Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

kvart över: Einaril on kans välil sellasii suht rauhallisii päivii.Aina jotain liikettä tuntuu,mutta kyllä se vaihtelee!Välil on sellasta möyrimist että oikein äiti säikähtää!! :LOL:

Nyt tekemään suklaaneliöitä!! :p

tyypin äippä ja Einari 22+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Minut voi poistaa helmikuun listasta :'(
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1113872,200
Olen koko ajan seurannut tuota keskustelua :'( Voimia perheelleenne :hug:


Ja vielä äippälomasta että pyrin aloittamaan sen 30ennen LA:ta mutta saa nähdä kun on sellainen työ että tuskin jaksan tehdä tammikuulle asti töitä, sitten saikkua koska helpompaa osastoa ei ole olemassa meidän talossa et voisi vaihtaakaan... Mukavaa ollut vaan nyt tän mun ihottumasaikun aikana levätä ja syödä ja levätä uudelleen, onkin olo niin turvonnut kaikesta suolaisesta ja rasvaisesta et pitää maanantaina vähän jo alkaa katsomaan terveellisempää suuhunpantavaa..

Mutta nyt rakkaan veljeni kanssa sipsipussin ja toimintaelokuvan ääreen B)

absa ja atso 20+5
 
Ursus Maritimus: Hirmuisesti voimia ja jaksamisia suuren surun keskelle! :( :hug:

Tänne ei mitään kummoisempaa kuulu. Pikkuinen potkii ja melskaa kovasti massussa. :heart: Käytiin tällä viikolla ostamassa sitteri ja sellainen mobile pinnasänkyyn. Tilasin myös vauvatar.net liikkeestä pinnasängyn reunapehmusteen ja pussilakanasetin. Ja vaatteitakin on alkanut jo kertyä. Melkein joka kauppareissulta tarttuu jotakin mukaan. :D Pääkipua on taas ollut ilmassa eikä viittis jatkuvasti panadoliakaan olla napsimassa.

Tinttu & Pikku-ukko rv 23+3
 
KÖ: Täällä kans vaihtelee liikkeet päivittäin. Välistä ihan koko maha heiluu ja potkut näkyy päällepäin ja taas toisena päivänä tuntuu vaimeampia liikkeitä. Oon aatellut että ne vaimeammat potkut osuu varmaan tonne selkäpuolelle kun tuntuvat semmoisina "muljahduksina sisäänpäin".. Mun terkka sanoi että ihan joka päivä täytyy tuntua ainakin jotain liikettä ja ellei tunnu niin heti yhteys neuvolaan.
Nyt huomaan että Pötkölle on kehittynyt jonkinlainen unirytmi; illalla yhdeksän aikoihin pitää kunnon iltajumpat ja rauhoittuu yöksi. Aamulla siinä viiden maissa alkaa uudet tsembalot. Vielä ainakaan ei oo alkanut harmittamaan että herättää niin aikaisin, naurattaa vaan toi myllääminen. Arvaan kyllä että sekin aika tulee viimeisillä viikoilla että haluais nukkua vähän pidempään...

Tänään ostin sitten sen pitkään punnitsemani toppapussukan Pötkölle. HenkkaMaukasta 29e, kokoa 56cm. Onpahan sitten heti sopiva toppapuku ettei tarvitse hukuttaa toista siihen äippäpakkauksen jättihaalariin. Ootteko muuten pesseet kaikki vauvan vaatteet (siis uudetkin) ennen käyttöönottoa? Luin jostain että niissä saattaa uutena olla joitain haitallisia kemikaaleja mitkä lähtee ekassa pesussa pois (tärkkiä tmv.) Oonkin siis pyöräyttänyt kaikki pesukoneen kautta ja niin aattelin tolle toppapussukallekin tehdä, toivottavasti ei mee siitä huonoks... :whistle:

Viikonlopun jatkoja kaikille!
Täällä vietetään koiran kanssa tyttöjen iltaa, mies lähti mökille poikien kanssa pelaamaan Texas Hold`emia...

