Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Haavemamma Mulla ainakin oli sitä himskatin hiivaa..! :kieh: Mitä lääkettä sä laitoit?Mul lekuri määräsi sitä Canesten lääkettä.Täytyy vaan muistaa että ei saa käyttää sitä asetinta. Mä oon kyl niin haperopää nykyään,että voin "vahingossa"törkätä sin vaiks mitä!! :LOL:
 
Synnytys: Toiveena on mahdollisimman luomu... Katsotaan nyt sitten miten menee. Varmaan kiljun epiduraalia jossain vaiheessa, mutta toivottavasti saan tukea siihen, että pärjään pelkän selkähieronnan voimin. =) Kuopuksen syntymä on jäänyt tosi hyvänä kokemuksena mieleen kun vauvan ulostulokaan ei sattunut ollenkaan.

Pakotin itseni tänään tunnin lenkille ja jossain vaiheessa tuntui jo, että en pääse kotiin asti. :whistle: Sen jälkeen on kyllä supistanut ihan kiitettävästi ja myös menkkakipumaisia tuntemuksia on vähän väliä. En kyllä halua, että vielä syntyy...sauna ja vaatehuone on siivoamatta. :LOL: Ja hoitotaso laittamatta, vaunut putsaamatta yms. Jotenkin sitä ajattelee koko ajan, että "huomenna", että onhan tässä aikaa, ja jospa huomenna masu olisi hetken aikaa muutakin kuin kivikova pallo...

Kössi 36+6
 
Pikainen merkkaus ja pärinä....

Kerroin viime viikolla soittaneeni Kelaan ja kyselleeni päätösten perään. Olin hakenut päivärahaa vuoden 2007 tulojen perusteella, mutta käsittelijä Kelassa oli silti halunnut myös tiedot viimeisten 6 kk tuloistani ja pyytänyt nämä palkanlaskijalta. Tiedot olivat tulleet joulun aikoihin.
Nyt kävin kelan sivuilla tsekkaamassa, mikä status on. Mulle on lähetetty kirje: " Olette esittänyt etuuden perusteeksi työtulonne vanhempainpäivärahaa edeltävältä ajalta. Päivärahanne määrän laskemiseksi tarvitsemme myös tiedot tulonhankkimiskuluista samalta ajalta."
Eli nyt multa vaaditaan lisätietoja koska virkailija haluaa että päiväraha lasketaan tuon 6 kk tulojen mukaan, ei vuoden 2007 palkan. Jos en olisi soittanut Kelaan ja tietoinen tuosta pyynnöstä, olisin varmaan suht yllättynyt pyynnöstä... Hyväähän tällä varmasti tarkoitetaan mutta huvittavaa on mielestäni. Onneksi saan palkan ekalta 3 kk:lta, muuten voisi alkaa jo nyppiä (maanantaina alkaa siis äippäloma...)

Nyt näin omanapaista, tervetuloa uusille ja parempaa vointia flunssan ja muiden vaivojen kanssa taisteleville. Jokohan meillä palstalla huomenna on uusia Helmivauvoja :)

tv almaa vko 35
 
labello: Tarkoitit varmaan minua? Eli mun laskettu aika on 11.2. sairaala on vieläkin vähän hakusessa, mutta joko Tammisaari (LUS) tai Kättäri (Haikaranpesä) ja poika pitäisi siis olla tulossa monien ja monien ultrien perusteella.

Täällä ollut taas vaihteeksi sellainen päivä, että supistellut oikeastaan koko päivän. Suihkussa käynti näytti vähän helpottavan oloa, mutta muutenkin tämä ipana on ollut jo niin pitkään aika alhaalla, että viiltelee kivasti tuolla alakerrassa...

Mullakin ollut varmaan jo kolme viikkoa tätä flunssaa, että pikku hiljaa alkaisi riittämään! Onneksi nyt ei ole ollut enää kurkkukipua, kun siitäkin sai viikkotolkulla jo kärsiä, kurjaa... Mutta ehkäpä tämä alkaa vähitellen helpottaa ja jos sitä pääsisi vaikka suht terveen kirjoissa sitten synnyttämään, kun sen aika on...

