Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

:wave:
Kortsusta: Ei olla käytetty eikä käytetä. Mul tulee muutenki kumist paikat kipeiks vaikkei pitäis olla mitää allergiaa. Eikä se tunnu ees kivalt.

Äippälomasta: Jos ei mitää yllätyksii tuu ni alotan 30 päivää ennen iha normaalist. Mul on kuitenki jouluna 2 viikon lomaki ni sitä ootelles =)

Painosta: Katoin vanhoi äitiyskorttei ja kuopuksen kohdal mul oli paino noussu täsä kohtaa jo noin 10Kiloo!! Ja mä ajattelin et nyt on tullu paljon ku on vaa muutama kilo noussu. Noihin mittoihin en kyl haluu enää miten edellisis raskauksis on levinny. Kummassakin tuli 20kiloo painoo lisää :whistle:

Vaunut ja pinnasänky on ostettu jo vaik ei hätäillä pitäny :D
Vaunut tilattii nettiliikkeest ja pinnasänky huudettii huutonetist. Muut sit ostellaa pikkuhiljaa kaupast. Työkaveri on tost päivittäin raahaillu mulle vauvanvaatteita eikä pyydä niist mitää...iha kiva hypistellä nuttui jo =)
20+5
 
Miten kauan kestää äitiyspakkauksen saaminen kun on paperit laittanut kelalle? En malttasi millään odottaa, että pääsee ihastelemaan mitä kaikkea pakkauksessa on :)

Me käytiin mieheni kanssa ostamassa viikonloppuna Emmaljungan duo edge kombit sport-rungolla, kun saatiin niin hyvä tarjous liikkeestä. Muuten ei olla vielä hankittu muuta, mutta olen kyllä jo katsonut pinnasänkyä Briolta ja muita kalusteita lastenhuoneeseen. Pitäisi vaan alkaa remontoimaan tuota lastenhuonetta ennen kuin sinne voi kalusteita viedä.

Äitiyslomasta: Olen sairaslomalla äippäloman alkuun eli aloitan 30 päivää ennen la:ta
Painoa: ei ole tullut yhtään lisää siitä kun se alussa laski 10kg, jouduin sen takia kilpirauhaskokeisiinkin.

Onko kukaan muu vielä ajatellut synnytystä? Minua se pelottaa ihan jumalattomasti jo nyt, joten sain tänään just ajan pelkopolille. Varsinkin tuo tyrä mietittyttää kun omalääkäri sanoi että suoraan vaan sektioon ja sit taas neuvolalääkäri ei nähnyt mitään estettä alatiesynnytykseen :headwall: En tiedä oonko ihan pöhkö kun näitä mietin ja pelkään...
 
tuomio on nyt sitten saatu ;)

Mutta ensin kiitokset KYRSÄlle lohduttavista sanoista!

Täällä nyt sitten kotona lepäillään viikko ja ens ke uusi lääkäriaika. Paikat oli pehmentynyt ja kaula lyhentynyt (vaikkakin vielä osittain jäljellä ). Myös ulkosuu oli vähän auki, muttei onneksi sisäsuu. Voi lääkärin mukaan olla ihan normaalikin tilanne uudelleensynnyttäjälle tässä vaiheessa, mutta mulla muutokset tapahtunut liian nopeasti (kaksi viikkoa sitten paikat napakasti kiinni ja kaulaa jäljellä 3,5 senttiä ).

Sanoi kuitenkin ettei tarkoita tällä viikon levolla täydellistä vuodelepoa, vaan lepäilyä ja rennosti ottamista. ja jos ei auta niin ennen ensi keskiviikkoakin sitten yhteys synnärille...

Vähän siis helpottaa, mutta kuitenkin huolettaa...
:/

lillip 23+2

muoks: niin ja sanoi että pitäis käydä ostaan sellainen tukiliivi, kun tuo tenava on niin alhaalla. Vois estää suppareitakin. Eli vinkkejä otetaan vastaan hyvistä tukivöistä ja kokemuksista!!!!! :attn:
 
lillip: Kävin juuri surffailemassa netissä ja tutkailemassa eri tukivöitä ja Anita-merkki tuntuu kyllä parhaimmalta. Hinta noin 40 ?. Huutiksessa on joitain myös myytävänä. Mietin että raaskisko sijoittaa sellaiseen. Toisaalta haluan että varmasti antaa tukea hyvin.

