Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

LORELAI: Miulla se ultra on vasta klo. 13, pakko oli tarkistaa kalenterista :D Huono aika mulle kun jos joudun olee silloin töissä niin aamuvuorosta pitää lähtee tosi aikaisin ja iltavuorosta myöhästyn varmasti, täytyy muistaa sanoo bossille, et anna vapaata pliispliis.. Mullakin muuten töissä tulee noita selkäkipuja, seisomatyötä/hoivatyötä(dementiaos.). Pitää ottaa ensi viikolla puheeksi olisiko minullekin hyötyä siitä selkätuesta vai johtuuko esim huonoista lantiopohjan lihaksista kun luin et lihasten heikkous tekee liikkuessa selän kipeäksi ja reidet väsyneiksi(mitä juuri on). Pystyn kyllä sikahyvin pidättää pissit jne mutta ei ne kai tarpeeksi vahvat sitten ole? Nyt viikon jopa olen muistanut jumpata!

Nyt tulee kiire laittautua, linja-autolla 50km:n päähän tädin neljän kullanmurun luokse :heart: Jokohan nuorin puolivuotias vierastaa kun ei olla nähty kahteen kk:een... Paitsi se on ainut joka ei ole viel kertaakaan mua säikkynyt, muut lapset jo aiemmin pelkäs mua :LOL:
 
Lorelai Se äippälomalle jäänti on ilmoitettava VIIMEISTÄÄN 2kk ennen lomalle jääntiä, eli halutessasi voit sen ilmoittaa jo paljon aiemminkin. Meillä ainakin on töissä sellainen lappu mikä täytetään ja allekirjoitetaan.

Itsellä ei ihmeempiä, ultraa odotellessa :)

aply rv 18+3
 
Hei vaan! :wave:

Rakenneultrasta: Meillä on 19.9 eli tasan kahden viikon päästä. Jännittää. :|

Sykkeestä: Viimeksi kun neuvolassa kävin rv 15 niin vauvan syke oli 150 ja himpun verra ylikin välillä. =) Vahvistaa mun tyttöoloa.

Käytiin ostamassa toissapäivänä miehen kanssa vauvalle turvakaukalo. Heti sen jälkeen tuli tunne, että tuliko se sittenkin ostettua liian aikaisin. :ashamed: Ostettiin Gracon logico S turvis. Tommonen ---> http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=808&valikoimaid=6 Ostettiin tuo ruskea-vihreä mikä tuossa kuvassa. Vaikka tuossa se kyllä näyttää enempi ehkä musta-vihreältä. 165? maksoi kun normaalihinta oli 189?. Kyseltiin, että mitä eroja tuolla ja gracon autobaby - kaukalolla on niin myyjä sanoi että tuo logico s on hiukan tilavampi ja vauva menee ikäänkuin "syvemmälle". Ja tuossa kun on se jalusta niin siitä pystyy säätelemään kaukalon asentoa. Autobabyssakin on jalusta, mutta siinä ei ole säätömahdollisuutta. Ei kyllä kaduta tippaakaan, että tuo ostettiin. =) Onkos kukaan muu harkinnut gracon kaukaloa?

Tinttu rv 18+1
 
Heipodei :wave:

Rakenneultrasta: Meil on se vast 6.10 iikoilla 20+3. Viäl on paljon aikaa :(

Onneks on neuvola ens torstaina. Mä oon joka viikko käyny kuuntelee sydänäänii ku on epäusko iskeny ja nyt oon tän viikon pystyny olee menemät sinne :D , ajattelin sinnitellä vihdoinki sinne oikeeseen aikaan asti.

Äippäloma: Mä ajattelin olla iha loppuun asti duunis ellei mitää syytä oo jäädä pois aikasemmin. Tammikuun puoles välis alkais ja jouluna ajattelin pitää parin viikon talviloman kuitenki. Äkkii se aika menee.

Tinttu: Mä oon itteasias kattellu just tota samaa kaukaloo ja värii et sit joskus vois sellasen ostaa, näyttää kivalt ainaski.

