Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Huomenta mammat!

Minä en tunne mitenkään "kilpailuksi" tätä masuvertailua. On ihanaa seurata kuinka erilailla ihmisten masut kasvaa. Tässäpä mun maha rv 16+3, eli tänään.



En ehkä kaikkein ylpein ole noista selluliiteista, mutta vauvamahasta ei vielä tietoakaan.

Edelleen flunssan kourissa kärvistelen. Omenoita keittelen tässä samalla hilloksi kun niitä toi ukko toi 2 jätesäkillistä tullessaan. :p

-kyrsä ja nappula 16+3
 
Jee, joku jolla sama laskettu aika :) Joten tervetuloa SMIRGELIN :flower:

Ei minustakaan kilpailulta tunnu tämä mahojen vertailu tosiaan, huvittaa huomata kun esimerkiksi hoikemmilla on sellainen pystympi ja minulla pikku pullerolla jotenkin leveän pyöreä tuo maha :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja absa:
Jee, joku jolla sama laskettu aika :) Joten tervetuloa SMIRGELIN :flower:

Ei minustakaan kilpailulta tunnu tämä mahojen vertailu tosiaan, huvittaa huomata kun esimerkiksi hoikemmilla on sellainen pystympi ja minulla pikku pullerolla jotenkin leveän pyöreä tuo maha :LOL:
Ei kuitenkaan ihan sama sairaala sattunut. :D Täällä toinen pikkupullero jolla on kunnon pullamaha. Yövuorojen jälkeen on varsinkin oikee pinkee rantapallo. :LOL:

Sellaistahan minun piti kysyä, että onko teillä muilla tullut jo esimaitoa. Itellä paita koko ajan märkä, ellei ole rintsikoita ja rintsikoihin survon aina jotain paperia, ettei mee heti likaseks. Ärsyttää vaan se eltaantunut haju.... :x Ja kokeneemmat, jatkuuko tätä ihan loppuun saakka?!? :eek:
 
Hips!

Tervetuloa uusille! :heart:

Caro: Ei kannata ehkä liikaa vielä jännittää sitä synnytystä tässä vaiheessa. Luonto hoitaa sen jotenkin niin, että loppuraskaudessa odottavan aika kuluu niiiiin hitaasti, että sitä lähtee ihan mielellään vaikka synnyttämään jotta saa sen kauan odotetun beiben syliinsä. :)
Mutta teleporttaus kuulostais kyllä mukavalta synnytystavalta. Mun kaverit harrastaa teleporttausta ihan tässä maailmassa, että se olis kyllä mahdollista muuallakin kuin scifileffoissa. En kyl tiiä miten sitä tekniikkaa pystyis soveltamaan synnytykseen? Voin silti kertoa miten se menee jos miehes vaikka keksii jonkun konstin sulle. ;) Eli otetaan yhden tähden jaloviinapullo, korkataan se ja sanotaan "nähdään huomenna". Seuraava muistikuva on yleensä seuraavalta aamulta. Se on siitä ihmeellinen toimitus, että jollain kummalla tavalla sitä päätyy aina omaan sänkyynsä. Miracle! :LOL:
Mä en oo teleportannut koskaan minnekään, mutta lupasivat opettaa sen mulle ensi keväänä. Jee. En malta odottaa. :headwall:

Omassa olossa ei mitään kommentoitavaa. Olin goottipirskeissä lauantaina ja vanhat vaatteet kiristi niin että närästi koko illan. En aio pistää päälleni enää muuta ku äitiysvaatteita tässä raskaudessa... Oli niin epämukava olo.
Mahakuvaa voisin päivittää tänään, vaikka tuntuu ettei se oo kasvanut yhtään. Painoakaan ei oo tullut lainkaan, johan on kumma raskaus. Kaikki menee ihan päinvastoin kuin ekaa odottaessa. Sillon tuli tyttö, joten poikaolo on tällä kertaa vahva. =)

Liikkeitä on muuten alkanut tuntumaan nyt säännöllisesti päivittäin. Mausteisesta kiinalaisesta se saa ihan hepulit ja alkaa aina kahee jytä. :D

Mitäs, onko täällä muita yrittäjiä? Saatiin firma kaupparekisteriin perjantaina ja keskiviikkona oon menossa vakuutusyhtiöön ja pitäis päättää oma äitiyspäiväraha... Neuvoja? Kehtaisko laittaa oikein tosi korkeen kun ehdin maksaa sitä vaan kolme kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä? Sellanen kolmen tonnin äitiyslomaraha/kk olis ihan kiva! :LOL:

Pixie ja Pikkiriikki 16+5
 
Maanantaita mammelit!

