Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Hm: Mäkin haaveilen et pääsisin tänä talvena vielä suksille. Tykkään laskettelusta niin paljon et nään siitä yhtenään uniakin... Kaverit on lähdössä pääsiäiseks Rukalle, mut me ei yllätysyllätys tänävuonna kyllä päästä lähteen. Jonkun lyhyemmän päivän tai parin reissun vois ehkä tehdä lähemmäs. Mihin päin te ootte suuntaamassa?
Juuh, mut kesällä sit viimeistään vesisuksille. =) Mun äiti muuten kertoi lasketelleensa mua varrotessaan vielä pääsiäisenä ja me synnyttiin kesäkuussa. :eek: Sillon ei paljo varoteltu. Kauhistus. Ja meitä oli siellä mahassa vielä kaks joka oli kuulemma jättikokoinen jo siinä vaihees!

Soikku: Hui millanen päivä sulla on ollut. Onneks kaikki kunnossa! :hug: Pyydä että poistaa sen kommentin sun tiedoista, ei sinne sellasia saa kirjottaa jos on sun mielestä asiaton. :/
 
Glow
Ja taas täällä :whistle: :ashamed:
Ajattelin vaan lukee, mutta vastaan nyt heti etten unoha
Haavemamma Ostin robinhoodista semmoisen "jokapaikan" maton, materiaalia en muista, mut siinä luki että käy ulos sekä sisälle. Vaikuttaa semmoiselle ettei mene kosteus läpi siitä lattiaan. Koko oli muistaakseni 100x120. Hintaa 7e, muistaakseni. Ja oli ihan kivan näköinen. Robbaristahan saa samantapaista, mut vähän karheampaa "terassi" mattoa metritavarana, olikohan 5,90e/metri. Ja saapi varmasti muualtakin... etolasta ainakin, luulisin.

Siis mä luulin jo että tää flunssa ois poistumassa, mut ei, räkää on taas ihmeen paljon ja tuntuu ettei se kunnolla irtoo :snotty: yäk.

Luin muuten jostain "hömppä uutisen" että suklaata odotusaikana syöneiden vauvat on onnellisia :D

Mä nyt sitten löysin huutonetistä villamyssyn vauvalle. Varmasti joku mummo ois tommoisen tehnyt kun oisin ajoissa pyytäny, mut en uskalla enää jättää sen varaan et ehtis kutoa... Kun tahtoo että pikkuiselle on myssy, suht sopivan kokoinen päähän kun kotiudutaan...
Tämä oli siis ihan uusi myssy, joku tehnyt/tekee näitä ja myy. Oikeastaan kiva idea. Itellä kun ei todellakaa ole taitoa tehdä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3380218.jpg

Myssyjä oli vaalensinistä, punasta, valkosta ja sitten bongasin tuon vaaleanvihreän, jonka otin!
Valkoiset villasukat ja tossut ja lapaset löytyy, eikai ne hirveästi "sodi" tuon vihreän kanssa :D toppapukukin on valkoinen....
Alan kuulostaa jokseenkin "turhamaiselta".... :xmas:
 
Pixie Me mennään perinteisesti Himoksen Sun ski afterski weekendiin likkakamujen kanssa. Ne kun käyvät myös Itävallassa alkuvuonna, niin tapailevat siellä sitten myös niitä tuttuja. Laskeminen on kyllä mukavaa, nyt olen vaan käynyt Messilässä moikkaamassa laskettelevia kamuja kaakaon kera ja ottanu likoista valokuvia :)
Aika huima on ollut mutsis, mutta juu tosiaan silloin ei oltukaan niin hysteerisiä joka asian suhteen, vaikka esim tässä tapauksessa olis kenties ollut hyvä toppuutellakin. En mä kyllä lähtis mäkeen kun ei siellä tiedä kuka aloittelija laskee niskaan...toisaalta voihan joku rattijuoppo ajaa kadulla ylikin...
Mitä vesisuksiin tulee niin olen kokeillut, mutten päässy pinnalle. Mun ukko on kova menee niillä. Pitänee taas kokeilla kunhan olis ens kesänä kelejä tai aikaa siihen hommaan :)
 
