Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Painoarviosta kyseltiin, meil oli 20+3 arvio 342g ja tarjonta vaihteleva :D , kieppu koko ajan niin paljo ympäri et tarjonta oli mitä sattu koko ajan.

Huame aamul olis neuvola mut emmä tiä saaks mä viäl niit kelapaperei ku ei oo sitä 154pv täynnä. Se tulee täytee ens viikol. Eks se nii ollu et sit vast saa ne paperit ja hakee kelast juttui?

Tarttis survoo itekki tukivyö päälles ku sellasen kaverilt sain. Ihan on kivannäkönenki(pitsine ja kaikkee) mut en oo osannu viäl käyttää vaik tarttis et pääsis kävelee haarat kii ja ilman kipui.
20+6
 
HEIII! Miks meille ei annettu mitään painoarvioo?? :eek: |O
Se oli muutenkin ihan pöllö se meidän lääkäri, ei oikeen kertonu muuta kuin että tässä on hänen sydän, tässä vatsalaukku, tässä virtsarakko, hän on näköjään juuri tyhjentänyt sen...
Sit se vaan mittas sen reisuluun ja pään... se olikin sit siinä :kieh:

Ainii, saatiin me siitä reisiluusta ja pääLAESTA kuva.
 
Kiva,aamulla kirjotin ja päivittelin listaa ni eikös meillä menny sähköt poikki just ennekun painoin vastaa nappulaa.

Meillä oli se painoarvio 20+2 340-360g

Minä sit pääsyin äippäpakkauksen sijaan siihen rahaan nyt. Pakkauksesta ku ei tosiaan tarvita kun ne vaatteet, kaikki muut on tallessa esikoisen jäljiltä. Tosin se toppapuku ois kyllä ollu nätti,mut iso nyt ja pieni ens talvena :(

Hitsi et on kylmä. meillä mittari näyttää 4.5 astetta :( harmi kun se iskä tulee nyt tänään,ois ollu hyvä lähtee kaupunkiin, pojalle täytyy jo pikapikaa alkaa noita toppavermeitä kattelen,ties koska se sen lumen iskee :( ja lämpösemmät kengät jo ehdottomasti!

jotain muutakin kirjotin silloin aikasemmin,mut en muista mitä.
Jälleen onnea hyvistä ultrista!

labello ja mytty 22+4


 
Glow
Pikaseen lukemassa ja kommointoinpas tuohon PAINOARVIOON; rv 21+2 n.405g

Poitsu lähti isälleen, nyyh. Noh, kyl jo helpottaa, eihän se reilu 3 viikkoo ole ikuisuus ja saa itsekin LOMAA! Yritän ajatella nyt niin itsekäästi. Saadaan kunnon loma miehenkans kahestaan ennen vauvan syntymää yms :D
Onkin kyllä jo ikävä miestä... ollu taas kokoviikon yövuorossa, eli päivät nukkuu, eipä häntä ole paljo näkyny. Itse olen ollu jotenki pahalla päällä pari pv ja karttanu ukkoa senki vähän mitä se ois tossa lähellä ollu :whistle:
Vetelin vähän fazerin sinistä napaani, sitähän ei sitte saa pitkään aikaan! heh,heh. Aika vähäistä on ollu makean syöminen, karkit ei uppoo enää ollenkaan mut tota mainitsemaani perinteistä fazerin sinistä on saatava joskus...
Tänään kykenin ulkoilmaakin nuuhkimaan ja tein pikkulenkin kun pojan vein kerhoon ja hain pois.
Poitsulle kaivoin jo kevyttoppiksen ja lämpösemmät kengät, menköön niillä nää kelit. Ostellaan sitten marraskuussa uudet talvikamppeet :)
Pari toppapukua on kaapissa, piha puvuksi (kirppikseltä ihan hyväkuntoiset merkki puvut 6 ja 7e! ei paha), menee mainiosti pihaleikeissä.

Nyt olis lähdettävä ostamaan vielä viimeset tarpeelliset jutut matkalle, eli pienet naaman ym.puhd.aineet. ja oikeasti pakattava!!! eilen se jäi....

Tälläviikolla varattiin vielä yks majotus, muutam yö Khao Lakissa.
Tarkotus nyt mennä seikkailemaan, Phuket-Krabi-Phi Phi-Khao Lak!
Ei olla ennen käyty, tää on ihan omatoimiloma :)

Lorelai ja "Onni" 22+2 :heart:
en enää pysy viikoissa perässä, pitää välillä tarkistaa...
 
