Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

keltamo: Niin, en tosiaan ole heille informoinut, että olen raskaana, sillä ajan varasin tammikuussa ja nyt vasta huomiseks sen sain... :eek: Mutta röntgenit multa on siis jo otettu ja 3 viisauden hammasta poistettu. Yhteenkään en ole joutunut syömään särkylääkettä, mutta tietty tällä kerralla on kovat kivut... :snotty: Kai mun pitää vielä aamulla soittaa sinne ja kysyä, että onko ok? Hammaskirurgi sen tekee kun toi pitää pilkkomalla poistaa kun kasvaa väärin niinkun edellisetkin viisaudenhampaani. Mun ystävältä poistettiin kun se oli raskaana ja itsekkään en haluaisi enää lykätä tätä vaikka mieli tekisikin...

Mulla kans lantionpohjan lihakset ihan epäkunnossa. Olen koittanut treenata niitä ihan vaan supistamalla jne, mut pilallla ne tuntuu olevan tai jotain pahasti vialla...

-kyrsä ja nappula 20+2
 
Iltaa! :wave:

Onpas siel kamala ilma ulkona! :whistle: Vettä sataa niin että ja kauhee myrsky!!

Tänään päivällä iski aivan kauhee olo! :| Paha olla,päätä jomotti ja heikotti!Mut sit join ja söin ja taas elämä hymyilee!! =)
Kauhia(ja ihana! :D )kun vauva potkii niin napakasti välillä että oikein säikähdän! :whistle: Ja viihtyy tuol mun virtsarakon luona,kivasti sinne monottaa!Ja eikun vessaan! :kieh:

Nyt kattomaan bb:tä!Hyvää illan jatkoa kaikille! :wave:
Pitäkää itestänne ja masuasukeistanne huolta! :heart:

Tyypin äippä ja kovasti potkiva Einari 21+6
 
Tukivyötä olen itsekin miettinyt, mutta kun mua häiritsee oikeastaan kaikki tuossa vyötäröllä, äippähousutkin tuntuu aika pian liian tiukoilta, eli mulle legginsit ja pitkä neule on se ihanteellinen asu.

Paino on noussut nyt n. 4 kiloa raskauden alusta, arvaan, että gyne taas ensi ke motkottaa, mutta kun syön terveellisesti ja liikunkin, niin en mä asialle muuta voi tehdä. :D

Suonenvetoja oli ihan raskauden alussa ekoina päivinä, sen jälkeen ei ole ollut, ei ainakaan vielä.

Seksistä: siis apua, ollaanko me miehen kanssa jotain pervopupuja vai? :LOL: Meille kaksi päivää ilman on jo pitkä aika, en ole sentään suostunut useampaa kertaa päivässä niin ennen raskautta, kun ei tiedä jos tulee noita suppareita. Mutta seksi on jotenkin vaan parantunut raskauden myötä, sekä mulla että miehellä. Saas nähä miten sitten, kun maha kasvaa liian isoksi.

Turvotus: lensin tässä Suomen ja Italian väliä, ja yllätys yllätys, ekan kerran kunnon turvotus nilkoissa. Onko jollanin hyviä konsteja turvotuksen ehkäisemiseen? Yritän juoda paljon vettä, mitäs muuta?

Tänään on meidän yksi vuotishääpäivä :heart: Mies kyllä lähti aamulla töihin, mutta eilen hiukan juhlittiin ystävien kanssa. Ja vuodenvaihteessakin tulee 5 vuotta yhteistä taivalta täyteen, jotenkin tää aika vaan kuluu yhdessä hujauksessa, kun tuntuu että vasta äskenhän me tavattiin :D

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 20+0 :heart:
 
Huomenta!

