Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Charlottelle onnea tyttölupauksesta! :heart:

Tervetuloa mytty09 :flower: !

Möökön gallup: Olimme miehen kanssa ihan varmoja, että tulee poika. Outoa,koska olen aina siis haaveillut tytöstä, ja mies sanoi suoraan toivovansa tyttöä. Mahan muoto sai kaikki Italiassa veikkaamaan poikaa, on sellainen edessä ja suht kapea. Iho alkoi kukkia ihan kamalalla tavalla, niin että itse aattelin johtuvan pojan testosteronista, mutta ehkä se olikin just sitä "tyttö vie äitinsä kauneuden" ;) Italiassa mulle sanottiin myös, että tyttöä odottaessa naama pyöristyisi, no mulla se on vain kaventunut. Sellaisen jännän jutun mulle myös paljastivat, että tyttöä odottaessa rinnat kasvaisivat enemmän kuin poikaa odottaessa, se kyllä on pitänyt paikkansa, kun B-kupista on tullut runsas D-kuppi ja näyttää vaan kasvavan entisestään... Pahoinvointia ei lainkaan, mikä sekin viittasi poikaan, ruokahalua valtava, maistuu sekä suolainen että makea :p Eli perinteisesti ajateltuna mun oireet kertoivat muka enemmän pojasta :D Niin ja syke np-ultrassa jotain 160 ja rakenneultrassa 156. Hurjan vilkas, potkut tunnettu aikaisin, myös ultraaja sanoi, että on kyllä tosi vikkelä tapaus.

Tänään sitten saatiin ostaa ekat vaaleanpunaiset vaatteet :heart: Mies niitä alkoi itse asiassa kattelemaan, muutenkin mies olisi kovasti jo ostelemassa vaikka mitä.

:heart: lentoemo ja lentäjän tyttönen 21+2 :heart:
 
Möökön galluppiin Meillehän ei nyt 100 % varmasti sanottu että poika (eipä kai sitä voi sanoakaan), mutta melko varmasti ;) ..mutta kuitenkin, viikoilla 7-10(?) tosi etovaa oloa, väsymystä, huimausta, mutta kertaakaan en oksentanu. Päänsärkyä on ollu vaihtelevasti koko ajan. Naama (sekä selkä ja rinta) alkoi kukkimaan tosi kovasti alkuraskaudessa, kukkii tosin vieläkin, mutta huomattavasti vähemmän. Tuntuu että karvat kasvaa käsissä ja jaloissa nopeemmin kuin ennen ;) Verenpaine tosi matalalla. Paino noussu paljon, ruokahalu on kyllä älytön ja sekä suolainen että makea kelpaa. Vauvan syke 146 ja eilen 140 paikkeilla. Vatsa on ehken enemmän edessä, takaapäin ei näy että oisin raskaana :)

Jonniina ja rv:t tasan 22
 
Ilmottaudun jengiin mukaan! Tämä palsta on ollut jotenkin niin ihana ja meikäläisen tyyliin sopiva:)

Eli laskettuaika 27.2 ja toista odotellaan. Ensimmäinen tyttö syntyi maaliskuussa -05 ja tässä välissä on ollut yksi alkuraskauden keskenmeno ja kohdunulkoinen raskaus. Pco on taustalla ja tämä pienokainen sai alkunsa vähän yllärinä melkein heti kohdunulkoisen raskauden jälkeen.

Viikkoja nyt siis kasassa 20+6 ja ultrassa vahvasti veikkasivat tyttöä tulevaksi :heart: Helpottaa ainakin vaatevarastojen osalta ja mietiskelin ettei toista äitiyspakkausta sen takia otettaisi. Isä toivoi kovasti poikaa, joka jatkaisi jääkiekkoperinnettä. Ja ehkä vähän minäkin toivoin poikaa mutta oikeasti molemmat on ihan yhtä mieleisiä =)

Ihania nämä teidän jutut täällä ja niin ajankohtaisia minullekin:

Palaan vielä seksiin. Ei voisi vähemmän kiinnostaa kun supistelee heti ja paikat hellänä. Mies ei meinaa ymmärtää kun sille seksi on todella tärkeää. Tuntuu etten uskalla edes halailla ja pussailla kun luulee heti että nyt seuraa seksiä. Rasittava.

Joulua olen myöskin mietiskellyt. Viime jouluna miehen ja minun perheeni olivat ensimmäistä kertaa meillä, sitä ennen olemme ollet minun vanhempieni luona koska olen ainokainen. Nyt en jaksa varmasti meillä juhlia järjestää, joten katsotaan nyt minne menemme herkkuja syömään. Odotan kovasti syömistä!

Liikkeitä tunsin viikolla 18 ja ekassa jo viikolla 16. Siellä mukavasti potkii alavatsaa. Mies ei vielä ole tuntenut kun toinen lopettaa kun laittaa käden masulle. Istukka on etuseinässä.

