Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Huomentapäivää!

Uusioäippä Mä mietin eile iha samaa tost vauvojen liikkumisest :D . Liikkeit ei mun mielest edelleenkää tunnu tai sit laitan kaik ilmavaivojen piikkiin mut eilenki yritin melkeempä koko illan koitella ja kuulostella liikkei selällän mut mitään ei tapahtunu. Ei edes vatta muuttanu muotoo niinku ennen. Sit koitin just tota makeet mehuu mikä muka pistää möykyn liikkeel :LOL: eikä mitää.

Nyt taas täs töis istues kuplii kovin välil mut emmä oo varmaa siltikää et onkse se :| . Nii on kyl epäolo ku ei raskaana oiskaa. Täst tarttis nauttii vaa nyt.

Moni tuntuu odottavan jo äippälomaa. Mä en oo oikee aatellu ees sitä viäl. Jotenki tuntuu vaa nii uskomattomalt et jäis pois töist ja kotiin. Mullaha ei oo vakkariduunii eli tuskin pääsen samaan duuniin enää takas et töiden haku alkaa sit lomailun jälkeen.

Laittakaa vaa lisää noit masukuvii :D niit on kiva kattoo. Mul ei kyl o mihinkää viäl kasvanu, turvonneelt vaa näyttää.
16+4
 
Tervetuloa uusille :flower:

Mae: onnittelut rouvalle :D
Aamue: Voi kuinka ihanaa, että pääsette Kreikkaan! Se on ihan mun suosikkilomakohde ;) Itse olin Kreikassa heinä-elokuussa pari viikkoa ja hienosti meni kaikki. Mä olin kyllä aikas tarkkaavainen ruokailujen suhteen, koska lueskelin ja kyselin aika paljon aiheesta. Mä en käyttänyt mitään maitotaloustuotteita siellä "raakana" kun en niiden pastöroinnista tiedä. Eli hotellin aamiksella jäi pois kaikki isot jogurttikulhot yms. mutta olisin voinut ihan hyvin kaupasta syödä yksittäispurkitettuja jogurtteja (löytyi danonea yms). Aamiksella kahvin sekaan kyllä pienen lorauksen maitoa laitoin kun ei ollut kuumaa tarjolla. Salaatit jätin väliin ravintoloissa ja aamiksella, ja se oli toooodella tuskaa! Mä rakastan niin sitä kreikkalaista salaattia fetoineen kaikkinen. Sain vinkkiä täältä mm. Lentoemolta (hän asuu italiassa?) ja hän kertoi noista salaateista ja niiden kasteluvesistä yms sen verran, että en salaatteihin niinkään kajonnut reissussa. Kaupasta ostettuna sitten popsin banaaneja ja join paljon tuoremehuja :p Ravintoloissa sitten söin kypsennettyä ruokaa, eli kaikkea vaihtelevasti. Myös grillattua fetaa söin, vaikka en nyt ole aivan varma, että tappoiko tuollainen grillaus mahdolliset listeriabakteerit. Mutta söin kuitenkin, ja aivan ihanaa oli :p :p ja mitään pöpöjä en saanut. Täytyy kyllä sanoa, että koskaan aiemminkaan en ole Kreikasta mitään vatsatautia saanut, mutta nyt oli kuitenkin niin paljon pelissä, ettei turhia riskejä halunnut ottaa. Vähän se toki latisti tuota matkaa, kun ei voinut kaikkia herkkuja ihan syödä, mutta olihan se ihana reissu silti! Nauttikaa siis reissusta täysin siemauksin!! Mihin olette muuten menossa?

Ihanaa olla kotona vielä tämä päivä, ihan virallisesti kesälomalla. Selkä ei ole ollut lähellekään niin kamala ja alavatsavihlonnat ovat kanssa olleet ihan ok muutamaa puukkoa lukuunottamatta. Olis se vaan niin ihanaa, jos olotila olisi tällainen töissäkin :snotty: Jokohan sitä uskaltaisi hieman lähteä vaikka kävelyllekin, jos vaikka rauhallisesti kävelisi puoli tuntia edes, niin saisi vähän raitista ilmaa! Tämä liikkumattomuus on kyllä aika rasittavaa, kun on ennen raskautta tottunut käymään salilla pari kertaa viikossa ja hölkkälenkillä kerran-pari viikossa. Nyt sitä sitten ei ole koko raskausaikana tehnyt yhtään mitään, kun sattuu kävely ja toisaalta väsyttääkin edelleen niin paljon, ettei jaksa edes ajatella liikkumista.

