Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

tärppi kävi meillä heti ekasta yrittämästä. esikoinen tuli muistaakseni toisesta tai kolmannesta kierrosta.

täällä vaihteeks päänsärkyä ja väsyä. Mytyllä on iltajumppa menossa, se aina innostuu kun istahdan alas, ja näin iltasin on aktiivisimmillaan täälläkin.

labello ja mytty 18+4
 
PIKAKYSSÄRI:
Tunnetteko ketään tai onko itsellenne kenties käynyt niin että ultrassa olisi täysin erehdytty vauvan sukupuolesta??? :|
Eli on esim. luvattu että tulokas on varmana tyttö ja sit sieltä syntyykin poika..?

Mua vaivaa hirveesti että miten tarkasti se osataan NYKYPÄIVÄNÄ sanoa ja miten usein on erehdytty!!! :p
Meille sanottiin kuopuksesta että 100% varmuudella poika ja olihan se. :heart:
 
Iltaa,

kauhee hoppu muka ollut kun täitten jälkeen pyörin Ikeassa katselemassa tarjontaa sitten kotiin keittelee lihasoppaa viikonlopuksi kun tulee mökkiraksalle sähkömies ruokittavaks, tai tees gulassia niin pilkottavaa kovasti. Samalla katsellu telkkaa ja taistellut kissan kanssa, se kun meinaa seota noista lihan tuoksuista, hyppii pöydille ja mouruaa :eek:

Ihan ok päivä, olen ollut aika väsynyt tänään ja päähän koskenut. Mä en ole syönyt rautaa nyt muutamaan päivään, mutta pitänee taas alkaa ottaa öisin rautanappi.

Tuovavyönalentimesta Mulla ei ole sitä vielä, saako niitä muualta kuin nettikaupasta? Mikä on n. hinta? Olen vielä pärjänny kun pitkää ajoa ajaessa avaan housut ja löysennän turvavyötä aina välillä niin ei ole puristellut. Enempi mua tosiaan puristaa housut. Noi mustat suorat työhousut alkaa olee jo aika piukeet etenkin istuissa, siis muualla kuin autossa. Finttu Toi kuva ei ainakaan mulle 'avannut' miten sitä käytetään, mutta sen olen ymmärtänyt että jos paljon autoilee on se kätevä vehje. Pitänee hommaa...

RasuN Mun systeri sanoi että 2 kymmenestä menee vikaan. 4D on sit jo varmaa.

Nimiä meillä ei vielä ole kummallekkaan, sen verta ollaan puhuttu että meillä on miehen kans aika eri maku, että ongelmaa voi tulla.

Tärpistä Mulla kans PCO ja clomeilla 3. kierto. Pillereiden lopettamisesta meni 11 kk. Luulin jotenkin jostain syystä että raskautuminen olis ollut mulle vieläkin vaikeempi juttu, joten kyllä tässä ollaan onnen kukkuloilla :) Ikääkin kun jo on.


Liikkeitä
en rekisteröi vieläkään ja mua alkaa jo häiritsemään moinen :'( :/ Mikä on??

Tänään sain taas kommentteja mahasta että " No nythän se on pullahtanut" jne...

Hyvää yötä!

haavemamma ja liikkeetön ???? nökerö 19+0
 
Rasunaamari: Oon kans kuullut noita juttuja erehdyksistä, tänään viimeksi kuulin että tutun vauvan sanottiin olevan tyttö ja oli kuitenkin poika... Kummalta tuntuu että vielä nykyaikaisilla ultrauslaitteilla voi niin paljon erehtyä. Oon kuullut semmosen kanssa että tyttövauvalla saattaa olla niin isot häpyhuulet että luullaan ultrassa pojaksi :) Ja taas toisinpäin että pippeli voi "tulla esiin" vasta loppuviikoilla ja ultrassa luullaankin tytöksi.

