Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

En mäkään oo saanu mitään erityis kohtelua, en vaikka kuinka pyytäis. Ei oo ukko kertaakaan esim. hieronu. Eipä sellasta ollu esikoisen odotuksen aikanakaan. Iltasin jos mennään samaan aikaan nukkumaan ja masussa riehutaan, niin saattaa vähän aikaa tunnustella liikkeitä. Ukko ei varmaan tajuais auttaa edes tiiliskivien kannossa jos sellasta pitäs tehdä :kieh:

Saman oon huomannu, kun siis käden laittaa mahalle niin liikkeet katoaa. Oon itekseni miettiny et olisko se joku alkukantanen itsesuojeluvaisto vauvalla. Siis niin kun eläimillä, jos joku huomaa, leikitään kuollutta?!

Kävin tänää kaverilla, kauhisteli et miten mulla jo näin iso maha! Sano et monella ei oo lopussakaan näin isoa. No, kyllähän tuo jo ihan hyvän kokonen on. Tänään otin kuvan mut en osaa laittaa sitä tähän nyt.

Aloin tänään kelailee ja panikoimaan Joulua. Siis kun oon tottunu jouluna syömään tajuttomia annoksia ja sit kärsimään ähkystä. Nyt se ähky tuntuu tulevan jo ihan pienestä satsista! Surettaa kun menee jouluruuat hukkaan :LOL: ja mitäs jos ei pysty kinkun ja laatikoiden yms. päälle enää syömään sitä puolta rasiaa suklaata?! :eek: No ehkä joutuu vaan syömään sit tosi useesti. Tai ehkä vauva on laskeutunu jo sen verran et mahtuu ruokaa masuun :D On mullakin huolet... :LOL:

Pitäs varmaan mennä tekee jotain iltapalaa ennenkun alkaa täydelliset naiset. Onneks mulla makean himo katoamaan päin. Esikoinen painoi sen 4,5kg, niin pakko yrittää hillitä noita hiilareita loppu raskaudessa, josko se auttais et ei kasvais niin isoks ja olis mahdollisuus oikeesti synnyttää, eikä joutuis leikkuriin...
 
Täällä kans potkut katoo yleensä heti kun mies laittaa kätensä mahan päälle. Muutaman kerran on mies tuntenut potkut. Ja kyllä ne potkut jo näkyykin mahan päältä, se on kivaa :)

Mies pitää aika tarkkaa vahtia etten kanna mitään painavaa tai muuten rasita itseäni liikaa. Jos hiukan kiljaisen (esim hämähäkin nähdessäni) on mies jo ihan paniikissa roudaamassa mua sairaalaan. Ja miun mies myös on lukenut jotain supistuksista ja on nyt jatkuvasti kyselemässä että ei kai vaan supistele! ärsyttävää mutta toisaalta aika hellyyttävää :)

Tänään saatiin oikein kunnon riita aikaiseksi kun mietittiin pinnasängyn paikkaa. Mies haluaisi sen jotenkin ihmeellisesti keskelle seinää ja minusta se oli maailmat tyhmin ajatus kun sinne jäisi sitten ihmeellinen kolo sinne nurkkaan niin miksi sitä sänkyä ei voi laittaa sinne nurkkaan!? Näin jälkeen päin kun miettii niin aika tyhmä riita, mutta sillä hetkellä tuntui että koko maailma romahtaa jos se sänky ei tule sinne nurkkaan (ei meillä vielä edes ole sitäå sänkyä eikä hetkeen vielä tulekaan) :ashamed:

Aikooko kukaan muuten koota "isyyspakkausta"? Itse olen jo hiukan aloittanut...

Aamue ja Tyyppi 22+4
 
Pikaisesti vain ilmoitan, että rakenneultrassa kaikki hyvin, hienosti kasvaa meidän NEITI, eli se niistä mun poikatuntemuksistani :LOL: Ja vielä täytyy sanoa, että niin kaunista näkyä en ole ikinä nähnyt :heart: Kolmiulotteisena ihan uskomaton näky, ja ihmeellistä, että kaunotar näyttää jo ihan vauvalta! Posketkin niin soman pullukat :heart: Ihanasti availi suutaan :heart: Ja sitten kättään nyrkkiin ja taas auki :heart: Voi minä olen ihan myyty... :heart: Päänympärys neljä päivää aikaansa edellä, painoarvio 418g :heart: Voi kun mie oon rakastunut :heart:

:heart: lentoemo ja lentäjän tyttönen 21+1 :heart:
 
Onneksi olkoon lentoemolle :flower: :)