Masukuvista Ihan mielenkiinnollahan tässä seuraillaan masujen kasvua kait itse kukin. Kyrsällä ei kyllä vielä ole mammahousuille käyttöä ;) Luulenpa että itselläkin kun tuo mahamakkara on nyt siirtynyt vähän edemmäs pömpän kasvaessa, niin maha tuntuu isommalta, jos olisi ihan 'rasvaton' niin itse vauvamahaa ei ehkä olisi paljoa. Labellollahan on silti aikamoinen vauvis, vaikka onkin tosi hoikka... MIelenkiintoista kerrassaan, etenkin näin esikkoa odotellessa!

Lorelai ..vai ulos vetää, no hitsi mikähän mut vetäis ulos täältä kun olen NIIN laiskistunut. Paljon johtuu kait siitä kun tuo naapurin ystävätär joka myös raskaana, on ollut mun lenkkiseuralainen, mutta sillä on ollut niin heikko happi että eipä olla käyty lenkillä yli kuukauteen. Yksi on niin mälsä lähteä...seliseli...
Jumppaan meinasin tänään kuitenkin.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Haavemamma ja nökerö 18+4
 
SMIRGELIN: Ei sentään sattunut tosiaan sama sairaala :) Ei ole vielä ensimaitoa täällä tullut, että ei ole kokemusta... Hyvä että muitakin pikku pulleroita!! :)
Eilen muuten kun kävin äitini kanssa reilun puolen tunnin lenkillä niin kyllä sitten suonta veteli jaloista, ei nyt tuskaisesti vielä. Maistui suolainen pitsa sen lenkin jälkeen, mentiin heti tilaa pitseriasta :LOL:
 
Esimaidosta: Itselläni sitä tulee vielä minimaalisen vähän! Silleen, et joka ilta ronkin ne kuivanneet maito"kököt" nänneistä pois. Mutta mulla lopussa tuli sitä esimaitoa aina niin paljon, että piti liivinsuojia käyttää ja välillä jopa ahdisti ne rinnat niin, että kysyin lääkäriltä, et saako niitä pumpata. Meillä ei kyllä ole koskaan jouduttu antamaan vauvoille lisämaitoa kun nää meijerit ovat olleet toimintakunnossa jo 2kk ennen laskettua aikaa. Mutta kyllä sitä esimaitoa tulee ihan loppuun asti =)
 
Glow
Siis ei oo totta, taas se kävi niin et olin jo kirjottanu paljon ja kaikki katosi :eek:

Mulla on tylsää :attn:
Poitsu lähtee kohta isälleen yhdeksi yöksi. Pitäisi imuroida, mutten vielä viitsi kun mies nukkuu (oli yön töissä ) . Pyykkejä on kasa odottamassa kaappiin menoa. Siinähän sitä tekemistä...
Kohta taidan kattoo nelosen "vauva tulossa" vai mikä se olikaan. Ja sitten nukkua päikkärit... poitsuhan ei enää nuku.

Tein ihania löytöjä kirppikseltä sunnuntaina (oltiin Hesassa käymässä ) . Tunika/mekko, saapikkaat mulle, pojalle kirjoja ja leluja, vauvalle pari vaatetta. Eikä maksanut juurikaan mitään. Tosi hyväkuntoisia! Täälläpäin on mun mielestä kallista ja huonoa kamaa kirppiksellä, yleensä ja nyt noihin verrattuna.