Kohtelu miehen osalta on pysynyt normaalina. Ihan itse saan puita kantaa uuniin ja touhuta. Tosin ei tuo haittaakaan:) Viimeksi jouduin supistelujen takia sairaslomalle viimeiseksi kahdeksi kuukaudeksi, joten tässä raskaudessa aion ottaa iisimmin rasituksen kanssa.

Gallup: Minulla on ollut niin erilaiset raskaudet kyllä vaikka tyttöjä molemmat näillä näppäimillä onkin. Rinnat kasvaneet tällä kertaa jättimäisiksi, tosin ihan pienet ne ei ennen lapsia olleetkaan. Kasvojen ihossa ei ole mennyt huonompaan eikä parempaan suuntaan, viimeksi oli niin kaunis ettei ikinä ole ollut. Mieli on ollut aina tasainen, kai. Ekassa ei ollut pahaaoloa kuin kolme viikkoa, maha pieni ja "poikamainen" ja suorastaan hoikennuin ja hehkuin. Nyt pahaolo oli karmea ja kesti kolme kuukautta ja levenen.

Elämäntilanne tietysti on toinen kun olen töissä ja täällä stressatessa herkuttelen enkä pääse liikkumaan niin paljon kuin ekalla kerralla. Ja ikääkin on neljä vuotta enemmän:) Hirveä stressi on tuosta herkuttelusta vaikka painoa ei ole tullut kuin 2kg lisää. Tuntuu silti että kaksoisleuka kasvaa ja vyötärö-lantioseutu levenee huimasti. Johtuu varmaan että lihakset ovat muuttuneet läskiksi...Ei se painokaan silloin niin nouse vaikka leveyttä karttuu...

Hirveän energinen kausi on menossa ja kaikkea kotona touhotan! Hyvä niin mutta sitten iltaisin supistelee ja muistuttelee rauhoittumaan. Onneksi mitään hankintoja ei tarvitse tehdä mutta toisaalta tämä odotus tuntuu vielä pitemmältä kun ei ole kuin laitella kaikki valmiiksi.

Miten teillä on isommat sisarukset mukana odotuksessa? Meidän 3½ vuotiaalle kerrottiin kyllä heti että vauva on tulossa ja muistaa nykyään kaikille siitä kertoa. Alusta asti hän oli varma että tyttö tulee eikä suostunut pojalle miettimään nimeä. Nyt on kuulemma ihan nimen kanssa hoitajalle puhunut vauvasta. Siis itse keksimällään nimellä:) Hyvin ymmärtää varoa mahaa ja kyselee että joko kohta vauva otetaan pois. Ei taida reppana ymmärtää että enää ei sitten kaikkea huomiota saakaan.

Mutta täytynee jatkaa työntekoa:)

 
Galluppiin sen verran että meillehän ei oo mitään lupauksia kumpaankaan suuntaan annettu muuta kuin terkkarin mukaan sykkeetkin voisivat jotain kertoa. Pötkön sykkeet olleet siinä 130n tietämillä ja tosi vahvan kuuloisia, eli vahvistais mun poikaoloa...
Mulla kans maha semmonen kapee ja edessä, kiloja ei oo tullut kuin se 3kg eikä raskaus ainakaan miehen mielestä näy takaapäin. Mulla kasvoi tissit silloin alkuun aika hurjasti mutta nyt on olleet samanlaiset jo pitkään. Naama ei oo kukkinut yhtään ja posket vaan kaventuneet. Säärikarvatkin kasvaa nopeammin kuin ennen enkä oo ollut yhtään kiukkuisempi kuin ennen odotusta, ehkä päinvastoin säyseämpi. Suolaista ja makeaa tekee vaihdellen mieli. Ja sitten on ne mahakarvahöytyvät :)
No, aika näyttää miten käy mutta poikaolo on vahva.

Tukiliivin hain äsken kuntoutuksesta lainaksi. Fysioterapeutti ihmetteli kovasti että miten mulla jo selkä vaivaa kun mahakin on vasta noin pieni! Selostin häntäluuprobleemani mutta oli silti vähän epäuskoisen oloinen.. :eek: Höh, luulisi että tossa ammatissa näkis joka näköistä odottajaa. Kaikkihan me ollaan yksilöitä. Liiville oli normi laina-aika ruhtinaalliset 1kk! Laittoi mulle 2kk ja sanoi että soittamalla voi neuvotella vielä lisäaikaa jos tarvii. Toivottavasti se ois toimiva.

T.R+P 24+3

 
Hei!