Olipa oikein kiva tulla töihin taas parin viikon sairasloman jälkeen. Mä kerroin joskus aiemmin täällä siitä kun mut irtisanottiin yt:n yhteydessä pari tuntia raskausilmoitukseni jälkeen. Asiahan on selvityksessä työsuojelupiirissä edelleen. No mun pomo väittää selvityksessään et on tarjonnut mulle osa-aika duunia ennen irtisanomista. Mielenkiintoista koska en ole kuullut sitä itse! Huvittavinta on se et hän on jatkanut meidän kesätytön sopimusta joka olisi loppunut elokuun lopussa (osa-aikaisena tms) kuulemma vuoden loppuun tarjoamatta kuitenkaan sitä työtä mulle! Jos hän on jatkanut sitä ennen mun irtisanomista hänhän valehtelee sosiaaliministeriön työsuojelutarkastajalle antamassaan selvityksessä siitä et on tarjonnut mulle muka työtä, johon on ottanut jo kuitenkin toisen! Jos taas hän on ottanut tän töihin mun irtisanomisen jälkeen niin se on yhtä laitonta sillä siinähän on 9kk karenssi uuden palkkaamiseen. Ja jos hän olisi mun sairasloman tuuraaja niin miksi työsuhde olisi vuoden loppuun kun mun sopimus loppuu marraskuussa... :headwall: :headwall: No en jaksa muuten välittää mutta pistää :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: ...
Olisi sitten edes fiksu ja ilmoittaisi mulle ettei mun tarvitse tulla ja palkka juoksee irtisanomisajan loppuun normaalisti.

Joo hauskempaa työpäivää muille =)

Caro + masukki 20+6
 
Oottepa te ollu aktiivisia. Muutamaan päivään en ehtinyt käydä täällä ja nyt jo monta sivua tekstiä tullut... Enkä kauheen keskittyneesti lukenut, kun tuo esikoinen vaatii osansa huomiosta... Olen kyllä maailman tylsin silloin kun huvittaisi koneella notkua.

Täällä ei varsinaisesti mitään kerrottavaa. Pikkutyyppi liikuskelee kovasti, vaikka välillä jo rauhaliseksi kehuin..

Seksistä... Meillä ollaan harrastettu nyt kerran - pari viikossa. Enemmänkin olisi muuten kiinnostusta, mutta mikään ei tunnu samalta kuin normaalisti. Varsinkin jos tisseihin koskee vähääkään "väärin", niin se tuntuu sen verran epämiellyttävältä, että meinaa halut lopahtaa. grr... Ja ihan kuin lantionpohjalihaksetkaan ei olisi samassa kunnossa kuin ennen raskautta. Sille varmaan pitäisi tehdä jotain jo tässä vaiheessa...
Väsymystä ollut täälläkin liikkeellä ja se on osaltaan vaikuttanut noihin haluihin. Iltaisin on usein kivempi vaan löhötä telkkarin ääressä. Kun voiskin touhuilla päiväsaikaan, mutta tuon lapsen takia ei luonnollisestikaan onnistu...

Nyt tasan 23 rv kasassa!
 
Caro onpa veemäistä toimintaa, pidähän oikeuksistas huolta!

En varmaan käyny vielä täällä "kehumassa" että viime viikon rakenneultra oli ok kaikin puolin, ultraaja oli melkoisen varma poikavauvasta :)

Mutta sitten omaa napaa.. Mulla on paha olo. Siis sillä tavalla, että kaikki ärsyttää ja suorastaan v*tuttaa.. ja ihan koko ajan. Mies varsinkin.. Mitään se ei kyllä osaa tehdä tällä hetkellä oikein. Sitten on vielä flunssanen olo ja päätä särkee jatkuvasti. Ja luin tyhmänä tuota sub-hysteriaketjua ja mietin että onkohan mulla listeria.. vaikka järki sanookin että tuskin on.. On niin tuskainen olo, ei tiiä miten päin olisi. Onneks sentään toi rakenneultra ja vauvan liikkeet on rajoittanu tätä raskaushermoilua, sehän se vielä puuttuis.. Mutta eniten ärsyttää se, että oon koko ajan tällanen ärsyyntyny, eli ts. suurin ärsytyksen aihe olen minä itse :LOL: Sanokaa nyt että tää on ihan normaalia hormonien temppuilua..

Jep, kiviäkin kiinnostaa, mutta sainpahan vähän purkaa..

