Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Lentis, kaipa noi sitten vaihtelee maan mukaan. Tosi omituisesti kyllä on laskettu siellä, kun kuukausien pituudet noin vaihtelee... Mutta siis rv21 alkaa silti jo 20+0, että kyllä sä oot jo viikon kuudennella kuulla ollut senkin mukaan ;)

B) Mukavaa alkavaa viikkoa!
KÖ ja Neiti B 22+6
 
Raskauskuukausista: mulla on Odotus päivä päivältä -niminen kirja, jonka mukaan 6. raskauskuukausi on viikot 20+0 - 23+6. Ja eikös sitä perinteisesti sanota iästäkin, että on toisella kymmenellä, jos on 10-19-vuotias jne?

Täällä tilhet pörräävät taas suurina parvina ja kuhina vaan käy pihlajissa. Pirteää maanantaita kaikille,

nimiko 21+6
 
Maanantaita mammat,

täällä alkanut viikko ihan virkeesti jälkeen 7 puuronkeitolla perheelle :) ..eli siis mulle ja ukolle.

TripTrapista kuullut kahdelta "lapselliselta" että on yksi ehdottomia hankintoja, vaikka onkin kallis. Kenties sellainen tulee sitten meillekin.

Raskauskuukausista ei havaintoa, kun nyt pysyis noissa viikoissa mukana, niin onhan sitä siinäkin. Mitä vähempi kirjottelen tänne, sitä enempi olen pihalla niissäkin..

Olot ennallaan, viikonloppu meni taas niin nopeesti että hirvittää. Herkuteltiin perjantaina juustoilla ja söin kyllä Auran Goldia, ai että oli hyvvee. Pitääkö mun olla huolissani nyt?
Lauantaina menikin mökkiraksalla siivoillessa 10t, mm pesin ikkunat. Sen jälkeen olin NIIN kuitti et tuli ihan paha olo.
Työmotivaatiota saa kaivella kaikin mahdollisin konstein, eikä silti tahdo löytyä :|

haavemamma ja nöksy 23+4
 
Huomenii =)

lentoemo-76 Asennoista: tosiaan huomaa kyl ku se vaihtaa johonki kummaan asentoon. Varsinki jos ykskaks muljahtaa toho etualalle ni se tuntuu oudolta ja kiristää. Aika äkkiä onneks kiepsahtaa aina siitä taaksepäin.

On kyl välil riehakkaampii päivii. Eile esim. oli tosi vauhdikas koko päivän ja ehdin jo ukollekki sanoo et koskakoha se nukkuu mut tänään onki sit ollu hiljanen. Välil on tuntunu yks potku johonki selkään.

Vaatteiden pesusta Oon aina pessy vauvan uudet sisävaatteet ennen käyttöä hajustamattomil aineil ja niin teen nytki sitku joskus vaattei ostan.

Vatsa on ilmeisesti hiukan noussu ylöspäin ku käveleminen ei satukkaan enää niin paljon ja jalkaakin saa nostettua ilman isompii kipui.

21+3
 
Mä kävin lauantaina hakemassa itselleni tukisukat, ja voi vide ku on hyvät!!Mulla on monena iltana ollu tosi kipeet jalat,turvoksissa,et hyvä ku kävelemään on päässy.Ku koko päivän touhuaa ja on jalkojen päällä ja nyt ku on kunnon tukisukat,kivut on hävinneet :D
Viikko sitten kävin toksoplasmoosi testissä ja tänään soitin tuloksen,negatiivinen!Mä oon niin pelänny ja valvonu öitä.ISO kivi vierähti kyl sydämeltä!!Meillä kun on toi kissa joka on ihan täysin ulkokissa,kissanhiekkaa mun ei tarvi vaihtaa,mut siltikin on mietityttänyt toi asia.Oon vaan niin helpottunut..

Muksuilla onkin nyt syysloma,joten kaikki kotosalla.Täytyy tästä lähtee ruokaa laittaan.

hemuliina ja viikkoja nyt 22+2
:heart:
 
Huomenta täältäkin!

