Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

mulla sukkapuikkokipu on verrattavissa siihen että joku tökkii kohdunsuuta jollain terävällä. Eli kipu on viiltävää ja tuikkasuja tulee niin että toisinaan ihan hytkähtää... Muuten en asiaa osaa kuvailla :) toivottavasti jotenkin selvensi... :wave:

Jospi taas...

muoks. Labello, mulla värjäykset onnistunu jopa paremmin kuin normaalisti. Kahdesti olen tukan värjänny ja kaunis väri tullu (kaupan värillä), jopa kampaaja sanoi että voi johtua hormooneista näin hyvä väri, tiedä sitten...Mutta kun kerran kampaajalle menet, niin rohkeesti vaan uutta väriä tukkaan :) sinullekkin jotain vaihtelua nyt tähän vähän synkkään arkeen :heart:
 
Glow
Jospi No olipa hyvä etten ostanu noita tutteja! Mielessä oli ja vielä tänäänki ajattelin että pitäisköhän tollanen tutti käydä ostamassa. Nyt ei sitten pidä. Oon ostanu kahden tutin pakkauksen "ainu mam, nanno" tutteja.
 
Tänään onneksi parempi päivä kuin eilen :D

Olen kyllä jäänyt töissä ihan koukkuun tähän palstaan. Aina tylsinä hetkinä näppäilen itseni tänne lukemaan mitä muille kuuluu (eli aika usein). Kotona ei niin ehdikään.

Eilen juttelin synnyttäneiden äitien kanssa kun iski se synnytysahdistus. Onko teistä kukaan saanut spinaalia synnyttäessä? Kuullosti aika hurjalta ettei siinä tunne edes milloin pitää ponnistaa. Tosin kipuherkkänä sopisi varmasti minulle:)

Appivanhemmat lupasivat meille ostaa pienen toppapuvun ja talvihatun mutta eipähän tuota ole näkynyt :/ En teidä ilkeänkö kysyä että ovatko ostaneet tai odottavatko että tietävät kumpaa sukupuolta tulokas on. Mutta ei helmikuun lopulla varmaan kauheasti tarjolla enää ole vaihtoehtoja. Nyt alesta löytyisi varmaan vielä. Mutta vähän ärsyttää kun en tiedä mitä sen homman kanssa nyt tekisi...

Pixie ja HM: Laskettelemaan tekisi minunkin mieli ihan hirveästi!! Sunnuntaina mies kokeili tytön kanssa ekaa kertaa ja kyllä minua nauratti ne pienet sukset. Ihan ok meni ekaksi kerraksi vaikka tytöllä meni hermot kun ei heti onnistunut.

Jospi: Kiitos linkistä! Meinasin nimittäin ostaa juuri noita tutteja.

Nyt on kyllä odottava olo! Kun ei mitään kummempaa tekemistä aina ole eikä pysty mitään tekemään niin istuu vaan ja odottaa milloin se vauva tulee...

Angela
 
hiustenvärjäyksestä Mä oon aina värjänny mun hiuksii punasiks mut nyt raskaude aikana se on ollu iha turhaa touhuu. Värit ei tartu, oli ne sit kestoja tai sävyjä. 3 krt oon yrittäny raskauden aikana ja sit luovutin ja värjään vast synnytyksen jälkeen. Yksinkertasest mitään ei tapahtunu. Ennen ei oo käyny niin.

Peloista sama juttu et nyt oon alkanu futsii et onkoha vauva sittenkää terve. Tai jos synnytykses tapahtuu jotain ja vammautuu...normaalei pelkoi varmastikki
rv 34+5
 
Kyllä osaa tylsistyttää kun on kolmatta päivää ihan yksin kotona, no mies tulee sentään illemmalla...
Mutta itse asiaan, eli Labello, oon ite kevyesti vaalentannut monta vuotta, myös viime raskaudessa ja väristä tuli silloin hyvä. Tässä raskaudessa kun koitin vaalentaa niin tulos oli... vihreä?! :LOL: Niimpä vaihdoin värin punertavan ruskeaan ja muutaman kerran raskauden aikana värjännyt ja ollut hyvä tulos. Taitaa aika arpapeliä olla miten kelläkin ottaa...
 
päivää!