Juuri kun ajattelin ettei oo liikettä paljoo tuntunu niin johan alkoi tuntumaan. Ne on vielä aika hentoja, mutta silti tuntuu selvästi. Joskus kauemmin joskus vähemmin aikaa.


 
Monen mieleen tuntuu olevan se Gracon kaukalo. =)

Esimaidosta: Mullakin jo pikkuisen on tullut. Huomasin, kun oli nännien päässä semmoista valkeaa kuivunutta "tavaraa". :D

Onko teillä muilla nännit arat kylmälle? Äsken, kun oli ikkunat auki jonkun aikaa ja sisällä vähän viileämpi niin yhtäkkiä meni nännit ihan kivikoviksi ja rupes pistelemään kamalasti! :eek: Mulla oli kaks paitaa päällä ja piti vielä tunkea rintsikoihin fleecehanskat ja köyttää kaulahuivi rintojen ympäri. Inhottava tunne... :|

Tilasin H&M:ltä äippähousut ja -paidan. Olin oikein mielissäni, kun sattu kerrankin sopivan kokoiset eikä tarvinnu palauttaa. Vaan eikös sattunut olemaan siinä paidassa reikä! Voi vitsi, että kyrsi, kun pitää laittaa menemään takaisin ja saa taas odottaa viikkotolkulla uutta. :kieh: Viimeksi tilasin lemonkids.fi verkkokaupasta äippähousut, jotka oli ihan kamalat! Lahkeen pituus ei vastannut lainkaan housujen kokoa ja mulla mahtu yhteen lahkeeseen kaksi jalkaa. Eli tehty lyhyille ja tosi reiteville naisille. Kunhan tuolta H&M:ltä sen paidan takaisin saan niin mitään en enää tilaa!

Mulla kyllä on jo masu jonkin verran kasvanut. Vaikka mahassa oli muutenkin "sitä itteään" niin kyllä sen jo huomaa, että on kasvanut. =) Niinhän se vain on, että toisilla masu näkyy aikaisemmin ja toisilla myöhemmin.

Tinttu rv 18+4
 
Ilmottaudun mukaan helmikuun odottajiin. La on 18.2.09, tuplat tulossa,synnärinä kättäri. Ikää 24, esikoinen 5v. Voisin laittaa muiden huvitukseksi kuvan omasta mahastani, se on jo aikasta iso. Katsotaan jos onnistun. Liikkeitä tuntuu ympäri mahaa, mutta vielä aika harvoin.
Joko muut olette alkaneet hankkia vauvalle tarvikkeita?
Tekis niin kovasti mieli ostaa edes yhdet vaatteet pienille.. =)
 
Tervetuloa uudet! minnasp nähtäisiinköhän me synnärillä, kun mulla la 17.2 =) Mulla tosin esikoinen, joten tiedä sitten koska se syntyy...

Jospi: hyvä, että selvisi syy - eikä ollut tosiaan raskausmyrkytys.

Esimaidosta:
mulla oli sellasta kuivunutta "tavaraa" nänneissä joskus viikkoja sitten, mutta ei sitten sen jälkeen.

Kiva on tosiaan vertailla massuja. Perjantaina oli pakko käydä ostamassa äippähousut, jotkut hameet kyllä vielä menevät päälle - helma tosin on hippusen korkeemmalla kuin ennen
:LOL: HM:stä löysin kivat farkut ja samalla tarttui mukaan yksi tunika sekä neuletakki. Molemmat vain ovat sellaisilla vajaamittaisilla hihoilla ja minä vilukissa en oikein sellaisilla tunnu pärjäävän :( Täytynee talveksi siis hankkia muutamia pitkähihaisia paitoja. Muutama vanha neulepoolo on vielä mennyt, saa nähdä sitten, kun se massu tästä vielä isommaksi kasvaa. Liikkeitä en ole edelleenkään havainnut. Yhtään en muista mitä kohdun "kallistuksesta" on joskus aikoinaan gyne sanonut.