Nyt en enää malta olla liittymättä mukaan, jos vielä mahtuu. Olen seuraillut keskustelujanne ihan alkuraskaudesta asti niin, että tunnutte jo ihan tutuilta vaikken ole itse aikaisemmin kirjoittanut. Ehdin yleensä niin harvoin koneelle, että ajattelin ettei kannata liittyä jos en sitten kuitenkaan saa kirjoiteltua. Nyt sivustaseurailu sai kuitenkin riittää.=)

Vaikken ole aikaisemmin itse kirjoittanutkaan, olen saanut teiltä kyllä tukea ja vinkkejä ja lohdutusta / hyviä nauruja kohtalotoverimielessä niin paljon, että ei muuta kuin iso kiitos :flower: Toivottavasti voin jatkossa tarjota samaa myös teille.

Laskettu aika minulla on 4.2. ja synnytyssairaalana Kätilöopisto. Vointi on ollut aika samanlaista kuin monella täällä, eli alkuraskaudesta yökötystä, kiukutusta ja väsymystä mutta nyt jo paljon aurinkoisempaa oloa. Monen mainitsema energinen vaihe tuntuu olevan mullakin meneillään, harmittaa vaan että siitä iso osa menee nyt sairastellessa hukkaan.

Jokin aika sitten täällä valiteltiin suosikkifarkkujen pieniksi jäämistä. Kokeilin tällä viikolla siskoni antamaa Bellybeltiä, jolla saa napin ja leveän kuminauhan avulla housuja väljemmiksi. Suosittelen! Ainakin babyidea.fi näytti ko. tuotetta myyvän. Ainoa ongelma oli, että matalat housut tuppasivat vähän valumaan kun vyötärö oli niin väljä.

Vauvavakuutuksista pyysimme tarjousta Fenniasta. Tarkasti asioita selvittävä kaverimme oli todennut tämän omasta mielestään parhaaksi, joten emme tehneet vertailutyötä uusiksi vaan luotimme hänen arvioonsa. =) Pyysimme siis tarjouksen jossa siirtäisimme kaikki vakuutukset sinne, toki vertaamme nykyiseen tarjouksen saatuamme, mutta tämä vaikutti edulliselta ja hyvältä.

Meillä on sukupuoli jäänyt vielä arvoitukseksi, joten gallupiin en pysty osallistumaan. Meillä molemmilla on jostain syystä tyttöolo - saapa nähdä..

Mukavaa syyspäivää toivotellen
Hepu79 ja Tyyppi 24+0
 
Kiva kun vieläkin tulee paljon uusia meidän joukkoon :) Tervetuloa! :flower:

gallup mulla oli siis aivan 100varma poikaolo. Pahaa oloa oli parisen viikkoa alkuun, rinnat kyllä lähti heti kasvuun, alussa kasvo hirveetä vauhtiasäärikarvat,nyt on huomattavasti normaalia hitaampaan tulleet (tyttöoire kuulema tuo hitaus:D) ja naama kukkii hirveästi ja olen kiukkunen kun ampiainen. Silti olin varma että poika tulee, vaan tyttööhän ne lupaili. :)

vakuutusta en ole vieläkään ehtinyt edes miettimään. Tuntuu et hirveesti on kaikkee touhua koko ajan ja häärään ku päätön kana joka suuntaan, eikä ehi muka puoliakaan mitä pitäs. Ja sit toisaalta on olo etten saa mitään aikaseks ku laiskottaa.


labello ja mytty23+3
 
Tervetuloa mukaan uudet kanssaodottajat!

Ihanan aurinkoinen päivä tänään. Yritän tässä löytää alkuun jotain positiivista... :|

Nimittäin kävin äsken siellä kontrollilääkärissä viikon sairasloman jälkeen... Menin suurin toivein, että saisin luvan mennä töihin ja myös täällä kotona käyttää hyväksi sitä monen mainitsemaa energistä oloa... MUTTA... :'( Kohdunsuun tilanne on rennosti ottamastani viikosta huolimatta edennyt ja siis tässä vaiheessahan on sanottava että asia on pelkästään, vain ja ainoastaan huono. :(

Sijaiseni (on mulle tuttu) soitti ja kysyi millä mielin olen... en oikein tiedä... Kuten aiemmin kirjoitin, sanoisko vähän hölmö: olla nyt tekemättä mitään, kun ei oo mistään kipeä. Supistuksia kuitenkin tulee heti,jos liikkuu/tekee vähän enemmän... Ja toisaalta siis on kauhea huoli vauvasta!!! Kunpa pysyisi vatsayksiössään vielä moooonnnnnnttttta viikkoa...

Muuten neuvolassa kaikki ok: pissa puhdas, hemoglobiini 124, paineet 106/60, vauvan syke 144.

Tyttö/poikaoloon: meillä siis ennestän kolme tyttöä ja kaikki raskaudet aivan erilaisia!!! Enää en siis osaa luottaa tuntemuksiini! :LOL: :LOL: :LOL: Nyt siis kysytty ultrassa, jossa varovainen arvio annettu (mutta on siis mun ja miehen salaisuus).

Kaikesta huolimatta nauttikaamme kauniista lokakuisesta syyspäivästä!