Sen takia tos edellises viestis kirjoittelinkin et jos ultraaja tietää satavarmasti kumpi meille tulee niin halutaan tietää mut muuten ei jos on pienintäkin epävarmuutta.
Vaan mikäpä niistä "satavarmoistakaan" tietää ;)

Nyt hetki BB:tä ja sit unten maille..
 
jennuli mun istukan tilanne tarkistetaan vasta rv26+ eli aika
marraskuun lopulla. Että ei siinä kai muuta katsellakkaan.

tärppi mulla siis jo esikkoa tehdessä todettiin pco ja
silloin sain vuoden yrittämisen jälkeen clomit joilla sitten
tärppäs 2. kierrosta.
Synnytyksen jälkeen ei ehkästy ollenkaan vaan toinen oli heti tervetullut.
Vaan eipä alkanut kuulua, ei auttaneet clomitkaan.
Sitten yksityiselle klinikalle ja 1. IVF toi toivotun tuloksen.

Mulle sanottiin esikosta että 70% varmuudella tyttö ja
tyttö sieltä tulikin.

Nimistä ei ole ollut vielä puhetta vaikka kyllähän niitä
on tullut omassa päässä mietittyä. Esikon nimestä päästiin kyllä
heti yhteisymmärrykseen että eiköhän se suttaannu nytkin.
Pojalle vaan on hankalampi keksiä hyvää..

haavemmma ei mullakaan mitään liikkeitä tunnu..
esikosta tuntu jo tässä vaiheessa. Mutta odotellaan vaikka ei
millään malttaisikaan..


iitukka ja helmi 16+5
 
Vauvan liikkeistä: Haavemamman kanssa samoilla linjoilla... Eipä tunnu vielä liikkeitä. :ashamed: Toisaalta pistää miettimään, mutta sitten taas toisaalta tietää että se on mitä luultavimmin täysin normaalia, ettei ensisynnyttäjä tunne vielä näillä viikoilla liikkeitä.

Meillä odoteltiin tärppiä 1,5 vuotta. Mulla ongelmana pco ja clomeilla saatiin tämä pikkuinen ihme alkuun. Sama homma siis kuin haavemammalla! :) Ei se aina niin mene, että mitä nuorempi nainen niin sitä nopeammin raskaaksi. Minäkin olin 18v kun alettiin lasta yrittämään. Uskon, että osaan arvostaa tätä lasta paljon enemmän nyt, kun se ei ollut itsestään selvyys. Tietää ainakin, että juuri tämä on sitä mitä olen halunnut ja kaivannut.

Nimistä: Meillä on jo mietittynä sekä tytölle, että pojalle kolmiosainen nimi. =) Tai oikeastaan minä olen miettinyt ne, mutta miehen mielestä kuulosti tosi hyvältä. Vielähän ne kerkeää muuttua paljonkin varmasti.

Soitin tänään neuvolaan toksoplasmoosi verikokeesta. Ei ollut toksoplasma vasta-aineita veressä. Eli sen osalta saa olla huoleti. =) Nyt sitten jännätään tulevaa rakenneultraa joka on viikon päästä.

Tinttu & Tiitis 19+0
 
nimistä tytölle on niin paljon helpompi keksiä kuin pojalle..kaikki sanoo et hyvä kun sun ei tarvitse "tapella" nimistä kenenkään kanssa, mutta kun musta on tosi vaikeaa keksiä sopivia nimiä... :/

päiväkirjaa olen kirjoittanut siitä asti kun menin eka käynnille vauvaklinikalle... en joka päivä mutta melkein.. =)

tärpistä mulla tärppi ehkä vähän eri juttu, mutta onnekkaasti tulosta tuli heti toisesta inseminaatiosta, ilman hormoneja, eli nopiaan kävi ja pelkäsin et mihin kaikkeen sitä joutuu, mutta tämä meni hyvin :heart:

mulle tulee tyttö ainakin jos viime yön unta on uskominen, synnytin niin kauniin tytön, mua ei sattunut yhtään ja synnytys kesti alle kaksi tuntia.. joops, olisipa enneuni joka voisi toteutua vaikka tammikuun lopussa :D :heart:

töihin taas 11 aamuvuoro 12 päivän sisään, onneksi on vapaa viikonloppu edessä..
mukavaa perjantaita helmimammoille masuineen =)

jennuli 17+4..
 