T.Rosinante+Pötkö 23+6
 
Vaatteiden pesemisestä: minulle on aina suositeltu, että kaikki vaatteet, pehmolelut ja peitot jne. pitäisi pestä ennen käyttöä, mielellään 90 asteessa. Mutta vielä en kyllä ole pessyt, tulee vain meillä turhaa pölyä, alan pestä sitten lähempänä laskettua aikaa.

Onko muilla tukalaa oloa masussa asukin asennosta riippuen? Luulen ainakin, että kyse on vauvan oudosta asennosta. Siis itselläni on ollut nyt jo parina päivänä ajoittain todella tukala olo, kun vauva tuntuu olevan masussa vaakasuorassa. Toistaisesti on sitten hetken kuluttua kierähtänyt sitten taas pystysuoraan. Mutta aina välillä kiristää tuolla kohdun "laidoilla" ikävästi, kun kohtuhan nyt enemmän kasvaa pituutta kuin leveyttä. Toivottavasti ei halua jäädä vaakasuoraan loppuraskauden ajaksi, on kuulemma tosi epämukavaa varsinkin loppuraskaudessa.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 20+6 :heart: (Siis meillähän alkaa kuudes kuukausi huomenna, vau! :D )
 
Huomenia! :wave:

lentoemo-76 Kyllä välillä huomaa että on vähän tukala olo,kun vaavi on oudossa asennos masus ja möyrii samalla!Ja tästä se vaan pahenee!! :LOL:

Vaatteiden pesemisestä Mä oon kyl ain pessy kaikki uudet vaattet ja lelut ennen käyttöä

Säikähdin eilen kun yhtäkkiä rupes oikeaa jalkaa särkemään aika paljon!Ensin se tuntu pohkeessa ja lopulta polvessa sekä nilkassa.Sitten se meni vähäks aikaa ohi,mut tuli uudestaan!Sillon olin jo melkeen valmis lähtemään johonkin näytil,ku niin pali sattu!! :snotty: Otin särkylääkkeen ja hieroin vähän jalkaa,niin sit se rupes helppaamaan.Nyt ei oo mitään kipuja.En tiiä mitä se sit oli.Eka säikähdin että se olis veritulppa,mut ei sit tainnu. Onko muilla ollu jalan kans tollasii ongelmia?
Mul oli esikkoa odottaes kans ongelmia ton saman jalan kanssa.Kävin sillo pari kertaa päivystykses ja lopulta se kans ultrattiin,ei onneks ollu tukosta! Pelkään vähän sitä varten sitä kun mun äiti kuoli keuhkoveritulppaan kun mä olin 11 päivän ikänen ja mun siskol on kans ollu veritulppa.

Tulipa nyt synkkää tekstiä! Muuten tääl kaikki hyvin! Vaavi on VAUHDIKAS! :D :heart:

Tyypin äippä ja Einari 22+6
 
vaatteiden pesusta Olen kyllä pessyt (ja silittänyt) kaikki uudet vauvan vaatteet ennen käyttöönottoa. Esikoisenkin vaatteet vielä monesti pesasen, ainakin ne,jotka tulevat ihoa vasten.. :ashamed:

Joululahjan pakkaajat ja tortunleipojat , voi teitä,nyt te tartutatte muhun joulukuumeen! Se alkaa yleensä tässä vaiheessa, kun ihmiset alkaa joulusta puhua, ja joulukuun alussa viimeistään toivon, että se ois jo kaukana takana. Luulen aina olevani jouluihminen,mutta lopulta inhoan koko touhua ja stressiä.

potkut on kyllä niiin ihania :heart: Mytty pitää kunnon jumppaa ja maha vaan heiluu. Nyt huomaa jo monesti käännöksetkin, kun se muljahtaa jännästi :D

Huusin huutonetistä paketin äitiysvaatteita tällä viikolla, sillä oli monet housut xs-s..jospa ne nyt olis käypäsiä, alkaa ahdistamaan kun on tasan yhdet housut mitkä menee jalkaan, siis sellaiset, joilla voi astua ulko-ovesta ulos. Kotona nyt menee vielä vaikka mitkä lökärit.