Toivottelee lillip 24+2
 
Tervetuloa AngelaAnakonda ja Hepu79!!! :flower:

sisarusten suhtautumisesta: Me kerroimme lapsille (2,5v, 4,5v ja 6v) heti np-ultran jälkeen rv 13:lla. Kaikki olivat innoissaan, vaikka nuorin ei edes tajunnut mitään, mut innoissaan sekin kiljui :LOL: Nyt puhaltaa uudet tuulet.... :( Esikoiselle vauvan tulosta on tullut oikea peikko! Kun hän kuuleekin sanan "vauva" niin hän suuttuu ja saattaa paiskata vaikka jonkun tuolin kumoon. :'( Kertoikin yksi päivä, että haluaa vauvan kuolevan mun mahaan. :'( Kauheaa tästä tekee se, että poika ei ole ikinä ollut agressiivinen ja aina ollut niin lempeä ja HERKKÄ! Ajattelee toisten tunteita tosi paljon eikä halua loukata ketään. Nyt tuo on kun eri poika. Jos mulle olisi puolivuotta sitten kerrottu, et millainen poju on puolen vuoden päästä niin en olisi uskonut sanaakaan! Niin suuri muutos on tapahtunut!!!! Ens maanantaina olisi neuvola ja mennään sinne esikoisen kanssa kaksistaan. Siitä jo neukkutädille soittelinkin ja kerroin faktat. Hän itse suositteli, et mentäisiin kahdestaan sinne, että saisi jutella pojan kanssa.
Neiti 4,5v on ihan innoissaan ja puhuu vauvasta varmaan joka 10. minuutti. Välillä tulee jo korvistakin kun aamusta alkaen kuulee "nyt se vauva syö kun säkin syöt", "nyt se vauva heräs kun säkin heräsit", "nyt se vauva leikkii ajavansa autoa kun säkin ajat".... :D

Neuvolaan soitin tänään ja kyselin, että saisiko neuvolalääkärille aikaa mahd. pian? se lääkäri on sairaslomalla tän viikon ja olisin joutunut omalääkärille, joka on nuori MIESLÄÄKÄRI, että NO THANKS! Terkka vielä sano, ettei ne välttämättä osaa sanoa kohdunsuun oikeaa tilannetta kun eivät ole erikoistuneet raskaana oleviin äiteihin. Jotenka sain ajan äitipolille perjatai aamuksi. Taas ultraan!!!

Mut arvatkaas mitä tää mamma on tässä tehnyt pari tuntia.... Laittanut vauvan vaatteita kaappiin. Eli siis eka siivonnut kaapin ja järjestellyt hyllyjä uuteen järkkään ja laittanut vaatteet kaappiin. Pessyt en vielä ole, mutta näin nään tarkemmin, että mitä vielä pitää ostaa lisää :saint: Pestään sit joskus vuodenvaihteen jälkeen.... Mut olis kyllä voinut jättää ton hyllysiirto-operaation tolle ukolle, sillä nyt supistaa ja kovasti. Mut ehkä tää tästä kun hetken huilaa välissä.

-kyrsä ja nappula 21+5
 
:wave: Moikkis!!

Tervetuloa uudet!! =) =)

Kiitos galluvastailijoille, mielenkiintoista!! =)

Voi herran pieksut, mikä päivä....siivousta, siivousta ja siivousta...nyt oli pakko istua ja vetäistä karkkia massuun, että mieli rauhoittuu. En tiedä, mikä raivotar musta on nyt oikein puhjennut...muksuille tulee kiljuttua kun sotkevat jne.....ja kun yksin joutuu kaikki tehdä niin hermo menee.Osaispa ottaa rennommin noi asiat mutta kun kaikissa meissä asuu pieni perfektionisti :D :D :D . :p Suklaa auttoi..... :p

Mukavaa keskiviikonjatkoa teille mammat!!

Terkuin, Raivotarmöökö ja pikkumuru 23+3 :heart:
 
