Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Onko teistä muuten moni mennyt naimisiin vauvan ristiäisten yhteydessä? tai aiotteko mennä ? =)

Mua kiinnostas tällänen vaihtoehto kun ei varmaan muuten koskaan saatais häitä järjestetyksi.. :ashamed:
Ehtiiköhän järjestelyt tehdä vasta vauvan synnyttyä? vai pitääkö jotain tehdä jo ennemminkin? Mitään suurta tapahtumaa me ei siitä haluttaisi, ihan vaan kastaminen ja vihkiminen ja sit kahvitukset päälle. eikä varmaan haluttais pitää tätä tilaisuutta kotona vaan jossain muualla.
Mielipiteitä kiitos! :saint:

Pikakuulumiset myös täältä.

Rakenneultrassa kävin maanantaina. Kaikki loistavasti ja bonuksena muuttui poikaepäily lupaukseksi! :heart: Osasi jo tärkeimmät temput -> kunnon pyllistelyn ja sukukalleuksien esittelyn! Nauroin niin, että kyyneleet valui silmistä. :LOL:

Edelleen jaksan ihmetellä kun ei ole minkään näköistä intoa ostella mitään vauvalle. Eilen pyörähdin lasten- ja äitiysvaateliikkeessä, mutta tunsin itteni ihan hölmöksi kun kävin hiplaamassa vauvan vaatteita... Pliis sanokaa, että se osteluvimma vielä tulee?!

4D ultran varasin marraskuun alkuun... Sitä siis odotellessa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Huanita 19+3

Nyt täytyy liittyä itsekin ketjuun kun on hiukan aikaa kirjoitella. Jouduin eilen nimittäin sairaslomalle... :|

Mutta siis alusta lähtien: Toista poikaa odotellaan syntyväksi 11.2, eli nyt rv 21+2. Esikoinen täyttää kohta 2v, syntyi 11/06. Sairaslomalle, ts.lepolomalle, jouduin supisteluiden takia. Mulla on jo reilun parin viikon ajan ollu supisteluita päivittäin. Suurin osa on ollu ihan kivuttomia, mut joka päivä myös kipua mukana. Eilen sitten kesken päivän (olen opiskelija, teen päättötyötä ja olin koulussa) alkoi supistella kovasti ja alavatsaan koski reilun puolen tunnin ajan niin kovasti että haittasi kävelyä. En edes säikähtänyt, yritin vaan istua ja rauhoittua. Kovin vatsakipu hävisi, mutta kivuliaat supistukset jatkui muutaman minuutin välein. Supistuksia oli jatkunut jo tunnin kun soitin neuvolaan, josta laittoivat heti lähetteen sairaalaan naistentautien päivystykseen. Edellisenä päivänä oli normaali neuvolakäynti, jossa olivat huolestuneita supistuksista ja varasivat ajan lääkärille maanantaiksi, mutta enpä nyt ehtinyt sinne asti...
Sairaalassa sitten kun pötköttelin ja odottelin lääkärille pääsyä, supistukset onneksi hellitti. Siksi ei sitten tarvinnut onneksi jäädä osastolle, vaan pääsin kotiin lepäämään. Nyt on siis kaikki ylimääräinen rasitus kielletty, esikoista eikä muutakaan saa nostella ja mahdollisimman paljon vaan pitkällään. Niin, eikä saa stressata. Ja yritäpä nyt sitten olla stressaamatta kun olet petipotilaana ja lopputyö pitää palauttaa valmiina kahden viikon päästä!! |O Voi Erkki että suututtaa ja STRESSAAA... Mutta vauvan terveys on tottakai ensimmäisellä sijalla. *huoh*
No ei ole sairaslomaa nyt kuin sinne maanantaihin asti kunnes käyn siellä neuvolalääkärillä, joka sitten päättää jatkosta. Emätintulehdustakin tuo eilinen lääkäri epäili kun oli kohdunkaula niin pehmeä ja punakka. Siihen sain lääkkeet ja lopulliset tulokset varmistuu tänään ja maanantaina.