Niisku ja aarre 17+4
 
Moikka kaikille! Harvoin tulee kirjoiteltua tänne, vaikka joka päivä pitää käydä lukemassa.
Liikkeet on taas hävinneet jonnekin. Oon koittanu makeaa syödä ja juoda, soittanu musaa vauvalle, hieronu masua ym, mutta vaavi vaan sitkeesti on hiljaa. Taitaa olla yhtä itsepäinen kuin äitinsäkin :D

Täällä vaihtui taas viikko. Innolla aina tiistaisin luen kaiken mahdollisen vauvan tämän viikon kehityksestä. Sitten mittanauhan kanssa pitää katsoa minkä kokoinen vaavi nyt suurinpiirtein on ja sitten kauhistelen, että miten se mahtuu tuonne mahaan loppuaikana kun itse oon tällainen pikkukirppu :)

Mutta ei tällä kertaa enempää...
Millla ja vaavi 18+0
:heart:
 
Mae: Paljon onnea häiden johdosta :flower:

Nanada: me olemme edelleen vaan kihloissa vaikka jo 8,5v oltu yhdessä. Eipä siinä muuta "papersotaa" ole kun se isyyden tunnustus lastenvalvojalla ja siinäkin vatuttaa eniten se kohta mikä on kirjoitettu kissankorkuisilla kirjaimilla: "AVIOLIITON ULKOPUOLELLA SYNTYNYT" Ikään kun se olis paha asia... Ja se isyyden tunnustus on vaan, että kasa papereita ja niihin nimet siinä lastenvalvoja edessä.

Itse kävin tänään neuvolassa. He laittoivat supistusten takia lähetteen sairaalaan kontrollikäynnille. Sanoin, että voin sinne itsekkin soittaa ja soitinkin. ne haukkui mut siellä ihan lyttyyn, että "tajuatko lainkaan mitä hallaa olisit voinut saada aikaiseksi kun et itse aiemmin ottanut yhteyttä? Saisit itseäs vaan syyttää jos syntyykin ennen aikojaan ja menee kesken...." :headwall: ym yhtä mukavaa... :/ No kuitenkin varasivat ajan torstaille, et menen käymään kontrollissa silloin.

No neuvolassa on kaikki hyvin. hb oli 115, rr 125/65, kohtu navan korkeudella ja sydänäänet kuului hyvin. Paino oli grammalleen sama kun viime käynnilläkin, mikä oli siis reilu kk sitten. eli edelleen sen reilu 5,5kg puuttuu lähtöpainosta.

Nyt mun pitäs lähtee viemään pissanäytettä labraan kun haluavat tsekata, ettei vaan ole pissatulehdusta. Ukkoa vaan kotiin odottelen. On niin kipeänä pää, ettei jaksa yhtään kävellä lasten kanssa, et voisin itse viedä sen vaan pakko soittaa ukolle, et tuo auton tohon 500m:n matkalle, no joo, mut se on ylämäkeä ja tuolla sataa :whistle:

-kyrsiintynyt kyrsä ja nappula 16+4
 
Glow
Heips.
Aikani kuluksi kirjottelen taas. Mielenkiinnolla aina luen muiden juttuja :)
Oon ihan kahden vaiheilla että lähdenkö lenkille vai löhöänkö tän päivän...
Aamupäivä meni kaupungilla. Passin hain ja jätin taas labraan näytteet (sen strepton takia). Kirppiksellä kävin ajan kuluksi ja löysin pojalle toppahaalarin, tai oikeastaan 2. Ihan hyväkuntoiset ja laatu puvut! En osannu päättää kumman otin niin otin molemmat :D eipä ne maksanu ku yht. 13e. Ihme.
Vauvan sänkyyn löyty reunapehmuste. Muuten hyvä, mut siitä puuttuu monta semmosta nauhaa millä saa solmittua pinnoihin sen kiinni! Miten ne voi puuttua, en ymmärrä. En nähny siel et ne puuttuu kun se oli hyvässä paketissa jota en kehannu alkaa aukoa. Eipä se oo iso homma ommella siihen muutama nauha.
Itelleni löysin 3e mamma farkut! oikeen sopivat ja siistit ja 2e mamma paidan!!! Just kun manasin ettei tääl ikinä oo kirppiksil mitään tai hinnat on kovia.
Näköjään osuu kohdalle silloin kun mitään ei etsi.

Pehmentääkö raskaus todella pään? :xmas:
Mä menin käymään siskolla tänään. En millään meinannu muistaa missä kerroksessa ne asuu! Ihan säikähdin kun en niin simppeliä asiaa muistanu. Meni kuitenki sit oikein...
Kuitenki oon aika monesti siel käyny...
On näitä muitakin vastaavia "muistikatkoksia" nyt ollu.
Toinen pöhkö juttu oli tänään myös. Päätin tehdä kinkkukiusausta. Ostan aina peruna-sipuli sekotusta siihen. Noh, kaupassa nappasin heti mukaan "perunasuikale" pussit. Tuijotin aikani pussia, että siinä on jotain outoa, erilainen pussi ku ennen vaik sama merkki. Ihmettelin mikä siinä on erilaista. Tulin kotii, kaadoin perunat vuokaan ja tajusin. Ne on pelkkiä peruna suikaleita! Ei perunasipulisekoitus :LOL:

Heräis nyt tuo rakas mieheni, iltapäivä kahville mun kanssa :D
Kyllä mä sallin itelleni 1-2 kuppia kahvia päivässä, vaik alkuun sitä vältin ja yritin olla juomatta. Se on mukamas nyt niiiin hvyää. Meikäläiselle se on kyl maitoa kahvilla, sanoo mies... laitan melkee puolet maitoa. Ja esikoista oottaessa koko raskausajan ajatuskin kahvista sai voimaan pahoin.