Täällä oli monenlaista galluppia kerinny tulemaan, koitetaan vastata :D
- Alussa oli niitä kaikenmaailman raskausunia ja unohtui vauva kotiin unia, ennen rakenneultraa oli keskenmeno uni missä hoitajat antoi microlax-peräruiskeen hoidoksi vaikka verta suihkusi kunnolla alapäästä :eek:
- Mun uusi kämppis kokeili mun massua yksi ilta kun oli niin kovia potkuja mutta ne vaimeni sitten. Ja kun ei ole miestä niin toinen ystävä halusi ehdottomasti mukaan rakenneultraan ja nyt kämppis jo 'varasi' itselleen paikan tuonne 4D-ultraan minkä varasin että mukaan tulijoita on ja mukana olevia ettei silleen ihan yksin olekaan!!
Nyt näkyykin jo kun rasvakerrokseni aaltoilee välillä :LOL: Bmi oli mulla ennen raskautta siinä 30 kohdilla vaikka en siis näytä niin isolta mutta numeraalisesti on 20kiloo ylipainoo pituuteen nähden :whistle: Mutta joo, liikkeet loppuu kun laittaa käden massun päälle kiva kuulla että teillä muillakin on samaa :)
- Oliko muuta galluppia, en muista... Mutta tuossa nyt oli vähän vastauksia :)

Profiilikuva päivitetty, sama kuva mulla fb:ssa olemassa albumissa, tosi hämärä kuva kun unohtui salama mutta näyttää kuitenkin maha kivalta niin tulipa laitettua, viikkoja siinä 20+3 :heart:

Joko teillä muuten liikkeet tuntuu parhaiten tiettyyn aikaan ja joka päivä se sama aika? Meitsi ainakin huomannut tällä hetkellä et kovat cembalot alkaa 14-15, 19-20 ja 22-24 ja nyt viikon aikana kun on yöllä herännyt esim 3-5välillä vessaan, niin beibekin joko on hereillä tai alkaa reissun jälkeen hellästi liikkumaan, ei kovia potkuja yöllä.

Ainiin joku kysyi siitä energisyydestä!! Vielä siihen että meinasin vastata että väsynyt olen nyt ollut, nukun ainakin kahden tunnin päikkärit mutta kyllähän minä eilen haravoin takapihan kokonaan itse, ja huomenna tarkoitus kitkeä äidin kukkapenkit nätiksi ja siistiä sellainen kivipuutarha-osio mikä äidin pihalla on ja laittaa tulppaanit kahteen eri paikkaan. Ja viime viikolla olin liikkeellä kaksi tuntia kun kävin kaupassa, kirjastossa ja siitä vielä äidin työpaikalle auttamaan kassalla... Eli kai tuota energisyyttä vielä on. Ja töihin tekisi jo mieli mennä kun kohta kaksi viikkoa mennyt saikkua...

absa ja atso 21+0 (jee)
 
Hohhoijaa vaan tännekin... Mies yövuorossa ja uni ei silloin meinaa tulla vaikka väsyttäis. :snotty:

Joulusta ja niistä jouluruoista sen verran, että mua stressaa jo valmiiks joulun jälkeinen neuvolakäynti, kun laskeskelin et ois just sillon seuraavalla viikolla. Viime joulunakin painoin melkein 4kg enemmän kun tulin kotiin äitin herkkupöytien luota. Pelottaa jo ajatus monta kiloa nyt tulee, kun jo suolapurkkia katsoessa alkaa sormet pikkuhiljaa turpoamaan. :LOL:

Tänään käytiin ostamassa talvitakit molemmille, sellaset vähän siistimmät. Ja voi että mies näytti siinä niiin syötävän hyvälle, teki mieli syöksyä sen kimppuun sinne sovituskoppiin. Itelle löysin sellaisen a-mallisen villakangastakin, jossa näytän ihan superhipolta :LOL: Ostin koon 42, ja sen isompaa ei mulle voi ostaa tai hukun siihen muuten kuin mahan osalta.

Muuten vointi on ihan ok. Ajattelin mennä viikon päästä maanantaina koittamaan miten onnistuisi töissä olo. Epäilen kyllä pahasti, kun alkaa aikasta herkkään vielä supistamaan ja selkä on edelleen toooosi kipuisa. |O

Noista unista joku kyseli (kauhee kun unohan kaikki nimimerkit heti kun oon jotain lukenu) mä oon nähny kauheesti unta tupakasta. Sitten kun herään niin on tosi syyllinen olo, vaikken oikeesti oos ees polttanu. Monesti niissä unissa on vielä joku sellanen pakoilemisteema, että koitan salaa polttaa ja sit meinaan jäädä kiinni.