Jospi minä myös näin unta viime yönä että oli toinen helmi vaavi syntyny jo...
täytyypi jäädä vaan odottelee jospa joku tulis meille kertomaan hyvät uutiset..

nyt rupee pikkuhiljaa flunssa hellittää ja jaksoin jopa kauppaan lähteä lasten kanssa.
alapäässä välillä tajuttoman kipeitä vihlasuja ja välillä on todella vaikea liikkua.

huomenna pitäis mennä auto katsastamaan.. toivottavasti menee läpi... muutakin ku ruuvimeisseli pohjasta.. :LOL:

oletteko muut miettineet jo miten haluatte synnyttää ja mitä kivunlievitystä ajattelitte pyytää???
tiedän vain sen että epiduraalipuudutuksen haluan...
avautumis vaiheessa suosittelen ammetta mulle se ainakin teki hyvää ja nopeutti avautumista.

aika hassua vaikka tästä ei kauheen kauaa ole ku on viimeks synnyttäny niin jotenki vaan koko ajan miettii että osaako sitä lähteä ajoissa.
sillon kun toista poikaa lähdin synnyttää niin sairaalassa sanoivat että kohdunsuulla ei ole mitään tapahtunu ja sanoivat että pistävät tunniksi käyrään ja sit kotiin.. tunnin makasin osastolla ja supistuksia tuli ihan kivasti.. kätilö tuli tarkastamaan tilanteen ja tokas että 4cm auki eiku synnytys saliin.. noin 7tuntia myöhemmin poika syntyi..
ja ne olivat laittamassa mut kotiin...
:D

äippä-83 tasan 35 =)
 
Heippa pitkästä aikaa, en ole hirveemmin jaksanut viime aikoin kirjoitella. Omat huolet painaa mieltä. :ashamed:

Mutta ensiksi Lillip ja perhe, paljon onnea ja voimia koko perheelle. :hug:

Hiustenvärjäyksestä täällä kans Jeja toinen punapää, mulla on väri pysynyt ihan normaalisti päässä, värjäyskertoja oon kyllä harventanut, kun en jaksa siinä parturin penkissä niin mielellään istua.

Peloista mua on kans alkanut pelottaa, että onhan vauva terve. Toinen pelko mikä mulla on ainakin unissa tosi voimakkaana on se etten itse selviä hengissä synnytyksestä ja mies joutuu jäämään vauvan kanssa yksin. Sit, kun aina herää siitä unesta niin on aina ihan tippa linssissä, kun miettii miten mies selviäisi. :(

Meillä on tosissaan nyt aika vahva raskausmyrkytysepäily, mun verenpaineet huitelee jo ihan mulle uusissa lukemissa. Viime perjantaina oli 146/88 ja painoa tullut 1475g/vko, maanantaille laitettiin sit uus aika, painoa tullu viikonlopun aíkana yli 400g ja alapaine taas noussut 140/92. Eli turvotusta on vaikka muille jakaa. Nyt pitää mennä taas perjantaina uusiksi... Pelottaa, että mitenkähän tässä käy. En millään tahtoisi joutua sairaalaan lepoon.... :'( onko vinkkejä millä kotikonstein saisi verenpainetta alemmas? Muitakuin tuo suklaa, se on mulla kaloreiden takia varmaan kiellettyjen listalla. :LOL:

Mut nyt meen lepoon hetkeksi. On taas ihan nuutunut olo.

Smirge ja Viuhti 34+2
 
Heipä taas..

Oli ihan pakko koulustakin häipyy kesken päivän, kun alkoi tuo istuminen sattuu jo selkää :/
Kotimatkal tuli sit kävästyy h&m:l ja lindexil.. :whistle: Ja tarttuhan sieltä taas mukaan vaatetta vauvalle.