Täällä edelleen saikulla, siis keskiviikkoon asti ja silloin taas lääkäri... On kyllä vähän "syntinen" olo, siis ku ei oo töissä ja ei oo mistään kipeä. Ihana ukkokultani kyllä jaksaa muistuttaa, että nyt ajatellaan vauvan parasta ja määrää mua aina lepäämään (jos joku ei muista: olen saikulla supistelujen vuoksi)

Asennoista ja liikkeistä: väliin ihan mahdotonta möyrintää ja sitten taas hiljaisempaa, juuri niinkuin muutki ootte huomanneet. Sitte vielä mä oon pannu merkille, että tietyt vauvan asennot lisää niitä suppareita. Ongelma tahtoo olla nukkumisasennossa, kun muutoinkaan on mahdollista valita enää oikean tai vasemman kyljen väliltä, niin on vähän ongelma kun tuo vasemmalla kyljellä nukkuminen aiheuttaa niitä supisteluja. Nimittäin vauva jotenkin "valuu" silloin tuonne alas ja kohta supistaa... ei kiva... :|

tänään tuli sitte 24 viikkoa täyteen eli oisko se noihin raskauskuukausikeskusteluihin liittyen 7. raskauskuukausi alkamassa =) Jotenkin toivoo, että sais pian vaikka 6 viikkoa lisää, niin ois jo paljon "turvallisimmilla vesillä". Nopeasti kyllä mennyt tähän asti, mutta nyt kun suuri huoli nuiden supistelujen takia, niin toivois lisää viikkoja...

Olen muuten tänään menossa katsomaan tutun tutulta vaunuja. Ne on vuoden 2007 brio nova kovalla kantokopalla ja heittoaisalla. Onko kellään käyttökokemuksia? Nyt äkkiä niitä kehiin, niin tietää sitten ollako vai eikö olla hyvät :LOL: (Kukahan se aikoi tehdä hankintoja vasta joulun jälkeen... oiskohan ollu joku nimimerkki lillip?!?! ;) )

Mukavaa viikkoa teille leidit ja maha-asukit!

lillip, jolla poksuu viikot eli 24 täynnä
 
Täällä on kanssa jonkin sortin energinen kausi :wave: Perjantaina siivoilin ja puuhasin kotona koko päivän (mm. pesin ikkunat ja leivoin mokkapaloja :p ) ja mulle siis harvemmin tuollaisia puuskia tulee "normaalitilassa" . Olihan se kiva, et on nyt paikat siistinä ja sai jotain aikaiseksi, mutta niin paljon olisi vielä hommaa. Täytyisi noiden kaappien siistiminen aloittaa kyllä! Tuosta energisestä perjantaipäivästä seurasi kyllä sitten aivan järkyttävä selkäsärky, eli en pystynyt kävelemään taikka edes seisomaan ja jos kävelyä yritin, niin piti olla joku tuki josta ottaa kiinni ja raahasin jalkaa perässäni. Lauantainakin oli tosi kipeänä selkä. Eli ilmeisesti tässä täytyy vain ottaa vähän rauhallisemmin, ja laittaa mies enemmän kotitöitä tekemään :saint:

Tänään olisi sitten tasan 4 kuukautta laskettuun aikaan. Hui, vähän taas alkaa jännittämään tämä raskauden loppuaika ja tietysti itse synnytys ja elämä vauvan kotiutumisen jälkeen. Hirmuista vauhtia tämä raskausaika on mennyt :eek: Ja päivääkään en kyllä vaihtaisi pois, vaikka niin kovasti kaikkea vaivaa onkin ollut!! Vaikka kävelemään ei pääse kunnolla ja yrjö lentää toisinaan, niin kaikki se unohtuu kun mötkö tuolla potkii :heart: Mun suosikkiharrastus on viime päivinä ollut se, että tuijottelen omaa paljasta masuani ja tarkkailen josko mötkö siellä myllertää. Niin suloistahan se on kun vatsan iho nytkyy ja pomppii, kaikki pahat unohtuu silloin :heart: :heart: Suosittelen lämpimästi muillekin tuota harrastusta :D