Mä luulin että täällä saa keskustella myös huonoista oloista ja mielistä, mutta näköjään se jää yksinpuheluksi. Taidan olla erilainen kuin te muut. Mut saa poistaa tuosta listasta, siirryn taka-alalle odotuksineni.
 
Huomenta!

Phoebs Kyllä täällä saa puhua noistakin, TIETTY!!! Mulla ei muuta välillä olekaan kuin valitettavaa :LOL: :LOL: :LOL: En ikinä allekirjoita sitä et raskaus on luonnollinen olotila jolloin naisen tulisi tuntea olonsa hehkeäksi ja hyväksi!!! Peen marjat odotan edelleen sitä hyvää ihanaa oloa!!! Eilen oksukin tuli taas kylään ja muutenkaan ei päivääkään ole mennyt ettei ole jostain sattunut. Niin ja sitten ne jatkuvat pelot, ihan tyhmätkin, liittyen raskauteen ja synnytykseen!! Missä niistä sitten puhuisi ellei samassa tilanteessa olevien kanssa?!

Caro + asukki 17+3
 
Lisää... Muutama muukin juttu oli mutta olin liian nopea vastaamaan. =)

Nimistä Tytön nimi on yksimielisesti ja selkeästi ollut tiedossa kauan. Kolmeosainen ja sopii sekä suomen että ruotsinkieleen eli helppo lausua molemmilla. Menee aina oikein siis. ;) Kolmasnimi tytön nimessä taas on muisto poismenneestä läheisestä joka olisi rakastanut pientä vauvaa perheessä. :heart: Kuolemasta tulee kohta vuosi ja muistan kun aina puhuin hänelle et sitten kun meille tulee vauva yms...
Poikanimi taas on puoliksi valmis kun etunimi aiheuttaa eripuraa. Toinen nimi kulkee miehen suvussa ja etunimeksi minä haluaisin sellaisen joka löytyy jo läheltä. Se ei taas tule miehelle kyseeseen kun toinen nimikin taitaa olla tällä vauvalla sama... :LOL: :LOL: :LOL: Vaihtoehtoja sitten riittää mutta mikään ei tunnu juuri oikealta. Milloin joku on ihan papan nimi ja milloin joku taas ei sovi molemmille kielille.

Tärpistä 2 vuotta joista puoli vuotta lapsettomuushoidoissa. 4 inseminaatio (2 hormoneilla) tuotti tuloksen. Puolitoista vuotta ei tuntunut läheskään niin pitkältä kuin tuo puolivuotta! Samoin nyt kun miettii niin minulla puolentoistavuoden pettymykset ei olleet mitään niiden epäonnistuneiden hoitojen rinnalla. Silloin jotenkin uskoi aina niin paljon vahvemmin onnistuneensa ja pettymyskin tuntui isommalta... Paitsi silloin neljännellä kerralla en edes odottanut plussaa. Mulle se oli kolmas kerta todensanoo (nega) ja mennään nyt sit vielä kerran kun aika kerta on ja hormonit napsastu... :LOL: :LOL: :LOL:

Bola Mä sain sen hopean sydämillä koristellun lahjaksi yhden epäonnistuneen inssin jälkeen. Sain sen silloin lyhyessä paksussa hopeaketjussa ja nyt kun masu alkaa kasvaa mies osti mulle siihen 100 cm pitkän kalevalatyyppisen hopeaketjun. Se naru ei jotenkaan ollut kiva ja nyt kun sain tuon se on aina käytössä. =) Sitten ajattelin myöhemmin pakata sen pieneen laatikkoon ja laittaa samaan laatikkoon mihin kerätään vauvan ensijutut. Hän sitten saa sen muistoksi ja ehkä vaikka omaan käyttöön. =)