J 20+5
 
Jonniina: Mulla menossa nyt ihan sama vaihe. Eilen itkeskelin pari tuntia meen parisuhdetta ja sitten lähdin suutuspäissäni ysin jälkeen illalla lenkille tonne mielettömään rankkasateeseen. Muuten olen ollut koko tän raskauden ajan pelkkää aurinkoa. Kai se johtuu näistä hormoneista. Tai en tiedä, mua itketti eilen lähinnä siksi, että meillä ei ole seksiä ja mulle se on tärkeää. Mun on muutenkin hiukan vaikea omaksua tätä paksua kroppaani ja näitä muutoksia ja sitten toinen tekee mieluummin kaikkea muuta kuin harrastaa seksiä. Se kyllä halailee ja pussailee, mutta kun se ei mulle riitä.
Finttu 19+5
 
Tervetuloa uusille! Erityisesti nyt mieleen jäi Charlott joka kärsi rajusta pahoinvoinnista. Saat todellakin sympatiani, mulla oli esikoisen kanssa kirjaimellisesti oksu kurkussa rv 5-20, tämän toisen kanssa olllut huomattavasti helpompaa. Eilen tuli satunnainen yllätysoksu vielä mutta eiköhän se liene viimeisiä jo.

Spesiaalisympatiat myös supistelijoille, muista vaivoista poiketen kun siihen liittyy pelko ennenaikaisesta synnytyksestä ja näillä viikoin se on vielä aikasta ahdistavaa. Mulla supparit ovat vähentyneet, koputan puuta!

häistä me pidettiin häät kun esikoinen oli 1,5v, oli 25 vierasta eli ihan lähisukulaiset ja parin viikon sisään tehtiin kaikki valmistelut. Mulle tuntuis aika rankalta järjestää kahdet juhlat kerralla ja sitten myös nauttia niistä itse! Ja miten viettää hääyö ilman pientä vauvaa..? Olisin varmaan joutunut pumppaamaan maitoa kesken kaiken ja mites se seksi??

Seksiä mun tekee edelleen kovasti mieli, ja kuten viimeksikin, raskausaika on meillä ollut sitä aikaa jolloin myös kokeillaan uusia juttuja sillä saralla. Mä olen varmempi itsestäni ja suhteestakin tänä aikana ja nyt kun on saanut olla aika vaivatta niin mukavaa on. Onneksi miestä ei vaivaa tää maha, jotenkin sen luonnikas suhtautuminen helpottaa sit muakin.

ostovimma joo-o, onhan sitä. mitään ei vaan tarvis, kun ei tiedetä kumpi tuleekaan. Pienen keltaisen toppapuvun sekä unipussin olen ostanut alesta. Me ollaan katseltu rivaria,ja löydettiinkin eilen just se oikea. Nyt vaan kannattais asuntokaupoissa odottaa eikä meillä mitään rahaakaan erityisesti olis.. kun ei oo ikinä säästänyt eikä ole asuntoa ennestään mitä myydä.. Asuntokuume vaan olis :)

Mulla on tulossa seuraava ultra 29.10. eli viikkoja on silloin n.26, minä pääsen noihin ultriin usein kun olen diabeetikko ja haluavat syynätä vauvan vointia tiheästi. Juuri olin silmälääkärissä ja sanoivat, että alatiesynnytys olis ok, jos silmiin ei tule muutoksia. Viimeksi mulla oli suunniteltu sektio silmävaivojen vuoksi. Tää oli mulle hyvin mullistava tieto, koska olin ajatellut että sektio se kuitenkin on. Alatiesynnytyksen mahdollisuus tuntuu tosi mukavalta varsinkin kun mulla on huonot muistot sektiosta!!

Mukavia vointeja, mammat!
t.MinniG & Uffaffaa (uusi työnimi) 22+6
 
Glow
lentoemo oliko sulla tukisukkia, vai mitä ne onkaan? Kauanko lento kesti? Täällä yks joka alkaa vähän hermota perjantaista 13 tunnin lentoa :whistle:
Lääkärit on vakuutelleet ettei siitä mitään haittaa ole. Semmoiset sukat käskettiin ostaa, ostinkin.
En meinaa pysyä nahoissani täällä enää! Nyt tosiaan tajuan että loma on lähellä.