Niisku ja mötkis 22+3
 
Raskauskuukausista : Niin se tosiaan on että englanninkielisessä raskauskaleterissa raskausviikot ja -kuukaudet lasketaan eri tavalla kuin meillä suomessa. Törmäsin tohon juttuun joskus alkuraskaudessa kun lueskelin jotain enkunkielisiä raskaus- ja odotussivuja... Suomenkielisistä sivuista toi miajoki.com on ainakin yks hyvä mis on selkeesti jaettu viikot raskauskuukausiksi.

Täällä taas saikulla... Kuukausi sitten olin kolme päivää flunssan takia pois ja nyt kävin otattamassa työterveydessä nielunäytteen kun kaks päivää ollut kurkku ihan jumalattoman kipee. Ei ollut angiinaa mutta nielu tulehtunut ja närästys vielä ärsyttää sitä lisää, lämpöäkin oli vähäsen. Kolme päivää tuli saikkua laakista. Kävin apteekin kautta hakemassa Gaviscon-nimistä juotavaa närästyslääkettä että sais ton nielun rauhoittumaan, on kuulema täysin turvallinen mut ei kannata pitkiä jaksoja käyttää. Soitin vielä sinne teratologiseen tietokeskukseenkin kun halusin varmistuksen...
Mulla on tosiaan toi närästys alkanut ihan toden teolla tehdä kiusaa varsinkin nukkumaan mennessä, kahvinkin oon jättänyt siihen yhteen aamukahvikupilliseen mutta silti vaan korventaa, auts. |O

Jos kattois taas jonkun leffan aikani kuluksi...

t.Rosinante+Pötkö 24+1 (eli sillä 7. kuukaudella ollaan... ;) )
 
Juu, mä olen mennyt noissa raskauskuukausissa ihan sekaisin, kun luen välillä italiaksi, välillä englanniksi ja sitten taas suomeksi :LOL: Mutta mun Suuressa vauvakirjassa (WSOY ja Kaksplus) on myös itse asiassa jaoteltu että kuudes kuukausi rv21-24, eli siis ei 21. raskausviikko, joka olisi rv20, vaan tosiaan rv 21, joka olisi sitten 22. raskausviikko. Eihän noilla kuukausilla sinänsä ole merkitystä, vaan viikkojahan tässä kattotaan, mutta kun multa aina Italiassa kysytään, että monennellako kuulla mä olen, niin annan sitten jotain epämääräisiä vastauksia :LOL: Mutta nyt oon taatusti kuudennella kuulla ihan missä maassa tahansa, vai mitä? :D

Apua, illalla on rakenneultra. Toivottavasti pienellä on sydän ja muut tärkeät elimet kunnossa. Ja toivottavasti lapsivettä on tarpeeksi, jostain syystä olen viimeksi ollut sen määrästä huolestunut :p Olishan se kiva tietää se sukupuolikin, mutta se nyt on sitten sellaista plussaa, tänä aamuna katteltiin mun mahaa, ja muodosta huomasi kauhean selvästi, että se on peppu eteenpäin ja pää alaspäin, jos ei vaihda asentoa, niin ei vissiin näy myöskään tänään. Oli kyllä hassun näköistä, kun toi peppu näkyi siinä niin selvästi, masu olihan muotopuoli. Apua, nyt mä taas rupeen pelkäämään, että toi peppu näkyi niin selvästi, koska lapsivettä on niin vähän.