Ny tarttee jatkaa duunii taas hetken, väsyttää nii pirust taas mut onneks on perjantai =)
16+0(ja nyt se 5 kuukaus alko :D )
 
Tinttu meillä on odottamassa Gracon AutoBaby-kaukalo, saatiin siskolta. Se onkin ainut vauvatavara minkä olen kotiini huolinut. Vauvan vaatteita ja muita tarvikkeita tarjoillaan ovista ja ikkunoista, mutta en suostu ottamaan niitä vastaan ennekuin tiedän kumpi on tulossa. Osa on kuitenkin täysin tytöille/pojille. Ja pitää saada vauvan huone valmiiksi, että on kaappi mihin vaatteet tunkea. Edellisten lasten vauvavaatteita on jo kaapit pullollaan...

Rakenneultrasta meillä on 2.10. Onneksi on ensi to neuvola, että kuulee sydänäänet... tulee edelleenkin välillä epätodellinen olo...vaikka maha on niin suuri, että eilen just sisko päivitteli! Oltiin heillä kylässä ja kun olin menossa vessaan, sisko sanoi että "mene sinne alakerran vessaan, sinne mahtuu paremmin". :LOL: Just, kiitti, en mä nyt NIIN iso ole :kieh: :LOL:

Äippäloman OLIN ajatellut aloittaa silloin tammikuussa 30pv ennen...mutta tämän viikon sairausloma on vähän laittanut miettimään. Ehkä aloitankin jo 50pv ennen, jos sitten pystyn sinne saakka olemaan töissä. Edellisistä raskauksista muistan, että lopussa maha on VALTAVA ja turvotusta tod paljon. Katsotaan...tällä hetkellä toi 50pv ennen kuulostaa hyvältä, sillä työt ei kiinnosta tippaakaan enää :x

Pitiköhän jotain muuta kommentoida...no, tässähän jo tätä =)

Niin ja Lenttis, mukavaa kun uskaltauduit kans tänne puolelle :hug: On edes yksi "tuttu" joukossa :) Vaikka ei mua hämää vaikka porukkaa on paljon! Sitä varmemmin löytyy aina niitä jotka painivat samoissa murheissa/kylpevät samoissa iloissa ;)

UÄ 14+6
 
Vieläkös tänne helmimassuihin mahtuu mukaan? En ole uskaltautunut aiemmin ilmoittautumaan kun niskaturvotuslukemat vei jatkotutkimuksiin mutta nyt näyttäisi olevan kaikki ok. Laskettu aika on 20.02. ja kyseessä on ensimmäinen lapsi ja taidan keretä juuri täyttämään 35-vuotta kun poju syntyy.
Raskaus on sujunut muuten kaikin puolin erinomaisesti, alussa vähän kuvotusta ja rinnat kipeänä ja kasvavatkin kamalaa vauhtia. Stressi tietysti tuosta niskaturvotuksesta oli kova ja vieläkin pieni pelko on olemassa mutta rakenneultraan asti yritän nyt elää normaalisti ja nauttia vain tästä raskaudesta.
Jonkun verran luin aiempia syyskuun juttujanne ja uutena pohdittavana näytti olevan äitiysloman aloitusajankohta. Itsekin sitä olen pohtinut ja melkein olenkin jo päätynyt siihen että aloitan joulukuun puolista välistä. Voisin melkein kuvitella etten ole hehkeimmilläni enää siinä vaiheessa fyysisesti, on meinaan tuota ylipainoakin jo ennestään sen verran että jos maha alkaa kovasti kasvamaan niin askeleiden ottaminen tulee olemaan hyvin hidasta ja istumatyö ei varmaankaan tule tekemään kovinkaan hyvää... Kova on yritys kyllä että ei tulisi kiloja oikein yhtään eli herkut ovat pannassa ja liikun vielä tällä hetkellä todella paljon mutta onhan se rankkaa kieltää itseltään herkkuja siinä hetkessä kun saa suuren masennuksen kaiken epävarmuudesta. Heikko luonne kaiketikin minulla...
Vielä en ole tuntenut liikkeitä ja liekö niitä edes osaan tunnistaakaan kun se päivä eteen tulee :eek:

Vantti ja poju 16+0
 
Pitää taas kirjoitella tännekin pitkästä aikaa. Usein käyn viestit täältä lukemassa, mutta itse en usein jaksa kirjoitella...