Onko kukaan jo ajatellut kauanko on kotona, siis äitiysloman jälkeen hoitovapaalle jää? Mä olen ressannut. En todellakaan voi jäädä :(
Enkä todellakaan halua viedä niin pientä hoitoon. Vaikka meillä onkin naapurissa pph, jolla tuo esikoinen on hoidossa. Ei yksinkertaisesti ole varaa jäädä, vaikka mies töissä käykin. Eihän se kotihoidontuki riitä mihinkään. Kiva ressata näitä jo nyt.
Olin ajatellut etten mene takaisin vanhaan työhön, koska se on aivan kamala paikka nykyään. Mutta, jos äitiysloman jälkeen saisi tehdä lyhennettyä työviikkoa/päivää niin paras olisi mennä takaisin vanhaan. :attn:

Ajattelin eilen että raskaus on mennyt nyt tosi nopeesti.
Alussa laski päiviä kokoajan, mutta kun pääsi suunnilleen viikon 15 yli niin on aika mennyt äkkiä. Enää ei pysy itse viikoissa+päivisää perässä. Tosin, eiköhän se pitkälle tuntuva aika palaa siellä loppu viikoilla...

Mitähän ihmettä tänään tekisi?! Pojalla on flunssa, eikä oikeen viitsi ulos sitä viedä :(
sisällä on oltu jo muutama päivä.
 
Lorelai: no sepä se, kun tämä tyhmä ei niitä sukkia ostanut, kun aattelin ettei tollaselle parin tunnin lennolle tarttisi :whistle: Eli pidemmälle lennolle ehdottomasti kannattaa, kun olis pitänyt jo Euroopan sisäiselle. Ja täytyy sanoa, että olin myös laiska liikkumaan, paluumatkalla hiukan jaksoin nilkkoja pyöritellä, ja kylläpä sitä turvotusta olikin paljon vähemmän kuin mennessä. Enkä tainnut juodakaan kovin paljon, kun ei vessassa tullut kauheasti hypättyä :ashamed: Eli sanotaan, että en tehnyt mitään, mitä on käsketty tehdä :LOL: Oma syy siis... Minne kauas te lennätte?

Ulkonäöstä: En tiedä johtuuko siitä, että olen ensikertalainen, mutta nämä muutokset kropassa ovat tuntuneet kyllä tosi isoilta. Vauvamahasta olen tosi innoissani, pidän mielelläni tiukkoja paitoja, että varmasti näkyy, olen sitä aina ihaillut muillakin naisilla. Mutta esim. rintojen kasvu on ollut tosi hämmentävää, on tullut ekan kerran selväksi, että luonto on tosiaankin tarkoittanut rinnat "lypsettäviksi", että niillä on oikeasti joku tärkeä merkitys. Ensin mua ärsytti, kun B-kuppi turposi D-kuppiin, mutta pikku hiljaa sitä alkaa hyväksyä senkin. Ehkä eniten ärsyttää, kun nyt joudun pitämään (rumia imetysliivejä kaikenlisäksi) rintsikoita koko päivän, kun ennen olin aina ilman rintsikoita.

Ja nyt tuntuu, että myös takapuoli ja ennen kaikkea REIDET ovat levinneet, mulla ne on aina olleet juoksun ansiosta tosi hoikkia, nyt onkin selluliittia reidet täynnä :eek:

Mies on kyllä tosi ihana, häneltä tulee kehuja niin masun kuin rintojen suhteen, olen kuulemma tosi seksikäs :LOL:

Iho sentään on parantumaan päin, raskauden alussa mulle tuli maailman kauhein teiniakne selkään, rintaan ja käsivarsiin. Naama onneksi pelastui =)

Eikä tää ihokarvojen muuttuminen tummiksi ja pitkiksi tuolla reisissä ole kyllä ollut mitenkään mieltä ylentävää, mutta ne kuulemma sitten katoaa raskauden jälkeen, vai mitä? :p

Ainakin elän siinä toivossa :LOL:



:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 20+1 :heart:
 
Heippa kaikille!

Täällä myös yks joka v-loppuna oli vähän pahalla päällä :whistle: enkä oikeestaan edes syytäkään tiennyt :D

Voi ihanaa,ois itekki niin ihana lähtee lomalle,lämpimään.Me kyl oltiin tos helmikuussa egyptissä miehen kanssa kahdestaan ja oli kyl kivaa =) vaikka lapsia oli kyl hirmu ikävä!niin ja mulle noi lennot on aivan kauheita,pelkään ihan tolkuttomasti,vaikka oon aina pienestä asti lentänyt ja matkustellut.5h lento egyptiin oli aivan liian pitkä mulle,mutta siltikin haaveissa olisi joskus päästä thaimaaseen.saas ny nähdä sitten..voipi olla että haaveeksi jää..