Moi!
painoarvio meillä oli rv 19+0 320g
äitiyspakkausta ei otettu tällä kertaa kun kaikki tarpeellinen löytyy, jos sijottas senkin rahan niihin tuplavaunuihin...se makuupussi olis kyllä ollu kivan näköinen. Paperit laittelin jo tällä viikolla kelaan!

Tänään oli 10 aikaan hammaslääkäri ja edelleen suu puuduksissa! Mulla on ottanu kylmä yhteen hampaaseen ja sitä viikko sit paikattiin ja ei asettunu yhtään! No tänään sit alotti juurihoidon siihen ja kaiken huippu oli ku ei meinannu vaan kipu ja vihlominen lakata niin joutui lisäämään puudutusainetta 3 kertaa ja myös sinne juurikanavaan! Nyt on sit oikeesti puol naamaa turtana! Ja särkee ihan kiitettävästi, otin tän raskauden ekan särkylääkkeen oikein tujun panadolin! |O

Mulla vauveli oli siinä rakenneultrassa viistossa perätilassa no nyt on ihan selkeesti kääntynyt pää alaspäin ku liikkeet tuntuu ihan tuolla alhaalla ja maha pieneni puolella kertaheitolla! Ihan ku ei raskaana oliskaan. Että jos joku ei tiedä että odotan vauvaa niin ei varmasti tule kysymäänkään! Äippähousujakin sai kiristää...


:wave: karvis ja " Leo " rv 22+3
 
Moi ! :wave:

Smirgelin : :/ Ei mekään saatu mitään painoarviota, ultraaja vaan tuumas, ettei täällä sellaisia mittailla kun kysyin ja sanoi vielä, että sellainen suunnilleen puoli kiloa painaa vauveli yleensä noilla viikoilla... :/ . |O |O |O

Kyrsä: Onnea tyttölupauksesta!! :flower:

Moiiiiiiiiiiii :wave:

Möökö ja pikkumuru 22+4 :heart:
 
Kiitos onnitteluista kaikille :)

Mun tässä opuksessa lukee noin suunnilleen painoarviot:
rv 20= 250g
rv 21= 325g
rv 22= 400g
rv 23= 500g

että aika nopsaan se nousee ja tosiaan vaihtelee kaikilla yksilöllisesti.

Mä napsasin uuden masukuvan eilen. Eipä sitä heti raskausmahaksi edelleenkään tajuaisi ellei tietäisi ja olisi vartalon myötäiset vaatteet päällä...


Kuvassa siis rv 20+5
 
Heijssan.

Tänää oli täälläki rakenneultra, enkä saanu tietää kumpi tulee. Painoo ei kertonnu, mittaili vaa sitä vaaveli :D Mut kuulema on pitkä vauva tulos (niikun isänsäkin :LOL: ).. Kovaa vauhtii vaavi huito ja pyöri :D

Koitan tuonne profiiliin uusimman ultra kuvan päivittää :p

tyttö-nen ja vaavi 20+6
 
heips! :wave:

Tänään sain sit ekan kerran sairaslomaa tän raskauden aikana... Eilen ja toissailtana äityi kolmisen viikkoa jatkuneet tuikkimiset pakarassa(??!) niin, että lenkiltä piti palata kotiin ennenkun oli alkuun päässyt... "Iskiastyyppisiä kipuja" sanoi lekuri ja ois antanu koko ensviikon lomaa,mutten huolinut, kun olen palkkatyön ohessa luvannut ensvkon tuurata yrittäjä-äitiäni, joka joutuu tiistaina leikkaukseen. Enhän mä voi olla omasta työstä saikulla ja äitillä silti hommissa, vaikka se sellasta "talkoohenkistä" onkin... Konkkailen siis miten taidan, ja tietty toivon että tää jo vkonlopun aikaan helpottais :headwall: :whistle: osasin kyllä odottaa näitä oireita, ehkä en ihan näin aikaisin, mut kuitenkin...

Meillä oli painoarvio 315g rv20+2... Eli ei kyl mene yksiin vauvan paino suhteessa mun hurjasti nousseeseen painoon(6,5kg) :headwall: :headwall: . Eikä painon nousua ainakaan hidasta tää kiputila,kun ei voi lenkille edes lähteä :kieh: :kieh:

Mies tosin yritti olla kannustava,kun painoani päivittelin, ja sanoi että "onhan sulla siinä ikälisääkin..."(oon 35v) :LOL: :LOL: :LOL: En tienny itkisinkö vai nauraisinko... Nauroin kuitenki... :p

Kyrsälle onnittelut järjestelmällisyydestä... :heart: :LOL:
Masusi on kyl olematon kun omaani vertaan...No, enpä ois noihin mittoihin päässyt ennen raskauttakaan ihan helpolla.. :saint: Kun on sitä "ikälisääkin" jo :LOL: :LOL: :saint:

Äippälomalle jään 30pv ennen la.ta, ainakin tällätietoa, saikut on sit erikseen,jos ei pysty vaivojen takia töissä olla...