Anteeksi tällainen aloitus ja esittäytyminen, mutta pakko oli purkaa mieltä vähän... :ashamed: Ja tuntuu hyvältä kun tietää että toiset on lähes samassa tilanteessa, niin tietävät edes vähän mistä puhutaan. :heart:

Nyt loppuu kannettavasta akku, joten kirjoittelen myöhemmin lisää ja (toivottavasti) iloisempia uutisia. Hyvää päivänjatkoa kaikille! :flower:

4D-ultran varasin kans lokakuun loppuun. Haluan vielä varmistuksen sukupuolelle ja otetaan sisarukset mukaan ihailemaan vauvaa. Kaarinassa 4D on tosi halpa, itselle jää maksettavaksi vain 130e. Ja se Jussi Savonlahti on TODELLA mukava! Jäi vähän tylsä fiilis eilisestä hapannaamasta...

rakenneultrassa ei olisi varmaan sukupuolta arvailtu, jollen olisi itse sitä kysynyt.

UÄ ja tyttö 18+6

Mä haluaisin kans 4d ultraan, mut ukko on PIHI ja sano, että sitä näkee ihan tarpeeks 4d:nä kun se syntyy :headwall: :D

Mulla ultra vasta torstaina. Tänään juhlitaan raskauden puoltaväliä :heart:

seksistä: Olenko ainoa olento, joka voisi olla koko odotusajan ilman sitä itseään??? Jos ei supista niin tuntuu muuten vaan epämiellyttävältä. Ei huvita PÄTKÄÄKÄÄN!!!! |O Raskausaikana verenkierto vilkastuu myös alapäässä ja siitä johtuen tuntoaisti on siellä herkempi... Mua vaan vituttaa se edestakas-liike, et mielummin olen ilman :ashamed: Sori nyt suorat purkaukset, mut menee hermot kun ajatteleekin seksiä...

Ostin huutiksesta itselleni äitiyshousut, tosin odottelen niitä vielä saapuvaksi... Kannattaa käydä sieltä katsomassa. Samalaisia katselin h&m:llä 60?:lla ja nyt maksoin postikuluineen 16?.... No yhdet normit housut mahtuu vielä kiinni puristamatta :D

-kyrsä ja nappula 20+0

Hei, onko kukaan käyttänyt tukivyötä? Esikoisesta ei vaivoja ollut, mutta nyt kun käyn reippaalla kävelylenkillä niin tuntuu hirveä paineen tunne mahassa ja välillä supistelee. Olisikohan vyöstä apua?

Olisi ihana myös päästä 4D-ultraan, mutta ehkä täälläkin jätetään väliin. Toisaalta olisi kiva mennä vielä selvittämään sukupuolta kun se jäi harmittamaan...

Täällä seksi kyllä maittaisi, mutta meinaa olla illalla liian väsynyt jo kun saa esikoisen nukkumaan :/

Niin ja tämäkin rakastui Irlantiin siellä käydessä. Kesällä oli mahdollisuus lähteä reissuun mutta mokasin sen. Toisaalta ei harmita kun ei olisi Guinnesiä voinnut maistella :p Ensi vuonna katsotaan uudestaan.

Heipsan!!

Labello: Mulle vois lisätä listaan poikaolon...kiits! :flower:

Kävin eilen ultrassa ja vieläkään ei 100%varmaksi nähnyt oliko sillä pippeli vai ei...ihan kuin siellä jokin pieni olis ollut mutta kun ei mitään selvää....HÖHHHHH!!!!! Noilla muilla on sanottu ihan varmaksi ja nyt sitten ei saa tietää vaikka kuinka haluais :headwall: Olikos se Rasunaamarilla sama juttu, että poikia tupa täys ja utelias mieli tietämään kannattaako kaikki siniset pestä vai ei..? :D Olispa täälläpäinkin tuo 4d niin menisin tukka putkella mutku ei....ja netistäkään ei selkeästi löydä noita 4d paikkoja, missä olis lähin... :headwall: :headwall: :headwall:
Oli muuten suloista nähdä ultrassa kun pikkuinen massutteli suullaan, neuvolantätsy sanoi, että vaavi maistelee lapsivedestä, mitä se äiskä on syönyt , voi lutuna... ;-)

Jospi:Etkö saisi piikkejä aiemmin jo? Muista tunneilla liikutella varpaita ja nilkkoja edes ja juoda mahd.paljon, niistäkin on apuja....onko sulla tukisukat? Sitten kun välttää kaikkia k-vitamiinipommeja niin vähentää riskejä paljon.