Painosta:mulle on kans tullu kiloja ehkä sellaset 6kg :whistle: sain just ennen raskautta 14kg tiputettu,sain uusia kyl vaate varastoni ihan uusiksi.Lähtöpaino oli nyt 58kg ja hurjaa ku vaaka aina neuvolassa näyttää,et lisää tullu :whistle: mut mulle vaan tuppaa raskaus aikana kiloja tuleen.

hemuliina 21+2 :heart:
 
Lentis: kurkkaapa Triumphin sivuja. Sieltä löytyy mielestäni oikein kivan näkösiä liivejä "muodokkaille" =) Kun kävin ko. merkin konsulenttia jututtamassa, hän kehotti hankkimaan varsinaiset imetysliivit vasta lähempänä laskettua aikaa, kun rinnat varmaan ehtivät muuttua sitä ennen moneen kertaan. Oli sitä mieltä, että nyt tarvitaan kuitenkin riittävän tukevat liivit. Noissa muodokkaissa kokoja näyttäisi kuitenkin löytyvän aika mukavasti.

seksistä: varsinkin alkuraskaudesta tuntui maistuvan aiempaa enemmän. Etenkin lomalla tuli vietettyä aikaa vällyjen välissä hyvinkin useasti :LOL: Nyt arki on tasannut sitäkin, mutta viikonloppuna täytyy sitten ottaa takaisin ;)

painosta: viime neuvolakäynnillä vaaka näytti reilut +5 kg lähtöpainosta. On pitänyt se vaaka kotiinkin hankkia, mutta enpä ole saanut aikaiseksi. Jospa vaikka hulluilta päiviltä.

Lorelaille hyvää matkaa ja nautihan kuitenkin lomastasi!

En ole sen kummemmin vielä pohtinut äippäloman jälkeistä aikaa. Mulla kun ei ole työpaikkaa, johon palata, kun olen sijaisuuksia vain toistaiseksi tehnyt. Saa nähdä, mikä on työtilanne sitten. Periaatteessa pitäisi olla hyvä, kun ainakin kolme ihmistä on jäämässä eläkkeelle tässä parin vuoden sisään, mutta riippuu sitten täysin kunnan taloustilanteesta palkkaavatko heidän tilalleen... Täytynee tiirailla naapurikuntien suuntaan: pitkä työmatka kun ei ainakaan houkuttele. Anoppi varmaan kyllä mielellään hoitelisi pikkuista, on ainakin antanut niin ymmärtää. En sitten tiiä viitsinkö häntä kuitenkaan rasittaa. Mutta siihen on vielä aikaa, joten murehditaan sitä sitten lähempänä.

nimiko ja sintti 20+6
 
heips kaikille!

Täällä on käyty keskustelua seksistä.. niin mitä se sellainen olikaan?! Mulla kyllä olis haluja mutta mies ei uskalla, koska luulee vahingoittavansa vauvaa. Ja halut on vähentyneet mullakin, koska en tunne itseäni enää haluttavaksi mieheni silmissä. Mutta jospa tämä olisi vain tällainen vaihe ja petipuuhat maistuisi sitten synnytyksen jälkeen.. Huoh.. monta kuukautta. Ai miten niin puutteessa :whistle:

Tänä aamuna neuvolassa kävin ja kaikki ok. Painoa tullut yhteensä 5kg. Ja todellakin tuntuu oudolta tämä uusi vartalo, eikä ollenkaan omalta. Eli Lentis, kohtalotovereita löytyy. Masu on kyllä kiva, mutta noi reidet :eek:
Toivottavasti tästäkin palautuu.

Kauheesti tekis mieli ostella vauvalle vaikka mitä, mutta ku ei täällä käpykylässä oo mitä ostaa ja mistä ostaa. Pitänee ruveta nettishoppailee.

Hyviä vointeja kaikille!

millla ja vaavi 21+6
 
Heips!
Neuvolassa käyty tänään =)
paino + 200 g/ viikko eli nyt olis -1kg lähtöpainosta
rr 135/75
hb 144 ilman rautaa
sf mitta 22 cm eli jonkun verran navan yli
pissa puhdas
syke +
liikkeet +
Seuraava neuvola 3.11, jolloin olis pitäny olla lääkäri neuvola, mutta tällä kylällä ei ole lääkäristä tietoakaan eli on sit tavallinen neuvola kait!
Kelan lappuset saatiin sekä Kysiin pikku Haikaraan käyttäjätunnukset eli saapi itse täytellä sähköisen esitietolomakkeen sairaalalle!