Charlott: Mua on käynnyt synnytys pelottamaan. Viimeksi kaikki meni kyllä hyvin ja nopeasti. Mitään kipulääkettä en saannut. Pelkäänkin ehkä eniten niitä supistuskipuja. Itsellä aina ollut todella kovat kuukautiskivut (tosi korkea kipukynnys muuten, mutta niitä en ole ikinä kestänyt) ja supistukset oli vielä miljoona kertaa kovemmat. Ja lisäksi pelottaa se kun viimeksi oli niin "helppo", entä nyt?
 
Mulla ei oo juuri kommentoitavaa mihinkään. Ei ole suurempia vaivoja, mitä nyt kaikenlaisia epämiellyttäviä tuntemuksia mahassa. Hankintoja ei olla vielä tehty - mitään.

Hirvittää tuo vatsan kasvu. Pari kaveria, joita en ollut nähnyt kahteen viikkoon, tuumasi eilen, että onpas mulla maha kasvanut. Eilinen paitakin ehkä korosti vatsaa, mutta kuitenkin... Mulla tuntuu kohdun pohja jo suunnilleen kolme sormenleveyttä navan yläpuolella. Eikä mun sormet ole kovin siroja... Jotain jättivauvaa tässä siis kai kasvattelen... Vähän on päässy kyllä syömisetkin repsahtamaan, mutta nyt taas tällä viikolla on palattu ruotuun. Nyt on taas motivaatiota, kun sen verran tuskastuttaa tuo. Uusimmassa Kaksplussassa taas todettiin, että terve äiti ei voi syömisillään vaikuttaa vauvan kasvuun, eli en tiedä, kuinka välttämätöntä tuo syömisten tarkkailu olisi. Lääkäritkin kun on kai vähän eri kannoilla asiasta. Yritän kuitenkin syödä terveellisesti, että en voi sitten itseäni syyttää, jos jonkun viisikiloisen vauvan saan.

Synnytys siis pelottaa vauvan tulevan koon puolesta aika lailla. Esikoinen oli sen verran tiukassa (oli vähän dramatiikkaa sekä mun että vauvan koitoksessa), että yhtään täpärämpi mitoitus pistäisi jo molemmat vaaraan. Sektiota toki varmaan harkitaan toissaan, jos tilanne näyttää siltä, mutta sitäkään en haluaisi. Näitä ajatuksia varmaan pyörittelen ihan loppuun asti...

Muuten meillä voidaan ihan mukavasti. Viikkoja nyt 23+2.


 
Lääkärissä käyty ja asiallinen lääkäri siellä tällä kertaa oli ja otti tosi fiksusti tän mun tilanteen. Sain sairaslomaa ens viikon loppuun, eli nyt sitten saan olla raikkaassa ilmassa kotona. Josko sitä vaikka pienen kävelylenkin tekisi joka päivä :p Pomon kanssakin jo juttelin, että voitaisiin koittaa jos siirtyisin istumaan eri paikkaan, jossa ei sitä hajuhaittaa niin ehkä olisi. Se siis sairasloman jälkeen. Mutta tällainen tilanne täällä... Nyt vaan harmittaa, kun työkaverit on nyreänä :( Onneks tätä töissäoloa ei ole kovin kauaa jäljellä!

Voikaa paksusti ja hyvin :hug:
 
Mae
Heippa pitkästä aikaa. En ole jaksanu käydä nyt edes lukemassa, olen ollu niin väsyny ja kiukkuinen |O
Tänään oli ylimääräinen neuvolalääkäri niiden supistusten takia, onneksi, koska olen aivan lopen uupunut (pitkiä työputkia ja vain yksi vapaa niin ei kerkeä oikein palautua). Oli jo kirjoittamassa kuukauden s-loman (näin alkuun) mutta vähän toppuuttelin, niin kirjoitti 2 viikkoa. Ja heti jos supistaa tai muuten tuntuu uupuneelta, niin takas lekuriin. Ei mitään pakkolepoa vaan käski vaan olla rauhallisesti eikä nostella ja rehkiä kovin paljon.

Joku kyseli äitiyslomasta ja hoitovapaalle jäämisestä. Mä jään ennen joulua lomalle ja 33pv ennen laskettua äitiyslomalle. Kotona meinasin kyllä olla varmaan sen 3v.
Meillä olis viikon päästä se rakenneultra, vähän jänskättää. Olen myös haaveillut siitä 4D:stä.

Painosta mulla on nyt noussu paino yht. 1,5kg. Tosin mulla on aika hyvin tuota vararavintoa, niin ihan hyvä näin. Toivon ettei se pahemmin tuosta edes enää nousisi, mutta mitenkäs sen vältät kun ei kauheasti pysty lenkkeilemään tms.