Kyrsä: Voe kuules, et sä ainoa ole, joka pärjäis raskausajan ilmankin :D . Ukko ei meinaa tajuta, että kun yksin huolehtii talon siivoukset, tiskit, ruuat sun muut niin iltaisin väsy/kirjanluku/ tv voittaa sen ukon kainaloon käpertymisen... |O

:wave: Möökö ja murunen 21+5 :heart: :D :D

sleeping
RasuNaamari: Joku muukin on kysellyt täällä ristiäisten ja häiden yhdistämisestä ja vastaan sinullekin, että me pidettiin kuopuksen ristiäiset ja omat häämme samalla kertaa. Me aloitettiin valmistelut hyvissä ajoin, mutta meillä oli hiukan isommat pippalot kyseessä, kuiteskin vain noin 30 vierasta. Kutsukortit, paikkakortit, hääpuku, juhlapaikka yms piti miettiä. Suurin homma oli vauvan synnyttyä, joka oli ehkä virhe. Mielelläni jos saisin muuttaa asioita, niin oisin pitänyt ne kaukana toisistaan ja keskittynyt häihin/ristiäisiin ihan pelkästään. Mutta kyllä kuitenkin jos tosiaan haluaa ihan pelkästään pitää pienimuotoisen seremonian, niin on ihan hyvä idea ja jos vaan vauvan kanssa jaksaa tehdä järjestelyt niin siitä vain! =)

Tuulikki73
Perjantaita kaikille! Ensiksi onnittelut kaikille rakenneultrasta hyviä uutisia saaneille! :flower: Ja tervetuloa joukkoon jouhanna!
Mun rakenneulttra on vasta 23.10, huoh! siihen tuntuu olevan vielä ikuisuus. Ajattelin kyllä, kun mulla on aika synnytyssairaalassa ensi viikolla kysyä, et jos ne ottais pikaisen ultran siellä. Ihan vaan siksi, kun ei vieläkään mitään kunnon potkuja ole tuntunut, niin olis kiva tietää, että beibillä on kaikki kunnossa. Alkaa jo vähän huolestuttaa...

Kyrsä: Mulla on halut pysyny suunileen samana, kun ennen raskautta, ei ainaakaan halut ole lisääntyneet, mutta eipä juuri vähentyneetkään. Oon kyllä huomannu, että läheisyyden tarve on jotenkin kasvanu, vaikka ollaan muutenkin aika hali pusi pari, tykätään suukotella ja halailla paljon, mutta tuntuu, että se tarve on vaan lisääntynyt nyt raskausaikana.

Keltamo
: Irlanti on kyllä monella tapaa ihana maa ja olen tänne hyvin kotiutunut, mutta ei täällä kyllä kummoset äitiyslomat ole. Laskettiin just tuossa pomon kanssa, et mites pitkään mä sit maksimissaan sillä äitiyslomalla voin olla, niin takas töihin pitäis tulla joulukuun puolessavälissä. :( Täällä jäädään äitiyslomalle kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, eli helmikuun puolessavälissä siis jäisin ja takas pitäis tulla joulukuun puolessa välissä jos samaan työpaikkaan mielii takas. Et täytyy sit miettiä haluuko niin pientä viedä hoitoon vai jäiskö vaan joksikin aikaa kotiäidiksi. Kotiäitinä ei vaan saa pennin hyrrää mistään, kun mies kuitenkin tienaa.Toisaalta jos lapsen vie hoitoon se syö kyllä ison osan palkasta, kun hoitopaikat on yksityisiä ja yhden lapsen hoito maksaa täällä n. 700/kk. Et silleen

Huanita: Ei mullekaan ole vielä iskenyt osteluvimma, jotenkin ei vaan vielä osaa ajatella että ostais jotain. Ehkä mulla on se kun ei vielä potkut tunnu ja muutenkin ollut tosi oireeton raskaus tähän saakka niin ei osaa oikein sisäistää, että sitä tosiaan ON raskaana. Ajattelin sit tuon rakenneultran jälkeen ostaa jotain, jos ja kun sen mukaan kaikki on ok.