Caro + asukki
 
Huomenta ja ihanaa kun paistaa aurinko!
Mä olen nyt kahtena aamuna keittäny mulle ja miehelleni puuroa, kun olen huolissani kun hän syö vain aamulla jugurtin, päivällä tuhdin lounaan ja illalla sitten milloin mitäkin. Ehdotin että josko hänkin söisi kanssani puuron ja hyvin tuo näyttää uppoavan, kello 5 min aiemmin soimaan ja that's it.

iitukka, tinttu ja manina Ihanaa kuulla että muutkin vielä odottelevat ja mä tosiaan luulin et ne pitäis jo tuntuakin. Ollaan siis ihan rauhassa vaan =)
Manina mulla on se bola ja kilisyttelen sitäkin että "herää siellä!!", josko vauveli vielä tässä vaiheessa edes kuule mitään :D Mies piti illalla kättä masun päällä ja oli tuntevinaan 2x jotain, mä en kyllä usko kun en itse tuntenut mitään... Kunhan yritti lohduttaa.
Bolasta vielä, toisaalta jos se olisi joku karmee lehmänkello niin tuskin sitäkään jaksaisi kuunnella :)

jennuli Mulla on toisin päin että pojan nimiä olen itsekseen miettiny montakin mutta tytölle tekee tiukkaa. Ilmeisesti koska olen aina ajatellut että eka lapseni on poika....joten mun tuurilla se on sitte tyttö :kieh:

phoebs Voi oletkohan nyt vähän herkkis tuulella, tottakai saa jutella ikäviäkin ja niinhän täällä myöskin jutellaan. Porukkaa on vaan niin paljon että useinkin kukaan ei kommentoi omia tekstejä ja se on ikävää ja tuntuu ettei kukaan 'kuuntele' -oikeastihan se ei pidä paikkkaansa. :hug: Tollaset itkukohtaukset ja panikoinnit, mistä kerroit aiemmin, voisi kuulostaa justiinsa niiltä hormonimyllerryksiltä mitä tähän tilaan kuuluukin, onneksi menee ohi ja toisena hetkenä on jo taas yhtä hymyä :)

Nyt töitä..

haavemamma ja hiljainen nökerö 19+1
 
Phoebs, älähän nyt. Aivan kuten haavemamma sanoikin edellä, kaikkea ei vain ehdi/muista kommentoida, kun tekstiä tulee niin paljon. Ei siinä varmastikaan ole tarkoitus ketään syrjiä tai jättää huomiotta. Itse kommentoin mahdollisuuksien mukaan silloin, kun olen aihetta itsekin pohtinut tai siitä on jotain omakohtaista asiaa kerrottavana. Omalla kohdallani mielialat eivät ole nyt raskauden aikana kovastikaan heitelleet, mitä nyt muutaman kerran on itku ollut herkemmässä. Mulla mies ollut ihmeen ymmärtäväinen, eikä ylipäätään ole saanut mua hermostumaan vaikka aiemmin kyllä on ollut kovinkin jääräpäinen omien näkökantojensa kanssa. Mun omiin mielialoihin varmaan vaikuttaa myös se, että yritän muutenkin ajatella asioita positiiviselta kannalta (kuitenkin realistisessa mielessä, ei siis yltiöpositiivisesti) eikä tapana ole ollut vaipua murheen alhoon. Mutta nämä ovat toki näitä persoonallisuuskysymyksiä.

:hug: siis sinulle Phoebs. Löysitkös mitään kaupungilta helpottamaan oloasi? Täällä paistaa nyt aurinko ja sitä toivon sinne sinullekin mieltä piristämään. Tule ihmeessä tänne purkamaan pahaa oloa, sekin jo helpottaa, kun saa kirjoitettua siitä. Jotkut muuten ovat saaneet helpotusta esim. päiväkirjan pitämisestä, kun voi surutta purkaa mielensä päiväkirjan sivuille. Oletko jo kokeillut?

nimiko 17+1
 
Täällä lähti 19. viikko käyntiin, ja sitä "juhlistettiin" juuri tuolla vessassa pää pöntössä :kieh: :kieh: Onneks tänään ei ole mikään tappopäivä töissä ja voi ottaa vähän rauhallisemmin :) Olisi kyllä tuhat asiaa tehtävänä, mutta tänään on vaan huono päivä...

phoebs: yhdyn täysin tuohon haavemamman kommenttiin, eli kyllä täällä saa ja pitää jutella ikävistäkin asioista, mutta porukkaa vaan on niin paljon, ettei aina tajua/ehdi kaikkiin kommentteihin vastaamaan. Toki minä ainakin kaikki kommentit luen ja elän täällä mukana, vaikkei aina niihin osaisi mitään kommentoidakaan.