Vauva selvästi on nyt vaihtanut asentoa perätilasta toisin päin, eli ei enää istuskele mun rakon päällä...onneksi!! :D Ja lisälyönnit sekä painon tunne rinnassa on myös helpottuneet, eli osaanpa jatkossa osottaa sormella oikeaa "syyllistä" kun alkaa rintaa ahistaa ja sydän muljahdella... :LOL: :whistle:

Palaillaan taas!

tatuka+väiski 21+2
 
hei moi
Lueskeltu taasen monet kerrat juttuja ja itsekin taasen kirjottelen.. Tänään oli 4d ultra ja ihan positiiviset kuvat jäi. Vauva voi masussa hyvin ja mitään rakennevikoja ei ollut.
ihana tunne oli kyllä kuulla että posiitiviselta näytti. Painoarvio oli 401g .
Omaa painoa on tullut raskauden aikana jo n 7kg.

vauvan liikkeet on aika heikkoja, mutta istukka on etuseinässä ni ihmekkös tuo sitten.
Sitten lopuksi tuli kysyttyä sukupuolta, niin poikalupaushan sieltä tuli. Ihanaa.. mutta samaa iloitsisin vaikka olisi sanonut että tyttö tulee. mutta ihana uutinen oli kyllä.

Tässä on mennyt viimeset kaksi viikkoa saikulla, kovia kipuja oli nivusissa ja ympäri masua, niin lepolomalle passitti lääkäri. maanantaina taas katsellaan miten se työnteko sujuu.
Äitiyspäiväpaperit laitettu kelalle menemään, että nyt vaan odotellaan minkälaista päätöstä sieltä tulee..

Aikasemmin oli jotain galluppia petipuuhista.. täällä päin ei ole lakanat pöllynneet jo ties millon viimeksi.. kyllähän tuo välillä mielessä käy että mikäs se sellanen touhu on.. :kieh:
minkäs teet kun ei tee mieli ja ei kiinnosta.. kaikenlainen muu hellyys olis kyllä tervetullutta tännepäin. :heart:

Audriina ja Pojunen 22+1 taitaa olla menossa...
 
Voi äh, kun te kaikki saatte tietää vauvan sukupuolen ja mä en. :ashamed: ja tätä mä taas näköjään tulin tänne jauhamaan... :LOL: mutta Onnea silti kaikille hyvistä ultratuloksista!!!

Kela-paperit on laitettu matkaan ja en ottanut pakkausta tällä kertaa. Vaikka kyllä sen pakkauksen odottelu on paljon mukavampaa kuin sen rahan odottelu! :snotty:
Muistelinkin kun viimeksi esikoisen kanssa äippäpakkaus haettiin postista ja avattiin!!! :heart:
Pettymys oli kyllä isoveljellä hienoinen kun laatikossa EI OLLUTKAAN VAUVAA! :LOL: :LOL: :LOL:
Rassukka oli odottanut että siinä se vauva nyt tulee, siististi pakattuna pahvilaatikkoon. :xmas:

ja niistä häistä. Kyllä ne nyt varmaankin pidetään sit ristiäisten yhteydessä, jos vaan kaikki menee suunnitellusti! =)
Mulla on jo paljon suunnniteltuna ja osa tarvikkeista hankittuna ja vielä aikaa LA:han. Toivotaan ettei syntymän jälkeen hirveesti enää muuta sit kuin aikojen ja paikkojen ja ihmisten (mm.pappi..) varaamiset. Aion kavereille kertoa etukäteen niin saan sit suunnittelu ja leipomisapuja. :saint:

Jaksamisia kaikille! :flower:

Rasunaamari ja vauva 23+3 ehkäpä...
 
Täällä on yks väsynyt reissaaja. Olen ollut 4 päivää pitkin kyliä ja 2 yötäkin hotelleissa. Kotona vielä siivottiin ja syötiin taas kebab/pizza linjaa. Linjat tykkää kyttyrää :( Raskauteen ei uusia kuulumisia.