Synnytyksistä ja kivunlievityksistä vielä: ekassa käynnistetyssä synnytyksessä sain epiduraalin, viime kerralla en ehtinyt saada mitään, kun olin jo 7-8 cm auki sairaalaan mennessä auki. Toivottavasti menisi tällä kertaa yhtä kivasti: viimeksi ehdittiin olemaan sairaalassa 2 h kun vauva syntyi ja ammeessa ehdin olemaan ja se riitti silloin. Kyllähän se sattui, mutta on se palkintokin sitten niin mahtava :)

Mutta huomenna neuvolaan ja nythän siellä saakin ravata sitten harva se viikko...

Lumienkeli79 ja "Osku" 36+0 edelleen...
 
Hei muuten, oliko täällä muita, joilla vaavi vielä istua nököttää? Mie en saa unta, kun mietin vaan että joudutaan kuitenkin käännösyritykseen ja muut kauhukuvat siihen päälle. :headwall:

Epätietoinen, hätäilevä ja verenpaineinen Smirge Ja Istuva Viuhtimus 34+3
 
Lillip:n perheelle onnittelut pienestä tytöstä! Ja voimia, varmasti asiat menevät hyvin!

Labello: minut voisi lisätä tuonne la-listalle, on siis 26.2. En ole aiemmin viitsinyt edes pyytää lisäämään kun sieltä puutun kun ajattelin vain olla tällainen sivusta seurailija, mutta kun nyt on viime aikoina tullut jonkin verran kirjoiteltua tänne niin voihan sinne tuon tiedon laittaa :) Ja tyttöä on nyt veikattu tulevaksi. Kiitos :)
 
ähh...täällä koitan varata aikaa lääkäriin kun näyttäs siltä että on taas poskiontelontulehdus, vaikkei mitään flunssaa ole ollukkaan :snotty: niin kuin silloin rv 17 luultiin mulla olevan raskausmyrkytys, joka paljastuikin perusteellisten tutkimusten jälkeen poskiontelontulehdukseksi :D nyt vähän samat oireet... väsymys on kova kun en ole tottunut näin aikaseen heräämään... |O

Jospi ja Papuliina 35+5
 
Hei!

Eilen kävin ä.polilla ja koko arvio oli nyt 2,8kg.Kyl ne 4kg veikkasi tämänkin tulevan.Hassua ku tuntuu et nyt maha pienempi ku muilta,mut kuiteski saman painosta veikkasivat =) 2 viikon päästä uudestaan ä.polille ja katsellaan paljonko sit on tullu painoa lisää.Mä menin sen pelkopolin kautta,tosi kiva et seuraavat nyt sitten sitä kokoa.Toi meidän kakkonen jäi sillon synnytyksessä harteista kiinni ja jouduttiin repiin ulos,niin kyllä se vaan kummittelee mielessää,vaikka 2 sen jälkeen tullu ihan hyvin.

Hemuliina 35+5 :heart:
 
Lumienkeli tervetuloa joukkoon :flower:

Kyrsä: Sulla onkin jo vauva tosi alhaalla, hui! Aloin kans miettiin, että jos mullakin on jo noin alhaalla, että sormilla koittaessa tuntuu jotain :eek: En ihmettele, ettei oo miehelläs kauheesti intoo sänkypuuhiin :LOL: kunpa nyt pysyis siellä vielä vähän aikaa! En kyllä tiedä itsekään yhtään mikä tilanne on tuolla kohdunsuulla ja onko paikat avautunu vielä ollenkaan.. jotenkin toivon kuitenkin että jotain olis jo vähän tapahtunut, ettei tarvis kovin kauaa enää odotella :whistle:
 
pur
SMIRGE ei sae kääntäminen mun käsityksen mukaan mikään ihmeellinen asia oo. Ihan samaan tapaan ku aina enneki lääkäri vaan painelee vauvaa ja sillai kääntää sen. Sit ne seuraa viel monitorista jonku aikaa et kaikki hyvin varuiks. Kuulemma jos lapsivettä normaalisti ei pitäs olla napanuoran kanssakaan mitään ongelmia. Ei kait siin muuta vaaraa oo ku et todenäkösesti kääntyy kuitenki takas mieliasentoonsa viel ennen synnytystä. Mulla kans toi kääntäminen edessä kai kun on tähän asti tosiaan istuunököttäny vaan.