hei kaikki.
täällä olo on ihan ok ollut, mutta selkä ja häpyluu on kipeä. sen takia jäin tänään kotiin, vaiikka olisi ollut iltavuoro. työterveyteen en viitsinyt edes soittaa, mutta oma neukkutäti pyysi käymään hakemassa sairasloman illalla klo. 18. oli sitä mieltä, että yksi päivä ei riitä...mutta en suostu ottamaan kun tän pvn, huohenna on pakko mennä.
La pitäisi lähtee ikealle, ja matkaahan on se noin 500km, kyllä on varmaan mukava istua koko pv autossa, siis yhteensä noin 10h, edestakas, huh.
Mulle ei ole tavan vaatteet mahtuneet päälle enää rv 7 jälkeen, joten äitiyshousut olleet kovassa käytössä. Niitä mulla onkin ehkä 6kpl. Nyt vaan alkavat jo nekin ahdistaa, kun kuitenkin niissä jonkinmoista saumaa on kaikissa. Juuri postista hain huutamani samettihaalarit..aivan ihanat! TUkee eikä paina mistään!
Minua ei juuri mies huomioi erilailla. Edelleen kun hän itsekin on aika kipeä. (tippui katolta heinäkuussa). Kepeistä on jo päästy, mutta sairasloma jatkuu, eikä jalka kestä oikein kävellä. Joten kyllä se olen yleensä minä, joka puut kantaa alhaalta ylös, uunin luo. Hierontaa kyllä saan, sitä pyydettäessä, ja kovasti mies lasten kanssa vauvasta juttelee, ja myös vauvalle mahan läpi hihkuu.
KYLLÄ sitä sitä syntymää jo kovasti odotellaan. Masukin kun on jo niin iso, ettei työssäkäynti oikeasti oikein enää suju. Kolme suihkutustakin kun pvssä tekee mummoille, ahtaissa pienissä vessoiässa, niin voi voi sitä tuskaa!
KELAn peperit on pistetty eteenpäin palkanlaskennan kautta, ja nyt vaan odotellaan "tuloksia".
RASKAUDET: Meillähän kaikki on tyttöjä. Nyt ainakin voin sanoa, että hehkun. Naama on ihanan silkonen, eikä juuri edes rasvaannu=) Pahoinvointi on voimistunut jokaisen raskauden myötä, ja loppunut aina n.rv15. Sykkeet kaikilla ollut 140-150. Kaikki tosi eloisia ja potkivia yksilöitä.
Minä olen ennen saanut raskauksissani tksta lainaan tukivyön, mutta nykyään tämä kaupunki ei niitä enää lainaa, tylsää. Itse olen netistä huutanut jonkun ihmeellisen tarravyön, josta en kyllä älyä, miten sen tulisi tukea? tasapaksu tarranauha, onko jollain käyttökokemuksia???

jaana ja AINO rv24..eli(rv 25 käyntiin..jeeeee!)
 
Heips!
Vauvalla on nyt hikka ku hyppii tuolla tasaseen :whistle:

Galluppiin: Eli meillä on ennestään kaksi poikaa ja tämä kolmaskin on 100% varmuudella poika! Alussa joskus rv 6-9 oli hieman etovaa oloa ja vasinkin silloin ku ei saanut heti ruokaa ku olis pitäny! Tissit tuntui alussa olevan myös kasvaneet, mutta nyt ne on palautuneet ennalleen :eek: Nälkä on usein, enempi tekee mieli ehkä suolaista, mikä alkaa näkymään jaloissa turvotuksena! Eli pitäs vissiin vähän rajottaa suolaakin!
Muuta oireita ei juurikaan ole ollut. Maha on tuossa edessä eikä näy taaksepäin, niinku aiemminkin.
Tänään oltiin isomman pojan kans kerhon syysretkellä Peurungan kylpylässä. Linkkimatka oli jotenkin hirveä, auto hyppi ja pomppi ja heilu vaikka mihin suuntaan ja mä en tienny oikein miten olis istunu ku tuntu, että vaan supistaa! Aattelin että siellä vedessä on sit mukava köllötellä, mutta jotenkin se vesikään ei jostaan syystä tuntunutkaan mitenkään kivalle :|
Ja ku oltiin miehen kans suunniteltu että marraskuun alkupuolen lähdettäs kahdestaa 1 yöks Rauhanlahden kylpylään viettämäään mun 30 v synttäreitä! Niin en tiä enää onko hyvä vaihtoehto sekään jos ei tuo vedessä olokaan tunnu kivalle! Pitää miettiä vielä!
Meillä olis sillon jäämässä pojat kotiin ja mun sisko olis perheineen tulossa meille kattomaan noita, mutta tuo pienempi ei ole ollut vielä äitistä ja isistä erossa yhtään yötä! Varmasti pärjäisivät kyllä, mutta mä en tiedä hennonko mä jättää sitä vielä :'( kait se olis jätettävä! ( 1v3kk ) ja toinen 4½v joka mielellään jää!
Rv 23+2 :wave:
 
Labello: Laskettu aika on 19.2.

KYRSÄ: Juuri tultiin ultrasta, käytiin Lahdessa Hemossa (mikä Terveystalo se nyt nykyään onkaan), maksoi KELA-korvauksen jälkeen noin 160 euroa ja sinne piti viedä oma DVD-levy jos sellaisen halusi.. Niin ja ihania kuvia on nyt vaikka koko suvulle jaettavaksi! :) Mytty voi oikein hyvin, kaikki rakenteet oli kunnossa mutta lääkärikin sanoi että ei ole pitkiin aikoihin nähnyt niin siveää vauvaa kun ei millään avannut jalkojaan kunnolla! :) Eli siis sataprosenttisesti ei uskaltanut sanoa mutta kuulemma erittäin vahva "neitifiilis" oli... Meille se tietty on ihan sama kunhan pieni voi hyvin!! Niin painoarvio oli 495 grammaa..