Palailen paremmalla vireydellä :wave:

haavemamma ja nöksy 23+0
 
Tuosta äitiyslomasta kysymys (sori jos on typerä..), mutta voiko sen aloittaa jotain tuon 30-50 pv väliltä? Siis esim. 40 pv ennen LA:ta? Oon laiska enkä jaksa mennä Kelan sivuja kahlaamaan.. :ashamed: Kiitos :)

Jonniina 21+2
 
Huomenta!

lähinnä lukemassa ja pinon nosto puuhissa täällä ollaan kesken kiireiden :whistle: Kiva töiden lomassa heittäytyä tänne fiilistelemään.

Viime viikolla selvis vasta mun yhdelle työkaverille raskaus.En nyt erityisesti ollut mitään tiedotustilaisuutta pitänyt ja tosiaan kuuli kanhvipöydässä kun sivulauseessa toinen työkaverini kyseli kuinka sain nukuttua.. Mutta itse pitää masua jo mittavana, mutta sanoivat ettei se masu kyllä näy, jollei tietäis, menis kesäherkkujen piikkiin vielä :p Ja kun ei fyysisesti mitään vaivaa ole ja kävely edelleen normaalia ettei sitä ankkamaista takakenoa :LOL: :kieh:

nyt kiiruusti kahveelle...Päivän kohokohtia nykyisin..

sini 23+4
 
Jonniina, kyllä sen äitiysloman voi aloittaa jo 50 päivää ennen, mutta kun mä olin ajatellut että aloittaisin aiemmin niin neuvolassa sanoivat että ei kannata missään nimessä. Siinä saa ite vähemmän rahaa, kun jos joutuu jäämään sairaslomalle niin saa palkkaa, mutta jos jää lomalle niin saa vaan sen äitiysrahan. Ja sitten se vastaavasti loppuu aiemmin.
 
Glow
Niin, ja voi aloittaa vaikka siltäväliltä, eli esim 40 pv ennen. Näin oon ymmärtäny. Se kelan laskuri on kätevä, kun oppii käyttää :D Mulla meni tovi.
http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Ylläri, ettei nukkutanu tänäaamuna pitkään...
Pakattu on. Suihkuun kohta ja sit pitäis miettiä mitä ihmettä laittaa koneeseen päälle!
Vasta illalla lähtee lento, mutta miehen porukoille mennään ensin... ja heidänkans viel syömään jonnekin. Helppoa kun he asuu Hesassa, niin voi auton jättää heille "säilöön".

Palailen marraskuussa :D :wave:
 
Jees, näin ajattelinkin että ei se oo joko 50 tai 30 päivää, hölmöähän tuo olisi (ja ite hölmöjä kyselen). Ite aloin nimittäin ajattelemaan et aloittaisin loman pikkusen aikasemmin, eli noin 40 pv, tuo vaikuttaisi itse asiassa äitiyspäivärahaankin positiivisessa mielessä (teen nimittäin sijaisuutta josta saan parempaa palkkaa vuoden loppuun).. mut en tiedä.. No neuvolassa ois tarkoitus ens viikolla puhua näistä kela-asioista, niin selvinnee sitten enemmän siellä.

Lorelaille muuten hyvää matkaa, pikkusen oon kade :)

Painoarvio"galluppiin", viime vkolla 19+6 painoarvio oli 322 g
 
Ihanaa reissua Lorelaille! Täytyy myöntää, että kade olen myös minä. Ihaniin paikkoihin olette menossa, kierrettiin samat kohteet viime maaliskuussa. Mä joudun tänään perumaan meidän jouluksi varatun Thaimaan matkan. Veritulppaepäily keuhkokuumeen yhteydessä estää lääkärit kirjoittamasta "lupa-lappua" lentoa varten, nyyyh! :(

Painoarvio mulle luettiin suoraan jostain opuksesta, ei verrattu peipin kokoon. Oisiko ollut +200g viikolla 19+1.

Muuten täällä kaikki mallillaan. Potkuja satelee tasaiseen tahtiin pitkin päivää, jokainen niistä saa äidin hymyilemään :).

Viikonloppuja kaikille!

Huanita 20+3
 
Hyvää reissua Lorelaille! Kyllä kateeksi käy etenkin nyt kun kattelee ikkunasta ulos. On niin sateista ja kylmää.

Meillekään ei mitään painoarviota kerrottu nyt. Ei paljon muutenkaan mitään. Esikoisesta käytiin yksityisellä kun kunta ei silloin tarjonnut kuin yhde käynnin. Silloin kyllä saatiin kunnon selostukset ihan kirjallisena kaikesta mitä näkyi (paitsi ei sukupuolta). Nyt tosissaan suunnilleen pään, reisiluun ja sydämen...