ON käytiin neuvolassa ja laitto lähetteen Lohjalle johonki en nyt muista mihin käyrään, mut liikkeitä mennään seuraamaan ja varmistamaan et kaikki ois kunnossa. Kun multa pidättelyistä huolimatta itku pääsi kun kerroin taas uudelle nlatätille huolistani, vaik kuin yritin neutraali olla. Lapsukainen on kyllä liikuskellu toissa yöstä asti itsekseen varsin vilkkaasti ja on tänä aamunaki ollu liikkeessä. Oisin vaan halunnu lainaan sen stetoskoopin et voin si tarkistella kun ei liiku. Mut laitto siis ton lähetteen kuitenkin. Mies lähti viemään koiran viel ennen ku mennään.

ÄIPPÄ83 soittelen tossa jos vaikka kahvilla piipahtaisin kun vien sitte viel miehen töihin siihe iha viereen.
 
Huomenta!

Tässä kun tuli mieleen aamusta toi kääntäminen niin oliko täällä muita klexanen pistäjiä?! Mulle sanottiin meinaan äippäpolilla ettei käännöstä voida lääkityksen takia tehdä. Istukanverenvuotoriski on niin suuri. Onko kellekään muulle tullut vastaan?!
Kyselen kun tuntuu muutenkin eri sairaaloissa olevan eri käytäntöjä tuon piikityksen kanssa. Täällä mm. nimenomaan painotettiin sen tärkeyttä alkuviikoilta saakka, ja jossain taas on sanottu et aloitetaan vasta vk 20+risat. Vaikka riski tutkimusten mukaan on koko raskauden ajan olemassa. Oikeastaan mä kuulin tuon kääntöjutun vasta nyt vk 33 risat kun ekaa kertaa siellä "puututtiin" tuohon klexanehoitoon. Eli eipä sitä raskauden aikana paljon seurattu ole ja tosiaan vasta nyt ekaa kertaa siitä puhuttiin/kyseltiin. Joku taas mainitsi täällä viissiin et veriarvojakin on katsottu sen takia.

Caro + masukki 35+2
 
Caro: mulla kanssa käytössä KLEXANE. Raskauden aikana n. viikolla 18 (?) todettiin syvä laskimotukos, johon aloitettiin TAYSissa hoidoksi klexane. Annos mulla on aika iso (80+60), kun on päällä hoitoannos, eikä estohoito. Multa on kertalleen kontrolloitu hepariinipitoisuudet verestä, lisäksi muutamaan otteeseen katsottu PVK. Käyn hoidon takia äitipolilla sisätautilääkärin ja gynekologin kontrolleissa. Niitä on ollut rv 23+3, 30+3, 34+4 ja seuraava on tulossa 37+3.
Ja kyllähän tuo lääkitys verenvuodon riskiä lisää, kun se veren hyytymistä estää. Sen takia mulla on ainakin ohjeet olla pistämättä lääkettä, jos synnytys käynnistyy. Olikohan se niin, että edellisestä pistoksesta on pitänyt kulua yli 12h ennen kuin voin saada epiduraalin, juurikin tuon verenvuotoriskin ja sen myötä suurentuneen halvaantumisriskin takia. Olen ymmärtänyt, että mulla aloitetaan estohoito mahdollisissa seuraavissa raskauksissa heti raskauden alussa, koska tässäkin raskaudessa tukos tuli ennen viikkoa 20.

Kuume + pikkuinen 34+6
 
Huomenta

Se on sit vika duunipäivä tänään ennen mammalomaa. Aika hassuu jotenki jäädä töist pois ku kunnon puolest vois viäl olla. Kyl sitä tietty himassaki varmaa tekemist sit on ja kaikkee pitäis viäl hoidella ennen vauvan tuloo.
rv 34+6
 
Tervetuloa mukaan joukkoon Lumienkeli!

Pari viime yötä olen saanut nukkua ilman vessareissuja ja valvomisia. Joku täällä joskus kaaaauuuuaaaan sitten mainitsi, että vessassa saa rampata jatkuvasti, kun tulee kerrallaan vaan pieniä lirauksia. Niin mullakin jo pitkään ollut, mutta nyt parina päivänä on taas saanut lorotella ihan normaalisti. Nyt alkoikin epäilyttää, että onkohan pirpana ottanut ja kääntänyt itsensä istuvilleen tuolla massussa :eek: Ihan kuin olis nimittäin äsken hikkakin tuntunut tuossa ylhäällä, kun aiemmin ovat tuntuneet alhaalla. Voi apua. Yritin just peilailla onko massun muoto jotenkin muuttunut, mutta en osaa kyllä siitä sanoa. Välillä tuntuu myös, että pienokainen möngertää nyt enemmän tuossa rintojen alla ja istuessa saa koko ajan olla suoristamassa selkää. Viikko sitten neuvolassa th totesi, että on vielä ihan hyvin tilaa ylhäällä, kun majaili sen verran alhaalla. Tänään olisi se sairaalaan tutustuminen: pääsisköhän siellä jotenkin ultraan? :p No, ens viikolla on kyllä nlalääkärikin, että eiköhän tuo sitten selviä viimeistään.

