Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Myöhäisiltaa!

Pitäis kyllä jo olla nukkumassa, kun on poikkeuksellisesti myös huomenna työpäivä... Ei vaan vois vähempää kiinnostaa |O

Olikohan Jospi, joka kertoili väsymyksestä. Täällä toinen, jota moinen vaivaa. En tiiä, kun saa ja pystyy nukkumaan ihan hyvin, mutta silti on koko ajan tajuttoman väsynyt. Saapas nähdä mitä hemoglobiini on kun ens ti on nla. Mieski sanoi tänään että olen kamalan kalpea...

Päänsärystäkin ollut puhetta. Itse olen yrittänyt tehdä niinkuin joku ystävällisesti neuvoi eli juonut vettä litratolkulla. Harmi vaan ettei mulla auta. Oli äskenkin pakko turvautua Panadoliin, että pääsis tässä kohta nukkuun.

Keltamo: en voi auttaa tukivyöasiassa - ei ole kokemuksia, vaikka tää on jo neljäs raskaus, joka on yli puolen välin...

Karvatonkoira: täällä kohtalotoveri suonenvedon suhteen. Mulla toisessa raskaudessa vaivasi ihan kamalasti ja koitin kaikki mahdolliset keinot. silloin vaan ei mikään helpottanut. Synnytyksessäkin kesken ponnistusvaiheen tuli mieletön kramppi toiseen pohkeeseen. Silloin siitä kyselin enemmän ja sain samat vastaukset kuin pur jo vastasikin. Vedenjuontia lisättävä ja magnesiumin saanti turvattava. Mutta silloin ei siis auttaneet. (onneksi ainakin vielä toistaiseksi nyt pysyneet melkein kokonaan poissa).

Ja oma napa edelleen huolestuttaa, kun supisteluja on päivittäin... vielä kuitenkin töissä...

Öitä! toivottelee lillip 22+4
 
Möökö juu sama homma mulla. :wave:
Eli kun nyt todennäköisesti vipaa kertaa raskaana oon, niin toivoisin tyttövauvaa. :heart: mutta poikavauvalle ois jo nimi mietittynä, tytön nimeä pitää vielä harkita. :D

sleeping kiitti vastauksesta! mua kyllä pikkasen jo ahdistaa ajatuskin ristiäisten ja häiden yhdistämisestä, mut kun toisaalta siinä ois kaksi kärpästä yhdellä iskulla. :ashamed: ja selvää säästöä! =)
Mut se oma jaksaminen sit huolettaa, kun jo pelkät ristiäiset ottaa voimille! :/
Haluaisin kuitenkin sit vielä upean hääkuvan, mut otetaanko se sit ennen tilaisuutta vai sen jälkeen?? :eek: jokatapauksessa tulis pitkä ja raskas päivä, vielä imetyskin siinä aluillaan ja kaikki!
Mä taidan vielä harkita ton jutun uudestaan... Mies tuskin huolestuu vaikka yhtäkkiä haluisinkin perua häät!! :LOL:

Seksi ei kiinnosta myöskään meikäläistä. :kieh:
Aivan hirvittävä tunne tavallaan, kun ei oo minkäänlaisia haluja! :(
ja sit loppuajasta kun missään asennossa ei oo muutenkaan hyvä olla niin yrittää nyt vielä nauttia seksistä! ei kiitti....
Mut jos vanhat merkit paikkaansa pitää tälläkin kertaa, niin halut palaavat sitten synnytyksen jälkeen (sitten kun taas pystyy istua jne...) tai viimeistään imetyksen lopahdettua. =)

Suonenvetoja ei oo toistaiseksi ollut. Esikoisen aikana oli, ja oli kamalaa herätä keskellä yötä järkyttävään suonenvetoon pohkeessa! |O
Keskimmäisen aikana ei tainnut ollla ainuttakaan ja nyt oottelen joudunko pian kärsimään niistä.

Lantionluita välillä jomottaa ja toisinaan jopa meinaa toinen jalka pettää totaalisesti kun lähtee kävelemään!
Keskimmäisen aikana loppuvaiheessa ne luujomotukset oli ihan kauheita, tuntui kuin koko lantio olisi hajoamispisteessä! :/

Olikohan tässä nyt vähä vali-vali-tekstiä...??? :D toivottavasti muilla pyyhkii paremmin. :LOL:

Rasunaamari ja vaavi rv22+3
 
No, mie voin nyt sit tähän väliin jatkaa oman valitusvirteni, kun Rasunaamari jo niin hyvän äänenavauksen teki puolestani ;)

Eli sunnuntaina tulee 20vko täyteen, jee. Mut siinä ne hyvät jutut olikin.
Sanokaas haenko maanantaina lisää saikkua vai pidetäänkö mua jo turhasta vinkujana. Tää supistelu alkaa heti kun pari tuntia teen jotain. Ja sit ne supistukset tulee koko ajan kipeemmiks jos en ala heti lepäämään. Eli 8h seisominen töissä ei varmaan tekis kovin hyvää.