Tänään tuli hyvä mieli töissä, kun sain varmistettua, että saan pitää viikon loman. :)
Olen vuorotteluvapaan sijaisena niin tuo loma ei todellakaan ollut mikään itsestään selvyys. Pomo kyseli myös, olenko kertonut vielä muille töissä vauvauutistani, mutta en ole vielä saanut sanotuksi muille. Pomokin on asiasta tietonen vain siksi, että piti hänen kanssaan sopia töiden jatkosta. Sain toisen sijaisuuspätkän syyskuusta joulukuuhun, joten jään luontevasti äippälomalle vuoden alussa.

Vaikuttaakohan muuten mihinkään se, että mun la on 27.2., ja näillä näkymin äippäloma alkais 1.1... Tuohan on enemmän kuin 50 päivää. Vai vaikuttaako se vaan siten, että äitiysrahan saanti alkaa vasta sitten, kun on 50 päivää laskettuun? Puhutaankohan näistä asioista yleensä neuvolassa vai pitääkö nämä vaan ite ottaa selvää? Ensimmäistä kun odottaa niin ei itellä tule ees välttämättä kaikki mieleen, mitä pittää ottaa huomioon... Mutta onneksi täälläkin on asioista tietäviä, niin voi täältä kysellä. :)

Virme 15+0
 
Ihanaa, työviikko suoritettu ja just vetelin Twix-patukkaa ja jätin menemättä jumppaankin. Laiskottaa. Tää keli on kummallinen paistoi-satoi kaatamalla ja nyt taas paistaa. Sade oli hyvä tekosyy olla lähtemättä esim lenkille...

Caro79 Pidä puoles työjupakassa!!

Lorelai Mä kans eilen loukkaannuin miehelle kun pyysin sen öljyymään mua ja se teki sen sillee vähä niinku 'hoh hoijaa' -pitkin hampain. Aloin kans nukkuu ja manasin kylmäks jne.. :whistle:

Tinttu mä olen kans ajatellu tota Gracon istuinta, se pärjäsi Kaksplussan testissäkin tosi hienosti ja oli mm. paras 'hinta-laatu suhteeltaan'. Parempia oli vain MaxiCosi Cabriofix ja Recaro Young Profi Plus. Toisaalta olen luottanut miehelleni tämän ostoksen, että ans kattoen mitä sit lopulta ostetaan.

Vantti74 :flower: Tervetuloa ja kiva että kaikki hyvin. Meikäkin on 35v. kun tämä esikoinen tulee maailmaan :)

Nyt alan seurustelee tuon soffaperunan kanssa :) ...alan kyllä itsekin pahasti jämähtämään mielummin soffaan kuin johonkin liikkumaan..

haavemamma ja nökerö 18+1
 
helou!! Täällä myös työmotivaatio nollassa.. sairaslomaa tosiaan tuli selkäkivun takia viikko, ja maanantaina katsastan tilanteen uudestaan miltä tuntuu, ja pienestäkin kivusta kyllä lääkäriin tämä tyttö suuntautuu... kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta..!! :kieh:

kauhistus kun lueskelin noita tekstejä ja siitä milloin äippälomalle saapi jäädä, niin koko ajan on omassa mielessä ajatellut että vuoden vaihteen jälkeen en enää töihin astu, kun la on 11.2, mutta katsotaan nyt sitten mitä kelan tätit kertoo viisaampina...

kertokaas fiksummat immeiset minkä äitiyspakkauksen saamme, siis 2008 mallit vai 2009 mallit? olen autuaan tietämätön asiasta ja on jo tovin vaivannut, koska minusta toi 2008 malli on aivan laimea värimaailmaltaan... siis ei minun makuinen yhtään...

Niin ja rakenneultra saatiin Suomen terveystalolle 9.10 ja rv silloin on 22+1, eli oikeen hyvät viikot. 196 euroahan he tästä ottavat... :snotty: ja siitä sit kelan korvaus pois.. mikä lie sekin summa, kun en tullut kysyneeksi.

huh huh muuten miten nopsaa nää viikot on edenneet.. vastahan sitä tuli jännitettyä noita kriittisten viikkojen ohimenemistä.. ja nyt jo reilu 17 vko kasassa.. on se jännää..

Noh mutta viikonloppuja kaikille.. täälläpäin vesisateessa.