Eilen taas lähdin lenkille, paikat meinasi hajota loppuvaiheessa. Siis lähinnä tuo oikea lonkka. Muutenkin oikealla puolella kaikki vaivat tällähetkellä. Käsi on kipeä, nilkka "levoton" ja jopa oikean puoleinen tissi on oudon tuntuinen. Outoa? Tai kuvittelen vaan. Muuten olisi ihana käydä tuolla kirpeässä syysilmassa kävelemässä.

Täällä liikkeitä ei meinaa päivisin tuntua nyt ollenkaan. Muutamana aamuna kyllä kun olen herännyt seiskalta niin silloin masu on heilunut ihan urakalla. Taitaa öisin pyöriä tämä tyyppi.

Hyviä viikonloppuja!
 
Oih, Thaimaan matka.. Vähänkö ois tän syssyn pimeyden ja sateiden keskellä kiva pakata hellekamat kassiin ja lähtee jonnekki vähä lämpimämpään ja valoisampaan suuntaan... Mutta toisaalta mä taas epäilen, etten mä sitä lentomatkaa jaksais... En siis oo käyny Thaimaassa ite, kuvia tuttavien reissuista nähny ja ei voi valittaa maisemia..

Täällä oli noista vauvan painoarvioista kyselyä.. Mä olin rakenneultrassa rv 19+1 ja sillon vauvan painoarvio oli 273g. Oma paino on noussu heinäkuun neuvolakäynnin (eka käynti) jälkeen 6kg.

Viime viikolla neuvolassa sain Kelan paperit ja eilen sitten vein ne Kelaan. Mä en vaan ymmärrä Kelan käytäntöjä. Vauvan lapsilisä tulee nyt mun "nimiin", mut sit kun hän syntyy, niin sen jälkeen pitää hakee muutosta että avomiehen lasten lapsilisät maksetaan myös mun "nimiin" ???!!!?? En vaan ymmärrä.. Miks me ei voitais sit vauvan synnyttyä hakee muutosta, et vauvan lapsilisä maksettais mun avomiehelle? Onko teillä muilla uusperheillä vastaavia Kela-kokemuksia??

Eilen mulla tuli töissä ihan kummallinen olo. Väliin tuntu etten saa kunnolla hengitettyy ja väliin tuntu, että kohta oksennan. Samalla pukkas kylmää hikee päälle.. Ja siinä vaiheessa mä vaan istuskelin paikoillani.. Olenko ainoa, jolla on moisia kummitteluoloja?
Nyt jänskättää, miten jaksan tän illan töissä ja ehkä enemmän jänskätän huomista ilta/yövuoroo (21-01).. Oon niin iltauninen että klo23 simahdan kuin tukki. Ja nyt pitäs jaksaa sit olla täysin skarppina sinne asti pari iltaa peräkkäin + ajaa sen jälkeen vielä kotiinkin 20km työmatka.
Muistelen, et täällä oli joitakin, jotka teki jopa kolmivuorotyötä, muistanko oikein? Vieläks te teette yövuoroja vai ootteko saaneet niistä "vapautuksen"? Mä nyt kokeilen tän viikonlopun ja kerron sit maanantaina pomolle, jos nää tuntuu mahottomille et mun osalta noi loppu sit tähän (marraskuussa ois samanlainen vkoloppu tiedossa).

Viikonloppuja :wave:
Nanada 24+4
 
Huomenta :wave:

Neuvolassa sitten kävin kun oli aamulla 8:lta aika...paitsi et aika oli kuulemma ollut eilen :eek: . Olin jo ilmottanu duuniin et myöhästyn ni neuvolatäti sano ottavas mut silti heti ku ehtii. Ennen 9 pääsin sisään.

Hg oli taas laskenu ja ny piti alkaa popsii rautaa, ei ihme et on väsyttäny ja kovi.
Painoo oli onneks tullu vaa kilo ku viimeks sitä oli tullu 4 kiloo :whistle: .
Kohdunkorkeus oli 19.5.

Kyseli et pärjääks mä ilman saikkee duunis ku mul on noit alapäänluukipui? aina liikkues. Kävelyl ei pysty enää käymää eikä hyvi kenkii saa jalkaan jos tarttee jalkaa nostaa mut muute ei satu. Onneks on istumatyö ni ei haittaa eikä saikkee tartte.

Kelapaperit saan sit vast kuukauden pääst ku meen seuraavaks neuvolaan.
Siinäpä sitä taas kuulumisii.
21+0
 

Yhteistyössä