Viikonloppuna sain äidiltä lainaan hänen äitiyskorttinsa ajalta, jolloin odotti minua. Sitä on nyt mukava seurailla - lähtöpainot olleet ihan samat ainakin. Äidille oli tullut vain 10 kg painoa raskausaikana. Vuonna 1972 on ollut yhteensä 6 synnytysvalmennuskertaa, noin tunnin mittaisia kuulemma olivat. Ovatkos nyt pidempiä "istuntoja"? Perätilassa olen ollut ihan viime metreille asti, taisin viimeisenä yönä kääntyä. Itse synnytys on näemmä kestänyt kokonaisen vuorokauden. Mitenkäs paljon tyttärien raskaudet/synnytykset muistuttavat äitiensä vastaavia :eek:

Kovasti olen lastentarvikeliikkeiden sivuilla seikkaillut ja yrittänyt vertailla mm. vaunuja jo etukäteen. Vertailu on vaan melko vaikeaa, kun ei siellä samoja asioita kuitenkaan kerrota. Saa nähdä. Mun vanhemmat haluavat vaunut meille kustantaa.

No, tällaisia ajatuksia siis täällä. Pitäis varmaan lähteä vähän ulkoilemaan, pientä päänsärkyä ollut. Mies on vähän flunssainen, toivottavasti ei muhun tarttuisi.

nimiko 16+4
 
:flower: tervetuloa uusille
saatiin sitten toisetkin kaksoset meidän listalle! :)

JEE!! Mä löysin mammahousut!!! Kyllä tuntuu hyvälle ku ei purista :) Äitiyspaitoja kattelin myös, mut sit marssin seppälään ja ostin kunnon venyvän neuleen,jonka nyt hyvllä omalla tunnolla venytän masun mukana :)

esimaitoa ei ole vielä näkynyt. Vastahan mulla lopetti edelliset maidon suihkutiputtelun,vaikka esikoista imetinkin vaan 4kk ja sit maidon tulo loppu..ois vissiin pitäny istua suihkussa imettämässä...

Nyt lähden poikaa hakemaan mummolasta.

labello ja mytty 18+1

niin ja vielä smirgelin mikä mahtaa olla tuon salon aluesairaalan lyhenne? mulla ei ole mitään hajua näistä ja päivittäisin tuonne listaan :D
 
Nimiko: Mulla on myös äitini neuvola kortti siltä ajalta kun mua odotti. Meidän raskaudet eivät ole MITKÄÄN oleet samantapaisiakaan. Äitini ei ole esim ikinä raskausaikana oksentanut, mutta minä en muuta ole tehnytkään raskausaikana kun puhunut norjaa vessanpytylle... :xmas: Äitini synnytykset ovat olleet oikeen salamia. Kun hän mua lähti synnyttään niin seisoi vielä 15.30 kassajonossa citymarketissa ja minä synnyin 16.08. Omat synnytykset kestäneet n 7-8 tuntia keskimäärin. Me kaikki lapset olemme olleet tosi pikkuisia. Minä olin isoin ja olin 49cm ja 2830g. minun lapset olleet aika tasasesti sen vajaa 3500g. AINOA yhtäläisyys on se, että suunnilleen samoilla viikoilla on synnytykset tapahtuneet. Ja se, että lähtöpaino on ollut kaikissa sama :)

Mä ostin tänään ylijäämävarastolta 8 tuplaleveää hyllyä tonne vaatekaappeihin, tai siis tarkemmin tankokaappeihin. Meillä on 3 tuplaleveää tankokaappia ja yksi vaan siihen tarkoitetussa käytössä. Vauvalle ei olis ollut lainkaan omaa kaappia. Näin sain siis tosi paljon lisää hyllytilaa ja vauvan vaatteillekkin oman paikan.

nyt kuopuksella on joku juttu ja se repii mua joten see you.... :wave:
 
Huh, onpas tullut tekstiä muutaman päivän aikana. Hieno homma!