Mahan kasvamisesta. On se kasvanut! Katoin vanhasta kortista et esikoista odottaes alkuun tuli kasvua kovastikin mut lopussa mentiin ihan ala käyrillä. Esikoinen oli syntyessään 3160g ja 51cm.

Eilen tilasin terveystorilta sen tukivyön, tulispa se pian.

 
Meillä on myös rekisteröity ensimmäiset selkeät vauvan liikkeet! jihuuuu :) tuntuvat myös vatsan päältä, joten molemmat ollaan saatu ensikosketus vaaviin :heart: Tänään tuli täyteen 17 viikkoa. Mammavaatteita ollaan jo katseltu, mutta kovin nihkeästi niitä tuntui ainakin Forumissa olevan :/

Tällä viikolla tullut myös ensimmäinen "raskaushimo": tomaatit! :D

Mites muuten kissanomistajat, onko tietoa mistä saisi kestävän suojan pinnasänkyyn? Vai kannattaako pyytää jotain käsistään taitavaa tuttua tekemään.. Ei muistu jos täällä sellaisesta ollaan jo puhuttu.. :p

Onnittelut Maelle :)

Ja ihania masukuvia kaikilla!!

Äipät ja vaavi 17+0
 
Ihanaa, että täällä on teitä aktiivisia kanssaodottajia: mun jokailtainen juttu on käydä lukemassa jutut läpi, mutta yleensä oon niin rättiväsyny etten jaksa kommentoida... Mutta kiitos siis teille kaikille kirjoittajille eli ILLAN PIRISTÄJILLE =) (oikein aina odotan, että pääsen lukemaan kuulumisianne!!!)

Mahan koosta: mulla on jo kunnon pötsi :LOL: ... mutta onhan tässä menossakin jo 20. viikko. (hui ku aika menee vauhdilla - kohta puolessa välissä ) Eli kiva on katsoa teidän mahakuvia. Ite oon niin tollo niiden kanssa, etten edes viitsi yrittää laittaa tänne, ei kuitenkaan onnistuis :ashamed:

uusiakin on tullut sitten viime kirjoitukseni - TERVETULOA!

(.) oma olo on helpottunut pahoinvoinnin lähes kadottua (en muuten kaipaa sitä takaisin :LOL: ) Muutama viikko oli jopa päiviä, jolloin ei edes aina muistanut olevansa raskaana. Nyt kuitenkin hillitön jokapäiväinen väsy ja päänsärky lähes päivittäin vaivaa. En tiedä, josko on hemi tippunu tai mikä lie. Oikein ootan jo pääseväni neuvolaan tarkistuksille, mutta kuten aikasemmin kirjoitin mulla on ihan sikapitkä nlaväli: viimex käyny viikolla 14+0 ja seuraava käynti ultrassa äitipolilla on tän kuun 29.pvä eli vko 22+0... voishan sitä tietysti soittaa ja pyytää tähän väliin nlakäyntiä, mutta tuntuu et jos mä vaan täytän muutenkin kiireisen terkan päiviä ihan turhaan...

Mutta sää on onneksi mukava! Sain eilen itseni pitkästä aikaa pitemmälle ja reippaalle kävelylenkille! Teki muuten hyvää... voi ku sais tänäänkin irti niin paljon... Eilen vaan sain miehen kaveriksi, tänään en voi saada ku ei oo kotona :(

Lillip 19+1

*muoks* täälläkin yksi horopää: arvaa hävettääkö, kun ei muista edes työkavereiden nimiä!!! ja paljon muita dementian aiheuttamia juttuja...
 
Lorelai: Mä tilasin kans sunnuntai-iltana Terveystorilta sen tukivyön ja tänään tuli jo postin mukana kotiin!!! Supernopeeta toimintaa, varmaan tulee sullekin nopsaan. =)

ON: Mulla ollut taas toi häntäluunseutu aika hellänä, vihloo ihan kiitettävästi jo puolvälissä työpäivää. Saa nähdä pystyykö olemaan normisti äippälomaan asti töissä. Kyljetkin jotenkin kipeenä, terkka kyl varoitteli siitäkin.
Vauvan liikkeistä oon huomannut sen verran, että aina kun oon syönyt jotain niin meno alkaa.. Hirmuinen monotus monta kertaa samaan paikkaan :LOL: Ei oo juurikaan eroa syönkö makeeta vai suolaista, taitaa vaan tykätä kun jotain tulee.. Toinen on iltaisin kun meen nukkumaan, hetken kun makoilen ihan rauhassa paikallani ni taas alkaa monotukset. Taitaa sekin pitää paikkaansa että kun äiti liikkuu niin vauva nukkuu ja toisinpäin. Hassua.. :)

Taas sataa, tylsäääääääääää!!!