Muutenkin on tehnyt ehkä viikon verran tupakkaa mieli (ajoittain tosi voimakkaastikin) ja tuolla kadulla, kun kävelee niin tuntuu että joka toisella vastaantulijalla on se savuke kädessä. Sinällään jännä, et nyt tulee ne intohimot, koska sillon kun 19.6 tupakanpolton lopetin plussattuani oli lopettaminen melko helppoa. Onko täällä muita tupakoitsijoita, miten teillä on mennyt?

Mut nyt taidan mennä tekee jotain pientä yöpurtavaa, kun vatsa taas vaihteeksi huutaa nälkää.

Smirge ja Viuhtiainen 21+1
 
Piti heti tulla kommentoimaan tota tupakanpolttoa. En lopettannut plussattuani, mutta pikkuhiljaa jäi silloin. Nyt tehnyt mieli muutaman viikon. Ei sillee samallatavalla kun polttaisi vaan ois kiva ottaa kahvikuppi ja mennä ulos istumaan ja polttamaan. Ja välillä "tuoksuu" niin hyvälle :ashamed: Toivottavasti on päätä olla aloittamatta synnytyksen jälkeen.

Yks yö näin unta että olin juopottelemassa. Lähdin muka kaverin kanssa yhdelle ja en pystynytkään lopettamaan juomista. Ja samalla tavalla raskaana siinä unessa. Sit oli hirveet morkkikset olevinaan...

Täällä kanssa häviää noi liikkeet käden alta. Kyllä sit alkaa tuntumaan jos jaksaa härnätä ja painella mahaa. Mies ei vaa malta. Pitäis vissiin heti tuntua. Kokoajan harmitellu kun esikoisesta aina loppu liikkeet kun hän tuli lähelle ja nyt oon ajatellu että saadaan koettua ne liikkeet nyt, mut eipä sitä kiinnostusta taida siihen niin hirveästi olla. Toisaalta tuntuu että sitä ehkä jännittää tää juttu vaik ei nyt ekaa kertaa asialla olla...! Kun ei noista miekkosista aina ota selvää...

Kauhukseni huomasin että karvotus mahassa vaa lisääntyy, en ekassa raskaudessa huomannut tällasta. No kaikki muukin on erilaista, jos se ehkä ois sitten poika?
 
Huomenta arvon neidot,

tää työn teko on niin vastenmielistä että mieluusti löydän itseni pörräämässä esim. mammasivuilla :/

Liikkeistä ja miehen kiinnostksesta Niin kuin monella muullakin katoavat ne myös täällä, esim eilen illalla kun oikein tuli sarjaa ja sanoin ukolle että no nythän mekastaa ja ukko ku sai käden masun päälle niin loppu samantein. Totesin että "prinsessa ujostelee isäänsä, sun pitäis varmaa rupee laulaa sille ;) ", kas ei laulanut isukki kuitenkaan :LOL: Kyllä se meilläkin menee niin että mun pitää sanoa että "No nyt!!", niin sitten mies muistaa olla kiinnostunut. Mutta ei masennuta moisesta, monet asiantuntijatkin sanoo että nuo putkiaivot tajuaa vauvan tulon tosissaan usein vasta kun vaavi on syntynyt :p Ärsyttävää!

Keltamo Tuskin niitä pellavansiemeniä nyt niin reilusti ole leivässä :)

Kyrsä Mä en ehkä hankkis hamsteria. Lapselle kauhea menetys jos alkaakin oireilla. Likkakaveri hommas just allergiantakia afrikkalaisen kääpiösiilin joka ei allergisoi :) Siili ollut heillä vasta vajaan kuukauden, joten sen pidempää kokemusta ei vielä kaverista, mutta tosi suloinen otus :)
http://www.teroarvola.com/omatsivut/atelerix.htm
http://www.suomensiiliyhdistys.fi/tieto.html

Oltiin eilen kattelee huonekaluja ja järkytyin miten kalliita ne ovat. Meillä kun on edessä muutto isompaan, hankinnat vauvalle ja mökin sisustus niin rahanmeno hirvittää. Mä yritän käännyttää miestä Ikeaan, että sais jotain edes vähä huokeemmalla, mutta sillä on ihme fobia ja ostelis mieluusti tyyliin Vepsäläiseltä ja mä en suostu/kykene maksaa niitä hintoja. Sohva nyt ehkä tulee sieltä ja hinta yli 2000e |O Myös Iskussa käytiin. Onko vinkkiä hyville ja kohtuuhintaisille huonekaluille??
Vauvalle en ole vieläkään hankkinut mitään :/

Tänään menen jumppaan, kun ollutkin 2 vkon tauko, hengästyttää jo valmiiks!
haavemamma 23+5
 
Huomenta mammat!

