiaa, ei oikein enää jaksais istua paria tuntia turhan takia.

Saas nähdä kuka meistä sitten jakautuu seuraavaksi, vointeja kaikille!

T.R+P rv 37+2
 
ONNEA Lillip :flower: Siit tuli sit tammivauva

Rhesus-negatiivinen veri on mulla kans ja joka raskaudes on 3 kertaa otettu verinäytteet silt varalt ettei vasta-aineit oo tullu. Yhdessäkään raskaudes mul ei ainakaan tähän asti oo niin käyny. Eka vauva oli itekki negatiivinen, toisest en muista.

Kyl nyt jo alkaa odottaa mammalomaa(2 pv:n pääst) et saa levätä ja ostella loppui tavaroi ja touhuta jotai muuta.

Nyt on pakko kaivautuu sohvan pohjal...niin pal väsyttääki jo |O
 
Unikeko: Hassua kun just kerroit ton vesijutun. Luin äsken tytöille iltasatua, ja ennen sitä huomaavainen esikoinen toi mulle lasin vettä. Totesinkin, että onpa tullut kraanasta kylmää, ja ei muuten kestänyt montaa minuuttia, kun mahassa alkoi hillitön jumppaus puolelta toiselle. Lapsetkin ihan innoissaan kokeilivat vauvan liikkeitä. Eli ehkäpä riehaantuminen johtuikin kylmästä suihkusta. :D

Soikulla oli ollut koettelemus... :hug: Ja itse varmaan kysyisin, että mistä moinen luonnehdinta on sinne papereihin päätynyt. Ei kuulosta kovin asialliselta arviolta. :eek:

Kohdunsuuta en uskalla lähteä ronkkimaan. Kaipa ne paikat joten kuten kiinni on vaikka supisteleekin.

Kyllä on täysi olo. Johtuiskohan siitä, että olen tänään taas syönyt aivan älyttömästi, enkä tosiaan edes terveellisesti. :whistle: Syön kuitenkin lähes samalla tavalla (tai enemmän) kuin silloin kun liikuin lähes päivittäin, ja nythän en ole satunnaisia rupeamia lukuun ottamatta liikkunut pitkään aikaan. Uimaankaan en taida uskaltaa, koska epäilen, että ne parin viikon takaiset hitonmoiset liitoskivut tulivat rintauinnin potkuista. Ja ei kai uintia enää vikoilla viikoilla suositella muutenkaan.

Rosinante: Hienoa, että alatiesynnytykselle ei ole estettä! Itse pelkäsin jonkin verran ekaa synnytystä kun olen niin pieni, mutta ekan kerran jälkeen olen pelännyt ainoastaan sektiota, ja varsinkin kun olin vähällä siihen joutua kuopuksen perätilan takia.

Kössi 36+5
 
Oikein paljon onnea Lillip!! :flower: Paljon voimia koko perheelle!! :hug:
Kyllä tuli tippa täälläkin simmuun!

ON: Tänään oli neuvolalääkäri. sf:35,kohdunsuu pehmeä,mutta kiinni.Pituus 1cm.Muuten kaikki hyvin,mutta mul on hiiva! :/ Ja ilmeisesti myös kielessä on hiiva!Siitä labraan perjantaina!Eli ilmeisesti molemmis päissä hiiva! :kieh:
Niin ja ei ilmeisesti vaavi ole ihan lähiaikoina sieltä tulossa..voihan kettu!! :whistle: Eli taidan vielä olla yhes koos reippaasti yli ajan! :kieh:

Nyt saunaan!

Tyypin äippä ja Einari 36+1 :heart:
 
merkkaamassa :D

haavemamma73 minä en ainakaan saanut linkin kautta masu kuvaa näkyviin...
kokeile uudestaan jos vaikka saisit päivitettyä sen profiiliin.. mä jouduin myös yrittää kuvaa ainakin neljä kertaa ennen kun vaihto sen sinne.
kun olet vaihtanut profiilikuvan jos näyttää viel vanhaa kuvaa niin päivitä se sivu.. niin ainakin sain omani näkyviin..
onpas sekavaa tekstiä taas mut etköhän ymmärtänyt mitä ajoin takaa :LOL:

äippä-83 34+6
 
Tuulikki73 Juu rauhallinen on tämäkin masuprinsessa, mutta harvemmin jaksan olla huolissani asiasta niinkuin perjantaina. Tosiaan eilen lekurissa kuitenkin kaikki oikein mallillaan.