Näkyykö teillä muilla asennot myös masun ulkopuolelta? Tai näettekö jo potkut ihan paljaalla silmällä, eilen nimittäin sttu potkaseen just kun katteltiin mun mahaa miehen kanssa, ek akerta kun oikein näkyi se potku. Vai onko mulla nyt sitten jotain häikkää tossa lapsivedessä.... :eek:

Mun energinen kauteni taitaa kulua huolehtiessä :ashamed:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 21+1 :heart:
 
Lentis : Mulla kans näkyy potkut päällepäin, välillä hirmuinen poukkoilu päällänsä... :LOL: En uskois että sullakaan mitään häikkää se lapsiveden määrän kanssa on, meillä ainakin rakenneultrassa kaikki oli kunnossa ja lapsivettä tarpeeksi. Nyt kun sanoit niin tosiaan väistä maha on jotenkin eri mallinen, en oo vaan ajatellut asiaa. Onhan se selvää että missä asennossa siellä pötkötellään niin se vaikuttaa uloskin päin.

Tsemppiä rakenneultraan!
 
Heip, mullakin nyt 24 rv täynnä, ja tänään oli neuvola. Oli kyllä taas niin miellyttävä käynti, niin ku yleensäkin. Tosi mukava tuo neuvolantäti, ja nyt taas mukana oli th-harjoittelija. Harjoittelija hoiti mun visiitin ja vakkaritäti leikitti esikoista. Mähän voisin käydä tuolla vaikka joka viikko... :) Meillä kaikki hyvin: hb 128, verenpaine 118/67 (aika alhaalla?), pissa puhdas, sf-mitta 22 (pelkäsin pahempaakin, ei ole edes ihan yläkäyrillä), syke 150, niin kuin on tavannut ollakin.

Painoa vaan oli tullu kuukaudessa kaksi kiloa... :eek: Heti tota näköjään kertyy, kun en ole tarkkana. Jospa nyt taas motivoituis skarppaamaan tuon ruokavalion kanssa, kun tietää, että vähitellen oma syöminen voi tosiaan alkaa vaikuttamaan vauvan kokoon. Mä vaan oon mestari keksimän tekosyitä herkuttelemiseen, varsinki viikonloppuisin...

Mulla on nyt pari viikkoa näkyny liikkeet ulospäin. On kyllä tosi lystiä katseltavaa! =)

Vointeja kaikille!
 
lentoemo-76 Täällä ei näy potkut päällepäin, mutta mulla onkin se istukka siinä edessä. Välillä hyvä että edes tuntuu käteen, esim mies kun on yrittäny tunnustella niin ei. Eilen sitten ekankerran kun sen korva oli mun masun päällä niin prinsessa antoi kunnon muksun isäänsä korvaan, ja ai että sitä isukin riemua :D Ihan huvitti. kun mies oli NIIN tohkeissaan.
Toisaalta ohan se kai kiinni mahan rasvakerroksestakin?? JOs ei ole kuin nahka välissä, niin varmasti näkyy paremmin, mulla on kuitenkin myös tota vararavintoa, BMI 25 ;)

No rakenneultrassa sekin selviää, eikä tarvii murehtia :)

hm ja nöksy 23+4
 
Tsempit lentikselle ultraan :)

Mulla näkyy (ja tuntuu) liikkeet päällepäin vain joskus. Monesti tuntuu käyvän myös niin, että kun laitat käden mahan päälle, niin ei varmasti tuu sellasia liikkeitä mitkä tuntuis kädessä asti (varsinkin kun mies yrittää kokeilla).

Ajattelin tässä alkaa pikkuhiljaa ostelemaan vauvalle varastoon jotain vaatetta ym. Ainuttakaan en nimittäin ole vielä hankkinut joka on sinänsä aika uskomatonta meikäläiselle ;) Mutta mutta.. sanokaas viisaammat, miten paljon kannattaa ostaa vauvalle näitä pieniä vaatteita tyyliin 56 cm? Tai sitten esim 62 cm vaatteita? Mulla kun ei oo mitään kokemusta tästä asiasta ennestään :)

Kiittäen vinkeistä,
Jonniina 21+5 (joutuu muuten nykyisin miettimään noita viikkojakin, ei meinaa enää pysyä mukana :) )
 