Mae rv20
 
Alkuperäinen kirjoittaja tatuka:
justjoo, pitkä sepustus hävis taivaan tuuliin...grrrr :kieh: :kieh:

tatuka+väiski 21+0


:LOL: :LOL: :LOL: Hehee..luin, että pitkä SUPISTUS hävis taivaan tuuliin :LOL:

Itkuherkkä mä en koskaan oo ollut, eikä nytkään itketä...?!? Ei edes ne Fakta-kanavan synnytysohjelmat vaikka enhän toki tunteeton ole mutta kai sitten jotenkin outo kun ei itketä niin ei... :eek:

Tyypin äippä: Ei olla käytetty mutta sitä olen miettinyt itsekin, että pitäisköhän.... kun lisäähän "you know mikä" -supistuksia jne...kai siinä jotain tulehdusriskiäkin on..? Mistä moisen tekstin löysit. Laittaisitko linkin? Kiitos!! :flower:

Hei muuten..mä oon tuskaillut täälläkin sitä kun ei ultra paljastanutkaan meille vaavin sukupuolta niin kaveri just sanoi, että niille esikoista odottaessa oli 6 eri ultrakertaa "paljastanut" vauvan olevan poika ja kuinkas kävikään...tyttöhän sieltä tuli! Harvoin vielä noin päin luulisi menevän pieleen veikkaus...Mä olisin varmaan just niin hölmö, että jos sanottais ultrassa olevan poika niin väittäisin salissa, että vauva on vaihdettu jos tuliskin toista sorttia :LOL:

Möökö ja muru 22+3 <3 palajaa takavasemmalle, päivänjatkoja mammat!!!

=)
 
Tuulikki73
Tänään oli sit aika synnytyssairaalassa. Aika oli 9:45 ja pois päästiin vasta puolen päivän jälkeen. Suurimaksi osaksihan se oli vaan odottelua, mistä ne kyllä varoitti etukäteen. Mies alkoi jo tuskastua, varsinkin, kun ei sitä nyt siellä olis oikeastaan tarvittu, mutta itse tuo halusi lähteä mukaan ja olihan se kiva, että oli seurana. Niin ja sit mietin, et jos tulee vaikka jotain huonoja uutisia niin onhan se siina sittenk kuulemassa ja tukemassa..

Tavattiin ensin kätilö, joka oli oikein mukava, täytteli kaikkia kaavakkeita ja kyseli perhehistoriasta, onko mitä tauteja suvussa yms. Sit otettiin verikoe ja virtsakoe sekä tsekaattiin verenpaine. Kaikki ok. Rauta-arvot oli kohdallaan, ei tarvi rautatabuja ruveta popsimaan. Kyselin vähän siitä, että pitäiskö tässä huolestua, kun vauvan liikkeet ei vielä tunnu, mutta lohdutteli, ettei ne monesti tunnu, kun vasta tuolla 22rv, kun on ekasta lapsesta kysymys.

En sit ruvennu kinaamaan sitä ultraa, kun eivät sitä automaattisesti antaneet ja lääkärin kanssa sit kuunneltiin vauvan sydänäänet ja ne kuului kirkkaasti. Muutenkin sanoi, että vatsa on just sen oloinen, kun sen tässävaiheessa raskautta kuuluu ollakin. Eli ainakin sain varmuuden, että vauvelin sydän sykkii, vaikkei potkut vielä kuulukaan.Et odotellaan sit viela, mut toivottavasti ei tarvii kauaa venata (odottavan aika on niiiin pitka) :eek:

Tuulikki + taimi 19+5
 
terppa vaan!

Täällä raivotar siivoaa taloa sisältä..siis järjen kanssa tässä ei ole mitään tekemistä että just nyt pitää siivota lattiasta kattoon ja loppu ilta maata sohvalla ja äksyillä kun on aivan poikki, mutta näinhän se menee..Täyty äsken käydä ulkoilemassa kun tuntui että kaunis päivä muuten jää nauttimatta.