Äippäpakkaus tuli eilen! Voi kun olikin ihanaa sitä availla ja ihmetellä, vaikka netin kuvia oonkin ahkerasti tuijotellut. Vaatteet tuntuivat käteen kovin "ohuilta", mitenköhän kestävät pesuruljanssia? Mutta väritys oli kyllä kiva, niitä on helppo varmaan yhdistellä. Ja ihan tuli jo keväinen olo, kun oli keltaista ja vihreää.

Täällä on alkanut sataa lunta!

Moni alkaa jo olla tuskainen olonsa kanssa ja toivoo vauvelin syntyvän piakkoin. Minä taas toivon, ettei nyt kovasti paljon ennen laskettua aikaa tulisi. Meillä on nimittäin hyvän ystävän (miehen serkku) häät 10 päivää ennen laskettua aikaa ja todella toivoisin niihin pääseväni - yhdessä kasassa. Olenkohan ihan kahjo? En nyt ajatellut siellä mitenkään humppaavani, mutta olisi ihanaa päästä nauttimaan heidän juhlastaan ja onnestaan. Ystävälläkin on ollut kaikenlaisia vastoinkäymisiä elämässään, joten on hienoa, kun nyt asiat ovat mallillaan.

Synnytyksestä olen sen verran ajatellut, että toivoisin pärjääväni aluksi ilman (lääkkeellistä) kivunlievitystä, mutta varmaan se epiduraali olisi sitten hyvä lopuksi, kun ei enää kestä. Kuinka kauan sitä sitten kestää ilman onkin ihan arvoitus :/ Amme ainakin kiinnostaa. Ja pystyssä ja liikkeessä haluaisin olla mahdollisimman pitkään, kun siitä olen kuullut niin paljon hyvää. Mutta ihan avoimin mielin ajattelin tähän lähteä, kun ei sitä voi niitä omia tuntemuksia kuin arvailla tässä vaiheessa.

Mutta nyt täytynee yrittää päästä tuohon imurin varteen kiinni. Tuo neule vaan koukuttaa sen verran, että siitä on vaikea irrottaa otettaan. Etukappale lähestyy siis loppuaan ja hihat olisi vielä jäljellä, että saahan sitä vielä tikuttaakin ennen kuin pääsee kasaamaan.

nimiko ja Sinttura 35+2
 
Kotiutumisvaatteista: jossain vauvatulossa- tai meilletuleevauva-ohjelmissa yks äiti sanoi, että isän tehtävä on valita kotiutumisvaatteet. En nyt muista mainittiinko siinä, että mikä uskomus tämä hänellä oli. Nauratti vain, kun meidän ukko ei ole vielä mitenkään perehtynyt pikkuisen vaatevarastoon. On tosin kommentoinut, että alkaiskos jo riittää pikku hiljaa :LOL: Tosin mulla ei kyllä pitäis olla mitään pelättävää hänen yhdistelemistaidoistaan: on meinaan sen verran tarkka omistakin vaatteistaan. Voisi olla ihan hyväkin antaa hänen valita - tulisikohan kovin erilaisia yhdistelmiä mitä oon itse niistä ajatellut?

Niin, se imuri...
 