Glow: Jos on sama uutinen, minkä itse luin joskus vuoden alussa, niin se suklaauutinen on vuodelta 2004, jolloin Helsingin Yliopiston psykologian laitoksella tutkittiin kahta ryhmää ahdistuneeksi itseään määritteleviä odottavia äitejä:

toiset söivät (oliko ihan päivittäin) suklaata raskausaikana ja toiset eivät. Seurantatutkimus tehtiin, kun vauvat olivat jotain 9kk:n ikäisiä, ja suklaata syöneiden ryhmässä oli ihan merkittävästi enemmän tyytyväisiä ja iloisia vauvoja kuin niiden, jotka eivät syöneet suklaata. Kummassakin ryhmässä oltiin siis stressaantuneita. Ei oikein tiedetä, että vaikuttiko suklaan syönnin aiheuttamat mielihyvähormonit eli endorfiinit suoraan vauvaan nollaten siten sitä äidin ahdistuneisuutta, vai vaikuttivatko nuo samat endorfiinit vain äitiin niin, että oma vauva tuntui itsestä iloiselta. Mutta joka tapauksessa ihan vakavissaan tuo tutkimus on tehty, ja olenkin suuri suklaan puolesta puhuja! :D

Lisäksi muuten tummaa suklaata raskausaikana syövillä on ihan huomattavasti pienempi riski sairastua raskausmyrkytykseen, mm. Kuopion yliopistossa on tehty tutkimusta tumman suklaan vaikutuskesta verenpaineeseen, tumman suklaan flavonoidit nimittäin alentaa verenpainetta samaan tapaan kuin punaviini, tätä vaikutusta ei sen sijaan ole maitosuklaalla tai valkoisella suklaalla.

Tänään sitten silitin taas lisää vauvan vaatteita. Kyllä ne sitten on lutusia, tulee niin hellä olo, kun aattelee, että suht pian noiden puolipotkaeiden sisällä on oikeat pienet jalat :heart:

Tv. suklaateollisuuden puolestapuhuja -Lentis ja kullannuppu 34+2 :heart:
 
Profiilissa kuvapäivitys kun viikot poksahti. =) Seuraava kuva oiskin sitten viimeinen. Ellei ihan kahta viikkoa mennä yli, sit vois napata vielä yhden. Onpa aika mennyt nopiaan...

HM: Himos on ihana paikka! Mun mielestä kivoin näistä etelän rinteistä. Messilässä en oo kyllä käynyt piiitkään aikaan. Itävallassa? Oi ku pääsiski joskus. :whistle: Mä suunnittelin alkavani opettaa esikoista suksille ens talvena kun ikä lähenee neljää. Ois kiva harrastus koko perheelle, mutta nää Suomen talvet alkaa olla vähän tällasia että mahtaako päästä laskeen enää sit kun Pikkiriikki on sen ikänen. :'(

Oho, onpa kello jo paljon. :eek: Nukkumaan... ZZzzzz

Pixie & Pikkiriikki 35+0
 
Täällä sitä nyt kukutaan ja klo on ihan liian aikainen. Nukuin tosiaan edellisenä yönä yli kellon ympäri, niin tässä tulos :p

Glow Kiitti tiedosta,pitänee käydä itsekin hommaamassa kuris :)

Pixie Mä en ole siis itse käynyt Itävallassa, houkutteluista huolimatta. Likkakamut menee vissii jo kolmatta talvea peräkkäin. Mää oln muutenkin sellainen harrastelija-laskija että pärjään ihan suksien kanssa, kun likoilla on laudat ja yhel jopa tellutkin suksien lisäks. Ja noi meitin tyttöjen ski matkat on tietty myös bailandoo parhaimmillaan :)
Himos on kyl mustakin kiva ja kun se on niin lähellä!!