Liikkeistä ja asennoista: Mulla siis ekasta meni todella kauan kun mitään liikkeitä tunsin ja etenkään näkyi. Silloin kohtu taaksepäin kallistunut ja istukka edessä. Nyt myös istukka edessä ja hipasuja tuntunut viikolta 14-15 ja kunnolla useamman viikon. Myös näkynyt päälle. Täälläkin tota vararavintoa enemmän kuin esikoisesta. Se taitaa olla vaan niin yksilöllistä. Jännä miten oppinut myös tunnistamaan noi asennonvaihdot tuolla masussa. Niin ja ne liikkeet näkyy ja tuntuu selviten tuolla ihan alhaalla vasemmalla puolella. Täällä kanssa haltioituneena tuijoteltu nykivää mahaa =)

Tajusin että olen ihan hulluna popsinut sellaista leipää missä on pellavansiemeniä. Niitä taitaa kyllä olla niin vähän ettei haittaa ole, vai?

Anitan tukivyö tännekin tulossa käytettynä kylläkin. Jos helpottaisi tuota lenkillä käyntiä. Uskomatonta miten nää kaikki kivut tuonne oikealle puolelle eksyvät. Oikeaa kättä särki ja koski ihan mielettömästi koko viikonlopun. Etenkin kun koitti taivuttaa taaksepäin. Nyt onneksi alkaa olemaan parempi. Oli ihan rampa olo :(

Mutta ihanaa aurinkoista syysilmaa!

Viikot taitaa olla nyt 24+1 (kohta varmaan iskee paniikki kun pitäisi isompaa asuntoakin alkaa miettiä)

Ke
 
Jonniina Meil oli esikol pari kappaletta 56cm bodeja ja potkuhousuja/puolipotkareita.Suurimmaks osaks ne oli noita 62cm.Kyllähän osa niistä oli vähän isoja,mutta meil ainakin poitsu kasvo tosi nopeesti et pian ne olivat sopivia. Sit on eri asia jos on tosi pieni vauva tai syntyy ennen laskettua aikaa niin sillon varmaan menee kauemmin noi 56cm.Meijä poika tosiaan oli syntyessään 3705g ja 49cm ja kasvo tosi hurjaa vauhtia.

Tääl vieläkin särkee pää,kun perjantaina hujautin sen esikon kans yhteen!! :ashamed: Rupee pian huolestumaan...!Otsaa jomottaaaaaaaaaa!! :snotty: Onneks poikaa ei sattunut!

Tyypin äippä ja Einari 23+0
 
Onko muilla muuten tulevat isät innolla katsomassa kokeilemassa mahaa? Niinku esim. Haavemamma kertoi.

Mua kun kismittää, kun tuo mies ei oo mun mielestä tarpeeksi kiinnostunut mun masusta ja sen sisällöstä. Kun kerran tunsi potkaisun, niin se riitti. Silloinkin piti ihan pyytää tunnustelemaan.

Pari kertaa oon asiaa sille harmitellut, jonka jälkeen se on ehkä seuraavana päivänä jaksanut teeskennellä tosi kiinnostunutta... Muutenkin mä odotan mieheltä tietynlaista erityiskohtelua, ja jos sitä ei saa, niin harmittaa. Se jaksaa ihan kiitettävästi hieroa mun jalkoja ja hartioita, mutta se taitaa olla ainoo luksus, mitä on tarjolla miehen taholta.
Saatteko (ja odotatteko) te muut miehiltänne erityiskohtelua raskaana ollessa?
 
Matma Esikkoa odottaessa mies oli enemmän mukana odotuksessa ja kuunteli masua ym.Mutta kyllä hän tässäkin odotuksessa ihan kiitettävästi on mukana,silittelee masua ja on korva kiinni mahas! =)
Mä en sillai odota mitään erityiskohtelua,mua enemmänkin vähän ärsyttää,kun mä en sais mitään kantaa ja sit kauhee valitus jos jotain vähän painavaa kannan!! :kieh:
Mies kyl hieroo jos pyydän ja tuo kaupasta välil jotain hyvää! :D Mulle tällä hetkellä luksusta on että mies hoitaa poikaa että mä saan levätä esim.viikonloppuisin!