-Audriina ja kutittelija 17+2
 
Heips!
http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication tuossa olis laskuri josta näkee millon äitiysloman saa aloittaa jo normaalisti tai varhennettuna! Ja viikonloppujahan siinä ei lasketa tai ainakaan sunnuntaita! Jos sattuu toimimaan!
Audriina meille tulee se tän vuoden malli eli pakkaus 2008, koska uusi tulee sit joskus toukokuulla 09
 
Hei hei kaikille pitkästä aikaa!

Ei ole ehtinyt kirjoitella, vaikka aina käyn lueskelemassa ja nyökkäilemässä "näin mullakin" säännöllisin väliajoin...Nyt meinasin pari pikaista kommenttia kirjoittaa...

Pirppis, mulle neuvolalääkäri sanoi, että työvuorot ehdottomasti kiellettyjä viikosta 28 eteenpäin. Riippuu varmasti työnlaadustakin jonkun verran mutta tällä mennään...tosin työnantajalle en ole vielä muistanut kertoa :ashamed:

Sitten Virme..., mietit vaikuttaako mihinkään kun jää pieni pätkä töiden lopettamisen ja äitiyslomalle jäämisen väliin... Mun asuinkunnassa se vaikuttaa niin, että siinä vaiheessa kun tipahtaa joskus äitiysrahalta kotihoidontuelle ei saa kuntalisää JOS EI OLE JÄÄNYT SUORAAN TÖISTÄ ÄITIYSLOMALLE...outoa mielestäni. Ratkaisen itse asian jäämällä varhennetulle, että päivät riittävät juuri ja juuri...tuo 150E on kotihoidontuen lisäksi iso raha...

tämän enempää en juuri nyt ehdi taaskaan kommentoida :snotty:

EllaMaaria + Vaaveli 15+5

Siis pirppis, tarkoitin yövuorot ei työvuorot... :LOL:
 
Neuvolatädin luona on nyt vierailtu ja sain säälistä lähetteen polille. Kaikki näytti normaalilta, eikä mitään epäilyttävää löytynyt näiden karmeiden vatsakipujen syyksi. Ne vaan kuuluu asiaan :snotty: Ihanaa saada lepäillä muutama päivä (mulla on pidennetty viikonloppu, eli pidän kesäloman rippeitä pois) ja se varmaan tekee hyvää kivuille. Selkäsärylle en saanut mitään myötätuntoa, polilääkäri vain totesi, et voi olla lopussa aiheellista jäädä saikulle. Nyt
mä sitten koitan kestää selän kanssa työpäivät ja voi olla jos vielä tästä pahenee, niin seuraavaksi menen työterveyteen. Meille kun neuvolalääkärille ei oikein saa aikoja. Ai joo, ja pahoinvoinnista sanoi sen verran tuo polilääkäri, että 12 viikon jälkeen yleensä alkaa loppua pahat olot ja viikon 20 kieppeillä saattaa myös helpottaa. Mä toivon, että edes tuolloin vk 20 helpottais :)

Kiitoksia Karvaton koira tuosta kelan linkistä, sain nyt aikaiseksi katsoa tarkemmin tuon aikataulun. Tammikuun 9. alkaa äitiysloma laskurin mukaan ja varhennetulle voisi jäädä 12.12. Vähän sitä mietin, että joulukuussa on tänä vuonna aika paljon joulun aikaan vapaata, eli ehkä mä lähden liikkeelle tuosta tammikuusta. Tietty en yhtään pistä pahaksi, jos jäisin jo ennen saikulle, mutta sen näkee sitten myöhemmin.

Hankintoja en ole vielä tehnyt mitään. Ollaan me jo vähän käyty katselemassa vaunuja ja turvakaukaloita, mutta varmaan nyt vielä odotellaan tuon rakenneultran ohi, niin josko sitten olisi se sukupuoli tiedossa ja helpottaisi ostamista.

Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaa paksusti :D

Niisku ja pikkuinen 17+1
 
Oikein Hyvää Huomenta Kaikille :flower:
Olipas ihana hetki tuossa sohvalla,siihen menin ihan unenpöpperössä löhöömään ja yritin heräillä, Mytty melskasi masussa ja satuin sivusilmällä katsomaan mahaa...ja sillon se pomppas! Sit kun aloi tarkempaan katsoon, niin ihan selkeesti näkyy kun Mytty siellä potkiskelee :heart: Millään en ois uskonu et jo tässä vaiheessa vois nädä tuon mahan päälle, viimeks en tuntenu ees liikkeitä vielä tässä vaiheessa.

labello ja mytty 17+6

muoks muoks..lahopää..
joko vauvalla voi olla tässä vaiheessa hikka?? Kun monta kertaa tuntunut semmosta tosi rytmikästä pomppimista,ei semmosia potkumaisia,vaan "nykimistä"..

ja sit, mä oon katsonu varmaan liikaa muumeja...mua jahtas meinaan viime yönä muumilaakson mörkö :LOL:
 
Työnteko: Vastaan samoin kuin moni muukin, ei nappaa! :whistle: En tee fyysisesti raskasta työtä, mutta stressi ja kiire on kova. Tosiaan tulee useinkin ajateltua, että jes, pääsen täältä pois! |O Äippäloman ajattelin aloittaa 30 pvä ennen eli joulukuussa. Kun pidän vielä siihen asti kertyneet lomat yms. pois, niin voisin vetäytyä mammikselle jo ennen joulua. :)

Labello: Mä kans olen onnistunut joskus bongaamaan potkun ihan masun päälle asti, vaikka yleensä ei liikkeet kyllä näy vielä.

Lapset on innoissaan vauvasta, vähän väliä jompi kumpi haluaa kokeilla, että potkiiko se. Ja sitten ne ovat ihan onnessaan, kun tuntevat liikkeet.

Kössi 18+2
 
En ole ehtinyt vähään aikaan aukaisemaan konetta ja käymään täällä.

Kerroin pomolle raskaudesta viikolla ja onnittelihan tuo, mutta luulen ettei hän puhelun jälkeen innosta tanssinut. He meinaan vakinaistivat minut vasta 1.9 alkaen ja toinen työntekijä jää pian mun jälkeen äitiyslomalle. Työvoimapula on se mikä tekee tämän "ilkeeksi".

Työmotivaato on hävinnyt johonkin. Alaselkä "väsyy" tosi herkästi ja olenkin miettinyt mitenköhän mahtaa käydä kun maha kasvaa enempi. Pienten lasten kanssa kun selkä joutuu aika koville. Myös supistelut on alkanut. Ja lievät nivuskivut. Onneksi neuvolasta sanoivat että pääsen koska vaan agalactie- bakteerikokeisiin. Viimeksikin ne aiheuttivat mulle samanlaiset oireet.

Ja tottakai, kun nyt kerrankin kerkesin koneen viereen ni lapset haluavat ulos. Mutta raitis ilma tekee hyvää.


Sinituuli ja salamatkustaja
 
Moikka!! B)

Kenenkäs sitä lihaa teki mieli syödä? Karvatonkoira?? Mulla oli ihan hirveä lihanhimo :D noiden poitsujen aikaan ja samoin kyllä tässä raskaudessa parin viikon ajan mut se meni nopsaa ohi ;) .
Sykkeistä: Joo..niin mulle on sanottu, että matala on poikasyke ja korkea on tytöillä mut meillä on neljä poikaa tullut korkeista sykkeistä ja nyt on ne matalat, joten enpä tiedä.joku joskus sanoi, että jos samalla äidillä on korkeita ja matalia niin merkki vaan vaihtuu,eli sitten meille pitäis tulla nyt tyttö jos se noin menis.

Viime yönä näin unta,että meillä oli suloinen poikavauva, oih :heart: .Hassu juttu sekin kun olen noiden poikien aikana nähnyt monesti unta, että syntyy tyttö.Ehkä siksi , että silloin ajatteli sen "olevan mahdollista", että tulee tyttökin meille mutta nyt jo on ajatellut, että poika se on tälläkin kertaa :heart: .Meille tervetullut on siis toki molemmat, eipä sen väliä!