Jaahans sitä vois tunnin päästä täräyttää ukolle puurot tulolleen :whistle:

yökyöpeli hm ja nöksy 36+6
 
Onnea lillip ja voimia sinne :heart: :flower:

kohta se on taas kouluun mentävä tästä. Todella pimeetä ulkona, niin ei yhtää huvittais tuonne lähtä tallustelee :p

Ite oon koittan ettii vaaville kans hattua, ettei pikkuisen pääpalellu, mut en o löytän mistää semmosta mikä mulle kelpais.. tai sit oon vaan niin vaativa :D Kotiutumis vaatteitakin olen pikkuselle katellu ja neki on on vaihtunu ainaki 20 kertaa :LOL: Täytyis vissiin alkaa päättämään, että mitä sille päälle pukee.. :)

Mut nyt pukemaan ja tallustelemaan kouluun.

Tyttö-nen & Vaavi rv 34+5
 
onpa täällä textiä tullut, ettei perässä meinaa pysyä. On sattunut ja tapahtunut. Voimia kaikille :hug:

Itse olen kipeänä :( Eilen illalla ihan yöstä iski kamala flunssa ja nyt päätä jomottaa ja olo ihan vetämätön. Tää nyt tästä enää puuttuikin, kunhan nyt paransi kunnolla ennen synnytystä. Onneks poju pääs eskariin naapurin pojan matkassa :heart:

Nopiaa toimintaa... Eilen valitin täällä kun mulle luvattu sitteri olikin annettu eteenpäin ja nyt mulla on tuolla odottamassa maailman suloisin minni-hiiri sitteri :D On se mahtavaa kun on paljon ystäviä ja kavereita, joilla on lapsia. Tämän sitterin ostin kaverini kaverilta 30?:lla ja sain oikeen kotiinkuljetuksen "kaupanpäälle" =)

Nyt taidan mennä litkimään kuumaa kaakaota (en muuta ole tehnytkään) ja lepäilemään.

-Kyrsä ja nappula 34+5
 
Haavemamma: Joo, noi Rukanmatkat menee kans välillä vähä bailandon puolelle... Meillä on 14 hengen mökki joka vuosi ja kaikki ei ota ees minkäänlaisia lasketteluvälineitä mukaan vaan panostaa afterskihin ja nuotiopaikoilla grillaamiseen. :ashamed: Mun mies on viettänyt vissiin lähemmäs 20 pääsiäistä Rukalla. Nyt tuli taukoja putkeen kun lapsosia syntyy.
Mä en tykännyt laudasta ja telemarkkeja en ole koskaan kokeillut. Isä ja sisko oli molemmat hiihdonopettajia siihen aikaan ku paljo laskin niin suksiin sit tuli tykästyttyä enemmänkin. Ja ne nykyajan curverit on ihan ihanat niihin 80-luvun lankkuihin verrattuna. :LOL: Ajattelin et josko isästä ois apua sit kun omia lapsia opetetaan. Ja miehenkin pakotan siirtyyn laudasta suksille sit kun lapsia on mukana. Niistä pittää kuitenkin alottaa jos noin pienenä meinaa. Meillä on kaikki mun sisarukset ja meidän lapset opetettu suksille siinä kolme-neljä-vuotiaana. Laskin myös rataa pienen ikäni, mut siihen en tiedä viitsiikö lasten kanssa ryhtyä. Kivaa oli mutta kilpaurheilu vaati tietysti hurjan määrän aikaa ja harjottelua...

Vesihiihto on juu kans ihanaa. Kokeileppa kuviosuksia, niillä on kevyt nousta pinnalle. =)

Täällä taas kukun vaikka valvoin kolmeen. :headwall: Ei vaan osaa nukkua. Taidan lähteä salille. Tänään alko sit äippälomakin. =)
 
Glow
suklaata ilmankos mun verenpaine on pysyny melko matalana, kun tumma suklaa on maistunu :D

tyttö-nen mieki oon ehkä turhan "vaativa" että minkälainen kelpaa. En olis halunnu ollenkaan mitään neulottua pipoa, kun jotain muuta... mut nyt mulla ei ollu enää varaa valita :whistle:

KYRSÄ Pikaista paranemista!! en halua latistaa oloasi, mut mulla ikävä kyllä jatkuu flunssa kolmatta viikkoo, uskomatonta! Olen sentään jo kyenny vieroittautumaan nenäsuihkeesta, mut sittenpä on aina toinen sierain tukossa kun koittaa nukkua ja saa kääntää kylkeä kokoajan.

