Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

päiväkirjaa kirjotin heti alkuun kun sain plussan testiin,siitä huumaantuneena vissiin. nyt se onkin sit jäänyt, ranskalaisilla viivoilla yrittäny jotain kasata ja muistella mitäs tässä välissä onkaan jo tapahtunut.pitäs kyllä ryhdistäytyä,nyt niin harmittaa,etten esikoisesta pitänyt päiväkirjaa :( oon vaan huono kirjotteleen sitä.

harvapäisyyttä on täälläkin. raskausdementia,josta tuli imetysdementia,joka jäi päälle ja nyt eikun vahvistuu taas uudeksi raskausdementiaksi :D Monta kertaa oon mennyt kupin kanssa kahvia hakemaan ja tajunnut et jaa,se vois valmistua nopeemmin jos laittais keittimen päälle. Ja vaikka mitä fiksua päästän suustani. Laulaminen on mulle esim ihan mahdottomuus, tänäkin aamuna pojalle laulelin et "hämä-hämä-häkki,kortta kaljottaa" :ashamed: Heti tajusin mitä olin sanonut ja poikakin totes et äiti laulo ihan väärin... Tosiaan senat menee jatkuvaan sakasin...

Mytty on alkanu jumppaamaan ihan kunnolla, hirmu kickboxingia aina ku istahtaa. Kävellessä en sitä vielä huomaa, ihana on kun kädellä tuntee muljahduksia ihan jo,vissiin se sielä heittää kuperkeikkaa :)

Serkku on käyny tänään rakenneultrassa ja tekis mieli uteloida mitä ne sano,mut kai se on ootettava et ite kertoo jos haluaa. Ja oon niin kade,mulla vasta parin viikon päästä,vaikka meillä on 3pv eroo lasketulla ajalla :D

Kysyin jo kerran (tai sit en.....) mutta
voiko vauvalla olla tässä vaiheessa jo hikka??[/b] semmosia rytmikkäitä pomppimisia ollu usein ja samanlaisia kun esikon hikkaukset,mut joko se nyt hikkaa sitten myttykin?

labello ja mytty 18+3
 
Oletteko harkinneet influenssarokotusta? Mä oon nyt ihan ulalla, että onko hyvä vai ei ja onko ees ylipäätään yhdistettävissä raskauteen!!! :kieh:

Meil nimittäin työpaikka tarjoais sen työntekijöilleen ja minä sitten ottamaan selvää, saako ottaa vai ei... Tulos aika ristiriitanen!!!! HUS:in sivut jopa suosittelee sitä riskiryhmään kuuluville (olen itse tosi allerginen), mutta sitten päätin vielä soittaa neuvolaan, josta täti sanoi, ettei saa missään nimessä ottaa raskaana mitään rokotuksia!!!! Tiedä täs ny sitte mikä on totuus!!!!!! Ku sitten kerroin terkalle näistä toisista suosituksista, hänkin alkoi perääntyä ja käski soittaa työterveyslääkärille. Ihan niinku joku lääkäri siellä ois perillä näistä raskauteen liittyvistä asioista!!!!

Että sellaista tällä kertaaa... Taidanpa soittaa huomenna vielä äit.polille....

Lillip 19+2
 
HIIIIII, kävinpäs piru vie lenkillä kun ensin kattelin ohjelmaa "Olet mitä syöt". Oli ihan fantsu ilma. 50 minuuttia käppäilin sauvojen kera. Nyt alan syömään lohta..ja kettelee sinkkuäidille sulhasen etsintää.

yhä 18+6
 
Lillip: Mä en kyl suosittelis ottamaan influenssarokotusta yleensäkään, saatikka raskaana ollessa. Syystä että influenssaviruksia on A ja B tyyppiä sekä vielä niiden useita alatyyppejä, rokotus tehoaa vain yhteen yleisimpään virustyyppiin. Eli on aikamoista hakuammuntaa että satut hyötymään rokotuksesta. Moni rokotuksen ottanut on saanut kuitenkin influenssan kaltaisen taudin ja oireet ovat olleet tosi pahoja.. Ja kun ajattelee vielä sitä ettei ole 100%sta varmuutta että rokotus olisi vauvalle turvallinen niin en suosittele.. :|
Toki valinta on jokaisen oma riippuen tietenkin omasta tilanteesta (vajaakuntoisuus tmv.). No joo, se siitä palopuheesta :) .