Nyt lyö kyllä niin kovasti päässä tyhjää, että täytyy palata myöhemmin asiaan

Niisku ja mötkö 18+0
 
Turvavyön alentimesta: Sen verran, että niitähän on erilaisia. Toi linkki, minkä MÖÖKÖ laittoi on tismalleen samanlainen kun mulla. Sitä käytetään niin, että ekaksi vyö normaalisti kiinni ja lopuksi haarovälistä laitetaan vyö tuon alentimen tarraosaan kiinni, että se vetää sitä vyötä alas. Turvavyön alenninta suositellaan käytettäväksi jo toisesta raskauskuukaudesta alkaen. Kolaritilanteessa se vähentää keskenmenoriskiä/ vauvan vahingoittumista.

Sukupuolen veikkauksesta: Eihän ne ole koskaan 100%:n varmuudella. Ei edes 4d:ssä. Sielläkin ne uskaltaa sanoa vaan 99% varmuudella ja siinäkin on erehdyksiä käynyt, tosin ne on harvassa. Itse tiesin kakkosesta, että se on 100% varmuudella tyttö kun kävin usein ultrassa ja ainakin 6 eri kertaa sanottiin, et selvä tyttö! Kuopuksesta sama juttu, että kävin niin monta kertaa ultrassa ja aina sanottiin poikaa, etten uskonut, että se muu voisi olla!

Haavemamma ja muut jotka eivät tunne liikeitä: itse tunsin esikoista odottaessani ekat likkeet rv 21:llä. Eli ei kannata panikoida :saint:

Tärppi: Meillä tärppäsi nopeammin kun koskaan. Tai no esikoinen meni kesken ja sen keskemenon jälkeen tärppäsi heti, mutta muuten ollaan saatu yrittää puoli vuotta.

Phoebs: Kyllä täällä saa puhua kaikesta mahdollisesta. Aina ei vaan kaikille tule vastattua :hug:

Itse olen kärsinyt eilisestä asti kauheista päänsärkykohtauskista. Olo on kun olisi 40 astetta kuumetta. Jokainen askelkin sattuu, mut kuumetta ei ole. Laattakin taas lensi pitkästä aikaa tänäaamuna. Onneks poju pääs kaverinsa matkassa eskariin...

-kyrsä ja nappula 17+0 :heart:
 
Huomenta :wave:

Liikkeistä: Kyl nyt oon jo varma liikkeistä ja niit on tuntunu 3 päivää. Selkei pikkupotkui :heart:

Eilen oli neuvola ja äänet kuulu hyvin pötkö sätki karkuun. Kohdun pohja oli vähä navan alla niinku olin aatellukki. Maha ei oo kyl edelleenkää kasvanu et tuntuu aika turhalt käyttää äippähousui mut normaalit kuitenki kiristää. Ja varsinki ku hyppäsin siäl puntaril ja oli tullu 4viikon aikan 4kiloo!!! Painelin heti rehuostoksil ja kävelyl :D . On tullu syötyy turhan paljon näköjää ja en haluu lihoo samal taval ku edellisis raskauksis.

Tärpist: Km oli 1/07 ja sen jälkeen tärppäs tää vast et vajaa puoltoist vuotta meni. Ehkäisyä ei ollu mut ei me yrittämäl yritetty vaan annettiin tulla jos tulee ja tulihan se sieltä vihdoinki =) .