:wave: rv 22+0 :heart:
 
pur
Kauheeta kun rupes eiken ilalla jännittämään toi ultra. Ja sit näin kokoyön kauheita painajaisia keskenmenoista. Ja aamulla, voi v.. mun lempparifarkut ei enää mee.
Noh ultraan pääsin ajoissa ja kaikki oli hyvin. Eri mittojen la-arvio heitti 18-21 välillä että keskimääräksi jäi se mikä nyt on. Tarkottaa vaan, että semmonen äitiinsä tullu raajakas sirpukkahan se siellä villisti pyöri :heart: :D :heart: , kyllä äiti tietää. Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen et molempi parempi kun meidän tapauksessa todennäkösesti tulee poika-tyttö.

:hug: äkäpusseille: En tiiä kans onko hormoonit vai mitkä mutta mulla toi kiukku on vasta nyt ylipäätään raskauden aikana helpottanu. Onko täällä muuten muut kovin itkuherkki ollu? Mä luulen et mun kiukkuuminen johtuu pitkälti siitä että mun on kauheen vaikee itkee. Ja puran sit pahan olon ja epävarmuuden raivoomalla.

Liiveistä:
mäkään en oo koskaan tykänny liivejä käyttää. Töissä on ollu pakko tukea ja nyt tietty kun on ihka aidot daisarit mullakin väliaikaisesti. Musta rintsikat on jotenki tosi epämukavia ja olenkin päätynyt niin töissä kun nyt käyttämään toppimallista urheiluliiviä. Tosi tukeva, ei hierrä ei kierrä, vähän kyllä litistää mutta se ei ainakaan mua haittaa.

Loman pituudesta puhuttiin just tänään miehen kanssa. Tai pikemmin kerroin sille oman ehdotukseni ja pyysin mietimään omaa kantaansa. Eli mä oon aatellu et kun meidän rahatilanne ei joatapauksessa voi enää alemmas mennä ja kuitenkin pärjätään niin tekis sitten ne kaksosetkin tähän samaan lomaan. Mulle jäis sitten sen jälkeen paremmat mahdollisuudet aikanaan tahkoa tienistiä ja uraa kun ei tartte työnantajien tai asiakkaiden miettiä, että millonkahan toi meinaa taas äitiyslomalle jäädä. Se kun vaan on kylmä tosiasia tällä alalla varsinkin, mähän en yhtäkään työpaikkaa reilu puoli vuotta sitte saanu vaikka se toinen omistaja oli ammattitaidosta ja persaanasta innoissaan niin toinen oli sitä mieltä, että olen..hmm..väärän ikänen. Onhan se väärin mutta kyllä mä sen yrittäjänä tajuan kalliksihan se tulee ja vielä urakka hmm..pissaa. Mutta muuten niin mä kyllä olen kotona niin kauan kun mies antaa sitten olla, tiedä vaikka vois jäädä kotiäidiks kokonaan, epätodennäköstä, mutta kaikki on mahdollista.

:ashamed: tsori kun tätä juttua tulee aina näin paljon.
Pur ja Sirpukka 20
 
sleeping
MinniG: Mullakin on silmälääkäri antanut luvan jokaisessa raskaudessa alatiesynnytykseen, mutta naistenklinikalla lääkäri ei ottanut kuuleviin korviinsakaan tuota. En siis saanut alatiesynnytystä. Toivottavasti sulla on myönteisempi lääkäri!! Ois se ihanaa jos vois synnyttää alateitse...

Me oltiin viikonloppuna miehen kanssa kylpylässä. Ois voinut olla pidemmän ajan. Nyt on pojat flunssassa ja itsellä nuhan lisäksi kurkku kipeä. Tosi inhottavaa kun ei voi tuota esikoistakaan kerhoon viedä ja joudutaan tappelemaan kotona koko päivä...

eipä sitten tällä kertaa muuta :wave:
 
Glow
Hei taas.
Kävästiin prismastäa hakemassa pojulle muovailuvahaa ym. tekemistä. Ulos ei voi nuhanenää vielä päästää.