Meillä mies katsomassa Suomi-Saksa jalkapallomatsia, vietetään koiran kanssa "tyttöjen iltaa". Oon aivan sippi raskaan työpäivän päälle, hetken kattelen Elämä lapselle-konserttia ja sitte maaten. Onneksi on taas viikko jo puolessavälissä! (Miten niin paistaa läpi ettei työt kiinnosta yhtään... :LOL: )

R+Pötkö 19+3
 
ihan vaan pikana tultava tänne, pitäis kieltää tuo elämä lapselle konsertin katsominen raskaana olevilta :kieh: siellä on ihan liiian pieniä ja sairaita vauvoja ja voi kamala miten sitä alkaa taas miettimään mitä kaikkea voi sattua... ja hirmu poru koko ajan :'(
 
Kärppänä heinälatoon tai joku muu joka osaa... Viitsisitkö/viitsisittekö vääntää rautalangasta tuon kuvan liittämisen tuonne profiiliin :ashamed: Sain muutamalla yrityksellä kuvauksen lisättyä mutta aina kun yritän lisätä kuvaa ja painan sen jälkeen tallenna muutokset, tulee vaan sellanen tyhjä sivu. Se ei ilmota sitä muutokset tallennettu. Oon yrittäny jo varmaan parikymmentä kertaa ja nyt kirjauduin ulos ja sisäänkin monta kertaa. Kun ei osaa, niin ei osaa :/
 
Iltaaa leidit!

Mun lahopäisyys paljastui tänään siten että puhuin miehen kanssa puhelimesa lapsen leikkiessä vieressä. Sitten lapsi lähti toiseen huoneeseen ja mä jatkoin makailua sohvalla :ashamed: Myös puhelu jatkui. Sitten kuulin lapseni äänen puhelimen kautta ja aloin sitä miehelle ihmettelemään että mitä tää puhelin nyt alkaa temppuilemaan. En tajunnut, että mies seisoi jo eteisessä lapsi kainalossa.. sillä oli hauskaa..- :headwall:

Mulla oli tänään rakenneultra! Kauan ja hartaasti syynättiin raajat ja elimet läpi. Diabetekseni vuoksi tietyt epämuodostumat ovat tavanomaisempia kuin normiväestöllä, mutta vauva onneksi oli oikein täydellinen. Ainut vaan, että sukupuolesta ei saatu selvää! Olin kovasti odottanut sitä tietoa.. haluaisin jo alkaa käyttämään vauvasta oikeaa nimeä. Tuntu vähän turhamaiselta, että vauvan terveydentilan tietäminen ei mulla viel' riitä... Seuraava ultra-aika on mulla 6 viikon kuluttua että sinne asti pitää kärvistellä. vai päättelenkö vauvan sitten olevan tyttö kosa ei näkynyt mitään? Jalat olivat tiukasti yhdessä ja koukussa.. :D

Hyviä unia!
MinniG 19+1
 
Iltaa!

Liikkeistä Meillä ei perkun parin potkun jälkeen ole tuntunut mitään. Tai on niitä kuplimisia/lepatteluita yms. mistä en osaa sanoa mitä ne on... Ärsyttävää!

Päiväkirjasta Mä en ole osannut ikinä kirjoittaa päiväkirjaa ja nyt raskauden alussa päätin sellaista pitää. No sellainen on ja sinne tulee noin kerran viikossa kirjoitettua, kun ja jos muistaa. Parempi sekin kun ei mitään. =) Yritän sitten satsata siihen mina första år-kirjaan. =)