Tuulikki73 + taimi 19+0

Hei ja mukavaa lokakuuta :D

Ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella, ja taas ilokseni teksti hävisi kuin tuhka tuuleen...päätin olla sinnikäs ja nyt uutta tekstiä luomassa =)

Ultrasta...se mietityttää, kun monilla on jo ollut tai on ihan lähipäivinä, mulla vasta edessä 22.10 jolloin viikkoja 22+1...liekö tuolla mitään käytännön merkitystä missä vaiheessa ultra on, mutta ODOTTAVAN AIKA ON PITKÄ :kieh: Toivon kyllä, että sukupuoli ultrassa selviää, olen niiiiiin UUTELIIIAAAS...edelleen tyttö ja poikaolot vaihtelevat viikottain. Tytölle vaan olisi paljon kaikkea valmiina, kun lähipiirissä paljon noita pikku prinsessoja ... :heart:

Työt ahdistavat edelleen! Saikkua en ole joutunut ottamaan, pari päivää olen ollut poissa flunssan vuoksi...sekin vaati aikamoisen shown ja juoksemisen. Mutta stressiä lisää lähinnä se, että en hetkeäkään osaa olla töissä miettimättä, milloin joku potkaisee tai tulee päälle niin, että mahaan sattuu juuri oikeaan kohtaan? Vaikka välitöntä vaaraa ei olisikaan, tuo asian jatkuminen vatvominen mielessä tekee minut HULLUKSI! Täytyy vaan yrittää olla stressaamatta vaikka se vaikeaa onkin...ja työnantaja ei ihan ymmärrä tuntemuksiani ja koittaa varmaan pelata niin, että eivät joutuisi maksamaan äitiyspäivärahaa ensimmäisinä kuukausina, kun työsopimukseni loppuu joulukuun loppuun ja äitiysloma alkaisi oikeasti vasta tammikuun puolen välin tienoilla...olen ajatellut ratkaista asian edukseni aloittamalla varhennetun joulukuun puolella, vaikka siitä paska maku varmasti jääkin työnantaja puolelle...

Seksistä, EI TEE YHTÄÄN MIELI! ja jos rehellisiä ollaan, niin ei sitä ole raskausaikana ollut kertaakaan... mies kyllä kertoo ymmärtävänsä, mutta itselläni siitäkin asiasta paineita... läheisyyttä ja hemmottelua kyllä kaipaan!Täytyy toivoa että asian laita kohenee sitten jossain vaiheessa, ymmärrän kyllä toisenkin puoliskon näkökulman asiaan...

Nyt täytyy kyllä lopetella, että ehtii kauppaan ennen yövuoroon lähtöä (EI HUVITA!!!)... kiitoksia teille vertaistuesta kaikille...

EllaMaaria + Nuppunen 19+5

Ainiin, ja Pur, pakko uteliaisuudesta kysyä sun työstä, kun sanoit, että olet erityisäitiyspäivärahalla... Olet saattanut jo jotai mainitakin, mutta sujuvasti on ohi mennyt...

Heips!
seksistä Ei siis kiinnosta yhtään! Ei ole kiinnostanut koko raskausaikana! Tyyliin vähän niinku että hoida sä hommat, mä voisin nukkua! :whistle:

Tänään mulla oli siivouspäivä ja petivaatteet ja kaikki vaihdettu no nyt sit on tuo alamaha ihan jotenkin hellänä olisko nuo liitokset tai jotain vai mikä lie. Kauppakassit ku hinasin kotiin niin tuntu ihan että nyt on kyllä pakko istahtaa ja huilata! Vissiin pitäs hieman rauhallisemmin ottaa!

Sokerirasituksesta oli kans puhetta, mulle on tehty jo rv 17, molemmissa aikasemmissa raskauksissa on ollut aina yks raja arvo eli ruokavaliota seurailen ja jonkin kerran viikossa sokerit mittailen, arvot ovat aina tosi hyviä! Ja tietty tuo ylipaino siihen johtaa myös! Pojat eivät ole kuitenkaan olleet " isoja " toinen oli 3670g ja toinen 3480g.
Ainut inhottava juttu vaan on jos yksikin edes se raja-arvo niin vauva joutuu olemaan sairaalassa sokeriseurannassa 2 vrk eli sokeri mitataan 3 tunnin välein yöllä ja päivällä toisen kantapäästä!
Maanantaina olis neuvola...vähän tuo paino jännittää onko noussu, tähän asti ollut - 3 kg lähtöpainosta! Sekun ei juuri saisi raskausaikana nousta mielummin laskea! Ku on painoa jo ennestään!
Kiva päästä kuuntelemaan sydänääniä!
Mutta kovasti muutenkin mahassa jo potkitaan ja se on niin ihanan tuntuista :heart: paitsi yöllä ku pitäs nukkua niin mites sitä malttaa nukkua ku toinen yölläkin heiluu! Niinku viime yönä varmaan pari tuntia potkiskeli!
:wave: karvis ja kamu rv 21+4

:wave: Heissan!