Glow: Itekkin meinasin päätyä tuohon tommoiseen villamyssyy, mut tulinkin tänää siihen tulokseen että ompelen fleecestä hatun vaaville :)

Sukkapuikkokivuista että mulla on niitä tänään tuntunut. Kaupassa kun jonottelin kassalla ja nyt kotona muutaman kerran. Muutenkin on alkanut toi istuminen olee hankalaa kun yhtenää kiristää ja puristaa mahaa.

Joku kirjoitteli siitäkin että kun mahaa silittää niin vaavi työntää peppuaa käden kohalle. Eilen sitten kun silittelin masua, niin kyllä se sitä sieltä työnti. Loppu vaihees massu oli ihan epämuodostuneen näkönen :LOL:

Mut, nytten taas tonne sängyn pohjalle pötköttää.. josko tää selkäkipu menis.

Tyttö-nen & Vaavi
 
Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan?

Täällä siis odotellaan perheeseen kolmatta lasta. En ole aiemmin oikein uskaltautunut mukaan tänne kirjoittelemaan, kun meillä on ollut hyvin hankala tämä raskausaika ja syksyllä tuonne sikiöseulassa kiinni jääneiden pinoon tuli muutaman kerran enempi kirjoiteltua.

Nyt kaikki pitäisi olla vauvalla hyvin, mutta kyllä kaikki koettelemukset ovat sellaiset jäljet jättäneet, ettei tästä raskaudesta ole pystynyt kovin suuresti nauttimaan, pelkoja pelkojen perään :( Mutta täytyy nyt vain yrittää olla luottavainen, että nyt kaikki menisi parhain mahdollisin tavoin loppuun asti :)

Mehän jäätiin np-ultrassa kiinni ja sitten kun alettiin tarkemmin tutkimaan, selvisi, että vauvalla oli voimakkaasti suuretunut virtsarakko (np-ultrassa lähes koko mahalaukun suuruinen ja tällöin myös lievästi laajentuneet munuaisaltaat). Silloin saimme todella synkeän ennusteen, mutta ONNEKSI emme uskoneet NKL:n lääkäreitä ja haimme vielä toista mielipidettä yksityispuolelta ja 1,5 viikon kuluttua kaikki olikin hyvin... Ihan hirveää ajatella, jos olisimme uskoneet lääkäreitä ja tehneet keskeytyksen, kuten silloin suositeltiin :'(

Nyt tosiaan on sitten saanut ravata vähän väliä tuolla äitiyspolilla (tai alkuun sikiöntutkimusyksikössä ja rakenneultran jälkeen sitten polilla) ja kaikki näyttäisi olevan tällä hetkellä niin hyvin kuin vain voi. Nyt vain vähän kauhistuttaa vauvan kasvu... Meillä aiemmat lapsetkin olleet 4kg painoisia tai hieman yli ja ei tämä ainakään pienempi tunnu olevan: viime viikolla rv 35+2 painoarvio oli 3,2 kg (tai ekaksi ultra antoi päälle 3,4 kg...), joten ei haittaisi vaikka syntyisi sitten hieman ennen laskettua aikaakin kokonsa puolesta... Nyt sain sitten vielä yhden poliajan tuon koon puolesta viikkoa ennen laskettua aikaa, jos ei ole sitä ennen syntynyt, niin mietitään sitten mahdollista käynnistystä, jos vaikuttaa olevan jo tällöin 4 kg paikkeilla tai yli...

Tosi vilkas tuntuu tämäkin masuasukki isoveljiensä tavoin olevan ja olo alkaa olla jo aika kypsä jo pikku hiljaa... Kohdunsuu mulla oli viime viikolla jo sellainen, että 1-2 sormelle auki ja kohdunkaulaa 2 cm jäljellä. Mutta saisihan tuo koosta huolimatta vielä viikon pari pysyä mahassa ja sitten vaikka jo syntyisikin :)

Hyviä vointeja kaikille :)

Lumienkeli79 ja "Oskari"36+0
 
Heippa! Alkaa jotenkin aika käymään pitkäksi kotona, jotenkin niin toivoisi jo että vauva olisi maailmassa. Tuntuu välillä, että seinät kaatuu päälle :( Eilenkin olis tehnyt mieli lähtee johonkin vaikka kyläileen, muttei ukko jaksanut mihinkään lähteä työpäivän jälkeen. On ollut jotenkin itkuherkkä olo monta päivää ja masentunutkin hiukan.. kai ne on nää hormonit mitkä jyllää :'(