Vauva potkii jo ihan hulluna. Tää on hauska kaveri, aina kun laitan sormenpäät vähän navan alapuolelle ja painan kevyesti potkii kaks-kolme kertaa vastaukseks. :LOL:

Ainiin ja tosi isot onnittelut kaikille hyviä ultrausuutisia saaneille. Meillä se ultra on tiistaina ja vähän jo jännittää. Näin viime yönä unta, että Viuhti on poika. Siltä kyllä on tuntunut muutenkin.

Kysymys onko kellään muulla painonnousu nyt räjähtänyt? Musta tuntuu että joka päivä tulee vähän lisää...Oon jo ihan kauhuissani, vaikken omasta mielestäni syö sen enempää kuin ennenkään. |O

Nyt taidan mennä hampaiden pesulle ja ottaa kisut kainaloon ja ruveta unille.

Hyvää yötä vain kaikille!

Smirge ja Viuhti
 
Glow
Ei juma! mä olin melkee jo lopussa tekstini kans ku kaikki katos :whistle:
Noh, aloitan alusta!!

Olipa hyvä että täällä oli puhetta paljonkin asioista mitä olen miettinyt

SEKSI;
Ei ole ollut kun pari kertaa raskausaikana. Alussa oli kielto (vuodon takia). Nyt se tuntuis jotenki oudolta kun on vauva tavallaan välissä. Eikä mua vaan kiinnosta. Tästä ei ressiä ole otettu, ehtiihän sitä vielä. Läheisyys, halit ja pusut riittää :)

TUKIVYÖ; Ekassa raskaudessa ei ollut tarvetta. Nyt tilasin terveystorilta vyön. Käytän sitä silloin tällöin. On siitä pieni apu, pitää vartalon ehkä vähän paremmassa asennossa.
Selkä ja iskias kivut on vähentyneet vähän. Mutta, olenkin kotona ja voin pötkötellä ym. silloin kun siltä tuntuu. Autossa ei tarvi istua kun 40 min ja jo tuntuu selässä. Mahassakin tuntuu, mutta helpottaa kun laittaa penkkiä vähän makuuasentoon...

PAINEENTUNNE alapäässä. Neuvolantäti sanoi, että voi johtua siitä että vauva on perätilassa. Mulla on alkanu olee, etenki kävellessä kova paineentunne alapäässä.

ULTRAT; jännä että toiset kunnat/kaupungit tarjoo yhden, toiset 2 ja toiset 4 ! Meillä on se 2. Esikkoa odottaessa 1 (sama kaupunki). Paljon on välineet muuttuneet vuosien aikana, vaikka vaan 5v välissä.

PAINO; Mulla nyt on tullu vasta 2kg, mut alussa se vähän laski. Luulen et tästä se lähtee nousemaan. Eikös vauva ala nyt kasvaa ihan kunnolla. Kun ajattelee että nyt painaa noin 400g ja syntyessään painaisi sen 3kg.

Jaahas, mies lähti hirvimettään, poika on iskällään iltaan asti... menisinköhän minä pyörimään vähän kaupungille...

*Lisäys SMIRGELIN, haet saikkua! Eihän se oo kiva mennä lääkäriin "vinkumaan", tiedän tunteen. Mutta ei ole kiva olla kun supistelee ja sitten ressaa että mitä jos käy jotain! Se ressikin voi kuulema aiheuttaa supistuksia.

Lorelai ja "Onni" :heart: 21+4
 
Nyt taitaakin tulla oikein kunnon sepostukset kun on niin paljon kommentoitavaa!

Tervetuloa uusille helmimasuille!!

Seksi ei kiinnosta pätkääkään ja koko raskausaikana sitä on ollut ehkä muutaman kerran :ashamed: Olo on ollut niin raihnainen lähes koko ajan, ettei vaan kiinnosta pätkääkään. Vähän on huono omatunto siitä, mutta läheisyyttä on onneksi ollut ihan kiitettävästi. Me nimittäin yleensä nukutaan tiukasti sylikkäin koko yö ja siihen päällä halaukset ja pusut :) Mutta kiva (tai no mitä kivaa siinä on :LOL: ) että täällä on muitakin jolla ei tuota seksiä oikeasti ole.

Tuulikki73: ei kannata olla huolissaan vielä vaikkei kunnon potkuja tulisikaan. Aika usein niitä alkaa tuntumaan vasta kun on se 20 viikkoa täynnä :hug: Mulla itselläkin taisi alkaa aikalailla tuosta rv 20+0 kohdasta kunnon potkut, ja nyt niitä tuntuu jatkuvasti ja kunnolla. :heart:

EllaMaaria: ymmärrän hyvin huolesi töissä, ei muuta kuin voimia :hug: Mua pelottaa kanssa valtavasti kun meidän toimistolla pyörii kaikenmaailman huumehörhöjä ja muita arvaamattomia. Sijainti on niin keskeinen, että sinne vaan tupsahtelee kaikenlaista porukkaa. Lisäksi meillä on se järkyttävä sisäilmaongelma töissä, eli suurin osa meiltä töistä on saanut paljon oireita töissä ja itseähän tietysti pelottaa se, kuinka se sikiöön vaikuttaa :eek: Kai istukka aikapaljon suojaa, mutta mitä jos pikkuiselle tuleekin jotain ongelmia... Työterveys ja ammattilaiset kovasti tutkii tuota ongelmaa, mutta mutta... Mä itse oksentelen useita kertoja päivässä siellä pahimpana päivänä ja joku päivä saattaa olla ihan ok. Ja kun ei oikein tiedä kehtaisiko sairaslomallekaan jäädä taas :headwall:

tatuka: onneksi pääsit sinne ultraan ja onneksi kaikki hyvin! Noista rytmihäiriöistä kysyit ja täältä löytyy yksi jolla rinnassa muljahtelee. Mulla hyvänlaatuiset rytmihäiriöt on todettu joskus muutama vuosi sitten, ja harvemmin niitä edes olen tuntenut. Mutta nyt raskausaikana tuntuu, et joskus sydämen kohdalla muljahtelee harva se päivä. Täytyis varmaan ottaa asia puheeksi lääkärissä, mutta en tiiä kuka lääkäri mua suostuu ottamaan vastaan kun vaivoja on niin paljon :LOL: Ja meidän neuvolassa kun ei neuvolalääkärille pääse kuin rutiinitarkastuksiin viikoilla 8, 30 ja 36 ja työterveyskin pistää ovensa suunnilleen kiinni kun olet raskaana :kieh:

Smirge: ei muuta kun haet saikkua!! Jos vauvalle tapahtuisi jotain, niin se olisi aivan kamalaa ja eipä sun työnantaja siihen muuta kuin pahoittelisi. Eli nyt on vauva ykkönen ja töitä ehtii tehdä sitten myöhemmin!!

Näettekö muuten omituisia unia?!? Mä näen jatkuvasti ihan outoja unia, mm. et olisin ollut ryyppäämässä oikein kunnolla ja mietin, et mies on varmaan tosi vihainen kun olen noin viinaa juonut :eek: Ja toisena yönä kärähdin ratista ja olin ihan nolona :LOL: :LOL: Viime yönä sit sai taas jatkoa tämä unisarja kun mietin et minkä miehen kanssa alkaisin yrittämään lasta kun haluaisin niin kovasti lapsen :LOL: :LOL: :LOL: Voi vitsi, me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kohta 9 vuotta ja ollaan tosi tiivis pari... No, eipä siinä mitään kun on tosi outoja unia, niin onpa naurettavaa itsellä. Eihän näitä oikeasti kehtaa kenellekään kertoa :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Niisku ja mötkis 21+2
 
absa onnea POIKALUPAUKSESTA!!!! :flower: :heart: :hug:

suonenvedot ja krampit mulla ei oo varsinaisesti ollut kumpiakaan vielä. *kopkop* ekasta raskaudesta jäi mieleen kamalat yölliset pohjekrampit. nyt tosin jos yrittää venytellä jalkoja,niin silloin se vetää kyllä kramppiin,mutta yritän vältellä noita venytyksiä sitten. Yöllä mulle on tullu joku ihme levottomat jalat oire, tuntuu et mitenkään ei oo hyvä olla vaan pakko nostaa jalat ylös tai lähtee käveleen. semmosia ihme sähköiskuja menee pitkin pohkeita..mitähän sekin olis? nyt laitoin viime yönä sit aikanai kärvisteltyä villasukat jalkaan ja sain nukuttua,oisko auttanut. rasittavaa vaan ku ei saa sit unta.

seksistä jaa mitä se on? eipä oo tässä nyt miestäkään lähettyvillä, eli tosiaan rv9 vissiin lakanat pöllynny viimeks ja taitaa näin mennä loppuelämä tässä..(ainakin jos musta on kiinni :LOL: evvk todella)
mut halipula kyllä olis :( onneks on tuo pienimies joka käy halimassa :heart:

labello ja mytty 21+6

 
Hellou,

RasuN
Mies ehdotti kans jossain kohtaa et jos mentäski naimisiin esim. keväällä pienimuotosesti ja bileet si joskus myöhemmin. Pointtina et oltas sit kaikki sanansukunimisiä. NO asiasta ei olla paljolti sen jälkeen jutskattukaan...

Seksi Halut on heikentynyt, mutta sitkeesti olen yrittäny 1x vko, niinkuin ennenkin. Olen myös sanonut että se ei tunnu samalta, limakalvot on jotenkin kuivemmat ja kun ei ole kovia haluja niin tuntuu että kestää aika kauan lämmetä. Miehelle outo tilanne kun olen ollu aiemmin kovinkin helppo nakki. Musta tuntuu että ei sekään mun kimpussa niin kovin ole, mikä vaimentaa entisestään haluja, kun tuntuu että en ole haluttava. Blaah... Asia häiritsee kyllä mua jonkin verran.

Tuulikki Josko sullakin on istukka etuseinämässä niin potkut vaimenee aika hyvin.
Osteluvimmaa Ei täälläkään, vaikka sukupuolikin jo tiedossa...

Paino KASVUSSA juu!! Nyt tullu +7 kg, hurjuiimmillaan nyt. VIka kk tullut miltei 1 kg/ vko. HUH :p

Unia
Nään kanssa kummia. Olen nähny jo ainakin 2 x että oltas erottu kihlattuni kanssa ja toisessa unessa mul oli vauva, toisessa ei. Karseeta :eek: Sit nään myös seksiunia..