Lillip onnittelut tytöstä ja voimia :hug: :heart:

Glow kuulostaa aikasta valmiilta, mutta näistähän ei koskaan voi tietää =)

lumienkeli tervetuloa, raskas on varmasti ollut raskaus tutkimusten takia. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin :heart:

hiivaa muillakin, mulla on ollu kaks perättäistä buutti kuuria, joista toinen siis vielä kesken ja hiivalääkkeet voi ottaa vasta sunnuntaina ku kuuri loppuu :x onneks nyt on edes sitä voidetta mikä helpottaa. Mulle apteekissa rupes joku täti väittämään, että mitään emätinkapselia ei saa käyttää raskaana ollessa että ihan vaan tätä rasvaa :eek: hoh hoijaa

synnytyksestä viime keskiviikkona oli se suunnittelu, ihan ku sitä pysyis jollain tavalla suunnittelemaan :D mutta ihan virran vietäväksi lähden, jos tarvii kipulääkettä sitä otan koska kipukynnys on matala, mutta AQUA-papulat muistin kieltää. Tais olla esikoisen synnytyksen kivuliain kohta ku niitä laitettiin :p

vauvan rytmistä kysymys. Eikös aina sanota, että vauva nukkuu ku äitee on liikkeessä ja herää ku äitee menee levolle? Kun meillä on täysin päinvastoin ollut jo monta kuukautta, vauva on ihan varmasti meno päällä ku ite oon liikkeellä, mikä vaikeuttaa liikkumista entisestään ja ku mä menen nukkumaan niin pienen hetken myllää ja sitten vauvakin nukahtaa. Onhan se ihan kiva nukkua liki 12 tunnin yöunia putkeen, kun ei välttämättä edes pissalla tartte öisin käydä =) mutta onko muita?

neuvola viiden viikon tauon jälkeen...

rv 37+1
paino: +840 yhteensä +18,5 kg :whistle:
turvotus: -
RR: 110/72
pissa puhdas
hb: 125
sf: 34
vettä normisti
tarjonta: RT hyvin hyvin alhaalla mutta pää heiluu vielä
syke: 140+
liikkeet: ++

Neuvola täti oli sitä mieltä, että ei tuu vielä aikoihin. Tässä flunssassa ei kyllä oo mitään toiveitakaan, että tulis. Pysyis vaan vaikka yliaikaa kunhan saa ittensä ja tän hiivan taltutettua sitä ennen. Mutta mutta vannomatta paras.

Jospa sitä rupeis ihan todenteolla nyt laittamaan vauvan tavaroita kuntoon ja esille :p

Imuria pitäs tässäkin huushollissa näyttää :ashamed:

Orchid ja hikottelija 37+1 :heart:

Profiilissa kuva eiliseltä =)
 

hupsheijaa kun tänne oli tullu tekstiä... Meillä eilisiltaa vauhditti 11v pojan hyvä muisti: "ai nii-i, meil on huomenna luistelua koulussa!".. Kello oli siinä vaihees puol kuus ja vanhat luistimet etsinnässä=kaapissa, mut sovittamatta. Kuinkas ollakaan, kun hän niitä sovitti, niin hyvin tavallinen toteamus oli "nää puristaa". Eli eikun vaan kaupunkiin uusia luistimia ettimään. Onneks meillä toi isoin kirppis on auki arkena klo 20 asti nii ennätettiin sinne ja löydettiinkin sieltä luistimet hänelle.

Tänään olin sit aamupäivällä neuvolassa ja oma kiva neuvolatäti oli takas:) hänen eka kommenttinsa oli, et näköjään turvotus on nyt myös jo kasvoissa! Eli sama kommentti ku mitä työkavereilta tuli maanantaina... Hivenen olen siis turvoksissa...
Neuvolakuulumiset 38+3 [37+3]
paino +200gr/viikko *merkkas väärin, pitäs olla +800gr [-580gr]
turvotus + [+]
RR 120/ 80 [125/80]
pissa puhdas molemmilla kerroilla
Hb ei otettu tänää [129]
SF 35cm [36cm]
I hjl [I hjl] eli I RT
vauvan syke 158 [145]
vauvan liikkeet ++ [++]
Eli kaikki ok, ens keskiviikkona (39+2) uudelleen neuvolaan.. Tuntuu, et nykyään siellä melkeen asuu ja sillon alkuvaiheessa se kk väli tuntu niin kamalan pitkältä! SF-mitan pieneneminen voi merkitä, et vauva on vähän laskeutunu mutta pää oli edelleen "irti" eli ei vielä kiinnittyneenä. Joten eipä tässä mitään kiirusta oo pakata sairaalakassia
:LOL: avomies saa kohta hepulin, ku mä en saa aikaseks sitä -siis pakattua sitä valmiiks.