Matkustelusta Täällä on moni kirjoittanut et on ollut nyt tai on menossa matkalle. Kateellisena luen... :whistle: Itsellä pari vuotta vikasta matkasta ja sen jälkeen suunniteltu on muttei saatu toteutettua. Aina tulee jotain muuta rahanmenoa tai syitä. Nyt talvella olisi varmaan lähdetty ilman sitä testiin tullutta plussaa. Mietittiin kyllä lähtemistä vielä alkusyksystä, mutta todettiin vaan olevamme liian p.a. ja ihan hyvä toisaalta ettei lähdetty kun olisin ollut kuitenkin koko matkan ns. pelko perseessä :LOL: :LOL: :LOL: Ehkä sitten ensi kesänä... tai syksyllä... tai seuraavana vuonna... :p

Vitsi mä odotan tuota rakenneultraa! Jänskättää/pelottaa tosi paljon et onko kaikki ok ja sitten tietysti se näkeekö kumpi tulossa... Ehkä sitten jos siinä ei näe niin voisi mennä siihen 4d-ultraan kun siinä kuulemma näkee sitten jo varmasti. Vaikka tuntuu et aika menee todella hitaasti niin silti sitä havahtui vasta tällä viikolla ettei tässä ihan alussa enää ollakkaan! Nyt odottaa vaan tuota rakenneultraa ja sitä et ne liikkeet alkaa kunnolla tuntua. Sitten odottaa kyllä sitä et masukin kasvaisi, vaikka kai se jossakin välissä voi jo tuntua liiankin isolta.
=) Nyt haluaisi sellaisen kivan vauvamasun =) =)

Muistaako kukaan sellaista ruotsinkielistä lastenohjelmaa kuin Fem myror är fler än fyra elefanter ?! Se oli mun miehen lempiohjelmia pienenä ja tänään lindexillä törmäsin yllättäen kyseisen ohjelman elefantein kuvitettuihin vaatteisiin. Oli tosi kiva yllätys ja ostin heti muutaman kappaleen "miehelle" sinne isyyspakkaukseen laitettavaksi. Muuta en olekaan sinne keksinyt, mutta aikaa onneksi on. Oliko moni jo alkanut kokoamaan tuota pakkausta?!

Caro + asukki 17+1
 
kyrsä juu ehkä se närästys on pienempi paha, kun kamala ällötys.. mulla yhtenä jouluna oli päällä kolme antibioottia yhtäaikaa ja ne närästi, ei tuntunut kivalta tosin sekään, mutta tuota närästystä on kai turha tässä kohdin miettiä... ja totta mitä sanoit nautitaan nyt olosta ja elosta masujemme kanssa =)

iitukka juuri sen istukan takia pääsin, vaikka mulla oli vain istukan reuna siinä kohdunsuun päällä, ihme ettei sua laitettu, eikö sulla ollut myöskin istukka kohdunsuun päällä???? sen lisäksi mä söin koko viime vuoden kortisonia ja muita lääkkeitä et kai ne tsekkaa senkin takia, mutta ei niistälääkkeistä enää tässä kohdin pitäisi mittee vaikutusta olla, eli lähinnä se istukka... outoa kun eri säännöt eri paikkakunnilla.. :/
onneksi ne sydänäänet kuului... :heart: ja selvisit säikähdyksellä..
 
Glow
Voi että, väsyttää!! Nukuin ihan hyvät yöunet, ulkoilin äsken kun vein pojan kerhoon. Yleensä mulla tulee kova väsymys iltapäivällä, aina lähes samaan aikaan. En malta nukkua, vaikka kotona olen.
Ihana ilma on taas. Kyllä mä tosiaan oon syksy ihminen.

Ja taas näkyy synnytys telkkarissa... Nelosen "vauva tulossa" vai mikä se olikaan.
Voi noita vauvoja :) :heart:
Mä näin viimeyönä unta vauvasta, hän oli poika...

Tuntuu taas tosi pitkälle, odottamiselle seuraava neuvola aika. Mut eikös ne siitä käynnistä alkaen rupea olemaan vähän tiheemmin. Nyt on ollu väliä 1 kk. Mulla on neuvola 1.10 ja ultra 3.10. Arvatkaa kumpaa ootan enemmän :D
Rauhallisin mielin voi kyllä olla sen puoleen, että vauvan liikkeitä tuntuu nyt jokapäivä. Tuntuu että vahvistuu miltei päivä päivältä.
Silti tulee joskus vieläkin ihan uskomaton olo, että nytkö me todella saadaan vauva! Niin paljon ollaan vauvaa toivottu. Ei nimittäin tämä raskaus tapahtunut ihan "tosta noin vaan".
Miten muuten teillä muilla?