tukalaa oloa ei ole vielä tullut, ainut kun yrittää höylän kanssa nähdä tuonne mahan alle :whistle: Kuravaatteiden pukeminen pojalle ei myöskään ole kovin kivaa, siinä tulee hiki paljon nopeemmin ku normaalisti ja pihisen ja puhisen :D Mahtaa olla kivaa survoo sitä sit toppavaatteisiin tammi-helmikuussa...

napa on pullahtanut toispuoleisesti :D ihan hassun näkönen..
vanhat raskausarvet punottaa reunoilta ja ne on tullu tosi selkeesti taas esiin, kylläpä ne onkin leveitä ja syviä ja niitä on valtavasti. Uusia ei kyllä taida mahtua tähän mahaan.

mukavaa sunnuntaita
labello ja mytty 23+0 :heart:
 
Napa: toi onkin hassu juttu, kun mulla oli sellainen käsitys, että napa työntyisi ulospäin, mutta mulla se näyttääkin vain kasvaneen syvyyttä. Siis se näyttää nyt noin metrin pituiselta, ihan kuin menisi sellainen huutoputki suoraan sinne masuasukille saakka :LOL:

VauvantarvikkeistaMeillä on miehellä välillä paniikki, kun meillä alkoi 6. kuukausi, "eikä meillä ole vielä mitään ostettuna..." Itse otan ensikertalaisen tietämättömyyden ansiosta lungisti, itsestä tuntuu, että onhan tässä aikaa vaikka kuinka. En ole vielä varannut edes synnytyskurssia, vaikka ne ovat kuulemma Italiassa tosi täynnä :eek: Tuntuu jotenkin niin kaukaiselta koko synnytys, eihän me olla valittu vielä edes sairaalaa. Meillä on hyvä sairausvakuutus miehen työn puolesta, niin että tod.näk. haluan yksityisklinikalle synnyttämään, nää julkiset sairaalat Rooman seudulla on suunnilleen samalla tasolla kuin Suomessa 30- 40 -luvuilla. Nää ei edes tiedä, että mitä on ilokaasu, ihan oikeasti! :whistle:

Onko kellään kokemusta Stokken Tripp Trapp -tuolista tai sitten siitä Sleepy-sängystä? Sekä hyvät että huonot kokemukset kiinnostaa :wave:

Samoin kiinnostaa, onko kenelläkään kokemusta Hotsling-kantoliinasta? Mulla on jo sellainen sidottava trikooliina, mutta tuota Hotslingiä eilen miehen kanssa ihailtiin netissä, ja näyttäisi olevan helpompi käyttää ainakin ekoina kuukausina, olen melkoinen kämmäri, ja kun ei ole kokemusta pikkuvauvojen "käsittelystä" ylipäätään, niin aattelin että toi Hotsling voisi olla pehmeä lasku liinailuun. Mielipiteitä? :wave:


:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 21+0 :heart:
 
Galluppia pukkaa näin sunnuntain kunniaks! :D

Onko teillä meneillään nyt sellainen energinen kausi?!Kun sellanen ilmeisesti pitäis näihin aikoihin olla!! :D

Itellä on päiviä että touhuan koko ajan jotain(mikä sitten kostautuu illalla väsymyksenä tai supisteluina)Mut sit on taas sellasii et koko päivän laiskottaa niin että!! =)
Mut kyllä mä vähän energisempi taidan olla mitä alussa!

Tyypin äippä ja Einari 22+6
 
Tyypin äippä: Jep, jokin energinen kausi on meneillään! :LOL:
Nimittäin..:
Mää suunnittelen kovasti niitä ristiäis/ häitä ja tuntuu että valmista tulee! Vieraat päätetty , Kutsukortit ja opasteet paikalle on tehtynä, asut, pappi, valokuvaamo suunniteltuna ja tilausta vailla, ja koristeita postissa matkalla meille... :whistle:
Mut eiks se niin ooo että sillon pitää takoa kun rauta on kuumaa..? :D

Myös kaikkea tekisi mieli järjestellä ja laittaa ja pestä! :eek:
Myös piha on haravoitu jo moneen kertaan.. :wave:

Rv 23+5
 
Sunnuntaita!