Neuvolatäti kyseli, et joko jännitän synnytystä yms. Kerroin, että en oo osannu jännittää / pelätä sitä vielä ollenkaan. Se tulee eteen sitten kun tulee ja sellaisena kuin tulee. Vähän tietty mietityttää, et miten sen kaiken kivun kestää mutta luotan lääketieteeseen.

Nyt päivänokosille...
Nanada ja Hän 38+3

Tervetuloa Lumikello!
 
Tervetuloa lumienkeli79!

Smirgelin; tääläkin istuu/ on poikkitilassa vuorotellen ja nyt siis huomenna yritetään kääntää äitipolilla. päätin vaan itsekseni että jos koko arvio on täysiaikaisena vielä sitä 4,6-4,8kg: luokkaa , niin saapahan jäädä kääntö tekemättä. ihan suosiolla haluan sitten sektioon, kun toi synnytys on semmonen kauhukuvaelma mun mielessä, enkä pelkopolillekkaan päässyt kun seuraavat vapaat ajat oli vasta helmikuun 30.päivä.

Nimigo: en halua pirua maalata seinälle, mutta minullakin vauva oli jo pitkään raivotarjonnassa, mutta kääntyi sitten istumaan ja varsinkin yöjuoksut vessassa loppui kuin seinään. ja muutenkaan ei tarvinnut enää sen jälkeen käydä muutamia tippoja pissimässä.

"Yliherkkyydestä" oli ilmaus papereissani. olen kyllä muutaman kerran itkua tihrustanut neuvolassa, joten johtuisko siitä ja pyytänyt lähetettä sinne pelkopolille. mutta kaikkea on myös sattunut ja monesti kohdalleni ja kuka ei nyt joskus herkistelisi tässä tilassa? Neuvolan täti oli laittanyt ensimmäiseenkin äitipolin lähetteeseen että "käyttänyt alkoholia nuoruudessa reilusti" -no joo. olen kuitenkin ollut viimeiset seitsemän vuotta absolutisti, eli ihmettelin suuresti hänen kommenttiaan, että mikähän tarkoitus silläkin oli? Nyt tuntuu kun sinne ä-polille menee että katsovat siellä ihan kieroon, kun mun papereissa on tuollaisia ilmauksia. ja kaiken huipuks oli ekakerrala varattu siellä viidentoista minuutin aika psykologille. että jopas helpotti!

Te, keillä vauva perätilassa ja kääntö ei onnistu, niin menettekö sektioon vai synnytättekö siitä huolimatta alakautta?

kaikille taas paksuja vointeja, soikku ja minttu 36+5
 
Eilen taas oltiin gynellä, ja nyt on kohdunkaula pehmentynyt, kuulemma pari viikkoa etuajassa. Gyne käski pysyä mahdollisimman paljon päivän mittaan vaakatasossa, vaikka ei edes päiväkävelystä tartte sinänsä luopua, kunhan muuten makoilen mahd. paljon.

Onko muilla ollut pehmentynyt kohdunkaula ekaa odottaessa näin aikaisin (rv34)? Kun yleensähän paikat alkaa pehmentyä ja avautua aikaisemmin vasta myöhemmissä raskauksissa.

Gynen mukaan ultran painoarvio on reilusti alakanttiin ja hänestä vauvan paino onkin syynä tuohan paikkojen pehmenemiseen. Gyne siis odottaa isoa vauvaa, ja suunniteltu sektio kuulostaa itsestä aina vain paremmalta.

No, paras mennä makuulle... :/

Tv. vaakataso-Lentis ja pienen pieni jättityttö 34+4 :heart:
 
Neuvolakuulumisia:

paineet 117/70
paino +44/ vko
Turvotus -
Sf 31
Sykkeet 125
Liikkeet ++
Tarjonta RT

Ja jumppaa sanoi että saa jatkaa vaikka loppuun asti jos ei tuu supistuksia ja tuntuu muutenkin hyvältä. Jee.