Tänään oli pakko lähtee kaverille käymään että pääsee edes johonkin ihmisten ilmoille. Kävin leipomossa ja herkuteltiin leivoksilla :p

Vaipoista: Onko kokemuksia mitkä ensivaipat on hyviä heti kun kotiutuu vauvan kanssa? Libero, Pampers, Muumi?? Tänään piti ostaa vaippoja jo valmiiks mutta useammassa kaupassa kaikki newborn-vaipat loppu :eek:

T.Kareliini ja vauveli 33+5 :heart:
 
Lumienkeli: Tervetuloa :wave: Olette kyllä joutuneet ikäviä kokemaan, mutta jospa tästä eteenpäin olisi edessä vain positiivisia asioita. Hyvä että pyysitte sen toisen lääkärin mielipiteen asiaan :eek:

ON: Lekurissa käyty ja kasvanut suht käyrillä niin saadaan vielä viikko olla kotona. Kohdunsuu oli kuulema jo reilusti kahdelle sormelle auki :eek: Aamulla heräsin kyllä kipeisiin supistuksiin...

aply 37+1
 
Onnea ihan valtavasti lillip pienestä prinsessasta :heart:
Ja enkeleitä matkaan että kaikki nyt kääntyy hyväksi :hug:

Tervetuloa minun puolesta Lumienkeli. :wave:
Hurja on teidän tarina mutta toivottavasti onnellinen
loppu kuitenkin.

synnytys alkaa pikkuhiljaa pyöriä mielessä,
lähinnä että miten se sitten alkaa ja se että kuinka
se lopulta sitten syntyy jos onkin iso vauva.. repeekö pahasti
tai tarviiko imukuppia.
Epiduraalin ainakin haluan ja ilokaasua mutta en halua muita
lääkkeitä. Kuuma suihku ainakin viimeksi helpotti ja varmaan
siellä tulee nytkin aikaansa vietettyä. Siis olettaen että
tämäkin synnytys on pitkä. Muuten ei ole mitään vaateita
tai suunnitelmia. Ponnistusasento tulee varmaankin olemaan
se perinteinen puoli-istuva, siinä asennossa esikko ainakin tuli helposti
ja nopeasti 10 minuutissa maailmaan.

hiustenvärjäys mulla on raskauden aikana pysynyt värit
päässä ehkä jopa tavallista paremmin.

ON: Mä oon alkanut heräämään aamuyöstä ja sitten en saa enää
nukutuksi. Typylin herätessä sitten kasilta väsyttäs sitten
ihan sikana. Alkaa olla näin iltasin jo hivenen tokkurainen olo.
Helmi on ollut viimepäivät ahkerana, monottelee kylkiluihin niin
et on jo ihan kipeet. Ja toisaalta poraa itteensä tonne alas
ja painaa kivasti rakkoa ja johonkin hermoon vissiin välillä
kun tuikkii ihan ärtsysti välillä.
Että näin.

Seuraavaa vauvauutista odotellessa..

iitukka ja helmi 34+4
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista :)

Synnytysajatukset itselläkin jo kovasti mielessä. Mullahan eka synnytys käynnistettiin rv 42+0 ja poitsu syntyi sitten 42+1. Oli kyllä eroa tuolla käynnistetyllä synnytyksellä, kun siinä meni melko lailla tarkalleen vuorokauden verran synnytyspuuhissa kun vertaa tokaan, joka käynnistyi itsekseen rv 39+6 illalla ja 6h ekasta supistuksesta oli poika maailmassa :)