Päästiinhän mekin eilen sinne ultraan tälläkertaa, ja kaikki on mallillaan! Mikä tietysti on pääasia. Sukupuolihan haluttiin tietää, mutta vaavi oli toista mieltä, eikä yhtään jalkojaan availlut... =) Keneenköhän on tullut pihtailuissaan... hehheh..
No,poikaolo mulla jatkuu edelleen, katotaan sitten seuraavassa ultrassa, kun lääkäri sanoi että, "kyllä täällä meillä raskausaikana käydään normaalisti ultrassa neljä kertaa." Olin ihan onnessani :D , kun tiedän että joillain on vaan nämä kaksi alkuajan ultraa, jos kaikki sujuu hyvin. Tosin vähän on vielä odottelua siihen seuraavaan, kun se on sit rv30 ja viimonen rv36.

Painoarvio oli 315g ja mittojen perusteella vastasi viikkoja 19+5, kun taas menkkojen mukaan oli eilen 20+2. ja sillä mennään edelleen kun vihemarginaali noissa on kuulemma +/-11vrk. Vauva on perätilassa vielä, naama alaspäin köllötteli. :heart: :heart: Ihana oli hänet nähdä! Istukka on takaseinässä, eikä tule olemaan kohdunsuun tiellä missään vaiheessa kuulemma.Hyvä! Tosin eihän sillä sektiossa sit merkitystä ole,jos siihen päädytään. Vanhan leikkauskertomuksen olivat kaivaneet esiin, ja siitä selvis ne lantion mitat, jotka ratkaisee aikanaan leikataanko vai ei. Interspina mitta on 8.8cm kun pitäis olla jossain 10cm.n hujakoilla tietääkseni... Saas nähdä sit kuin käy...

Hb oli 100, eli pitäis varmaan muistaa tiuhempaan tahtiin tota rautaa syödä, mutta kun on pää niin harva etten vaan muista... :headwall:

Ja sitten olen lisäksi kehittänyt rytmihäiriön :| . Lääkäri kehui että ei mitään aihetta huoleen, kuuluu asiaan, mutta näinköhän on... Ei mulla esikoiselta sellasia ollut, ja vaikka ei kipeetä teekään, niin tuntuu kyllä jokseenkin häijyltä, kun paikallaan istuessa sydän "muljahtelee", lyö ikäänkuin kovempaa ja hyppää kurkkuun ja on sellanen painon tunne rinnassa... :/ Ja maate mennessä menee 10-20min kun sydän laukkaa tuhatta ja sataa, eikä meinaa millään rauhoittua... Soitin kyl työterveyteen ja käyn maanantaina sieltä hakemassa toisenkin mielipiteen asiaan. Parempi katsoa kuin katua... Onko muilla vastaavia oireita??

Sen verran sain neuvolalääkäriltä puristettua että sentään kirjotti suosituksen yövuoron lopettamisesta, eli sitä ei mun tarvitse enää tehdä. Onneksi! :)

Olipa tänään vaan omaa napaa, :kieh: , mutta kommentoin sitten myöhemmin.

tatuka+väiski 20+3

Komppaan karvatonta koiraa seksi kommentissa! :LOL: :LOL: Ei vaan jaksa!! saatiin aiheesta eilen miehen kanssa kyllä hyvä keskustelu aikaiseksi, kun luulee että hänessä on jotain vikaa, kun mä en halua/jaksa. Ymmärsi kyllä, kun selitin että väsy ja hormoonit ne tässä vaikuttaa, eikä mikään muu. Itsekin toivois että palautuis ennalleen siinä suhteessa, mutta minkäs teet! :kieh: :headwall: Toivotaan parasta!
Pientä galluppia:Mikä teidän miesten mielestä on pitkä aika olla ilman? Täällä nyt vajaa 2vkoa, ja alkoi olla kireenä asiasta... Vaikka sanoi kyllä pystyvänsä kuukausiinkin jos tarve vaatisi, kunhan tietää että ei johdu mistään hänen tekemisestään tai tekemättä jättämisestä, ja jossain vaiheessa taas palautuu ennalleen tahti... :whistle: että näin...