Synnytyksestä: Ajattelin ilmoittaa heti sairaalaan mennessä et haluan liikkua avautumisvaiheessa ja ponnistaa en osaa selältään joten tarvitsen sellaisen kätilön joka suostuu et oon kyykyssä. Viimeks sain sellasen kusipään joka köytti mut koko ajan johonki keinutuoliin avautumisvaiheessa ja ponnistaessa komensi kokoajan selälleen vaikka sanoin etten osaa ponnistaa sieltä. Ja imukuppiinhan sit päädyttiin kahen tunnin ponnistamisen jälkeen... :headwall: Spinaalia ajattelin toivoa ponnistamiseen, eli kokovartalopuudutus kaulasta alaspäin kiitos. :D Se olis sit positiivinen yllätys jos ei ehdittäis laittaa ja selviäisin ilman, koska olin viimeks niitten myrkkyjen (epiduraali ja petidiini) pari päivää ihan pihalla. En käytä normaalisti ees särkylääkettä koskaan niin ois ihanaa ilman noitakin pärjätä kun mennee pää sekasin. Tajuais ehkä vauvastakin sit heti enemmän.

Mulla yöt ja nukkuminen alkaa olla sellasta et en vaan osaa. Ei oo erityisen tukala olla ja vessassakaan en edelleenkään ravaa, mutta hormonit vissiin valvottaa tai jotain. Kattelen täällä sit yksin elokuvia öisin ja neulon. :D Myssy ja housut on valmiit, nyt lähden ostaan lankaa neuletakkiin. Palmikoita ajattelin aikani kuluks väkertää. Harmillista siinä ettei nuku kunnolla on se etten oo sit hereilläkään koskaan kunnolla. Mies ehdotti että alkaisin ottaan päikkäreitä mut luulisin et sit menis loputkin yöunet.

Eilen tein jotain ihan omituista tässä tilassa. On alkanut tylsistyttään tää yksin öisin valvominen. Kaveri pyysi illalla pubikierrokselle ja lähdin! Oli ihan mukavaa, kaikki paikat oli ihan tyhjiä, kierreltiin vaan kaupungilla ja juotiin eri kahviloissa kaakaoo (no se joi välillä oluttakin) ;) Kävelin yhteensä päivän aikana varmaan 10 kilsaa kun olin kaupoillakin päivällä. Ja tulos: Ei yhtään supistusta mut nukuin kun tukki koko yön. Jee. =)

Toinen kaveri parani mahataudistaan ja on tulossa ens viikolla kylään. Taidan pyytää et tois samalla ne lainassa olevat vauvakamat niin pääsisin lopultakin laittaan kaiken valmiiks.

Nyt kelaan ja kaupoille...

Pixie ja Pikkiriikki 35+1
 
lentis mulla oli esikoista odottaessa rv29 kohdun kaula pehmentynyt ja kahdelle sormelle joku auki. Sairaslomalle jäin ja rauhallisesti pitä ottaa, mutta ihan normi elämää sain elää =) Poitsu synty pitkän synnytyksen jälkeen rv 40+4 :)

Tämän kolmannen raskauden kanssa oli sitten sama tilanne vasta rv36, edellinen tarkastus rv32.
 
Tänään on jotenkin huono päivä, masentaa vain koko ajan. Ehkä johtuu pikku flunssasta, jota pukkaa tai jotain :( Onneksi pikkuisella on äitiänsä pirteämpi päivä, kun masussa hän jaksaa niin kovasti möyriä.

Oli kaikkea kommentoitavaakin mutta nyt en vaan pysty.
 
Helei, mä sain ensimmäistä kertaa onnistuun kuvapäivityksen profiiliin :p Kuvassa 33+3, uudempaa vois yrittää, kunhan saisin ne siirrettyä koneelle. Eli maha on koko ajan kasvanut tossa todella edessä, ei yhtään sivulla. Toivottavasti se vaikuttaa edes vähän siihen jättimäiseen sf-mittaan :ashamed:

Joku kyseli imujen koosta. Mä otin mallia niistä äitiyspakkauksessa tulleista sisävaipoista. Mittasin niistä suurinpiirtein sen imuosan koon, oisko ollu noin 8-9x30 cm. Sit ompelin ton kokosia froteepalasia 3-4 päällekkäin. Mut noi imut onki sit ainoot mitä oon saanu tehtyä...
Kukas vastaili tuohon imujen koko kysymykseen :| mutta tarviiko niitä imuja siis todella laittaa 4 tuollaista imua, jossa 4 kerrosta päällekkäin. Jos, niin mun täytyy tehdä niitä vielä toooodella paljon lisää :)

Huomenna pääsee äitiyspoliklinikalle synnytysvalmennukseen, jee =)

Bourriquet + ? 35+3
 

Yhteistyössä