Soikku Apua, mikä reissu, onneksi kaikki hyvin :)

Audriina Jos yhtään lohduttaa niin en mäkään sitä sairaalakassia saa pakattua, olen laittanu yhteen paikkaan hammasharjan ja tahnan ja liivinsuojia ja sitten miettiny että no ehtiihän ne dödöt, shampoot ym:t sitten kaapata mukaan. Vauvan kotivaatteet on kuitenkin pakattu lämpöpuvun sisään ja isukki tietää mistä se napataan kyytiin kun me likat ollaan tulossa kotiin :)

Glow Millaisen kuramaton hommasitte ja mistä? Mäki olen sitä miettinyt..

äippä83 Tänx, no onhan se nyt kumma näitten kuvien kanssa!!!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3379922.jpg
entäs näin??

Eiliset neuvolakuulumiset eli 36+4:
Paino +808g, yhteensä tullut 14 kg
Turvotus +
RR 114/67
Kohdunkorkeus 32
RT
Liikkeet ++, syke 130-140
Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 2,5 cm ( ollut sama mitta koko ajan)

Pyysin ja sain myös lähetteen toksoplasmoosi testiin kun meillä on tuo kissimissi. Ukko onkin ny yllättäen alkanut höösätä noitten kissanhiekkojen kanssa..mitä se ei ole tehnyt aiemmin ollenkaan ;)

Tänään oli perhevalmennus nro 3. Paikalla oli oikein pariskunta 2 kk:n vaavin kanssa ja siinä sitten kyseltiin ja jutskailtiin ja ihmeteltiin niitä näitä.

Mahaikävästä Raskausaikaa kokonaisuudessaan saattaa tulla ikävä. Mä olen kaikista hormoneista huolimatta ollut tosi hyvällätuulella ja reipas ja miehen kanssa ollaan oltu molemmat onnemme kukkuloilla.. nyt loppua kohden etenkin, kun sillekin on perhevalmennustan ja synnärikäyntien myötä alkanut vauvan tulo konkretisoitua.
Toisaalta tuskin maltan kun pääsen oikein hikijumppaan tai juoksulenkille ja ehkä likkain kanssa ottamaan vähän viiniä. Ulos lähtemisestä olen sitä mieltä että sitten kunhan jaksaa ja riipuu kait paljon imetyksestäkin. Tavoitteena olis päästä laskettelureissulle maaliskuun lopulla..mutta ehkä maltan/ kykenen olla vain yhden yön.
Oma kummipoikani oli mulla yökylässä 2 viikkoisena, kaikki meni tosi hienosti, mutta olihan se tositosi pieni. Nyt kaveri jo 12v :)

hm ja nökerö 36+5
 
Lillip Paljon onnea pikkuisesta prinsessasta :flower: !!

Huomenna on mulla aika ä.polille koko arvioon :heart: eikä jaksais odottaa :D Musta tuntuu kyl et maha on pienempi,mitä näiltä muilta on ollu.Sain just ennen raskautta pudotettua 14kg et voi tietenki vaikuttaa asiaan et oon ollu lähtöpainolta itekki pienempi,ku mitä ennen.Meillä on kyllä ollu ihan hurja päivä tänään.Esikoisen kanssa sai läksyistä tapella,on ollu nyt toista viikkoo koti opetuksessa,ku niitten kouluta löytyi laaja home ongelma,säde sientä yms,otin tytön heti kotiin ja niin teki moni muukin vanhempi.Tänään varmistui sitten että uusi koulu paikka löytyi ja perjantaina sit palaillaan koulun penkille
=)

Hemuliina 35+3 :heart:
 

Yhteistyössä