Nimistä: Ei olla mietitty yhtää ja miehen nimimaku tuntuu olevan sen verran outo et ois hyvä keksii ite joku nimi ja saada se vaa läpi sit joskus :p

17+0
 
heippa!

meillä on ollut käytössä bola jo jonkin aikaa, tosi kaunis sellainen musta/punainen. netistä tilattiin ja maksoi muistaakseni 20e. :)

Nimistä: meillä on mietittynä molemmille jo nimet mut voihan olla et sit kun siihen vaaviin tutustuu niin suunnitellut nimet ei sovikaan.. saas nähdä :)

mutta nyt takaisin töihin!

17+3
 
enpäs ole tänne krijoitellut taas herra ties koska.. vissii vhä noi ajatukset reistailee.. meillä vielä masussa pikkuinen köllöttelee.. tänään viikkoja 18+6.. eli paremmalla puolella ollaan jo pikkuhiljaa..

neuvolassa ja ultrassa käyty, kaikki kondiksessa.. 23.9 rakenne ultra.. 14.10 neuvola.

koitan käydä kirjoittelemassa tänne enemmän, kun vain muistais.

t.pia, tytti 10/06, nökö 18+6
 
ensimmäinen neuvola:
1.7.2008
rv: 8+3
paino: 70.2kg (lähtöpaino 70kg)
verenpaine: ei merkattu korttiin
hemoglobiini: 128
laskettu aika on 7.2.2009, mutta ultrassa selviää onko tuo kuinka täsmällinen, mutta ,menkoista laskettuna 7.2.2009 on lasketu aika.

ultra:
3.7.2008
rv 8+5
tarkistettiin että kaikki on ok, kohdussa näkyi yksi sikiö, ei mikään varsinainen ultra, vaan juuri että katsottiin onko masussa edes mitään, ja siellähän se pikkuinen köllötteli ja sydän sykki..

niskapoimu-ultra:
29.7.2008
rv 12+3
vastasi viikkoja 12+1, mutta ei muutettu laskettua aikaa kun heitti vaan parilla päivällä.
niskaturvotus oli 0.9mm, joten ei mitään sen perusteella,seuraavassa ultrassa viimeistään saadaan tietää mikä on down-syndrooma riski, kun verikokeen tulokset tulevat

neuvola:
11.8.2008
rv 14+2
paino: 70.4kg
verenpaine: 111/67
hemoglobiini: 111, joten rautalääkkeet taas käyttöön
sikiön sykkeet: 158++

seuraava neuvola 9.9.2008 rv 18+3
ultra: 23.9.2008

hammaslääkärissä piti käydä tarkistuttaan hampaat, kävin 19.8.2008, päätettiin tehdä tarkastus, ja synnytyksen jälkeen poistetaan kaikki 4viisaudenhammasta, poistettiin samalla hammaskiveä.

9.10.2008 on taas hammaslääkäri ja silloin paikataan kaksi pientä reiän alkua.

neuvola kuulumisia (suluissa viime neuvola kuulumiset)...
rv 18+3 (14+2)
paino: 71kg (70.4kg)
verenpaine: 105/67 (111/67)
hemppa: 116 (111)
sykkeet: 152+ (158+)
liikkeet: ++

seuraava neuvola mulla ja tytillä yhtä aikaa. tytillä 2v neuvola mulla oma neuvola..

14.10.2008 kello 9.00

ensimmäiset liikkee tunsin viikolla 16+1, ja melkein samana iltana laurikin tunsi ne.. oisko silloin viikkoja ollu 16+4.. eli meillä kanssa melko aikaisin..

t.pia, tytti 10/06, nökö 18+6
 
Glow
Mä en ymmärrä tätä väsymystä! Tai ymmärrän, se on kait hemppa niin laskussa... Eikä rautatabletteja...
Yöt nukun hyvin, syön ja ulkoilen. Just tultiin kauppareissulta, ei liikkeessä ollessa huomaa mitään mutta kun istuu tähän sohvalle niin silmät meinaa mennä väkisin kiinni. En kuitenkaan nyt malta nukkumaan käydä, enkä edes voi... Tunnin päästä puistoon lähtö. Sitä ennen pitäis pikku mies saada syömään jotain. Vähän flunssaa vissiin pukkaa hänelle, eikä oikeen ruoka maistu. Tää "maha-asukas" on hauska. Alottaa heti liikkumisen, kun minä en liiku :D

Laitoin nyt eka kertaa sen tukivyön päälleni. Ei ainakaan liian napakka ole. Ehkä olis pitäny ottaa kuitenkin M koko, otin L koon, olin ihan kahden vaiheilla että kumpi.