Lentikselle onnea hyvistä ultrakuulumisista! Hienoa että kaikki oli kunnossa!

Joulusta mä oon kanssa jo kerinnyt miettimään miten erilainen tästä joulusta tulee ainakin syömisten osalta. Meillä kun on perinteisesti kokoonnuttu mun kahden isoveljeni perheiden kanssa meidän vanhempien luo herkuttelemaan oikein kunnolla. Eniten harmittaa se että rakastan mätiä ja graavilohta joita en kumpaakaan saa syödä tänä jouluna. Samoin jää homejuustot, punaviinit, kahvikonjakit nautiskelematta... :xmas: No, ensi vuonna sitten nautiskelen oikein korkojen kera :LOL: Kyllä se ruoka vaan alkaa olla näin vanhemmiten se ykkösjuttu joulussa... =)

Täällä aina vaan kurkku kipeä ja keuhkoista sattuu kun yskii, menis nyt vaan itellään ettei tarttis mitään antibiootteja hakea... :(

Onko muuten teidän kenellä on työterveyshuolto suositeltu kääntymään sairaslomajutuissa neuvolan puoleen? Mulle eilen työterv.hoitaja vihjaisi siihen suuntaan että kannattaa vastaisuudessa hoitaa neuvolan kautta nää jutut.. Ihan järkevääkin koska neuvolassa tiedetään tarkemmin lääkitykset ym. Outoa vaan kun tähän asti on aina korostettu että tth on se mihin ensin otetaan yhteyttä... :eek:

Kuulumisiin!!

T.R+P 24+2
 
Huomenta täältäkin :D

Nyt on sitten neuvolassa käyty ja siellä oli kaikki aivan mallillaan. Kävelin tuon noin 1 km/suunta ja siinä sitä oli meikäläisen selälle hommia. Mutta sai raitista ilmaa, eli hyvää teki! Verenpaineet tais olla 117/75 ja hemoglobiini 134. Painoa on tullut hirmuisesti lisää, vaikka pahoinvointi siellä töissä vaivaa (varmaan selittyy sillä, ettei ulos tule muuta kuin vatsahappoja ja ruoka kuitenkin maistuu) mutta en mä siitä mitään erityistä noottia saanut tai ohjausta syömiselle. On tainnut tulla miltei 10 kiloa alusta. :ashamed: :eek: :ashamed: Ja kelalle sain paperit myös, eli täytyy nyt nopeasti täytellä ne, niin saa ne lähtemään eteenpäin. Voi kun mä niin odotan, että pääsen hypistelemään niitä äitiyspakkauksen tavaroita :heart:

Mites muut, oletteko ottamassa/ottaneet vauvavakuutuksen? Siitä taisi olla puhetta joskus aiemminkin, mutta kyselen taas uudemman kerran kun alkaa olla aika ottaa sellainen, jos ennen syntymää aikoo. Monessa yhtiössä se täytyy ottaa 3 kk ennen laskettua aikaa, jos haluaa ottaa sen ennen syntymää.

Palataan taas :D

Niisku ja mötkis 22+4 :heart:
 
Huomenta!

Vauvavakuutuksesta heti alkuun.. Meen tällä viikolla viemään hakemuksen Veritakseen. Meille tulee vakuutus siitä yhtiöstä. Heidän vakuutus maksaa 450?/vuos mutta siinä EI OO OMAVASTUUTA kuten muissa vakuutuksissa, joista mä kyselin. Ja todentotta, vakuutus pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa, muutoin sitä ei saa. Sit pitää odottaa et vauva on tyyliin pari kuukautta vanha ku voi ottaa lapsivakuutuksen.
Eli Niiskunenä suosittelen sua tekemään pientä vertailua ja tutkiskelua eri vakuutusyhtiöiden kesken.

Sit oli kovasti keskustelua miehen suhtautumisesta odotukseen yms. Mä en kyllä voi omaa miestäni millään tavoin morkata:) Esim. lauantaina pyysin häntä pesemään VAIN keittiön ikkunat niin hän pesi lopulta KAIKKI yläkerran ikkunat = 5 huoneen ikkunat:) Ja mitään painavaa/raskaampaa hän ei anna mun kantaa ollenkaan. Esim. liiterissä mä saan täyttää puulaatikot, jotka hän kantaa sisälle. Enkä sisälläkään saa kantaa puita alakerrasta ylös uunin luo.
Masun kasvua hän jaksaa ihastella ja kuulostella potkuja :heart: Joka iltainen masun rasvaus on hänen hommaansa ja eikä hän oo siitä kertaakaan nurissu. Vauva tosin masussa tekee samoin kun monella muulla, että melskaaminen loppuu siihen paikkaan ku pappa laittaa käden/pään mun masun päälle.