Kävin aamulla neuvolalääkärillä. Supistukset on saaneet paikkoja kypsäksi. Kohdunsuu on 1-2 cm auki! Lääkäri sanoi että "synnytykseen voi mennä päivä tai pari, viikko tai pari" :eek: hui... Voihan se mennä näin LA asti, tosin lääkäri oli enemmän sillä kannalla että aiemmin tämä syntyy. Sanoi että heti vaan synnärille kun supistukset on säännöllisiä. Vauva on tosi alhaalla ja lääkärin mielestä jo valmis syntymään. Eli ei tullu mitään liikkumis tms. kieltoa enää. Nyt alko jännittää ihan tosissaan.
Pakkasin viimeisetkin kamat sairaalakassiin nyt sitten!
Muistin että esikoisen aikana mulla kuivahti huulet ihan täysin sairaalassa, joten huulirasva mukaan!

Semmosta tänne tänään B)

By the way, sain seuraavan neuvola-ajan jo ensiviikolle. Luulin että ne on kahdenviikon välein... mut ne onki nyt jo viikon välein! Tätä ennen oli melkein aina se 3 viikkoo väliä... Noh, onpahan menoa edes jonnekin :D
 
Huomenta!
Tuohon laskettelujuttuun halusin vaan kommentoida, että minä ja mieheni ollaan kyllä menossa viikoksi Ylläkselle huhtikuun puolivälissä. Autojunalla olisi tarkoitus mennä... Majoitus on huoneistossa (oma keittiö, pyykinpesukone jne.) ihan rinteiden juuressa. Ja mukaan lähtee mun 15-vuotias pikkuveli, joka on luvannut katsoa vauvaa aina välillä. Pääsen sitten minäkin mäkeen. Nyt sitten alkoi epäilyttää, että odotetaanko me tulevaisuutta vähän liian luottavaisena, kun on esikoinen tulossa. Onko kukaan siis ollut pidemmällä matkalla tuollaisen pari kuukautta vanhan kanssa ja kuinka on sujunut?

Kuume ja pikkuinen 34+5
 
...kauhistus kun te ootte aikasi hereillä |O mä olin aamulla nii kiukkua täynnä, kun neiti 13v stereot alko soimaan hänelle herätystä 6.45.. Mua ois taas nukuttanu niiiiiiiiiin paljo! Menin sit aamupalan jälkeen hetkeks takas sänkyyn ja hupsheijaa, melkeen tunnin nukuin :whistle:
Hyvää huomenta siis minun puolesta!

Glow taitaa olla seuraava, jolla on vauva sylissä :heart:
miksei meiän vauva ilmottele mitään tuommosta??? mikään S-konsti ei toimi (2/3 on mieluisia), rankempi liikuntakaan ei saa mitään aikaseks.. Taitaa muumioitua vauva massuun..

Kiitos lentis tuosta tiedosta tumman suklaan terveydellisestä vaikutuksesta =) leivoin viikonloppuna suklaakakkua, johon päälle tuli tummaa suklaata kuorrutteeks -podin siitä ensin vähän huonoo omaatuntoo, mut nyt kun se on todettu ja tutkittu terveydelle hyväks, nii tänää menee kakkua surutta naamaan :p

Huomenna neuvolaan aamusta eli jo klo 10.30.. :LOL: ei voi pitkiä aamunokosia ottaa..

Kukas se olikaan, joka oli käyny yksityisellä lääkärillä ultrassa ja maksanu melkee 170???? huih.. mä en ymmärrä, miten toi meiän paikallinen gyne ottaa käyntimaksuna VAAN 30?, joka pitää siis sisällään AINA ultrauksen... Ja kyseessä on kuitenkin tän seutukunnan tunnetuin ja eittämättä paras gyne / naistentautien lääkäri. Hänen asiakaskuntaansa kuuluu naisia n.150km säteellä ja kun tässä lähistöllä kuitenkin muitakin kaupunkeja ja gynejä on, nii ei hän mikään huono/ ammattitaidoton voi olla...