Tyypin äippä ja Einari 23+0
 
jonniina: meil tuntuu olevan vauvassa "samaa vikaa" eli aina kun kättä laittaa masun päälle, niin johan loppuu potkut ja möyrimiset :LOL: Siksi mä nykyisin vaan tuijottelen mahaa kun kaveri siellä touhuaa, enkä vahingossakaan laita kättä masulle. Mieheni ei vaan ole vielä kertaakaan kokenut potkua, vaikka masun päältä näkyy kunnon harjoitukset :)

Matma: Mies ei ole ollut meillä mun mielestä tarpeeksi mukana tässä jutussa. Aina välillä hän jaksaa hetken olla kiinnostunut ja saattaapa jopa kysyä illalla, että onko kaveri potkinut, mutta esim kun sanon että nyt vauva potkii, niin se ei jaksa odotella potkua kuin puol minuuttia kun jo jatkaa muita hommia. Eli hän ei ole kertaakaan esim kuunnellut masua, ja pikkaisen kyllä harmittaa moinen. Lisäks mielestäni hän ei osallistu tarpeeksi kodinhoitoonkaan, eli anelemalla saan sen imuroimaan kerran kuukaudessa, siinä kaikki. Itse mm. pesin ikkunat viime viikolla ja kun en pystynyt sen jälkeen liikkumaan selkäsärkyni kanssa, niin jo taas puhuttiin, että ei pitäisi mun niin kovasti huhkia. No ei varmaan pitäisi joo, mutta kun mies ei itse tee mitään ja JONKUN noita juttuja on pakko tehdä :kieh: Mitään tuollaista luksusta kuin hieronta meillä ei harrasteta, ei vaikka pyytäisi. Välillä kun oikein ottaa päähän, niin tokaisen hänelle et mä tässä kasvatan sisälläni hänen jälkeläistään, et vähän vois jeesata tai edes pitää jollain tapaa mua arvokkaana ihmisenä. Kun se edes kerran tois vaikka kukkia tai ihan mitä vaan... :kieh: :kieh: Äh, nyt alkoi oikein sapettaa oikein kunnolla kun mietinkin koko ukkoa!
 
Matma Mies jonkin verran silittelee vatsaa/pitää kättään siinä päällä, mutta hänen harmikseen potkut tuntuu aina silloin kaikkoavan ;) Jaksaa kyllä optimistisesti aina todeta, että kyllähän ne vielä varmasti tuntuu. Sen kummemmin en mitään erityiskohtelua saa (tai ainakaan sitä itse huomioi :ashamed: ), mutta painavat tavarat mies kantaa. Oli kyllä hellyyttävää kun mies luki tässä äskettäin jostain neuvolan opuksesta ennenaikaisista supistuksista, niin sen jälkeen useasti muisti mainita niistä.. esim imuroidessa "eihän nyt vaan tuu niitä supistuksia" :heart:

muoks. Niiskunenä Jep, mitä lie ujoutta se "käden alta piiloutuminen". Oon kyllä lukenu siitä muualtakin, liekö sitten ihan yleistä :)
 
lentoemo-76 Kyl potkut näkyy kunnolla ulospäin ja tuntuu kans =)
Matma Mies on kyl innoissaan mukana mut ei se masua niin ihmmeemmin koittele(on mun ja miehen eka yhteinen ja miehelle eka).
Sillo koittelee ku sanon et kato ny ku möyrii. ULtrassa oli kyl iha paniikis ja kädet hikos ku niin pal jännitti =)
 
Moi! :wave:

Matma: ei meilläkään ukkeli osoita erikoisesti kiinnostusta vaavia kohtaan (viides tulossa mutta silti!) Eikä tämä mamma mitään erikoiskohtelua saa tai apuja kotitöissä juurikaan...harmittaahan tuo kun ei tämä mikään tavallinen olotila itselläkään ole mutta turha ukkelinkaan odottaa "kaverina olemista" tai mitään erityiskohtelua jos itse on tuollainen puupää |O ;) :whistle: .