Vauvan liikkeet tuntuu nykyään kyllä joka päivä, mutta toisina päivinä liikkeet on vähäisempiä. Mutta eipä sitä oo itekään niin energinen joka päivä:) Esim. tänään tuntuu olevan niin vaikeeta päästä hereille tähän päiväään. Nukuin melkeen 2h unet vielä sen jälkeen kun muu porukka oli lähteny töihin/kouluun.

Olikohan täällä muita kyselyntapaisia vielä... Suunnilleen joka päivä käyn kyllä lukemassa mitä täällä tapahtuu, mutta aina ei oo aikaa vaan vastata vaikka sillä hetkellä oiskin jotain kommentoitavaa.

Nii joo JOULU :) mä mietin samoin ku Rosinante -mitäs mä nyt jouluna oikeen syön??? Kylmäsavustettu lohi on ollu mun favourite jo monta vuotta ja nyt sit pitää kestää joulupöytä ilman sitä:( ja lanttulaatikko, toinen herkkuni, aiheuttaa muulloin aika mukavan pömpötyksen pienine kaasuvaivoineen, niin minkähänlainen kävelevä/huojuva kaasupallo musta mahtaakaan kehkeytyä tänä vuonna :LOL: Me on tavattu kans reissata joulupäivänä sit mun vanhempien luokse reilun 300km päähän, mutta tänä vuonna odotamme heidän tulevan tänne suuntaan. Luulen, että mä en enää siinä vaiheessa jaksa/pysty istua noin pitkää automatkaa (siinä vaiheessa enää kk LA:han).

Hankinnoista vielä lyhkäsesti... Eilen ostin imetystyynyn käytettynä työkaverin tyttäreltä... Meillä alkaa olemaan noi isommat hankinnat jo tehtynä, tosin huoneen remppa oottaa vielä (tapetit on tilattu, niitä nyt odotetaan). Vauvan vaatteita ei oo oikeestaan ollenkaan hankittuna, ootan ensin äitiyspakkauksen ja katon sitten, mitä mä oikeen vielä tarviin. Kamalan pieniä vaatteita (50-56cm) en "uskalla" ostaa, jos vauva tulee ollenkaan äitinsä syntymämittoihin (mä oon painanu yli 5kg syntyessä)...

Tomeraa tiistaita =)
Nanada 25+1
 
Moikka!
Neuvolassa käyty ja kuten purppasinkin jo tuonne painoketjuun, niin meikäläisestä taitaa tulla aikamoinen valas.. :kieh: Neuvolantäti ei kyllä kritisoinut painoa millään tavalla, mutta ite oon kyllä vähän huolissani jos tätä tahtia jatkuu.. pakko kai on alkaa pitämään jotain ruokapäiväkirjaa tj.. että saa selville mistä ne kilot oikein kasaantuu.. Lisärautaa pitää alkaa syömään, hemoglobiini oli laskenut. Mitäs muuta.. no tietysti mikä tärkeintä, sydänäänet kuului ja olivat 140 ympärillä, kohdunkorkeus (onko se sf-mitta?) 22.

haavemamma73 Täällä kohtalotoveri jolla ei oo pätkääkään työmotivaatiota ;) Ajatukset pyörii vaan äitiyslomassa :)

Jonniina 21+6
 
Päivää! Taidan minäkin liittyä teidän seuraanne, on niin mukavaa saada keskustella näin tärkeästä asiasta!

Täällä siis Hämeestä 28 v ensiodottaja, viikkoja nyt 21+5 ja rakenneultra, joka tehdään 4D:nä, olis huomenna.. Kovasti jännitetään tulevan isän kanssa että onko kaikki kunnossa.. Me ollaan ajateltu kysyä sukupuolta mutta katsotaan nyt sitten..

Viime viikolla aloin tuntea liikkeitä kunnolla ja nyt aina kun yritän käydä pitkäkseni, aloittaa "Mytty" rumbansa, menee aika ketterästi voltteja mahassa. Uskomaton tunne!!! Vielä kun isäkin pääsee ne tuntemaan ni hyvä on, sydänääniä se jo mahan päälle kuuli tuossa yksi päivä. Tuntuu että nyt se odotteluaika on ohi ja pystyy itse aktiivisemmin seuraamaan mitä sille mahan asukille kuuluu..