Möökön galluppiin: Meillä miehen äiti sanoi jo mun alkuraskaudesta että tyttö tulee kun hänellä kuulemma oli tytöistä ihan samat oireet. Olin kovin pahoinvoiva ja väsynyt, päätä särki aika reilusti mutta siinä ne sitten olikin ne oireet. Vielä ei ainakaan oo naama kukkinu tai mitään..
 
Labello; voisitko vaihtaa mulle la 4.2.09, kiitos!
Ompa aika mennyt taas hurjaa vauhtia eteenpäin. Kävin jo 1.10 rakenneultrassa, mutta nyt huomasin taas lukuessani, että en ollut ilmoittanut, että la muuttui 6 aikaisemmaksi. Niin kävi myös 7 sitten edellisen kohdalla. Kaikki oli ok. Mitään mittoja ei laitettu korttiin ylös, mutta yritän muistaa kysellä sitten ensi viikolla neuvolasta mitä sieltä oli ilmoitettu. Kelaan on kaikki lomakkeet palautettu ja äityispakettia odotellaan innolla, ainakin isommat lapset :p
Lapsille selvisi tää vauva homma vasta silloin 1.10 aamulla kun kyselivät, että miksi heidän ei pidä mennä kouluun ja mitä äiti tekee lääkärissä. No kyl on iloista porukkaa ollut ja innolla odottavat tulevaa. Pojat toivoo poikaa tietysti ja tytär tyttöä niinkuin isäkin. Itsellä on vain tunne, että poika voisi olla. No ultraaja ei sanonut varmaksi, mutta heitti myös että poika.
Ostoksia on tehty uudelle perheenjäsenelle, on vaatteita vaikka kuinka paljon ja nyt sit jo uusi kaukalo ja matkarattaat. Olen ostanut aika neutraaleja värejä; beige ja keltainen, mutta on kyl muuan ihan selvä poikaväri; vaaleansininen ja tummaruskea. Yhtään ihan selvää tytön vaatetta en ole uskaltanut ostaa.
 
GALLUP: Poika tulossa, syke yhden kerran kuultu vasta, oli 140, vointi ollut tosi hyvä alun heikotuksen ja pikkuväsymyksen jälkeen, poika pitää kuin kukkaa kämmenellä kuulemma. Ei ole iho-ongelmia, moni sanookin hyvin hehkeäksi että varmasti on tulossa poika :whistle: suolaista ja rasvaista tekee enemmän mieli kuin makeaa. öö... ei kai muuta, maha kylläkin näyttää minusta pyöreältä ja leveältä mutta monet sanoo että takaapäin ei edes tajua raskauttani, eli omat muodot tallella..

absa ja atso 21+2
 
Mae
Uusille tervetuloa :flower:
Ja sitten heti omaa napaa eli ultrakuulumisia. Mullakin meni siis oma tyttöolo ihan mönkään POIKA olisi siis tulossa. 100 varmahan se ei ole ennen kun on maalimassa, mutta ei siitä oikein voinut erehtyä :D Painoarvio oli 388g ja muutenkin kaikki oli loistavasti. Istukka takaseinässä ja siksi ihmettelenkin ettei potkut tunnu muuta kuin mahan alalaidassa, outoa. Toki pääasia että tuntuvat.

Kyllä on nyt helpottunut olo. :)
Eilen iski karu totuus mulla päin näköä, mulla ei mene YKSIKÄÄN talvitakki päälle |O Mistä pirusta mä nyt saan jonkun takin itelleni?

G: Mulla tekee kanssa enempi suolasta mieli kun makeaa. Sykkeet on kerran ollu 150 ja aina sen jälkeen 140. Iho on tosi paljon paremmassa kunnossa kun aikaisemmin, mikä sekään ei tarkoita että olisi hyvässä kunnossa (vaivana aikuisiän akne :kieh: )

Mae rv21 tasan
 
KYRSÄ joo liitoskipujahan ne :/
Mulla oli ekassa raskaudessa pari viimestä viikkoa häpyluu kunnolla kipee ja samoin ponnistusvaiheessa siihen otti ihan kunnolla.
Toisesta alkoi liitoskivut joskus rv 27 ja kesti loppuun asti, hyvä että pääsi kävelemään!
Nyt kolmannesta on välillä jo tuikkinut tuohon luuhun samoin nivusiin ja muihinkin alapään luihin! Pidempi kävely sekä pitkä istuminen mulla ainakin pahentaa! ( ihan sama onko kova vai pehmeä tuoli ) Nyt nukkumaan :wave:
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista, oli jo nimetkin näköjään lisätty listalle, mukavaa! =)

Onnittelut ultrakuulumisista ja lillip:lle tsemppiä lepäilyyn. :flower:

En kyllä tosiaan ole ihan oma itseni tän energiapuuskan kanssa: tulin juuri kotiin - kävin ulkona syömässä parin kaverin kanssa vaikka olen vielä saikulla ja lämpöä oli mut ajattelin et se ei juuri rasita - ja nyt, kymmenen jälkeen kipeänä kotiin tultuani aloin järjestellä vaatekaappia. Normaalisti olisin taudista riippumattakin mennyt suoraan sänkyyn tai hetkeksi sohvalle töllön ääreen. Ihan päätöntä, vielä kun on parina päivänä supistellut jonniin verran - lääkäri arveli että tämän pitkittyneen flunssan/keuhkoputkentulehduksen aiheuttama rasitustila kropassa aiheuttaisi niitä. Joten kaiken järjen mukaan pitäisi ottaa iisisti, mutta tuntuu ihan mahdottomalta.

Nuo erilaiset kivut ja säryt on kyllä vihoviimeisiä ainakin näin esikoista odottaessa, kun ei tiedä mistä pitäisi huolestua ja mistä ei. Mullakin nivusiin ja millon mihinkin sattuu tuon tuostakin, ja ennen kuin tunnistin ekat todelliset supistukset niin luulin niitä muita kipuja välillä supistuksiksikin enkä sen takia uskaltanut vähään aikaan urheilla.. Hölmöä. Häpyluun en kyllä muista olleen kipeä mutta kaipa tässä vähän joka paikka venyy ja paukkuu. ;)

Öitä!

 
Hei uudet ja "vanhat" :flower:

vakuutukset Esikoiselle me otettiin vakuutus Tapiolasta. Ollut hyvä, tosiaan vaan 45e jos hakee korvaukset kerran vuodessa! Vakuutusmaksut pienenevät käsittääkseni vuosittain lapsen vanhetessa, nyt 2v oli n.230E. Ollaan otettu se lapsen syntymän jälkeen koska en oman terveydentilan vuoksi olisi saanut sitä raskausaikana, sama juttu siis nytkin. Vakuutus on ollut tosi hyvä, ollaan käyty samalla lastenlääkärillä jolle löytyy aina nopeasti aika, kulu on n. 70e/krt.

Oma napa voi hyvin, joskin pullahtamassa ulospäin.. aika kamalan näköistä. Potkuja tuntuu selvästi eniten 21-23 välillä, aamuisin on aika hiljaista. Ihanaa on, ettei ole tarvinnut käydä öisin pissalla! Supistuksia on vähemmän, ollut jopa supistuksettomia päiviä :)

Hyvää yötä!
MinniG 24+1
 
Aamuärinää....

Väsyttää ihan hirveästi ja olo on huono/tukala. Tällä viikolla on supistellutkin jostain syystä mikä kulkee näköjään tuon väsymyksen kanssa yhdessä. Mietin että ilkeäisinkö kysyä saikkua vaan väsymyksen perusteella että saisi pitkän viikonlopun.

Ja ahdistaa tuo makean mättäminen kun sitä nyt kotona laivatulaisina on runsaasti. Ei edes tee mieli mutta mättää vaan kun väsyttää. Ja sitten huono omatunto kun ei tule liikuttua vastineeksi.

Me ei ekan kanssa otettu vauvavakuutusta. Korvatulehduskierre oli toisena talvena mutta onneksi ihan hyvin päästiin aina julkisella ilmaiseksi lääkärille kun lapset ovat etusijalla. Mielessäni laskeskelin että +-0 meni kulut olisi vakuutus ollut tai ei. Pitää nyt miettiä miten tällä kertaa tekisi.

Meillä odotetaan nyt virallisesti joulua. Tyttö joka ilta sanoo ettei mene nukkumaan ennen kuin joulu tulee, ei taida ymmärtää mikä se oikeasti on:) Odottaa vaan lahjoja kun kaupassa sanoin että ehkä se Joulupukki tuo. No äiti odottaa kyllä yhtä kovasti kanssa, koska ajattelin pyytää lahjaksi kirjan jota olen himoinnut pitkään. Ja saa vaan viidellä lomapäivällä kahden viikon loman!

Mulle tuo joulu on jotenkin taitekohta odotuksessa koska mietin että sinne kun jaksaa niin sitten ei tarvitse enää töihin tulla jos ei oikeasti jaksa. Odottelen äitiyslomaa kovasti! Toivon että se olisi jotenkin seesteisempää ja stressittömämpää aikaa ja voi miettiä mitä tulevaisuudelta oikeasti haluaa. Nyt menee vaan virran mukana. Mutta kotiarki väsymyksineen ja tylsistymisineen varmasti vähän rassaa:)

Millä viikoilla te vielä uskaltaisitte matkustaa? Miehen ainoa lomapätkä lähiaikoina on jouluna ja kyseli lähdettäisiinkö silloin etelään. Mutta kun viikkoja on silloin jo kasassa about 30.