Kaukalosta: Me myös ajateltiin ostaa Gracon kaukalo ja paikallisessa lastentarvikemyymälässä oli jäljellä 3 vanhaa mallia, myyvät 139? ne pois ja sitten niitä uusia(189?)...uusi kuulosti vielä toimivammalta ja tilavammalta mutta katsotaan nyt...ultran jälkeen joskus vasta ostetaan, joten tuskin on vanhoja jäljelläkään silloin. Mä ajattelin, että vois vaihtelu virkistää noissa hankinnoissakin kun nyt on värejä tarjolla, että vois nyt ostaa silti punaisen kaukalon tai vaunut vaikka olis pojukin...paloautonpunainen tai Ferrarinpunainen :LOL:

Äitiyspakkaus on munkin makuuni hieman pliisun värinen mutta otan sen silti...saahan sitä ostettua värikkäitä itsekin ja siinä on moni sellaiseen kotikäyttöön kuitenkin tai ainakin meillä potkarit on yöllä päällä jne...Hitsi, oliskohan se niin hankala systeemi Kelalle, että olis tyttö ja poikapakkaukset, jotka sais hakea kun vauva on syntynyt... :/ .....

Saikulle mä oon aiemmin jäänyt joskus 29-30-viikoilla supistusten vuoksi..se on aika pätevä syy B) . Saa ja ehtii kunnolla rauhoittuakin ennen kuin vauva syntyy....

:attn: Onko kellään kokemusta Emma-yhdistelmistä?? Meille niitä ehdotettiin tuolla kun oltiin vaunuja katselemassa ja sanottiin, ettei ne tarvi olla mitkään Emmaljungan parhaat kun tää lapsi tulee olemaan luultavasti ainoa, kuka niitä meillä käyttää...olihan ne toki aivan eri luokkaa kuin emmaljungat mutta kunhan sen ensimmäiset 6kk pärjäis niin jatkossa sais siirtyä Emmaljungan scootereihin,mitkä meiltä jo löytyykin...mut kun ei viitsis mitään romujakaan ostaa joista on vaan harmia.. :D

Mulla maha on mittojen mukaan myös jossain yläkäyrillä vaikkei näytä ulospäin niin isolta mutta silti mittasi moneen otteeseen neuvolassa, että mittasinkohan aivan oikein kun tuli niin hurjia lukuja :kieh: hyvähän se on kun vaavi kasvaa...

Rakenneultra on mulla 23.9 ja kovasti odotan, että josko sitten tietäis kumpi siellä möllöttää..

Mukavaa viikonloppua!!! B)

Möökö ja musukkamuruliinimurmeliraks 17+6 :heart:
 
Nyt pistin sen kuvan mutta en tiedä kumpi näkyy niistä teille, se missä on lähikuvaa vai se mikä otettu peilin kautta? Mulle näkyy se peilin kautta otettu vaikka yritin vaihtaa siihen lähempään kuvaan....
Mutta siis, sanottakoon että kuva/kuvat otin ennen ruokailua että tuollainen pötsi se on ilman turvotusta :D Tietenkin omaa makkaraa on päällä suurentamassa mutta kuiteski hyvin on kasvanu :)

Ihanaa että muutkin tuntevat pikkuisia ja ei-niin-pikkuisia liikkeitä, viime kuun teksteissä taisi moni päästä iloitsemaan tästä :heart:

Ei taida olla vielä FB:ssä kuin se vauvat 2009-ryhmä vielä, tulkaa sinne nyt ainaskin!

absa ja Napsu 15+4

KORJAUS: Nyt siel onkin se lähikuva profiilissa :)
 
Osaisko joku sanoo mitä tehdä...

Mulla nyt kolmatta päivää ollu kovaa pääkipua, särkylääke ei auta. Verenpaine normaalisti hyvä eli 120/78, mutta eilen sit oli 159/78 ja tänään 140/80... olo kovin väsyny. Nyt sit koskee alaselkään ja viiltäviä kipuja tullu tänään muutamia kertoja. Hiivatulehdustakin taitaa pukata. Terkkari sanoi että kannattaa vaan seurailla ja napsia kipulääkettä, mutta kun sekään ei auta. Kävisinkö kuitenkin (ehkä turhaan) päivystykseesä maksamassa sen 11 euroa ja saisin kuulla samat kuin neuvolan tätikin sanoi...vai olenko kotona ja odotan että tämä menee ohi? Sit on vielä tuo veritulppariski joka hieman pelottaa... Oon toivoton. Kuitenkin mulle nauraavat jos sinne päivystykseen menen "olemattomien" vaivojen takia :ashamed:
 
Muistiko terkkari että kuulut riskiryhmään?
Yläpaine kyllä on hieman koholla, eilen vielä enemmän kuin hieman. Väsymys voi johtua siitä korkeasta paineestakin, ja päänsärky myös. Voisitko myös stressata päänsärkyä niin että paineet nousee, onko taipumusta stressiverenpaineeseen?
Jos ei kerta särkylääke auta ja on jo kolmatta päivää tämä niin kyllä minä sen 11euroo maksaisin tässä tilanteessa.. Mutta tämä on minun mielipide.
Niin ja alapaine sulla kyllä vielä ihan hyvä, yli 85 alkaa jo sitten olla koholla.
 