Mulla on kova sisustusvimma. Uudet verhot piti saada olkkariin. Löyty ihanat ja vieläpä ale hintaan. Sisko kävi ne eilen ripustamassa, eivät anna mun enää kiipeillä...
Takapihalle ostin tänään kivan majakka lyhdyn ja syksy kukkia, enpä oo mikään puutarha ihminen mut jos noi erikat saisin elämään ees hetken :LOL: Onhan ne nättejä, vähän väriä.
Väriä on pitäny nyt saada! Mulla on tullu joku "himo" punaiseen väriin.

Yritin käydä ostamassa patjaa vauvan sänkyyn. Jyskissä oli kerran patjoja (25e), oli tos sopivasti kauppareissun varrella... vaan eipä ollu enää patjan patjaa koko kaupassa. Sen siitä taas sai, kun ei ostanu heti kun kohalle sattu. Noh, onhan täs vielä aikaa :whistle:
Niitä varmaan muissakin kaupoissa on...

Se olis meikäläisellä ja miehellä "vapaa ilta". Kun tuo poika lähtee yökylään mummille. Tuskinpa sitä mitään ihmeitä jaksaa kuitenkaan tehdä. Olis joskus kiva käydä "näyttäytymässä" ihmisen ilmoilla jossain. Kuitenki oon sit laiska minnekää lähtemään.

Viikonloppua :wave:
 
Heips!
tärppi kävi meillä heti toisesta kierrosta, samoin ku eka raskauskin alkoi, mutta toista me odoteltiinkin 1½ vuotta, oltiin varauduttu nytkin pitkään aikaan ja tosi ihmeissämme oltiin, että voiko tää olla mahdollista, vieläkin epätodellinen olo vaikka liikettäkin tuntuu ja näinkin pitkällä jo ollaan!

Mulla kävi eilen yks kaveri kylässä jota ei oo näkynyt pitkään aikaan, sekin oottaa vauvaa ja la 25 pv, ja toisella kaverilla la 1 pv ja pikkuveljellä la 18 pv ja meillä siis 9pv, kiva kun tulee kavereillekkin vauvoja samaan aikaan! =)
Maanantaina olis meillä rakenneultra kysissä, ja tietenkin se jännittää. Pojat saadaan mummolle ja papalle hoitoon, että pääsee mieskin mukaan ku haluaa lähteä. Äitipolille ku ei mielellään sais ottaa lapsia mukaan!
t: karvis ja kamu rv 18+4 :wave:
 
kommentoimisesta omalta kohdaltani noin yleisesti, et kaikki tekstit luen ja siinä vaiheessa,kun alan kirjottaan,on hirveesti mielessä mitä piti kommentoida ja sit ekan kirjotanu ni ne muut on kadonnu tuolta päästä johonkin :headwall: Ja jos sattuu oleen joku päivitys etusivulle ni sit en muista enää mitään, ja tutkikaahan tosiaan välillä omia tietojanne tuolta ekalta sivulta etten oo onnistunut hävittään tai muokkaileen jotain ihan väärin :ashamed:

phoebs älä nyt mihinkään lähde! ihan samoja tuntoja on täällä, ja taas kuvittelin jo tuosta viime kirjotuksestas maininneeni,mut se on taas näköjään johonkin matkalla hävinnyt (tai sit en vaan ite sitä kirjotustani nyt nähny ja toistan itseäni) :ashamed: Eli kun niin kolahti tuo ku kirjotit unesta ja et senkin jälkeen miettinyt,että et tiedä mitä vauvalle pukisi, niin en tiedä kyllä minäkään! Vaikka tosiaan toinen vauva,mut eka oli kevät vauva,jolle ei tarvinnut heti hirmu toppauksia ajatella,niin nyt jotenkin ihan ulalla et mitähän sitä talvivauva tarvitsee. Jospa se siitä pikkuhiljaa ajna kanssa selkinee ja sit vaan eikun vauva kainaloon ja kauppaan ku huomaa et jotain puuttuu. Semmostahan tämä on tunteiden vuoristorataa, välillä tuntuu ettei sitä osaa sit mitään ja kaikki itkettää ja kiukuttaa ja toisena hetkenä on mitä parhain ja varmin olo.
:hug:

nonnih,.tässä se taas nähtiin.mitähän muuta piti kirjottaa
:headwall: mä unohtaisin oman päänikin johkin ellei se ois kii...

Kirpparilla käytiin kaverin kanssa pyörimässä ja tarttuihan sieltä jotain mukaan :)

nyt pitää lähteä jatkamaan päivän hommia. mukavaa viikonloppua kaikille!

labello ja mytty 18+5
 
Täällä uudemman kerran!
:kieh: Arvatkaa mikä mulle tuli huuleen!!! :kieh: Joo just se ihana herbesrakko, viime syksynyä oli viimeks, varmaan nää ilmojen vaihtelut ja viilentyminen tekee ja sisällä kuitenkin lämmintä! Mutta jotain positiivista ku mulla on yleensä se tuossa keskellä ylähuulta ja huuli 3 kertanen, niin nyt se on enempi tuossa sivussa ja aika pieni ku tajusin heti sen laastarin laittaa!
Eipä sit muuta ku huomenna pestuumarkkinoille katteleen!
 
Mä juon perjantai kahveja ja niinkus työviikko olis täynnä. Syön samalla Twix patukkaa :p Olen ollut koko viikon ilman mitään herkkuja kun ajattelin että josko tämä naaman kukinta helpottaisi, mutta ei vaikutusta joten suklaatia nassuun.

Lähden kohta ex mieheni kanssa meidän mökille kaksin!!!! Se tulee vetää sähköjä sinne ja mun murunen tulee sitte myöhemmin kun pääsee töistä. Hassu tilanne :LOL:

Kommentoinnista Mä en muistaisi kommentoida mitään jotn kirjotan lukiessani paperille kelle kommentoin ja aiheen. Olen katos sen verta lahopäinen ettei siitä muuten mitään tulisi.

Jep siis vko mökillä exän ja nyxän kanssa, hyvää viikonloppua myös kaikille muille =)

Hm + se liikkeetön nökerö 19+2
 
UHH, olen tavoistani poiketen ahminut ties mitä herkkuja tänään. Nyt on ihan huono olo. Olen vapaapäivällä ja hoidan esikon kotona.. on ollut sit älytöntä kiukuttelua päikkäreille menosta ja tuolla se kuuluu nyt höpisevän sängyssään (siis suora huuto loppunut). Jotenkin stressaa kauheasti että miten sitä jaksaa loppuraskauden. 2v.esikko taantuu heti kun näkeekin vauvan, eilen se halus rattaisiin ulkona ja pyysi tuttiakin (ei ole ollut enää 4kk:een) koska tavattiin ulkona kaveri jolla nukkui vaunuissa 3kk poika.

Töissäkin on stressaavat ajan kun on aika lopetella hoitosuhteita äitiysloman vuoksi, siis itsekkäistä syistä, joita hoitajalla ei juuri muita olekaan.. Työhuoneasiaa purnasin pari viikkoa sitten. Työsuojeluvaltuutetulla uhkailu auttoi ja saan pitää oman huoneeni. raskasta vaan joutua taistelemaan tuollaisista asioista.

Aika valitusvirsi pääsi ilmoille.Onneksi tämä raskaus sujuu hyvin. Potkuja tuntuu silloin tällöin, mutta aika harvakseltaan. Ultrassakin vauva liikkui paljon, minä en tuntenut samalla mitään..

Minni 19+3
 

Yhteistyössä