Tervetuloa uusille :hug:

Kommentit häipyivät päästä juurikin nyt,kun niitä piti tänne alkaa kirjotella.. :whistle: Toivottavasti muillakin on normaalia harvempi pää näinä aikoina, etten ole ainoa jolla ei nykyisin oikeen pysy ajatukset kasassa... :D No, kaikki viestit on luettu ja ainakin omassa päässä kommentoitu sitä mukaa.. :D

Kävin sitten tänään ostamassa kakkosvaunuiksi mummolaan ne Hauckin yhdistelmät. Ihan toimivilta vaikuttivat ja siistit olivat. Maksoin 70egee. Ei mahdoton hinta mielestäni. Tietääkö joku kuinka kauan noita heittoaisoja on ollut vaunuissa? vuoden vai viis vai...? vois vähän päätellä kuin vanhat ko. kärrit ovat, kun niissä ko.toiminto on... Vaikka eipä sillä kai juuri merkitystä ole, pääasia että toimivat. =)
Löysin myös muita aarteita kirpparilta koko kassillisen, esim. aivan uuden veroisen 56cm toppahaalarin.Sitä on sitten alkuun hyvä käyttää, kun se äitiyspakkauksen haalari on hetken varmaan liian iso. Vitosen maksoi se haalari. Olenkohan vähän turhan aikaisin liikenteessä?:whistle: toisaalta ei raaski jättää ostamattakaan kun kerran kohdalle sopivaa tavaraa osuu, noi kirppiskamat kun ei juuri odottele, vaan lähtee hyvinkin nopeesti jonkun muun matkaan. Vallankin noinkin hyvällä hinta/laatu suhteella olevat...

Mulla on alkanut tietyt asennot/liikkeet vihloa tonne lantion seudulle, vasemmalle puolelle etenkin. Mietin kyllä et ne saattaa johtua siitä kun alkukesästä pyllylleni lensin ja häntäluun murtuma epäilys oli... Täytyy seurailla ja kipaista lekuriin jos tästä pahenee.

Liikkeistä ei tietoakaan sen parin viikon takaisen kutittelusession jälkeen :( . toivossa eletään että pian alkais jo tuntua...

Ihania massuja teillä =) ! Omakin on kasvanut,mutta kun on tota vararavintoa kertynyt myös, niin enemmän näyttää löysältä kasalta kun vauvamahalta :whistle:

tatuka+väiski 16+6
 
Tatuka meidän esikoisen -00 vaunuissa jo heittoaisa joten aikast kauan ovat olleet :D

Ja nyt tulee pimeetä tekstii... :LOL: Siis äsken makoilin sohvalla enkä malttanut nousta ku vauvalla oli niin kova meno päällä, ihana kuulostella elämää masussa :heart: No, aloin siinä sitten miettimään jotain niin älyllistä kuin että miksi vauvat liikkuvat mahassa?? Siis onko niillä paikat puuduksissa kun ne nukkuu monta tuntia ja sitten tulee tarve verrytellä... Vai onko niistä vaan hauskaa läträtä vedellä... Vai tuntuuko niistä jännältä liikutella raajojaan ja siksi ne innostuvat siihen aina uudelleen... Ja kun sanotaan että äidin syötyä makeaa, vauva alkaa liikkua...miksi?? Tuleeko niillekin euforinen olo sokerista vai mitä häh täh? Sitten ne siellä masussa heiluttelee ett "juhuu, lisää tätä!" :LOL: :LOL:

Juu, ei tarvii "kysymyksiin" vastata, nuo oli vaan AIVAN ÄLYTTÖMIÄ AJATUKSIA mitä pulpahti raskauspäähän :LOL: Heh, olipahan huvittava hetki vauvajumpan aikana :D

Okei, liukenen takavasemmalle...ainakin hetkeksi =)

UÄ 15+2
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Profiiliin yritin päivitellä uutta kuvaa mutta ei onnistunut, täytynee koittaa huomenna uudestaan. Mutta tässä siis tänään otettu kuva rv 17+4



Kyllä se tuntuu kasvavan ihan mahdotonta vauhtia :)

Niin ja mulle vois päivittää synnäriks SATKS, kiitos :)

Liikkeistä Kerran jo luulin tuntevani jotain ja sitten ne katos, nyt kuitenki parina päivänä ollu jotain ihme tuntemuksii, en sit tiä mitä ne on mutta mitään selkeetä ei kyllä ole vielä ollut.