EllaMaaria Onkohan tuo käytäntö, että pitäis suoraan töistä jäädä äitiyslomalle, että saa kuntalisää, joka paikassa sama... Vois kyllä kuvitella, että olis. Mutta laskin tuolla laskurilla, niin siinä luki, että "Äitiysraha on mahdollista aloittaa varhennettuna aikaisintaan 29.12.2008." Eli meinaisko tuo nyt sitä, että voisin jäädä 1.1.2009 äitiyslomalle suoraan työsopparin loppumisen jälkeen ja mäkin sitten saisin tuon kuntalisän? Ois kyllä hyvä homma, jos näin on. :)

Nyt on kyllä tyytyväinen olo ku sain siivottua huushollin oikein kunnolla. Pyyhin pölyt, käytin matot parvekkeella ja luutusin lattiat. Nyt voi tyytyväisenä makoilla loppuillan sohvalla ja katsella telkkaria. ;)
 
Lauantaita kaikille!

Täällä ekat SELKEÄT potkut rekisteröity eilen!!!! :heart: Aikaisemminkin on "lepatellut" siihen malliin että olen osannut ne ottaa vauvan liikkeiksi mutta kyllä oli ihana tunne kun tuntui selviä potkuja... Illan mittaan tuntui viisi kertaa ja tänään oon bongannut jo kolme kertaa. Jotenkin aika helpottavaa kun tähän asti on ollut välistä niin normaali olo että on käynyt mielessä että onko tuolla masussa ees eloakaan..

Torstaina oli eka perhevalmennus tuolla SAS:ssa ja voin kertoa että todella pettynyt olen! Illan piti kestää n.2 tuntia ja koostua psykologin ja hammashoitajan luennoista vaan kävikin niin että katottiin Jari Sinkkosen 20min video ja 40 min istuttiin kuulemassa psykologin kalvosulkeisia päivänselvistä asioista (ainakin musta tuntui niin kun oon 15 vuotta tehnyt töitä lasten kanssa). Hammashoitaja ei sitten ees vaivautunut paikalle!!!
Toinen ilta ois joskus lokakuussa, fysioterapeutti pitää sen (jos pitää :LOL: ...) Mistään synnäriin tutustumisesta ei ollu neuvolassakaan mitään juttua, no kaipa se selviää aikanaan. Että semmosia..

Tinttu: Meillä kans odottamassa Cracon Autobaby-kaukalo, vertailtiin pitkään ja se kuulosti parhaimmalta. Ostettiin tosin käytettynä mutta erittäin hyväkuntoisena.

Rakenneultra meillä 16.9. eli reilun viikon päästä.. Jännittää! Päätettiin miehen kanssa että kysytään kuitenkin sukupuoli mikäli vaan näkyy, vaikka ensin aateltiin että jätetään yllätykseksi. Paljastuuhan se sitten lopulta kuitenkin :LOL: Vaikka eihän se tieto mikään 100%-varma täs vaihees oo mutta kuitenkin...

IKEA:ssa käytiin eilen, ihanaa lastenhuonetavaraa ois ollut vaikka millä mitalla mut jätin vielä ostamatta. Sellasen lampaantaljan ostin vaunuihin/rattaisiin lämmikkeeksi, oon aina himoinnut semmoista jostain syystä :p Tänään tarttui H&M:stä ihana valkoinen plyyssiasu ja vihreät sukat, 1-2-kuisen kokoa. Oishan noita ihania vaikka kuinka mut ihan turha kauheesti hamstrata ettei jää käyttämättä jos kovin nopeesti kasvaa..

Joo eiköhän siinä taas tärkeimmät, nyt telkkua tuijottamaan!

T.Rosinante+Pötkö 18+6 (huomenna paukkuu viikot!)
 

Yhteistyössä