Ny pitäs syödä aamiainen ja lähtee ukon seuraks mökille, eli raksa alkaa olla loppusuoralla ja joutuu/pääsee siivoo.

Eilen olin illan töissä, tosin teatterissa, niin jotenkin tää viikonloppu jää taas liian nysäksi :(

Haavemamma ja nöksy 22+2
 
pur
Smirge ja Niiskunenä: Kannattaako tuota nyt niin hirveesti miettiä mitä muut ajattelee. Itsehän te tiedätte miiltä teistä tuntuu ja sen mukaan on elettävä. Lääkäriin ja saikulle jos kerran siltä tuntuu mars mars.

Aattelin tulla lukasee näin heti aamusta ja sit en enää koneelle tänää tulis. Mulla on tässä kehittyny hyvänlainen nettiriippuvuus. Ja nyt kun puhelinkin onnettomasti jäi eilen auton alla ja kuoli niin siinähän sitä kerrakseen ois syytä täällä roikkua. Mutta oon nyt päättäny käyttää tätä takaisin saamanni energiaa ja hoitaa hommani ja vaikka vähän rästeistä.

Eilen pohdiskelin täällä pitäskö ottaa puheeks toi seksi ja läheisyys asia kotona. Kuin ajatuksen voimasta mies tänä aamuna lähtiessään kävi oikeen pysähtymässä halausta ja pusua varten mun vierellä, ihan jä siihen halaamaan :) , mulle tuli tosi hyvä mieli. Toivottavasti tää jatkuu.

Ultrasta vielä. Mulla paukahtais ma puoliväli täyteen ja samalle päivälle on rakenne ultraakin. Mä en yleensäkkän osaa etukäteen jännittää hirveesti ehkä huomenna nukumaan mennessä tai sitten luultavasti ma aamuna oon ku hanuriin ammuttu karhu, se on mun tapa jännittää. Nyt vaan mielenkiinnolla odotan. AInut asia mikä mua todella jännittää on mun kyyti.Miehen isän pitäs ma tulla mua kuskaamaan ja kun sillä on tapana olla jokku monta tuntia ajoissa tai vaihtoehtoisesti monta tuntia myöhässä :whistle: . Niin sitä mä van kauhiasti jännitän pääsenkö ylipäätään perille aikataulussa.

No nyt elukoitten hoitoon. Hyvää vikonloppua :wave:

Pur ja Pikkunen 19+5
 
Heippa! :wave:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Nyt pois tollaset supistukset,hus,hus!! :hug: teille,voimia,koittakaa levätä jos vaan mahollista!

Rakenneultra: Me kysyttiin ite sukupuolta.lääkäri oli jo lopettamas tutkimusta,kun sain suuni auki! :whistle:
Me ollaan miehen kans naureskeltu et me ei kyl ymmärretty siit ultrast mitään! :LOL: Se oli todella epäselvä!

seksi: Ei kiinnosta sit yhtään!!!Pari kertaa ollaan tän raskauden aikana touhuttu!Mies kyl onneks ymmärtää!Harmi vaan kun mä en muutenkaan nyt voi sietää läheisyyttä!Välil jo pusu ja hali ällöttää!!Ja ei johdu miehestä,hän on maailman ihanin,vieläkin,kymmenen vuoden jälkeen! :heart:

Sokerirasitus: Mul ois sellanen täs edes n.rv26-28 ylipainon vuoksi.Jouduin esikostakin,sillon kaikki ok!

Huanita: Tääl ei kans oo näkyny mitään ostovimmaa!Johtuu varmaan osaks siit et meil on jo esikosta niin paljon tavaraa ja vaatteita,et kauheesti ei tarvi mitään ostaa!

Tatuka: Mul on ain sillon tällön noita rytmihäiriöitä,mut mul se on synnynnäistä. Esikosta mul ei ollu niit melkeen ollenkaan ja nyt sit taas on!

Labello: Mul on kans tota levottomuutta jalois yöl,se on inhottavaa!! :kieh:

Tän ei mitään kauheen erikoista kuulu.Maha kasvaa,Einari myllää oikein tosissaan masus ja närästys on tuskallista!! :kieh:
Meijän poitsu on sitten ihana,häneltä kun kysyy missä vauva on,hän heti näyttää mun masua!Usein hän myös nostaa mun paitaa ja halii sekä pusuttelee masua! :heart: Eilisestä asti hän on päristelly suullaan mun masua!!Ei hän vielä mitään varmaan ymmärrä et mikä siel masus on(hän on 1,5v) Mut se on niin herttasta! :heart:

Lähetään tänään miehen kanssa vähän humputtelemaan! :D Shoppailemaan,leffaan ja syömään!!Esikko menee mummulle!

Ulkona on sit ihana ilma,eikun sinne! B)
:wave:

Tyypin äippä ja Einari 21+5
 
Moikka! B)

Minä täällä flunssan kourissa olen. Onneksi on vain tämä flunssa, eikä kuumetta (ainakaan toistaiseksi) ole ollut.

Päänsärystä: Mulla onneksi päänsäryt vähentyneet siitä, mitä ne aiemmin oli. Pientä jomotusta silloin tällöin saattaa olla.

Seksistä: Välillä kiinnostaa, välillä ei. Aika samanlaista meillä on makkarin puolella, kuin ennen raskauttakin.