Tuulikki: unohdin toivottaa sut tervetulleeks meidän joukkoon. Eli TERVETULOA :D Onpa siellä tyhmä systeemi ton äitiysloman suhteen ja KALLIIT hoitomaksut, HUI! Aika hullulta kuulostaa! Paljon siellä on äitiysraha? Määräytyykö myös palkan mukaan? Hullulta kuulostaa myös tuo, että 2 viikkoa ennen laskettua-aikaa jäädä äitiyslomalle.. Huonolla säkällä ei kerkeä olemaan päivääkään äitiyslomalla kun jo joutuu synnyttämään. Anteeksi tää liuta kysymyksiä ja ihmettelyjä. :ashamed:

Seksistä vielä sen verran, et IHANAA kuulla, et muillakin samoja "ongelmia". Mun ei ole KERTAAKAAN tehnyt raskausaikana mieli ja niillä muutamalla harvalla kerralla olen vaan ajatellut miehen haluja enkä omiani, mikä tietysti on väärin, sillä eihän sitä pitäisi tehdä, ellei molemmilla ole samat fiilikset. Mutta joo, ollaanhan tässä jo puolivälissä, et ei olis enää ku sellaset 20 viikkoa kestettävänä+ siihen se toipumisaika... :whistle:

Meillä on nyt hankinnoista tehty suurimmat. On rattaat, sänky, patja, hoitotaso, turvakaukalo (joka siis vasta postissa), vaatetta.
Vielä puuttuu: Sitteri, pinnasuojat, hoitotason suoja, imetystyyny, kantokassi.
Eli hyvällä mallilla ollaan :saint:
Meillä menee loppuvuodesta niin paljon rahaa kaikkeen, että parempi näin ajoissa hommata kaikki tarpeellinen, ainakaan ei tarvitse stressata ja saadaan jouluna shoppailla itsemme köyhiksi :LOL:

-kyrsä ja nappula edelleen 20+0 (onpa hianoo kun viikot alkaa kakkosella :D )

Tatuka: Se kai riippuu siitä kauan on tottunut olemaan ilman :saint: meillä ennen raskautta oli seksiä n. 2krt/vko, mut nyt on kerta/kk... :ashamed: Edellisessä raskaudessa ei ollut seksiä rv 23-36 ja kyllä se sen kesti kun lääkäri oli niin sanonut :D Ja nyt ei muka kestä kahta viikkoa kun alkaa kauhea vonkaaminen... :kieh: Mä aina muistutan, et onhan sillä omat kädet jos käy liian raskaaks kantaa niitä pussejaan :whistle:

Tuulikki73
Kyrsä Kysele vaan ihan rauhassa, ihan mielelläni vastailen, kun ehdin. äitiysraha on täällä tuntematon juttu. Eka 6.5kk mun äippälomasta on täydellä palkalla ja sit loppuosasta en valitettavasti saa mitään mistään, eli miehen palkan varassa on selvittävä. Lapsilisiä onneksi maksetaan sentään täälläkin, muistaakseni 165eur/kk ja niin kauan kun lapsi on alle kuusi tuohon summaan tulee 90eur korotus. Sama juttu jos päätän jäädä äitiysloman jälkeen kotiäidiksi niin rahaa ei tuu mistään eli miehen palkan varassa sit ollaan.
Tuo kaksi viikkoa ennen laskettua-aikaa äitiyslomalle jääminen voi kuulostaa aika hurjalta, mutta kun otta huomioon äitiysloman pituuden, niin suurin osa äideistä kuitenkin haluaa enempi sitä loma sit kun se vauveli on syntyny. Täällä nimittäin ennen jäätiin kuukautta ennen lomalle, mutta loma itsessään oli saman mittainen kuin nyt, mikä aiheutti sen et monet äidit pyysi lääkäriä kirjottamaan lasketunajan myohäsemmäks, kun se oikeasti oli, et niille jäis enempi aikaa sit kun vauva on syntyny.