Mun pitäisi alkaa ehkä nyt tosissaan miettiä mitä esikoisen synttäreillä tarjotaan! Noin 2 viikon päästä olisi hänen (ja ehkä siinä sivussa vähän munki) juhlat.

 
Tää päivä alkoi oikein hyvin... en päässyt sängystä ylös millään ja sitten kun vihdoin pääsin niin selkä jumitti oikein kunnolla. Ja sen jälkeen hammaspesulle, jonka seurauksena tuli yrjöt :snotty: :kieh: Siis, nyt sais loppua jo tämä öklötys |O

Lorelai: Kyselit tuosta, et kuin nopeasti lapsi sai alkunsa. Mua jotenkin hävettää myöntää tällaisella keskustelupalstalla, että meillä tärppäsi tosi nopeasti, heti tokasta kierrosta :ashamed: Hävettää siksi, että yleensä aina saa sellaisia kommentteja, et et sä tiedä tuskasta ja pettymyksestä mitään kun noin helposti tärppäsi. Mä katselin mun parhaan ystävän yritystä (reilu pari vuotta) ja otin heti ekasta kierrosta mm ovistikut käyttöön, ja onnistui sitten se ajoituskin. Mulla oli taustalla se, että olin yli vuoden käännyttänyt miestäni tähän vauvahankkeeseen ja olin niin monet itkut itkenyt ennen kuin päästiin yrittämäänkään, että pakko oli turvautua apukeinoihin heti alusta.
 
Bourriquet, en minäkään saa sitä kuvaa laitettua. Vaikka kirjautuisinki välillä pois...

Onkos muilla ollu tällaista: Kävin eilen lenkillä. Oikee jalka temppuili koko matkan. Tuntu niinku se ei olis taipunu nivelistään, lonkasta, polvesta eikä nilkasta. Toisaalta sattui ja toisaalta oli sellanen turtuneen tuntoinen. Piti oikein katsoa, että liikkuuko se jalka vai raahautuuko vain mukana, koska normaalia tuntoa siinä ei ollut. Voisko olla jotain, että masu painaa jotain hermoja?
Ja alaselkä alkaa olla melko kipee. Muutenki on notkoselkä ja nyt kun tää maha painaa ja vetää tonne eteenpäin.. auts! Mies ehdotteli, että vastapainoksi mun pitäis alkaa leventää tuota takapuolta :p (varmaan tulisi katumaan vielä joku päivä ohjeitaan :D ) Ehkä mukamavampi tapa olis kuitenki se tukivyön käyttö.

Pitää alkaa taas kokeilee josko saisin sen kuvan tonne profiiliin. Mun ei pitäis kyllä tehdä mitään, mikä ei eka kerralla onnistu, on niin lyhyt pinna nykyään. Jos en enää kirjoittele niin siinä on käynyt niin, etten saanut kuvaa tuonne profiiliin ja kone lensi lattiaan :LOL:

millla ja vaavi 18+2
 
niiskunenä-78, eihän siinä mitään hävettävää ole, päinvastoin hieno juttu, että myös nopeasti voi tärpätä, itselleni muiden raskautumisuutiset antoivat vain toivoa itsellenikin!

Meilläkään ei loppujen lopuksi kestänyt kauan, kun yk7 tärppäsi, mulla vaan kierrot PCO:n vuoksi niin pitkiä, että kuukausia kului melkein 10! Tässä tärppikierrossakin mulla oli ovis vasta kp28-30! :eek:

Potkut tunsin eilen illalla ekaa kertaa selvästi myös minä! Ihanaa! :heart: Kun mies ne tunsi, toissailtana tunsin vaan sitä kuplintaa, mutta sitten eilen pikkuinen yllätti ja tunsin tosi napakan potkun kohdun etuseinää vasten. Panin heti käden kohdun päälle ja tunsin taas kaksi tosi terävää potkua. Tunne yllätti mut niin, että säikähdin ja vetäisin käden vaistomaisesti pois :LOL: No kun en ole koskaan tuntenut mitään samankaltaista, niin aivan yllätyin :D Oli uskomaton tunne tajuta ihan konkreettisesti, että tuolla masussa tosiaan on joku! Olipa ihanaa :heart:

Nyt sitten aamulla mies piteli kovasti kättä kohdulla, mutta meidän yökyöpeli ei näköjään herää ennne puolta päivää ;) Potkuina tuntuvat vain tuossa kohdun etuseinässä, sivuilla tuntuu liikhdintä yhä vain kuplintana.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 16+4 :heart:
 
Pikaisesti heippa!

Kuulumisia taas lukemassa...viikot vierii ja kohta ollaan jo puolessa välissä :heart: Liikkeet tuntuu jo ihan hyvin, joskaan ei yhtä selvästi kuin edellisissä raskauksissa.

Vointi ihan ok, joskaan pitkiä lenkkejä ei pysty enää tekemään. 6km taittuu vielä ihan hvyin. Pidempien lenkkien jälkeen alkaa liitoskivut vaivata.

Laitanpa minäkin kuvan mahastani, tosin vähän huono kuva kun 4-vuotia tyttö toimi kuvaajana :D



Ihan kivan kokoinen maha jo, ei enää epäilyksiä etteikö olis raskaana. Vaikka herkut maistuukin väliin liiankin kanssa. Ja välillä taas tekee niin mieli kaikkea suolaista. Suolaa pitääkin lisätä joka ruokaan aina. Tosin en usko siitä haittaa olevan kun verenpaine on aina ollut enemmän alhainen.

Rakenneultra ois 22.9...sitä jännityksellä odotellessa. Vielä mietinnässä kysytäänkö sukupuolta, mies haluais tietää, minä en. Kun on ihan sama kumpi tulee ja molemmille sukupuolille löytyy jo kaikenlaista valmiiksi. Mitään en ole vielä ostanut lisää. Lähempänä sitten ostan jonkun kotiutumisvaatteen.

Mulle voi edelleen tarjota niitä pakkauksen kestovaippoja jos jollain ei niille ole sitten tarvetta.

Nyt ruuan laittoon!

Tiitteräinen ja edelleen nimetön asukki 19+4

(Pitääkin tänään käskeä tuon tytön keksiä nimi tälle tulokkaalle, edellinen oli myös eskoisen keksimä ja se oli tyttövelivauva)
 
Heissan tällekin päivää!! B)

Voe hyvänen aika....miten saa salattua ukolta vauvan sukupuolen jos itse haluaa tietää mutta tuo ukkojunttura ei :headwall: ??.Mä kyllä haluan kysyä ja sillä sipuli, minen kestä tätä jännitystä :D .Sitten ei kuitenkaan vauvarontti tee muuta kuin kökötä jalat tiukasti yhdessä....eikä täällä edes ole lähellä sitä 3d/4d:tä |O :kieh: .

Joko teillä muilla on vauvelille nimiehdotukset selvillä?Meillä ei kummallekaan.. :/ mä kun tykkäisin, että jo tietäis ne mutta kun ukolla (yllätys-yllätys) on erilainen nimimaku kuin mulla, pöh!

Lorelai:Meillä meni varmaan noin 8kk, että testi oli plussa mutta ensimmäistä kertaa oltiin ilman kalenteria matkassa, eli ennen katselin ja laskeskelin päiviä, että koskahan vois tärpätä ja silloin ei ole kauaa mennytkään (ilmankos on 4 poikaa :kieh: ). Eli nyt ei ollut mitään paniikkia ja ressiä, koska tärppää.. =)

On muuten niin ihmeellistä tää erilainen raskaus....maha on melko pieni, ei tee mitään mieli....on rauhallinen masuvauva...alku oli rankempi kuin ennen. Jos meille tulee taas poju niin ei tosiaan voi oireista tulkita mitään :D .Edelleen silti vauvaa ajattelen poikana, ei sitä osaa muuksi ajatella vieläkään. :D

Onkos muilla se vyönalennin autoon?? :attn: Itse en tulisi toimeen ilman, on tosi ihana!!=)