Suonenvetoja on täälläkin! Monesti oon yöllä heränny siihen, kun on pohjetta vetäny suonella. On muuten tehny ihan jumalattoman kipeesti. :eek:

Painonnoususta: Mulla on paino nyt sama, kuin ennen raskautta. Eli se laski silloin alussa muutaman kilon ja sitten taas nousi normaaleihin lukemiin. Eiköhän se tästä lähde nousemaan. =)

Ultrista: Meilläpäin on alkuraskauden uä, np-uä, rakenne-uä ja loppuraskauden uä ainaskin. Niskapoimu- ja rakenne-ultrista menee polimaksu, mutta käytännössä siis kunta tarjoaa ne. En tiedä ultraako se lääkäri sitten vielä lääkärineuvoloiden yhteydessä.

Osteluvimma on mulla ainakin melko vauhdikkaana. :) Kun saatiin sukupuoli tietää niin on tullut osteltua sinistä. Ostin pienelle sinisen toppapuvunkin jo.

Ihanaa, kun nuo pikkuisen potkut tiedostaa jo ihan kunnolla. :heart: Nytkin pieni potkuttelee tuonne alavatsaan. Minäkin, kun aloin tuntemaan niitä liikkeitä ja potkuja aika myöhään (rv 20+0 jälkeen).

Tinttu & Pikku-ukko rv 22+3

 
Täällä taas..

Tervetuloa uudet :flower:

ultrissa olleille myös onnittelut hyvistä uutisista.

Möökö; mua kanssa ihmetytti kun kuultiin sukupuoli, että ueamman pojan jälkeen TYTTÖ :heart: Aika ihana juttu.. Välillä siis vaaleanpunaista ja pitsiä kehiin kaikkien auto ym.jälkeen..

seksi; vanhaan malliin edelleen, olen jopa aktiivisempi, ne unet..Seksiunia täälläkin nähdään..

suonenvedot ja krampit, ei ole ollut, mutta olenkin kiinnittänyt huomiota siihen ettei tulisikan, ELI paljon vettä, magnesiumia (banaanit oiva helpotus myös) , vähän suolaa enenpi ruokaan tai suola kurkkuja ja keittokinkkuja.

paino; se on mun ongelma nyt, kun ei juuri nouse eikä vararengasta ole, vauva ottaa omansa eli musta ja taas olen luihu laihis..Tässä ei nyt syömiset auta kun ei kerry niin ei kerry..onneksi ultrissa lampattu ja hyvin kasvaneeksi todettu.Mutta niille jotka kauhistelee kiloja nyt niitä tulee ja pian taas tasottuu tai lakkaa..

ostovimma; ei nyt ihan mahdoton mutta jos tosi suloista löytyy niin ostan sitä mukaan.Ostoslistalla on ainoastaan matkarattaat.

sitten omaa napaa; oli neuvola ja ultra viikolla

pissa puhdas
hb 130 ilman rautaa
rr 128/73 (hirveä työputki takana..)
vauvan painoarvio oli 546g ja viikkoa isompi olisi
muttei muutella mitään.
ultrassa sukupuoli entistä selkeempi, nyt kätilö sanoi suoraan että T-Y-T-T-Ö :heart: :heart: ja piste.
sairaslomasta juttelen ensi viikolla lääkärin kanssa kun on vähän liian rankkaaja on ollut ns "sukkapuikko-iskuja" kohdunsuulla ja supistelee rasituksessa. muutoksia se ei ole tehnyt kuitenkaan, vielä.
kelan jutskat täytetty ja postissa, eli nyt odotellaan postia sieltä päin.en ottanut pakettia vaan money, jolla ostellaan vauvalle jotain tai tilille pesämunaksi.

sellaista, hyvin voidaan kunhan nyt noi työasiat saan reilaan.Jotenkin hitto toi työmoraali on niin korkea mutta nyt täytyy itse hellittää, enhän ole korvaamaton?!!?

ihkua viikonloppua kaikille,

sini 22+5
 
Moi! :wave:

Rasunaamari ja Siniraita: Saapikos kysyä, montako pojua kotoa jo löytyy? =)
Siniraidalle onnea neitilupauksesta!!! Se onkin iso muutos kaikkien jäykäjuttujen jälkeen opetella ostamaan aivan toisen värisiä jne....piristävää varmasti!!!=)

Se on kyllä niin ärsyttävää, että kun haluaa tietää kumpi siellä masussa on niin ei saakaan tietää...jännä, että niin monelle on sanottu ihan varmaksi ja vielä jännempi juttu kun vilkaisin tuota meidän listaa niin sielläpä on ihan kuin Labello (?) sanoikin niin enemmän mennyt omat veikkaukset pieleen kuin osuneet oikeaan.. :) .