Vielä palailen...
Onkos kellään suonenvetoa jaloissa? Ku mulla on nyt joinakin öinä vetäny suonta jaloista ja joskus sattunutkin ihan kunnolla että ei meinaa saaha jalkaa suoraks! Nii että mikäs siihen auttokaan? Aikasemmissa raskausksissa tais kerran vetää kummassakin! Olikos se mangnesium vai mikä? Vai pitäsköhän kerralla ostaa joku raskausmultitabs eikös siinä olis vähän kaikkea!

Mulla ihan sama homma, kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Ja siks toisekseen kun joskus tekee niin pahaa... Mies on ollut ymmärtäväinen, eikä ole väkisin kinunnu, mutta kuinka pitkään jaksaa ymmärtää? Pelottaa että onko seksiä enää synnytyksenkään jälkeen...toivotaan...
Me ollaan viimeksi vällyjen välissä oltu pari kuukautta sitten :/ vielä olis 4 kk jäljellä, HUI! puoli vuotta ilman, hmm, on kai se muutamaan otteeseen annettava. :whistle:

Onneksi en ole ainut tässä tilanteessa oleva.

Jospi ja Papuliina 20+6

pur
Tervetulo Tuulikki ja Johanna
Ja onnea hyvistä ultrauutisista niillekkin, jotka ei nyt ihan kaikkea saanutkaan tietää ; )
Ja kovasti paljon voimia niille joilla on ikäviä fyysisiä oireita

Vaatteteita: Jo ekalla kolmanneksella kävi niin, kun menin kaupunkiin kälään kesämekko päällä ja pilvisen päivän tullen ei sitten enää mukaan ottamani farkut menneetkään päälle :LOL: . Siinä ei auttanu ku tonkii kaverin, joka siis hyvin pienikokoinen, vaatekaappi ympäri ja löytyhän sieltä päälläpantavaa. Painon nousuni on sittemmin tassantunu ja vasta nyt on uudet muodot alkanu mullakin panttaamaan releitä vastaan oikeen tosissaan. Meidän rahatilanne on silleen ikävä että en edes voi harkita ostavani äitiysvaatteita :( vaikka mies yrittää vaikuttaa urheelta niin mä tyydyn käyttää sen vaatteita. Väliaikastahan tää muutenkin on. Talvitakin tosin suunnittelin ite ja äiti sen jo teki ja se ainakin on tosi hieno :snotty: .

Äitiylomasta
Oon ammatiltani maalari ja teen sen sortin hommia että ainakin puolet mn työ ajasta kuluu liuottimien parissa. Myöskin työ on fyysistä ja usein työolosuhteet vaarallisia kun on tikkaita, telineitä, kurkotusta ja kiipeilyä joskus ilman varusteitakin kun se ei aina oo mahdollista. kerkesin juuri alkaa yrittäjäksi, eikä minulla ole vara valita töitä. Näillä, ensisijaisesti liuotteiden takia kela hyväksyi erityiäitiysloman. Mun tulot kyllä romahti erinäisistä kommervenkeitä sosiaalituen kokoiseksi ja niistä väännetään kättä edelleen, mutta toisaalta kyllä sitä aina jotenkin selviytyy ja en mä oikeesti oli niitä töitä voinu tehä.

Lisäravinteista
joku kysy raudasta. Mä otan yöllä obsidiankapselin ja sen perään pureskelen c-vitamiinipuristeen (auttaa rautaa imeytymään) ja paljon vettä (vatsan suojaamiseksi tavallaan). Aamiaisen yhteydessä otan raskausajan monivitan. C.tä lukuunottamatta mulla on nää neuvolassa määrätty, mut vaikka arvot on jo kohillaan meinaan jatkaa niitten syömistä läpi talven kun mulla on muutenkin taipumusta puutoksiin monipuolisesta ruokavaliosta huolimatta.