Viikon päästä pääsee onneks Kreikkaan vielä lämmittelemään kun täällä on jo niin kylmä :) Onko jollain muuten kokemusta matkustelusta raskaana? mulle ei neuvolasta oikeen annettu mitään "ohjeita" muuta kun pidä hauskaa ja katso hiukan mitä syöt. Mutta eiköhän noillakin pärjää :)

Aamue 17+4
 
Mae
ensin tervetuloa uusille
Sitten kuulumisia, nyt sitten on naimiaiset vietetty eli tämä tyttönen on rouva :heart:
Liikkeitä olen tuntenut nyt ihan kunnolla yli viikon, ei tarvii enää arvailla onko vai eikö. Olo on muutenkin kun valaalla, maha on aivan valtava, mutta niin se oli esikoisestakin näin että ensin pompsahti esiin tosi nopsaan, mutta sitten kasvu tasaantui ja loppuvaiheessa on kohdun pohjan korkeus jo miinuskäyrillä.
Tänään soittelin myös niistä lääkärineuvolan kokeiden tuloksista (jos joku muistaa, kun kerroin siitä kauhukerrasta" niin kokeet oli aivan puhtaat, jipii!!!! :)
Nyt yritän kukkua nämä yövuorot tästä pois ja selvitä muutenkin pitkästä työrupeamasta. Nyt jaksaa, meinaan tänään sain kuulla, että saan pitää lomat pois ennen äitiyslomaa ja aloitan loman siis 22.12 :D ja äitiyslomalle heti perään. Ei oo enää pitkä aika (eipä vissiin)
Hyviä vointeja kaikille!
Mae ja vauva 15+jotain ehkä vissiin....
 
HUomenta!

Huh, kuinka paljon tänne olikaan tullu tekstiä... Muutama viime päivä on ollu sellasta hässäkkää, että en oo ennättäny ees käydä lukemassa teiän kirjotuksia. Eilen illalla sitten otin urakakseni "päivittää" tietoni tämän palstan osalta ja pari tuntia tais vierähtää kaikki lukiessa! Joten kommentointi on sitä sun tätä...

Onnea Maelle rouviintumisesta:) me ei olla edes kihloissa, joten naimisiinmenosta voi vaan haaveilla.. Tai oikeestaan mulla ei oo koskaan ollu mitään hääunelmia tms, siis että se ois joku "must"-juttu. Onko tässä ketjussa kuinka paljon muita pareja, jotka ei oo edes kihloissa? Me on mietitty, et mites sit ku vauva syntyy ja tarvii papereita täytellä jne et miten ne kuviot sit menee. Naimisissa jos oltais, nii kaikkihan ois "selvää".

Vauvan liikkeistä... Voi teitä onnellisia, jotka tunnette jo isommalti liikkeitä. Mä luulen, et viime keskiviikkoaamuna tunsin ekat "kuplinnat" (=kaksi kuplaa) oikealla nivustaipeen lähellä... Mutta en todellakaan oo varma ja sen jälkeen en oo onnistunu niitä tuntemaan.. Mutta se viimeviikkoinen ultra ja neuvola kuitenki toi helpotusta kun tietää, että vauvalla on kaikki hyvin.. Hänen liikkensä ei nyt vaan jostain syystä tunnu niin selvästi vielä. Kaikki aikanaan.

Täällä oli moni valitellu selkäkipuja ja osa on saikullakin sen takia. Mä oon sinnitelly töissä vaikka alaselkää juiliikin. Oltiin sunnuntaina poimimassa puolukoita ja se nyt ei sit loppupeleissä kovin fiksua ollukaan mun selkää ajatellen. En haluais jäädä kotiinkaan selän takia saikulle, kun mitäs mä täällä yksin tekisin? Aika tulis vaan pitkäks ja minä ite mökkihöperöks. Mieluummin oon töissä ja teen vähän kevennytysti. Onneks mun työ ei oo fyysisesti raskasta, joten sen puoleen pieni selkävaiva ei haittaa. Se tukivyö, jonka neuvolasta sain lainaan, on varmaan muuten ihan kätevä mutta erittäin hankala saada ite sitä kiinni tarpeeks tiukalle (kiinnitystarrat ku on selän takana!).