Maha on kasvanu jo jonkin verran, tosin vieläkään ei vieraat sitä kauheasti näe, painoa on tullu noin 4 kiloa. Muuten oon voinu hyvin paitsi hemoglobiini laski tuossa muutama viikko sitte tosi alhaisex ja olin ihan kuolemanväsyny koko ajan ja nyt oon muutaman yön kärsiny suonenvedoista.. Muutoin nyt ensi kertaa melkein 20 viikkoa kestäneen pahoinvoinnin jälkeen nautin raskaudesta!! :)
 
Rakenneultrassa käyty tänään ja kaikki on aivan loistavasti :heart: Pieni prinsessa siellä näkyi ja äitille tuli onnen kyyneleet silmiin! Neidin pää oli niin alhaalla ettei kätilö meinannut millään saada pikkuaivoja näkyviin, joten äiti ja isä passitettiin kahville ja sen jälkeen takaisin ultraamaan ja sitten onneksi saatiin kaikki näkyviin:) Painoarvio oli 350g. Mummolle ja ukille ilmoitettiin että tyttö on tulossa, nostivat saman tien prinsessakakun pöydälle ja joivat kahvit pikku prinsessan kunniaksi :heart:
 
Onnea hyvistä rk-ultra kuulumisista!! :)

Tervetuloa, Mytty09!

Vauvan liikkeet: Täälläkin on huomattu, että vauva lopettaa heti liikehdinnän, kun minä tai mies laitetaan käsi vatsalle. Mutta jos mies laittaa korvan vatsaa vasten niin siitä pikkuinen ei välitä vaan jatkaa riehumista. =)

Vauvavakuutuksesta: Me ei olla miehen kanssa edes puhuttu asiasta. Pitää ottaa asia puheeksi ja miettiä ottaisko sen vai ei.

Joulusta: Mulle ei taida tulla juurikaan ongelmia joulunajan syömisestä... Melkein kaikkea saan syödä mitä yleensäkin syön. Esim. graavilohesta en onneksi edes tykkää. :D Viinihän se jää juomatta, mutta eipä se ole niin tärkeää.

Minäkin sain jopa laitettua profiiliin kuvan massusta. :heart:

Tinttu & Pikku-ukko rv 23+6
 
Tervetuloa Mytty09, pistin sulle yksityisviestinkin äsken :D

NYYH, minun vuoro olla koko jouluviikko töissä, aina äidin luokse koko porukka siskot+siskon perhe kokoonnuttu, samanlainen meininki ollut pienestä lapsesta lähtien(paitsi nyt toinen joulu kun ei ole rakas sylvi-mummoni enää paikalla). :headwall: Paitsi jännä miten meidän vanhat muistamattomat rouvat/herrat rauhoittuu siihen joulun aikaan kyllä, on töissäkin se ihana joulun tunnelma eikä kiirettä minnekään =) Ja eihän sitä tiedä jos jouluna tulee etten voi enää olla töissä vaan saikulla, tiedä miten keho jaksaa... Sen näkkee sitten :xmas:

TUPAKISTA: Olen entinen tupakoitsija ja en heti osannut lopettaa tupakointia mutta ainakin toisella kuulta alkaen mussutin nikotiinipurkkia mietoja ja ne helpotti kyllä. Sitten tuli niin kovia stressitilanteita syksyllä että massuun ihan koski niin otin hermosavukkeet ja sorruin yhden viikon polttamaan. Nyt viimeksi poltin polttareissa 4.10 mutta maistui niin pahalta, että oksetti. Se tuoksu on oikeasti parempi. Nyt ei sinällään tee mieli paitsi sitten kun vähän enemmän ketuttaa niin tulee et voi vide kun saisi nelostuopin olutta juoda tai polttais tupakan mut hyvin sitä on nyt ollut tässä ilman... Nyt siis purkkaa en ole enää syönyt kolmannen kuukauden jälkeen.

Ihania massuja kyllä teillä kaikilla alkaa olemaan :heart:

absa ja atso 21+1
 
Vauvavakuutuksesta sen verran että me otettiin se Nordeasta missä meillä on muutkin vakuutukset, hinta oli jotain 300e/vuosi ja omavastuu 75e, mutta se maksetaan vain kerran eli koko vuoden lääkärikäynnit saa samalla omavastuulla.. Tapiolassa ois ollu vähän halvempi vakuutus mutta oisivat vaatineet myös kotivakuutuksen sitten sinne niin ei lähdetty sorkkimaan muita vakuutuksia. Hiljattain vasta keskitettiin kaikki Nordeaan...