Tää tössöttäminen kuuluu mulla ihan tähän määrättyyn vaiheeseen, on ollut joka kerta :p

kondoomeista täällä oli puhetta, mä kun olin aina luullut ettei raskaana tarvi suojautua raskaudelta :LOL: :kieh: Ei vaan joillain voi olla määrättyjä tauteja jotka voi emättimessä tehdä tuhojaan ja ja jollain on saatettu sanoa sen vuoksi kumin käytöstä kun siemenneste voi kohdunsuulla avata paikkoja lopulla. Mutta ehhei ei täällä kumeilla pelata, se on edessä sitten synnytyksen jälkeen..

vastasinkohan tohon jo mutta 30 pv ennen jään äippälomalle ja meinaan olla niin pitkään kotona kuin suinkin vaan pystyn, sillä uraa riittää ja työvuosia, eri asia on vain ja ainoastaan taloudellinen tilanne, mutta ehkä sekin on hallinnassa, ollaanhan tässä pärjätty jo 5 vuotta kotona.

Nyt tuoksuu tuore leipä uunissa että lähden syömään, mikä ihanampaa kuin tuore hiivaleipä ja VOI ja lasi kylmää maitoa, voiko olla ihanampaa maan päällä, ei ainakaan nyt :p

sini, vitsi mitkä päivät nyt meni?? oliskohan 23+2
 
Tuulikki73
Mullakaan ei itku ole mitenkään erityisen herkässä. No oon aina ollut suht. herkkä, mut en ole huomannut et se olisi entisestään lisääntynyt.

Nyt on alkanut sit vaivaamaan tuo vasemman jalan pakara vähän enempi. Istuessa ja nukkuessa ei vaivaa ollenkaan, mut sit kun lähtee kävelemään vihloo tosi ilkeästi pitkin jalkaa ja kävely on aika tuskaa. Harmittaa vähän, kun on jäänyt likkuminen vähän vähälle (ihan omaa laiskuutta) ja sit ajattelin lähteä kunnon kävelylenkille tänään töiden jälkeen, kun täällä on mitä upein syyssää tänään (harvinaista herkkua) Aurinko paistaa täysin siniseltä taivaalta.Olis nimittäin saanut sitä paljon kaivattua D vitamiiniakin siinä.Selvis muuten mulle tänään, että tästä maasta ei saa pelkää D-vitamiinia lisäravinteena. Ainoastaan jotain multivitamiinia jossa on sit mukana myös A:ta ja sehän ei raskaanaoleville tai infanteille käy. Sitä on nyt ruvenneet terveydenhuollon ammattilaiset vaatimaan, kun on tutkittu et vauvat ei saa tarpeeksi D-vitamiinia. Pitääkin muistaa ostaa D-vitamiini tippoja sit Suomesta, kun sinne jouluna meen. Niitä vissiin saa ihan apteekista ilman reseptiä vai kuinka?

Tuulikki + taimi 19+5
 
Glow
No voi.... taas pitkä teksti katosi :whistle:

Tänään sain neuvolasta raskaustodistuksen.
Eli, töihin ilmoitin että aloitan ä-loman jo 50pv ennen. Joulunpyhät pidentää kivasti, joten loma alkaa käytännössä melkein 2kk ennen la:a.

Kauhea kun väsyttää! päikkärit jäi tänään nukkumatta.
Ulkoilin pojunkanssa, eli seisoin hiekkalaatikon vieressä :D flunssa siis parantunut häneltä.

Nyt pakkauspuuhiin ja saunaan! huh, huh 2 yötä ja sit
ois lähtö B)
 
sleeping mä kans ajattelin, ett nuo vaunut riittäis hyvin meille. Ja sitä paitsi aikaisemmin kokemusta niin kalliista kuin halvoistakin, eikä se vaunujen kohdalla paljoo merkannu se hinta. Mietin nyt ett millä lisävarusteilla... Aion kyllä käydä lastentarvikeliikkeessä vielä tutkimassa vaihtoehtoja enneku päätän.

Meillä ei ole sitten hankittu vauvalle vielä mitään!! Pitäis pikku hiljaa ku tulee joulu ja kaikki, niin on muutenkin rahanmenoo...hui! Pitänee aloitella vaatekaapilla ja hoitopöydällä, että saa lahjoitusvaatteet pois nurkista pyörimästä. Mutta nyt odottelen sitä 4D-ultraa että saadaan vielä varmistus sukupuolesta...