Mukavaa syyspäivää!! B)

T:Möökö ja murunen 18+4 :heart:
 
Heippa mammat B)

lentis kyseli raskauspäiväkirjasta. Mä kirjoitan aina kun on jotain kirjoitettavaa, eli ehkä kerta viikkoon.

potkuista: Mä kans tunsin eilen illalla ekat kunnon potkut, en epäillyt yhtään, että olisivat jotain muita :heart:

Kävin tänään sit siellä äitipolilla. Toi yläkerran herra on päättänyt, et mun kohdunkaula ei ihan heti pääse liiaksi kutistumaan, sillä kun se tänään mitattiin niin se oli 5,5cm pitkä :eek: Normaalisti se on n.3cm... :LOL: Kohdunsuu oli ihan hyvässä kunnossa, eli eipä ole supistelut sitä muuttaneet.
Ultrasivat samalla ja voi vitsit, et tuo pikkanen oli vilkas :heart: Heitti siellä kuperkeikkaa eikä yhtään pysynyt paikoillaan. Kysyin sukupuoltakin ja ne koitti kovasti keretä pysäyttämään kuvan aina kun olisi sopiva hetki, mutta toi nappula oli niin nopea, ettei kunnon kuvaa saatu, mutta sanoivat, että enemmän veikkaisivat tyttöä kun poikaa. Pojilla olisi kuulemma jo noilla kuvilla pitänyt ne kivekset erottua sieltä. Eli mun tyttöolo sai lievän vahvistuksen. :saint:

Jep, mutta nyt menen taas siivoilemaan (nykyään en muuta teekkään)

-kyrsä ja nappula 16+6 :heart:
 
Luinkin muuten Benettonin antamasta raskauskirjasta, että vauva liikkuu äidin hormonitason mukaan, ja että ainakin alussa on villkaimmillaan 22-24 illalla, ja aamuyöllä rauhallisimmillaan. Mikä sekä selitti sen, että tunnettiin nuo potkut just tuohon aikaan ja rauhoitti, ettei tää nyt tarkoitakaan, että vauva sitten kukkuisi valveilla kaiket yöt myös synnyttyään :LOL:
 
Möökö kyseli tuosta TURVAVYÖN ALENTIMESTA... Mulla on se, ostin joskus 2 kk sitten ja on kyl tosi kiva keksintö. Jotenkin sen jo laittaa vaistomaisesti aina, mietinkin, että miten sit kun vauva syntyy, käytänkö sitä sit vieläkin vaan pelkästä tottumuksesta :LOL:
 
Hirmuisesti juttua, mut jos se kuvan lisääminen ei vielä onnistunut, niin lataa kuva omalle koneelle jonnekin ja liitä se profiiliin siitä browse-painikkeesta samalla tavalla kuin sähköpostiin liitetiedosto. :) Jos profiiliin tahtoo enemmän kuvia (tai vaikka laskurin tms. ...siis laskurilla tarkoitan esim. tuota mikä mun rohviilissa on), niin se kuva pitää joko ladata aijaaseen tai laskurista ottaa linkki (en valitettavasti ulkoa muista, mikä se niistä on, mut kokeilemalla onnistuu) ja laittaa se linkki siihen omakuvaus kohtaan.

Profiili päivittyy, kun kirjautuu ulos välillä. :)

Mulla ei ole mitään vyönalentimia... Mut oon kyllä jossain nettikaupassa semmoisen nähnyt. En tosin vielä ole tuntenut tarvinneenikaan.

Ainiin ja tärpistä... Mulla voi olla ongelmia raskauden jatkumisen suhteen, mutta ilmeisestikään ei raskautumisen suhteen. Molemmat raskaudet on lähteneet aika lailla ekasta mahdollisuudesta. ....siihen vaikuttaaa varmaan jokseenkin se, että meillä oli vuosikausia rytmimenetelmä ehkäisykeinona (siis ainoana) ja opin tuntemaan oman kroppani tosi hyvin. Tiedän milloin ovuloin ja jos silloin puuhailee... :whistle:

T. Kärppä ja papunen 15+5
 
Lorelai: Meillä tää vauva sai alkunsa ihan eka yrittämällä. Olin ihan ihmeissäni koska olin jotenkin automaattisesti varautunut pitkäänkin yrittämiseen. Näillä ikävuosilla (raskauden alussa 33v.) ajattelin että tsäänssit olis jo jotenkin huonommat mut ei näköjään... :) Tosin kalenterin kanssa meilläkin ajoitettiin "vehtaamiset" ja bongasin oviksenkin ihan omista oireista, ovistikkuja ei ollut käytössä.
Muutamalla ystäväpariskunnalla ollut ongelmia raskaaksi tulemisen kanssa joten tuntui jotenkin hölmöllä tavalla kiusalliselta että meillä sitten niin äkkiä tärppäsi (kuulostaako kummalliselta?) Vaikka eipä silti, onnellinen asia tämä odotus on, tapahtui se sitten nopesti tai vuosien yrittämisen jälkeen. =)

Rakenneultra meilläkin ens viikon tiistaina. Ollaan päätetty että jos ultraaja näkee varmuudella kumpi on tulossa niin sittten halutaan tietää mutta jos varmuus esim. 60% niin mieluummin odotetaan synnytykseen asti. Ei tuu sitten turhaan psyykattua itteensä kumpaankaan sukupuoleen..

Hohhoijjaa, mä oon taas ihan puhki työpäivästä. Oon ollu jalkojen päällä taas niin paljon että häntäluu huutaa Hoosiannaa.. Eilen ostin apteekista Ice Power-kylmävoidetta kun apteekin täti luki jostain lapusta että se soveltuu myös raskaana oleville. Pakko tohon häntikseen on jotain alkaa keksimään. Huomenna laitan uutukaisen tukivyön töihin, vaikka tuskin se siihen vaivaan auttaa kun tukee mahanseutua mutta täytyy kokeilla.

Nyt murkinoimaan!

T.R+Pötkö 19+4
 
Vauvan aktiivisuus: Iltaisin tuntuu olevan aktiivisimmillaan. Ja monotuksia voi kyllä jo ihan potkuiksi sanoa. Eilen illalla näkyi housujen ja neuleenkin päälle. =)

Tärppi kävi rivakasti. Yhden kerran hommailtiin kaksi päivää ennen kuin tunsin oviksen ja that's it. Ei ollut siis varsinaista yritystä, mutta ei ehkäisyäkään, joten ei kai vahingosta voi kuitenkaan puhua.

Housuista olen joutunut laittamaan vasta yhdet pois, ja parit suorat housut alkaa tuntua epämukavilta. Kaikki farkut menee vielä. :eek: Hyvä, ettei ole enempää tullut mammavaatteita haalittua, eihän niille tällä menolla ehdi tulla käyttöä juuri ollenkaan!

Voi että olen väsynyt! Silmät on ku särjellä ja ulkoilemaan aattelin lähteä... En ole jaksanut raahautua lenkille vielä yhtään kertaa tällä viikolla, joten olis kyllä aika. Nukuin vaan niin kauhean huonosti viime yönä. |O

Rakenneultra: Mulla on kans se tiistaina. :wave: Vaikka nt-ultrassa oli kaikki hyvin niin silti tuo rakenneuä jännittää. Ollaanhan tässä jo niin pitkällä.

Möökö: Nimet on selvillä aika lailla tarkkaan. Itse asiassa mulla on ollut tytön etunimi päätettynä jo siitä saakka, kun kuopus (nyt 5v.) oli vauva. :LOL: Kuopuksen (on siis tyttö) nimeä arvottiin vielä jonkin aikaa syntymän jälkeen, mutta heti kun se oli virallistettu, niin keksin mielestäni juuri sen täydellisen tytön nimen. No eihän kakkosen nimeä enää siinä vaiheessa ruvettu vaihtamaan, vaan jätettiin se hyvä keksintö sitten seuraavalle mahdolliselle tytölle. Ja pojan nimi taas selkeni esikoisen vauva-aikaan, kun mietin, että mitäs jos oiskin poika... Katsotaan kumpi nimi tulee käyttöön. :heart:

Kössi 19+0
 

Yhteistyössä