Mulla ei tällä hetkellä kipu pelota juurikaan, lähinnä muut asiat. Mulla ollut molemmissa synnytyksissä aikamoista ongelmaa vuotojen ja kohdun supistumisen suhteen. Ekasta en vuotanut kuin 500 ml (tosin tuli aika holisemalla, että lääkäri ehdittiin silloinkin kutsua paikalle), mutta tokasta 1200 ml ja sitten tarvittiin jo lisävertakin, kun hb oli 74... Ihan tuon vuotoasian suhteenkin täytyisi olla lähtö-hb:n mahdollisimman hyvä, kun sen tietää jo etukäteen, että mulla todennäköisesti tulee tälläkin kertaa reilummin tuota vuotoa taas :(

Onneksi hemoglobiini noossut nyt, kun se toissa neuvolakäynnillä oli kokonaiset 95... Viimeksi onneksi jo 114, tosin maha ei ole kauheasti tykännyt noista rautalääkkeistä, kun piti tuon alimman jälkeen yrittää syödä kahta tabua päivässä. No nyt olen syönyt vaan sen 1 tbl päivässä ja toivottavasti ois edelleen noussut tuo arvo.

Taitaa alkaa olla yhdellä jos toisella jo aika tukalat oltavat tän mahan kanssa, että niitä vauvauutisia siis odotellessa... Aika alkaa käymään jo pitkäksi, kun on itsekin tässä ollut nyt yhtäjaksoisesti jo toista kuukautta ensin sairauslomalla ja nyt viikon verran sitten jo ihan virallisesti äippälomalla. Ja näitä viikkojahan tässä varmaan vielä kertyy, ennenkuin on vauva maailmassa. Onhan nämä lääkäreiden ennustukset ennenkin nähty: mun esikoinen meinasi lähteä syntymään rv 22 ja kaikki lääkärit ennustivat, ettei mitenkään voi pysyä mahassa täysiaikaiseksi ja kuinkas kävikään, yliajalle mentiin, mutta parempi ehdottomasti niin :) Nyt mulla on se poliaika sitten rv 39+1 ja toivottavasti ei tarvitsisi enää sinne mennä... Toinen poika oli täsmällinen ja syntyi juuri laskettuna päivänä, saa nähdä, miten tämän kanssa käy. Olen unessa nähnyt, että syntyisi rv 38+2 tai 38+1, mutta aika näyttää miten käy :)

Lumienkeli79 ja "Oskari" 36+0
 
Kiitokset Pixie rohkaisusta. Just tuon ajomatkan takia valittiin matkustusvälineeksi tuo autojuna. Toivottavasti ei vaan ole mikään koliikkivauva, että saa naapurivaunussakin nukuttua väki. :whistle:
Ja tervetuloa Lumienkelille! :wave: Onneksi raskaasta alusta huolimatta nyt kaikki hyvin pienellä.
Meillä oli se synnytysvalmennus TAYSissa. Ihan kiva oli käydä, vaikka ei kauheasti uutta tietoa tullutkaan, kun olin netissä jo synnytyssivuston lukenut.
Itse en värjää hiuksiani, mutta kampaajani väitti hiuksieni paksuntuneen entisestään raskauden myötä. Kuulemma yleistä, kun ne hiukset joiden kuuluisi normaalisti pudota, eivät nyt raskaushormoneista johtuen putoakaan. Ja sitten raskauden tai imetyksen jälkeen hormonitoiminta muuttuu ja tuntuu, että kaljuuntuu kun kaikki "vanhat hiukset" tippuu kerralla... Tämä siis jo etukäteen lohdutukseksi kaikille, ei naiset raskauden jälkeenkaljuunnu, vaan tilanne vain normalisoituu. Tuli vaan noista värjäyksistä mieleen.

Kuume & pikkuinen 34+5 (edelleen)
 
äippä-83 kyselit noista synnytys jutuista.... Itse haluan ehdottomasti epiduraalin. Sen olen jo 3 kertaa saanut ja tälläkään kertaa en meinaa poikkeusta tehdä. :saint: Haluan synnyttää siinä salin sängyllä kaikkien johtojen seassa, ne tuo mulle turvallisen olon.

Smirgelin: Toivottavasti saat paineet kuntoon :hug: Itse en osaa neuvoa yhtään tuossa asiassa, mutta TSEMPPIÄ!!!