T.Rosinante+Pötkö 19+2
 
Juu, pistäkää vaan lisää masukuvia! Niitä on hauska katsella enkä ainakaan itse osaa liittää niihin mitään vertailua. Paitsi ehkä siten, että on kiva nähdä että on muitakin pienimahaisia ja jopa pienimahaisempia kuin minä, ainakin Kyrsä :wave:

Nyt pitää alkaa katsella lapsityranneja vai mikä se nanny-ohjelma on mikä kakkoselta tulee. Se ohjelma saa omat kullanmurut näyttämään aina lähes täydellisiltä. :LOL:

Kössi 18+5
 
Iltaa, ja terkkuja taas työmatkalta täältä keski-suomesta. Löysin yhden mammailuun sopivan neuleen Anttilasta 12e, ihan kiva :)

Mae Onnea :)

JeJa mulla sama homma, en ole varma mikä siellä mahassa möyrii mutta tänään kun olin kuunetelemassa yhtä luentoa ja meinasin alkaa pilkkimään, niin mahassa kupli ja kniippaili niin että olin liki varma että NO NYT...silti en ole varma vieläkään...

Rosinante Mulla on kanssa häntäluu/ takamus hellänä aika ajoin, välillä tekee ihan kipeetä nukkuakin selällään kun takamus puutuu. Ikävää! Vastapainoksi pitäisi kait lisätä meikäläisen liikuntaa...muttaku laiskottaa... Olin mä eilen sentään pumpissa.

Nyt meen viihdyttää kollegaani tonne huoneeseemme ja uni tulee varmaan aika pian kun heränny klo 5 :eek:

Hyvää yötä!

haavemamma ja nökerö 18+5 ( ..ja siis en vieläkään ole varma tunnenko liikkeitä, onko epänormaalia???)
 
hei kaikki

liikkeistä olin jo aiemmin tuntevinani pientä kuplintaa, maanantai-iltana juniori ilmoitti sitten oikein kunnolla olemassa olostaan ja sitä jatkoi eilisen koko aamupäivän, sen jälkeen on ollut taas hiljaisempaa... mutta olipas ihanan tuntuista, kuin kymmenen pientä elohiirtä... :heart:

selkäkipu mulla on notkoselkä ja sen kyllä tuntee nyt, onneksi on pian se fysioterapeutti.. ja vyön sovitus edessä...

hammaslääkäri varasin myös ajan suuhygienistille, yleensä käyn yksityisellä, mutta nyt ajattelin hyödyntää tilanteen (raskaana pääsee nopeasti kunnalliselle) ja käydä hoitamassa suuta kuntoon... muutenhan nuo varmaan ovat priimakunnossa mutta ikenet on tosi arat.. :ashamed:

työmotivaatio siis mikä motivaatio???? :ashamed: :ashamed: äippäloma saisi alkaa jo raskauden puolestavälistä... :D

masukan koko ihan hieno pallo tuossa on.. etenkin äippähousut tekee siitä vielä enempi pallon näköisen.. =)

rakenneultra mulla on 25.9 äippäpolilla.. sitä odotellessa..
kyllä tässä saa nyt ravata jos jonkinlaisella hoitajalla..on fysioterapeutti, hammashoitaja, neuvola ja ultra.. mutta hyvä se on itsestään ja sen kautta vauvasta huolta pitää, yleensä saa olla tosi kipeä kun käyttää näin monia terveyspalveluita, onneksi tämä raskaus on positiivinen syy mennä noihin paikkoihin.. =)

maelle onnea :flower:

kaikille ihanaa keskiraskauden aikaa, toisilla on jo viikot päälle sen 20.. jännäää...

ai niin pahoinvointi voitettu, mutta siltikin vielä löytyy monia juttuja mitä mieli ei tee... mutta onneksi se pahinvaihe on ohi...
jouluna sitten kärsitään kilpaa närästyksestä... tai toivottavasti ei kuitenkaan.. :p =) :ashamed:
 
jennuli: pitääpä kommentoida, et mielummin jouluna närästys kun se tolkuton yrjööminen :LOL: Mulla nimittäin ekassa raskaudessa oli just se joulun aika kaikkein pahinta aikaa. Koko vuoden odottaa, et pääsee jouluherkkuja mässyttään ja sit yrjöökin kaiken pihalle :D
Mut kuulkaa mammat, Koitetaan nauttia tästä olotilasta kaikkineen vaivoineen päivineen. Tätäkin hetkeä tulee varmasti ikävä!