Stokken Tripp Trapista sen verran että meillä töissä (päiväkodissa) on niitä pienten ryhmässä ja hyvin ovat toimineet. Ainoa että ne ovat suhteellisen raskaita ja siksi hankalia liikuteltavia esim. siivottaessa. Voipa olla että ovat aika tilaa vieviäkin, leveitä. Mä en oo sellasta ees harkinnut koska mulle tulee liikaa työt mieleen niistä ;) Oon miettinyt sellasta Emman Easy- tuolia, aika järkevän hintainenkin (oisko n.60e?) Stokkeen verrattuna...

Rintareppua oon kans miettiny, oiskohan semmonen kätevä? Säästäis ainakin selkää... Mitä kokemuksia?

Täällä kurkku taas vähän karheena mut muuten oikein energinen olo. Siivosin aamulla koko huushollin ja pesin pari koneellista pyykkiä. Nyt maha täynnä pottumuusia ja makkarakastiketta, taidanpa ottaa vielä suklaata jälkkäriks... =)

Taas alkoi uus viikko! Ja seitsemäs kuukausi!!!

T.R+P 24+0

Ps. Sini tuu pian kertomaan kuulumisia!
 
:hug: ursus :hug: voimia teille!!!

ON ennallaan, ei uusia juttuja tällä kertaa...

tatuka+väiski 21+5

Ps. onko käyttökokemuksia itkuhälyttimistä? +/- listaa eri merkeistä tai suosituksia mikä kannattais hankkia...
 
Moikka! :wave:

Lentoemo: Meillä on kaksi Stokken Tripp Trapp-tuolia, enkä niistä aivan heti luopuisi.. :D .Ovat hiukan raskaita siirrellä -on varmaan aivan totta, jos joutuu nostelemaan mutta ei koskaan meillä ole ollut ongelma kun on laminaattilattiat ja niihin alle kun laittaa sitä huonekalutarraa niin ovat tosi kevyitä siirtää imurin tieltä sivuun. Tripp trapit ovat tosi tukevia, eivät aivan heti ole kaatumassa vaikka joku taapero roikkuisi vierellä, niihin voi tukevasti istuttaa jo siinä 6kk iässä kun istuttaa saa....ennen noita tuoleja meillä tav.syöttötuoleihin piti topata peitoilla vaikka oli se pehmustekin, että vauveli pysyi siellä tukevammin...hmmm...mitäs vielä...isommat tappelevat nykyään, ketkä saavat istua noissa tuoleissa kun on pehmusteet ja "turvakaaret" otettu pois, että niin muksut niistä tykkäävät :D . Ainoa negatiivinen asia, mikä tulee mieleen niin kovin pullukkainen vaavi sinne ei helposti sovi, meilläkin on kookaskin tenava ollut tuossa tuolissa mutta kun on sellainen pienempi se istumatila(syöttötuoliversiona) niin isompi muksu ei ihan helposti sinne vaan "solahda"...tulikohan ymmärrettävästi selitettyä..? ;) :whistle: Anyway, suosittelen!!! =)

Tyypin äippä: Joo, tosissaan ON energinen vaihe päällä :whistle: Ikkunoita on pesty ja kaappeja järjestelty ja ukko tuskailee kun väsyy pelkästä katselusta :LOL: .Ihanaa kun jaksaa tehdä kun ei masu isommin vielä ole tiellä... :)

Onkos vauvaunia muut nähneet hurjasti? Mulla usein/aina unissa on vauva mukana, eli unissanikin olen raskaana. Vauvasta olen nähnyt kaksi synnytysunta ja molemmissa hän on ollut poika, viimeksi suloinen, tosi pienikokoinen, ruskeasilmäinen ihanuus. Synnytys sujui oikein the helposti....vois vaikka olla enneuni! Kutsuin jopa vauvaa nimeltä...ja nimikin oli se, mitä pojalle olen ajatellut . =)