Nanada ja Hän 38+2
 
Kiitoksia Glow ja JeJa vastauksista veren suhteen. Mä tiesinkin ton vasta-ainejutun, mutta en että sitä tutkitaan jo raskausaikana. Keskusteltavaa ens viikon neuvolakäynnille:)
Nyt on niin paskasti nukuttu yö takana, että haluan vain mönkiä jonnekin luolaan koko päiväksi. Ehkä sen teenkin... Pitäisi kuitenkin alkaa noita pirun vaatteita peseen ettei sitten tule yllätyksenä. Meillä ei ole vielä omaa pesukonetta ja pitää ravata pesutuvassa mikä tekee koko hommasta hankalamman. Onneksi se kone on tässä hankinnan alla... Meillä on mies ruokavastaava (mä olen surkea kokki) ja mä taas pesen pyykit suurimman osan ajasta. Toisaalta kuten kaverini eilen huomautti niin 60 vuotta sitten olisin pessyt kaiken nyrkkipyykillä. Positive thinking:)
 
Glow: Sulle myös pikaista paranemista! Täällä jo kuumekkin nousi, ehkä se tappaa noi pöpöt.... :snotty: Kiva vaan kun EN SAA MAATA! Kuopus repii heti multa tyynyn ja peiton pois ja huutaa "ei nyt nukuta, herrrrrrrääätys" |O

Täällä olis kans jo normaalisti neuvolat viikon välein, mutta sovittiin neuvolatädin kanssa, et menen 2 viikon päästä ja jos täs nyt tulee huolia tai omaan olotilaan muutoksia niin sit soittelen niin se ottaa mut vaikka puhelintunnille, sillä kun tuntuu olevan todella täynnä noi listat...
 
Neuvolassa käyty taas. Paino pysynyt nyt muutaman viikon samana. Onneksi, kun tossa jouluviikkoina nousi +1750g/vko :whistle: . Kikki hyvin muuten, sanoi että vauva on melko ylhäällä vielä kun olen pitkä ihminen niin paljon vielä tilaa. Eipä tuo esikoinenkaan meinannut laskeutua. Ei lupaillut mitään mihinkään suuntaan joten ootellaan, nyt siis viikkoja 37+3.

Vointeja taas! ...pitää koittaa edes hieman noita muuttopakkailuja hoitaa...
 
lillipille onnea tulokkaasta :flower: ja voimia koko perheelle. :hug:

Mä näin unta että olin toinen joka synnytti...pahus, sekin siis vaan unta. Jospa se ennustaisi että täällä on joku saanut viime yönä vauvan? ;)

Eilinen meni nopsaan, en siis joutanu kirjottamaan, lukemassa kävin pikaisesti. Kävin yhden ystävän luona, jolla on suloinen 8 kk ikäinen poika, samalla sitten ihan ohi mennen kysäisin että vielä he jaksaavat kortsun kanssa touhuta, niin vastaus oli että ei enää tarvii :eek: eli heille on tulossa toinen :heart: heille se oli aikamoinen jysäri, kun piti odottaa ne kuukautiset että voi aloittaa ehkäisyn, niin sitten toinen ilmoittaa tulostaan... Mutta minä olin jo melkein onnen kyyneleitä tihruuttamassa :p

Tänään sitten taas tiedossa varsinaisen tylsä päivä... KYRSÄ se sanoi juovansa kaakaota, jospa minäkin kävisin, Goffee Housesta saa siihen vaniljavaahtoa päälle :p NAM
Jospa sitä jotain kehittelis niin ei tulis taas koko päivää makoiltua ja yöllä sais sitten unta. Harmi vaan kun noi kaverit on kaikki töissä ja koulussa, nekin niin aikaseen nukkumaan menee (miks ne ei voi olla kotona? kun mäkin oon :D )

No mutta...kerron teille irstaan salaisuuden ;) tänä aamuna mies sai hellyyttä :p ensin se luuli että nukun, kun en mitään virkanu, mutta sitten se älys että hereillä se on ja jatko hommia. Oli niin iloinen sitten kun suihkuun päästiin... Eli nyt sitten rupee varmaan mun hormoonit valmistautumaan siihen kolmanteen S:ään, kun aikaisemmin ei ole niinkään sitä harrasteltu :)

"lämmintä" päivän jatkoa mammoille ja huomenna onkin sitten taas kovat pakkaset...