Matkakuume olisi kova! Taidanpä käydä katsomassa olisiko mitään tarjolla:)

Angela
 
Angela: Me peruttiin 2 vkon Thaimaan-matka, joka olis osunut äippäloman alkuun, n. viikoille 32-34. Joulumatka, menetin 200 euroa varausmaksuina. :/ Harmittaa, mutta toisaalta ei sitten kumminkaan harmita, koska vauva on toivottu juttu, ja en tiedä miten oisin kuumuudessa jaksanut enää niillä viikoilla + lentomatkat. Lisäksi Thaikuissa on aina salmonellariski olemassa, ja muutenkin mahatautivaara, joka sekään ei ole varmasti mukava loppuraskaudessa. Aiemmissa raskauksissa olen matkaillut pienillä viikoilla <20 ja hyvin on mennyt.

Tyttö/poikaoireet: Mulla on kaikki raskaudet sujuneet suunnilleen saman kaavan mukaan. Iho on varsinkin nyt tässä raskaudessa tosi hyvässä kunnossa, mutta hiuksia lähtee. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta alkuraskaudessa kyllä väsymystä. Sykkeet on joka kerta olleet 140-150. Ja mulla siis entuudestaan kaksi tyttöä ja tämä kolmas on... =) No siitä on vasta ultranneen kätilön arvaus, ja napanuorakin oli edessä, niin en viitsi paljastaa.

Kössi 24+0
 
Möökön galluppi:
Nyt on ilmeisesti tyttö tulossa ja odotus on ollut paljon helpompi kuin esikoisen, joka on poika. Nyt vähemmän pahoinvointia, vähemmän närästystä, ei finnejä, ei hiustenlähtöä, jota oli poikaa odottaessa. Poikaa odottaessa karvoitus lisääntyi, nyt ei. Poikaa odottaessa toinen tissi kasvoi selvästi toista enemmän, nyt ovat samankokoisia (ei paljon ole kyllä kasvanut). Poikaa odottaessa vauvan syke oli 140+, nyt 150+. Vatsa toistaiseksi samanmallinen. Nyt tekee enemmän mieli herkkuja...

Hyvä, kun otitte puheeksi tuon vakuutusasian taas. Esikoista odottaessa unohdin hoitaa asian ajoissa, otettiin vasta syntymän jälkeen. Jospa nyt olisi fiksumpi. Meillä on esikoiselle vakuutus Ifistä. Vuosimaksu on ekalta vuodelta n. 250 e ja omavastuu koko vuodelta 100 e. Yhtään en muista, paljonko tohon olis lisää se raskausajan maksu. Alle satasen kuitenkin.
Meillä ei ole kyllä vielä ollut hyötyä koko vakuutuksesta - alle 100 euron on jäänyt lääkärikustannukset, kun ei olla käyty yksityisellä ku kerran. Ja vain yksi lääkekuuri ollut. Meinataan silti jatkossakin pitää nuo voimassa. Saa sitten ainakin tarvittaessa parhaan mahdollisen hoidon - ja kun sitä ei saa välttämättä myöhemmin otettua (jos on sairastanut), niin pakko ottaa ihan pienestä asti.

Meillä kaikki ennallaa, eli ihan mukavasti.

Matma 24+3 (?)
 
Te, joille annettu varovainen tyttö tai poikalupaus ultrassa, sanokaa jos ette halua itseänne värillisenä tuonne listaan!!
ja toki muutkin jos ette jostian syystä halua sitä tietoa listaan :)

Tänään napsahti tilille SE 140e :)
tai no..tili tuli,tili meni.... Kävin pojalle talvikengät ja takin ostamassa. Nyt täytyy varmaan nostaa käteen sieltä se 140e ja sitä säästellä että sit tuntuu et ostaa sillä just vauvalle jotain..*pyörittelee silmiä*
Itseeni tuhlasin myös, kävin kampaajalla, oli melki puoleen selkään ulottuvat hiukset,ni napsautin puolet pois. Alunperin lähdin ostamaan itselleni kenkiä ja rintaliivejä,mut kaikkee muuta tarttu mukaan muttei niitä.ylläri ylläri.

lillip voimia lepäilyyn! toivottavasti supparit helpottaa eikä kohdunsuulla tapahdu enää mitään tänä vuonna! :hug:

labello ja mytty 23+4
 
Tervetuloa uudet :)

Palattu reissusta kotiin ikävässä sadesäässä :( Kun nousin autosta mahaa kivisti kummallisesti, liekkö supistelua ( en tiedä miltä se tuntuu) tai sitten normi kivistystä kun syön autoreissuillani usein manteleita ja kuivattuja luumuja 5 kpl molempia/pvä. Pakki toimii näin kuin tilauksesta aamuisin, vaikka rautakuuri päällä ;)

Nyt ruoan laittoon. Palaillaan paremmalla aikaa.

hm ja nöksy 24+0
 

Yhteistyössä