Ja voi ***kele :/
Viikko sitten jouduin käymään koksissa supistelujen takia. Noh, lääkäri soitti mulle just labratuloksia. Strepotkokki on taas plussalla! Lääkekuuri pitää hakea taas :(
pitempi kun edellinen. Taas kysäisin että, mites se matka? No voin toki lähteä. Hyvä tietysti että ehdin nyt saamaan lääkekuurini ennen matkaa. Se vaan pitää otta mukaan.

Me lähdetään Thaimaaseen.
Alunperinkin oli tarkoitus ottaa kunnon löhöilyloma. Nyt se todella on sitä, en uskalla hirveesti kävellä.
Poika jää isänsä luokse. Tuo on vähän niinku mun ja miehen häämatka.
Ikävä varmasti tulee, mutta 5v olisi kokoajan menossa jonnekin, eikä varmaan se 13 tunnin lentokaa olis ihan helppo hänelle.

Meillä siis on myös uusioperhe. Jokuhan siitä tässä vasta kirjoittelikin.
Mulla on tuo 5v poika (asuin hänen isänkans muutaman vuoden samankaton alla, liiankin pitkään... mutta se on onneks mennyttä aikaa se ) . Nyt olen naimisissa ihanan miehen, tulevan vauvan iskän kanssa. Joka on myös oikeen mukava isäpuoli mun pojalle.

Joku täällä jo paineentunteesta alapäässä kirjottelikin ja vastailinkin jotain...
Mulla on eilen ja tänään voimistunut se tunne. Lienee vauva joka "painaa".

Rintaliiveistä; ostin just viimeviikolla kahdet kunnon liivit. Ei ne nyt kovin kauniit ole. Oon tykänny värikkäistä...
Mut pakkohan se oli isommat ja tukevammat ostaa. Luulenpa et päänsärky voi tulla huonoista liiveistäkin, kun on isohkot rinnat. Nyt jotenki inhottaa kaarituet, vaikka ennen kaikissa liiveissä ne piti ehottomasti olla. Lindeksiltä löyty alesta Swegmark-merkkiset tosi tukevat (ei ne nyt niin rumat ole) liivit ja toiset, en muista minkämerkkiset mut tosi tukevat ja hyvät liivit.
Imetysliivit ostan vasta kun vauva on syntynyt. Yhdet löyty kaapista esikoisen ajalta. Nekin kannattaa ostaa kunnolliset.
 
vaunuista tuntuu ett mä olen tämän viiden vuoden aikana pudonnut jo ihan kärryiltä... pitäis ehkä mennä johonkin liikkeeseen tutkimaan minkälaisia vaunut on tänä päivänä. MUTTA auttakaas joku viisas! Löysin ihmeellisen edulliset&nätit Mosmo-yhdistelmät www.4family.fi. Mukaan 349e pakettiin tulis vielä matkarattaat, sitteri, syöttötuoli eli kaikki mitä meiltä puuttuu!!! Käykää joku katsomassa ja kertokaa mielipiteenne...

vauvalomaa ajattelin pitää niin kauan kun on varaa. Toivottavasti ainakin 1,5 vuotta niin olis molemmat isommat lapset jo koulussa! Mutta katsotaan... vakipaikka mihin ei mikään kiire palata...

painoa on tullut jo paljon, oliskohan viimeks ollu jo +5kg :ashamed: ja nousee vaan. Niin kävi viimeksikin kun tyttöä odotin...Ja suuren työn ja tuskan takana oli päästä ylimääräisestä eroon!!! Pojan tuomat kilot lähti tuosta vaan.

vointi muuten vallan mainio, selvästi eletään odotuksen parasta aikaa :)

häistä me ollaan vähän mietitty sellaista vaihtoehtoa, että maistraattivihkiminen ennen vauvan syntymää ja juhlat ystäville ensi kesänä. Saas nyt nähdä... ;)

UÄ 19+2
 
uusioäippä: mäkin kävin kattelemassa niitä mosmoja (kun näin mainoksen siinä kirjassa, minkä sai neuvolasta), mut mä en oikein tykästynyt. Makuasioita kuitenkin ja sain kyllä myös sen kässän, et siihen pakettiin kuuluu noi kaikki kamat. Musta vaan jotenkin tuntuu, ettei voi olla kovin laadukkaita, kun noin halvalla myyvät...
 