Lumienkelille TERVETULOA :flower: Sullakin jo tosi hyvin noita viikkoja!

Mä eilen ihmettelin, et mikä tuolla mun värkissä nykii, varovasti suihkussa sit koitin tuosta emättimen ulkosuulta niin ihan selkeesti tuntui nappulan pää siinä. Se oikeen pullottaa ja nappulalla oli hikka niin se siinä nyki. Tuntui oikeen kun toinen pyöritti päätään, eli tuskin on kiinnittynyt vielä, vaikka tosi alhaalla onkin.
Ukko sanoikin, että ei varmaan enää tän raskauden aikana uskalla yhdyntään kun ei halua, et sen heppi takoo nappulan päätä :D

-kyrsä ja nappula 34+5
 
pur
ÄIPPÄ83 Mä oon aatellu et toi vesi sopii varmasti mulle ja toivon et se on sit mahdollista. En tiiä montako ammetta siel Lohjal ylipäätään on ku ei me päästä miehen kaa ikinä sinne tutustuu... Mut lämmin suiku on varmaan kans hyvä vaihtoehto, ainakin rauhottaa kovasti mun mieltä. Toivon (vaan en usko) et selviytyisin ilman epiduraalia tai muita vahvempia lääkityksiä kun toisaalta haluisin olla selvillä kroppani kanssa missä mennään. Vuosia sitten ystävän synnytyksessä mukana testasin tota ilokaasua (ei mulla tietty mitää kipuja ollu) mut isompi vaikutus oli tolla hapella. Eli siis niin pitkälle ku mahdollista hapella, vedellä ja jollain lievemmillä säkylääkkeillä mä koitan mennä.

Tervetuloa LUMIKELLO

KYRSÄ hurjan alhaalla se sun pienokaises on toivottavasti se ny viel pari viikkoo pysyy sisällä. Onko sulla ollu ennakoivia supistuksia tai muita juttuja kun en nyt muista?

ON Mulla tää päivä on kyllä ollu aivan totaalisen hanurista, ei vaan kertakaikkiaan MIKÄÄN onnistu. Tulee mieleen et TAASKO tää alkaa kun ensimmäinen kolmannes meni just näissä merkeissä. Blääh, noh minkäs teet.
Mut POSITIIVISENA tyttö on sentään liikuskellu viimeyöstä asti, jopa parin tunnin välein jotain tuntuu, jos ei muuta ni hikka ja se on paljon meillä se. Että tästä kyl oon tän päivän osalta kiitollinen.
joo piti tulla viel toistamiseen tähän päivään kirjottelee kun muu ei ny nappaa.


 
Tervetuloa Lumienkeli :flower:

Synnytys pyörii täällä nyt kokoajan mielessä, jännittää älyttömästi... Esikoisesta en jännittänyt ollenkaan kun ei tiennyt mitä jännittää :) Silloin en saannut mitään kipuun, pelkkää happea. Ilokaasusta kieltäydyin. Nyt kanssa toivoisin että synnytys menisi nopeasti ja ilman mitään vaikka sattuihan se pirusti. Mutta sitähän ei tiedä. Ja asennosta sen verran että ihan perinteisesti siinä sängyllä varmaan, tuntui hyvälle viimeksi.

Hiuksista että mulla lähtee tällä hetkellä ihan kunnolla, sama viimeksi. Sen muutaman kuukauden mitä imetys onnistui oli hyvät ja taas tippui.

Iltaisin ei uni tule millään, sitten valvotaan kahteen, aamulla kyllä väsyttäisi |O

...ja mulla tullu hillitön purkkihernekeittohimo!
 
Tervetuloa LUMIENKELI, tälle palstalle mahtuu aina uusia =) Ja onnea hyvistä uutisista, minä olen käyny ihan vain lueskelemassa sitä toista palstaa aina kun aikaa enemmän on, alussa vaan seurailin sitäkin ja jotenkin myötäelänyt niissä peloissa niin halunnut aina tietää uusimmat kuulumiset. Tänne tulee nykyään niin paljon tekstiä ettei vaan kerkiä muita niin paljoo käydä lukemassa mutta hyvähän se on että on aktiivista porukkaa ja saa monenlaisia vinkkejä pulmiin eikä tarvitse käydä yksindialogia.