Mukavaa päivänjatkoa!!! B)

T:Möökö ja muruli 23+0 :heart:
 
Rosinantelle ja möökölle kiitokset tripp trapp-kokemuksista. Se näyttää tosi kivalta useimpiin muihin syöttötuoleihin verrattuna, ja kun niitä on jo useampi vuosikymmen myyty, niin kai niiden suosioon tosiaan joku syy on :D Kaikkein eniten tykkään siitä, että tuolia voi käyttää monta vuotta, eikä vain tyyliin vaippaikäiselle. Ja olisi tietty ihanaa, jos tuoli myös sopisi sisustukseen, tv. pinnallinen lentis :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Rosinantelle ja möökölle kiitokset tripp trapp-kokemuksista. Se näyttää tosi kivalta useimpiin muihin syöttötuoleihin verrattuna, ja kun niitä on jo useampi vuosikymmen myyty, niin kai niiden suosioon tosiaan joku syy on :D Kaikkein eniten tykkään siitä, että tuolia voi käyttää monta vuotta, eikä vain tyyliin vaippaikäiselle. Ja olisi tietty ihanaa, jos tuoli myös sopisi sisustukseen, tv. pinnallinen lentis :D


Vai pinnallinen

:D Höpsis!!! Käytännöllinen ennenkaikkea :D :D :D
Tuohan oli ihan sivuhuomautuksena, että olis kiva jos tuoli sopis sisustukseenkin... :D :D :D
 
Lentis, mä oon ollut au pairina (ikuisuus sitten) ja käyttänyt tota Tripp Trappia ja ihan varmasti haluan sellaisen kotiinkin! Ei kaadu helposti ja on mustakin tyylikkään näköinen. Ja tosiaan tuo muuntuvuus on mahtava asia, voi sitten isompikin muksu istua siinä. Eli mun mielestä oikein oiva peli :)

Siniraidalle jaksamista, hui miltä kuulosti toi sun lyhyt kuvailu! Onneksi kaikki oli hyvin!

Tyypin äippä, mulle on nyt selkeästi tullut energisempi vaihe, oon koko ajan siivoilemassa kotona ja tekee mieli urheilla, ulkoilla ja liikkua muutenkin. Ihanaa kun jaksaa taas tehdä jotain! Tosin kyllä niitä väsyneitäkin päiviä tulee, mutta oon ajatellut että tulee niitä muulloinkin joskus.

Täällä on taas vauvalla ollut pari aktiivisempaa päivää, ihan normaalisti on taas tuolla heilutellut. Taisi vaan olla perjantaina tosiaan jotenkin niin päin, että en tuntenut kaikkia liikkeitä. Kyllä siis silloinkin liikettä tuntui, mutta jotenkin eri tavalla.

Tänään käytiin suunnistamassa ja illaksi suunniteltiin menoa Lintsille valokarnevaaleihin heitto- ja muita pelejä pelailemaan. Mun lemppari on se Derby, se on ihan huippu! Laitteisiin en enää mee :) Paitsi ehkä siihen näköalatorniin.

Ainiin ja Lentis, kyllähän sä oot ollut jo viikon kuudennella kuulla. Eikös se mee niin, että viikot 12+0 - 15+6 ollaan neljännellä, 16+0 - 19+6 viidennellä, 20+0 - 23+6 kuudennella and so on...

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
KÖ ja Neiti B 22+5
 
sleeping
Tripp Trapp on meilläkin käytössä ja TODELLA hyvä on ollut. Kannattaa ostaa, vaikka kallis onkin.

Mullakin on menossa energisempi vaihe. Jaksan siivota ja liikkua enemmän. Harmittaa vähän kun viime kuussa päätin jäsenyyteni Elixiassa ja kortti on voimassa enää tän kuun loppuun asti. Nyt kun just jaksais käydä siellä... Täytyy sitten keksiä joku muu tapa liikkua...