Saas nähdä koska tulee Kelasta postia. Nyt on kaksi viikkoa siitä kun laitoin paperit palkanlaskentaan (lähettävät sieltä Kelaan). Kovasti jo haluais hypistelemään niitä potkareita ym... :p

Äippäloman pitäis mulla alkaa jo ennen joulua mutta kovin vahvana on tunne siitä etten pysty loppuun asti olemaan töissä. Selkä ja häntäluu oireilee jo nyt siihen malliin ja samaten mun työ on niin fyysisesti ja henkisestikin kuormittavaa ettei sitä jaksa...
Ai niin, huomenna meen kuntoutukseen sovittamaan Si-tukivyötä jonka pitäis auttaa ristiselän kipuihin, olispa se semmonen mistä ois oikeesti apua.

Eipä taas tällä kertaa muuta.. (Miten niin huomaa että oon saikulla? Koko ajan koneella... :wave: )
 
Tervetuloa Mytty09!!

Juu, huomaa näin saikulla kun on, että koko ajan tekisi mieli kirjoitella tänne kun kotona nököttää yksin kaiket päivät :) Onneks täällä on muitakin kohtalotovereita, niin ei käy tylsäksi :D Tosin, toivoisin kyllä et kaikilla olotila olisi niin hyvä ettei tarvitsisi sairaslomalla olla.

Noita vauvavakuutuksia täytyy vielä hieman vertailla, ennen kuin marssin Tapiolaan. Kiitos vinkistä!

Ja tupakan himosta kärsiville kovasti tsemppiä! Itse lopetin muutama vuosi sitten tupakoinnin ja ekan vuoden ku selvisi, niin sitten se helpottaa ja nyt voi jo sanoa, et ei tosiaan mieli tee. Mutta tiedän tuskan...

Ja nyt ruuanlaittoon (taas :ashamed: )
 
Ultrakuulumisia kertoneille onnea!!!

Tervetuloa Mytty 09!

Vauvavakuutus papereita täyttelin sattumoisin juuri tänään. Fenniasta 250e/v + odotusajan maksu 90e. Omavastuu 42e.

Joulu ollan vietetty perinteisesti mökillä saaressa, jonne on sitten kelien mukaan menty jäätä pitkin tai urheiltu jäissä veneellä. On se tämän päivän keleillä niin yli jännää puuhaa että nyt vietetään joulu kaupungissa. Ison mahan kanssa en lähde saareen urheilemaan..
Jouluherkuista en stressaa, savukala on herkkua, mutta voin elää ilmankin. Aurajuustoa ilman näköjään en voi elää, joten kaippa syön sitä si kuitenkin.. Ylensyöntihän on sallittua jouluna, kunhan ei jatku viikkotolkulla :p Mutta juu voihan sitä aika valas tuolloin olla.

Jonniina KIva kuulla että joku muukin 'kiristelee hampaitaan' duunien kanssa, tosin uskon että meitä on vielä paljon muitakin :(

Pian pumppiin! Huh huh.

hm ja nöksy 23+5
 
Moi! :wave:

Tervetuloa mytty!! =)

Onnea tyttölupauksista Lentis ja Charlott!!!!
:flower: :flower:

Vakuutuksista: Olisin ottanut pohjantähdestä mutta en saa kun mulla on se veritulppa kerran ollut ja nyt siihen estolääkitys päällä, vasta kun vauva on 7vrk niin sitten saan hommattua vauvallekin vakuutuksen. Höh...

Hei muuten, te ketkä tiedätte nyt vauvan sukupuolen niin saapiko ihan mielenkiinnosta kysäistä sellaisen Gallupin, että laittaisitte vauvan sukupuolen ja "oireet" raskauden aikana tai vielä vaikka sykkeet...?? :attn: Toi on mun mielestä niin mielenkiintoista, että pitääkö noi oireet mitenkään paikkaansa vai onko tosiaan silkkaa sattumaa vaan tuo. Nimimerkillä olisi kiva tietää kuva vatsassa köllöttää :D :D :D

Terkuin, Möökö ja murunen 23+2 :heart:
 
Haavemamma: Kiitos siili-linkeistä =) Nyt ei vielä ainakaan siili ole ajankohtainen lemmikki, mutta tulevaisuutta ajatellen olisi kylläkin yksi mahdollisuus. Meillä on jo kilpikonna, mutta kun konnaakin pitää kävelyttää lattialla ja täällä se jää jalkoihin kun noita vilpeltäviä koipia on kohta neljä paria täällä päivisin juoksemassa. Siitä syystä halusimme jonkun pikkuisen esim. kääpiöhamsterin, että sillä on häkissä runsaasti tilaa vipeltää :) Mutta näillä näkymin emme ole ottamassa mitään jyrsijää, ellei jostain saada ensiksi hoitoon muutamaksi päiväksi ja todeta, että sopiiko...