Jospi ja Papuliina 35+4

Vielä lisään, että nyt viikon aikana ollut lähes päivittäin sukkapuikkokipuja kohdunkaulalla ja jotain pientä jomotusta selässä + niitä tavallisia tunnin kestäviä kovotuksia mahassa, jospa se valmistelis tulevaan ;)
 
jospi: Mä meinasin eilen illalla antaa ukolleni hellyyttä.... Mutta sit näin kaikki kauhunkuvat silmissäni ja meninkin nukkumaan... Mulle siis lääkäri sanoi, että jos haluaa vielä kasvattaa vauvaa masussa niin ei kannata kovasti puuhastella...

MÄ olen kamalasti alkanut pelkäämään sitä, ettei vauvalla olekkaan kaikki hyvin. Synnytystä pelkään sen takia, että jos siitä alkaakin mun elämäni helvetti.... Mulla ei IKINÄ aikaisemmin ole ollu vastaavia tunteita ja kuitenkin jo 3 tervettä lasta. Mulla synnytykset olleet aina kauniita ja helppoja ja niistä on jäänyt ihana fiilis. Nyt en tiedä, että mistä tämä pelko on alkunsa saanut. Onkohan se tämä internetin ihmeellinen maailma kun näkee niin paljon niitäkin kun kaikki ei olekkaan mennyt hyvin... :/
Onko muilla vastaavaa?
 
Hei kuvailkaas mulle miltä sukkapuikkokipu tuntuu??

Mulla ei kahesta aikaisemmasta ollut ainoatakaan supistusta ennen ku synnytys käynnistyi. Tästä on ollut, kivuttomia ja kivuliaitakin. Ja välillä alavatsaa karvastelee ja pissattaa (kuten esim.eilen koko päivän, illalla lämmin suihku auttoi). Sit tuntuu jossain syvällä (MUN mielest kohdunsuulla) karvastelua, siis sellaista hetkellistä mutta usein. Onko se teidän kuvailemaa sukkapuikkokipua vai mitä? Olis niin kiva tietää, ett onks jotain jo tapahtunu kohdunsuulla... Olen menossa ½h päästä neuvolalääkärille, mutta siellä on vasta-aloittanut nuori likka lääkärinä ett en tiedä osaako se oikeesti mitään sanoo... Hmmm....

KYRSÄ itsellä ajoittain samoja pelkoja... kun on jo 2 täysin tervettä lasta saanut ja heidän kaikki serkkunsakin (=yli 10 kpl) ovat täysin terveitä niin... välillä iskee pelko, ett tilastot napsahtaa meidän kohdalle :ashamed: Onneks noita mietteitä aika harvoin, mutta tiedän ett lisääntyvät viimeisinä viikkoina. Ja sit jänskättää se, ett ku vauvan PITÄIS olla kaikin puolin ok niin mitä jos se kärsiikin synnytykses hapenpuutteest ja vammautuu siinä :'( ääh, kait nuo on ihan normaaleja pelkoja. "Tieto lisää tuskaa".

Glow kiitos kun muistutit, huulirasva on sairaalassa EHDOTON =)

Nyt lääkäriin...

UÄ 33+5
 
sleeping
Hei!

Lillipille todella paljon onnea vauvasta!!!

Tänään käyty naistenklinikalla lapsivesipunktiossa ja kaikki meni hyvin. Ei ollut yhtä epämiellyttävä kokemus kuin muistin. Lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen, muttei kertonut mitään?? joten kai siellä kaikki on kunnossa. Vauvan kokoakaan ei katsonut sen kummemmin, mittaili ainoastaan vauvan vatsanympäryksen. Lapsivesipunktion tulokset saan vasta huomenna, mutta jos vauvan keuhkot eivät ole kypsät ja EPO normaali (eli vauva ei kärsi hapenpuutteesta) niin sitten viikon päästä uudellen ja kahden viikon päästä synnytystapa-arvio eli siellä mietitään milloin tehdään sektio. Välillä käyn sitten vielä KTG-käyrillä. Lääkäri sanoi, ettei sektiota tehdä ainakaan ennen 36 viikkoa, mutta oletan, että saan sektiopäivän kuitenkin aika pian synnytystapa-arvioinnin jälkeen. Eli vielä kaksi viikkoa pitäisi vaan odottaa.........