Mä en ole vielä katsonut valmiiksi mitään vauvanvaatteita. Poikien vanhat vaatteet ovat mummilan vintillä, joten ne pitäis jaksaa hakea sieltä. Imetystyyny ja kantoreppu pitäis vielä hankkia. Esikoisella oli reppu, mutta se meni rikki ja kuopuksella oli liina, jota en nyt jaksais alkaa taas sitomaan, joten mä hommaan sen repun. Vaunujakin vielä haikailen...

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoja kaikille!
 
hellou..
juu täälläkin meneillaan erittäin aktiivinen ja energinen kausi.. eilen innostuin tekemään korvapuusteja hetken mielijohteesta.. ja tänään on wc pesty ja paikkoja siistitty sitten monen kuukauden edestä.. koko ajan tekisi mieli alottaa uusi projekti..
onneks pääsee huomenna töihin.. jospa se sitten loppus tämäkin hössötys.. :kieh:

Nyt on alkanut selkeästi tuntumaan pojusen kääntyilyt. Tuota 4d-dvd.tä on tullut katsottua jo moneen moneen kertaan viikonlopun aikana.. ihanaa katsottavaa..

palkkapäivää odotellessa että pääsee katselemaan uusia vaatteita, tosiaan yhdet tai kahdet housut menee jalkaan tällähetkellä.. oi.. ja kirpparille katselemaan ja ostelemaan kaikkea ihanaa.. on tätä odotettu.. nyt kun tietää että ostaa pojulle sopivia vaatteita niin toivotaan että helpompaa olis tuo ostelu.. =)

Ei muuta kun uutta viikkoa odottelemaan
Audriina ja pojunen 22+4
 
MOi!

Vaatteiden pesusta: Kaikki sisävaatteet pesen/silitän aina ennen käyttöä, myös meidän aikuisten vaatteet pesen. Haalareita ja makuupusseja en ole pessyt, sillä nehän aina pesussa ohenevat. Harvoimpa lelujakaan pesen jos uutena ostan.... Käytetyt pesen aina ennen käyttöönottoa.

(.): Mulla on ollut aika kauhee viikonloppu. Hermot ihan riekaleina. Olen puurtanut, puurtanut ja puurtanut. Ja kiukutellut ukolle. Tämä on ensimmäinen hetki kun saan hetken istua koko päivän aikana ja kellot on yli seitsemän illalla :headwall:
Eilen kävin ystäväni kanssa naapurikaupungissa shoppailemassa ja löysin 50?:n äitiyshousut hintaan 22? :saint: kokoa S. Voi vitsit, et siitä tuli hyvä mieli. Mutta koko eilinen ilta meni pilalle kun luulin, että vauva syntyy :eek: Supisti todella kipeästi 4:n tunnin ajan. Säännöllisesti. En edes tiedä, että miksen lähtenyt sairaalaan... Kun lopulta supistukset loppui niin aloin oksentamaan.
Tänään olen siivonnut koko päivän, leiponut, tehnyt ruokaa, vienyt neitiä harrastuksiinsa ja KIUKUTELLUT UKOLLE :kieh:

Huomenna soitan neuvolaan ja koitan saada pika-aikaa neuvola-lääkärille, et katsois ton kohdunsuun tilanteen.

Nyt menen laittamaan sänkyihin vielä petivaatteet takasin ja laitan lapset nukkumaan. Ja loppuillan ISTUN enkä tee MITÄÄN :xmas:

-kyrsä ja neiti-nappula 21+2
 
Kvart Över: en tiedä, onko laskutavoissa eroa eri maiden välillä vai mistä johtuu, mutta mun italiankielisessä raskauspäiväkirjassa 6. kuukausi alkaa vasta 21+0, samoin englannista käännetyssä raskauskirjassa on kuukaudet seuraavasti: rv1-5, rv6-9, rv10-12, rv13-16, rv17-20, rv21-25, jne. Eli eka kuukausi on siinä rv5 saakka ja kolmas vain tuo rv10-12, mutta tosiaan kuudes kuukausi alkaa rv21. Mä meen kyllä näissä ihan sekaisin :p , kattelen vain siitä raskauspäiväkirjasta, että jaahas, nyt alkoi se ja se viikko/kuukausi. :D
 

Yhteistyössä