Seksistä meillä on normistii ollu kerran pari/vko. Nyt mua ei kyllä suoranaisesti kiinnosta. Kai kun mä jotenkin oon vaan tän raskauden ja kehon ja lapsen ja hormonien kanssa. Se kyllä sit tuntuu ihan hyvältä, musta on kiva kun on herkempi. Oon aatellu et niin kauan ku siit ei oo mulle haittaa tai se ei oo oikeeti suorastaan vastenmielistä niin voinhan olla toiselle mieliksi. Mutta ite kyllä kaipaisin enemmän vaan lämpöä ja läheisyyttä, mitä en koe tarpaaksi saavani. Pitäs varmaan ottaa keskustelun aiheeksi get-alitle-giv-a-litle. Vois saada molempien tarpeet tyydytettyä.

pur
Karvatonkoiranestettä paljon ja magnesium. Magnesiumia saa mm ruisleivästä ja kivennäisvedestä Wishy original paras. Magnesium tabletit saatta aiheuttaa ilmavaivoja viikonloppu on siis varmaan hyvä aika testata miten ne sulle sopii. Mutta älä unohda juoda

Ekaa kertaa äippähousut päällä tänään! Olipa ihanan vapauttavaa. :D En taida tavallisia housuja enää jalkaan vetää, vaikka jotkut vielä menevätkin. En muistanutkaan kuinka kätevät nuo henkkamaukan mammafarkut on, kun kumppareilla saa vyötärön just sopivaksi pienemmällekin massulle.

Suonenveto: Yhden kerran olen vasta herännyt karseeseen kramppiin. Olin ihan hoomoilasena, kun ed. raskauksissa ei sitä ole ollut.

Huanita: Ei mullekaan ole tullut mitään osteluintoa...en tiedä tuleekokaan. Vauvaosastoille en oo edes mennyt. En oo kyllä jaksanut kierrellä juuri kaupoissa muutenkaan.

On jotenkin masisolo... Johtuu kyllä siitäkin, että autoni hajosi taas tänään - just loppukesällä korjautin sitä 800 eurolla. :/ Nyt hajos sitten se tuuletinlaite vai mikä puhallinlaite onkaan. Ukko kaivo mulle lähialueiden korjaamoiden numeroita, mutta hitto kun on niin paljon muitakin hoidettavia asioita, töissä tosi kiire ym. En ois nyt yhtään vastoinkäymistä ja rahanmenoa tarvinnut tähän. *huokaus*

Kössi 22+1, jotain hyvää sentään kun viikot karttuu ja vauva potkii :heart:

Teitä on paljon tullut ihan tämän muutaman viikon aikana niin kaikille yleisesti et kivaa et porukka kasvaa :flower:

ULTRASTA: Eli tänään kävin siellä, kaikki pienestä pelosta ja toissaöisestä keskenmenounesta huolimatta aivot ja muut elimet/luut paikallaan ja vastasi täysin viikkoja pituuden/painon perusteella ja potkia muksautteli ja ryömi välillä massussa niin innoissaan ja pyöri niin ettei meinannut saada kunnon kasvokuvaa, pyllyä se vaan näytti meille koko ajan :LOL: Sitten se makasi siellä käsi reteesti pään takana kuin olisi aurinkoa ollu ottamassa ja availi suutaan, nukahti juuri silloin taas kerran kun piti saada kunnon mittoja, niin teki viimeksikin...

Ja kiinalainen testi ja vanhan kansan testi piti mulla paikkaansa eli labello voi laittaa mulle POIKALUPAUS sinne tietoihin :heart: mukelot ja pili näkyi niin selvästi ja kokenut ultraaja oli että on 100 ja miljoona %sen varma tästä :) Atso-poika....

SEKSISTÄ että mieli kyllä tekisi ja kovasti mutta kun ei ole vakituista suhdetta niin ei oikein pääse lakanoita tuulettamaan, viimeksi ollut mies sängyssä kun raskaaksi tulin eli 2.6.08 :LOL: Sitä ennen olin kyl lähes vuoden tarkoituksella selibaatissa et ei silleen hankalaa mutta hormonit nyt vähän sotkee ajatuksia.. :D Jospa se tästä, nyt ei kehtaa tähän väliin kehitellä mitään juttuja |O

Mut juu viikonloppuja teille, minun ystäväpariskunnalla huomenna polttarit niin pääsee pitämään välillä hauskaa, toinen juttu se että miten jaksaa :D

Absa ja Atso 19+4

Yhteistyössä