KYRSÄ:Kävitkö neuvolassa??Voi hurja...ei vielä saisi noin supistella! Seuraavalla kerralla (jos tulee seuraavaa, toivottavasti ei ennen aikojaan) kipikapi lääkäriin. :)

Kaveri kävi eilen, jonkä näin viime viikolla edell.kerran ja kun hän huomasi masun niin silmät suureni ja tuumas, että herranjee kun se on kasvanut, tuo maha... :kieh: kai se sitten on....jotenkin itsestä se tuntuu niin pieneltä mutta jännästi oikean puolen kylkiluihin jokin jo painaa..?!?!? :eek: Viimeksi niihin painoi kun odotin tuota kolmosta(4530g) ja vasta loppuaikana....nyt vaavi ei voi vielä ylettyä sinne asti mutta asento voi toki olla sellainen, että ahdistelee sisuskalut tuonne kylkiluihin...tai jotain?! :xmas:

Päivänjatkoja mammat!! :wave:

T:Möökö ja murunen 23+1 :heart:
 
Potkujen alta karkaamista tapahtuu kans täälläkin. Mies on kaks kertaa sitkeällä yrittämisellä onnistunut tuntemaan. Tuntuu tosiaan että liikkeet loppuu siihen paikkaan kun käsi ilmaantuu mahan päälle.. Kumma juttu. Harmittaa välistä kun mä hehkutan meininkiä mahassa ja sitte mies koittaa kädellä niin ei mitään... :eek:

Erityiskohtelua mäkin saanut hiukkasen mutta kyllä aikalailla entiseen tahtiin menee noi arkirutiinit.. ;) Voi olla että sitten kun oikein tosissaan alan muistuttamaan maanpuolikasta niin silloin huomioidaan enemmän...

Maanantain jatkoja!

T.R+P 24+1

 
Niisku, mulla on ihan sama harrastus ollut tässä muutaman viikon! Sohvalla kun makaa ja vauva alkaa potkia on pakko nostaa paitaa ja tuijotella mahaa. Ihan hassun näköistä! Välillä näkyy tuolissa istuessakin, jos vauva on sivuttain ja potkii kylkeen.

Muutenkin liikkeet on selkeästi tulleet kovemmiksi koko ajan ja nyt on miehen lisäksi moni kaverikin tuntenut potkut. Eilen illalla ekaa kertaa jo vähän melkein häiritsikin kun vauvalla oli kova riehuminen päällä niin etten saanut nukuttua :D Piti oikein silitellä mahaa että rauhoitu nyt.

Erityiskohtelusta, en tunne että saisin sellaista osakseni enkä haluakaan. Mies on kyllä tosi kiltti ja jos pyydän vaikka tuomaan jotain niin aina tuo kyllä. Meillä mies imuroi muutenkin aina, niin siihenkään ei ole tullut muutosta. Ehkä meillä halitaan vähän enemmän kuin ennen. Enkä kanna mitään painavia asioita vaan mies hoitaa kyllä ne. Kerran ostin kaupasta liikaa ruokaa vahingossa ja mies tuli ratikkapysäkille vastaan ettei mun tarvinnut raahata niitä kasseja :)
 
Möökö: En käynyt vielä terkkarilla... Soitan sinne huomenna ja kyselen aikaa sinne neuvola-lääkärille. Tänään oli ihan kauhea hulinapäivä, ettei mitään rajaa....

Aamulla oli sellainen käsikynkkä-systeemi ton neidin kanssa, siitä suoraan kotiin syömään ja neidin kanssa allergiatesteihin. Alleriatesteistä suoraan mun ystävän luo naapurikaupunkiin katsomaan niiden vauvaa... Neiti on todella allerginen nyt sit varmuudella KISSOILLE, TERVALEPÄLLE, VOIKUKALLE ja NURMINATA-heinälle. ja me pähkäillään, että uskalletaanko ostaa hamsteria :(

-kyrsä näin vaan pikaseen ja nappula 21+3
 

Yhteistyössä