äitiyslomalle ajattelin jäädä 30pv ennen. Voihan sitä sit olla saikulla, jos ei töissä jaksa. Enkä jää edes hyvillä mielin pois töistä, ku sinne on valittu surkee sijainen :( :kieh:

siniraita alkoi tehdä NIIN mieli itseleivottua leipää, voita ja maitoa!!!! Nam!! :p

Liitoskipu on täällä jo aikamoista!!! Mutta puren kävellessä hampaita yhteen ja jatkan määrätietoisesti matkaa! Piru, jos vaikka karaistuis kestämään paremmin kipua synnytyksessä :kieh: Eihän tää oo mitään siihen koitokseen verrattuna! Joten kävelen ja kävelen niin kauan kunnes jalkaa ei saa enää nostettua :LOL: Ja tänään haravointi aiheutti selkäkipua...mutta mitäs siitä! Siinä kohtaa lepäsin, kun tuli eka (onneksi kivuton) supistus :eek: Tuntuipa oudolle, ei ole aikaisemmissa raskauksissa supistellut edes kivuttomasti...

Eipä muuta, nyt saunaan =)

UÄ 19+4
 
Heisan pitkästä aikaa!

Viimeset pari-kolme viikkoo oon ollu millon missäkin suunnassa tien päällä, joten nettiäkään ei oo tullu juuri katottua. Näin ollen olen hiukan pihalla teiän kaikkien kuulumisista. Nyt kuitenkin koetin lukee nää tän kuun sivut, jotta jotain tietäsin..

Onnea kaikille ultrakuulumisista:) Moni oli saanu tietää jo vauvan sukupuolenkin... Mä muistan ku mentiin rakenneultraan, et mä olisin ehkä sittenki halunnu tietää sukupuolen mut mies ei. Ja hänen perustelunsa oli se, että sillä voi hillitä mun ostohimoa hankintojen suhteen ku en tiiä ostanko sinistä vai punasta;) Ehkä ihan viisastaki..

Mutta muutoin täällä kasvatetaan massua kovaa kyytiä, viikot menee mahottoman nopsaan ja Hänkin on ilmoitellu itsestään jo joitakin viikkoja.. Etenkin aamulla viiden aikaan Hän on aktiivinen mun vessareissun jälkeen:) sit alkaa kuperkeikat ja sätkimiset tuntumaan sen verran, etten heti saa unesta kiinni.

Viime viikolla neuvolassa kaikki oli ok. Sokerirasitus on edessä joskus marraskuun alussa (siinä vaiheessa rv28 alussa). Ja eikä seuraavaan ultraankaan oo ku kolme viikkoo! Sillon gyne kattoo kohdunsuun / -kaulan??? ja sillon myös isosisko ja -veli tulee mukaan kattoo ultralla vauvaa:)

Seksistä oli täällä keskustelua.. Meillä on ehkä hivenen aktiivisuus laskenu, mutta pari-kolme kertaa viikossa on kyllä tahti edelleen.. Eikä meillä oo kondomia käytetty ollenkaan.. Katotaan nyt sitten miten tässä asiassa käy, kun massu vaan paisuu ja mun alaselkä jumittaa edelleen:/

Syksyjä kaikille:)
Nanada 24+2
 
Glow
Nyt ei tuu uni, vaan tuli hillitön itkukohtaus :(
Siitä, kun poika lähtee huomenna isälleen, 3 viikon ero! Nautinko mä nyt matkasta vai itkenkö mä siellä ikävääni???
Miehelleki suutuin, enkä edes tiedä mistä. Alkoi vaan ärsyttää. Sitten roskiskaapin ovi ei mennyt kiinnija paiskasin sen johon mies tokas jotain mun mielestä tyhmää. Marssin lukemaan pojalle iltasadun ja menin itekin sänkyyn rauhottumaan. Selailin väsyneenä paria lehteä ja sitten aloin miettiä et poika lähtee huomenna ja :snotty:
Oli pakko tulla tänne avautumaan... :attn:
Ja ottaa kuppi teetä, kuunnella vähän Jenni Vartiaista, josko tämä tästä...

Maha kasvaa ja tunteet kuumenee.... :whistle:
 
Voinnissa ei mitään uutta. Liikkeitä tuntuu jo monesti päivän aikana, kivaa. Höpöttelen täällä sitten itsekseni :D Eilen tarttui Hulluilta Päiviltä yksi potkupuku, soittorasia ja tuplapakkaus peppupyyhkeitä! Voi apua :LOL: Mutta kun olivat niiin halvalla
:p
Tai en kyllä edes ole siitä varma, koska en ole sellaisia hyllyjä vielä ruvennut tarkkailemaan. Parasta ennen-päiväystä on kuitenkin reilusti jäljellä, joten ei hätää vaikka onkin näin ajoissa hankittu.