Loppukuukauden viikonloput onkin täynnä reissaamista:) Saa nähä mitä selkä ja masu asiasta tuumaa..vähän huolestuttaa, mutta eiköhän niistä selviä. Tulevana viikonloppuna mennään mun vanhempien luokse, seuraava viikonloppu on kulttuuria (Mamma Mia Hartwallilla) ja sit vika viikonloppu ollaan Hannoverissa:) Hannoverin matka tuli aikas ex-tempore miehen työpaikanvaihdoksen myötä.. mutta ei passaa valittaa. Mielelläni käyn katsomassa, miltä Saksassa näyttää.

Te olitte myös löytäneet niitä bodyja, joissa on tumput... Onko kellään havaintoo, löytyykö niitä jostai nettikaupoista? Täällä meidän seudulla kun ei oo Stockmannia tai Nicky&Nellyä :( Perinteiset ruokamarketit on tarjolla ja tietänette, ettei niiden vauvanvaate valikoima niin kovin häävi oo.. Eikä etenkään se unisex-vaatteiten valikoima:( Mutta on mulla vielä muutama kuukaus aikaa etsiä vaatteita vauvalle. Ja ehkäpä mä sieltä Hannoverista ennätän jotain kattoo myös vauvalle...

Oih, eilen herkuttelin päivällä puolenvälin pullakahvit töissä:) Täällä mennään nimittäin jo 21.viikolla =) Hurjan nopsaan on viikot menny....ja masu kasvanu sen myötä. Perjantai-iltana tais olla ekat harjotussupistuksetkin kyseessä ku tuntu, et mahaa "vetää" poikittaissuunnassa tasasesti molempiin suuntiin ja hetken kuluttua se sit helpotti (piti mennä vaan kyykkyyn).. Luulin ensin, et ois vaan vatsanväänteitä mutta kun sitä jatku yli puol tuntia, nii mies tuumas et taitaapa olla supistuksia.. Ne ei kyllä mitään miellyttäviä ollu:(

Aurinkoisia syyspäiviä masunkasvattajille ympäri Suomee :)

Nanada 20+1
 
sleeping
Hei!

Maelle onnea!
Nanada: Me ei oltu naimisissa kun pojat synty. Me mentiin naimisiin samalla kun kuopus kastettiin, joten meillä on kokemusta noista papereiden täyttämisestä yms. Taisi kummankin pojan syntymän jälkeen tulla kotiin joku kutsu tai pitikö sinne (tulis taas muistikatkos ja unohdin tän paikan nimen...) soittaa ja varata aika, en muista, mutta sinne sitten mentiin ja siellä kysyttiin kaikkea että milloin tavattiin yms. Oli ihan positiivinen kokemus molemmilla kerroilla.

Mulla on tämä vauvamaha taas niin pystysuora, että mieskin sanoi, että sieltä tulee taas poika, jos noihin mahan muotoihin on uskomista. Jos sieltä tuleekin tyttö, niin todistan sitten että tuolla mahan muodolla ei ole mitään merkitystä tuleeko tyttö vai poika.
Eilen yöllä heräsin ja laitoin käden mahan päälle ja siellähän myllerretiin oikein kunnolla. Taitaa vauva nukkua kaikki päivät kun liikkeitä ei tahdo tuntea koskaan päivisin.
Tasan viikon päästä on neuvola. Mulla on uusi neuvolatäti, jonka tapaan nyt ensimmäsitä kertaa. Toivottavasti on yhtä kiva kuin edellinenkin.
 
jospi piti jo aieemin sanoa, että voi hurja miten tuo on varmasti säikäyttänyt!! Onneks kuitenkin vaan sillä säikähdyksellä selvisit :hug:

Mae paljon onnea tuoreelle Rouvalle :heart: :hug:

labello ja mytty 18+2

 

Yhteistyössä