Ostovimmaa ei mulla vielä ole ollut tai olisi mutta kun ei tiedä kenelle ostaa niin neutraaleja en halua ostella...mikäs sen ihanampaa kuin käydä hakemassa pienelle kaikki valmiiksi...höh.. :/

Hei, tietääkös joku, onko Vaasassa 4D? :attn:

Moiiiiiiiiiiii! :wave: Möökö ja murmeli 21+6 :heart:
 
Lauantaita kaikille! : Täällä työpaikan TYKY-päivä takana; 2,5 tuntia Method Putkistoa ja sitten ravintolassa ruokailu päälle.. Aika raukea fiilis on. Huomasin vaan kun en oo kevään jälkeen käynyt missään jumpassa, ainoastaan kävelemässä, niin tuntuipa oudolta! Jokaista liikettä jotenkin jännitti ja ristiselkä juili ilkeesti erinäisissä venytyksissä... Nyt vähän semmonen olo niinkuin ois katujyrän alle jäänyt |O . No, kaipa se tästä taas.

Kyrsä : Hih, pistipä naurattamaan toi sun kommentti edestakas-liikkeestä!!! :LOL:
Täällä vähän samat fiilikset, yhtään ei kiinnosta. Mieskin sanoi että jotenkin tuntuu luonnottomalta paukutella menemään kun siel on pikkuinen ihan seinän takana :LOL: .
Vähän pelottaa että satuttaa toista jollain lailla, vaikka tietääkin ettei satuta. No joo, ehtiihän sitä sitte myöhemmin.

Suonenveto täälläkin ollut lähellä parina viime yönä. Jotenkin oon saanut jalkaa suoristamalla tilanteen laukeemaan niin ettei oo päässyt kunnolla "päälle". Inhaa.

Osteluvimma vähän jo tasaantunut. Jotakuinkin kaikki tarpeellinen on jo hommattu paitsi tutit, tuttipullot yms. pikkuhankinnat. Tossa kuukausi sitten tais vimma olla pahimmillaan, joka kauppareissulta tarttui jotain mukaan vauvalle...

Rytmihäiriöitä mulla tulee normisti aika helpostikin ainakin jos on stressiä. Oonkin jo ihmetellyt että kas kun ei vielä tässä odotusaikana oo yhtään tykytellyt.. :eek: Iltaisin kyllä tuntuu kans tota nopeeta pulssia ja kestää pitkään ennenkuin se tasaantuu. Terkan mukaan se kuuluu asiaan että äidin pulssi nousee odotusaikana, johtuen suurentuneesta verimäärästä. Mulla suht korkee lepopulssi ihan normitilassakin.

Nyt pyykit kuivumaan ja sitte kintut oikoseksi sohvalle... Taidan ottaa päikkärit.

Viikonlopun jatkoja! :flower:

T.Rosinante+Pötkö 22+6 (taas huomenna paukkuu...)
 
Täällä olisi taas uusi, huolittekos mukaan =)

Meillä on laskettu aika 26.2. Mikä lie viikko menossa, kolmas muksu tulossa niin ei jaksa enää niin laskeskella :ashamed:

Meidän perheeseen kuuluu siis noiden 3v. pojan ja 2v. tytön lisäksi minä 23v. ja mieheni 22v. Edustamme vähemmistöä varmaankin täällä, eli olemme uusioperhe, miehelleni tämä vauva on ihka ensimmäinen.

Ultra olisi tiistaina, jänskättää kyllä onko kaikki hyvin ja kumpiko tulossa, itse veikkaisin poikaa ja tein jo pojan huoneeseen tilaa pinnikselle ja vauvanvaatteille :LOL:

Supistelut on minulle tuttuja jo edellisistä raskauksista ja samoin sikakipeä selkä!
Täytyy vaan ottaa niin iisisti kuin kahden lapsen kotiäitinä voi ottaa, tosin nostelua, juoksemista yms. ei kauheasti voi välttää.
Painoa on tullut 10kg tähän mennessä, lihon aina 20-30kg mutta kyllä ne siitä sitten parissa kuukaudessa aina sulaa :D

Viikonloppuja!
PirjoKyllikki
 
Pitkä aika kun täällä on viimeks jutskaillu, oon kylläkin yrittän aina ahkerast noit keskustelui lukee :)

Onnittelut hyvistä uutisista ultrassa käynneille :)
Tervetuloa myös uusille :flower:

Mutta kuulumiset:
Ensi viikolla oisi rakenne ultra ja sitä kovasti odottelen, oisi niin kiva tietää että kumpi tulee. Itse en kyllä osa veikkailla/arvailla mitää. :D Jokunen viikko sitten alkoi potkutkin tuntuu oikein kunnol ja oli kyl ekat potkut niin kovii, et ihan kylkii sattu :LOL: :heart:

Jotain joskus lueskelin noista sokerirasitusjutuista, itselläni oli BMI 27 ja rv n.26-28 ois se, mut nyt toi neuvolatätsy jotain selitteli ettei oo varma et tartteeko mulle sitä, kun tuo paino on vaan laskennut (nyt yht. n. 8kg).. Muutenka en oikein ota siitä mitää selvää ja enkä yhtää siintä tätsystä pidä :/

Noista supistuksista, kun en oikee tiiä et onko ne niitä vai mitä.. :ashamed: Välil yöllä herään siihen kun alkaa tajuttomasti kylkee/alaselkään särkee ja jalat puuttuu, mikään ei auta. Se kipu kestää jonku 5-20min (ainaki siltä tuntuu :D ).. Kova hierominen vaa siint kipeest kohtaa, et menis ohi.. välil auttaa ja välil ei. Mieskin on jo sanonut että on kyl aina todella huolissaa, kun ala ähisee ja puhisee vieres keskel yötä :p

Suonenvetoja on täälläkin. Tosin niitä on ennenkin ollu, mut nyt entistä enemmän vain :p
ja kipeempiä ovat kuin aikaisemmin.