Huh, GLOW, alkoi ihan minuakin jännittämään tuleeko sieltä helmivauva nro.2
Vaikka viikkoja ei vielä huikeasti ole, jotenkin salaa toivoo että olisi kohdunkaulalla tapahtunut kypsymistä ja sanottais KYS:illä sitten että aikaisemmin tämä syntyy... Mutta pitää ajatella tärkeintäkin eli sitä että vauva saa kypsyä valmiiksi paketiksi ja tulla sitten maailmaan. :)

absa ja atso 34+2
 
pur: Meillä siis nappula meinas ottaa silloin uudenvuoden päivänä varaslähdön ja saikin ne kortisonit. Kohdunsuun tilanne oli silloin aika huono, mutta päivä päivältä edetään ja kasvatellaan vauvaa masussa. Nyt ei hajuakaan kohdunsuun tilanteesta kun kovasti on suppaillut ja lääkäri on vasta 2 viikon päästä...
 
Iltaa! :wave:

Glow ja ably Ihanaa,mahtaako teiltä tulla seuraavat vaavit! :heart:

Smirgelin :hug: Toivottavasti ei oo raskausmyrkytys ja paineet laskevat!

Lumienkeli79 Tervetuloa! :flower:

ON: Mulla alko yöllä yhtäkkiä sattumaan aivan törkeesti ylämaha! :snotty: Herättelin siin sit jo miestä,että nyt lähetään päivystykseen,mutta onneksi se sitten meni ohi ja nukahdin!
Mies jäi onneksi hoitamaan poikaa,eikä menny töihin!Mul oli tosi huono olo ja oksensin aamulla kaksi kertaa!Nukuin sit vähän aikaan ja soitin neuvolaan.Kävin siel antamas pissanäytteen ja otettiin verenpaine.Yhel plussal oli pissa ja verenpaine näytti aluks 134/81 ja vähän ajan päästä 116/74. Eli ei näil näkymin raskausmyrkytys,huh! :whistle:
Jos sellanen olo viel tulee,niin sit heti äippäpolil!Mahast kyl välil sattuu,mutta ei onneks sillai!Oikein mikään ruoka ei maistu ja mahas kiertää..oiskohan sit vaan jotain vattatautia!
Huomenna meen viel antamaan pissanäytteen ja otetaan verenpaineet!
Täytyy huomen ottaa toi 1v9kk villi poitsu sin mukaan!!Mitäköhän siitäkin tulee! :whistle:

Iso :hug: kaikille jotka kans kärsivät tästä nuhasta ja tietty muillekin,jotka sitä kaipaavat halia!

Tyypin äippä ja Einari 36+2
 
Pikana vaan merkkailen :wave:

Hiusten värjäämisestä
Mulla ei ole mitään eroa ollut, tänään viimeksi olin kampaajalla ja nyt on päässä kolmea eri väriä tummasta oranssiin ja kaikki onnistui hienosti :)

Vika perhevalmennus oli ja aiheena imetys, ihan ok sessio again.

Alapäässä on paineen tuntua ja kutinaa... Ai niin jollain oliki ollu hiiva, niin mä laitoin toissayönä hiivalääkkeen kans ku lekuri sanoi et voipi olla ja lääkkeestä ei haittaakaan.

Aloittelin myös herpeksen estolääkityksen, 2 nappia/ pvä.

Pixie No tehän olette oikein pro perhe!! Mä en ole ajatellu vienkö pientä mäkeen sitten jossain vaiheessa, ans kattoen. Onneksi toi mun mies ei ole enää niin innokas laskija että päästää mut oikein mielellään mäkeen ja jää itse vaavin kanssa. Hän on nuoruudessaan kanssa laskenu kaikilla mahdollisilla vehkeillä että liekkö kiintiö täynnä kun ei enää hingu ollenkaan...

hm ja nöksy 36+6 ( huii :eek: )
 

Yhteistyössä