nimiko 21+2
 
Ultrassa käyty täälläkin. :heart: Mun tyttöolo sai vahvistuksen, eli meille olisi tulossa TYTTÖ. Kaikki oli tosi hyvin, rakeneteet kunnossa ja kaikki vastaa viikkoja. Neidillä oli painoa n 375g ja pään ympärys oli 18cm. Arvatkaa vaan pitikö heti kotiin tultuani juosta hakemaan mittanauha ja mitata millanen se 18cm on todellisuudessa ympyränä. Sellanen pieni tennispallo :D

Mä siis heti ultraan meniessäni sanoin, että saa heti kertoa sukupuolen jos näkyy. Sit hän aloitti ultraamisen ja kysyi, että minkäs sukupuolisia teidän muut lapset ovat. Sanoin, että "poika-tyttö-poika" ja ultraaja lisäsi perään "ja tämä on tyttö, kylläpä olette järjestelmällisiä" :LOL:

Istukkakin oli jo noussut pois kuhdunsuulta, mut etuseinässä alhaalla oli edelleen. =)

-onnellinen kyrsä ja neiti-nappula rv 20+6
 
Tuulikki73
KYRSÄ Onnittelut tyttölupauksesta!!! :flower:

Tuosta äitiyslomalle jäämisestä joku kyseli. No mä jään 14vrk ennen laskettua aikaa, niinkuin täällä tehdaan. Kaipa sitä sit saa saikkaria jos on semmoisessa kunnossa jo aiemin ettei pysty töissä käymään.

Mua vähän mietityttää tuo töihin takaisin paluu, kun täällä on kovin lyhyt äitiysloma. Eli mainitsin jo aiemin, et mun pitäís tulla takas töihin joulukuun puolessa välissä, eli vauva olis silloin vasta n. 9.5kk, enkä haluaisi viedä vielä niin pientä hoitoon. Mitään kotihoidon tukeahan täällä ei saa, eli jos päätän jäädä kotiin, pitää sit selvitä miehen palkalla. Vaikka sen jotenkin vielä taloudellisesti kestäisikin niin sit hirvittää, et saako sitä sit miten helposti töitä mistään jos vaikka pari vuotta olis kotona. Täällä on tosi huono tilanne nykyään (niinkuin vissiin vähän jokapuolella) maassa on virallisesti lama ja työttömien määrä vaan kasvaa. Niin ja sit tykkään tosi paljon nykyisestä duunistani, ja olin tosi onnelinen, kun paikan sain (tätä edellinen duuni nimittäin alkoi tökkiä tosi pahasti). Mut kun oon aina sit kuitenkin ollut sitä mieltä, että en haluaisi viedä alle vuoden ikäistä hoitoon.On tää niin vaikeeta joskus :headwall:

tuulikki + taimi 19+5
 
Nyt on sitten Anitan baby belt -tukivyö masun ympärillä. Kahden tunnin kokemukset tosi positiivisia :LOL: ... Lisää kommetteja vähän pidemmän käyttökokemuksen jälkeen...

Hakemukset myös toimitettu Kelalle, että nyt voi sitten alkaa odottamaan äitiyspakkauksen saapumista =)

Nyt lepäämään (kuten lääkäri käski!). Ei muuten yhtään hullumpaa olla sairaslomalla ja ottaa rennosti; lupa kun olla välillä ylhäällä ja liikkuakin rauhalliseen tahtiin ;)

Mukavaa torstaipäivää! toivottelee lillip maha-asukkeineen 23+3


Ja Kyrsälle onnea mukavista ultrakuulumisista!
 
Uih, mä odottelen kanssa innolla tuon pakkauksen saapumista. :D Saan tosin vasta seuraavalla neuvolakäynnillä sen hakemuksenkin. ...me rikottiin "sääntöjä" ja otettiin viikonloppuna riski: rakenneultra on vasta huomenna (ja pelottaa), mutta ostettiin jo lähes kaikki vauvantarvikkeet viikonloppuna. Osuttiin yhden lastentarvikeliikkeen muuttomyyntiin ja siellä oli niiiiiiiiiiiiiiiin hyvät alet, et oli pakko. B) Nyt vaan pelottaa... :xmas:

Äippälomalle jään kuukautta ennen eli vikana mahdollisena hetkenä. Tosin jos tätä rataa jatkuu, joutunen olemaan saikulla jo vähän ennenkin... Kuten nytkin.

Mut juu, eilen lekurilla papuska oli vielä perätilassa. Huomenna rakenneultra, jännä nähdä, näinkö se kääntyi, kun illalla myllersi mahaa sekaisin.. :D

T. Kärppä ja papuvauveli 19+5
 

Yhteistyössä