En tiedä onko vatsatauti tulossa vai mikä mun mahassa on, kun pahoinvointia on ollut jo monta päivää. Toissapäivänä oli ummetus ja nyt ihan toisinpäin.

KYRSÄ: Mulla oli edellisessä raskaudessa samoja pelkoja, ettei vauva olekaan täysin terve, mutta tässä raskaudessa olen ollut jotenkin täysin luottavaisin mielin. Mä ajattelen sen niin, että kun on jo kaksi tervettä lasta, niin sitten on tämä kolmaskin. Tai sitten mä en osaa miettiä mitään muuta kuin vauvan sukupuolta, joka jännittää ehdottomasti eniten koko synnytyksessä. Kahdessa edellisessä raskaudessahan mä tiesin, että sieltä on tulossa poika.

Nyt suihkuun ja sitten silittämään lakanoita...
 
kuume: Hyvin Ylläksen reissu varmasti tossa vaiheessa mennee. Sinne vaan. Me ei vaan sinne Rukalle voida lähteä, koska yli 10 tunnin ajomatka on liian pitkä vauvalle ja tosiaan se 14-hengen mökki ei oo mikään vauvan paikka kun osa porukasta on siellä vaan ryyppäämässä. :/ Ajateltiikin kysellä isovanhempia lyhyempään laskettelureissuun jonnekin lähemmäs niin ois hoitajiakin mukana. :D

Meninki sit venyttelytunnille enkä salille, oli ihanaa... Meinasin kyl nukahtaa sinne. Vähä alkaa vaan maha olla tiellä, sellaset ohjeet ku ottakaa varpaista kiinni huvittaa. Mitkä varpaat? Onks mulla sellasetki jossai. :LOL:

Ainiin ja ei voi olla totta!!! Löysin ne Kelan paperit jotka luulin et kela on hukannut! Miten per&%?leen tyhjä voi ihmisen pää olla? Onhan tässä ollut muuttohässäkkää ja vaikka mitä mutta olin ihan sata varma että vein ne samalla kun korkotukihakemuksen. Mut en oo sit vienytkään. Noloa. :headwall:

Muutajille muuten voimia. :wave: Meillä oli se rumba pari kuukautta sitten. Kannattaa panostaa priorisointiin ja delegointiin. ;)
 
Tästä vauvasta tulee varmaan joku ADHD tapaus, kun mulla on ollu koko raskauden ajan hirmu stressi vaikka mistä. (ero ja tuleva huoltajuussoppa ja esikoisen sairaala reissut ja siihen päälle vauvan koko ja vaikka mitä turhaa stressattavaa)

äskenkin taas tulstiin sairaalasta ja nyt olis pojassa huomiseen kiinni EKG lätkiä. (mä en käsitä miten tästäkin selviää nii et ne tosiaan on kiinni vielä huomennakin....)
perjantaina pääsis sit hetkeks hengähtään ja kampaajalle.

hiustenvärjäyksestä miten teillä on tarttunut väri raskausaikana?? mä olen oikeesti semmonen maantienvärisen tukan omistava ja 10vuotta blondina. nyt kuitenkin haluisin repästä ja värjätä ruskeeks..mietin vaan mitenkähän kamalan epätasanen siitä sit tulis, kun on vähintään viiden sentin juurikasvukin jo tässä.. Viime raskaudessa kerran kun blondasin,niin menikin harmaaks....et pitäskö vielä pysyttäytyä tässä ja sit vauvan synnyttyä miettiä uutta väriä?

ihania masukuvia muuten täällä taas :heart: ite en muistanu sunnuntaina ottaa kuvaa.

labello ja mytty 36+3
 

Yhteistyössä