Unista: Olen nähny nyt vaan surullisia unia ja sit yöllä heränny siihen kun oonki itkenny,tms.. :( Ja sitte on ollut noita unia missä oon miestäni pettänyt (mitä en todellisuudessa ikinä tekisi!).. Odottelen tässä että tulisi joku yö joku onnellinen/ihana uni :D

Mut nytten nukkumaan, että ei tuu koko päivää nukuttua huomenna :)
Hyviä vointeja ja jaksamisia muille! :hug:

Tyttö-nen & Vaavi 20+1
 
Ompas pitkästä aikaa ihan pirtee ja hyvä olo heti aamusta :) nyt kun ois suunnitellut jotain tekemistä niin vois saada aikaseksi, kai se on otettava tuo vaatekaappi nyt vihdoin ja viimein syyniin. Jokunen pinkki sinne ilmestynyt myös...no lähinnä sukkahousuja yms pientä, bodeja taitaa olla niin paljon sinisenä et yhtäkään en huoli enää :D

eropaperit meinasin käydä täyttämässä ens viikolla. saahan nyt nähä saanko aikaseks vieläkään. mies on just kuulema ollut polvileikauksessa ja nyt törröttää metallia polvesta, ei ollut lääkäri varma ollut tuleeko siitä vielä työkuntonen..nyt se on sit niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin sääliä hakevaa että huhhuijaa. niin tarvis kuulema vaimoo hoitamaan ja huolehtimaan ja hän on niin yksinäinen. no voi voi..niin makaa kun petaa... :kieh:

poika laulo tänä aamuna mytylle masuvauvalaulua ja siihen heräsin :heart: "mytty myttyy potkiskeeeleee siellä äitin maasussaaaa...ja tosi kovaa potkii..." ja sit hirmu taputus päälle :) nyt ehkä vähän enemmän on innostunut kokeilemaan mahaa kun saanut pari potkua käteen, mut useimmiten jos kätensä sihen laittaa niin saankin kunnon läpsyn tai painasun..auts..

osteluvimma tosiaan muutama vaaleenpunanen vaate on meille eksynyt, mut ei varsinaista vimmaa ole tullut vielä. en osaa mennä kaupoissa nyt tyttöjen puolelle ollenkaan katsomaan. pussilakanaa ja semmosta lähinnä tekis mieli nyt ja se kantoliina houkuttais,mut vähän jännään et mitähän siitäkin tulee sen käytöstä..

joo,mut nyt jos hakis santsikupin kaffetta ja sit vähän leikkimään ja sit sen kaapin kimppuun :D

labello ja mytty-tyttönen 22+0 :heart:
 
pikaseen vaan tulin käväseen koneella...

Painosta: mulla on ihan ykskaks pompsahtanut vauvamaha ja painosta ei hajuukaan, mutta varmasti nousupuolella. Grammaakaan ei ole siis vielä tullut neuvolan vaa´alla lisää, laskenyt vaan 5,5kg, mutta nyt olen varma, et vaakaan pompsahtaa uudet luvut...

Mulla on huomenna viisaudenhamppan poisto ja vähän jännittää, et miten menee... :ashamed:

TERVETULOA UUDET :flower:

-kyrsä ja nappula 20+2
 
Hei kaikille :wave:

Mulla on jäänyt suonenvedot pois, luulis että vaan pahenee. No mut hyvä näin.
Yön on kyllä jo aika hankalia kun ei mahan kanssa tahdo löytyä kunnon asentoa enää.

Mulla ei ole mitään raskausoireita mitä ennen on ollut. Vain tuo maha joka tuntuu olevan jo aikalailla tiellä =)

Nautin vain täysillä :heart:

rv23
 
pur
Moikka moi

Joku puhu lonkista. Mulla alko kanssa venymään jo muutama viikko sitten. Oli tossa vähän taukoa mutta taas saa välillä köpötellä ku joku mummo :LOL: vetää niin pirusti.

Unia mulla on kaikenlaisia. Seksi unia ja kuitenkin kun herään ei tee mieli. Siten on nähny muutaman unen jossa oon käyny synnyttää mut jostain syystä mulle ei anneta lasta syliin. Ja sellaisia et olisin muka raskaana jollekki toiselle.

Mulla kans maha alkaa olla nukkumisen tiellä, mutta enää ei tartte juosta pissalla pitkin yötä. Mun täytyy siis suunnitelle raudan napailut uudelleen.

Mulla on alkanu olee oikeen oma itseni olo vasta nyt ekaa kertaa raskauden aikana. Se on tervetullutta se.

Pään särky ja vellova olo tosin on joka aamu joka on aika kummallista, eikös tämmöset pitäs olla jo läpikäytyjä, alussahan mulla ei oksetusta ollukkaan.
 