Itse odotan huomista äitipoli kontrollia. Ne varmaan taas haukkuu mut kun kysyn ultrassa sitä sukupuolta, mut haukkukoot, kysyn joka tapauksessa aina kun ultrataan :D Enkä edes tiedä varmaksi, että ultraavatko...

Jep, mut nyt kauppaan, kun ukko erehtyy tuleen pikaseen käymään kotona niin tää akka livistää ovenraosta :LOL: Tänä aamuna heräsin koviin supisteluihin enkä päässyt edes esikkoa eskariin viemään. Onneksi hän pääs naapurin pojan matkassa...

-kyrsä ja nappula 16+5
 
Heippa kaikille!!

Mä käyn kyllä melkein päivittäin lukemassa teidän jutusteluja, mutta nyt on ollut taukoa vaikka tuolla mn puolella aina hetken olen pyörinytkin. Niin paljon on tullut tekstiä teiltä että en millään enää muista mihin mun piti sanoa ja mitä :ashamed:

Ja viime päivät on kyllä menny niin mun navan ympärillä että ihan hävettää. Mikään ei tunnu hyvältä, kaikki ärsyttää ja itkettää ja väsyttää. Mutta ekat potkut tunsin :heart: Ihan mahan päälle tuntui, oli se hurja tunne. Mies ei ole vielä ehtinyt niitä tunnustelemaan, se on liian hidas, ja sekös mua ärsyttää myös kun se ei ehdi heti mun mahaa tunnustelemaan :kieh: :LOL: Eikä Möhkö tietenkään silloin potki kun mies on vieressä kauemman aikaa.

Toissa yönä näin unta, että vauvalla ei ollut vaatteita tarpeeksi, ja mulle oltiin vihaisia siitä siellä synnärillä. Aamulla multa pääsi itku, kun tajusin etten tiedä mitä sille pienelle pitää pukea päälle... :ashamed: Ja tajusin muutenkin etten tiedä mistään mitään. Itkin varmaan tunnin putkeen :ashamed: Olenhan mä niitä vaatteita jo ostellut, bodyja, paitoja ja housuja ja sukkia ja... silti en tiedä. Ihan tyhmää.

Vaunuja sun muita aloin miettiä vasta viikonloppuna, ja niistäkin meinasi iskeä paniikki ja itkukohtaus, samasta syystä. Huokaus. On tämä vaikeaa välillä.

Nyt on pakko lähteä tuonne kaupungille, jos vaikka löytäisin toiset mammahousut. Alkaa jo kiristää sen verran että tulee ihan tukala olo omissa vaatteissa. Mun maha muuten ei näytä miltään vauvamahalta vaan läskiltä, vaikka mä olen aina ollut hoikka. Sekin mua suututtaa. Anteeksi tämä purkaus, mutta kun mä en voi sille mitään :ashamed:

Phoebs ja se toinen 17+6
 
Tuota piti kommentoida että raskaus tyhmistää: Kyllä se näin on. Viime raskaudessa unohtelu ja haitulapäisyys meni jo niin yli, että töissä jo kummastelivat. Rupesin syömään omega3-rasvahappoja kun kuulin että se on se syy tähän tyhmistymiseen; vauva vie kaikki omega3:t äidin aivoista jos ei huolehdi niiden riittävästä saannista syömällä tarpeeksi esim rasvaista kalaa. Minä vetelin niitä sitten ihan purkista ja selvästi auttoi, haitulapäisyys väheni joskaan ei kyllä ihan lakannutkaan. Tässä raskaudessa en vielä ole tarvinnut, mutta kun "tyhmentymisen" oireet alkavat, napsahtaa myös omega3 -purkki auki... :LOL:
Naru + pieni, oiskohan jotain 15+5
 
Mun huoli pikkuisesta kasvoi niin suureksi että kävin sitten
neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet.
Siinä laverilla sitten makailin ja täti pyörittelee anturia ja
ei kuulu mitään.. kyyneleet alkaa jo mulla valua ja
ajattelin että nyt on pahin tapahtunut.. kului monta minuuttia
ja vihdoin ihan hetken sieltä kuului iloinen syke.
Sillä hetkellä maailman kaunein ääni ja silloin tuli helpotuksen
kyyneleet. Mutta kyllä ehdin tosissani pelästyä.
Täti tuumas että voi olla istukka nyt edessä ja/tai
kohtu taakse kallistunut ja lisäksi 15-20 viikkoiset on pieniä ja vikkeliä,
ne pääsee vielä karkuun ja piiloon.

jennuli miten sä oot saanut rakenneultran äippäpolille?
Siis onko sulla joku erityinen syy? Kun en mä vaan
semmoseen pääse.. tosin en ole Lahdesta vaan naapurikunnasta.

iitukka ja helmi 16+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja labello:


26.1.2009
nanada (31v).....................???..................esikoinen

31.1.2009
Bianca...............................EKKS.................05/07.....tytt 46;olo

1.2.2009
Miss Blue (27v)................... SAS...............neljäs
zelda.........( clomit).............???...............-98,-01,-05
Rosinantte............... ..........SAS................esikoinen .....poikaolo
Ursus maritimus........ .........KYS.............kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
rimpuli 1-10.2.08.................???.................2km
mimosa28................... ........???..................07/97, 05/00,01/05
Tiitteräinen.........................OYS..................kolmas
höpsötys(32v)....................kaks.................03/02


2.2.2009
Minni G.............................. TYKS..................8/06.....poikaolo
siniraita..............................???................... viides, KM -05
manina...............................HYS...........
Matma................................KOKS.................toinen
lillip(33v).........................???...................neljäs

3.2.2009
aply......................... ........ KAKS.................03/07
RasuNaamari(25v)............SEKS.................04/04 & 06/07
Jana85........................... ...???...............
trionäiti (26v)....................???.....................01/03, 04/04, 10/07
Heidi- ...............................OYS...................esikoinen
Jolie.................................. K-SKS................esikoinen
annis84.............................kättäri...............esikoin en


4.2.2009
Heksamiina.. (IVF).......... TAYS .....
mina78............................SEKS...................11/99
zelda...............................OYS..........
jaana25.................. .... .. KYS...................11/03, 11/05, km 3/08..tyttöolo
Tinttu (20v)...(Clomit).......KAKS.................esikoinen.....tyttöolo
Mangusti80.......................TYKS.........
Orchid x2..........................KOS/H..............poika 01/06,enkelipoika 06/07


5.2.2009
KössiKenguru.(30+v)........NKL..................kolmas
haavemamma73(34v)..( clomit)..PHKS......esikoinen..........poikaolo
luppana.............................KYS..................pojat 05 ja 07

6.2.2009
toukka 2008............ ........??? ........
pinja87........................... LPKS.........10/6, km5/08
savu......................... ....... ???.............
Brierhip............................. TAYS.......02/06 & 08/07

7.2.2009
Martta75...7-10.2.2009....???........... ...
Neiti22..............................PHKS.................esikoinen
Kukka80(28v)....................TYKS.................esikoinen
Lastwish...........................Kättäri...............viides

8.2.2009
Mammutti-Mamma........... HYS....................-98 ja -99
Mööko............ ..................SEKS..................Viides
labello (23v)..................... KYS....................04/06.......poikaolo

9.2.2009
Karvatonkoira(29v)......... KYS.................02/04, 07/07..POIKALUPAUS
KvartÖver................ ...... KOS ...................esikoinen....poikaolo
Laa(22v)..........................KOKS..................08/07.........poikaolo
Lorelai (26v)................... KOKS...........10/03..........tyttöolo
tyypin äippä (27v)...........SATKS..................poika 03/07......tyttöolo

10.2.2009
Helmivauva09......... .......LKS......................neljäs
Taavetti81............... ....... ???.................... esikoinen
muumiska................ ...... ???......................neljäs, KM 2/08
millla................................KAKS..................

11.2.2009
fariini...................... ...... ÅCS.....................12/05 & 07/07
Audriina..........................KS-KS..................esikoinen

12.2.2009
Aamue(19v)....................SATKS........................esikoinen

13.2.2009
Niiskunenä -78(30v).....K-HKS..................esikoinen
Hepsis.........................naistenklinikka.......toinen..POIKALUPAUS
Phoebs.........................PHKS.....................esikoinen

14.2.2009
Tiiu87...14-16.2.09..........SEKS...................esikoinen
nasu07............................KAKS...................esikoinen
jospi................................KYS......................esikoinen

15.2.2009
pirppis79................. .... OYS......................esikoinen

16.2.2009
Lumikello75................... LKS......................viides
tiivi87.............................???......................
unikeko80......................???......................
jennuli (28v)..................PHKS....................esikoinen
Bourriquet...................naistenklinikka........esikoinen
mutzi81...................... ...K-SKS......................kolmas,eka yhteinen

17.2.2009
Caro79.......... (IUI).........TYKS.....................esikoinen
tatuka(35v)................... .TAYS.....................toinen...........poikaolo
Maya82(26v).........(IVF)..TYKS............tuplat, esikoiset....tyttö+poikaolo
nimiko(36v).....................kättäri...................esikoinen
Mippu85...........................L-pks....................09/05
Emsa...........................naistenklinikka..........esikoinen

18.2.2009
Mabbe............................KAKS....................toinen, -03
jonniina..........................PKKS.....................KM
Pixie............................... TAYS.....................toinen............poikaolo
Pixiedust(35v)............... K-HKS....................esikoinen
minnasp(24v).................kättäri..................tuplat,toinen ja kolmas

19.2.2009 kuupas........................ ..HUS......................12/07.................tyttöolo
sasuliini87(21v).............PKKS......................tyttö 10/06