Mytty: TERVETULOA!! Kiva saada mukaan lisää hämäläisiä! =) Minne olette menossa 4d-ultraan??? Paljon maksaa?

Tupakointi: Lopetin tupakan polton jo silloin kun esikoista aloin odottamaan (2001) ja EDELLEEN satunnaisesti tekee mieli sitä ihan tuhottoman paljon :eek: Olenkin sen sallinut, että jos viihteellä käyn (sen kerran 1-2 vuodessa) niin voin sen illan polttaa jos siltä tuntuu :xmas:

Möökön galluppiin: Meille siis tyttöä veikattiin ja itsekkin siitä olin aika varma. tosin mikään ei ole vielä varmaa ennenkun helmikuu tulee! Mulla vahvin oire, mikä viittasi tyttöön oli oksentelemisen alkaminen jo rv 5:llä ja loppui suurimmaksi osaksi rv 15-16... Ericasta (meidän neiti) olen oksentanut rv 6-12. Pojista olen oksentanut rv 7-8 alkaen rv 25 asti. Sydänäänistä ei ole hajuakaan, että mitä tästä raskaudesta on ollut... Pääasia, että ne kuuluu!!! :saint:

Soitin tänään sinne neuvolaan ja siellä oli sijainen, joka ei tiennyt mistään mitään. Soitan huomenna uudestaan....

-kyrsä ja neiti-nappula 21+4
 
Rakenneultra takana. Kaikki on ihan normaalisti. Painoarvio oli niinkin tarkka kuin 350-400g. Meillä ei kyllä nähty mitään viitettä sukupuolesta (ei tosin oltais välttämättä haluttu kysyäkään) ja ihan samalla ultralaitteella tää tehtiin, ku viimeksikin, ei näkynyt mitään selviä kasvonpiirteitä. Muuten vastas kooltaan 20+4 (on 20+5 menossa).
Mä olen elänyt noiden nostelujen sun muun kanssa ihan normaalia elämää. Meillä on ulkosauna ja vesipadasta teen vedet ihan niinkuin ennenkin ja liiteristä haen puut uuniin ja takkaan miinkuin ennenkin. Eilen siirrettiin miehen kanssa pihakeinu kahdestaan ja kun ei mihinkään sattunut, ni jatkoin hommaa ihan niinkuin ennenkin. Pitäisköhän mun pikkuhiljaa alkaa rauhoittumaan (mutta kun ei mikään noista tunnu pahalta tai satu)?

Liikkeitä mä tunnen aina silloin tällöin, en kuitenkaan välttämättä edes joka päivä. Mies ei ole bongannut vielä kertaakaan, mutta kyllä se tänäänkin oli ihan innoissaan, kun oli mukana ultrassa ja näki, kuinka vaavi peuhas. Niin, siis mullahan on istukka tossa etuseinässä, että vaimentaa niitä liikkeiden tuntemista hiukan.

Ja painoa on tullu vähän yli 7 kiloa (auts!), pötsi on kyllä jo melkoinen, ei sitä enää piiloon saa.

Finttu 20+6
 
Möökön galluppiin: Ultran mukaan meille olisi poika tulossa. Oireet on ollu tosi vähäiset. Oksentanut en ole kertaakaan raskauden aikana. Lievää heikotusta, pääkipua ja väsymystä on ollut. Paino on noussut hitaasti, ehkä kilon verran on siihen tullut lisää mitä painoin raskauden alussa (laihduin siinä välissä muutaman kilon). Syke on ollut neuvolassa 140-150 luokkaa. :)
 
Gallup: Tyttö tulossa, neuvolasykkeitä en muista mutta "tyttö vie äidin kauneuden" pitää hyvin paikkansa, koska naama on kukkinut koko raskausajan todella rajusti!!! :eek: Oksua ei ole pukannut kertaakaan, normi raskaus väsymykset ym. alkuun kylläkin. Suolanen maistuu paremmin kuin makea. Ei isompia himoja.Painoa tullu n. 7 kg.

Jumppa teki tosi kutaa, nyt hyvää yötä ja pari seuraavapäivää taas reissussa :wave:

hm ja nöksy yhä 23+5
 

Yhteistyössä