Lorelai: Lähdettekö minne päin Thaimaata? Me oltiin viimeksi maaliskuussa Phuketissa Patong beachilla kolme viikkoa ja ihanaa oli. Nyt odotellaan jo kovasti että ensi talven lomat tulisivat myyntiin ja voitaisiin lähteä ensimmäistä kertaa vauvan kanssa Karon beachille.

Todella hauskaa matkaa ja nauttikaa oikein kunnolla!:)
 
Painoa +4kg, musta ihan jees

äitiysloman jälkeen Alustavasti on suunniteltu että mies pitäis sit vanhempainvapaan lopuksi sen isyyskuukauden ja mä pitäision tuolloin kesälomiani töistä. Hoitovapaalla haluaisin olla kunnes lapsi on 1v6kk kuten edellisestäkin. En tiedä vielä miten talous kestää.. Nyt olen ollut vuoden tekemässä 30h työviikkoa (78%) eli perjantait vapaana, on ollut tosi mukava järjestely. Tällä hetkellä esikoinen on ollut vaihtelevasti 11-16 päivää/kk hoidossa ja tuohon olisi pyrkimys jatkossakin.
 
Heips!

Pikaisesti kuulumisia: Rakenneultrassa kaikki oli kunnossa, koko vastas viikkoja. En kysynyt sukupuolta, halutaan jännittää taas ja tietää sit vasta synnytyksessä.

Ylimääräisessä lääkärineuvolassa kävin myös kun oon bongannut muutaman supistuksen. Sielläkin kaikki oli ok, saan jatkaa jumppaamista ja tanssitunteja.
Maha ei tunnu kasvavan kyllä yhtään. En viitsi edes profiiliin kuvaa päivittää.

Painoa oli lopultakin tullut, olisko ollut 675g/per viikko tai jotain ihan älytöntä. Kolme kiloa vissiin nyt kokonaisuudessaan. Tästä se nousu varmaan alkaa ja jatkuu taas samaa tahtia läpi raskauden. Huoh. Viimeks tuli yhteensä 17 kiloa... :ashamed:

Mutta vointi on mainio, toivon samaa teille! Nähdään taas!

Kiireinen Pixie 20+5
 
tulin vaan ilmoitteleen, et hammaskirurgin luota kotiuduttu ja henkis ollaan edelleen. :wave: Aamulla soitin hammaslääkärin ajanvaraukseen ja kysyin, et onko ok tulla hammaskirurgille hampaan poistoon vaikka olen raskaana. Niitten mielestä se oli ihan ok. Ei ne kysellyt viikkoja ta muutakaan.
No sit kun menin hammaskirurgille niin kysyin vielä tuota raskausasiaa ja ne oli ihan, et HÄH? :eek: Ei kuulemma poistaisi jos ei viikkoja 25-35 kasassa. No onneksi eivät mua kotiinkaan lähettäneet ja nyt olen yhtä hammasta köyhempi. ONNEKS! se on ohi nyt. Ei enää ikinä viisaudenhampaan poistoon tarvitse mennä. :saint:

Nappulalla oli kova show siinä kesken touhun. Veti sellaset 10-15 min rallit, et luulin sen tulevan kohta mahanahasta läpi. Ei se koskaan ennen noin pitkiä putkia ole tehnyt. Ja maha heilu vaan puolelta toiselle :LOL:

Caro: Pidähän puolesi tosiaankin! =)

-kyrsä ja nappula 20+3
 
Pääsin minäkin nyt oikein kahden viikon saikulle paitsi ei raskausongelmia, kaikki loistavasti :heart: Kosketusallergia mennyt käsissä siihen pisteeseen että antibioottikuuri ja 5 eri rasvaa joista kaksi kortisonivoiteita uusia... Kipeetä on kyllä kun kämmenpuolet vaan halkeaa yksinkertaisesti ja sormenpäät ja kaikki urat mitä käsissä on :'( Ja vielä aamulla töissä olin mummuja hoitamassa! Nyt laulaa singstaria kämppiksen kanssa, se ihana ihminen aina jaksaa piristää(eli minäkin itkuherkkä/kiukkuinen nyt ollut viime päivinä) :) Ja ehkä huomenna Savoon esittelee massua.
 

Yhteistyössä