20.2.2009
sinituuli.(28v)..................TYKS.................... neljäs
Kyrsä (24v)................... K-HKS....................neljäs...............tyttöolo
JeJa(30v).......................TYKS.....................kolmas
tyttö-nen(18v)...............KOKS....................esikoinen
kikka74...........................jorvi......................toinen,1998
vantti74(34v)..................???......................esikoinen

21.2.2009
Sini74......................... ..Jorvi............tyttö 05/2005
LuNaria(30v).. ..............SEKS......................08/07
iitukka..........( IVF).. ......PHKS..............toinen, 8/06.......tyttöolo

22.2.2009
kuume82......................TAYS.....................esikoinen
EllaMaaria.....................EKKS....................esikoinen
Lillukka71(37v).............K-HKS...................07/07......poikaolo?
lentoemo-76.................italia......................esikoinen...poikaolo
jopa73 (35v)...................kättäri.......... .....toinen, 11/02

23.2.2009
absa(23v).......................KYS.....................esikoinen
smirgelin.........................SAS.....................esikoinen

24.2.2009
Sleeping (26v)............... NKL...................pojat -04 ja -06...poikaolo
Marry..............................???....................esikoinen
Huanita...........................KOS...................esikoinen...poikaol o

25.2.2009
Abu (26v)....................... HYS...................toinen, 10/07
Prilli (37v).......................???....................kolmas
Mae...........(clomit)..........KOKS............... poika 08/05.........tyttöolo
Finttu...(icsi)....................???...................esikoinen

26.2.2009

27.2.2009
uusioäippä......................TYKS.................kolmas,eka yhteinen
Naru................................???...................poika 07
Charlott(21v)...................KYS..................esikoinen
Virme(24v).......................OYS.................esikoinen

28.2.2009
Kärppänä heinälatoon.....TAYS...............
tuulen sydän..................???...................kolmas
paveliina..........................TYKS...............09/07


???
Eliza82...................???................
marilin............................??? .....
cockeri...........................???..............
tripletti meillä.................???..................neljäs
shannah........................???


Yhteensä 112+ onnellista odottajaa!


Huonoja uutisia saaneet
Taaperot x3..............KM......................12/04, 12/05. 1/07, 3/08
rytinä....................17.6.KU....................toinen
Dada.........................KM.......................esikoinen
Mimona...................tuulimuna...............toinen
Illuusia......................KM........................toinen
nasumasu.................KM........................toinen
kassu........................KM........................viides ja kuudes
hilmuska...................KM........................01/07
Tittan........................KM........................esikoinen
Angelmum............ ..KM rv14+....06/00, 07/03, enkelipoika 11/06

Aiemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1073303 (linkki kerhoon)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1062475
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1090321
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120208

Ilmotelkaa muutoksista tai virheistä niin lisäilen/korjailen :)
Täällä olis uusia mamma. la 10.2. Esikoinen kohta 4 vuotta.

 
:wave:

Liikkeistä taas :ashamed: , siis nyt on eilen ja tänää duunis tuntunu tökkimist vattas siin puolen päivän aikoihin mut sitku pääsee himaan ja ois aikaa maata ja odotella niit ni ei mitää. Nytki välil tuntuu mut mite sitä nyt ei osaa siltikää uskoo et se ois se. Ei mul ainakaa ilmaa tuu...ärsyttävää ku haluis kunnolla tuntee sen koko ajan.

Semmone minipurkaus :D
16+5
 
milla sun pitää kirjautua välillä ulos. :)

Juu ja heippa hei. Kaikki hyvin täälläkin, vaikka välillä onkin näyttänyt uhkaavammalta. Käyn kyllä välillä kurkkailemassa, mut en muista kirjoitella joka ketjuun... :snotty:

Selkävaivaisille suosittelen lämpimästi naprapaattia. Mä kävin alkukesästä (ja ihan alkuraskaudesta, mut kuulemma voi hoitaa vielä vaikka raskaus ois jo pidemmällä ) ja oikeesti auttoi. Sitä ennen ei tarvinnu kävellä, istua eikä seistä. Makaaminenkin oli vähän tuskaista... Mut vielä ei ainakaan ole tullu mitään kipuja takas ja meinasin, et jos alkaa tulla, tuonne taas menen.

T. Kärppä ja papunen rv 15+4
 
Hihhii, eilen sitten isukkikin tunsi liikkeet ensimmäisen kerran. Piti kättä tiukasti kohdun kohdalla ja kaksi ihan selkeää potkua kuulemma tuntui. Mulla tuntui samaan aikaan vain epämääräistä kuplintaa tuolla kohdun sisällä, mutta miehellä on potkujen metsästyksestä kokemusta jo kahden lapsen osalta, niin että pakko vaan myöntää, että on etevämpi kuin minä! Onpa kyllä kiva, että kohtu on mulla reilusti eteenpäin ja istukka takana korkealla, niin on päästy näin aikaisin näitä liikkeitä bongaamaan, vaikka ensikertalainen olenkin!