Kyrsä: Mulla ei suostuttu tota viisaudenhampaanpoistoa tekemään. Vasta keväällä kun vauva on syntynyt. Eivät ota röntgeniä ja jos tarvii sitten kipulääkkeitä.

Täällä ihana uhma alkanut esikoisella :| Tunteet itsellä aika pinnassa niin välillä joutuu laskemaan kyllä kymmeneen.... tai sataan...

Unohdin tuon synnytyssairaalan mainita, eli olisi EKKS.

Äsken käväsin kirppiksellä ja olisi hurjan paljon ollut ihania vauvanvaatteita, huomasin ettei täälläkään kauheasti mitään vimmaa ole ostella. Ehkä taas sitten kun vauva on syntynyt ja tietää mitä väriä ostella.

Ja taas viikot vaihtuu rv23+0. (hurjan nopeasti tuntuu aika menevän!)
 
Sunnuntaita,
palailtu möksältä. Oli eilen taas sellanen raivokohtaus, kun mies oli perjantaina innostunut ottaa kuppia niin että pääs vasta puolen päivän jälkeen sängystä ylös. Ai että mua sieppaa noi juopottelut |O |O

Nyt on rauha maassa ja mennään saunaan. Pitää tilaa myös kebabia tai jotain sunnuntai roskaa :p

Huomenna parin päivän työmatkalle taas.

Päivitin tänään otetun kuvan profiiliin.

Voidaan hyvin :)

hm ja nöksy 22+3
 
Kylläpäs teki terää melki puolentoista tunnin kävelylenkki raikkaassa syysilmassa! Ihana tuoksu mettässä näin syksyllä. Vielä ainakin voi ihan hyvin kävelylenkkeillä, vauhti ehkä aavistuksen hidastunut normaalista, mutta muuten olo lenkilläkin vallan mainio :D . No, kyl tos loppusuoralla alkoi vähän polviin ja nilkkoihin ottaa. Taitaapi johtua tuosta painon lisäyksestä, sitä kun on tullut ihan kiitettävästi!

painoa siis tullut 6.5kg jo nyt!! Esikosta samat lukemat rv28, eli kaksi kk tästä eteenpäin... Mitähän tässä pitäis tehdä, että sais kuriin ton tahdin, ei sitä ihan tolla vauhdilla tarttis tulla. ei täs oikeen laihiksellekaan voi alkaa :kieh: :headwall: :kieh: . Kai täytyy enemmän tarkkailla mitä suuhunsa laittaa, ja ehka tota liikkumistakin yrittää lisätä hieman... Esikkoa odottaessa oli kolme koiraa ja päivät työttömänä aikaa niitten kanssa painella pitkin mettiä, nyt ei työpäivän jälkeen aina jaksais mihkään lähteä,kun ei niitä koiriakaan enää ole... :headwall: :headwall:
Paljonkos muilla on painoa jo tullut? Mulla oli lähtöpaino 61kg(rv7) ja kun ei pituudella ole siunattu, niin alkaa jo nyt olla aika möhkälemäinen fiilis... :LOL:

Nyt alkaa vaavi painaa rakkoa, viime yönä ravasin vessassa 5 kertaa!! :ashamed: ja vaikka oli muka hirmu hätä, niin pienen lirun vaan sain aikaseks joka kerta... tästä se alkaa tämä ihanuus!

Voidaanhan paksusti edelleen ja yritetään nauttia joka hetkestä vaivoineen päivineen... (helpommin sanottu kuin tehty ehkä...)

tatuka+väiski 20+5
 
labello; voi käyttää kun huolehtii hygienian, mutta tietty ilmankin voi treenata jos muistaa ja jaksaa..Muistan aina kun synytksen jälkeen esikon siis pidettiin sairaalassa lantionpohja jumppa ihan synnyttäjille ja siellä sanottiin että kolmannen lapsen jälkeen SE sitten alkaa.. Vaan eipä ole näkynyt kun viidettä odotellaan, mutta kova treeni onkin ollut aina päällänsä, se on jotenkin niin kurja vaiva, toki palautuuhan hyvin synnytyksen jälkeen kun sitkeesti treenaa..

möökö; joo, kolmen pojan jälkeen tyttöä pukkaa, huviksemme kaiken tehtailun keskellä (siis kun vähän niitä hoitoja kaverina tarvittiin taas..) laskeskelimme, ajoitimme, vanhoihin uskomuksiin luotimme ja sähläsimme niin tytön aikaiseksi saimme :xmas: :saint: =) :heart: Eli ihan huumorilla koklasimme voiko sukupuoleen vaikuttaa kun natsaa niin kuinkas ollakkaan.Mutta oikeesti luotan silti siihen että tilanne ei ole kuitenkaan noin yksiselitteinen ja selkeä.. =)

haavemamma; hyvä että rauha talossa ja roskaruokaa pöydässä ja osoite oli.. tekis meinaa mieli ahmia jotain tooosi epäterveellistä just nyt.Ihan kuin krapulassa tekee :xmas:

mulla kanssa ihan energinen päivä, päivitin vauvan vaatteita, ja juuh, onhan niitä mutta kyllä vielä otain ihkua ja pientä ja söpöä ihan pikkiriikkisesti täytyy hommailla..

sini 22+6 huomenna paukkuu taas :D
 

Yhteistyössä