Eka viikko muuten, ettei paino olekaan noussut, eli mun jäätelö/leivonnaislakkoni selvästikin toimii. Gynen puhuttelu raskausmyrkytyksen vaarasta teki tehtävänsä. Itse kyllä olen sitä mieltä, ettei pieni rasvavarasto tässä vaiheessa olisi haitaksi imetyksen kannalta, mulla oli kuitenkin bmi raskauden alussa "vain" 20,3, niin että olishan tässä varaa hiukan vararavintoa hankkia. Mutta Italiassa ei saa paino nousta kuin 9-10kg raskauden aikana... =)

Kävimme benettonin pre-natale -liikkeessä äitiysvaatteita bongaamassa. Samalla mut kirjattiin sellaiseen mammaklubiin, he järjestävät muutamia tapaamisia raskauden merkeissä, ensimmäinen perjantaina, mies lupasi tulla seuraksi, vaikka epäilikin, ettei siellä muita miehiä ole ;) Sain kaikenlaisia läpysköitä mukaan, niistä kivoin on sellainen aika hyvin tehty raskauskirja, jossa selitetään kaikki ruokavaliosta raskauskomplikaatioihin, ja sitten on päiväkirja, johon voi kirjoittaa joka viikolle tuntemukset/uutiset/tapahtumat. Panin sitten ylös kaiken mit muistan raskausajalta tähän saakka, varmaan sitä on lapsenkin kiva joskus lukea, kirjoitan kyllä italiaksi, että mieskin ymmärtää. Oletteko te muut pitäneet päiväkirjaa?

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 16+3 :heart:
 
Moi! B)

Heh, pakko kommentoida tuota harvapäisyttä :D Ihanaa, että meitä on muitakin!!!!! Mä yks päivä soitin ukolle, että katos nyt, onko mun puhelin siinä keittiön pöydällä(enkä itse tajunnut sanoneeni mitään hölmöä ) Ukko sitten kysyi, että niin mitä? Toistin kysymyksen ja ukko jatkoi ihmettelyä, että kuule pahvi, mikäs siinä sun kädessä on?!? Mun piti kysyä., onko mun kello siinä keittiön pöydällä kun luulin tiputtaneeni sen.. :ashamed: Kaiken lisäksi olin vielä lääkärille menossa pojun kanssa ja odotushuoneessa oli varmaan jokunen huvittunut ihminen tuon puhelun jälkeen :ashamed: :ashamed: :D

Toinen pehmeäpääjuttu tulee mieleen kun piti 7v.pojulta kysyä, että onko sillä puhelin mukana kun lähti kaverin kanssa ulos niin kysyinkin, että onko sulla se vaippa siellä taskussa mukana sitten :whistle: kyllä poikia huvitti. Mä nimittäin olin meidän juniorin vaippa kädessä juuri silloin siinä...mutta tosiaan, onneksi en ole ainoa :D .

Meillä myös vaavi innostuu kun saa makeaa :D

Olipas taas omaa napaa :ashamed:

Mukavaa päivänjatkoa!! B)

Möökö ja muru 18+3 :heart:
 
Hellurei ja aurinkoista iltapäivää B) Ihku keli, mut silti ei tee mieli yksin tonne tuuleen lenkkeilee. Kotiuduin sieltä työmatkalta ja nyt olen ansainnu olla kotona vaan ;) ..kyllä mä aina jotain keksin. No menen si ehkä myöhemmin jumppailee. Mieskin meni lentelee nin saan olla ihan rauhaksiin. Se suorittaa siis lentolupakirjaa.

Möökö Ei voinu ku ääneen nauraa noille jutuilles :LOL:

lentoemo
Täällä suomessa saatiin ( kait kaikki sai?) sellaiset Vau kirjat ym matskua neuvolasta, sinne Vau:hun olen raapustellut joitain tärkeitä juttuja ja muistiinpanoja, lisäksi olen aina muutenkin kirjoittanut päiväkirjaa, tosin näin vanhemmiten harvakseen. Pitäisikin taas ryhdistäytyä.

ei tänään kummempaa, jotenski väsy taidan laittaa pitkäkseen.

haavemamma ja nökerö 18+6 ( eli siis huomennakos se alkaa se 20 viikko, sissos.. )
 
Möökö: :LOL: :LOL: Voi vitsi mä repesin totaalisesti. Taas saa työkaverit ihmetellä, et mitä ihmettä mä tääl yksin naureskelen. Onneksi muillekin sattuu noita nolouksia, etten ihan yksin ole. Mä olen tänään puhunut asiakkaiden kanssa puhelimessa, ja en vaan kertakaikkiaan ole saanut järkeviä lauseita suustani :ashamed: Ihme sammakoita päästellyt, että oikein kunnolla hävettää...
 

Yhteistyössä